Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Farma og medisin
Innlegg av: Mr.Button (08.01.18 22:54 ), lest 13104 ganger
Ticker: PCIB

Kursoppgangen i PCI Biotech fortsetter

Artikkel om PCIB i tirsdagens Finansavis.
Innlegg av: SafeInvest (08.01.18 23:01 ), lest 8580 ganger

RE^1: Kursoppgangen i PCI Biotech fortsetter

Hvordan vet du det?
Innlegg av: fabian2 (08.01.18 23:01 ), lest 8584 ganger

Kursoppgangen vil ingen ende ta. Det basale som er så flott beskrevet av mange , gir selvsagt grunnlaget ....og så kommer Royal Straight Flush : 1. Ikke på hovedlisten 2. Ikke utlendinger 3.Ingen shortemafia ..... En uovertruffet mix
Innlegg av: SafeInvest (08.01.18 23:03 ), lest 8524 ganger

RE^2: Kursoppgangen i PCI Biotech fortsetter

Akkurat de poengene som Fabian lister opp skal man ikke undervurdere!

Pcib befinner seg i en sweet spot på Oslo Axxess!
Innlegg av: Dividend (08.01.18 23:06 ), lest 8512 ganger

4 gangen for Erik Must i helsemygg står det på forsiden.
Innlegg av: Fru.Pedersen (08.01.18 23:06 ), lest 8513 ganger

Perfekt klima nå.
Med god avisomtale, fornyelse Topp 10, PF2, snart data FimaVacc osv osv.
Det er rett og slett perfekt

Det gjelder å ikke kaste bort aksjene til spottpris nå.
Innlegg av: SafeInvest (08.01.18 23:11 ), lest 8466 ganger

Alle PR er god PR!;)
Innlegg av: fabian2 (08.01.18 23:13 ), lest 8445 ganger

"Det er typisk norsk å være god" - la oss nå få ha PCIB i fred , i hvert fall til vi er over 78 :)
Innlegg av: Helliuhell (08.01.18 23:14 ), lest 8433 ganger

fra Finansavisen
" PCIB utvikler en behandling for gallegangskreft, en sjelden kreftform som det ennå ikke finnes noen godkjent behandling for på markedet. Dermed er det ventet at PCIB får en rask vei til markedet dersom behandlingen viser seg å fungere så godt som selskapet ønsker."
Innlegg av: Panis (08.01.18 23:18 ), lest 8393 ganger

Har tjent 100 mill. på helsemygg
HELSE:Erik Musts Fonds-avanse sitter med en urealisert gevinst på 100 millioner kroneri PCI Biotech.

AV JEANETTE E. H. HAMMER

Aksjekursen i kreftselskapet PCI Biotech fortsetter ferden oppover. Etter å ha steget 15 prosent i går, er kursen opp over 23 prosent én uke inn i det nye året.
For hovedaksjonær Erik Must, som kjøpte aksjer til en hyggelig kurs, er dette fortsettelsen på en allerede positiv utvikling.
Lav inngangspris
Ved utgangen av 2014 hentet PCI Biotech 70 millioner kroner til 10 kroner pr. aksje, til tross for at snittkursen hadde ligget over 20 kroner gjennom året. Musts investeringsselskap Fondsavanse benyttet seg den gang av muligheten til en lav inngangspris i selskapet.
I etterkant eide han ca. 14 prosent av aksjene via Fondsavanse. Aksjekursen fortsatte nedover, og kort tid etter var halve investeringen tapt. Heldigvis, for investoren, ble han sittende.
Fondsavanse er fremdeles største investor i PCI Biotech, selv om eierandelen er redusert til 10,17 prosent av aksjene. Drøye 1,5 millioner aksjer i selskapet har gitt investoren god avkasting hittil, for å si det mildt.
De siste to årene har kursen steget vanvittige 1.364 prosent.
Krisesommeren
For to og et halvt år siden var aksjonærenes tillit til PCI Biotech tynnslitt. Den lovende Enhance-studien på hode- og halskreft som ikke lar seg operere, ble ganske plutselig terminert. Årsaken var at ny immunterapi viste så gode resultater at PCI Biotechs pasientgrunnlag ville blitt for lite.
Da termineringen ble kunngjort hadde allerede aksjen falt 75 prosent på under et år. Da var selskapet blitt tilført 270 millioner kroner de siste seks årene: 220 millioner gjennom emisjoner og 50 millioner kroner gjennom statlige støtteprogrammer.
I etterkant er det få som tviler på at PCI Biotech-sjef Per Walday gjorde det rette.
Aksjen ble på det verste handlet under 3,00 kroner sommeren 2015. I går ettermiddag lå kursen rundt 52 kroner pr. aksje.
Presenterer i San Francisco
PCI Biotech utvikler en behandling for gallegangskreft, en sjelden kreftform som det ennå ikke finnes noen godkjent behandling for på markedet. Dermed er det ventet at PCIB får en rask vei til markedet dersom behandlingen viser seg å fungere så godt som selskapet ønsker.
I dag holder selskapet en presentasjon på den internasjonale bioteknologikonferansen Biotech Showcase 2018 i San Francisco, i likhet med flere andre norske kreftselskaper.
Flere ulike behandlinger ligger i PCIBs behandlingsløp. Det foregår gjennom tre ulike programmer basert på én teknologiplattform (se faktaboks). Produktene er basert på utviklingen av det fotosensitive stoffet fimaporfin.
Produktplattformen kommer fra den patenterte teknologien fotokjemisk internalisering, som har sitt opphav fra Radiumhospitalet. Teknologien går ut på at fimaporfin gis i kombinasjon med et terapeutisk legemiddel. Når de syke cellene blir belyst, vil legemiddelet som er fanget i cellenes endosomer lekke ut, og dermed frigjøres inne i cellene.
PCI Biotech
FimaChem, som skal forbedre effekten av cellegift ved lokal kreftbehandling,
FimaVacc, som er en plattformteknologi for terapeutiske vaksiner mot kreft, og
FimaNAc, som er nukleinsyrebaserte legemidler.
Innlegg av: Otard (08.01.18 23:45 ), lest 8283 ganger
Endret: 08.01.18 23:51

Da er det bare å beklage Rusbrus.

