Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Olje og energi
Innlegg av: X-Empire-X (08.01.18 23:24 ), lest 15373 ganger
Ticker: QEC

QEC - Interessant info vedrørende reguleringer.

Har fått kontakt med et par sentrale skikkelser innenfor energibransjen i Montreal/Quebec. Utrolig hva litt proaktiv arbeid kan resultere i, samtidig som man har en felles egeninteresse.

Uansett, på spørsmål om reguleringene og når disse publiseres fikk jeg følgende svar:

Hi xxxxx

There is a broad understanding that the government would like to get this public as soon as possible, as they see this as a pro business legislation, that will be good for Quebec's economy.
As for a possible release date, 1st of Febuary has been mentioned.
Others say end of Januar/ beginning of Febuary.

Regards xxxxxx
------

NB!
Presiserer i utgangspunktet at dette er et rykte, og er ikke bekreftet fra offisielt hold. Allikevel korrelerer det sammenfallende likt med andre uttalelser fra blant annet CFO Jason i QEC (end january) og Paretos uttalelse om Early 2018.

Uansett, ting går etter planen og ingen forsinkelser er ventet.
Innlegg av: Sector (08.01.18 23:31 ), lest 9729 ganger

RE^1: QEC - Interessant info vedrørende reguleringer.

Igjen stor takk for at du deler!

8 års ventetid snart over, utrolig at man fortsatt får kjøpe QEC lavt på 6 tallet.

Men, ikke så lenge, tikk/takk :-)
Innlegg av: Cat349e (09.01.18 07:27 ), lest 9278 ganger

Da er det bare å laste nå bonzo. Pluss på en null bak de 2 og 3000 postene dine så kan du være med å tjene de noe større pengene
Innlegg av: krelish (09.01.18 07:33 ), lest 9276 ganger

Jada Bonzo du er ute igjen nå da, såpass har vi andre lært. Må si de har store baller de som kjenner Qec caset og velger og gamble og stå utenfor i disse tider.
Innlegg av: Pick Up (09.01.18 07:52 ), lest 9188 ganger
Endret: 09.01.18 08:06

RE^2: QEC - Interessant info vedrørende reguleringer.

Igjen generelle rykter. Som tas til inntekt for lille Qec. Jeg kjøper i bøtter og spann.
Ha en god dag.

PS
Hvor ble det av Chris56 etter at stedfortreder og talerør, X-Empire-X i et pompøst innlegg hadde beskrevet han som en høytstående og important herre i Quebecs oljeindustri med innsideinfo som krevde spesialtillatelse fra høyeste hold (Chris56 himself) for å viderebringes på HO?
Innlegg av: X-Empire-X (09.01.18 08:23 ), lest 8981 ganger

PU,

Det generelle budskapet jeg fikk videreformidlet fra Chris56, var at reguleringene ville være pro industri, noe de aller fleste med over middels interesse for selskapet burde nå ha fått med seg.
Videre kan det være lurt å sitte inne den tid Jordan nyhetene kommer, uten at man trenger å si for mye rundt det.

Tenker enhver oppegående person på HO har også forstått det.

Jeg legger ut info som kan tenkes å være av interesse for folk flest som har enten aksjer eller følger selskapet.

Det er opp til enhver å bruke sine kriterier til å vurdere hvorvidt en tar en posisjon eller ei.

Personlig har jeg sittet godt og trygt i over et år. Kan ikke klage på avkastningen.
Innlegg av: SirJohnny (09.01.18 08:24 ), lest 8979 ganger

Jeg sitter på samme info, slutten av Januar.

Om kursen løsner litt nå så tror jeg vi går opp mot 7 - 8 kr på forventinger og opp til 12-13 ved fordelaktige reguleringer og like etter på kommer oppdatering fra Jordan..

Questerre er vel kanskje det mest spennende selskapet på OSE de neste 1-2mnd.

Det er klart at her kommer investorene til å ta posisjoner de neste dagene og ukene. Heng med - dette blir gøy!
Innlegg av: Pick Up (09.01.18 08:29 ), lest 8912 ganger
Endret: 09.01.18 08:38

Re. X-Empire-X (09.01.18 08:23 ),

Her fant jeg også tidligere innlegg som jeg refererte til:

Innlegg av: X-Empire-X (26.10.17 13:59 ),

QEC - Info Fra Chris56?

(Utdrag)

Kan bekfrefte å ha vært i personlige samtaler med The Chris56. Meget fin fyr med en høy og respektert stilling i et stort energiselskap i Canada. 
#KnowledgeIsPower!

Selv om jeg har fått grønt lys til å gjengi deler av våre samtaler som jeg mener er passende, er det fristende å ikke dele all info da mange her har virkelig en litt forkastelig holdning (egen agenda) med å skremme småinvestorer for egen vinning, istedet for å bruke forumet til å opplyse hverandre med kunnskap/fakta og diskusjoner. 

Innlegg av: elviira (09.01.18 08:26 ), lest 8932 ganger

Solgte dessverre...skal inn igjen tidlig i dag..sitter klar med kjøpsknappen.
Innlegg av: gulejabbaslett (11.01.18 20:03 ), lest 5396 ganger

stor?
Innlegg av: Crazylimbs (09.01.18 08:32 ), lest 8886 ganger

Lenge siden vi har sett noen "store byks" i QEC. Slutta.sterkts på 6.20.igår

Idag er vel kanskje dagen hvor det gjør vondt og være short?
Innlegg av: X-Empire-X (09.01.18 08:36 ), lest 8878 ganger

Pu.

Siden du er så godt i gang med klipp og lime inn, burde du vel kanskje lime inn mine etterfølgende innlegg også vedr temaet og ikke bare det som passer din påstand?

Ellers blir det fakenews.

Uansett, ønsker alle en fin dag videre, inkludert deg PU.
Innlegg av: Pick Up (09.01.18 09:02 ), lest 8702 ganger
Endret: 09.01.18 09:39

X-Empire-X (09.01.18 08:23)

Nå var det først og fremst din selvhøytidelige, porsche og very selvimportant innledning jeg ville lime inn fordi den signaliserer hvor mye resten av ditt innlegg var verdt. Spesielt når du til slutt selv kryptisk advarer leserne mot å ta ditt (Chris56?) ord for gull!
Innlegg av: danm (09.01.18 09:24 ), lest 8579 ganger

PU, hvorfor bliver du ved med at jagte folk? Brug dog din tid på at finde interessante aktier.
Innlegg av: Pick Up (09.01.18 09:44 ), lest 8480 ganger

Danm

Er ikke QEC en interessant aksje?
Innlegg av: Pick Up (09.01.18 09:56 ), lest 8428 ganger
Endret: 09.01.18 10:00

RE^3: QEC - Interessant info vedrørende reguleringer.

By the way. "Early" kan være i løpet av første kvartal av 2018 i forhold til "late" som er siste kvartal. Bare for å bruke litt logikk.
Innlegg av: ak78 (09.01.18 10:00 ), lest 8425 ganger
Endret: 09.01.18 10:02

Takk for at du deler X-Empire-X!

Dette stemmer også svært godt med minister Moreaus uttalelser i intervjuet som ble publisert for ett par dager siden.

(urbavol38-no2web-dec17)

Noen utdrag av det lange og interessante intervjuet, oversatt fra fransk til norsk, som igjen bekrefter det du skriver:

Journalisten:
Da UMQ ba deg om å fjerne forskrifter, besluttet du å forlenge høringsperioden. Forskriftene har en betydelig innvirkning på borgernes miljø og planleggingen av landet. Hvordan kan lokalsamfunnene beskytte sitt område, hvis disse forskriftene er vedtatt?

Minister Moreau:
Seriøst, tror du at hvis jeg fjerner reglene, tror jeg ikke vil skape en mer alvorlig situasjon? Da vil det ikke være mulig å regulere aktivitetene. Et juridisk vakuum er ikke å foretrekke fremfor en forskrift som er basert på
vitenskapelig, og igjen sier jeg, som er de mest omfattende i verden?

Journalist:
Du har uttalt for handelsrådet i Montreal "Uansett om vi liker det eller ikke, er hydrokarboner fortsatt en del av våre liv. Hvorfor kan vi ikke bruke inntektene fra alle våre naturressurser til å berike oss kollektivt? Kan du dele visjonen din med oss?

Minister Moreau:
Vår visjon er å fremheve, akselerere vår energiovergang til å gå bort fra hydrokarboner i fremtiden. Nå er virkeligheten at du og jeg og folkene vi kjenner, trenger olje for å komme på jobb i morgen. En av kildene som er identifisert for å bidra til å initiere og fortsette denne energitransisjonen er naturgass. Det avgir langt færre forurensende stoffer i luften enn diesel eller olje; det kan til og med redusere klimagassutslippene med 32%

Så hvis Quebec har sin rikdom i bakken, er det ikke nødvendigvis dårlige nyheter. Jeg ønsker at alle Quebecers kan bli rike. Dersom alle vilkårene er oppfylt, hvorfor skal vi nekte å berike oss kollektivt?
Men forholdene må bestemmes av lov og forskrifter, i en kontekst av sosial aksept, beskyttelse av personer og eiendom, og respekt for miljøet.

