Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Farma og medisin
Innlegg av: Falk1 (11.01.18 09:06 ), lest 5986 ganger
Ticker: PCIB

Amphinex i bruk

Dette er "gammel morro", men viser hvordan belysning etc kan foregå rent praktisk.

Riktignok brukt på hund i dette tilfellet, men bemerkelsesverdig tilhelning.....

http://www.kreftforskning-hund.no/uploads/PCI%20biotech%20hund%20250511.pdf
Innlegg av: Lothian (07.02.18 13:26 ), lest 3721 ganger

RE^1: Amphinex i bruk

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5738190/

Usikker om denne artikkelen er kjent for alle allerede.

Lothian.
Innlegg av: flaksegrisen (07.02.18 14:03 ), lest 3653 ganger

Eller denne.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5360193/

Når vi får penger kjører de kansje i gang med flere studier samtidig.

Geparden kan få rett, men det tar kansje litt lenger tid.
Innlegg av: flaksegrisen (12.02.18 14:14 ), lest 3489 ganger
Endret: 12.02.18 14:34

Driver de med antibiotika resistente bakterier og...nok et blockbusterpotensiale.

https://www.nwo.nl/actueel/nieuws/2018/01/elf-publiek-private-samenwerkingen-in-de-chemie-van-start.html

Bas Zaat (AMC) i.s.m. Anders Høgset (PCI Biotech AS)
Antibiotic-resistant bacteria are a growing threat to our health. Important reasons for developing these resistances are a wrong and excessive use of antibiotics, but also the ability of bacteria to protect themselves by forming a biofilm, a thick layer of bacteria that antibiotics do not work in, and even by "hiding". "In human immune cells. Recently, the researchers discovered that these hiding bacteria can be reached by antibiotics when the antibiotics are used in combination with so-called photosensitizers. By activating these photosensitizers with light, these ensure that the antibiotics are actually released in the cell and that the bacteria can kill there. In this project, new photosensitizers are developed that work against bacteria in biofilms as well as against intracellular bacteria. With this, the consortium contributes to combating (antibiotic resistant) infections adapted to the type of infection in the individual patient, a personalized treatment.
Innlegg av: gepard1 (12.02.18 15:28 ), lest 3379 ganger
Endret: 12.02.18 15:31

Flaksegrisen

Viser den dobble behandlingen bedre resultater enn den enkle, tror jeg ikke vi maa vente saa lenge.

For det betyr at PCIB faar cellegift til og fungere hvor den ikke gjoer det idag.

Og med det, vil BP interesse for fimaChem, eksplodere. De vil raskt telle antall andre kreftsykdommer tilsvarende behandling kan benyttes paa, og den verdien er enorm. Kanskje mer enn 100 milliarder kr. Og da tror jeg noen vil bli veldig interessert I aa kjoepe fimaChem, eller hele PCIB.

Men det kreves gode resulater for og naa dit. Kommer de? That's the question?
Innlegg av: flaksegrisen (12.02.18 15:36 ), lest 3323 ganger
Endret: 12.02.18 15:42

RE^2: Amphinex i bruk

Antibiotikaresistens er et kjempeproblem i dag og kan bli krise om det ikke utvikles medisiner mot det. Tror det dør 50 000 i USA og Europa i dag pga resistens og økende.

Det viser seg nå at pcib er med i forskningen mot antibiotikaresistens og har gode resultater.

Det er vel den Nederlanske staten som finansierer dette foreløpig, og det gjenstår å se om det blir tatt videre. Men om dette når markedet er det helt sjukt.

Burde ikke dette børsmeldes?
Innlegg av: gepard1 (12.02.18 15:45 ), lest 3285 ganger

Dimensjonene er saa store at man toer nesten ikke og tenke paa det.

La oss si at den dobble behandlingen viser gode resultater, kreftvaksine viser gode resulater, og opptelling av alle andre omraader vaar leveringsteknologi kan benyttes paa.

Det vaere seg mot antiobiotika resistens, gikt, genterapi og all annen immunterapi.

PCIB vil snart ta en GenMab.
Innlegg av: flaksegrisen (12.02.18 15:48 ), lest 3257 ganger

Det eneste jeg tenker på nå er, hvordan kan jeg skaffe enda flere aksjer. Kansje vi er så heldige at kursen holder seg lav noen måneder til.
Innlegg av: Rola (12.02.18 16:01 ), lest 3202 ganger

Takk for link og info. At PCIB teknologi nå benyttes i forskning i kombinasjon med antibiotika er litt av en nyhet! Utrolig, dette selskap kan skaffe Norge ny internasjonal næring, ingen tvil.
Innlegg av: FiloD (12.02.18 16:02 ), lest 3193 ganger

flaksegrisen

Super flott funnet.

