Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Gull og gruvedrift
Innlegg av: fryktløs (09.01.18 09:53 ), lest 4444 ganger
Ticker: NOM
Endret: 09.01.18 09:54

NOM Sammendrag fra GF

Møtereferat fra GF:

Engebø:Mye større forekomster av malm enn man har trodd tidligere. Hatt et hemmelig samarbeid med Barton i lang tid som har hjulpet Nom med å analysere forekomsten og har vært til uvurdelig hjelp.
Barton blir firmaet som skal selge Granaten i Europa.
Barton skal bidra betydelig med penger når Engebø skal bygges. Hvor mye fikk vi ikke et svar på.
DFS Engebø er i rute.
Flere baller i lufta når det gjalt videre finansiering når Engebø skal bygges men fikk aldri noe svar om det er kryptovaluta eller investorer/Banklån. Kun at Barton går betydelig inn i prosjektet med penger.
Det skal ansettes flere dyktige fagpersoner nå, spurte om hvor mange og fikk til svar at dem kunne telles på en hånd i første omgang. De skal også bruke innleide folk men når Engebø er i gang så blir det ansatt 100 +++.
Mona og Grøndhal drar til Barton i kveld for videre samtaler.

Keliber: DFS i rute og skal være ferdig første halvår.
Skal begynne å bygge i 2018 og være i gang 2020.
Børsnotering av Keliber i 2018.
Lithiumen i Finland var av meget god kvalitet
På spørsmål om hva NOM skulle gjøre med aksjeposten sin på 22% i Keliber så fikk vi til svar at alt ville bli gjort til aksjonærenes beste.
Keliber trenger ikke kapital i 2018.

Den rettede emisjonen: Ledelsen fikk flere kritiske spørsmål gang på gang av langsiktige aksjonærer som var misfornøyd med kursutviklingen og hvordan kursen falt fra over 5kr til at investorer kunne gå inn på en rettet emisjon på kr 3,20. Fossum var også overasket at kursen hadde falt så mye etter den gode PFS. Men de som nå hadde tegnet seg inn i den rettede Emisjonen var flere langsiktige fond og noen av aksjonærene i NOM. Fossum understreket at de nye investorene var den type investorer NOM trengte i den videre byggingen av Engebø da de var langsiktige uten å si for mye.

Er det spørsmål så skal jeg svare så godt jeg kan.

Innlegg av: SE Holding (09.01.18 09:59 ), lest 3129 ganger

RE^1: NOM Sammendrag fra GF

Var det vann i vanndispenseren? Ble det servert kake til kaffen?
Innlegg av: vestavind (09.01.18 10:16 ), lest 3096 ganger

børsen går og går og Nom står.
Innlegg av: Knievel (09.01.18 10:21 ), lest 3080 ganger

Den falt bare fordi jeg solgte meg ut for en periode, men nå skal jeg inn igjen etter rask gevinst i ele så da vil det snu ;)
Innlegg av: SE Holding (09.01.18 10:30 ), lest 3042 ganger

RE^2: NOM Sammendrag fra GF

Mitt tips er at kursen snur mellom 2,8 og 3.
Innlegg av: ULKEN (09.01.18 11:27 ), lest 2972 ganger

NOM har ikke oppdatert aksjonæroversikten siden 17. oktober 17. Ingen som etterlyste en oppdatert aksjonæroversikt fra selskapet. Det som ligger der er for dårlig info fra selskapet. De burde i det minste ha oppdatert ved årsskiftet.
Innlegg av: Belei (09.01.18 11:31 ), lest 2980 ganger
Endret: 09.01.18 11:33

Ligger en oppdatert liste på det nye forumet.

https://nytt.forum.hegnar.no/post/1606/thread

Inneholder vel ikke de nye aksjonærene.
Innlegg av: SE Holding (09.01.18 11:34 ), lest 2949 ganger
Endret: 09.01.18 11:36

De nye aksjene er da ikke levert til nye eiere enda bleia. Skjerpings! Les meldingene fra selskapet så ser du sånn ca. når de er å finne i listene.

EDIT. Mente seff belei og ikke bleia ;-)
Innlegg av: risk_reward (09.01.18 11:36 ), lest 2946 ganger

Takk fryktløs! :)

Ble sagt noe om restfinansieringen mellom de mnok50 de hentet nå, og det trenger frem til byggestart?
Vet det foreligger tilbud på transjer som kan trekkes, men signaliserte de å bruke dette?

RR
Innlegg av: SE Holding (09.01.18 11:38 ), lest 2930 ganger

riskern,

resten blir nok finansiert ved salg av Keliber er jeg redd. Tipper posten er solgt innen juni 2018.
Innlegg av: fryktløs (09.01.18 11:41 ), lest 2927 ganger

Risk reward! Det spørsmålet ble tatt opp og Fossum holdt kortene tett til brystet da han ble spurt flere ganger av forskjellige aksjonærer. Han sa at med Barton,de nye investorene og forskjellige finanseringsløsninger som de ville komme tilbake til senere. Så her er det flere baller i lufta.
Innlegg av: SE Holding (09.01.18 11:47 ), lest 2896 ganger

Ser dere algoene leker i NOM? Aksjen er under shortangrep folkens. Len dere tilbake og nyt det som nå er i ferd med å skje ;-) En hard, men dog nyttig innføring i børsens harde og til tider brutale realitet.
Innlegg av: Billyjojimbob (09.01.18 11:55 ), lest 2894 ganger

Fint med litt bevegelse begge veier,kan ikke se noe av det,ei heller noen i shorts.
Innlegg av: SE Holding (09.01.18 13:14 ), lest 2813 ganger

Nei, ser lite til shorts om dagen jeg og.