Tror der kan bli litt utfordrende å få tilbake de 20' billigere enn du solgte for. Men du har til salt i grøten som det heter seg:-)
Innlegg av: nextmove (08.01.18 23:54 ), lest 8252 ganger
Endret: 08.01.18 23:56

Ikke til å unngå å legge merke til at kaffegrutfolket stilna av i dag. Å komme inn igjen på 21, 22 eller 23 kroner, som de kunne lese nedi den hankelause kaffekoppen sin, blir nok stående som enda et skrekkens eksempel på den tekniske aksje"analyse"ns treffsikkerhet når det gjelder salgs- og kjøpssignaler for biotekselskaper i utviklingsfasen.

Bye, bye.
Innlegg av: Computum (09.01.18 00:11 ), lest 8114 ganger

Du var kanskje ikke helt forberedt på å kunne hanke inn flere årsinntekter på noen uker du heller, nextmove? Selvom du ikke har tilkjennegitt noen tvil eller usikkerhet på selskapets kommende suksess og lønnsomhet, her på Hegnar ihvertfall.
Innlegg av: TAAS (09.01.18 00:03 ), lest 8161 ganger
Endret: 09.01.18 00:30

Forstår ikke helt mobbekulturen her mot TA. Vi som bruker det er sindige folk og trenger ikke skrike om hva vi gjør hele dagen.
Vi er mer opptatt av å tjene penger :-)

PS: (Kaffe)kopp MED hanke er ett kjøpssignal(:O)

MVH
Kaffegrutmannen
Innlegg av: TAAS (09.01.18 00:25 ), lest 8071 ganger

Denne gjelder fortsatt om man bruker TA eller FA...

Innlegg av: TAAS (28.12.17 17:16 ), lest 1016 ganger
RE^1: PCIB - STARTEN PÅ NOE STORT - STØRRE - STØRST
Da har vi slitt oss gjennom motstanden ved 37. Neste motstand begynner å bli eldre og har mindre kraft. Fra 2012 og eldre. Litt før 40, så 50 og 60-65 (røft forklart). Deretter er det fri bane.

Mulig vi skal konsolidere og finne ny kraft mellom 37 og 40 men trenger ikke stoppe her.

Har en fornemmelse av at PCIB blir en av di bedre i 2018.
Innlegg av: nextmove (09.01.18 00:54 ), lest 8063 ganger
Endret: 09.01.18 17:13

Computum,

denne gangen, altså den siste børsuka, så jeg faktisk at det bygde seg opp et betydelig trykk under aksjekursen. Så helt på senga ble jeg slett ikke tatt.

Underlig egentlig at den delen av egen økonomi som en legger "i hendene" på aksjemarkedet, blir liksom en annen slags penger. I så måte må en klype seg litt i armen av og til og minne seg sjøl om at alle kronene er ens egne - på grønnsakstorget, stamkaféen, bensinstasjonen og i kinokøa.

Så jeg kan berolige deg (vi er jo begge gamle Biotec-aksjonærer, og jeg hadde en lang hyggelig prat med illuminati i ettermiddag): Min investering i PCI Biotech står jeg for. Med mindre det - mot all formodning - dukker opp noen røde flagg, så kommer jeg ikke til å røre "hovedstolen" på lenge, lenge. Den består (sånn oss i mellom) av nøyaktig en prosent av selskapet (fordelt mellom min kones og min egen VPS-konto). På toppen har vi et femsifra antall aksjer som vi nok vil beite litt på i månedene framover.

PS
Så kan du dele litt av dine erfaringer og disposisjoner.
Innlegg av: Computum (10.01.18 10:47 ), lest 4882 ganger

Jeg hadde en betydelig PCIB-beholdning for ett år siden. Men jeg har erfart at store gevinster har "forvitret mellom fingrene" før, og er antagelig blitt litt for forsiktig. Det kan jeg bare beklage nå når jeg har sett den voldsomme verdiøkningen den seneste tiden. Men litt glede av oppgangen har jeg da framdeles. Lykke til videre.
Innlegg av: fabian2 (09.01.18 01:09 ), lest 7992 ganger

Det er 4 børsdager igjen til fredag. Det er ikke nødvendig å ta seg selv for høytidelig. Det kan godt være vi "blåser gjennom" helt mot 78 denne uken. Egentlig ingen hindringer , annet enn dårlige nyheter ( og det kommer nok ikke )...::)
Innlegg av: Stock DZ (09.01.18 02:04 ), lest 7919 ganger

https://finansavisen.no/news/5032/242/Har-tjent-100-millioner-på-helsemygg
Innlegg av: Bonusfrelst (09.01.18 05:20 ), lest 7867 ganger

«PCI Biotech utvikler en behandling for gallegangskreft, en sjelden kreftform som det ennå ikke finnes noen godkjent behandling for på markedet. Dermed er det ventet at PCIB får en rask vei til markedet dersom behandlingen viser seg å fungere så godt som selskapet ønsker».

Her kunne man presisert at MOS allerede er ca 2,7mnd bedre enn dagens behandling (11.7 vs 14.4) og OS er på 16.4 med fire pasienter som fortsatt er i livet. Altså: En trenger i praksis ikke bedre resultater for å nå markedet. Kun FUNGERE LIKE GODT SOM DE ALLEREDE HAR VIST. Dette er interessant. Med riktig dosering og gjentagende behandling blir disse tallene med stor sannsynlighet enda bedre. Fasiten mener jeg vi får om ikke lenge ved de første avlesningene av utvidede fase 1/2. Spennende tider.
Innlegg av: Snøffelen (09.01.18 06:29 ), lest 7837 ganger

I små datasett er alltid OS-data vanskelig å vurdere da hva som er "meant to be" for den enkelte er vanskelig å forutsi.