Det er ganske sykt at pci også virker på antibiotikaresistens ved å trenge igjennom biofilmen og inn i bakterien.

Med den feilbruk vi har av antibiotikum, så kommer dette til å bli et kjempeproblem bare få år fremover.

Fantastisk at Pcib også er med her.
Innlegg av: Panis (12.02.18 18:14 ), lest 3038 ganger

flaksegrisen,
Flott info og gravearbeid! Flere har nok samme problem som deg, og håper på det samme...

gepard1,
Takk til deg for at du er så positiv, man blir liksom så glad av å lese dine innlegg. Det er også bestemt at på PCIB tråden er kun er du som har lov til å drømme :-) Jeg tror det tar en stund før PCIB tar en GenMab, for de er jo 205 ansatte og PCIB kun 12. Så da må vi kanskje vente litt på at det skjer, men at det skjer noe stort i PCIB iløpet av 2018 er jeg ikke i tvil om.
Innlegg av: Otard (12.02.18 18:56 ), lest 2992 ganger

Panis.
I forhold til Genmab så er jo staben til PCIB stort sett prosjektledere som outsourcer de fleste oppgavene. Så da er omsetning på 1 mrd kanskje mer verd for en stab på 12 mot en stab på over 200 når man titter ned på bunnlinjen. Genmab har nå en P/E på 55 mot den konservative e-mannens valg av P/E 15 i utregningen til kr 207,-
Innlegg av: Panis (12.02.18 19:04 ), lest 2951 ganger

Otard,
Det er sant, men det blir litt feil og sammenligne P/E med selskaper som PCIB mot noen (GenMab) som allerede har produkter de selger i markedet. Poenget mitt var bare at det vil ta litt tid før PCIB kan sammenlignes med GenMab, men at de kommer dit er jeg ikke i tvil om.
Innlegg av: flaksegrisen (12.02.18 19:01 ), lest 2958 ganger

Pipelinen til Pcib kommer til å se ganske sjuk ut om noen år. Spørs om ikke PE kommer til å bli ganske høy da.
Innlegg av: gepard1 (12.02.18 19:09 ), lest 2958 ganger
Endret: 12.02.18 19:10

Hyggelig hoere Panis.

Og man burde ikke lytte til de som vil bestemme hva andre skal eller ikke skal skrive. Slik at droemmer basert paa gode forskningsresultater, er forbeholdt alle som oensker og skrive om det;-)) Man boer ikke la seg maalbinde av de som er mer innsatt I medisin terminologien enn hva man selv er. HO forumet er ingen legetime;-))

Hvor stor verdien til PCIB kan bli som en foelge av at de blir kjent som biotech selskapet som faar cellegift til og fungere, vites enda ikke. Men jeg ser paa det som en rimelig stor blockbuster. Ved gode extension resultater, tror jeg verdien til fimaChem vil bli satt langt utenfor GGk medisinens nedslags omraade. Det er ikke saa lenge til vi faar vite om dette stemmer eller ikke;-))
Innlegg av: Panis (12.02.18 19:23 ), lest 2906 ganger

Takk gepard1,

Da skal jeg huske på det i fremtiden, og du har helt rett HO er ingen legetime :-))

Jeg håper og tror som deg at PCIB kommer til å komme med noen oppsiktsvekkende resultater, og da blir det morsomt å være aksjonær :-))
Innlegg av: columna (12.02.18 19:30 ), lest 2888 ganger

Interssant artikkel!!

Viser bare hvor potent PCI-teknologien er!

Selger IKKE en aksje på lenge...

Innlegg av: Durable (12.02.18 21:09 ), lest 2783 ganger

FimaChem kan kanskje også benyttes til å bekjempe anitbiotika-resistens?!

Herregud, dette blir jo bare bedre og bedre. Den potensielle verdien i aksjen er helt sinnsyk!