Jeg nevnte tidligere spørsmålet om naturgass: vi presset på for å forlenge naturgassnettet i deler av Quebec, for å sikre at selskaper som betaler kommunale avgifter, som arbeidsgivere, kan fortsette generering av økonomisk aktivitet samtidig som de har mindre forurensende energikilder.
Så hvis et selskap som benytter med olje, fyringsolje eller diesel bytter til naturgass, vil bare det enkelte tiltaket 32% besparelse av utslipp til miljøet. Derfor må det gjøres. Selskapene selv er villige til å samarbeide med programmet LocationsOttawa.
Så jeg ser ingen inkompatibilitet.

.....

Altså så ser Ministeren på situasjonen som alvorlig dersom perioden uten reguleringer og forskrifter blir lengre enn nødvendig, dette også i tråd med hans tidligere uttalelser.

Reguleringen kommer snart, det tror jeg de fleste er enige om! Men hva er snart? Min personlige mening: 1 dag til 4 uker. Det overrasker meg om det ikke er på plass innen midten av februar.
Innlegg av: tuja (09.01.18 10:07 ), lest 8402 ganger
Endret: 09.01.18 10:16

Reguleringene kan like godt slippes i morgen, da det ofte har vært vanlig kotyre å formidle pressemeldinger i Gazette på onsdager. Flere tror slutten på januar, men det kan like godt komme i morgen. Mitt bet er at reguleringene slippes fra 1 dag til første uke i februar. Kanskje på tide å posisjonere seg for etternølere. Og Jordan er blitt nevnt i løpet av kv1 2018. Og der er vi nå.

Happy hunting :)
Innlegg av: Pick Up (09.01.18 10:58 ), lest 8201 ganger
Endret: 09.01.18 13:33

ak78

"Lengre enn nødvendig" høres unødvendig lenge ut. Men hvor lang tid er nødvendig lenge? Nå har omtrent gud og hvermann tippet en dato for når de tror reguleringene vil bli ferdig behandlet. Men myndighetene selv har ikke satt noen tidsfrist som offentligheten kan forholde seg til. Spørsmål vedr. ferdigbehandling er blitt besvart med "så fort som mulig" eller "ikke lengre enn nødvendig" uten at noen burde bli klokere av den grunn! Moreau svarer som en politiker. Det gjelder også hans uttalelser.
Innlegg av: Studenten86 (09.01.18 11:10 ), lest 8115 ganger

Pick Up, du får ta deg en kopp kaffe og slappe av. Selskapet selv har antydet slutten av 2018, starten av 2019, for påbegynt arbeid i Quebec.
Hva som skjer nå kan fremskynde ting. Hva i alle dager er det du klager slik for?
Innlegg av: Domus (09.01.18 11:11 ), lest 8145 ganger

Ketchup, det er nok slik at industrien er i tett kontakt med myndighetene vedr. reguleringene. At myndighetene gir antydninger om når ferdigstillelse blir, er vel ikke usannsynlig. At dette igjen smyger seg ut i markedene, er vel heller ikke helt umulig.
Derfor blir disse datoene ikke-offentlige mulige datoer som hvermannsen selv velger å gamble på eller ikke.

Verre er det ikke!
Innlegg av: Exelen (09.01.18 11:48 ), lest 8050 ganger
Endret: 09.01.18 11:50

Det siste Quebec ønsker er dette fra 2012:

Ottawa sued over Quebec fracking ban
Company's suit based on NAFTA provisions
The Canadian Press
November 23, 2012

Det var Kontroversielt at moratoriumet kom og nå er det heldigvis en annen tone.
Gunnar er så opptatt av Lowlands at man kan lure på om han er bonde;)
Innlegg av: Nano Rekyl (09.01.18 11:58 ), lest 7965 ganger

Det begynner å stramme seg til! Igår fikk selskapet Enterprise i Kanada en stor kontrakt innenfor energisektoren i Alberta til et av di største selskapene.

Jeg sier lykke til!
Innlegg av: danm (09.01.18 12:35 ), lest 7885 ganger

PU, Qec. er en af ca. 25 i min portefølge. Jeg interessere mig for de aktier, jeg selv har. Du skulle prøve det samme.
Innlegg av: tuja (09.01.18 13:08 ), lest 7807 ganger

Er det shortsqueeze på gang?
Er nok på tide å dekke seg inn.

:)
Innlegg av: uptrade (09.01.18 13:35 ), lest 7720 ganger

Tuja:
Håper mer på posisjonering mot tidlig februar:)

Helst før Short squeeze ;)
Innlegg av: tuja (09.01.18 13:39 ), lest 7724 ganger

100% enig. :)
Innlegg av: Exelen (09.01.18 14:19 ), lest 7599 ganger
Endret: 09.01.18 15:48

Nå er sikkert ikke dette av særlig betydning, men oppmerksomhet på hydrocarbures er tydeligvis på agendaen.

ASSEMBLÉE DU CONSEIL DE LA MRC DE LOTBINIÈRE LE 10 JANVIER 2018 À 19h30 À N.D.S.C D’ISSOUDUN

Et av punktene er:

j) Commentaires déposés par la MRC – projets de règlements sur les hydrocarbures.

http://www.mrclotbiniere.org/wp-content/uploads/2018/01/ordre_du_jour_10JANVIER2018.pdf
Innlegg av: tuja (09.01.18 15:03 ), lest 7523 ganger

Snart blir det vanskeligere, eller umulig for bytteklubben å holde igjen QEC. Tiden tikker i favør høyere kurser.
Innlegg av: Lotepus (09.01.18 15:08 ), lest 7494 ganger

Solgte 100k på 6.35 . Ser ut som eg får de billigere tilbake . Greit og trade litt , nå som jeg har sett mønsteret . Opp og ned med solen , som e annen var inne på her
Innlegg av: lsingh (09.01.18 15:12 ), lest 7468 ganger

LOTTEPUS: er du glad i russian roulette? Fordi det er det du gjør nå :-)
Innlegg av: tuja (09.01.18 15:13 ), lest 7465 ganger

Exelen

Interessant observasjon. Mulig det kommer noe allerede i morgen?
Innlegg av: Pick Up (09.01.18 15:26 ), lest 7386 ganger
Endret: 09.01.18 15:31

Domus (09.01.18 11:11 ).

Godt mulig at myndighetene gir antydning til industrien om når ferdigstillelsen skjer som du skriver. Men jeg har mine tvil når jeg leser hvordan Moreau besvarer disse spørsmålene. Han svarer som en politiker. Det gjelder også hans uttalelser.
Innlegg av: Lotepus (09.01.18 15:20 ), lest 7411 ganger

Ishingh

Dette går seg til i slutt auksjonen , ca 200k for salg fra 6,3 og nedover nå :-)
Innlegg av: Exelen (09.01.18 15:49 ), lest 7240 ganger

Mulig tuja
Innlegg av: ak78 (09.01.18 15:50 ), lest 7257 ganger

Exelen
Strålende gravejobb!
Lokal aksept og godkjenning av utvinning er absolutt relevant. Lotbiniere er vel en av de lokalsamfunnene hvor QEC allerede har bred støtte, men samtidig også miljøaktivister der også.
Innlegg av: tuja (09.01.18 16:12 ), lest 7168 ganger

Ja, la oss håpe det snart kommer strålendes nyheter. Og om det kommer i morgen, er det greit for meg. :)

Innlegg av: danm (09.01.18 16:13 ), lest 7170 ganger

Det er et meget stort område med meget skov. Tror ikke der bliver problemer.
Innlegg av: Sjefen92 (09.01.18 16:22 ), lest 7109 ganger

Er det ikke om onsdagene kanadierne har minister møte og eventuelt komme med noen feite nyheter?
Innlegg av: tuja (09.01.18 16:37 ), lest 7047 ganger

Det stemmer.
Pressemeldinger blir ofte sluppet på onsdager.
Innlegg av: tuja (09.01.18 18:22 ), lest 6913 ganger

Automatisk teknisk analyse. Kort sikt, 9. jan 2018
Questerre Energy ligger i en stigende trend og fortsatt positiv utvikling innenfor denne indikeres. Aksjen har brutt opp gjennom motstanden ved ca 6.10 kroner og videre oppgang er dermed signalisert. Volumet har tidligere vært høyt rundt kurstopper og lavt rundt kursbunner. Dette styrker trendbildet. RSI er overkjøpt. Aksjen kan likevel gjerne stige videre, og vi bør se en nedgang i RSI-kurven før dette brukes som et salgssignal. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på kort sikt.
Anbefaling en til seks ukers sikt: Kjøp
Innlegg av: Exelen (10.01.18 00:11 ), lest 6722 ganger

https://issuu.com/umq7/docs/urba_vol38_no2web_v3/2?ff=true
Innlegg av: gunnarius (11.01.18 12:28 ), lest 6436 ganger
Endret: 11.01.18 12:33

Couillard har sagt at han håper han ikke blir den statsministeren som ble forbundet med han som innførte hydrokarbonene i Quebec.

Like før Arcand sin avgang deltok ministeren i en plenumsdebatt i New York og forfektet at klimaet nærmest kunne "berges", for både USA og Canada hadde jo natural gas. Det sier vel seg selv: Forumdeltakerne så med vantro på Arcand, ettersom dette var en "grønn" konferanse.