Lesjonsresponsen er derimot til å få bakoversveis av, og de 4 som fortsatt lever er utrolige interessante.
Innlegg av: Bd99 (09.01.18 09:27 ), lest 7455 ganger

Og Nano og Targovax følger med i dragsuget til Pcib.
Vi får se hvor lenge de klarer å henge på Pcib, tenker de faller av på lasset snart :)
Innlegg av: Macpac (09.01.18 09:34 ), lest 7386 ganger

Med PCIB-TRVX-NANO-IMM-OBX i porteføljen med lavt snitt er livet akkurat nå en dans på roser, og dette er "bare" begynnelsen.
Akkurat nå: popcorn & aksjehandel på skjermen.
Innlegg av: Odeven (09.01.18 09:37 ), lest 7348 ganger

Selgersiden er fortsatt tynn, så her må man virkelig løpe etter og vifte med pengene for å komme inn.

O.
Innlegg av: Lothian (09.01.18 09:40 ), lest 7297 ganger

Dette er nesten surrealistisk...nesten.

Hva skal kunne stoppe oss nå....?

Lothian
Innlegg av: Bonusfrelst (09.01.18 09:40 ), lest 7300 ganger

Utsolgt ja. Kom tilbake ved tresifret kurs hvis du vil ha volum. Hjelper vel ikke kjøperne at det "bare" er 25mill aksjer totalt.
Innlegg av: Petringen (09.01.18 09:40 ), lest 7317 ganger

Hvor blir det av Photocure i denne Klondyke-stemningen ?
Innlegg av: SafeInvest (09.01.18 09:42 ), lest 7275 ganger

Jeg har sagt det hele tiden siden 20 desember, Pcib skal mot 100-200 kroner i løpet av H1 2018.

Når markedet skjønner dette vil kursen komme etter. Men det ser ut som folk holder på å våkne nå.
Innlegg av: Dividend (09.01.18 09:43 ), lest 7282 ganger

Er redd vibblir pauset snart her nå.
Innlegg av: illuminati (09.01.18 10:57 ), lest 7024 ganger

Lothian,

Du skriver (Hva skal kunne stoppe oss nå….?) En Lien er vel svaret.
Innlegg av: Lothian (09.01.18 11:04 ), lest 6960 ganger

Haha, Illuminati,

Du måtte bare få lirt av deg den her også :-)

Det manglet nok ikkje på aksjonærer som ville ha Per Walday ut av PCIB for ca 2 år siden...ting kan snu fort i biotek...

Eg henger meg på liang og håper at ALLE norske selskaper i biotek står foran et gjennombrudd og oppgang i tiden fremover....uansett hvem som er CEO.

Lothian
Innlegg av: gepard1 (09.01.18 11:05 ), lest 6991 ganger
Endret: 09.01.18 11:26

Det skulle bare mangle. Ett selskap som faar cellegift og immunterapi til og fungere, burde vaert prises 30 ganger saa hoeyt.

Det vil det bli, snart...........

Det blir spennende og se hvordan markedet reagerer naar P2 og AA kommer. Blir det kun tolket dithen at vaar medisin for GGk fungerer. Eller vil det bli tolket slik det rett burde vaere, at vi faar cellegift til og Fungere, slik at fimaChem minimum og med samme suksess, kan benyttes til og helbrede og gi pasientene livsforlenge for ca. 20 andre kreftsykdommer.

I tillegg kan vi faa nyheter om at PCIB's kreftvaksine fungerer naar som helst. Da blir muligens 30 gangeren for lite......

To verdens sensasjoner staar paa tapetet. Og vi eier aksjer I selskapet som skaper de.

Innlegg av: illuminati (09.01.18 11:30 ), lest 6749 ganger

Lothian,

Å få bukt med styggdommen kreft bure ha vært en strategi for Norge som land og en prosentandel av oljefondet skulle vært øremerket denne forskningen, vi har ekspertisen men de mangler risikokapital. Det er en skam at så lite risikomidler er tilgjengelig særlig for krefttyper hvor pasientgrunnlaget er lite ala gallegangs kreft.
Min søster ble diagnostisert med bukhinne-kreft før jul, spredningen er for stor til at et kirurgisk inngrep er mulig, hun ble tilbudt cellegift i går som en mulig livsforlengelse, uten vil dø i løpet av noen dager.

Så jeg henger meg på Iiang og håper alle vil lykkes, det må være mulig å komme denne ondskapen (kreft) til livs.
Innlegg av: Lothian (09.01.18 11:37 ), lest 6697 ganger

Der er vi helt på linje, Illuminati.

Det er en skam at Norge med sin pengebinge kjøper eiendom i London, mens biotek-forskning har fått smuler de siste 30 årene!

Og de som har hatt suksess har blitt solgt til utenlanske firmaer altfor billig....

Men kanskje ting er i ferd med å endre seg....?

Uansett er det ikkje myndighetene sin fortjeneste, men privat risikokapital og flinke grundere.

Lothian

Innlegg av: gepard1 (09.01.18 11:59 ), lest 6565 ganger
Endret: 09.01.18 12:01

Appropo tallet ca. 20 andre kreftsykdommer for fimaChem.

Per Walday sa en gang til meg paa telefon, at fimaChem kan brukes paa ca. 20% av dagens kreftsykdommer. Og siden det finnes litt over 100 forskjellige kreftsykdommer...

Paa toppen av dette, kommer alle kreftsykdommene fimaNac og fimaVacc kan benyttes til.

Vi tar snart en GenMab......
Innlegg av: Digitus (09.01.18 12:18 ), lest 6439 ganger

ser ut som det er en pustepause i kursutviklingen.
Innlegg av: Akmg (09.01.18 12:26 ), lest 6343 ganger

Nå er kursen på vei ned.....Sikkert noen skal gevinstsikre seg nå...
Innlegg av: Lothian (09.01.18 12:27 ), lest 6333 ganger

Noen som utnyttet de som har satt stoploss?