Kommer det et nytt skred nedover 3,3 tallet snart?
Innlegg av: Billyjojimbob (09.01.18 13:25 ), lest 2797 ganger

3,40 betales,hvorfor mindre?
Innlegg av: SE Holding (09.01.18 13:26 ), lest 2793 ganger
Endret: 09.01.18 13:27

Det er forklart så mange ganger at det gidder jeg ikke ta IGJEN billyoyobimbo. ;-)

Vi kan si som så at snart står kursen på 3,2 tallet og da gjelder følgende:

Ingen sutring! ;-)
Innlegg av: sighod (09.01.18 13:35 ), lest 2744 ganger
Endret: 09.01.18 13:37

RE^3: NOM Sammendrag fra GF

De var nå SENEST for en uke siden det da.
Husk ingen sutring, det er bare å dekke inn.
Du har sjansen nå på 3,43
Innlegg av: unotert (09.01.18 13:32 ), lest 2765 ganger

Den forklaringen tror jeg du ike skjønner selv engang....
Innlegg av: SE Holding (09.01.18 13:35 ), lest 2747 ganger

Ikke så sur nå unotert. Ikke min feil at selgerne står i kø ;-)
Innlegg av: SE Holding (09.01.18 13:39 ), lest 2726 ganger

Sigger`n,

fader ell a, kan da ikke treffe innenfor 24 timer hver eneste gang. Noen ganger trengs det en ukes tid eller to, men banna bein, det sitter jo hver eneste gang ;-)

Innlegg av: krissov (09.01.18 13:38 ), lest 2748 ganger

Bare å starte å selge ned kursen.
Han kommer til å mase til det skjer ;)
Vi får sikkert en "handshake" snart så ikke umulig han får rett, men det kommer ikke på noe volum. Så skal du ikke bare ha en student post, så er det her man må plukke :)
Innlegg av: SE Holding (09.01.18 13:50 ), lest 2707 ganger

Krissov/fører,

"handjoben" kommer først når emi aksjene er ferdig vasket litt uti februar.
Innlegg av: krissov (09.01.18 14:03 ), lest 2676 ganger

Har dratt med meg Handshake fra mine EDB dager :) mener stop-loss. men jeg tror det kan bli litt press før fyktløs og resten får regninga på emien og så en stop-loss runde før stigning. Men siden dette kansje er siste emi kan denne dippen bli VELDIG kort, sikkert ikke bare jeg som ikke tørr å vente rundt 3,2
Innlegg av: ULKEN (09.01.18 14:15 ), lest 2650 ganger

Barton ligger og plukker og gnir seg vel i hendene over de dumme nordmenn som gir vekk mineralene sie til spottpris. Det er bare i lykkelandet Norge at folk er så sløve og naive at de bare må kvitte seg med fremtidige verdier til lavest mulig pris.
Innlegg av: AQAD (09.01.18 17:15 ), lest 2478 ganger
Endret: 09.01.18 17:26

Tusen takk for flott referat Fryktløs. Fint å få når en ikke får møtt opp selv.
Og SE Holding: Gi dine foreldre beskjed om at de burde gitt deg en bedre oppdragelse.
Innlegg av: fryktløs (09.01.18 17:27 ), lest 2455 ganger

Bare hyggelig aquad:)
Innlegg av: risk_reward (09.01.18 19:25 ), lest 2347 ganger

Innlegg av: SE Holding (09.01.18 11:38 ), lest 595 ganger
riskern,

resten blir nok finansiert ved salg av Keliber er jeg redd. Tipper posten er solgt innen juni 2018.

Det tviler jeg sterkt på!
Blir tidligst delvis eller helt solgt i fm med børsnoteringen av Keliber, og den kommer ikke før etter DFS, og den kommer nok ikke før i Juni.

Det som kan skje er at et kommer noen utenifra og ber om å kjøpe posten før dette. Men lite trolig, og kan også være regulert av aksjonæravtale at en enkeltpost ikke kan selges før notering.

RR
Innlegg av: fryktløs (09.01.18 19:41 ), lest 2342 ganger

Risk reward! Det ble stilt spørsmål om det var noen planer om salg av eierandelen i keliber der jo nom er største aksjonær. Fossum svarte at det ikke var noen som helst planer om salg av sin eierandel. Men sa at det skulle bli en ipo (børsnotering) av keliber i år og da ville man få synligjort verdiene da aksjen kunne handles på børs. Men hva som ville bli gjort etter børsnotering måtte vi ta standpunkt til da.
Innlegg av: SE Holding (10.01.18 09:18 ), lest 2177 ganger

Ser ut til at postene flytter seg nedover i ordreboken som de så pent pleier i NOM. 3,4ish er dermed tomme for krutt og 3,3ish står for tur. Tiiiimmmmmmmbbbeeeeerrrr!

