Det nye forumet finner du her

Tilbake til: IT og kommunikasjon
Innlegg av: HitIT (06.01.18 12:59 ), lest 6418 ganger
Ticker: STRONG
Endret: 08.01.18 12:29

Strongpoint tråd nr 1, 2018 - Nytt år nye muligheter

"19/12-2017 21:25:26: (STRONG) StrongPoint ASA: Click & Collect rammeavtale i Russland - 2000 enheter

StrongPoint har i dag inngått en femårig rammeavtale med Utkonos.
Partene vil sammen utvikle og teste innovative e-handelsløsninger basert på StrongPoints know-how innen neste generasjons Click & Collect løsninger for e-handel.
Hele meldingen:
http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20171219.GlobeNewswire.HUG2157293

-------
Kjøper CUB Business Systems
https://www.cub.se

Analyser:
https://investing24h.com/2017/12/27/strongpoint-comeback-i-2018/4/
https://www.norskeanalyser.no (Analyse som du må betale for. Kursmål 20kr des 2017)
http://www.capitalcube.com/blog/index.php/strongpoint-asa-neutral-outlook-but-great-fundamentals/
https://aksjeanalyser.com/2016/11/10/strongpoint-strong/
https://fladerblom.wordpress.com/2017/04/18/strongpoint-analys/

Q3 webcast: http://coxit.net/strongpoint/Webcast/live_webcast.html
Finansrapporter: https://www.strongpoint.com/about-strongpoint/investor/reports-financial-data/

Siste nytt:
US http://cashdefend.com/
http://www.strongpoint.com/index.php/news/16
Twitter (cashguard): https://twitter.com/search?f=tweets&vertical=default&q=cashguard&src=typd
Twitter Strongpoint: https://twitter.com/_strongpoint

Uke gj.snitt omsetning i 2017:
45: 9,60 (1 607k) Sberbank 560 SQS
46: 9,42 (1 588k)
47: 9,25 (1 111k)
48: 9,35 (0 588k)
49: 9,06 (2 938k)
50: 9,53 (1 432k) Oppkjøp av CUB. https://www.cub.se/
51: 10,63 (3 237k) 2000 C&C r.avtale Utkonos
52: 11,11( 958k)

2018:
1: 11,01 ( 580k)
Innlegg av: Grantchester (06.01.18 22:05 ), lest 3979 ganger
Endret: 06.01.18 22:21

RE^1: Strongpoint tråd nr 1, 2018 - Nytt år nye muligheter

14. november 2017 la Utkonos ut en videosnut på FB sidene sine av en Utkonos bil som leverer til en "PickPoint" hentestasjon (dette er ikke en STRONG C&C).

https://www.facebook.com/utkonos.ru/posts/1762928640393333

https://pickpoint.ru/sales/#cooperate

Utkonos har vært/er partner med PickPoint;

http://pickpoint.ru/partners/?page=25

Utkonos/STRONG avtalen betyr at de [Utkonos] har fått bekreftet at C&C systemer fungerer og ønsker nå et kvalitets egeneid/integrert/drevet system de har 100% kontroll over.
Innlegg av: just_fun (06.01.18 23:22 ), lest 3949 ganger

Skal vi nå håpe dette bare går en vei for SP? Det tror jeg. Men at det blir konkurranse det er sikkert. Den vinner Ræingen!
Innlegg av: just_fun (07.01.18 21:46 ), lest 3844 ganger
Endret: 07.01.18 21:54

Ja Oge, det tror jeg også. Det er en vei, kanskje brokete, men en vei for SP som tar nye markeder og tilpasser produksjonen og hva de leverer mot det som kommer til å bli det nye. Oge sier bare gøy til mine ST/HO venner.

Kursen betyr ingenting for meg. Utbytte, ja. Og der har SP levert. Og jeg tror jeg sitter på et vinnerpapir her i SP. Vel, det var enda hyggeligere på 16. En dag er det i mine øyne, lagt over det!
Nå må bare si til JW (som jeg har avtale med der på Rælingen) og Jacobsen. Bare fortsette den gode jobben der sammen med Herseth!

Jeg kan ta feil, men jeg har ståltro på SP som det selskapet som klatrer i små steg der mot bedriften vi alle håper på. Og nei, dette er ikke pharma eller IT, dette er sunn norsk teknologi mot et verdensmarked. (Snart større enn Tomra? Neppe, men det er sammenlignbare selskaper).

Nå ønsker jeg kursen der den bør være hjemme og det er 16+, der jeg tok en rokkering i eierskap og fikk veldig mange flere aksjer tilbake. Og jeg gir en tribute til denne strengen som er seriøs og mange der er av de største eiere og er involvert som meg. Og jeg liker også tips om andre papirer, bare så det er sagt!
Go, Go STRONG!
Innlegg av: Elektrikeren (08.01.18 01:15 ), lest 3779 ganger

RE^2: Strongpoint tråd nr 1, 2018 - Nytt år nye muligheter

Ukes-statistikk, uke 1

Ukens sluttkurs: 11,20
Tot.omsatt volum: 52 701
Tot.verdi: 580 492
Ukes-snitt pr.aksje: 11,01
Tot.antall handler: 51
Ukens laveste: 10,55
Ukens høyeste 11,35

Innlegg av: JOHA12 (08.01.18 06:38 ), lest 3722 ganger

Rekord år i Irland i 2017 høres bra ut-:)
Innlegg av: Grantchester (08.01.18 11:55 ), lest 3644 ganger

Den er ny;

https://www.telsystem.es/cafeteria-el-risveglio-del-grupo-hostelero-gear-vuelve-a-confiar-en-telsystem-para-instalar-un-nuevo-sistema-de-gestion-de-efectivo-cashguard/

Det er den 7. CG-enheten spanske Gear-gruppen installerer i en av sine forretninger.
Innlegg av: the1nonly (08.01.18 12:32 ), lest 3626 ganger
Endret: 08.01.18 12:33

PCIB fosser videre frem, STRONG på stedet hvil, bare så vidt 10 tallet er forlatt.

Heldigvis tok jeg en del PCIB lodd ved forrige emisjon etter tips her på tråden - så takk for det!
Innlegg av: sulzrox (08.01.18 13:28 ), lest 3597 ganger

https://thefinancialbrand.com/69417/cardless-atms/

Ta kontanter ut av ATM uten kort.
Innlegg av: stifinner (08.01.18 17:16 ), lest 3500 ganger

The1only, bra at du har fulgt rådet om Pcib, det er ikke så mange andre som har gjort det, dessverre.
Jeg anbefalte den, til det kjedsommelige for enkelte Strongaksjonærer, i september 2016, da den sto i 5,50.
Lurer litt på hva de tenker idag, hr duck, baron1, tunktee, larserne, norviking(som gikk helt av skaftet)og noen andre også.
Men Pcib vil fortsette å stige, tror jeg, så det er fortsatt plass til flere av dere.
Lykke til!!
Innlegg av: LeifH (08.01.18 18:10 ), lest 3447 ganger
Endret: 08.01.18 18:17

Stifinner, du kan vel ikke annet si at det er ekstremt flaks at pcib går slik den gjør nå? Selv ikke de som holdt på med dette vet om de vil få gjennombrudd, det er vel også priset ekstreme forventninger til aksjen nå? Vil ikke forventningene slå inn, så vil ikke jeg være den som kjøpte på 50kr ihvertfall.

Skjønner du liker og være spydig, men skjønn at dette innebærer hinsides med flaks fra din side. Gratulerer skal du ha, men føles ut som du kunne vite dette. Ta de millionene du har nå å selg, om noen mnd kan den være på vei ned igjen? :D
Innlegg av: Norviking (08.01.18 18:13 ), lest 3453 ganger

@ Stifinner
Vet du hvorfor jeg har omtrent sluttet å skrive her ?