Jeg har samme problem som flaksegrisen; hvordan skal jeg få tak i enda flere aksjer???
Forsøker etter beste evne å omdisponere i økonomien, frigjøre enda noen midler, og fikk sanket ytterligere 3470 aksjer i dag. Kjøpte mine første PCIB-aksjer tidlig i 2016 og har hamstret mer og mer. Lastet "til ripa" nå. :-D

I mitt hode er det useriøst å hevde at aksjekursen IKKE kan gå flerfoldige tusener av kroner.
Innlegg av: don_suger (12.02.18 21:21 ), lest 2761 ganger

Vurderer nå seriøst å flytte aksjesparekontoen til NetFonds. De har visst 35% belåning på pcib....
Innlegg av: SafeInvest (12.02.18 21:49 ), lest 2675 ganger
Endret: 12.02.18 21:50

RE^3: Amphinex i bruk

Kjør på Don_Suger!

Jeg kjørte på med en heftig gearing i Pcib i sommer, gearet opp med 275% av egenkapitalen, angrer ikke på det nå!;)

Spørsmålet nå er om jeg klarer å fikse enda mer penger......

FimaBac, den var fin:)
Innlegg av: RussiskProsent (12.02.18 21:30 ), lest 2725 ganger

Blir det en ny gren FimaBac nå da eller? :)
Innlegg av: flaksegrisen (12.02.18 21:34 ), lest 2718 ganger
Endret: 12.02.18 21:35

Fimabac :)

Det må vel også være en grei mulighet å få patent på dette som de fikk på vaksinedelen.
Innlegg av: Panis (12.02.18 22:06 ), lest 2624 ganger

FimaBac høres ut som en god ide som nytt til navn for dette produktet!

SafeInvest,
Nå er vel ikke gearing noe å stå etter, da man fort kan tape alt av egenkapital hvis det går dårlig (ikke det at jeg tror det skal gå dårlig, men man må være forsiktig med belåning).
Bedre å pansette mann, barn, hus og biler før man gearer mener jeg... ;-)
Innlegg av: Otard (12.02.18 22:13 ), lest 2600 ganger

Ja. Gearing er noe drit. Hvis du har kjøpt for det du kan med gearing og kursen faller 10% forsterkes fallet av at flere må selge da de plutselig er overbelånt og må selge. Hold dere unna gearing!
Innlegg av: SafeInvest (12.02.18 22:24 ), lest 2544 ganger

Man skal være ekstremt forsiktig med gearing hvor det tas pant i aksjer, da er det fort gjort å blakke seg.

Hvis jeg gerarer med pant i aksjer, så er det bare mindre beløp for trading.
Innlegg av: zappa66 (12.02.18 22:13 ), lest 2613 ganger

Hva er vitsen med så mange aksjer dersom PCIB skal så høyt?

Dere blir jo bare uanstendig rike.

For min del holder det å bli anstendig rik, så jeg har solgt litt slik at flere kan ta del i den forventede suksessen :-)
Innlegg av: Panis (12.02.18 22:24 ), lest 2549 ganger

Otard, her er jeg 100% enig med deg!!! Vi har sett mange bli "tvangssolgt" det siste året grunnet nettopp gearing.

zappa66, rørende å se at du tenker på dine neste... ;-)
Innlegg av: Durable (12.02.18 22:28 ), lest 2519 ganger
Endret: 12.02.18 22:29

Helt enig i det som flere andre her skriver om belåning og gearing.

Jeg har NULL belåning på alle mine aksjer og ingen gearing, sett bortifra at jeg har helt alminnelig boliglån og studielån og således har en viss andel belåning likevel.

Men, selve aksjene har null belåning.

Er man belånt, så er man ekstremt sårbar for kursfall, om enn veldig kortsiktige. Så lite som 5% intradag nedgang kan jo blakke deg fullstendig og/eller sørge for at du mister hele aksjebeholdningen din på stoploss.
Innlegg av: nextmove (12.02.18 22:38 ), lest 2508 ganger

zappa66,

du er en sann filantrop. Og faktisk er jeg enig med deg; går dette så godt som jeg har sterk tro på, så trenger jeg ikke flere aksjer enn jeg har.

Derfor har jeg i eget bokholderi delt beholdninga mi i to deler. Én som jeg skal sitte lengst mulig med (og uansett ikke røre før vi ser 150). Den utgjør et "trillrundt" tall. I denne potten ligger 95 % av aksjene mine.

Så har jeg definert de resterende aksjene som en pott jeg har stilt meg sjøl fritt til å selge fra når jeg får et godt innfall. Denne "you-only-live-once-potten" er nå på sitt høyeste, men er klar for forsiktig høsting utover våren og sommeren. Disse aksjene holder jeg med andre ord utenfor dagdrømmene.

