Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Tipping, sport og spill
Innlegg av: hartvigsen1 (10.01.18 16:00 ), lest 846 ganger

OL uten Northug og Bjørndalen?

Alle ting har en ende, også for gamle helter
Begge har vunnet mer enn de fleste kan drømme om, så slik sett er det ikke synd på dem
Men noe vemodig er det.
Innlegg av: Gjestmann (10.01.18 16:12 ), lest 531 ganger

RE^1: OL uten Northug og Bjørndalen?

Noen av oss husker ennå tilbake med glede på langrennprestasjonene i Grenoble i 1968, men det er ikke vemodig at våre flotte representanter fra den gang, for lengst er ute av tellende resultatlister.

Jeg mener ikke å drive gjøn her da, poenget mitt er bare at jeg klarer ikke føle vemod med om Bjørndalen (som vel har holdt på i lengste laget som det er) eller Northug (som ikke fremkaller den slags følelser overhodet hos undertegnede) ikke klarer å kvalifisere seg.
Innlegg av: hartvigsen1 (10.01.18 16:29 ), lest 532 ganger

Noen må bare kverulere om alt, uten å prøve å forstå hva andre mener.
Jeg ville ikke synes det var vemodig om du lot være å kommentere innlegget mitt heller.
Innlegg av: Gammel Gris (10.01.18 18:13 ), lest 484 ganger

RE^2: OL uten Northug og Bjørndalen?

I OL vil jeg følge med på skøyter og litt langrenn. Alt annet er totalt uinteressant.
Innlegg av: SafeInvest (13.01.18 17:45 ), lest 230 ganger
Endret: 13.01.18 19:39

RE^2: OL uten Northug og Bjørndalen?

Haha, og det kommer fra sjefskverulanten selv, Pcib spammeren Hartvigsen1???;)
Innlegg av: Fluefiskeren (10.01.18 18:15 ), lest 490 ganger
Endret: 10.01.18 18:16

Skøyter er min favoritt også, men skal ha med meg langrenn, skiskyting og alpint.
Innlegg av: hartvigsen1 (11.01.18 11:35 ), lest 428 ganger

Jeg kan tenke meg at Northug går over til langløp hvis han er motivert. Sammen med Riise og kompani. Og lager litt show. Det ligger vel noen bra pengepremier i disse løpene.

Forøvrig er Johannes K. den nye supermannen.
Han har en fysikk fra en annen verden.
Jeg tror at er man stor og sterk så er det en ganske stor fordel -vel og merke hvis en er skikkelig gjennomtrent. I hvert fall i sprint.
Innlegg av: Fluefiskeren (11.01.18 11:44 ), lest 419 ganger

Vanligvis er det slik, men ikke blant jentene våre. De er små nesten alle av de beste.
Innlegg av: kameleonen (11.01.18 16:01 ), lest 396 ganger

sånn kan det gå, johannes er vår nye Konge.

Det hadde vært en fin avslutning for Northug å gå sprintstafett sammen med klæbo. dessverre har han ikke hatt motivasjon til å trene for dette.. tragisk.
Innlegg av: Fluefiskeren (11.01.18 16:48 ), lest 392 ganger
Endret: 11.01.18 16:49

Hvis Petter avslutter sesongen bra kan han bli tatt ut på landslaget. Det tror jeg kan være redningen for han som løper.

Tjent nok penger nå, Petter.Nå må du hente inspirasjon og matching et fellesskap.
Innlegg av: Pappsatan77 (11.01.18 21:29 ), lest 346 ganger

O E Bjørndalen skulle aldri ha begynt å knulle på denne Hviterussiske dama. Når menn får smaken på fitta blir alt annet satt til side.
Innlegg av: hartvigsen1 (11.01.18 21:32 ), lest 344 ganger

Det er vel kanskje ingen annen råd så lenge skiforbundet er så vrangvillige mot de som står utenfor eller vil tjene noen kroner ekstra.
C. Kalla f.eks står også utenfor , men får all verdens oppfølging sies det.
Innlegg av: OIL-IT (13.01.18 11:05 ), lest 295 ganger