Faktisk også Moreau forsøker seg på denne argumentasjonen at gass er så mye bedre enn olje, diesel og kull i en overgansgsfase.

Det er nok her at miljøorg. og allmennheten kommer til å sette inn støtet i fortsettelsen. Metan utslipp og GHG kommer til å stå i fokus - gitt det er klima og miljø som er tema.

Importert shale gas er ikke så mye anderledes enn egenprodusert i Quebec. Uansett vil kloden oppleve fracking som et samlet miljø og klimaproblem, ref. utslipp av bl.a metan i atmosfæren hvor enn den utvinnes og transporteres. Sannsynligvis med en liten overvekt fordel i Quebec - gitt pipeline lekkasje etc.

Dersom regjeringen snur ifm. hydrokarbonene er den siste tids forskning og undersøkelser noe som mest trolig blir vektlagt, sammen med BAPE. Limer inn den siste viktige og som utført av NASA:

Jan. 2, 2018

NASA-led Study Solves a Methane Puzzle

A new NASA-led study has solved a puzzle involving the recent rise in atmospheric methane, a potent greenhouse gas, with a new calculation of emissions from global fires. The new study resolves what looked like irreconcilable differences in explanations for the increase.

Methane emissions have been rising sharply since 2006. Different research teams have produced viable estimates for two known sources of the increase: emissions from the oil and gas industry, and microbial production in wet tropical environments like marshes and rice paddies. But when these estimates were added to estimates of other sources, the sum was considerably more than the observed increase. In fact, each new estimate was large enough to explain the whole increase by itself.

• Atmospheric methane concentrations are given by their weight in teragrams.

• One teragram equals about 1.1 million U.S. tons -- more than the weight of 200,000 elephants.

• Methane emissions are increasing by about 25 teragrams a year, with total emissions currently around 550 teragrams a year.

Combining isotopic evidence from ground surface measurements with the newly calculated fire emissions, the team showed that about 17 teragrams per year of the increase is due to fossil fuels, another 12 is from wetlands or rice farming, while fires are decreasing by about 4 teragrams per year. The three numbers combine to 25 teragrams a year -- the same as the observed increase.

https://www.nasa.gov/feature/jpl/nasa-led-study-solves-a-methane-puzzle

Innlegg av: tuja (11.01.18 12:33 ), lest 6393 ganger

Never ending story?
Innlegg av: danm (11.01.18 12:35 ), lest 6389 ganger

Det ændrer ikke ved, at det vil være bedre for miljøet og ikke mindst økonomien, hvis Quebec selv hentede gassen op og derfor kommer det til at ske. Vi kender problematikken og din agenda.
Innlegg av: Sailor34 (11.01.18 12:35 ), lest 6376 ganger

Ironisk at man er så opphengt i co2 metangasser etc etc

Når havet "matfatet vårt" er fullt av plast som sakte men sikkert kveler maten vår, og ødelegger havet....

Jeg syns det er litt feilprioritering, begge deler er viktige, men hva skal vi med ren luft, når havet består av plast og søppel...

Da dør vi jo uansett...

Miljøorganisasjonen skal vel leve de og..
Innlegg av: danm (11.01.18 12:36 ), lest 6370 ganger

Og det bliver ikke mindre aktuelt af, at olie og gaspriserne bare stiger og stiger.
Innlegg av: X-Empire-X (11.01.18 12:46 ), lest 6336 ganger

Gunnarius.

Regjeringen dekker ryggen sin ved å si at fracking ikke i 'teorien' skal kunne gå med mindre de aktuelle selskapene som ønsker å utvinne dette har 'sosial aksept' før igangsettelse.

Slik at på denne måten banker de igjennom lover og reguleringer som legger tilrette for utvinning av hydrocarbons (fracking) inkludert, men gi økt mandat og myndighet til kommunene for å gi det endelig grønne signalet for pilot.

Som de fleste vet, men som en alltids kan minne om, er at QEC hadde i sin tid før moratoriet ble til, hadde støtte av den lokale kommunen og folket i Becancour og Lotbininere. Dette er de samme stedene som QEC ønsker å gjenoppta sin aktivitet nå etter at reguleringene blir implementert.

Slik at rekkefølgen for QEC og triggere blir følgende:

- Reguleringene blir implementert og loven trer ikraft for å kunne utvinne gassen.

- QEC setter i gang forhandlinger og samtaler med kommune/sted som er positiv for utvinning. (QEC har allerede jobbet med dette en stund.)

- Deretter vil melding om at QEC har fått klarsignal om å starte pilot i Becancour være en gigatrigger.

- Tilslutt er det selve borringen som er meld late 2018/early 2019. Prisingen burde skje i tidsrommet fra reguleringer til klarsignal om pilot.

- I tillegg har vi Jordan meldingen som ingen, verken store investorer eller meglerhusene, har priset inn i aksjen.

Så derfor nytter det lite å dra opp gamle artikler i hytt og pine og at fracking ikke vil skje det ene og andre stedet. Det blir for gjentagende og uten substans.
Faktum er at fracking vil være mulig, gitt at sosial aksept foreligger. QEC sier de har kommet lang vei på dette området og har jobbet med det i lang tid. Vi ser fruktene av dette nå.Ikke verre enn det.
Innlegg av: gunnarius (11.01.18 12:53 ), lest 6280 ganger

"Som de fleste vet, men som en alltids kan minne om, er at QEC hadde i sin tid før moratoriet ble til, hadde støtte av den lokale kommunen og folket i Becancour og Lotbininere. Dette er de samme stedene som QEC ønsker å gjenoppta sin aktivitet nå etter at reguleringene blir implementert."

En ren hypotese fra din side. Kan du underbygge dette med fakta og vise til artikler eller vedtak som underbygger din teori?
Innlegg av: X-Empire-X (11.01.18 13:01 ), lest 6256 ganger

Bekreftet selv fra de opprinnelige planene Questerre hadde som ble fremlagt i deres meldinger ut til markedet i det tidsrommet. En enkel mail til Jason i QEC kan også bekrefte det.

Innlegg av: Exelen (11.01.18 13:05 ), lest 6219 ganger
Endret: 11.01.18 13:06

kan det være at Quebec sine naturressurser er av nasjonens interesser?

Det begynner å komme ut div på Gazette...

G.oversatt

Dekret 1264-2017, 20. desember 2017
OM en endring av dekret nr. 1205-2017 av 13. desember 2017 om utøvelse av visse ministers oppgaver
DET ER BESTEMT, på anbefaling av statsministeren:
At dekret nummer 1205-2017 av 13. desember 2017 endres:
-ved sletting av den nest siste punkt i operativdelen
- ved å legge til følgende paragraf ved slutten av konklusjonen:
"-den energiministeren og natu- ral Resources, minister ansvarlig for den nord Plan og minister ansvarlig for regionen Gaspésie-Îles-de-la-Madeleine til Pierre Arcand, medlem av Representantskapet, 7. januar til 17, 2018. "
Konsernsjefen,
JUAN ROBERTO IGLESIAS 67791
Regjeringen i Quebec
Dekret 1270-2017, 20. desember 2017
Om godkjenning av avtalen om forvaltningen av økonomiske bistandsprogrammer mellom Gouvernement du Québec og Federation of Canadian Municipalities
ETTERSOM regjeringen i Quebec og Føderasjonen av kanadiske Kommuner som ønsker å avslutte avtalen om forvaltning av finansielle hjelpeprogrammer, som fastsetter prinsippene og ned prosedyrer der kommunene kan inngå finansieringsavtaler med Føderasjonen gjennom følgende programmer: Asset Management Leadership Program, Kommuner for Climate Innovation Program og Municipal Asset Management Program;

I henhold til punkt 2 i første ledd i paragraf 17.7 i loven, i henhold til Ministère des Affaires municipaleses des Régions et du territoire du territoire (kapittel M-22.1), i utøvelsen av sine oppgaver - Kommunalministeren og landoverhodet kan inngå avtaler i samsvar med loven med en annen stat enn Québec, en av dets ministre, en internasjonal organisasjon eller en den regjeringen eller den organisasjonen
I BETRAGTNING at den kanadiske føderasjonen av kommuner er en føderal offentlig myndighet i henhold til lovens paragraf 3.6.2 i henhold til Ministère du Conseil exécutif (kapittel M-30);
I BETRAGTNING at denne avtalen er en kanadisk mellomstatlig avtale i henhold til paragraf 3.6.2 i denne lov;
I henhold til første ledd i paragraf 3.8 i denne loven, for å være gyldig, kan kanadiske mellomstatlige avtaler godkjennes av regjeringen og undertegnes av ministeren med ansvar for canadiske forhold og la frankofonie Canada;
DET ER BESTEMT, derfor på anbefaling av ministeren for kommunale anliggender og arealbeholdning og ministeren med ansvar for canadiske forhold og den kanadiske frankofonien:
At avtalen om forvaltningen av økonomiske bistandsprogrammer mellom Gouvernement du Québec og Forbundsrepublikken Kanadiske kommuner godkjennes, noe som vil være vesentlig i samsvar med utkastet til avtale knyttet til departementets anbefaling av dette dekret.
Konsernsjefen,
JUAN ROBERTO IGLESIAS 67771

http://www2.publicationsduquebec.gouv.qc.ca/home.php
Innlegg av: danm (11.01.18 13:42 ), lest 6143 ganger

Det har i høj grad noget med nationen Canada at gøre. Trudeau har sagt, at man må komme i gang med udbygning af de store pipelines og man har også fået mere positive meldinger fra provinserne. Quebec sidder på et kæmpe gaslager, som kan gavne hele nationen.
Innlegg av: Exelen (11.01.18 14:02 ), lest 6052 ganger

;)
Innlegg av: Exelen (11.01.18 15:03 ), lest 5874 ganger
Endret: 11.01.18 15:07

Ikke lenge før vi får frislipp av nyheter...