Alt bare i mitt eget hode og på egne ark; likevel "to slags penger".
Innlegg av: Panis (12.02.18 22:40 ), lest 2480 ganger

Durable,
Helt enig, og det er nettopp derfor skal man ikke geare. Og til slutt er det vel kun de som selger disse "produktene" som tjener på de.

Hvordan kan man sove godt om natten hvis man ikke tåler 5% nedgang i et biotek selskap som fremdeles ikke har ett produkt for salg i markedet?
Innlegg av: gepard1 (12.02.18 23:00 ), lest 2443 ganger
Endret: 12.02.18 23:03

Det hersker en euforisk stemning paa PCIB traadene. Det er ingen tvil om at vi har solgt skinnet foer bjoernen er skutt.

Eller har vi egentlig det?, for hva annet kan man gjoere etter og ha lest resultatene PCIB har presentert for en sykdom alle doer av idag, og ikke minst etter hva Per Walday har annonsert om det regulatoriske loepet.............

En nedtur kan selvfoelgelig aapenbare seg, men hvis hva PCIB og Per Walday har annonsert medfoerer riktighet, burde den vaere fryktelig liten.

Innlegg av: zappa66 (12.02.18 23:03 ), lest 2422 ganger

Er ikke mer filantrop enn at det økonomiske kommer først, next.

Samtidig er jeg såpass voksen at jeg stort sett har det jeg trenger, og ingen gjeld.

Mitt investeringsmål er å bli økonomisk uavhengig. Hvis PCIB stabiliserer seg over 150 kr kan jeg slutte å jobbe , om jeg ønsker der. Går det ad dundas får det ingen store konsekvenser.

Innlegg av: SafeInvest (12.02.18 23:10 ), lest 2377 ganger
Endret: 12.02.18 23:11

Livet med gearing er gøyere enn uten gearing.

I tillegg få man en fantastisk ROE hvis man lykkes.

Men en forutsetning er å ikke ha belåning med pant i aksjer!
Innlegg av: Durable (12.02.18 23:15 ), lest 2361 ganger

Skal man først begi seg inn på gearing av aksjer, så tror jeg man må holde seg til aksjer hvor volatiliteten er forholdsvis liten.

zappa66,
hvordan definerer du økonomisk uavhengighet? :-) Jeg synes det er interessant å høre andre med-investorers tanker om dette.

For min egen del, så vil det bety at jeg har ca.40-50 millioner kroner "på bok".
Da er jeg uavhengig. Det vil si, jeg er ikke avhengig av arbeidsinntekt resten av livet (jeg er 35 år) og kan gjøre som jeg vil, uten å være avhengig av inntekter fra noe som helst.

Selvfølgelig kan jeg klare meg veldig fint med mye mindre enn dette, men da vil jeg ikke kunne kalle meg HELT uavhengig.
Innlegg av: SafeInvest (12.02.18 23:30 ), lest 2310 ganger

Durable,

Skal man geare bør man gjøre det i aksjer der det er muligheter for god avkastning, ellers kan renten fort spise opp gevinsten.

Og om aksjen er volatil eller ikke spiller liten rolle så lenge man ikke har pant i aksjer.
Innlegg av: Panis (12.02.18 23:18 ), lest 2354 ganger
Endret: 12.02.18 23:33

gepard1,
Det har ikke noe med euforisk stemning å gjøre (som du kallte det), men alle de som hørte på podcasten til radforsk hvor PW uttalte at "ørkenvandringen for aksjonærene snart var slutt" har grunn til å være positive.

Edit:
Radium episode 35
https://soundcloud.com/user-972208711/tracks
Innlegg av: SafeInvest (12.02.18 23:31 ), lest 2307 ganger

Kan jo sitere PW på at «2017 var et spennnde år for Pcib, men 2018 kan bli enda mer spennde!»
Innlegg av: Fabi (13.02.18 03:59 ), lest 2214 ganger
Endret: 13.02.18 04:00

Jeg er ganske enig med Durable. Man trenger 40-50 mill for å være økonomisk uavhengig. Det har jeg vært en del år. Kapitalen gir meg en stabil inntekt på litt over 100.000 pr mnd. Det er nok til å leve greit av.