Fordi jeg faktisk ikke har noe fornuftig å si

Jeg oppfordrer deg til å gjøre det samme !

Steng av
Eller hold deg til PCIB tråden der de sikkert vil hylle deg som en helt !
Innlegg av: Ols123 (08.01.18 18:30 ), lest 3444 ganger

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1930989673608820&id=337579212949882
Innlegg av: stifinner (08.01.18 18:49 ), lest 3425 ganger

LeifH; jeg har vært aksjonær i Pcib siden de kom på børs, og det er ikke flaks dette dreier seg om. Du bør lese deg opp på det de driver med, så vil du skjønne litt mer enn du ser ut til å skjønne nå.
Norviking; det er bra at du har sluttet å skrive her siden du ikke har noe fornuftig å komme med, det tyder på bra selvinnsikt og er meget prisverdig.
Det jeg har kommet med om Pcib har vært meget prisverdig, det er bevist. Og som du har lest så anbefaler jeg den fortsatt selv om den ikke nådde 100 sist sommer, men den kommer nå.
Hva jeg skriver og hvor jeg skriver vil jeg fortsatt vurdere selv.
Innlegg av: rusbrus (08.01.18 19:08 ), lest 3407 ganger

Nå må dere som ikke hørte på Stifinner slutt å syte. Han er ikke spydig men kommer med et godt råd og PCIB-toget er ikke gått ( tror jeg da).
Jeg fikk inn flere på 20-tallet og dem er ikke så veldig sure av den grunn.
PCIB kan få partneravtale med BP i nær fremtid. Kommer en slik avtale blir det ny himmelsprett MEN blir det emi for å finansiere neste trinn så vil nok kursen roe seg ja t.o.m. kunne gå litt ned. ( mitt syn på tingenes tilstand akk nå)
Strong kan nok løsne litt etter hvert men ordreboka MÅ fylles før den tar av.
Ser ikke ut som Strong blir noe nytt-års-rakett da ?
Innlegg av: the1nonly (08.01.18 19:27 ), lest 3392 ganger

re Stifinner

Yepp, har fått med meg dine anbefalinger, og det var det som fikk med interessert i PCIB :-) Ikke på 5 tallet riktignok, men ikke langt unna. Har også kjøpt mere i ettertid, bl.a på 20 tallet.

Jeg er godt fornøyd, og aldri i verden om jeg selger nå. Blir det emisjon kommer jeg til å delta. Men ja, det er risiko.

Strong derimot er desverre en aksje som ikke prises på forventning, men så lenge resultatene kommer så greit nok. Men som påpekt av andre - ordrene må komme og de må tydeligvis også leveres før kursen påvirkes.
Innlegg av: Norviking (08.01.18 19:29 ), lest 3396 ganger

@ Stifinner
Du er så eplekjekk hele tiden
Du må virkelig elske deg selv å ha store tanker om deg selv.

Hva kalles det nå igjen ? narr.... ?

Vel..
Jeg gidder ikke høre gnålet ditt om PCIB og ikke gidder jeg diskutere med deg heller så ikke nevn meg her på forumet er du snill.

Men til din info så har jeg sittet med PCIB i omtrendt to år.
Og det er ikke hverken din skyld eller din fortjeneste.
Det skal du vite !

Grunnen til at du irriterer meg er din måte å opptre på og måten du spammer forumet med PCIB.
At du sammenlinger deg med Warren Buffet og gutta gjør ikke følelsen for din person noe bedre.

Det er da greit med et tips men det går da vel an å ta det litt med ro vel ?
Du MÅ ikke snakke PCIB på Strongtråden uavbrutt vettu.

Jeg var også med på emisjonen på PCIB til din informasjon.
OG
Jeg har tatt gevinst en gang og redusert noe men sitter fortsatt med aksjer for en god slump penger.

Jeg håper du heretter kan tone ned æren for alt som skjer i PCIB.
Innlegg av: LeifH (08.01.18 19:40 ), lest 3369 ganger

Nå må du slutte, stifinner. Selv om du har vært pcib aksjonær siden de kom på børsen eller ei, eller om du har lest alt om de, så kan da ikke du vite om deres medisiner får et gjennombrudd?

Har ikke noe problem at du tjener penger, og du fortjener all ære når man tar en risiko. Men si ting på en ålreit måte er vel ikke din sterkeste side.

Rusbrus: Nå må dere som ikke hørte på Stifinner slutt å syte. Han er ikke spydig men kommer med et godt råd og PCIB-toget er ikke gått ( tror jeg da).

Stifinner: Jeg anbefalte den, til det kjedsommelige for enkelte Strongaksjonærer, i september 2016, da den sto i 5,50.
Lurer litt på hva de tenker idag, hr duck, baron1, tunktee, larserne, norviking(som gikk helt av skaftet)og noen andre også.

Jeg vil kalle dette en spydig måte og fortelle andre som ikke kjøpte på 5.5, eller 20 for den sak skyld. At jeg er misunnelig for at jeg ikke puttet inn penger på 5.5, eller 20kr, er det ingen tvil om at jeg er. Men ha penger til rådighet betyr veldig mye i dette gamet. Der sitter vel endel av oss i samme båt. Men litt misunnelse betyr at jeg ikke unner dere 1000% i avkastning, for det gjør jeg når noen tar sjansen. Bare vær litt ålreit. Leeson og Just fun ville aldri sagt slikt.. Just fun ville vel delt potten, mens han tok en trall på pianoet sitt, men denne karen er i en klasse for seg selv. Samme er Leeson, ydmyk kar.
Innlegg av: LeifH (08.01.18 19:47 ), lest 3369 ganger

Nå ble det mye sinne her. :D Strong går 200% iløpet av året.
Innlegg av: stifinner (08.01.18 19:54 ), lest 3358 ganger

LeifH; vi får håpe Strong går 200% i 2018, helt enig.
Norviking; hvor mange ganger skrøt du av hvor mye penger du hadde gjort på Hex, på en Strongtråd! Du bør være litt mer ydmyk, synes jeg, og ikke snakke andre ned.
Smart av deg å sitte med Pcib, lykke til!
Innlegg av: stifinner (08.01.18 20:04 ), lest 3350 ganger

Norviking, jeg tror du har misforstått: Jeg har da aldri hevdet at jeg tar æren for alt det bra som skjer med Pcib!? Ledelsen sørger for det.
Hvor har du det fra? Du trenger ikke svare, for det er jo en tullete påstand.

Jeg vil bare være med på et bioteknologisk industrieventyr som aksjonær i Pcib, og det kan nok høres fjollete og dumt ut,men det er det jeg tror. Og jeg tenkte i min naivitet at jeg kanskje kunne få med meg noen av mine Strongvenner på det eventyret.
Sånn er det, enkelt og greit.
Innlegg av: Norviking (08.01.18 20:18 ), lest 3351 ganger

@ Stifinner
Om du har lest litt så har jeg faktisk beklaget min oppførsel og gnålet om HEX for lenge siden. På lik linje som jeg beklaget at jeg rakket ned på Roine.
Jeg så hvordan du drev på Stifinner og det ble en vekker for meg.

Uavhengig av det så unner jeg alle å gjøre det bra på børsen ( deg inkludert Stifinner )
Jeg er bare så møk lei den ovenfra og ned holdningen som så ofte kommer frem her.
Ikke alle har slike midler som du m flere
Og ikke alle gidder å høre det gnålet hele tiden heller.

Som sagt ,
Det er greit med et tips både en og to ganger
MEN
Hvor mange ganger har du nå "tipset" om PCIB ?
Har du tall på det ?

Eller er det slik at du tror du at medskribentene og leserne her er analfabeter ?
At de ikke kan lese?