PS! Oppretter egen timbeeeeeeer tråd når kursen står under 3,2 ;-)
Innlegg av: Billyjojimbob (10.01.18 09:27 ), lest 2164 ganger
Endret: 10.01.18 09:31

I dag betales 3,42
Innlegg av: SE Holding (10.01.18 09:31 ), lest 2150 ganger

Billyyoyobimbo,

dagen er enda ung ;-)
Innlegg av: fryktløs (10.01.18 09:38 ), lest 2130 ganger

Flaxx! Når tror du meldingen om Keliberavtale med Northvolt kommer:=)
Innlegg av: risk_reward (10.01.18 09:53 ), lest 2101 ganger

Fryktløs
Det blir nok et proratarisk nedsalg i fm IPO`en.
Og som du skriver, verdier vil bli synliggjort.

SE-Holding
Du glemmer i denne "ligningen" din at nesten hele emisjonen er er nye investorer, og kun noen få av de største eksisterende.
Derfor har du ennå ikke sett det nedsalget du har messet om i noen uker allerede.
Det er også lite som tyder på de som nå tenget seg ønsker/har intensjon om noe kortsiktighet.

Så jeg tror lite på dette 2-tallet, vi i følge deg skulle vært på allerede.

At Barton har vært en samarbeidspartner lenge allerede, men holdt hemmelig, og at vi nå vet at de skal være med på byggefinansieringen, fjerner enda mer usikkerhet og risiko i prosjektet.

RR
Innlegg av: SE Holding (10.01.18 10:00 ), lest 2089 ganger
Endret: 10.01.18 10:03

risker`n,

nedsalg ( fra eksisterende aksjonærer som selger for å dekke kostnad for emi-aksjer )har vi sett masse av, ref. siste tids kontinuerlige salgstrykk. Men salgstrykket fra emi-deltagerne har IKKE startet enda ;-)
Det er naivt å tro at det ikke finnes noen blant emi-deltagerne som er ute etter kjapp gevinst, men dette vil du meget snart få oppleve samt kjenne innerst i beinmargen ;-)

Tro, håp og kjærlegheit ( til ære for vår nynorske venn _HH_ ) passer ikke hjemme på børs. Her gjelder kunnskap og erfaring, noe undertegnede har nok av ;-)

2-tallet ser du først når emi aksjene skal vaskes og det vil skje fra midten av Januar og litt ut i Februar. Spenn fast skiene risker`n, for denne bakken vi skal ned er bratt og farefull ;-)
Innlegg av: risk_reward (10.01.18 10:10 ), lest 2044 ganger

Da synes jeg du skal shorte som bare fa.. OM du får lånt deg noen aksjer;)

Ellers er det jo fornøyelig at du argumenterer med kurs langt unner emi, med "ute etter kjapp gevinst":)

RR
Innlegg av: sighod (10.01.18 10:15 ), lest 2025 ganger

Funcom 2.95
Husk ingen sutring
Innlegg av: fryktløs (10.01.18 10:03 ), lest 2074 ganger

Risk Reward! Ja spennende å se hva som skjer med Keliberposten når Ipo blir meddelt. Men som Fossum sa. Lithiumprisen går jo bare oppover og oppover og med den Elektriske revolusjonen som nå er kommet så ser det meget lyst ut.... Og da mener jeg fryktløs Hvorfor selge Keliberposten da dette ser ut for å være en gullgruve:=)
Innlegg av: SE Holding (10.01.18 10:13 ), lest 2034 ganger

risker`n,

kjapp gevinst blir fort til tap og realisering i så måte. Derfor det kalles kjappe penger ;-)

Kan vise til Qec og Thin som gode eksempler på hva som skjer etter en emi. Mange som solgte med tap der gitt ;-) Kanskje noen luringer shortet litt samt dekket seg inn med emi aksjene? Hvem vet? ;-) Ned går det lell!
Innlegg av: risk_reward (10.01.18 10:28 ), lest 1981 ganger

Ser du ikke klarer å svare på riktig innlegg engang, så du har nok en del å bringe til torgs ja....... :)

Sammenligne emi`er i forskjellige selskaper bare fordi utviklingen støtter påstandene dine, vitner jo heller ikke o den helt skarpe kniven.
Hva med emi`en i ICE Group i fjor?
Jeg ble med på den på 70,-. Solgte alt mellom 86 og 120.
Sist omsatt på 100, og ikke vært i nærheten av 70 etter emi`en.

Qec nevnes. Jeg doblet den på slutten av 2016. Jeg doblet på nytt i 2017. Jeg gikk inn igjen på 5,40, og har nå drøye 16% urealisert.
Det er andre ting enn emi som trakk Qec ned igjen....

RR
Innlegg av: risk_reward (10.01.18 10:19 ), lest 2013 ganger

Selge?
Fordi prisen gjenspeiler "gullgruven" når DFS og IPO er på plass;)
Fordi det reduserer hva de må hente i frisk EK for å byggefinansiere Engebø.
Fordi Engebø er viktigere enn 22% posten i Keliber.
Fordi et Keliber-salg kan gi en bedre Engebø-reaisering for oss eksisterende.