Men jeg mener at med dagens lave renter er det fornuftig å låne så mye man kan. Det er ikke vanskelig å sikre høyere avkastning enn 2% på børs. Dermed lønner det seg å låne.

Jeg har ingenting imot å bli uanstendig rik. Det er bare et spørsmål om tid.
Hvis man klarer i snitt 20% avkastning pr år blir man fort uanstendig rik (avkastning av avkastningen).
Det dere bør tenke på, «hvert sekund dere er våkne», er hvordan dere klarer å sikre >20% i snitt pr år.
Det er hele nøkkelen til rikdom.

Selvsagt hjelper det med raske klyv som PCIB etter 20 des. Men PCIB & Nano er for meg «krydderet i porteføljen». Jeg ville ikke latt en kursutvikling i ett selskap avgjøre min skjebne. Det er det 20% pr år som gjør. Men går PCIB kursen til 1000 blir jeg likevel uanstendig rik. Jeg tror det kommer til å skje selv uten en PCIB løsning på resistente bakterier.

Hilsen fra «over dammen»
Innlegg av: gepard1 (13.02.18 06:41 ), lest 2176 ganger

Panis

Jeg tror ikke du leste hele euforisk innlegget mitt. Hvor jeg skriver saa og si det samme som du gjorde I ditt siste.;-))

Oversatt'
Etter hva PCIB og PW har annonsert etc......saa burde vaare skriverier vaere berettigede.........uten at skinnet er solgt foer bjoernen er skutt;-))
Innlegg av: Panis (13.02.18 08:18 ), lest 2046 ganger

gepard1 det har du helt rett i :-)

Jeg ser nå at jeg må ha hoppet over et avsnitt av innlegget ditt, så jeg får lese bedre heretter.
Innlegg av: Kappa3278 (13.02.18 07:09 ), lest 2136 ganger

Fabi
Det var da voldsomt, 1000 kr.
Har også tro på at pcib kursen vil stige fremover, men 1000 hørtes veldig spenstig ut.
Hvilken tids horisonten har du på denne kursen?
Innlegg av: Fabi (13.02.18 07:53 ), lest 2115 ganger

1000kr = markedsverdi på 25 milliarder

Det er bare litt mer enn Algeta fikk for flere år siden for en medisin som pare lurte døden noen uker.

Jeg synes faktisk ikke 1000 kr er så spenstig kursmål.
Godkjent GGK samt lovende studie av blære eller prostata så kan vi være der
Innlegg av: Otard (13.02.18 08:01 ), lest 2082 ganger

Kappa, det er ikke så voldsomt utrolig nok.

Hvis du finner tilbake til e-mannens analyse som vel har tatt med de fleste parametere i kalkylen så endte den med en kursberegning på 207 kr. Men det var det kursen burde ha stått i da for et år siden hvor det ble regnet inn en sannsynlighet for godkjenning på 23%.

Når godkjenningen er gitt så er det 100% som skal regnes inn.... da snakker man ca 900,-

Det var i analysen regnet inn P/E på 15. Genmab har P/E på 55...

FimaVacc er muligens klar for første utlisensiering i løpet av våren. Det blir så spennende det...Lisenstagere må nok ut med en upfront og milepelbetaling for å ta i bruk dette produktet i videre uttesting da vaksine leverandørene er ute etter T-cellerespons og det er det som oppnåes i FimaVacc fase I.

Så, utopi å snakke om 1000 pr aksje? Nei.
Innlegg av: Londonmannen (13.02.18 10:11 ), lest 1965 ganger

kr1000,- kan i seg selv høre voldsomt ut, men da overser man det relativt lave antall aksjer i PCIB. Det er jo nettopp det som også gjør aksjen latterlig lavt priset på dagens nivå.

Nei her kan man sette seg stille og rolig tilbake, nynne på pengegalopppen og formelig høre hvordan formuen vokse i månedene som kommer. Herlig!
Innlegg av: Durable (13.02.18 18:37 ), lest 1816 ganger

Tusen kroner er en liten fis.

Dersom PCIB lykkes innen gallegangskreft vil jeg heller påstå at det utopiske er å tro på kurser UNDER tusen kroner.
Hvorfor skal kursen holde seg lav, selv ved suksess? Hva skal da kunne holde den tilbake?

Dersom PCIB oppnår gode resultater innen GGK, som igjen betyr at FimaChem kan oppnå suksess i en rekke nye indikasjoner, vil kursen kunne stige flere tusen kroner.