Eller “naturlig” korreksjon etter rushet?

Vi må nok ha positive nyheter fra PCIB for å gå videre oppover nå.

Lothian
Innlegg av: Akmg (09.01.18 12:29 ), lest 6319 ganger

Det er nok en kortsikrig korreksjon. Farlig å selge seg ut nå. Her er det ingen motstand før 100-150.
Innlegg av: SafeInvest (09.01.18 12:37 ), lest 6242 ganger

Skal man predikere den videre oppgangen videre så vil jeg henvise til oppgangen Nano hadde i 2016, og Algeta i 2009.

Utviklingen var ikke linær, men hadde sine pustepauser og tilbakeslag på vei mot toppen.
Innlegg av: Pengegrismaskin (09.01.18 12:37 ), lest 6241 ganger

Det svinger noe kraftig. o_O
Innlegg av: nike (09.01.18 12:38 ), lest 6250 ganger

Er vi tilskuere til robotenes innmarsj på Oslo Axess?

K
Innlegg av: Digitus (09.01.18 12:46 ), lest 6152 ganger

algoritmer skulle vært forbudt.
Innlegg av: fabian2 (09.01.18 21:43 ), lest 5670 ganger

Dere som følger godt med , hvor mange dager på rad har aksjekursen til PCIB steget ?
Innlegg av: TAAS (09.01.18 23:36 ), lest 5400 ganger

Fabian:

Hvis du korter ned denne til 30 dager er det lettere å se. Men øk til 2 år og all også. Se om du får noe ut av det.

http://www.netfonds.no/quotes/analysis.php?paper=PCIB.OAX
Innlegg av: fabian2 (10.01.18 00:25 ), lest 5286 ganger

TAAS : Takk for denne linken !
Innlegg av: Pingwin (10.01.18 00:50 ), lest 5243 ganger
Endret: 10.01.18 00:55

Hvis du går inn på
http://www.finanslinker.net/

Nesten øverst finner du søkebokser. Skriv pcib.oax i boksen hvor det står "historiske kurser" og du får alle kurser helt tilbake til 2008.
Innlegg av: fabian2 (10.01.18 00:55 ), lest 5230 ganger

Takk for tips !
Innlegg av: SafeInvest (10.01.18 07:24 ), lest 5084 ganger

God lesning!

http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2014/01/PCI-Biotech-Biotech-Showcase-2018-presentation.pdf
Innlegg av: Intendenten (10.01.18 11:14 ), lest 4813 ganger

Ingen grunn til å løsne sikkerhetsbeltet:)
Folk og fe er i ferd med å endelig forstå hvordan dette blir. Fantastisk!!!
Innlegg av: Lothian (10.01.18 11:53 ), lest 4746 ganger

Nå blir det nok robothandel og forsøk på manipulering før neste melding fra PCIB....

Bare å være tålmodig og med en følelse av at 2018 har startet relativt bra...

Lothian.
Innlegg av: Otard (10.01.18 13:55 ), lest 4647 ganger

Tenkte at jeg skulle sikre deler av inngangen min ved 60 tallet, men ble for grådig.

Ble litt redd når det raste så mye igår og la ut en post for salg men trakk den heldigvis rett før podcasten ble publisert.

Det er jo ikke motstand oppover hevdes det så...

Men utviklingshistorikken er rimelig blå ihvertfall:

Historisk utvikling
%
1 u. +28,74
1 mnd. +138,08
3 mnd. +152,89
i år +23,97
1 år +165,89
3 år +591,60
5 år +176,63

Det er bare idag som er rød foreløpig

Innlegg av: Barneskirenn (10.01.18 14:02 ), lest 4623 ganger

Kan noen fortelle i noen raske punkter hva som var nytt i denne presentasjonen? Sitter opptatt, så får ikke lest/gått gjennom selv i dag..

Markedet virker ikke så begeisteret..
Innlegg av: gepard1 (10.01.18 14:07 ), lest 4588 ganger

Poenget er at neste melding fra PCIB, kan komme naar som helst.
Innlegg av: nike (10.01.18 14:34 ), lest 4539 ganger

gepard1

Poenget til foregående skribent er at den meldingen gir markedet blanke f... i!

Markedet vet som deg og meg at den store oppgangen kommer når det regulatoriske er på plass.
I mellomtiden kan de kortsiktige prøve lykken i andre aksjer.

Som ikke-kortsiktig er jeg fornøyd med denne ukas kursøkning fra 45,40 og tåler å vente på neste melding - som kan komme når som helst!
Innlegg av: fabian2 (10.01.18 14:54 ), lest 4448 ganger

Selv om du skulle være bare interessert i penger , anbefales å lese tråden om "Abscopal effekt" - da skjønner du nok at inngangsbillett på 55 kr kan vise seg å være vanvittig billig. Og svaret får du nok allerede i år eller til neste år. Kort tid å vente i denne bransjen. Tusenlappen kan vise seg å være mye nærmere enn du tror.
Innlegg av: SafeInvest (10.01.18 15:30 ), lest 4305 ganger

Går markedet hus forbi dette med fimaVacc.

Men hadde vært spennende å spørre PW mer om dette neste gang han er i studio.
Innlegg av: fabian2 (10.01.18 15:24 ), lest 4340 ganger

"Drit" i markedet. Alt tallmessig observerbart over mange år , i innland og utland.....viser at "longere" har større avkastning enn tradere. Og så maser de mye mindre :)
Innlegg av: Fabi (10.01.18 15:28 ), lest 4314 ganger

I løpet av 2018 vil FDA stoppe PCIB fordi det er uetisk å gi narre-behandling til halvparten av pasientene.
De vil da få markedsadgang slik Algeta fikk.
Må jeg minne dere om hvordan det gikk med aksjekursen til Algeta ?