Hadde du bare skrevet like mye på PCIB tråden om PCIB som du gjør på Strong-tråden stifinneren.
Men det gjør du jo ikke.
Hvorfor ikke det ?
Hvorfor gnåle høl i hue på folk her ?

peace out !
Norviking
Innlegg av: stifinner (08.01.18 21:19 ), lest 3289 ganger

Ikke hiss deg opp sånn, norviking, alt"gnålet" mitt om Pcib var faktisk godt ment, tro det eller ei.
Det er bare synd at bevislig gode råd, som jeg har kommet med, fører til en skikkelig nedrakking av meg som person. Det sier mer om deg enn om meg.
Så får tiden vise om jeg kommer tilbake til Pcib igjen, på Strongtrådene. Det frister ikke til det nå, må jeg si.
Innlegg av: ben6 (08.01.18 22:11 ), lest 3237 ganger

En liten gnist fra "the1nonly" var nok til at "stifinner" fant anledningen til å hylle seg selv.
Tydligvis at det champagne-trykket var på topp.

Innlegg av: stifinner (08.01.18 22:23 ), lest 3237 ganger

Hylle meg selv, ben6?!
Ja! Jeg synes et tips som snart har gått 1000% på et drøyt år var et godt tips!
Og det er virkelig fint å lese at noen har fulgt tipset mitt.
Og siden jeg sitter med en del i Strong også så får vi alle håpe det skjer noe positivt der også. Da jeg anbefalte Pcib sto Strong i 11!
Bare til ettertanke.
Innlegg av: stifinner (08.01.18 22:35 ), lest 3216 ganger

LeifH; takk for dine gratulasjoner, det synes jeg både er voksent gjort og hyggelig.
Jeg kan fortelle deg at jeg har sånn trua på Pcib at jeg har lånt noen millioner på huset for å kjøpe maks.
Og jeg sover godt hver natt, så sikker er jeg på suksess. Men tiden får vise om jeg har vært smart eller dum, om jeg har flaks eller ikke.
Måten jeg omtaler noen av Strongaksjonærene på er nok farget av tidligere innlegg om meg fra disse på Strongtrådene og kan sikkert oppfattes som spydigheter. Det er ikke ment sånn.
Takk for denne gang og lykke til.
Innlegg av: PSI- Investor (08.01.18 22:51 ), lest 3201 ganger

Det er moro at den går så helt utrolig, og det er jo fint med tips.
Det er likevel et poeng her et sted.

For noenår siden var det en hr Smith eller noe sånt. Han anbefalte alltid å selge PSI uansett kurs, og han poengterte stadig at han hadde anbefalt det siden kurs 60,-.
Og det er klart at alle skulle ønske de hadde solgt på 60. Men det var jo poengløst å gni inn det flere år etterpå. For da kunne vi ikke selge på 60.

Og at det er vanskelig å forstå at andre blir lei det samme ‘ hva sa jeg, hva sa jeg, hva sa jeg’ i det uendelige det er litt rart.

Ha en fortsatt fin kveld!
Innlegg av: HitIT (08.01.18 23:18 ), lest 3213 ganger
Endret: 08.01.18 23:21

Mange gode innlegg om STRONG i kveld gitt.
Trenger ikke skumme gjennom engang Zzzz
Innlegg av: Baron1! (08.01.18 23:36 ), lest 3173 ganger

Stifinner:

Skal du nevne meg, og velte deg rundt i din egen fortreffelighet, så får du gjøre det på riktige forutsetninger.

Det du har fått reaksjoner på er:

At du over en lang, lang tid har produsert poster, på feil tråd, om et selskap som er gull verdt, uten at argumentasjon om hvorfor dette er tilfellet, annet enn at du kjente leger som mente dette, kompiser som hadde greie på det, og lignende.

Når det gjentok seg til det kjedsommelige, til tross for at beskjeden klart og tydelig var mottatt, og uten at det kom informasjon som faktisk kan brukes til noen form for analyse eller verdsettelse, så ble dette påpekt.

For øvrig må du slutte å referere til ditt eget tips som om du traff planken på 5 kroner og kun basere deg på dette. Du anbefalte den like mye over 30 kroner, og når den falt tilbake så ble det tyst.

Det er for øvrig mange gamle tråder som viser at du har fattet interesse for PCIB lenge før det tidspunktet du selv prater om, med flere år på høyere kurs og negativ avkastning. Jeg har ingen illusjoner om det reelle bildet her, da du ganske sikkert har sittet lenger enn hva du gir uttrykk for. Det er unødvendig. Det er ingen som har noe i mot en flott investering, og med dagens avkastning er det ingen grunn til å smøre på.

Til dette kan jeg gjerne legge til at jeg, med flere har gratulert deg og andre PCIB-investorer, med fantastisk avkastning. Og latt det være med det. På oppturer og nedturer. Likevel kan du ikke la være å gnåle videre nå som akjekursen stiger.

Skal du gjøre det, så får du i hvert fall forholde deg til fakta. Du får det til å høres ut som om det er selskapet som har blitt kritisert, eller at man har hatt sterk formening om prisingen.

Faktum er at man ikke vet hva det PCIB er verdt, som de fleste selskap i samme marked. Det er jo nettopp dette som har utelukket det for investering. At du har fremstilt aksjen som bankers uten å kunne argumentere for hvorfor, og uten å ha særskilt kunnskap om produktet, det er haussing, uavhengig av hvor god avkastningen har vært. Og nei, det er ikke beviselig, selv om avkastningen er fantastisik. Dersom man i et pokerspill er i heads-up, og går all in på siste kort med 70% sjanse for å tape, og 30% sjanse for å vinne, så er det ikke riktig beslutning selv om man skulle treffe riktig kort.

Jeg ser du fortsetter som før og anbefaler den videre, med ventet stigning, uten å ha noen begrunnelse. Og skulle den falle tilbake, vel da er det 5 kroner som trekkes frem igjen ;)

Jeg forstår at vi er på to forskjellige planeter hva gjelder vurdering av risiko, avkastning, sannsynlighet og tilfeldigheter, og det er helt greit.

-Baronen

Innlegg av: LeifH (08.01.18 23:46 ), lest 3153 ganger

https://mobile.twitter.com/search?f=tweets&vertical=default&q=cashguard&src=typd

Spania ruller.
Innlegg av: Collin (09.01.18 00:00 ), lest 3136 ganger

Så lenge det skjer lite i Strong, fyll gjerne på med et og annet tips om andre selskap. Så mange millioner som du har gjort i PCIB Stifinner, så vet du hvor du har meg henne. Å sitte risikofritt om Ikke annet er aldri helt feil.
Stort gratulerer til gutta med teft, hell og baller av stål.

Strong kommer også etterhvert. ŪMarkedsleder, unik teknologi, best kvalitet (ref. SQS i Russland), ny megatrend innen varehandel. Jeg tror på 2018 og jeg tror på Strong. Neste ordre kommer snart -tror jeg.
Innlegg av: LeifH (09.01.18 10:06 ), lest 3043 ganger

Ja, strong får nok en ordre snart. Hehe. Sjekker pcib mer enn strong for øyeblikket. Må bare si.. Fy faen. Ikke for å snakke om pcib, men du gikk inn med 2.5m på 5.5, stifinner? Over 450.000 aksjer? Nå er den på, 60kr. Helt rått.
Innlegg av: JOHA12 (09.01.18 10:20 ), lest 3041 ganger

Virker som det tikker inn ordrer jevnt og trutt i Spania i hvert fall:-)
Innlegg av: stifinner (09.01.18 11:34 ), lest 2984 ganger

LeifH; kun for å svare deg: Jeg har satset over 4 mnok på Pcib og ønsker å være med på et biotekeventyr. Så får tiden vise hordan dette går, og jeg tror dette går meget bra.
Lykke til med deg og dine investeringer.
Innlegg av: tunktee (09.01.18 11:35 ), lest 2981 ganger

Trudelutt!