Merk: Quebec en viktig rolle!!

G.oversatt

22. Januar 2018

Sammendrag av presentasjonen

Innovasjon, miljøet og fremtiden for canadiske petroleumsressurser

Globalt er olje- og gassindustrien i uro og den globale etterspørselen vokser. Canada har en ypperlig posisjon til å posisjonere seg som energileverandør med høy kvalitet i neste århundre. For å gjøre dette må den investere mer i innovasjon og infrastruktur knyttet til energifeltet. Canada har en mulighet til å forsyne planeten mer pålitelig og ansvarlig, og Quebec har en viktig rolle å spille.

Biografisk notat

Jeff Gaulin er kommunikasjonsdirektør i Canadian Association of Petroleum Producers. Han er ansvarlig for å bygge offentlig tillit til den kanadiske olje- og gassektoren, slik at næringen kan møte den økende etterspørselen etter energi i Canada og rundt om i verden.

I løpet av hans 20 års karriere har Gaulin jobbet i media, myndigheter og privat sektor der han har hatt stillinger på ulike områder som miljø, elektrisitet, helse og øl.
Disse erfaringene gir ham et unikt nasjonalt perspektiv på offentlige anliggender.

Før han ble med i CAPP var Mr. Gaulin Vice President, Marketing, Communications & Government Relations for Tervita Corporation. I løpet av hans tenure ledet han med suksess en merketransformasjon og bedriftskulturkampanje for Canadas største miljø- og energitjenester selskap.

Mr. Gaulin jobbet også hos TransAlta, der han holdt stilling som visepresident, kommunikasjon og aboriginal Affairs for Canadas største uavhengige kraftprodusent. Med TransAlta mottok den 778 millioner dollar i provinsiell og føderal finansiering for det største karbonfangst- og lagringsprosjektet i elsektoren.

Mr. Gaulin har en Masters of Business Administration fra University of Victoria, en Master of Arts (Journalistikk) fra University of Western Ontario, og en bachelor of Arts fra McGill University.

Han er av Métis opprinnelse fra Ontario.

Den canadiske sammenslutningen av petroleumsproducenter (CAPP) representerer selskaper, store og små, som utforsker, utvikler og produserer naturgass og råolje over hele Canada. CAPP medlemsbedrifter produserer ca 90 prosent av Canadas naturgass og råolje. Associerte medlemmer av CAPP tilbyr et bredt spekter av tjenester som støtter oppstrøms råolje- og naturgassindustrien. Sammen er CAPP-medlemmer og tilknyttede medlemmer en viktig del av en industri som genererer ca 120 milliarder dollar i olje- og naturgassinntekter årlig.

program

11.30: Cocktail (cash bar)
12h20: Hjemme
12:25 Konferanse
12:55: Måltider **
13:30: Spørsmål etterfulgt av takk
14:00 Avslutning

http://apl-energies.ca/activite/2018-01-25/6
Innlegg av: Exelen (11.01.18 18:49 ), lest 5684 ganger

Dette blir bare bedre og bedre ....

G.oversatt

Flytende naturgass: bunkering prosjekt ved havnen i Québec

Editorial10 januar 2018
Flytende naturgass: bunkering prosjekt ved havnen i Québec
Gammel Quebec - Énergir vil tilby neste år den flytende naturgassstasjonstjenesten ved havnen i Québec. Selskapet ønsker å møte behovene til flere og flere redere.

Liquefied Natural Gas (LNG) er et miljøvennlig alternativ til drivstoffolje og diesel. "Det er en global trend i maritim industri å bevege seg mot mindre utslippsbrensel. I Europa er LNG et mer brukt brensel enn i Nord-Amerika. Men det starter. For en stund har skip brukt LNG som drivstoff. På Énergir, er det ønskelig å etablere en forsyningskjede slik at fartøy som skal fylles i Quebec i St. Lawrence-elven spesielt ", sier Guillaume Brossard, markedsutvikling direktør LNG Énergir, tidligere Gaz Métro.

Mr. Brossard forklarer at LNG er naturgass kjølt til -162 grader Celsius. "Det blir så flytende. Det tar 600 ganger mindre plass enn en gassformig tilstand. Ved å gjøre det kan det transporteres og lagres veldig enkelt, sier han. LNG transporteres med tankskip. Da er det nok å overføre væsken direkte i skipene, for eksempel ved havnen i Quebec. Ingen fast installasjon vil være nødvendig.

LNG-bunkering har blitt tilbudt i Montreal havn siden i fjor sommer. Tre tanker ble laget. Denne tjenesten kommer til neste år i havnen i Québec. De to Groupe Desgagnés-skipene som bruker LNG som drivstoff, vil kunne lagre seg i Quebec City. Énergir leverer også Matane og Tadoussac-Baie-Sainte-Catherine-ferger.

I tillegg til skip er det rundt 200 lastebiler som drivstoff LNG. Énergir har bygget et nettverk av seks forsyningsstasjoner mellom Toronto og Rivière-du-Loup. Tung industri som gruver bruker også denne typen drivstoff.

Selskapet vil at dette alternativet skal være mer og mer tilgjengelig i Quebec og Canada. Siden naturgassnettet ikke går overalt i Quebec, kan LNG bringes inn i en hvilken som helst region.

LNG er et billigere alternativ enn diesel, mens for brensel olje, varierer det med prisen på olje flytter mye. Det har imidlertid miljøfordeler. Sammenlignet med diesel er det ca 25% mindre drivhusgass i transport og opptil 32% sammenlignet med drivstoffolje. I sjøtransport beregnes også utslipp av svoveloksider. Skip har strenge regler for å respektere. Ifølge Mr. Brossard er LNG det eneste drivstoffet med diesel som oppfyller kravene. "Det er et valg av drivstoff til å overholde de nye standardene i fraktverdenen," sier han.

Damia Desgagnés drivstoff LNG. Foto: Courtesy

http://www.carrefourdequebec.com/2018/01/gaz-naturel-liquefie-projet-davitaillement-port-de-quebec/
Innlegg av: tuja (11.01.18 19:33 ), lest 5589 ganger

Nydelig.

Blir en ny "BOOM" innen nat-gas og LNG.
Tilrettelegges også for eksport.
Enig. Dette blir bare bedre og bedre.

:)
Innlegg av: Pappsatan77 (11.01.18 19:41 ), lest 5543 ganger
Endret: 11.01.18 19:56

GULL !!!

Æh.... Unnskyld.

GASS !!!
Innlegg av: uptrade (11.01.18 21:09 ), lest 5264 ganger

Noen flere enn meg som syntes det var vært veldig stille fra QEC en stund?

1 1/2 Mnd uten noe offisielt fra de.

Stille før stormen?
Innlegg av: gunnarius (11.01.18 21:25 ), lest 5180 ganger
Endret: 11.01.18 21:43

Veldig stille?

Isabelle Melancon sitter tydelgivis ikke inne på sitt kontor og tenker miljø/klima eller natural gas i en overgangssetting. Ministeren har i kveld twitret følgende:

I visited the EBI's biogas plant and found the quality of their installation and the way they value waste efficiently in a cost-effective way. Proud modern businesses like this one!

En annen fra i kveld:

I discovered this morning the technology of @Solucycle which allows to valorize 100% of the food residues by transforming them in compost and natural gas at the restaurant @LeCochonDingue. Companies benefit as well as the environment. A good example of green entrepreneurship.

Hentet fra nettet:

In Quebec, studies show that biogas can replace at least 60% of current natural gas consumption.

http://www.aqlpa.com/enjeux-et-reflexions/biomethane

Har selv liten tro på at all gass i Gaz Metro sine pipelines vil ha 100% biogass, men en viss andel må påregnes.

Fint om noen av dere kunne ha funnet ut hva som er dagens forbruk av biogass og levert innen Quebec.

Isabelle´s action tror jeg rimeligvis kun må vurderes som et slags alibi. For innerst inne tenkes nok aller sterkest på shale gas og reguleringene.

Om elektrifiseringen av transportsektoren som bebudet av regjeringen:

In the company of @Pierre_Giguere I visited @ Addenergie's facilities in Shawinigan, the Canadian leader in charging solutions for electric vehicles. Very proud of this company, a pillar in transportation electrification!