Dersom FimaVacc og/eller FimaNac lykkes, er potensialet i aksjekursen helt vanvittig.

Og kanskje kan man i tillegg ha et våpen som kan brukes i kampen mot antibiotika-resistens???

Herre Jemini!!! :-p

Også snakker folk om å gevinstsikre på 150kr?!
Om 5 år kan kursen være helt absurd!
Innlegg av: fabian2 (13.02.18 18:50 ), lest 1793 ganger

Så lenge tre hester løper samtidig , og det er få aksjer i PCIB , kan dette utvilsomt bli enda mye bedre enn f.ex. Algeta. Jeg regner med det - og jeg tar sjelden feil ( litt selvskryt tåler dere...:))
Innlegg av: radden20 (13.02.18 19:38 ), lest 1737 ganger

Hadde nå bare aksjen kunne holde seg over kr 50 sier nå jeg....
Innlegg av: Londonmannen (13.02.18 19:58 ), lest 1694 ganger

Kortsiktighet og utålmodighet er ingen god resept for å oppnå suksess når man investerer i farmasi. TTT og utålmodige bidrar til å selge kursen ned, mens tålmodige puster rolig gjennom nesen.
Innlegg av: rockpus (13.02.18 20:06 ), lest 1678 ganger

Londonmannen:

Du får det til å høres som om at bare man er tålmodig nok innen farma aksjer, så blir man rik..

Er dog enig i at PCIB virker usedvanlig lovende nå.
Innlegg av: SafeInvest (13.02.18 20:14 ), lest 1641 ganger

LM er ikke så langt unna sannheten, gitt at man velger rett aksje....;)
Innlegg av: rockpus (13.02.18 20:26 ), lest 1630 ganger

SafeInvest:

"gitt at man velger rett aksje.."

Vel, det var nettopp det som var mitt lille poeng. Om det lar seg gjøre å vite det på forhånd, er man i alle fall garantert å bli meget rik! ;-)
Innlegg av: fabian2 (13.02.18 20:36 ), lest 1581 ganger

1 x 2 , en , kryss , to...- helgardering - tre hester løper samtidig
Innlegg av: SafeInvest (13.02.18 21:01 ), lest 1544 ganger
Endret: 13.02.18 22:09

Venter spent på svaret fra samarbeidet med Ultimovacs....

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/10/Milliardaerklubb-flokker-seg-rundt-Ultimovacs

Er det noen som har kjennskap til Ultimovacs?
Vet at Snøffelen har omtalt det som det vaksineselskapet det er knyttet mest forventinger til(eller noe i den dur).

«– Vi ønsker altså både å øke effektiviteten av vaksinen, og å finne ut hvem som vil respondere på den. Vi samarbeider veldig tett med Oslo Universitetssykehus Radiumhospitalet om dette, og BIA er et svært viktig verktøy for å kunne knytte forskningsmiljøer sammen med legemiddelutvikling, sier Audun Tornes, operativ leder i Ultimovacs.»

Så ventet de bare på turboen fra Pcib, fimaVacc....

«Per Walday, CEO of PCI Biotech, said: “I’m very pleased to announce our first research agreement in the field of cancer vaccination. We believe that the PCI technology has the potential to play a role in the realisation of several new therapeutic modalities, including cancer immunotherapy. Our preclinical research with other peptide vaccines have demonstrated strong enhancement of important cellular immunity responses and we look forward to explore synergies with Ultimovacs promising vaccination technology.“

Øyvind Kongstun Andersen, CEO of Ultimovacs, said: “Through this preclinical collaboration we are able to explore possible synergies between our two technologies. PCI has a very promising novel technology. Our therapeutic cancer vaccine is documented in patients to activate the immune system against cancer. We find it important for small biotech companies to collaborate and explore synergistic potential when there is an underlying scientific rationale. Such collaborative efforts may further strengthen the position of Norwegian companies within immunotherapy, which has become an important cancer treatment with a fast growing market.”

https://www.forskningsradet.no/prognett-bia/Nyheter/Vil_videreutvikle_lovende_kreftvaksine/1254016742118&lang=no?d=Touch&m=t

https://m.soundcloud.com/user-972208711/episode-29

http://pcibiotech.no/pci-biotech-and-ultimovacs-initiates-preclinical-research-collaboration/
Innlegg av: fabian2 (13.02.18 21:33 ), lest 1469 ganger