Stakk snuten inn her for første gang på en stund. Fortsatt intet nytt under skyene ser jeg...
(Jeg vet i det minste fortsatt hvor jeg skal gå for å lese om PCIB.)

Men takk til de som følger med på sos.media!

Hvis der fortsatt ikke er noe å prate om, så kommer jeg kanskje med mine sedvanlige spådommer like før rapporten.
Spennende blir tallene hvertfall! Omsetning 180-260? Under 200 så tar jeg halen mellom beina og sniker meg vekk!
Nå har man gått glipp av mye avkastning i alternative plasseringer!

Have a Strong day!
Innlegg av: tunktee (09.01.18 11:43 ), lest 2973 ganger

Og forresten, til de som liker tips om aksjer med liten risiko:
Scatec er i ferd med å bryte all motstand, og kan stå i ATH om noen dager. Dersom den gjør det er det et bra signal.
Selv syns jeg selskapet er høyt priset, men har fulgt den teknisk i et par år, og tjent noen slanter histen og pisten. Gikk inn igjen på ca 44,- og selger dersom den faller under +/-48 kr.
Innlegg av: JOHA12 (09.01.18 13:17 ), lest 2943 ganger

205 millioner stoppet omsetningen på i 3. kvartal. Jeg tror nok vi får en økning i 4. kvartal. Tipper vi havner på ca. 230 millioner med en EBITDA på ca. 23 millioner og begrunner det med følgende;

I 3. kvartal utgjorde service inntektene ca. 54 % og bare det utgjorde over 110 millioner. I 4. kvartal antar jeg de har økt til ca. 120 millioner.

I 4. kvartal er det levert skaper til både Utkonos og Willys, samt SQS vesker til Sberbank. I tillegg virker det som om kjøpet av den Spanske forhandleren har vært vellykket. SP skriver følgende i den forrige rapporten;
Et ledd i denne prosessen var ervervelsen av PyD Seguridad i Spania. Kjøpet har allerede gitt meget lovende resultater i det spanske markedet, som nå er
StrongPoints sterkest voksende marked. I tillegg vet vi at det jobbes godt i Østen, Irland og sikkert flere land.

Kjøpet av CUB Business Systems AB den 14. desember kommer kanskje for sent på året til at omsetningen derfra i 4. kvartal kommer med? Vil i såfall utgjøre ca. 12 millioner.

SP har også redusert kostnader i forbindelse med den store nedgangen i omsetning innen Proprietary Technologies i Norge og Sverige.

Fra rapporten; Det er iverksatt tiltak for å effektivisere driften. Totalt 16
årsverk er redusert fra utgangen av 2. kvartal, samt at utviklingen av Vensafe ble flyttet til Sverige og Litauen.

Hva 1. kvartal vil gi avhenger bl.a. av ev. nye store ordre og at nye skipninger med skap til Utkonos iverksettes.

Alt i alt så er jeg MYE mer optimistisk nå enn tilfellet var rett etter 3. kvartal og resultatvarselet. Om en drøy måned får vi svaret (15. februar). Håper og tror at 12 tallet vil vise seg lenge før den tid.
Innlegg av: just_fun (09.01.18 14:08 ), lest 2928 ganger

Akjonæroversikt der på slutten av året er lagt ut.
https://www.strongpoint.com/wp-content/uploads/2018/01/Top-50-Shareholders-31.12.17.pdf
Innlegg av: JOHA12 (09.01.18 14:22 ), lest 2879 ganger

Eneste malurten i begeret i 4. kvartal blir at resultatet kommer til å bli sammenlignet med 4. kvartal 2016 som var rekord høyt med 307 millioner i omsetning og en EBITDA på 31 millioner.

Men til gjengjeld er dagens verdi på ca. 484 millioner (kurs 10,90) latterlig lavt.
Innlegg av: LeifH (09.01.18 14:53 ), lest 2853 ganger

http://it-retail.se/strongpoint-starker-sitt-engagemang-e-handel-genom-forvarv-av-cub-business-systems-ab/
Innlegg av: HitIT (09.01.18 15:05 ), lest 2877 ganger

Ny topp 50 lagt ut:
https://www.strongpoint.com/about-strongpoint/investor/the-share/shareholders/
Innlegg av: JOHA12 (09.01.18 15:07 ), lest 2832 ganger

50 nye aksjonærer har kommet til siden forrige aksjonærliste i slutten av november:-)
Innlegg av: LeifH (09.01.18 15:40 ), lest 2811 ganger

Håpet litt at Waaler ville gi oss noen andre saftige nyheter. Selv om denne nyheten om c&c var enorm, så ville det virkelig smakt med en CG ordre. Folk vil ihvertfall ikke gi mer enn 10-11kr for aksjen.
Innlegg av: rusbrus (09.01.18 21:32 ), lest 2697 ganger

Skjønner at mange er opptatt av talla for 2017 men det er nå historie uansett.
MYE viktigere hva Roine og kompani trekker opp av hatten i løpet av 2018.
Skal aksjekursen nærme seg tidligere nivå så MÅ det komme feite ordrer. Så enkelt er det.
Blir 2018 like svakt som 2017 så skal ikke jeg tippe kursen men hyggelig blir det ikke.
Jeg håper og tror dem lykkes og det synes jeg alle trofaste "strongere" fortjener.
Innlegg av: LeifH (10.01.18 10:28 ), lest 2593 ganger

Synd at vi ikke får vite om salg av CG utenom det er over 200CG ca. Det er endel.
Men håpe på en av de store kjedene kommer på banen.
Innlegg av: sulzrox (10.01.18 10:41 ), lest 2571 ganger

"Synd at vi ikke får vite om salg av CG utenom det er over 200CG ca. Det er endel.
Men håpe på en av de store kjedene kommer på banen."

Hvilket salg av 200 CG er det du tenker på?
Innlegg av: LeifH (10.01.18 10:47 ), lest 2552 ganger

Er ikke snakk om noen som har bestilt 200, men tenker man 50.000kr for en CG, så må du opp på 200cg for en børsmelding. Det er endel CG.
Innlegg av: LeifH (10.01.18 14:55 ), lest 2475 ganger

Tilbake til 9tallet ser det ut som. :D
Innlegg av: sulzrox (10.01.18 15:59 ), lest 2464 ganger

Er nok berre å vente til 15.02 og så får vi høre godt etter hva JW har å fortelle. Både om C&C avtalen og hva som skjer med Sberbank. Pluss resten av verden. For å ikkje glemme CUB. Håper JW bruker litt ekstra tid på Q4 presentasjonen. Han må ha mye å prate om. :)

Men plutselig kommer det ei melding.

Er ikkje noe stor dag for PEN, PHO eller PCIB aksjene mine heller.
Innlegg av: rusbrus (10.01.18 18:59 ), lest 2367 ganger

Tviler på så mange store vyer i fra Jørgen ved neste korsvei.
Han har nok brent seg for mange ganger tidligere så om han røper noe så må det være ting som er 99,99% i boks.
Kommer det ikke noe konkret FØR den tid så er dem allerede på "sykkeltur" mht. ordreinngang for 2018 ut i fra tidligere erfaringer.
Q4/Q1 skal legge mye av grunnlaget for året så det begynner å haste.
Skriver ikke dette for å klage /syte men for å innse fakta. Har kjøpt meg opp igjen til 225k så det beviser at jeg har troa/håp om at dem skal lykkes men jaggu tar ting tid i denne bransjen også.
Blir 2018 "kopi" av 2017 mht til vekst(ikke vekst) så er ikke jeg aksjonær 31.12.18.
Sier i fra i god tid for å slippe sure oppstøt i den forbindelse.
Blir egentlig imponert over at ikke flere rømmer aksjen når jeg ser hvordan børsen ellers beveger seg.
Personlig tror jeg vi kan få en dipp og har derfor tatt en solid short i DNB ( som svarte med å sprette opp en kr etter at jeg solgte)
X-e fingrene for strong men det begynner å haste.
Innlegg av: LeifH (10.01.18 19:16 ), lest 2375 ganger

Rus, nå må du ikke sette igang med samme greiene som før, kun fordi du har fått en pen avkastning i pcib. Du var positiv som bare det for noen uker siden, og nå haster det? Men slik har du alltid holdt på. Du kan tenke selv at dagligvarekjeder skifter da ikke ut systemet sitt i hytt og gevær.