Når skal Isabelle besøke Mr. Binnion eller en borelokasjon for fracking?
Innlegg av: disippelen (11.01.18 21:28 ), lest 5151 ganger

Få sendt Søviknes over for å få litt fart i sakene!
Innlegg av: Plomma (11.01.18 22:28 ), lest 4886 ganger

Litt interesant og skremmende om dagen. Kursen ligger spikret rundt halvparten av reell verdi. Lav omsetning, men svingningene burde vært større. Dette tullepratet om at de som har en short på 2,7 mill aksjer skal få fart i kursen kan vi bare glemme. Det er gjort på minutter dersom dette skal dekkes inn. Tror ikke det er så mange som ligger short her nå. Nå sitter de fleste på gjerdet.. Både de som har aksjer og de som vil ha aksjer. Det er en melding vi venter på... En ekte melding og ikke "Jeg tror og jeg mener".
Jeg går for den meldingen at QEC kan begynne i Quebec. Jeg venter på den meldingen der Questerre kan melde om stabil drift i sine aktive brønner... med høy olje/gasspris. Jeg venter på den meldingen der operasjonene i Jordan blir mer konkrete. Jeg venter på en melding der QEC melder om salg av assets for å få midler til å komme igang i Quebec... eller Jordan.
Det kan komme en melding der Binnion tvitrer fra et skatteparadis og sier at Ædda-Bædda... Der lurte jeg dere. Da får et par tre karer rett her på forumet.
Verden er jo gal... og alt er mulig. Men jeg går for at Binnion er en oppegående fyr som får oss i gang i Quebec, og gjør oss rikere.
Det blir ingen salg av assets i Montney eller andre steder før Quebec og Jordan er i havn.
Men det hadde vært greit med en oppdatering fra selskapet snart... Mange utålmodige sjeler her... Meg innkludert.
Kaldte vel Binnion for "blyræva" her for en tid siden... Mener det samme nå... Han er tung i sessen...
Innlegg av: Exelen (11.01.18 23:33 ), lest 4697 ganger
Endret: 11.01.18 23:58

Renewable natural gas (RNG)

Utdrag:

Government of Quebec announced a regulation setting a target of 5% RNG by 2020 and intends to provide financial support for RNG projects to reach a target of 50 Mm3 increase in RNG by 2020 in comparison to 2016.

https://biogasassociation.ca/value_of_biogas_conference/vob_2018_east

Financel support .....

Status energi Quebec

http://energie.hec.ca/wp-content/uploads/2017/12/EEQ2018_WEB-FINAL.pdf

Innlegg av: Dauti (11.01.18 23:47 ), lest 4630 ganger

Gunnar. Kan du gjøre oss alle en tjeneste å pensjonere deg en for alle. Jeg prøver veldig hardt å ignore innleggene dine. Men det er så lite saklig at det like greit kunne vært linker til kakeoppskrifter. Du har ingen realitetsforståelse og sammenligner epler og bananer.
Innlegg av: Plomma (11.01.18 23:49 ), lest 4626 ganger
Endret: 12.01.18 00:05

RNG. er selvfølgelig et supplemang... Men det må utbygges og det er ikke billig. Her kan fort vinninga gå opp i spinninga.
Det er matangass dette også så CO2 blir det okkesom. Men det var et et godt forsøk på og torpedere kursen i QEC....
RNG er jo gass som siver ut av søppel... Alle dynger har jo mengder av RNG som siver ut.
Med tanke på at dette er en gass som produseres av forråtnelse av organiske ting, så må vi tenke litt på hva som skjer med permafrosten som er i ferd med å tine. Tenk på Sibir... Et helt kontinent nesten som er i ferd med å bli varmere. Her begynner forråtnelsen av 1000-vis av års flora og fauna som smelter. Det blir mye RNG det. OG det er like ille som CO2. Hvordan skal vi stoppe dette? Skal vi betale mer miljøavgift? Eller skal vi bare gjøre slik menneskene her på jorda har gjort i all tid.
TILPASSE OSS!!!
Innlegg av: Nayroun (12.01.18 00:32 ), lest 4529 ganger

Hva med Jordan da Gunnarius? Der det er så mye sol må det jo gå an å få 100% fornybar energi ved solenergi? Landet trenger sårt energi og er i en energi-krise.

Men vent litt, kan det ha noe med at en overgang til fornybar energi må FINANSIERES?
Innlegg av: Exelen (12.01.18 03:38 ), lest 4428 ganger
Endret: 12.01.18 03:39

G.oversatt

Claudia
@MClauddia
·
4t
"Moratoriet som for tiden er i kraft, blokkerer skifergasaktivitet i Quebec og hindrer mange grunneiere og kommuner fra å signere gunstige avtaler"

Er nok mange som ønsker velstanden velkommen i Quebec nå.

Gunnar - Velstanden ligger sovende i bakken.

Hva tror du verdiene utgjør? står noe om dette «et eller annet sted»
Innlegg av: Anadrol (12.01.18 06:36 ), lest 4373 ganger

Fredda å gevinstsikring idag?

Ikke mange ørene de har tjent isåall hehe

Jaja pæng e pæng
Innlegg av: Pick Up (12.01.18 09:02 ), lest 4080 ganger
Endret: 12.01.18 09:13

"RNG er jo gass som siver ut av søppel... Alle dynger har jo mengder av RNG som siver ut"

Litt om biogass:

Once purified, the biogas will be used as fuel for the Quebec GreenField Ethanol Inc. refinery, and will replace a portion of the natural gas that the company uses in its processes. In addition, farmers who sell their crops to the refinery will be able to use the digestate produced in the biomethanation process as an organic amendment. Local residents will be able to have their food waste, green waste and septic tank sludge treated by local firms rather than having it sent for disposal.

This biomethanation project demonstrates the synergy created through the implementation of green technology, which will contribute to the fight against climate change and help to reduce greenhouse gas emissions, while at the same time producing energy and fertilizer.

"The government of Canada is proud to join with the government of Quebec to support the 

Innlegg av: gunnarius (12.01.18 09:03 ), lest 4054 ganger
Endret: 12.01.18 09:10

Exelen

Se hva som skjer rundt deg og sett Quebec på kartet, ref. Paris avtalen og målsetting om klimamål, særlig GHG.

Regjeringen agerer etter mitt syn som selvmotsigende. Først sier Moreau i den artikkelen vi diskuterte forrige uke at det kan komme befolkningen til gode og arbeidsplasser skapes. På den annen har han marginalisert olja, lavt potensial. Videre har også ett av de tre dedikerte prosjektene for Gaspesie blitt lite eller ikke gjennomførbart, ref. avstandskrav.

Inntil videre har ikke regjeringen blinket ut St. Lawrence som fracking area. Så enkelt er det. Det må nye føringer til før dette her kan bli mulig, ref. teknisk moratorium. Nå ligger bevisbyrden på QEC. Egenlig er spillet snudd på hodet hva angår kriterium sosial aksept.

Ref. også New York som har til intensjon å saksøke Big Oil ifm. fossilt brensel. Gjett tre ganger om miljøorg. med sine spissede advokater kommer til å gjøre et helvete for O&G industrien i Quebec ved å trenere med tilhørende rettssaker. Om reguleringene kommer, er det hele nesten kun som å begynne på nytt, for deretter starter en meget vanskelig oppgave.

Jeg kunne fortsatt i det vide og brede, men realiserer Quebec hydrokarbonene vil dette bli møtt med negativ holdning og rettssaker. Og all den energi som tidligere regjeringer har lagt ned i å bekjempe CO2 og drivhusgassene vil settes i et underlig lys.

For sent, for smått - elendig timing.

God børsdag!
Innlegg av: X-Empire-X (12.01.18 09:09 ), lest 3996 ganger
Endret: 12.01.18 09:10

Gunnarius.

Hva er rettslig grunnlag for at miljøorganisasjoner skal kunne trenere prosesser, samt saksøke aktører som forholder seg til gjeldende lovverk og reguleringer, som er vedtatt og blir implementert, ref bill 106?

Innlegg av: gunnarius (12.01.18 09:18 ), lest 3895 ganger
Endret: 12.01.18 09:20

Du kan jo spørre guvernør Cuomo i New York hva det tenkes på når Big Oil saksøkes.

Spissede advokater kan dette her og for min del ifm. Quebec reageres det sterkt på muligheten til ekspropriasjon.

Reguleringene kan rettslig angripes, selv om de foreligger som hjemlet.
Innlegg av: tuja (12.01.18 09:12 ), lest 3969 ganger

Tenker når godmeldingene kommer, så er plutselig alle aksjonærer, inkludert Gunnarius. Slik går no dagan.
Mørkemenn har en tendens til å ha sett lyset i etterkant av børsmeldinger. I wonder why?
Innlegg av: Pick Up (12.01.18 09:18 ), lest 3901 ganger

Tuja
Cnr er et skrekkeksempel på det motsatte av hva du hevder.
Innlegg av: gunnarius (12.01.18 09:24 ), lest 3863 ganger

tuja, ha det klart for deg. Jeg har ikke sagt at reg. ikke kommer. Jeg har sagt at dette kan skje hurtig, for å unngå støy i valgkampen eller de kan treneres til etter valget 1. oktober i år. Tror mest på det siste, men her er jeg ikke sikker. Mitt bet er nå endret, dvs. tør ikke satse/spekulere i reg. Mest pga. har andre objekt med høyere prioritet.
Innlegg av: Anonymouse (12.01.18 17:35 ), lest 2227 ganger

Hmm
Innlegg av: tuja (12.01.18 09:22 ), lest 3894 ganger

PU

Å sammenlikne QEC med CNR, blir som natt og dag. CNR var kun noen hull med vann.
QEC har produksjon(økende), sitter på produserende felt som omtales som "sweet spot", og i tillegg 2 sovende megatriggere rundt hjørnet.
Don`t be a fool.
Innlegg av: Pick Up (12.01.18 09:34 ), lest 3766 ganger
Endret: 12.01.18 09:36