Fremtiden til NOM er nå lys, og selv har jeg bestemt meg for å doble antallet aksjer jeg skal bli sittende med uansett, i f.t hva jeg tidligere har meldt, fordi utbytter fra 2025 da vil gi en fet pensjon:)

RR
Innlegg av: Billyjojimbob (10.01.18 10:12 ), lest 2039 ganger

Virker supersterk i dag, oms for snart 100k og tjafser 3,42 right.
Innlegg av: SE Holding (10.01.18 10:14 ), lest 2035 ganger

helt enig billiyoyobimbo,

1,48% opp og 91k omsatt. Knallsterk! Helt klart noen som har tatt for mye Møller`s tran idag. Problemet er dog at det knapt finnes kjøpere nedover :(
Innlegg av: SE Holding (10.01.18 10:22 ), lest 2003 ganger

risker`n,

flott å høre at du har troen. ;-) Bare synd resten av markedet ikke deler din tro, ref. en meget lang fallende trend fylt med emisjoner og annet snadder på veien :(
Innlegg av: fryktløs (10.01.18 10:28 ), lest 1993 ganger

ok og takk for et bra svar RR:=)
Innlegg av: risk_reward (10.01.18 10:42 ), lest 1943 ganger

"Svar nederst du, så blir det litt mer naturlig flyt i "samtalen"."

Men selv svarer du meg ved å kommentere på innelgget til fryktløs for andre gang på 20 minutter :DD

Du har visst ikke skjønt forskjellen på <Svar på innlegg> og <Svar på tråd> ennå du:)

Du er underholdene en kort stund, men nå begynner din manglende substans i det du kommer med å kjede meg.
Short som fa.. SE, og lykke til! :)

RR
Innlegg av: SE Holding (10.01.18 10:48 ), lest 1949 ganger
Endret: 10.01.18 10:49

Risker`n,

har jeg svart på innlegget til fryktløs? Syntes du det jeg skrev var relatert til fryktløs sitt innlegg? Mener og at det står risker`n i starten av innlegg slik at du ikke skal være i tvil. Skjønner det kan være tøft for en mann/kvinne pluss 50 ;-)

Anbefaler deg at du svarer på tråd og ikke innlegg slik at dine medskribenter får med seg at du i det hele tatt svarer. ;-)

Flott at du syntes jeg holder god underholdningsverdi, men det gjør ondt at det ikke vedvarer. Skal derfor prøve ENDA hardere og bedre i fremtiden ;-)

Substans? Tihi!
Innlegg av: SE Holding (10.01.18 11:10 ), lest 1892 ganger

Aksjen er sterk! 2 handler på tilsammen 960 aksjer den siste timen. Ikke verst det til NOM å være eller? Mer fart nå og en børspause ville vært på plass for å undersøke ulik info i markedet.
Innlegg av: sighod (10.01.18 12:02 ), lest 1840 ganger

RE^4: NOM Sammendrag fra GF

Funcom 2,92.
Husk ingen sutring.
Innlegg av: risk_reward (10.01.18 12:15 ), lest 1831 ganger

"har jeg svart på innlegget til fryktløs?"

Ja. 2 ganger på 20 minutter....... Det er derfor det blir RE^2 i starten på innlegget ditt skjønner du. Da svarer du på et annet innlegg, og ikke på tråden.
Og svarer du på et RE^2 innlegg blir det RE^3.....
Skjønner at slikt kan være vanskelig for deg når du er 15;) I hvert fall mentalt:D

Så følg din egen anbefaling du, kun svar på tråd og ikke innlegg, for når du svarer meg med innlegg på noen andres innlegg, så fremstår du som ganske begrenset

Over og ut lillegutt! :D

RR
Innlegg av: Billyjojimbob (10.01.18 12:34 ), lest 1826 ganger
Endret: 10.01.18 12:52

Nå betales 3,45
Innlegg av: SE Holding (10.01.18 13:04 ), lest 1779 ganger

Herregud, nå tror jeg risker`n har tatt litt vel mye Møller`s Tran. Tipper han kun nylig har begynt bruk av EDB maskin grunnet høy alder og dårlig syn, slik at kunnskapene her på Hegnars Tivoli dessverre kommer til kort. Takk for at du delte risker`n, det setter den yngre garden pris på.

PS! Skal bla meg litt opp i tråden nå for å sjekke om risker`n har skrevet noe mer med substans! hihi!

Billiyoyobimbo,

det finnes da ikke kjøpere før 3,35 området og nedover. Hjelper da lite om en luring av hobby trader plukker 23 aksjer for å pynte brura.
Innlegg av: sighod (10.01.18 13:17 ), lest 1758 ganger

Hvor mye selgere er det opp til 4 da? - vel 100000
Innlegg av: SE Holding (10.01.18 13:19 ), lest 1753 ganger

Sigger`n

ja du får forsøke kjøpe litt mot 3,5 da så ser vi hvor mange som ligger der ;-)
Innlegg av: fryktløs (10.01.18 13:24 ), lest 1738 ganger

Tvitra! Fossum sa at dem hadde flere finansieringsmuligheter men ville ikke utdype det på nåværende tidspunkt utenom at Barton skulle gå inn med betydelige penger. Flere fond hadde tegnet seg i emien,nasjonale og internasjonale.
Innlegg av: Tivitra (10.01.18 13:28 ), lest 1722 ganger

Ja, det sier jeg ikke i mot. Men at de har flere finansieringsmuligheter er ikke noe man kan tolke, eller som i hvertfall jeg tolket, til kryptovaluta når det ikke ble nevnt i det hele tatt eller selskapet har noe historikk som tyder på det.