Som jeg også sa, de må ha en ordre på 200CG om vi skal få vite dette. Det er endel.

Men at man skal selge når eventyret c&c har såvidt begynt.. Da er du spinnvill.

Me
Innlegg av: HitIT (10.01.18 21:53 ), lest 2326 ganger

JW har vel nevnt Kodak en gang eller to..
https://www.dn.no/etterBors/2018/01/10/0913/Teknologi/dinosauren-kodak-vaknet-plutselig-til-liv

Kanskje StrongCoin hadde vært noe? :p
Innlegg av: JOHA12 (10.01.18 23:15 ), lest 2260 ganger

Orderen i Russland sammen med oppkjøpene vil alene sørge for god vekst opp fra dagens omsetningsnivåer i årene som kommer.

Det vil også komme flere oppkjøp. Det finnes også en god trend i form av stigende omsetning utenfor Norge/Sverige.

Legg til at det kanskje kommer et oppkjøp eller sammenslåing. Tiden vil vise..
Innlegg av: Ols123 (11.01.18 05:01 ), lest 2220 ganger

Nästa vecka i USA

Cub Business Systems ställer ut på världsberömd retailmässa i New York

Pressmeddelande
Nov 10, 2017 07:00 CET
Logo red
Cub Business Systems har blivit utvalda att ställa ut i Zebra Technologies monter på den stora retailmässan NRF i New York i början på nästa år. Mässan är känd världen över med att presentera det senaste inom retail-området.

Cub Business Systems fått den unika möjligheten att ställa ut i Zebra Technologies monter på den världsberömda retail-mässan NRF, i New York, i början på nästa år. Zebra erbjuder endast sex stycken av alla sina 10 000-tals partners världen över att ställa ut i deras monter. Cub är representant och ansikte utåt för de svenska teknologiska framstegen som har tagits under årets gång. Tidigare i år har Cub fått två utmärkelser på Zebras nordiska partnermöte, som Bästa Lösning och Bästa ISV (Independent Software Vendor).
– Möjligheten att ställa ut i Zebras monter på NRF är ett erkännande för den lösning inom Click & Collect-området som vi utvecklat och som med framgång köras av flera stora aktörer. Vår lösning hanterar hela flödet av on-line order, allt från planering och plockning till utlämning och utkörning. Detta gör vår lösning unik och vi har upplevt stor uppskattning från våra kunder, säger Göran Thörn, VD på Cub Business Systems.

Cub får lovord från Mark Thomson, Director, Retail & Hospitality EMEA. Han förtydligar varför deras medverkan på mässan är självklar:
– Tillväxten av globala lösningar inom området Click & Collect som omnikanal växer i styrka. Cubs långa erfarenhet och deras kundnöjdhet, samt samarbetet med Zebra visar på deras möjligheter att arbeta med kunder oavsett var de finns.

NRF i New York är världens mest berömda retail-mässa. Under tre dagar samlas besökare från hela världen för att ta del av nyheter inom retail-området. Teknikutveckling blandas med intressanta föreläsningar. Flera av världens mest välrenommerade företag ställer ut och visar upp hur man kan förbättra effektiviteten och lönsamhet i fråga om att möta konsumenterna både i butik och e-handel.

Besök Cub i Zebras monter 1603 på NRF under perioden 14-16 januari, 2018.

Cub Business Systems tillhandahåller lösningar och produkter till företag som strävar efter att effektivisera flödet av material och information. Våra lösningar baseras på vår utvecklingsplattform, CubLink® som innehåller moduler för arbetet i mobila enheter som smartphones, surfplattor, handdatorer m.fl., men även kommunikations- och serverlösningar. Våra lösningar används inom en rad olika områden som Handel, Tillverkning & Lager, Transport & Logistik, Fältservice samt Återvinning. Hantering av effektiva system är vår specialitet. Lösningarna används för att effektivisera arbetet med t.ex. inventering, orderplockning, orderhantering, kassaläsning, materialbeställning, godsmärkning, m.m.
Innlegg av: Ols123 (11.01.18 14:56 ), lest 2114 ganger

https://www.strongpoint.se/kundreferenser/fran-manuell-till-automatiserad-med-elektroniska-prisetiketter/
Innlegg av: Nøtten (11.01.18 15:06 ), lest 2100 ganger

Ja blir spennende med Cub i New York neste uke. Håper de også da kan reklamere litt for Strongpoint-partner Cash Defend.

Bra planlagt oppkjøp mtp. denne usa messen, da man får mulighet til å vise synergi mellom Cub og StrongPoint.
Innlegg av: LeifH (11.01.18 16:04 ), lest 2062 ganger

Waaler er flink til å svare på email. Veldig selvsikker på at dette går veien, og interessen fra de stor dagligvarene internasjonalt er stor. Spennende om det tikker inn noen skikkelig CG ordre. :D
Innlegg av: Collin (11.01.18 17:13 ), lest 2020 ganger

Det lønner seg å lytte til Waaler både positivt og negativt. Jeg tror, som Waaler ;), at det løsner skikkelig. Alt kommer på en gang. Proppen løsner.
Innlegg av: HitIT (11.01.18 23:31 ), lest 1966 ganger

Kanskje ICA Sverige på gang med elektroniske hyllekanter..? Snakkes litt om det på svenskeforum iallefall:

https://www.avanza.se/placera/forum/forum/pricer.html
Innlegg av: Ols123 (12.01.18 07:10 ), lest 1894 ganger

https://cuadernosdeseguridad.com/2017/12/strongpoint
Innlegg av: Ols123 (12.01.18 11:23 ), lest 1793 ganger

Roligt o spännande att Strongpoint är på plats med Cub i USA
Innlegg av: Ols123 (12.01.18 12:18 ), lest 1780 ganger

https://m.facebook.com/photo.php?fbid=406038196517325&id=178694939251653&set=pcb.406038383183973&source=48
Innlegg av: LeifH (12.01.18 14:09 ), lest 1727 ganger

Ja, spurte klart og tydelig til Waaler om interessen fra de store dagligvare kjedene var stor. Waaler: Ja, utenfor NO+SE. Jeg har begynte å stole litt mer på Waaler, at ikke ordene hans er tomme nå etter c&c. Og du merker han mener prisingen på selskapet er latterlig, men han kan ikke si det mer tydelig i den formen han gjør det nå.
Innlegg av: Collin (12.01.18 14:26 ), lest 1715 ganger

Leif, som sagt så mange ganger lytt nøye til hva Waaler sier. Det har jeg lært over mange år. Han sa "resultaene vil svinge siden vi er et prosjektdrevet selskap". Neste Q, kom det dårlige tall. Tidligere har han ymtet positivt og vi fikk 1 krone i ekstra utbytte og full jubel.
Om vi tolker Waaler rett på siste Q og hva han sier nå etterpå, så er det godt mulig kanskje til og med sannsynlig at en større kontrakt er rett rundt hjørne?
Innlegg av: stifinner (12.01.18 21:48 ), lest 1622 ganger

Rusbrus, feirer du med litt edelt i glasset ikveld?
Innlegg av: LeifH (12.01.18 21:57 ), lest 1613 ganger

Stifinner, jeg trur han har vært full hele uka jeg. :D :D.