Tuja
Innleggene på de gamle Cnr-trådene var minst like entusiastiske som på dagens Qec-tråder, og alle motargumenter ble møtt med intolleranse og avfeiet med personangrep som du nå selv har tydd til (ref. "mørkemenn").
Innlegg av: Anadrol (12.01.18 09:35 ), lest 3776 ganger

Jo
La nå narrer være narrer
Innlegg av: Pick Up (12.01.18 09:46 ), lest 3690 ganger
Endret: 12.01.18 16:38

Enten dere liker det eller ikke, er det rimelig tvil ute i markedet om hvordan reguleringene vil slå ut i forhold til Qec. Selv aksjemarkedet hvor nyheter prises inn i kursen på forhånd, er avventende.
Innlegg av: tuja (12.01.18 09:42 ), lest 3716 ganger

PU

Om du ikke evner å se forskjell på tro og håp(ref CNR/vann), og ett selskap med påviste ressurser og eksisterende produksjon, ja da lurer du kun deg selv. Ikke dumt med oljepriser som har hentet seg kraftig inn igjen heller. Med slik sammenlikning(CNR-QEC) og evig negativ holdning, ja, da er mørkemenn ett greit uttrykk i mitt hode. Kan ikke huske å ha hørt ett positivt pip fra hverken deg eller Gunnarius på lang tid.
Innlegg av: Pengegrismaskin (12.01.18 09:43 ), lest 3714 ganger

Lol hva er det for tulle ordre 7-8 på 4971 stk 0.005 øre over hverandre. Robot bug?
Innlegg av: Lotepus (12.01.18 09:47 ), lest 3671 ganger

Ser robotene er stilt inn på kjøp og salg 4.8 K aksjer i dag
Innlegg av: Pick Up (12.01.18 10:00 ), lest 3590 ganger

Tuja
Selv du må se at jeg har trukket samenligning mellom de gamle Cnr-trådene og dagens Qec-tråder som jeg finner har mye til felles. Ikke minst på grunn av din egen uttalelse: "Mørkemenn har en tendens til å ha sett lyset i etterkant av børsmeldinger. I wonder why?"

PS
Jeg håper at jeg slipper å forklare deg enda en gang at jeg ikke har sammenlignet de to selskapene, men trådene (?)
Innlegg av: Domus (12.01.18 10:37 ), lest 3525 ganger

Det synes kanskje merkelig at veien til å nå klimagassmålene går via produksjon av egen gass, men det er mest sannsynlig fakta.

For det første gir omfasing til gass fremfor olje og kull store reduksjoner i Co2 utslipp.
For det andre gir lokal gass vesentlig mindre utslipp enn gass langveisfra grunnet transport. I tillegg vet man da at gassen produseres gjennom strenge kriterier.
For det tredje vil man måtte bruke olje/gass i flere tiår enda, og overgangen til grønnere energi vil kreve store investeringer. Egen gass vil kunne gi gode inntekter som kan fremskynde dette arbeidet.

Jeg kjøper ikke argumentet med at egen gassproduksjon kolliderer med klimagassmålene.
Innlegg av: danm (12.01.18 10:42 ), lest 3487 ganger

En anden faktor, man ikke må glemme er, at transporten af gassen ofte udgør halvdelen af prisen. Det helt væsentlige er dog, at pengene bliver i Quebec.
Innlegg av: Exelen (12.01.18 11:08 ), lest 3390 ganger

Paris Gunnar

Verden vil bedras....

Hydrokarboner: Diskret utvidet leteutstedelse

Til tross for loven på slutten av hydrokarboner signert av Emmanuel Macron 30. desember 2017, fortsetter selskapene å prospektere i Frankrike.

Publisert for 38 minutter siden
Av Pierre Le Hir, Simon Roger

Lese tid: 2 min

Emmanuel Macron parafert, den 30. desember 2017, lovteksten som stopper forskningen, samt utnyttelse av konvensjonelle og ukonvensjonelle hydrokarboner POOL / REUTERS
I en forsiktig og inspirert oppføring av de amerikanske presidentene paraferte Emmanuel Macron den 30. desember 2017 lovteksten som stopper forskningen, samt utnyttelsen av konvensjonelle og ukonvensjonelle hydrokarboner. I møte med kameraet fra sitt kontor på Elysee, sittende ved siden av regjeringenes talsmann, Benjamin Griveaux, reiterte statsoverhode seremonien som allerede ble brukt noen uker tidligere for loven om moralisering av det politiske livet , arbeidsordrer og antiterrorismeloven.

Dagen før hans hilsener til franskmenn, har loven på slutten av hydrokarboner derfor dra nytte av den samme medieeksponeringen, som for økonomien i 2018, og for finansieringen av sosial sikkerhet. "Fra i morgen [forskning og utnyttelse av hydrokarboner] vil det ikke lenger være mulig. Frankrike er det første utviklede landet for å gjøre en slik forpliktelse, "hilste statsoverhodet velkommen etter denne veldig høytidelige signeringen.

I virkeligheten er kalenderen mer subtil enn denne klappenden som ble annonsert av Emmanuel Macron. En uke tidligere publiserte den offisielle tidskriften i kolonnene seks bestillinger som utvider prospekteringstillatelser for hydrokarbonminer i flere storbyer. Disse to sekvensene, som går inn i en ukes intervaller, understreker tvetydigheten til den første lovteksten som er forsvaret av ministeren for den økologiske og solidariske overgangen.

smutthull

Opprinnelig ønsket Nicolas Hulot å forsegle hydrokarbonens ventiler, med en veldig tvingende tekst. Men på grunn av den presserende lobbyvirksomheten til olje- og gasselskaper, samtidig som begrensningene i den meget tunge gruvekoden som sikrer "droit de suite" i undersøkelsen og utnyttelsen av innskudd, måtte han komponere. Dette berettiget han til å "gi juridisk sikkerhet til utkastet til lov og beskytte staten", og unngå at industriistene ikke vender seg til konstitusjonsrådet for å kreve økonomisk kompensasjon, med den begrunnelse at deres rettigheter har blitt flammet.

For eksempel kan de to og nåde innrømmelsene som allerede er innvilget forlenges, men ikke utover 2040. Når det gjelder titlene som skal utstedes i fremtiden under droit suite, De kan heller ikke strekke seg utover denne fristen ... med mindre deres innehavere viser at denne begrensningen ikke tillater dem å dekke sine utgifter og å oppnå «den økonomiske likevekten».

Teksten gir derfor noen smutthull til industriister, som ministeren selv bekrefter, vil etterlate muligheten for å komme ut av bakken "noen få dråper" olje etter 2040. Hr. Hulot og flertallet har imidlertid stått opp til senatene som , unraveling mesh mesh hans tekst, hadde utviklet seg til å multiplisere unntakene.

Omfanget av denne loven forblir fremfor alt symbolsk. Fransk oljeutvinning (800 000 tonn i 2016) og gassutvinning (400 millioner kubikkmeter) dekker bare ca 1% av det nasjonale forbruket.

http://mobile.lemonde.fr/energies/article/2018/01/12/des-permis-d-exploration-discretement-prolonges_5240769_1653054.html
Innlegg av: gunnarius (12.01.18 11:50 ), lest 3284 ganger
Endret: 12.01.18 11:57

Exelen, her må du skille mellom etablert industri innen O&G og på den andre siden slik som i Quebec, hvor det har vært avbrekk, ref. moratorium. Og i praksis ingen storskalaproduksjon eller export.

Det vil mest trolig bli vesentlig vanskeligere å få tillatelse eller tilgivelse ifm. å fortsette som før prinsippet. Nettopp fordi et lands regime og regjering har innarbeidet og forventer at arbeidsplassene og inntektene prioriteres bli beholdt. Slik forholder det seg i dag ikke fullt ut i Quebec.

Dette ser vi ved at O&G knøtt med acres blir lavt priset, acres ditto. Dvs. vendepunktet for å etablere ny O&G industri synes meget høyt.

Dersom det forholder seg slik at O&G industrien, delvis pga moratorium og pga. manglende sosial aksept for fracking, ref. også BAPE - så fremstår O&G industrien i Quebec som vingestekket. Det kan således bli vrient med risikovillig kapital og større utbyggingsporsjekter.

Se til NY, for å kunne få full suksess må staten som helhet være villig til å satse og investere. Det må oppnås synergieffekter og volum. Det nytter ikke med puttel og dediserte soner. Slik som kan bli tilfellet i Quebec.

Og ærlig talt: Har sittende regjeringer i Quebec virkelig lyktes med sine O&G investeringer. Se på Gaspesie, se på Anticosti. Så langt for Anticosti er det regjeringen som har kompensert O&G selskap for å gi opp sin virksomhet. Tar også med denne sementfabrikken i Gaspesie som nå er indikert vil bli solgt og skattebtalerne må blø med tap pga. sterkt synkenbde verdi.

Når det angår rettslig etterspill må det skilles mellom det interne i Quebec som bl.a. kan gå på reguleringene/ekspropriasjon etc. Og den eksterne som klimamål, klima og miljø rasering, jf. internasjonalt lovverk.