Hva feiler det Sæther? Har dere lest hans innlegg i DB i dag, på nettet? Helt håpløst. Iflg Chris var PN helt på topp rett før han ble syk. Det er ledelsens manglende forståelse og behandling av PN deretter som har fratatt ham muligheten til å komme tilbake. Klart PN skulle fått sjansen i Kuusamo. Helt forkastelig behandling. Ingen kan kvalifisere seg i forkant med sykdom. Da må de få sjansen etter den. Det fikk ikke PN. Istf kommer Sæther med allslags vrøvl. Håpløst. Men med så trangsynte og vrange selvforherligende skribenter med direkte linje til ledlesen med samme holdninger er det ikke rart det går galt. Blir spennende å se i OL om vi har så mange på topp som ledlesen later til å tro. Jeg tror det ikke. Klæbo er selvsagt der. Andre?
Innlegg av: nima (13.01.18 11:19 ), lest 291 ganger

Det er arogante Løfthus og Hetland som har ødelagt for Northug, de vil ikke ha med Northug og har lagt alle hindringer som de kan slik at han ikke fikke stille opp. Slike ledere bør snarest bli fjernet som ledere. Snakk om møkkaledere.
Innlegg av: PSI- Investor (13.01.18 17:00 ), lest 253 ganger

Disse to gutta har sanket medaljer for Norge i bøtter og spann. Det i seg selv bør telle.
At noen som aldri har prestert noe, bare fått en makt stilling, kan ta avgjørelser som sikkert 90% av det norske folk missliker det burde ikke gå an.

Gutta bruker hele livet sitt på dette, mens disse lederne bare er ansatt i en jobb og utfører den svært dårlig.
Innlegg av: Fluefiskeren (13.01.18 17:27 ), lest 247 ganger

Oil

Vi kan vel være enige i at Sundby fortjener en plass til OL

Skulle gjerne hatt med PN men han må jo vise mer enn han har gjort. Nivået har vært faretruende nær barneskirenn.

Er man i tvil synes jeg det er på sin plass å ta ut Petter på gamle bravader, men jeg hadde nå håpet han skulle vist littegtrann. Han hadde sjansen på Lillehammer.
Innlegg av: Crazylimbs (13.01.18 18:12 ), lest 221 ganger

Vi må ikke glemme skøytesporten heller gutta! Husker vel når dere satte kaff^n i halsen i 1960 når kuppern smallt inn gullmedaljen i squaw valley på 15:46:6?
Andre som feira 84 års dagen til kuppern 6 Nov?

Hjallis på hamar i 1952 når han knuste verdens rekorden med 16.32.6 var jo fantastisk

Den jeg husker best fra jeg var ung var når Oscar Mathisen i 1913 knuste verdens rekorden på 10000 metern med 17.22.6 som sto i ca 15 år fram te 1928! Ikke så mange som veit at Mathisen skøyt kona si i 1954 før han skøt seg selv!

Innlegg av: Fluefiskeren (13.01.18 19:06 ), lest 207 ganger

Skøyter jar alltid vært min nr. 1 idrett og kjenner godt til begivenhetene du nevner, men jeg er for ung til å huske dem. Imponert over at du husker en begivenhet for 105 år siden.
Innlegg av: livsal (13.01.18 20:42 ), lest 181 ganger

En skal ikke se bort fra at Crazy har fått i seg noe hallusinerende væske enten i mellomlandinga i Dubai eller under oppholdet på Filippinene.
Innlegg av: Crazylimbs (13.01.18 21:36 ), lest 172 ganger
Endret: 13.01.18 21:38

Vel enten så møtte jeg for 139 år siden en gammel mann i skogen som lærte meg hemmelighetene til et langt og sunt liv!

“Retain a calm heart, sit like a turtle, walk swiftly like a pigeon, and sleep like a dog.”
— Li Ching-Yuen

Eller så jobber jeg innimellom med og samle inn penger til Skøyteforbundet med salg av skrapelodd over tlf og da bare skrev litt av min kunnskap, gamle norske skøyte interesserte blir imponert når du kan mye rundetider på sparket uten og søke det opp :)
Innlegg av: OIL-IT (14.01.18 00:24 ), lest 138 ganger

FF, selvsagt skal Sundby til OL. Det skulle bare mangle. Jeg vet ikke om PN skulle vært der, men han skulle fått sjansen til det. Slik det ble håndtert mener jeg det ble omtrent umuliggjør for ham av ledlesen. Og det da pga dårlig ledelse med et EGO større enn godt er.
Innlegg av: Fluefiskeren (15.01.18 12:11 ), lest 68 ganger

Bjørndalen vrakes ser det ut til.

Alt har en ende, men litt synd han ikke ga seg etter fjorssesongen.

Takk for fine stunder!