Ja, Collin. Jeg er 100% at det løsner snart, selv om denne c&c var over all min forventning.. men virker ikke ut som markedet tenker på avtalen engang. Gleder meg til å se hvem som er neste ut, om NorgesGruppen til ta knekken på kolonial nå, eller om det kommer noe fra Frankrike eller England. Willy kommer det mer fra ihvertfall.
Innlegg av: smudge (12.01.18 22:24 ), lest 1607 ganger

Stifinner, du klarer bare ikke la være??

En simpel fyr som bare sprer eder og galle hele tiden. Noldusen har absulutt ingen interesse i strong overhodet, kun en jævla taper som går under huden min desverre. Ironisk nok har jeg garantert mere aksjer og mere rikdom enn stifinner(gud hvor jeg hater meg selv nå) i pcib. beklager Strongere, dere fortjener så mye bedre enn oss to drittsekker
Innlegg av: stifinner (12.01.18 22:48 ), lest 1579 ganger

Smudge da, hva du vet!
Innlegg av: smudge (12.01.18 22:51 ), lest 1581 ganger

Stifinner

jeg vet mye, hva fan vet du??
Innlegg av: rusbrus (13.01.18 10:37 ), lest 1504 ganger

Stifinner
Det ble en liten feiring ja. Begynner å lure på hvordan dette ender.
Har aldri tidligere sittet med en slik urealisert gevinst men greier ikke selge da magen sier dette skal videre.
Tipper du heller ikke har solgt noe selv om du har en vanvittig gevinst?
Får virkelig håpe det kommer noen godbiter i Strong også etter hvert så humøret kommer tilbake på normalnivå igjen.
Innlegg av: tunktee (13.01.18 10:54 ), lest 1496 ganger

ROFL LeifH!
En god latter forlenger livet, så der gav du meg kanskje en uke ekstra!
Innlegg av: rusbrus (13.01.18 12:56 ), lest 1459 ganger

Ikke glem at den som ler sist ler best!!!!
Innlegg av: LeifH (13.01.18 13:19 ), lest 1447 ganger

Skjønte ikke den, rus. Jeg hadde tatt en dram hver dag i en mnd om jeg hadde fått den avkastningen. Så føle deg truffet av det, var ikke meninga.

Tenker bare hva er oddsen for at de faktisk skal treffe hele veien.. altså pcib. Tenkt om du mister gevinsten din rus. Da trur jeg ikke du kunne tilgitt deg selv. Men du har teft, så går nok veien. Du har vel en 170% gevinst? Enormt.. ikke for å snakke om stifinner. Håper vi ser en god gevinst i strong snart.. det hadde smakt.
Innlegg av: rusbrus (13.01.18 16:54 ), lest 1409 ganger
Endret: 13.01.18 16:57

LeifH
For å være ærlig så sliter jeg med fornuften og magefølelsen for videre oppgang. Jeg har inngang ca 16 kr og da skjønner du at gevinsten er enorm.
PCIB har siden jeg gikk inn kommet med kun positive meldinger og det ser så bra ut det dem skal i gang med videre så jeg makter ikke trykke på salgsknappen.( ennå)
Burde sikkert solgt 30-50% men må ha med neste nyhet først.
Det STORE nå er om det blir partneravtale eller emi. Blir det emi så roer nok kursen seg men blir det partner så kan kursen bli 3-sifra. Derfor så vanskelig å selge akk nå.
Må bare si at dette er den mest spennende aksjen jeg har fulgt gjennom snart 30 år på børs.
Innlegg av: Ols123 (13.01.18 17:07 ), lest 1396 ganger

Come see us at “Retail’s Big Show”

By Catrine Johansson | January 13, 2018

StrongPoint is present at the NRF fair in New York between Jan. 14 and Jan. 16. This is one of the biggest retail fairs in the world, with about 35 000 visitors and 600 exhibitors.

StrongPoint is present through the recently acquired Cub Systems – a mobile applications developer in the field of e-commerce logistics. In addition to showing the E-Commerce Logistics Suite, StrongPoint will present its Click & Collect solution.

“StrongPoint is now able to offer a full-range solution for e-commerce logistics for stores,” says Jörgen Waaler, StrongPoint CEO. “This puts us at the forefront of the rapidly expanding online shopping trend and will enable our customers to find new revenue streams and new ways of serving their customers.”

The solutions will be featured in the Zebra Technologies booth, #1603. Zebra Technologies is one of the leading retail technology suppliers in the world.

To learn more about the E-Commerce Logistics Suite, go to www.cub.se

To learn more about Zebra, go to www.zebra.com
Innlegg av: HitIT (13.01.18 17:18 ), lest 1413 ganger
Endret: 13.01.18 17:19

Kanskje Zebra en vakker dag får lyst til å kjøpe hele Retail delen, SQS kan selges til høystbydende. Men da går vi glipp av alle pcib innlegga på strong trådene å det hadde jo vært veeeelig kjedelig.
Innlegg av: the1nonly (13.01.18 17:52 ), lest 1377 ganger

DN hadde i går en artikkel (https://www.dn.no/nyheter/2018/01/12/0921/Bors/etter-to-maneder-pa-oslo-bors-har-selskapet-naer-doblet-markedsverdien) ang. Self Storage Group (SSG) som leier ut containere til bedrifte og private.

I tredje kvartal 2017 hadde selskapet inntekter på 55,6 MNOK og fikk et resultat før skatt på 10 millioner kroner.

Markedsverdi på SSG er nå 1178 MNOK.

I samme periode hadde Strong driftsinntekter på 204 MNOK og resultat på 14,1 MNOK.

Markedsverdi på Strong er nå 482 MNOK.

Har riktignok ikke satt meg inn i SSG (de har store ambisjoner) men forskjellen på markedsverdi her virker noe merkelig.

Men mulig det er noe vesentlig her jeg bare ikke skjønner...
Innlegg av: Nå gir vi gass (13.01.18 19:00 ), lest 1349 ganger
Endret: 13.01.18 19:07

"Men mulig det er noe vesentlig her jeg bare ikke skjønner...

Når det er mange som kaster seg på en bølge, på Ho, eller "små" investorer som gjør strategiske oppkjøp, vil en aksejekurs stige.
Ja, så stiger den. Om ikke utfra inntjeninger så utfra opphausing og forventet aksjekurs-stigninger.

Godt nok. For de som er med på dansen.
Og når formålet ("") er så ideelt som for Pcib er det liten skade skjedd. De vil jo kreftpasienters vel. ( Og når behandlingsutgifter pr. kreftsyke får et tak slik at dette reduserer deres inntjening til noe "normalt", ønskes dette nok også velkommen? (Selv om akskjekursen/inntjeningen blir redusert fra 1 million til 100 000.)
Børs/tro/religion og kapital er en forunderlig greie.
( Som, uten sammenlikning forøvrig, når Kitron er avhengig for fortsatt krig i verden for å tjene store aksjepenger. Eller Axa vil ha flere gjeldsofre for det samme.)

Det er mye å ikke skjønne, når man løper omkapp med Faan for å tjene en tier.

Pcib er bra, som andre foretak som arbeider for kreft eller hjerte/kar.
- Eller andre foretak som arbeider for noe liknende positivt. Som Strong som er viktig når det gjelder vår frihet i forhold til kontanter som er mindre styrt av noen bakmenn.

Så får vi prøve å holde fingeren rett i munnen, og ha en serviet tilgjengelig for å ikke å sikle for mye på tastaturet.

De fleste har sin agenda.

Innlegg av: the1nonly (13.01.18 20:28 ), lest 1308 ganger

Hehehe Nå gir vi gass
Interessant hvordan du dro pcib opp av hatten her.
Innlegg av: Nå gir vi gass (13.01.18 20:54 ), lest 1291 ganger

Hatt eller ikke.

Det er flott at vi tror på et næringslivs utvikling.