Innlegg av: risk_reward (10.01.18 13:43 ), lest 1698 ganger

"PS! Skal bla meg litt opp i tråden nå for å sjekke om risker`n har skrevet noe mer med substans! hihi! "

Gjør det, og når du har lest dem, se om du forsår nok til å forholde deg til innholdet, og klarer å kommentere med noe substans!
Jeg tviler sterkt :D

RR
Innlegg av: tuja (10.01.18 14:11 ), lest 1625 ganger

Se der,ja. Nå snakker vi. :)
Hvor er alle som ligger skjult på 3,5, SE Holding? Er du en løgner?
Innlegg av: vestavind (10.01.18 14:16 ), lest 1593 ganger

veldig spread I ordrebildet, kansje det er slutt på de gavmilde
Innlegg av: sighod (10.01.18 14:17 ), lest 1585 ganger

SE
Hvor mange lå på 3,50 da?
Bom igjen hehe...
Innlegg av: Billyjojimbob (10.01.18 14:19 ), lest 1577 ganger

Nå betales 3,60,hod 3,75,positiviteten bobler.
Innlegg av: Knievel (10.01.18 14:21 ), lest 1567 ganger

Solgt i ele da. Må teste vannet litt ;) "hihi"
Innlegg av: nival (10.01.18 14:30 ), lest 1508 ganger

Nå tror jeg det er noen større som laster opp. Sannsynligvis en eller flere som tegnet seg i emien. Er jo noen som har skjønt at det er billig nå.
Innlegg av: moto (10.01.18 14:32 ), lest 1502 ganger

3,75 men er garantert nede på 3,40 før dagen er slutt.Vist ikkje så skal eg spise floshatten min :)
Innlegg av: ZOOZ (10.01.18 14:37 ), lest 1478 ganger

hehe
Innlegg av: Knievel (10.01.18 14:40 ), lest 1471 ganger

Høhø, hvor ble det av alle selgerne? SE, put the pressure on
Innlegg av: A_st (10.01.18 16:02 ), lest 1326 ganger

Takk for sammendrag.

- Ble det fremsatt forslag om å øke størrelsen på reparasjonsemisjonen, eller ble reparasjonsemisjonen diskutert?
- Hvor mange var til stede?
Innlegg av: SE Holding (10.01.18 16:14 ), lest 1304 ganger
Endret: 10.01.18 16:27

hahahaha, jeg ler så jeg griner. Her ser en hobby trader ( e) sitt stikk til å kjøre kursen noen ører ( grunnet enorm spread fra 3,45 til 3,75 ) til menighetens store glede. Frem kommer det ene trollet etter det andre med henvisning til den o store gud: SE Holding. Jeg ser nå på kursen og den viser 3,45, 2,37%. Halleluja, ikke rart det er god stemning i fjøset. ;-)

PS! Jeg sa da det var mange aksjer til salgs rundt 3,5 eller hva? Men kom igjen folkens, kjøp nå mer ;-)

PS2! Omsatt for 745k. Vi tar en halleluja til fokens ;-)

PS3! Og nå skal hobby traderne dumpe sine aksjer da kjøperne var helt fraværende. Grattis gutter, dette kan dere ;-) )

PS4! Ønsker de håpefulle en riktig så god aften. hoho!
Innlegg av: nuella (10.01.18 16:54 ), lest 1171 ganger

er dette en en offisiell forummoderator eller hva er rollen til skribenten. Foreslår mer sofistikerte innleg som kan få tenkende sjele til å tvile verdien i NOM.
Disse innsiktsfulle innlegg har vart siden oktober
nnlegg av: SE Holding (24.10.17 09:09 ), lest 3436 ganger
RE^2: nom - Pfs bevis for Fossums uttalelser - signifikant value
Nei ikke jeg heller. Eller jo vent nå litt! EMISJON! Der var det ja. Og kanskje litt salgstrykk fra hele 3 MILLIONER aksjer. 3!!! YEs, nå skjønner jeg mer!
Innlegg av: Tivitra (10.01.18 16:21 ), lest 1276 ganger
Endret: 10.01.18 16:22

Svar til A_st (10.01.18 16:02 ):

Reperasjonsemisjonen ble diskutert, og størrelsen ble kritisert av flere aksjonærer. Grunnen til at den ble på 3 millioner aksjer var både for å lokke seriøse investorer i emisjonen, og bankens tanker om hvor mye eksisterende aksjonærer kunne bidra med. Størrelsene var råd fra finansielle rådgivere som styret valgte å følge.

En aksjonær tok opp om det var mulig å øke reperasjonsemisjonen, men dette var ikke mulig juridisk. Eneste alternativ da ville vært å stemt ned reperasjonsemisjonen og innkalt til ny ekstraordinær generalforsamling som skulle behandle en eventuell større emisjon.