Deretter kommer det oppkjøpsforsøk ganske kjapt tenker jeg
Innlegg av: flaksegrisen (10.01.18 15:40 ), lest 4249 ganger

Må stadig minne meg om hvorfor jeg sitter i denne aksjen. Er så fristende å selge litt. Men hvorfor skal jeg selge den beste aksjen på hele børsen. Synes det kan være lurt å se på utviklingen til Genmab. Da har vi 4-5 år med enorm stigning til 2000 - 3000 kr.
Innlegg av: Fru.Pedersen (10.01.18 15:46 ), lest 4237 ganger

For den kortsiktige gjengen må det jo være gull å kjøpe nå før mld om Topp10.
Den er på overtid. Sannsynligvis kommer den i morgen eller fredag.
Innlegg av: Bonusfrelst (10.01.18 15:55 ), lest 4166 ganger

Kursen reagerte ikke på dette i fjor sommer hvis jeg husker riktig.. Tror ikke markedet forstår viktigheten av en slik forlengelse, enda.
Innlegg av: Tåka (10.01.18 16:18 ), lest 4076 ganger

en forlengelse vil i år få større oppmerksomhet tenker eg.

Innlegg av: BenteBazooka (10.01.18 17:25 ), lest 3903 ganger

Pcib viser fortsatt viser en knallsterk utvikling og korrigerer kun 2,11% med en omsetning på nesten 20 mill, som er veldig høyt til å være Pcib.

Greit med litt støtte før videre oppgang;)
Innlegg av: gepard1 (10.01.18 18:04 ), lest 3835 ganger
Endret: 10.01.18 18:13

Flaksegrisen

Det vil gaa mye fortere med PCIB enn det gjorde med GenMab.

Saa snart det er 100% bevist at leveringteknologien virker(noe det egentlig er allerede;-), er det bare og multiplisere opp hvor mange mulige medisiner man kan faa til og fungere innen hvert enkelt forretningsomraade.

Og det er mange, fryktelig mange......For fimaVacc alene, passerer vi antageligvis 100. I antallet ligger den astronomiske verdien selskapet kan oppnaa.

Veldig mange selskaper maa samarbeide med PCIB hvis de skal ha noen som helst sjanse til og bli konkuransedyktige.

Jeg undres jeg, hvor lenge vi faar beholde selskapet, etter at vi de neste 3-4 maanedene har bevist at vi faar cellegift og immunterapi til og fungere? Forhaapentligvis saa lenge at verdens Farmasi pressen faar skrevet opp og ned hvilke fantastisk verdens sensasjon PCIB leverer, slik at prisen blir god.
Innlegg av: Panis (10.01.18 18:14 ), lest 3760 ganger

gepard1,
Hvis du fortsetter å forklare dette i ukesvis vil nok potensialet synke inn hos de fleste etterhvert.
Jeg er ihvertfall overbevist etter å ha sett resultatene av det PCIB har levert, og av det de har i pipelinen.
Vi får bare ha tålmodighet så kommer nok markedet etter.
Innlegg av: flaksegrisen (10.01.18 18:13 ), lest 3777 ganger

Vi trenger en icebreaker. Om noen noen år har vi det, og da tar det helt av. Synes det er rart at vi ikke har fått noen avtaler på chemo ennå med de veldig gode gg resultatene. Men de kommer nok snart.
Innlegg av: SafeInvest (10.01.18 18:17 ), lest 3741 ganger

«Om noen år»???

Ice breakern du håper på kan komme anytime!
Innlegg av: Andor (10.01.18 18:22 ), lest 3731 ganger

Er vel heller bare snakk om tid før vi får et bud.Big Pharma legger mange milliarder på bordet for og slå kloa i teknologien.
Innlegg av: gepard1 (10.01.18 18:24 ), lest 3745 ganger
Endret: 10.01.18 18:33

Panis

Jeg tror det er riktig som en annen forklarte paa en trade tidligere I dag(husker ikke hvem), at PCIB at gaatt folk hus forbi.

Men har en rekke mennesker som har investert I biotek paa Oslo boers, som ikke engang vet hva PCIB er.

Det har vel litt med at vi ligger paa Axess, og produserer en leveringteknolgi som antakeligvis er ukjent for mange. De fleste vet heller ikke at mange medisiner trenger det for og fungere. Selv den kjente cellegiften. Tror ikke det er mange som vet at cellegift helbreder mindre enn 5% av pasientene den blir brukt paa. Sett bort fra en to til 3 kreftsykdommer(av over 100), hvor den kan helbrede opp til 30%. Men 3 av 100 kreftsykdommer er jo ingenting. Ikke 30% heller sammenlignet med hva PCIB's leveringsteknologi faar til med cellegift. For da snakker vi om mellom 40 og antakeligvis 70% helbredelse. Svaret faar vi snart med den dobble behandlingen av GGk. Den enkle behandlingen I kohort 3 og 4 viste 43% helbredelse.

Dette er betyr at Farmasi pressen verden rundt, og vanlig presse, maa til for aa gjoere selskapet beroemt for sin leveringsteknologi. Naar den dagen kommer, vil ikke kursen ha noe tak.

Det sier og litt om hvor daarlige PCIB har vaert til og markedsfoere seg selv. Hvis Per Walday hadde gatt ut offentlig og sagt at vi faar cellegift og immunterapi til og fungere, for det er hva de gjoer, istedefor og bruke det haaploese forskningsspraaket hele tiden, ville det blitt fart I sysakene.
Innlegg av: don_suger (10.01.18 18:37 ), lest 3630 ganger

Pengepodden med gjest Jonas Einarsson, som hadde et nybegynnerkurs i biotek, sa jo alt om hvordan de profesjonelle investorene tenker om biotek.

De kan lite eller ingenting om biotek. Det lille de vet er at TTT i biotek. Det eneste de trengte å lære seg er når det er smart å gå inn i slike aksjer, samt litt om det regulatoriske løpet.