Det står en interessant artikkel i Forskning.no - anbefales sterkt og kun utklipp er tatt med. For alt, følg link:

https://forskning.no/2018/01/norsk-klimasoksmal-er-del-av-ein-internasjonal-trend/produsert-og-finansiert-av/universitetet-i-bergen?utm_campaign=unspecified&utm_content=unspecified&utm_medium=email&utm_source=apsis-anp-3

Forskar forventar fleire klimasøksmål

– Ikkje berre stig talet på klimasøksmål, men dei som reiser søksmålet har nyleg begynt å bruke internasjonalt lovverk for å støtte krava sine i dei nasjonale domstolane. Dette har tidlegare skjedd innan ulike felt, som menneskerettar og miljørett, seier Colombo.

Ulike typar klimasøksmål

Esmeralda Colombo er stipendiat ved Det juridiske fakultet, UiB. (Foto: UiB)

Colombo fortel at ein kan dele inn klimasøksmål i tre grupper.

Førstegenerasjons klimasøksmål er den typen søksmål som Greenpeace Norden og Natur og Ungdom tok ut mot staten i samband med nye utvinningskonsesjonar i Barentshavet.

Desse er retta mot myndigheiter og andre utøvande organ, med mål om å redusere klimagassutslepp og/eller få dei til å legge planar for å tilpasse seg klimaendringane.

– Dette kan vere strategiske søksmål mot konkrete prosjekt eller tillatingar eller politisk-baserte søksmål mot klimapolitikk. Den norske saka høyrer til gruppa av strategiske søksmål, men kan ha konsekvensar for klimapolitikken, seier Colombo.

Andregenerasjons klimasøksmål er gjerne retta mot store selskap, der kjernen i søksmålet er at dei har kjent til konsekvensane av klimagassutslepp, men villeia og konspirerte mot borgarane og forårsaka økonomiske tap.

Tredjegenerasjons klimasøksmål rettar seg også mot skadar forårsaka av klimaendringar, men dei styrer unna skuldingar om villeiande handlingar, og vert gjerne fremme av små aktørar, til dømes enkeltpersonar. Folkerett, altså dei reglane statar har blitt enige om skal gjelde internasjonalt, kan spele inn i alle typar klimasøksmål.

Innlegg av: Nano Rekyl (12.01.18 11:58 ), lest 3234 ganger

Gunnarius:

Du greier ikke å gi slipp på Anticosti. Når det gjelder Anticosti så ble den fredet pga av UNESCO!!
Innlegg av: Exelen (12.01.18 11:59 ), lest 3216 ganger

Canada trenger Quebec og Quebec trenger Utica

Du kjenner tallet og regnestykkket for hva som ligger av estimert total verdi i Utica ( ligger arkivert på .fr side fra 2010/11 )

Jeg skjønner at du er skeptisk når du stadig henviser til NY, men det er ikke relevant for situasjonen i Quebec/Canada.

Det handler til slutt om penger - dessverre, Gunnar.

Ikke politisk snobberi som i NY.

Innlegg av: gunnarius (12.01.18 12:03 ), lest 3191 ganger
Endret: 12.01.18 12:05

Yes, money talks!

Men jeg tror dessverre det blir fryktelig langt fram før det kan bli klingende mynt i kassa til QEC basert på fracking i Quebec. Dette er min agenda, så money talks ja.

Vi får se. Dere som tror oppriktig på raske penger og produksjon, salg og export må fortsette med dette.

Jeg sier ikke at det ikke blir kursoppgang ifm. lansering av de endelige reguleringene, for dette sier vel seg selv hva som vil skje.
Innlegg av: Stranger (12.01.18 12:07 ), lest 3164 ganger

En absolut mulighed er at Quebec delen bliver solgt til en god pris og pengene bliver brugt på andre projekter.
Innlegg av: SirJohnny (12.01.18 12:14 ), lest 3122 ganger

Reguleringene kommer Onsdag 31 Januar og Jordan i løpet av begynnelsen sv Februar, vil jeg tro. To triggere som vil sende kursen i 12-14kr.

Kursen vil nok stige nå når posisjoneringen starter.
Innlegg av: Exelen (12.01.18 12:17 ), lest 3087 ganger
Endret: 12.01.18 12:18

Først verdiene - så pengene.

Langsiktige investorer ( 10 - 30 år ) vil ha en eventyrlig reise i Quebec. Jeg snakker ikke om Qec, men de som evt kjøper rubbel og bit av «prospektet» Quebec Utica.

Innlegg av: ak78 (12.01.18 13:30 ), lest 2937 ganger

Her vil den ene triggeren avløse den andre fremover ligger det an til. Quebec reguleringer, Jordan rapport, partner i Jordan, pilot Jordan, pilot Quebec, oppkjøp av heler eller deler av QEC, gode resultater Q4 17, Q1 18, Red Leaf gode resultater...

Hva vi reguleringen egentlig si i praksis? ALT! Verdien på hele QEC blir mangedoblet i samme sekund. Store naturressurser som ligger låst i bakken uten verdi må brått prises inn i kursen.
Og så kan vi vi bare vente på det samme i Jordan...

Dette blir et spennende år for alle QEC aksjonærer.
Innlegg av: Krabben (12.01.18 13:35 ), lest 2894 ganger

Men det er vel en risiko for at reguleringene ikke er tilfredsstillende...da vil QEC rase...
Innlegg av: X-Empire-X (12.01.18 13:37 ), lest 2883 ganger

Masse triggere i en fei der, ak78:).

Allikevel ligger det noe i det du sier vedr reguleringene.

Det er faktisk en større trigger enn hva de fleste tror.
Markedet generelt ser på avgjørelsen mer som et binært utfall (enten positivt eller negativt) og er derfor avventende med inngangsbilletten.

De velger heller å gå tungt inn etter reguleringene selv om prisen er på både 10 og 12kr, dog med høyere summer enn hva de fleste av oss kan hamre opp med. Dette for å minimere risiko.

For de av oss som imidlertidig som har lest mye rundt regjeringens holdninger og uttalelser, kan vi betrygge oss med at reguleringensutkastet og endelige regs vil være pro business!

Det er derfor pareto skal høyne kursmålet i intervallet mellom 14-17 etter regs.

Innlegg av: ak78 (12.01.18 13:49 ), lest 2877 ganger

Hadde jeg vært olje og gass produsent hadde jeg ikke kjøpt en tomt for 200 millioner (TENKT TALL) om ressursene i bakken ikke lot seg utvinne. Da kunne jeg heller ha kastet de ut vinduet.

Men om det er verdier for 500 millioner (TENKT TALL) i bakken skulle jeg gjerne kjøpt tomten for 200 millioner.

Tror ikke jeg er urimelig eller ikke realistisk når jeg sier at verdien av Questerre Energy vil øke SVÆRT MYE etter frislipp av reguleringer i Quebec, så etterfulgt av alle de andre triggerne...

Og er vi fremdeles der at noen frykter at reguleringene ikke blir iverksatt? Jo da, børs er børs. Juss er juss. Politikk er politikk.... sett i lys av offentlig uttalelser, ministeres uttalelser og konkrete handlinger i Quebec har jeg plassert mitt veddemål. Dette går veien vedder jeg på.
Innlegg av: gunnarius (12.01.18 16:49 ), lest 2555 ganger
Endret: 12.01.18 16:54

ak78

"Dette går veien vedder jeg på."

Når det gjelder reguleringene og pilot, så er jeg egentlig enig med deg. Tror faktisk det selv, og begrunner det med Moreau sin sterke fanatisme rundt natural gass. Men så må vi huske på at det noen presiseringer som må gjøres. Men i all hovedsak, reguleringene bør foreligge i 2018 og etterfølgende søknad om pilot antas også foreligge. Derfra mer usikker.
Innlegg av: tuja (12.01.18 13:59 ), lest 2820 ganger

ak78

Jepp, nå er det "game on".
Place your bets. :)
Innlegg av: Pick Up (12.01.18 16:41 ), lest 2618 ganger

Tuja
Aksjonærene var entusiastiske når det gjaldt CNR også. Husk det!
Innlegg av: Domus (12.01.18 16:48 ), lest 2634 ganger

Ketchup, nå begynner argumentene dine å bli tynne. Hvis CanArgo er hovedargumentet ditt nå, er det lite å være redd for.
Det må da være noen bedre shit-fucks du kan spa opp om Qec?
Innlegg av: Pick Up (12.01.18 17:37 ), lest 2232 ganger
Endret: 12.01.18 17:38

Domus
Ref mine tidligere diskusjoner her på tråden med Tuja. Også Cnr spadde opp noen meldinger som sendte kursen oppover. Vedr. utfallet av reguleringene går jeg ut fra at du kjenner til min skepsis. Mitt innlegg til Tuja er kun ment som et tilsvar på vår private diskusjon.
Innlegg av: Nano Rekyl (12.01.18 17:05 ), lest 2416 ganger

PU ta deg ett glass og slapp av! Nyt helgen og lad batteriene dine, fordi jeg tror du trenger det :)

Ha ellers en fin helg alle sammen!
Innlegg av: uptrade (12.01.18 17:18 ), lest 2385 ganger

PU:
Carnargo fant vann..
QEC har funnet gass i enorme mengder.