Var 11 stemmeberettigede tilstede.
Innlegg av: vestavind (10.01.18 16:27 ), lest 1266 ganger

Som ventet så ble den solgt ned igjen
Innlegg av: SE Holding (10.01.18 16:29 ), lest 1258 ganger
Endret: 10.01.18 16:47

Ikke dum du nordavind.

*stillhet*

Litt som å gå på kino, salen er fullstappet og alle er håpefulle og fulle av iver etter å se tidenes film. Så kommer beskjeden om at det er noe feil med skjermen slik at forestillingen må avlyses. På bakerst rad hører man så en stor gruppe bryte ut i gråt med påfølgende hyl av følelsemessig smerte. Stakkars folk tenker man, men smiler litt og grunnet stakkarslighet.

*menigheten 10.01.2018*
Innlegg av: risk_reward (10.01.18 17:15 ), lest 1148 ganger

Det vi så var at selv et bittelite volum dro den opp 3,75. Volumene på 3,5 var ikke der, men når den ble solgt ned igjen ble det tatt unna.

Det forteller om et etablert gulv, men ikke noe tak av betydning.
Skal man inn med volum av betydning nå, er veien til 4 kort. Emiaksjer kan om en stund gi mulgiheter, men jeg har ikke noe særlig tro på det. Vi var svært få eksisterende som fikk tegnet, og de nye har nok en langsiktighet her.

SE-valpen later som han ler godt, men i praksis er det bare lettelseslatter, etter å ha gnagd både fingertupper og nekler når vi rykket til 3,75 på "null" volum.

Stort selvbilde, men det er bare i en vannpytt. Dagens rykk var en støvel som tråkket i pytten og ødela hele selvbildet.

PS! Og SELVSAGT har det ikke kommet noe substans fra valpen til tross for oppfordring! :DD
Stakkars........

RR
Innlegg av: Kvabb. (10.01.18 17:38 ), lest 1119 ganger
Endret: 10.01.18 18:42

Hvor mange aksjer er det som snart får fritt leide her, prisen var vel 3,20 ? Noen kan gjøre raske kroner. Dette vet vel du alt om fryktløs, du som har vært på møte ?
Innlegg av: fryktløs (10.01.18 19:01 ), lest 998 ganger

RR! Fullstendig enig med deg Og når det kun ble 3 mill aksjer i repemien så er jo det veldig lite fordelt på eksisterende aksjer som jo er 94 Mill. Får sitere Fossum hva han sa. I denne rettere emisjonen så har Nom fått den type aksjonærere som er langsiktige og som skal være med å bygge selskapet videre der det er flere Nasjonale og internasjonale fond som har tegnet seg. Dette er en ny type akskonærer som sammen med Barton som Nom er ute etter,sitat slutt.
Innlegg av: ondur (10.01.18 19:06 ), lest 979 ganger

Dere som er med på den rettede emisjonen, vet dere hvilken dag de nye aksjene er på vps kontoen deres?
Innlegg av: Billyjojimbob (10.01.18 19:10 ), lest 974 ganger

Fryktløs,
stemmer de at de spilte 3 Doors Down med kryptonite avslutningsvis på GF?

Er den nye typen aksjonærer bedre enn den gamle?
Innlegg av: Kvabb. (10.01.18 19:17 ), lest 954 ganger

Ok fryktløs, 3 mill aksjer i rep.emi, + 15.625.000 Alt til kurs 3,20....rett meg gjerne om det er feil ;-)
Innlegg av: fryktløs (10.01.18 19:31 ), lest 942 ganger

Ondur! Vet ikke når dem er registrert på vps kontoen men er nok rett rundt hjørnet og skal bli spennende å se hvilke fond som gikk inn:).
Innlegg av: Kvabb. (10.01.18 20:57 ), lest 870 ganger

Har du fått summert fryktløs ? Blir vel litt spennende når disse aksjene til kr 3,20 slippes, er nok rett rundt hjørnet ja.
Innlegg av: sighod (10.01.18 21:14 ), lest 840 ganger

Har du ikke fått kjøpt deg inn igjen?Hehe---
Innlegg av: Kvabb. (10.01.18 21:35 ), lest 811 ganger
Endret: 10.01.18 21:36

Nei, har ikke gjort noe forsøk heller, men er enig med fryktløs i at det blir spennende dager.
Innlegg av: ondur (10.01.18 23:56 ), lest 666 ganger

Takk for info fryktløs, forventer at NOM traff bedre med investorene denne gangen, men det vet vi ikke før det har gått noen måneder. Multinicket tror eventuelle nedsalg skjer i løpet av 3-4 uker og det er usannsynlig raskt.
Innlegg av: fryktløs (10.01.18 22:03 ), lest 788 ganger

Hva var målet med at Mona og Steinar tok flyet for videre samtaler med Barton samme kveld som Generalforsamlingen ble banket gjennom? Nå som vi vet at Barton skal stå for salget av Granaten i Europa er neste melding en bekreftelse på den avtalen???
Innlegg av: SE Holding (11.01.18 08:47 ), lest 587 ganger
Endret: 11.01.18 08:56

God morgen gutter og jenter.