Drømmen om bli rik/rikere gjør deg bare 5% lykkeligere , når du får det til...... livet forandrer seg utrolig lite hvis du på forhånd er så heldig å være oppvokst i Norge. 40 millioner høres "greit" nok til å bli "uavhengig" , men når du er 35år bør du ha mange andre interesser/siktemål. For "oss vanlige" er 40 millioner kjempebra , for andre er det ikke mer enn forandring på kjøkkeninnredningen på Yachten. - Men det er jo litt stas med nytt kjøkken , da.
Innlegg av: gepard1 (13.02.18 22:51 ), lest 1282 ganger
Endret: 13.02.18 22:52

Det store med PCIB er utvilsomt at leveringsteknologien kan benyttes til og forbedre effekten paa mange medisiner, og til og med faa medisiner som ikke virker I dag til aa fungere(eks. cellegift). Ser virkelig frem til den dagen farma pressen tar tak I dette poenget. Det vil ikke vaere saa lenge til.

Men saa langt, er ikke engang EN Pivotal fase II for en medisin priset inn I kursen. Hvorvidt det skyldes at markedet ikke forstaar hva PCIB er I stand til, vet jeg ikke, men naar annerkjennelsen for dette foreligger, vil ikke kursen ha noe tak.
Innlegg av: zappa66 (13.02.18 23:07 ), lest 1253 ganger

Kan dette være med på at Amphinex kan brukes også på kreftformer der man i dag ikke kommer til med lys:

Wireless light switch for targeted cancer therapy

A team of scientists claim they have developed a way to wirelessly deliver light into deep regions of the body to activate light-sensitive drugs for photodynamic therapy (PDT).

PDT is a treatment method that uses a light sensitive drug, called a photosensitiser, that is triggered by a specific wavelength of light to produce a form of oxygen that kills nearby cells.

The team at National University of Singapore (NUS) say that this approach will overcome the current limitations of PDT treatment and enable it to be used on the inner organs of the body – rather than just on surface cancers – with fine control.

The team hope that the technology could be used to treat a wider range of cancer.

Assistant Professor John Ho from NUS, said: “Our approach of light delivery will provide significant advantages for treating cancers with PDT in previously inaccessible regions. Powered wirelessly, the tiny implantable device delivers doses of light over long time scales in a programmable and repeatable manner. This could potentially enable the therapies to be tailored by the clinician during the course of treatment.”

"The device, which is said to weigh 30 mg and is 15 mm3 in size, is implanted at the target site. A specialised radio-frequency system apparently then wirelessly powers the device and monitors the light-dosing rate."

http://www.newelectronics.co.uk/electronics-news/wireless-light-switch-for-targeted-cancer-therapy/167936/
Innlegg av: jonda (14.02.18 07:14 ), lest 1094 ganger

Zappa,

PDT er ikke det samme som PCI.

https://www.researchgate.net/figure/Photochemical-Internalisation-PCI-vs-Photodynamic-Therapy-PDT-The-photooxidative_fig1_273470356

Innlegg av: TyrionIV (14.02.18 13:54 ), lest 904 ganger

Det er sant -- Men det betyr ikke at det ikke kan gå an å modifisere innretningen til å brukes til Pcibs lys også.
Jeg vil ihvertfall ikke utelukke muligheten - og om det skulle være mulig, så åpner kanskje nye store muligheter seg. Dette er dog en mulighet som nok vil ligge et godt stykke fram i tid.
Innlegg av: Durable (14.02.18 21:20 ), lest 771 ganger

Usikker på om det siste innlegget ditt var myntet på meg, fabian2.

Jeg tror nok ikke rikdommen i seg selv gjør deg lykkelig, men det vil jo utvilsomt kunne gi større friheter og muligheter, og kanskje forandre hverdagen.

For min egen del, så ville jeg neppe ha endret forbruksmønsteret mitt noe særlig. Jeg er en nøktern fyr og står for moderasjon.
Dersom jeg oppnår rikdom/økonomisk uavhengighet vil jeg benytte den til å arbeide mindre, prioritere familie og fritid mer enn jeg har mulighet til i dag, og unne meg mer reiser og opplevelser.
Rikdom vil også gi meg mulighet til å støtte min barn, og kanskje fremtidige barnebarn, med økonomiske bidrag. Det hadde vært fint å ha den muligheten.

Økonomisk uavhengighet ville gitt økt trygghet og frihet, rett og slett.