En børs burde jo være en nasjons innbyggere sin mulighet til å investere i nasjonens næringsliv, til beste for alle.
Dessverre er det blitt mer tull/løgn og å løpe omkapp med Faan for å tjene en femmer.
Så får man leve med det, selv om det er trist nok.
Innlegg av: just_fun (13.01.18 23:11 ), lest 1284 ganger

Om ikke anne har STRONG mange engasjerte personer! Det er lørdag kveld. Jeg skulle bare se om det var skjedd noe og...
Vle, ikke noe, men mye på STRONG-strengen.

Jeg ønsket å selge et mye omtalt papir her da den rundet 60. Vel halvparten. Det er aldri feil å ta gevinst. Småpost i forhold til dere andre her. Så var det dette LEI greiene jeg ikke hadde gjort noe med. Nå har jeg et nummer, men banken min har ikke klart å behandle det. Så får vi se om jeg taper eller vinner på den forsinkelsen. Det ser ut til at jeg ikke taper på sendrektigheten min. Denne var vel egentlig til en god telefonvenn her. EJg gir ikke råd, men jeg har erfart at å gå for toppgevinsten sjelden lønner seg. Det er bedre å være en sikker toer.

Innlegg av: LeifH (14.01.18 02:38 ), lest 1220 ganger

Skjønner jeg fullt ut, rus. Men ta gevinst er aldri feil, og det kan være tiden er inne for det. Selv om aksjen kan gå lengre, så har gevinsten din vært enorm. Hadde jo vært trist om du mistet den, for så jo hvor fort den falt når noen skulle ut. Men nå kan ikke jeg komme med tips, men kjipt om du mistet avkastningen.

Helt rått at strong får vise frem c&c på den messen. Gleder meg til jeg kan drikke som stifinner og rus:D :D
Innlegg av: tunktee (14.01.18 12:37 ), lest 1165 ganger

Der er en og annen som har blitt forelsket i dette papiret asså - meg selv inkludert. Men det er jævlig lite rasjonelt, og kan bli dyrt. Tro og drømmer er en bra ting for livskvalitet, men eventuelle skuffelser er ikke så kult.
Det må likevel være mye verre å være selvhøytidelig og mangle selvironi. Underholdene å plage sånne; De er nesten som lemen; Blir så sint at de sprekker og må drikke mer barneøl.
Innlegg av: Collin (14.01.18 13:03 ), lest 1147 ganger
Endret: 14.01.18 13:04

Det så lyst ut i Bionor også. Pasienter lovpriste produktet, de følte seg mye bedre. Fase I i boks. Kun formaliteter igjen ble det sagt. Alt så lyst ut for oss lekmenn. En sa opp jobben og gikk ned i lønn for å være med på eventyret. Bionor gikk mer opp på en dag enn det PCIB har gjort så langt jeg kan se. Ja, mulig det lykkes men ikke kom å si at det ikke er betydelig risiko. Fortsetter sikkert oppover i trenden som er etablert?

Strong sliter litt med trendskifte. Vi er avhengige av nyheter. Som vanlig er null og niks fremtidstro priset inn og egentlig er det bedre å sitte på den siden av bordet.
Innlegg av: tunktee (14.01.18 13:15 ), lest 1129 ganger

Eller du kan snu det på hode Collin/Leeson/ SPIJ/... , det ikke priset inn en fortsatt negativ utvikling.
Innlegg av: Collin (14.01.18 13:17 ), lest 1127 ganger
Endret: 14.01.18 13:20

Det er sant, men noen av oss ser det som kortsiktig.
"It's a hell of a lot easier to learn from the mistakes of others."
Innlegg av: tunktee (14.01.18 13:33 ), lest 1107 ganger

Hva mente du med sitatet?
Ja, jeg inkludert. Bare forsøker å sette ting litt i perspektiv her. Det virker som det er mange som mener at SP er håpløst underpriset, noe jeg er helt uenig i. Det er derfor jeg også mener at vi mange er forelsket i dette selskapet, fordi vi er blind for realitetene.
Som Inspector Clouseau sa:
Vi har en nagativ utvikling. FACT!
Vi tjener ikke penger. FACT!
Vi har liten ordrereserve. FACT!
Vi går mot mindre kontanter. FACT!

Det er som den søte jenten man drømmer om fra ungdomsskolen. I realiteten er hun kanskje et hespetre, så drømmen er bedre enn virkeligheten. Var det relevant? Hehe.
Innlegg av: Collin (14.01.18 13:38 ), lest 1099 ganger

Sitatet var myntet på Bionor, Diag vs. PCIB.
Skulle jeg tatt noe bio, så er det PHO.

Uenig angående dine betrakninger angående Strong, men det vet du. Aksjekursen sier sitt i Strong som i PCIB. Hvorfor ting prises som det gjør bør være diskusjonen, man finner det man argumenterer for.
Innlegg av: tunktee (14.01.18 13:53 ), lest 1084 ganger

Ja, vi har aldri vært helt enig. Det syns jeg er helt greit, så lenge man svarer på tiltale, og er seriøs i sine saksuttalelser.
Selskapene du nevner er priset på forventninger. Stabile selskaper som Orkla, Aker osv, er i stor grad priset på tallene, og selvfølgelig noe utvikling/forventinger. F.eks. PCIB kan jo ikke prises på tall, for finnes jo ikke. Samme gjelder egentlig vårt selskap slik ståa er nå. Hvis selskapet fortsetter å levere breakeven i all overskuelig fremtid, så kan vi like gjerne likvidere det, og sitte igjen med de par hundrede millionene opphuggerprisen kan gi. Da burde kursen kanskje være halvert.

Photocure er fortsatt min nest største investering. Har tapt en mill. I SP er jeg marginalt i pluss. (Sett vekk fra utbytter og litt trading)

For øvrig mener jeg at det vil være uansvarlig av selskapet å levere et større utbytte nå, med mindre Q4 overrasker positivt. Syns selskapet skal ta seg råd til 0, eller maksimalt 15 øre utbytte. Ikke minst tatt i betraktning at vi nettopp har kjøpt et nytt selskap. (Var det rundt 30mill vi betaler?)
Innlegg av: Krosta (14.01.18 14:02 ), lest 1079 ganger

tunktee:
"Vi har en nagativ utvikling. FACT!
Vi tjener ikke penger. FACT!
Vi har liten ordrereserve. FACT!
Vi går mot mindre kontanter. FACT!"

1: Den 13. juni gikk Strong kursen under 200-dagers ma. Der har kursen vært fram til 20. desember hvor den i en liten periode brøt over. Nå ligger vi litt under 200ma, men har 150ma som støtte. 20-dagers ma har brutt kraftig over 50ma, noe som kan være en indikasjon på trendskifte.

2: Strongpoint har tjent penger en god stund nå. Pengene har blitt brukt til utbytte, oppkjøp og en relativt stor satsning på egenutvikling av produkter.

3: Selskapet fortsetter å vokse i utlandet. Er de avhengig av en stor ordrereserve for å oppnå en positiv cash-flow? Noen vil sikkert si ja! Og da er det jo supert at det nylig ble inngått en rammeavtale med Utkonos for levering av c&c de neste 5 årene.

4: Vi går mot mer kontantbruk!(Det er hvert fall noe jeg tror jeg har lest uten at jeg fant kilder på det nå). Pengemengden øker så det er riktig at den relative kontantbruken går ned, men den absolutte går opp. I utlandet er det ikke like utstrakt kortbruk som i Norge: "I Tyskland og Østerrike blir 82 prosent av alle transaksjoner gjort med kontanter, viser en rapport fra den amerikanske sentralbanken Federal Reserve (FED)."
https://www.abcnyheter.no/penger/privatokonomi/2016/04/05/195209104/i-disse-landene-tviholder-befolkningen-pa-bruke-kontanter
Innlegg av: tunktee (14.01.18 14:47 ), lest 1066 ganger

Er i utgangspunktet enig i alt du skriver Krosta. Til dine punkter:

1. Jeg siktet til utviklingen i selskapet, ikke kursen. Det tekniske er interessant. Har ikke brukt teknisk analyse tidlige i dette selskapet, pga den lave omsetningen og følsomheten for nyheter og svingninger i kvartalene.