Herregud, jeg er glad jeg leste det ene innlegget om pcib på Hegnar på høsten 2016, det innlegget som trigget interessen for pcib ;-)
Innlegg av: fabian2 (10.01.18 18:31 ), lest 3666 ganger

Når den dagen kommer , vil "vi" havne i Sveits eller Tyskland eller USA eller Japan.... Forresten en fin beskrivelse av at de fleste ( ikke bare biotec-investorer , men også leger ) kanskje 97,44 % .......ikke har hørt om PCIB.
Innlegg av: XanTax (11.01.18 09:20 ), lest 3368 ganger

Kanksje greiet å nevne at partner Biontech har klart å skaffe greit med midler for videre satsing innen kreft og immunterapi.

https://www.reuters.com/article/us-biotech-germany-biontech/europes-biggest-private-biotech-company-raises-270-million-idUSKBN1ET0O0
Innlegg av: Fljo (11.01.18 09:31 ), lest 3301 ganger

Hvor blir det av den videre kursoppgangen som trådtittelen indikerer?
Innlegg av: gepard1 (11.01.18 09:42 ), lest 3260 ganger

Naar den dagen kommer, eller de dagene kommer, tipper jeg PCIB's forretningsomraader blir solgt hver for seg.

FimaChem, blir ganske sikkert solgt foerst....

Hvis den dobble behandlingen av GGk viser bedre resultater enn den enkle, Kanskje allerede I 2018..........For da har vi bevist at vi faar cellegift til og fungere meget godt............Noe som vil vaere overfoerbart til en rekke andre kreftsykdommer. Vel 43% helbredelsesnivaa med den enkle behandlingen, sammenlignet med cellegiftkurerenes ca. 5%, er og veldig bra. Men ser man tilbake paa PCIB's tidligere forskningshistorie, skal det mye til for at ikke den dobble behandlingen skal fungere enda bedre.
Innlegg av: stifinner (11.01.18 09:53 ), lest 3210 ganger

Det ville da være usedvanlig dumt å selge fimachem, en teknologiplattform som kan helbrede mange kreftsykdommer, sannsynligvis.
Det får greie seg med en utlisensiering av ggk for 5 milliarder, og så starter man feks bukspettkjertelkreftstudien, evt noen andre, blærekreft etc.
Innlegg av: Otard (11.01.18 09:57 ), lest 3202 ganger

Fljo
Dette treet er på vei til å vokse opp i himmelen.
Men det er behov for en viss tykkelse på stammen for det ikke skal kolapse.
Det er hva som skjer nå.

Festen fortsetter i morgen:)

Kanskje allerede idag.

Det er jo lite motstand har jeg lest på aksjeanalyser.com
Innlegg av: SafeInvest (11.01.18 10:12 ), lest 3159 ganger

Ja, hvem vet?

''PCI Biotech-aksjen viser altså en svært sterk utvikling nå, og etter å nylig ha utløst et kraftig teknisk kjøpssignal.

Det ble utløst et svært kraftig teknisk kjøpssignal for PCI Biotech da aksjen nylig brøt opp i fra en stor rektangel konsolideringsformasjon, da aksjen brøt opp i gjennom et svært viktig teknisk motstandsnivå rundt 35 kroner.

Aksjen møter nå lite teknisk motstand videre oppover, og i henhold til den langsiktige stigende trenden som startet i slutten av 2016.

Ja så indikeres et potensiale for aksjen helt opp i mot 150 kroner, og det gjerne på så kort tid som bare de neste 6-12 måneder.

Slik vi skrev om i vår forrige positive analyse av PCI Biotech så indikerer det nå svært positive tekniske bildet for aksjen at den kan ha potensiale til å flerdoble seg på gjerne bare de neste 12 måneder.''

Sitat hentet fra:

aksjeanalyser.com
Innlegg av: Trainspotter (11.01.18 12:59 ), lest 3048 ganger

gepard1,
Problemet med å selge forretningsområdene hver for seg over tid er hvordan man skal overføre salgsgevinstene til aksjonærene. Lang ifra alle ønsker disse i form av utbytter som i mange land og jurisdiksjoner er skattemessig ugunstig. Salg av hele selskapet (alle aksjene) utløser eventuelt gevinstbeskatning som mange steder er mye mer gunstig. Jeg, for eksempel, har i tillegg gamle fremførte tap liggende som kommer godt med ved salg av aksjer, men ikke ved utbytter.
Innlegg av: Lothian (11.01.18 13:46 ), lest 2916 ganger
Endret: 11.01.18 13:47

Tok et lite byks oppover siste halvtimen :-)

Rt 59,20

Mindre enn 30 kr til NANO...

Lothian.
Innlegg av: XanTax (11.01.18 14:07 ), lest 2792 ganger

Pen stigning idag opp over 7% så langt. Shortinndekning tro? eller er det rett før detkommer en melding nå?
Innlegg av: columna (11.01.18 14:08 ), lest 2790 ganger

60 kr nå..

Nyheter på vei?

:-)
Innlegg av: Odeven (11.01.18 14:08 ), lest 2797 ganger

Dette går jo så det griner.
RT. 60 og selgersiden tørker ut.
Her viser alle piler oppover.

O.
Innlegg av: chilli (11.01.18 14:17 ), lest 2709 ganger

Det en kan bli med på av potensiale i PCIB nå, kan være unikt... Kommer PCIB i mål med fimaChem og FimaVAC blir det et «eventyr» en er vitne til som investor :)
Men en må sitte på henda og være langsiktig!
Innlegg av: SafeInvest (11.01.18 14:20 ), lest 2668 ganger

Sitte på hendene?
Det må vel være fordi du vil handle mer?;)

Å selge aksjer under 150 kroner er UAKTUELT!
Innlegg av: flaksegrisen (11.01.18 14:18 ), lest 2722 ganger
Endret: 11.01.18 14:20

Denne blir herjet med. Nå har de lurt ut nok aksjer av smartingene og kjører kursen opp. De skal nok ut igjen. Når de er fornøyd med salget kjøres kursen ned igjen.