Jeg ser ikke hva det å være 35 år har med saken å gjøre.
Personlig har jeg et tiårs-prosjekt og er langsiktig i alle mine investeringer, inkludert satsingen i PCIB. :-)
Innlegg av: Durable (14.02.18 21:25 ), lest 769 ganger

SafeInvest,

det har du helt rett i. :-)

Jeg formulerte meg upresist. Når jeg skrev gearing, så mente jeg med pant i aksjer.

Dersom man ikke har pant i selve aksjene man handler, så har jo grad av belåning liten eller ingen betydning, såfremt man klarer å betjene renter/lån.

Problemet er jo når man har pant i aksjer, og risikerer å bli tvangssolgt/hevet ut på stop-loss ved forholdsvis små svingninger, som til og med kan være intradag.
Innlegg av: don_suger (14.02.18 22:03 ), lest 696 ganger
Endret: 14.02.18 22:31

Skumle greier det med belåning med pant i aksjer. Jeg satt med 75k aksjer i pcib der ca 50% var belånt da kursen raste ned mot 18 NOK.

Jeg ble da tvunget til å selge 35k aksjer og det var jævla surt. Jeg ville aldri ha solgt disse hadde det ikke vært for belåningen.

Det jeg lærte var at selv om man har stor tro på at aksjen skal opp på litt lengre sikt kan det komme perioder der aksjen går mye ned. Hvis man da har deler av porteføljen med pant i egne aksjer kan man måtte selge med store tap.

Da er det mye smartere å ta opp et lån hvis man vet man kan betjene lånet. Hvis man etterhvert finner ut at man heller ikke klarer å betjene et slikt lån kan man alltids selge unna små aksjeposter for å betjene lånet.

Skandiabanken var også særdeles uprofesjonelle i fjor høst, da de fjernet belåningen på pcib og forlangte at kundene skulle tilbakebetale belåningen i løpet av 1 døgn. Det ble litt ramaskrik fra kunder. Jeg ringte selv inn og forlangte at man fikk lengre tid til å selge unna eller for å hente inn frisk kapital.

De ga til slutt etter, sikkert etter masse klager, og vi fikk til slitt 2-3 dager på å ordne opp.
Innlegg av: nike (14.02.18 22:16 ), lest 672 ganger

Durable

" risikerer å bli tvangssolgt/hevet ut på stop-loss ved forholdsvis små svingninger, som til og med kan være intradag."

Dette er interessant og fortjener en utdyping basert på dine erfaringer med belåning og hvilke hus som praktiserer slike regler.

Jeg har vært aktiv i aksjemarkedet siden forrige århundre og har investert med lånte penger med pant i aksjer lengre enn jeg husker, men har aldri opplevd håndheving av lånebetingelsene noe i nærheten av det siterte.
Jeg har erfaring med belånte aksjer hos NON-NTF-DNM og PAS.

Selvsagt har jeg opplevd nedturer, spesielt de mange i perioden 2000 - 2008, også tvangssalg, men aldri uten at jeg har fått fornuftig tid til å regulere kontoen med friske penger, salg av aksjer, flytting av aksjer.

Jeg kjenner meg ikke igjen i diskusjonen om gearing et par dager tilbake.
Generelt er det lange perioder med kursstigning mellom hver markedskorreksjon.
Det betyr lange perioder med god avkastning på moderat risiko.
Generelt følges markedskorreksjoner av raske kursstigninger som over tid følges av nye topper. Tapene er sure, men kommer tilbake og gjerne etter få uker.

Store fall i enkeltaksjer er det ikke mulig å beskytte seg mot, men på den annen side er det heller ikke mulig å geare mye med bare en aksje på kontoen. Både NTF og PAS krever spredning ellers reduseres lånemulighetene (konsentrasjonsrisiko). Pareto halvverer belåningsprosenten med bare en aksje i porteføljen,mens konsentrasjonsrisikoavsetningen tar så godt som hele belåningsprosenten hos Netfonds.

Når jeg skriver at jeg er belånt til ripe i PCIB-aksjer betyr det følgelig at jeg eier flere andre aksjer, p.t. shipping og fisk for å utnytte gearingmuligheten fullt ut.
Innlegg av: Lothian (09.03.18 09:56 ), lest 367 ganger

Minner om denne på en fredag der vi igjen nærmer oss 60...

God helg og lykke til i neste uke.

Lothian.