Nå skal dere høre folkens: en god latter forlenger som dere vet livet og skaper en enorm glede innerst i beinmargen på oss litt lavpannede utgaver av homo sapiens. Dette resulterte så i at fruen kviknet til litt ekstra ( fortalte om historien her på børs igår ) og inviterte undertegnede med på en liten hygge stund i boblebadet med litt spruddel i glasset og noe ekstra attåt. Vil med dette takke alle som bidro til at latteren satt løst igår. Jeg setter stor pris på innsatsen ;-)

Risker`n skriver:

"Det vi så var at selv et bittelite volum dro den opp 3,75. Volumene på 3,5 var ikke der, men når den ble solgt ned igjen ble det tatt unna.

Det forteller om et etablert gulv, men ikke noe tak av betydning."

Dette er selvfølgelig så feil som det kan bli og vitner om NULL innsikt på børs. Men det kunne jeg vel fortalt fra børjan av. Det var i hovedsak 1 post på 30k som tok "unna" på 3,45 ( dersom du ser bort ifra MLI algoene som jobber hardt for å ligge først både på kjøp og salg ). Dersom noen hadde ønsket å bruke 300 aksjer igår hadde vi closet på 3,41. Det som derimot skjedde var at selgerne kom løpende nedover ordreboken og kjøperne var totalt fraværende. Dette vitner i så måte om at kursen IKKE er klar for noe løft og at 3,4 og nedover er rangen kursen liker seg p.t. Små traderne skal få for innsatsen, men det må nok sterke krutt til ;-)

PS! Svarte rikser`n på tråden igår folkens? Tror faktisk det! Ser ut til at han er lærevillig allikevel ;-) Herlig å slippe å scrolle så mye opp i tråden for å finne slik en substans.

Innlegg av: _HH_ (11.01.18 08:41 ), lest 603 ganger

Eg tviler på at det er Mona og Steinar som forhandler avtalane. Det er vel meir avklaring knytt til produksjon, kvalitet og det tekniske som er deira område.
Innlegg av: fryktløs (11.01.18 08:44 ), lest 598 ganger

Ja det høres fornuftig ut HH og takk, hender jeg blir litt ivrig hehe
Innlegg av: ondur (11.01.18 08:51 ), lest 573 ganger

Forventer at Barton blir enda mer aktiv i hvordan prosessen blir etter avtalen og investeringen. Kanskje de til og med vil sende erfarne folk til Engebø når det er naturlig i tid.
Innlegg av: SE Holding (11.01.18 09:03 ), lest 550 ganger

Rt. 3,42, ned 0,87%
Innlegg av: sighod (11.01.18 09:18 ), lest 494 ganger

3,60, opp 3,45%
Innlegg av: fryktløs (11.01.18 09:14 ), lest 517 ganger

Ondur! sånn som jeg forsto det så hadde Barton vært i Engebø i lang tid og hjulpet Nom og vært til uvurderlig hjelp, Alt samarbeid har vært hemmeligholdt hittil.
Innlegg av: ondur (11.01.18 09:42 ), lest 384 ganger

Ja de hadde avtale i flere år så det er rett fryktløs.

Det jeg tenker på er at de nå går inn med sine egne folk og sørger for at oppstarten av prosessen på Engebø blir optimal med den unike erfaringen de har på granatutvinning i fra krystalin(hard) stein. Vi får muligens noen Barton erfarne amerikanere som bosetter seg i Naustdal tenker jeg, sånn ca i tidsrommet 2019-22 .
Innlegg av: krissov (11.01.18 09:20 ), lest 483 ganger

Ser bra nå, rundt 3,4. Om alle holder hodet kaldt nå, så får alle de aksjene de skal på en fin kurs.
Innlegg av: olemt (11.01.18 09:20 ), lest 483 ganger

Jeg synes ikke det er spesielt aksjonærvennlig dersom det stemmer at man har gitt en finansiell samarbeidspartner innsyn i reserver og mineralkvaliteter over lang tid og holdt det hemmelig.
Innlegg av: risk_reward (11.01.18 09:25 ), lest 464 ganger

Som jeg skrev 17:15 i går;
-PS! Og SELVSAGT har det ikke kommet noe substans fra valpen til tross for oppfordring! :DD
Stakkars........

Volumet som tok unna på 3,45 var 45k i går, for det kom ikke mer. I dag løftet 30 k oss fra 3,42 til 3,59

RR
Innlegg av: SE Holding (11.01.18 09:27 ), lest 453 ganger

Risker`n,

på med brillan nå. Håper doseringsbrettet er støvsugd for dagens "oppkvikker" ;-)
Innlegg av: risk_reward (11.01.18 09:29 ), lest 442 ganger

-PS! Og SELVSAGT har det ikke kommet noe substans fra valpen til tross for oppfordring! :DD
Stakkars........