Selv jeg har den dagen med 6 mmcf friskt i minnet ;)

Det var tider det..
Ble med på Emien på 24,5 og gearet meg på 20, og dumpet alt på 10..

Men,bærer ikke nag. ;)
Innlegg av: Cat349e (12.01.18 17:19 ), lest 2358 ganger

Takk det samme Nano:) må snart sjekke lys pærer så da er jeg å i gang...:) lol
Innlegg av: Anadrol (12.01.18 17:31 ), lest 2288 ganger

Junex Inc.
Exchange: TSXV Exchange
$0.38 Jan 12, 2018, 11:18 AM EST 0.02 (4.11%)Vol: 30,500
Innlegg av: Nano Rekyl (12.01.18 17:33 ), lest 2294 ganger

Ferdig med å sjekke lyspærer CAT :) skål for fremtiden i qec!!
Innlegg av: Pick Up (12.01.18 18:06 ), lest 2135 ganger
Endret: 12.01.18 18:07

uptrade (12.01.18 17:18 )

Cnr både fant og produserte olje i en tid da prisen var høyere enn i dag. Om selskapet også produserte gass, husker jeg ikke, men jeg mener bestemt at de påvise gassforekomster. Hvis du googler på CanArgo, vil du finne mange meldinger som garantert vil overraske deg når du i etterpåklokskapens lys vet hvordan det gikk med selskapet.

Innlegg av: Domus (12.01.18 18:24 ), lest 2092 ganger

Ketchup, det blir fryktelig dumt å sammenlikne meldinger med hva Cnr meldte.
De meldte først gass og senere samme dag vann hvis jeg ikke husker feil...

Qec melder aldri instant flow. De melder etter et antall dager for å sikre at informasjonen de har om brønnen er mest mulig riktig...
Innlegg av: Anadrol (12.01.18 18:28 ), lest 2017 ganger

Junex Inc.
$0.39 Jan 12, 2018, 11:46 AM EST 0.03 (6.85%)
Innlegg av: Plomma (12.01.18 19:04 ), lest 1858 ganger

JA-ja Noget er på gang. Jeg er spent på hva som ligger på bordet på Mandag. Var inne på tanken å selge tidlig i dag for å ta en rask månedslønn... Men det ble ingen nedgang... så jeg er glad jeg ikke gjorde det. Litt forandring i handelsmønsteret i dag. Fin stigning og brukbart volum.
Innlegg av: Elwaro (12.01.18 19:29 ), lest 1749 ganger

Jeg selger snart, men minimum kr 15. Håper dog å bli med til 25.
Innlegg av: Black Peter (12.01.18 19:40 ), lest 1683 ganger

G, du e talentløs :))))
Innlegg av: Domus (12.01.18 19:49 ), lest 1704 ganger

Jeg tror vi lar dette ligge.

Så får vi se om dagens oppgang er basert på noe håndfast eller rykter eller markedsforventninger.
Innlegg av: Exelen (12.01.18 19:56 ), lest 1598 ganger
Endret: 12.01.18 19:59

.
Innlegg av: Anadrol (12.01.18 19:58 ), lest 1599 ganger
Endret: 12.01.18 19:59

$0.125 Jan 12, 2018, 1:22 PM EST 0.01 (8.70%)

Petrolympic
Innlegg av: tuja (12.01.18 19:59 ), lest 1584 ganger

PU

Er ferdig med CNR versus QEC. Hovedpoenget mitt er(og var) at QEC har store påviste ressurser som ligger i dvale, og at de i tillegg har eksisterende produksjon(økende) i sweet spot områder. Da føler jeg meg 10 ganger tryggere på min invistering, da det ligger store verdier i bunn, og i tillegg er de kun dager unna å få(med stor sannsynlighet), frigjort store påviste verdier.

Det var siste ord fra meg i den diskusjonen.

Ha en fortreffelig helg. :)
Innlegg av: Exelen (13.01.18 10:11 ), lest 1074 ganger
Endret: 13.01.18 10:15

.
Innlegg av: SørenE (14.01.18 12:34 ), lest 871 ganger
Endret: 14.01.18 12:39

Hej Norge

CanArgo: Var med i aktien (tungt) da de meldte om stort olie fund og aktienkursen gik i vejret på rekordtid fra morgenstunden (Nok 9,0) -- senere på dagen (samme dag) begyndte den at falde !!
Om eftermiddagen tikkede en ny CanArgo meldig ind om at det var vand de pumpede op, aktien gik omgående til Nok 1.

Jeg ved hvad jeg taler om da jeg fulgte aktien hele dagen da jeg gik hjemme efter en operation !!! jeg tabte frygtelig mange penge den gang -- jeg havde over 100.000 aktier -- (tror der var tale om svindel melding) Sidder CEO ikke som CEO i TSU?? mener Binnion var chef tidligere (2006-7)
Kan ikke huske om Binnion var chef den gang, men det er absolut ikke Binnions stil at komme men lorte meldinger
CanArgo var dengang ramt af en stor olie skandale hvor de forurenede et stort område da de borede fra en mobil lastbil, og ikke kunne stoppe den løbske brønd !!
De var gennem politiske forhindringer med Russisk intervention og kidnapninger som gjorde det umuligt at arbejde i Georgien på det tidspunkt.

Købte mine første QEC i 2007/08 -- QEC besidder "ægte" værdier til modsætning til CanArgo
Der er absolut ingen sammenligning mellen de 2 selskaber og det er ødelæggende for debatten at nogle skribenter bliver ved med at sammenligne.

Er super glad for QEC og Binnins måde at håndterer selskabet på !!!

Dansken
En super glad aktionær.
Innlegg av: Yzf R1 (14.01.18 13:04 ), lest 815 ganger

Haru sitti å sett på michael j fox i helga nåa pick up.

Y
Innlegg av: Axecapital (14.01.18 17:25 ), lest 658 ganger

Pick Up, de som drev Canargo etter Binnion forlot selskapet var svindlere. Mener flere av de ble dømt i ettertid også. Det kan på ingen måter sammenlignes. De meldte om oljefunn, kursen gikk i taket- solgte aksjer igjenom diverse meglerhus for så å melde om vann en time senere. Men som Domus sier, hvis et annet selskap i en helt annen region fra 2007/08 er det du har å komme trekkende med så er du tydeligvis tom for ammo.
Innlegg av: Pick Up (12.01.18 19:43 ), lest 1730 ganger
Endret: 12.01.18 19:55

Domus
Helt enig. Jeg har da heller ikke sammenlignet Cnr's meldinger med Qec's. Men du må sette deg inn i min private diskusjon med Tuja (hvis du gidder) for å forstå hva dette dreier seg om.

Cnr klarte faktisk å spa opp kurstriggende meldinger i flere år med bl.a. funn og produksjon av olje før de til slutt endte opp med vann. Bare google på CanArgo.

Innlegg av: Pick Up (12.01.18 19:52 ), lest 1704 ganger

tuja12.01.18 09:12 )

Tenker når godmeldingene kommer, så er plutselig alle aksjonærer, inkludert Gunnarius. Slik går no dagan. 
Mørkemenn har en tendens til å ha sett lyset i etterkant av børsmeldinger. I wonder why?

Pick Up (12.01.18 09:18 )

Tuja
Cnr er et skrekkeksempel på det motsatte av hva du hevder.

Innlegg av: Exelen (12.01.18 19:59 ), lest 1615 ganger
Endret: 12.01.18 20:43

RE^4: QEC - Interessant info vedrørende reguleringer.

Det ryktes i Quebec at det på et forum fra Norge sies at det ikke vil være mulig å tjene penger i Utica.

Det jobbes nå på spreng med å finne ut om forumet kan ha blandet samnen Utica US og Utica Quebec «Sweet spot»

Alle transaksjoner er satt på hold - og roboten venter på grønt lys.

Forumet hadde tatt feil og blandet sammen her med

Utica , en by i Oneida ( Les; Åneida ) County

Det er helt klart at det ikke er mulig å tjene penger i en så negativ stat.

God helg!
Innlegg av: Pick Up (13.01.18 09:16 ), lest 1250 ganger
Endret: 13.01.18 09:51

RE^4: QEC - Interessant info vedrørende reguleringer.

Tenkte jeg skulle servere saftig Cnr-nytt fra mars 2008 som en kuriositet til ettertanke mens vi venter på reguleringene. Unødvendig å nevne at meldingen sendte kursen drabelig opp (men jeg nevner det likevel i lys av pågående diskusjon om mørkemenn som har en tendens til å se lyset i etterkant av børsmeldinger).

CanArgo: Greater Reserves Still Remain in Georgia Gas Field

CanArgo Energy

|
Monday, March 03, 2008

inShare

CanArgo Energy Corporation's production at the Ninotsminda Field in Georgia averaged approximately 425 barrels of oil per day gross and approximately 2.36 million cubic feet (MMcf) (67.26 thousand cubic meters (MCM)) of gas per day for January 2008.

Further to an ongoing technical re-evaluation of the Ninotsminda Field, CanArgo believes that there are significant potential reserves remaining both within and surrounding the main field area and the company is working on a production enhancement strategy to increase the level of production subject to financing being available. Such strategy may include: the drilling of .....

(etc.)