Løp, løp så fort du kan. Du klarer ikke å ta meg, jeg er en pepperkakemann bygd på algoritmer.
Innlegg av: SafeInvest (11.01.18 14:29 ), lest 2582 ganger
Endret: 11.01.18 14:32

Ja, blir ikke veldig overrasket om vi slutter dagen i rødt....

Enten er vi oppstart av et nytt rally, eller så tror jeg det er større aktører som ''kødder'' med kursen!
Innlegg av: chilli (11.01.18 14:26 ), lest 2607 ganger

«Sitte på henda» er for de som vurderer å selge :)
Mine får de ikke, traidet litt på vårparten med noen aksjer, men ikke nå.. Håper jeg klarer å sitte på de lenge, utfordringen er når en har noen mill i gevinst :)
Satse på oppkjøp innen et år eller to :)
Innlegg av: Computum (11.01.18 14:45 ), lest 2457 ganger

Gevinst er ikke gevinst før den er på konto. Det er ikke hyggelig når en million papirgevinst forvitrer foran øynene dine. Det fikk jeg erfare ifjor, da den plutselig stupte. Ingen god følelse.
Innlegg av: Otard (11.01.18 14:41 ), lest 2482 ganger
Endret: 11.01.18 14:44

Litt presseklipp.
Artikkelen om Erik Must har også kommet inn på sidene til legemiddelindustrien:
http://www.lmi.no/category/presseklipp-lmi/

Hegnar har skrevet idag:
http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/01/Aksjen-er-opp-169-prosent-paa-ett-aar-og-37-prosent-siden-nyttaar

Stigningen fra kr 57,- begynte 10 min etter at artikkelen ble lagt ut faktisk.
Innlegg av: radden20 (11.01.18 14:51 ), lest 2392 ganger

Skal ikke mer til. Nå ber jeg sønnen min skrive stil å skolen om pcib så går den vel i 100 på direkten.
Innlegg av: Heatseeker (11.01.18 14:52 ), lest 2426 ganger

The Trend Is Your Friend, som vanlig.
Innlegg av: SafeInvest (11.01.18 14:58 ), lest 2353 ganger

Enig Heatseeker.

Men husk:

''Det skal sterk rygg til å bære gode dager''

Mange som blir fristet til å selge på dette nivået....
Innlegg av: liang (11.01.18 15:07 ), lest 2321 ganger

Greit nok å gevinstsikre.

Men hva er alternativet?????

Vi vil jo snart få en kjempetrigger utløst.

Har det ikke vært "trangt i døra" tidligere så blir det "kork" nå :)

Lykke til

Innlegg av: fabian2 (11.01.18 20:04 ), lest 2151 ganger

Nå er det bare 4,50 igjen til høyeste noensinne ( 65,00 ) så hvis vi ikke maser for mye om litt emisjonsutvanning , så skulle det bare mangle at vi ikke passerer 65 snart. En liten pause blir det ved 78
Innlegg av: TAAS (11.01.18 23:53 ), lest 1963 ganger

Sluttet på 65.- som står som ATH, men mener den var oppom 70,- intradag.
Det ligger noe psykologisk i disse tallene. Noe å strekke seg etter ved ukeslutt i morgen???
Innlegg av: Panis (11.01.18 23:58 ), lest 1950 ganger

TAAS,

Den sluttet på 60,50 og var oppom 62,- intradag, så du bommet litt bare...

God natt zzz
Innlegg av: TAAS (12.01.18 00:02 ), lest 1961 ganger

RE^3: Kursoppgangen i PCI Biotech fortsetter

Mulig det var ufullstendig skrevet, men mine tall referer til mai 2010. Dagen med historisk høyest kurs.
Innlegg av: Panis (12.01.18 00:10 ), lest 1901 ganger

RE^4: Kursoppgangen i PCI Biotech fortsetter

Å da beklager jeg, for jeg trodde du refererte til dagen i dag. Vi får se hva vi ender på imorgen, du kan TA og vi andre dødlige satser på data og resultater fra forskningen. TA er også nyttig så jeg undervurderer ikke den.
Innlegg av: TAAS (12.01.18 00:34 ), lest 1864 ganger

Panis

Det kan nok merkes at jeg ikke legger mye energi i skribleriene på HO.
Er nok også litt rusten på TA etter noen års opphold, men jobber med saken ;-)
Bruker man TA har man i alle fall en strategi, også vi som ikke gidder bruke tid å analysere selskapene fundamentalt. Børsen er en herlig blanding og det kommer tydelig frem her på HO :)

Fabian2

Ligger det noe konkret bak dine 78 kr, eller er det ren kaffegrutanalyse?? :)

Innlegg av: flaksegrisen (12.01.18 01:22 ), lest 1807 ganger

halvparten av nano, er nok en liten psykologisk sperre, selv om vi burde ha minst like stor verdi.

Tror vi passerer dem når vi får vår første avtale i chem, vacc el nac. Kan komme når som helst.

Blir litt sånn som Sverige som ikke ville bytte like mellom Volvo og Oljen til Norge.
Innlegg av: gepard1 (12.01.18 02:22 ), lest 1789 ganger
Endret: 12.01.18 07:48

PCIB var oppe I hele kr. 73 for ca. 7-8 aar siden, foer den falt tilbake til kr. 65 ved dagens slutt.
Innlegg av: oxion (12.01.18 04:14 ), lest 1753 ganger

Det var da mr.hopper i London uttalte.
Dette er fantastisk, kerfsvulstene ble sorte og falt av foran øynene på oss!!!!
Prins Charles var og måtte se dette underet.
Husker bilde der han står sammen med Per....
Allerede da viste de at leveringsteknologien virket.!!!!
Innlegg av: oxion (12.01.18 04:14 ), lest 1752 ganger

Det var da mr.hopper i London uttalte.
Dette er fantastisk, kerfsvulstene ble sorte og falt av foran øynene på oss!!!!
Prins Charles var og måtte se dette underet.
Husker bilde der han står sammen med Per....
Allerede da viste de at leveringsteknologien virket.!!!!
Innlegg av: fabian2 (12.01.18 08:06 ), lest 1525 ganger

TAAS , ikke bare kaffegrut , cirka 20% over gammel ATH , pleier kursoppgangen gjerne å ta pause , erferingsmessig , uten konkret statistikk.
Innlegg av: TAAS (12.01.18 14:32 ), lest 1369 ganger

Ganske uviktig for så vidt, men finner ikke notering over 70,00. 27/4-2010.

http://www.netfonds.no/quotes/paperhistory.php?paper=PCIB.OAX&csv_format=sdv

Noen med noteringslister som viser noe annet?