RR
Innlegg av: fryktløs (11.01.18 09:29 ), lest 447 ganger

Olemt! Tror du misforstår litt her nå. Det som ble fortalt av Fossum var at Barton som er utrolig profesjonelle og har fagfolk som ikke Nom har har bistått med sin enorme kompetanse som igjen har gjort at Nom sine verdier har økt betraktelig da Barton med sine teknikker osv har påvist enorme mengder malm som Nom ikke hadde klart alene, mener at Fossum sa at dette samarbeidet hadde vart i 2 år og kjempepositivt for Nom.
Innlegg av: unotert (11.01.18 09:39 ), lest 412 ganger

Jeg påtraff SE Underholdning på Aker Brygge igår ettermiddag. Da stod han på et hjørne med en plakat rundt halsen hvor det stod at han var på jakt etter et kurs i aksjehandel med særlig vekt på hvordan man dekker inn en short som er i ferd med å gå skeis. Han var synlig fortvilet, og folk gikk rundt ham som om han var spedalsk. Så begynte han å rope etter folk at han alltid hadde rett.
Innlegg av: SE Holding (11.01.18 09:44 ), lest 376 ganger

unotert,

hadde du gått deg vill? Du vet børstraktor og den du har på gårdsplassen til å skuffe møkk med er ikke samme greia incase du var på jakt etter ny ;-)
Innlegg av: reid-han (11.01.18 09:44 ), lest 379 ganger

He, he.......
Innlegg av: risk_reward (11.01.18 10:16 ), lest 243 ganger

Sailor
Spydig er helt korrekt oppfattet;)
Valper fulle av dritt og uten ett eneste innlegg med substans, tas ikke på med silkehansker:)

Sånne som han har en mulighet til å løfte seg selv, og det er ved å trekke andre ned. En egenskap jeg når når som helst og med hvem som helst driter ut. :D

Han kan jo kanskje si noe om hvilken P/E bør legges til grunn for Keliber, og hvorfor?
Hva innebærer samarbeidet med Barton?
Hvilken P/E kan vi regne med på Engebø?
Bør Keliber selges helt eller delevis, hvorfor og til hvilken pris i så fall?

Oppforringene til noe substans har vært mange, dritt er det eneste som kommer. Et barn i en voksen kropp:)

RR
Innlegg av: fryktløs (11.01.18 10:32 ), lest 208 ganger

Litt om den rettede emisjonen uten å gjenta meg selv for mye:=) Den type investorer som nå er kommet inn i Nom er den type ivestorer vi var ute etter,sitat Fossum. Målet var å knytte til oss langsiktige investorere som skal være med å bygge selskapet videre der det er flere fond, nasjonale og internasjonale som har tegnet seg. Og med Barton på laget som har lovet å gå betydelig inn med penger ved bygging av Engebø så ser dette meget lyst ut.
Innlegg av: Sailor (11.01.18 09:47 ), lest 371 ganger
Endret: 11.01.18 09:49

Til dere som forsøpler tråden med barnslig skittkasting; slutt med det og hold dere til saklige kommentarer og info, dere kan bedre; både snørrhovne SE-H og spydige risk, fryktløs m.fl.
Innlegg av: olemt (11.01.18 09:51 ), lest 342 ganger

Ser du ikke interessekonflikten mellom NOM og Barton her? Fossum ser den jo åpenbart ikke. Dersom det handlet om å synliggjøre verdiene i Engebø for markedet som helhet og dermed aksjonærene, så hadde ikke Barton vært gitt eksklusiv og hemmelig tilgang til ressursene på denne måten.

Jeg synes dette er skandale. Det er faktisk nesten så jeg tror det ikke er sant.
Innlegg av: fryktløs (11.01.18 09:52 ), lest 334 ganger

Innbetaling for aksjene i den rettede emisjonen har forfall i dag og da er det ikke lange tiden til alt er registrert i Vpsregisteret og vi kan se hvilke fond som gikk inn, mener at når vi får se hvilke fond og hvor mye dem gikk inn med kan være meget kursdrivende:=)
Innlegg av: fryktløs (11.01.18 10:00 ), lest 304 ganger

Olemt! vi har alle forskjellige meninger og bra kan det være:=). Ingen på GF tolket det negativt at Barton med sin enorme kompetanse hadde hjulpet og fortsatt hjelper Nom. Men nå forklarte Fossum ganske detaljert hva som ble gjort av analyser osv og når Nom ikke har den kompetansen så mener nå jeg at vi er heldige som får inn et profesjonelt firma som kanskje er best i verden på sitt fagfelt og som har fått synliggjort verdier som Nom ikke hadde klart selv.
Innlegg av: unotert (11.01.18 10:03 ), lest 297 ganger

Sailor, er forsåvidt enig med deg, men det er en tålmodighetsprøve.

Til det siste: Jeg husker jeg diskuterte dette med Fossum for noen år siden, da sa han at det ikke var aktuelt å ta med en kunde inn på eiersiden som partner. Det innebærer jo en klar interessekonflikt. Gad vite hva som gjør avtalen med Barton annerledes. Den innebærer jo både et partnerskap på salgssiden og på eiersiden.
Innlegg av: krissov (12.01.18 07:51 ), lest 108 ganger

snart i 6kr?
Innlegg av: SE Holding (11.01.18 10:05 ), lest 290 ganger

Snørrhovne, hva betyr så det?

Antar det er noe positivt?
Innlegg av: sighod (11.01.18 10:32 ), lest 216 ganger