Innlegg av: fabian2 (12.01.18 14:37 ), lest 1349 ganger

ATH defineres kanskje på to måter , både intradag og sluttkurs
Innlegg av: teaa (12.01.18 14:38 ), lest 1354 ganger

ATH: All Time High
Høyeste historiske kurs.
Innlegg av: fabian2 (12.01.18 14:42 ), lest 1320 ganger

Ok , "høyeste siden" ( en gitt dato ) blir altså ikke det samme
Innlegg av: Pingwin (12.01.18 16:17 ), lest 1216 ganger

Mye kan skje. De kan kjøre en emisjon på f.eks. 50 kroner, men da vil du tjene på tegningsrettene eller delta i emisjonen. Hvis de kjører emisjon så hender det ofte at de lekker ut noe som er veldig viktig for kursen. Da de kjørte emisjon på 7 kroner, så var vel kursen i ca. 11- 12 kroner under emisjonen.

Det kan komme melding om en samarbeidspartner med penger og da vil kursen raskt gå opp til 100 kroner.

Det kan komme melding om resultater fra Fimavacc som kan gi rally i lang tid, eller litt fall i kursen.

Når det gjelder Fimanac, så bør vi være glad for at andre selskaper tester det ut uten at det koster PCIB noe. Hvis de i tillegg legger penger på bordet så ville det vært fantastisk.

Jeg har ingen tro på at kursen vil falle betraktelig. Bare noen tanker jeg har som jeg lufter. Mye kan skje, men trenden er opp.
Innlegg av: fabian2 (12.01.18 17:03 ), lest 1142 ganger
Endret: 12.01.18 17:05

Enig.........dvs. ingen fare for noe fall overhodet , her er jeg sikker
Innlegg av: fabian2 (12.01.18 17:03 ), lest 1155 ganger
Endret: 12.01.18 17:05

Innlegg av: ketle homeowner (12.01.18 17:31 ), lest 1092 ganger

"Enig.........dvs. ingen fare for noe fall overhodet , her er jeg sikker"

sa'n fabian

så husker vi på det og ser an neste uke...
Innlegg av: fabian2 (12.01.18 18:07 ), lest 1033 ganger

Så korttenkt som en uke er jag da ikke
Innlegg av: fabian2 (12.01.18 18:54 ), lest 891 ganger

Min "TA" er vel like upålitelig som alle andres :) Prøver å se lange linjer samtidig med at jeg leser alle slags vitenskepelige nyheter ,pluss leser på HO...HO er viktig.... det medførte bytting av forholdstallet 75% Nano og 25% PCIB i porteføljen i desember-17 , til 25% Nano og 75% PCIB. Selvsagt var det også flax , ingen kan påberope seg å være så "klarsynt" . he-he
Innlegg av: Stock DZ (13.01.18 00:48 ), lest 646 ganger
Endret: 13.01.18 00:51

More publicity for PCI :) see article in link below published 12/01. To access full article you can register for prøveabonnement for free. It seems it is not legal to copy the article in full :(

https://medwatch.dk/secure/Medicinal___Biotek/article10196429.ece

Norsk kræftselskab har hævet værdien med 150 pct på en måned

AF MARTIN HAVTORN PETERSEN
Offentliggjort 12.01.18 kl. 15:01
Et norsk selskab, der udvikler en ny type kræftterapi med potentiale til at forbedre nuværende behandlingsformer, har set sin aktiepris stikge med godt 154 pct. på blot en måned. Det sker, efter man har vist lovende kliniske data for sin hovedkandidat mod en sjælden type kræft, som der ikke er mange behandlingsmuligheder

Innlegg av: Panis (12.01.18 18:19 ), lest 1032 ganger
Endret: 12.01.18 18:21

fabian2, det tror ikke jeg du er heller.

@TAAS
Da gikk det hverken opp eller ned i dag da, hva sier din TA om det?

Jeg tror kursen kommer til å holde seg mellom 60,- og 64,- inntill det blir lagt frem resultater eller meldinger om partneravtale(r).

Så vi har en spennende tid foran oss!
Innlegg av: TAAS (13.01.18 00:17 ), lest 735 ganger

RE^3: Kursoppgangen i PCI Biotech fortsetter

Panis:

Sier ikke så mye nytt slik jeg benytter det nå.
Momentet flater litt ut men det er ikke noe salgssignal. Selv om den er gammel er ATH en klar psykologisk motstand. Mulig det var det som skjedde i dag når oppgangen ble drept i underkant av 65. Fredager er også en gevinstsikringsdag.
Tror enda vi skal teste 65,50 kraftigere enn dette i løpet av et par dager men det er avhengig av at volumet holder seg.

Er vel nå omsatt i overkant av 7 mill aksjer etter 20/12. I underkant av 1/3 av selskapets aksjer. Bør vel kanskje vises i aksjonærregisteret for dem som følger med der?

Innlegg av: Panis (13.01.18 00:40 ), lest 661 ganger

RE^4: Kursoppgangen i PCI Biotech fortsetter

TAAS,
Ok takk, og det blir spennende å se hvor vi ender... jeg håper du blir med oss videre. Greit å ha med noen som kan teknisk analyse også :-)
Litt rart at det er omsatt så mye da, men vi får oppdateringer hver mnd så det blir spennende å se hvem som har kjøpt/solgt....