2. Ja! Jeg har vært med noen år etterhvert, og deltatt i de til en viss grad fantastiske tallene dette selskapet har levert. Likevel er det altså et faktum at vi nå ikke tjener penger. Så, hva er ekstraordinært? At vi hadde to gode år med mange store leveranser, eller at vi nå er der vi var for 3 år siden?

3. Vet ikke. Jeg har tidligere proklamert at vi er i ferd med å bli en «detaljist» der produktene våre blir hyllevarer. Ikke minst har det vært som et motsvar til Barneøl, som har klaget på mangel på store ordrer ukentlig i to år.
Må innse to ting: a) At vi har fått lite store ordrer siste tiden har gått utover omsetningen.
b) At vi leverer flere og flere enkeltsystemer utenfor Norden, og at disse tilsynelatende leverer god avanse.
Jeg tror med tiden at vi kan leve godt av småleveranser, men jeg er usikker på om vi er konkurransedyktig på produktkvalitet. (Spesielt Cashguard)

4. Jeg kjenner ikke til internasjonal statistikk. I Norge er det på meg opplagt at der blir mye mindre kontantbruk. At kontantmengden øker kan ha med svart arbeid og/eller annen kriminalitet å gjøre? (Måtte forresten le litt for et par måneder siden. Kunden foran meg på Coop Obs Bygg kjøpte gulv for 13000,- og hostet opp 26 500-lapper. Han var selvfølgelig håndverker. Lurer på hvor de pengene kom fra? For øvrig har de en seddelmater der som tar alle sedler i en slot, og den fungerer utmerket. Lurer på om det er Gunnabo sin.)

Til slutt; Jeg velger å være kritisk her for å skape en motpol mot det jeg noen ganger opp fatter som en halalujastemning. Vi bør se på alle aspekter, negative som positive.
Det sagt; I SP kan vi kalkulere oss frem til at selskapet neppe vil levere mye lavere omsetning i fremtiden enn det vi har sett siste 3 kvartal. Ikke minst medfører service/ recuring rev at vi er sikret en stabil minimumsinntekt. (Er det rundt 120mill per kvartal?)

Jeg er positiv, men skal prøve å holde kjeft om det her :)
Innlegg av: LeifH (14.01.18 15:37 ), lest 1038 ganger

Tunktee du har stort sett alltid vært negativt overfor strongpoint. At du har aksjer i selskapet er et under for meg enda. Hvorfor har du det egentlig?

Selv i Norge har vi mindre kontanter og behovet for CG er stort? Det har lite å si om få bruker kontanter, når vi alltid vil ha kontanter, og disse må telles. Selv om en kø med 10 personer, og 2 av disse har kontanter, så skal det gå fort og det skal telles etter stengetid. Du kan tenke at Norge er 5-6m mennesker, og vi trenger cashguard. Nå har strong enorm suksess med c&c, de har kjøpt opp cub business system. Labels går så det suser, men her fokuserer vi på det negative.
Nei, vi har hatt nok negativ snakk om strong. Ikke mye positiv snakk om c&c engang.
Innlegg av: tunktee (14.01.18 16:32 ), lest 1007 ganger

LeifH, har skjønt at du har syns det lenge. Jeg er ikke enig.
Er ikke glad i hausing og baising, og syns det har lite nytteverdi her.

Hvis du leser innlegget over en gang til, så ser du at jeg poengterer både positive og negative ting.

Burde kanskje ha solgt meg litt ned i selskapet, men har veldig tillit til ledelsen og liker at vi har lite gjeld. Får se.

Have a Stong evening!
Innlegg av: Collin (14.01.18 16:40 ), lest 1011 ganger

Lytt mer enn man snakker kan jo være en tanke? Det er få på tråden her som har møtt på Q, presentasjoner som DNB smbseminar og generalforsamlinger meg bekjent. Ved å snakke med ledelsen direkte får man svar på sine spørsmål og en følelse med tingenes tilstand. Vi har flere gjennombrudd med c&c. Tror vi det stopper her? Waaler tenker at det løsner på flere fronter samtidig og det snart. Aksjekursen tror ikke på det han sier. Aksjekursen sier at vi ikke får flere større kontrakter og kun enkeltordrer. Aksjekursen sier også at veksten blir lav til og negativ.

Vi vokser internasjonalt, sakte men sikkert, for sakte for noen, men en dag henter veksten inn kursen.
Innlegg av: tunktee (14.01.18 16:59 ), lest 996 ganger

Hvis markedet trodde på negativ vekst ville selskapet være priset til P/B +/- 1 (Fordi vi da ville tapt penger frem til en eventuell omstrukturering) Altså en halvering av kursen. Forstår derfor ikke synspunktet ditt Collin.
Som sagt, så mener jeg at der ikke er noe galt med kursen slik ståa er p.t., og jeg har ikke sett noe innlegg her som på en rasjonell måte forsvarer en betraktelig høyere kurs. Bare sett irrasjonell klaging på kursen.

Det er priset inn at vi skal tjene penger. Men ikke like mye som i 2016.

Hadde gått på presentasjoner hvis de var nærmere hjemstedet mitt. Blir for mye pes og tid i dra til Oslo. SP skulle presentert Q2 så kunne man tatt noen dager partai der om sommeren :)
Innlegg av: Collin (14.01.18 17:12 ), lest 983 ganger

Beregninger på kurs er vist tidligere. EBITDA margin øker og NOK er svak. Det tilsvarer da alt annet likt negativ vekst.
Innlegg av: tunktee (14.01.18 18:12 ), lest 959 ganger

Vanlig sjargong fra deg Collin, å henvise til tidligere regnestykker. Lite konstruktivt for debatten, og ved tidligere tilfelle var det ikke korrekt.

Realiteten er at vi på 9 måneder tjente 1,7 mill etter skatt. Det er dette tallet som er interessant i det lange løp. Ja, man kan leve lenge på en god EBITDA, men på ett eller annet tidspunkt må man faktisk erstatte det materialet som man skriver ned over tid. Når det gjelder Goodwill fra ervervete selskaper, kan man i for seg legge til grunn at man ikke skal kjøpe flere selskaper.

Kronen har i tider vært svakere enn de første ni månedene av året. Men vi har mye utgifter i utenlandsk valuta. Blant annet maskindeler og lønninger. Det kan tenkes at kronekursen har bidratt til den bedrede avansen vi så i Q3. Hvis det er noen som har bedre oversikt over slike tall, kunne det vært spennende å se.

For øvrig er konsensus blant analytikere at kronen skal styrke seg på sikt.

Min påstand er at en negativ vekst på bare et par prosent i forhold til ytd Q32017 i utgangspunktet vil medføre røde tall. Dersom analytikerne (og SSB) tar feil og kronekursen fortsetter å svekke seg, så kan det gi et annet utfall.

(Merk deg LeifH, at jeg her kun snakker om et scenario, og ikke påstår at veksten kommer til å bli negativ.)
Innlegg av: Collin (14.01.18 19:24 ), lest 904 ganger

Analytikere? Hehe er det de som forklarer NOK svekkelse med boligmarkedet du mener? Samtidig er boligmarkedet i Sverige svakere enn i Norge og SEK har vært oppe på 1 og over. Forklaringen er å finne i rentemarkedet. Rentene i Norge stuper. Stuper er det rette ordet. Vis heller til egne tanker og tall enn analytikere som bommer verre enn noen. Hva da de om NOK før vi fikk den siste smellen? Ingen. Absolutt ingen spådde SEK over 1.

På 2017 tall er Strong omtrent rett priset på nåværende kurs, enig. Problemet et at vi ser forskjellig på fremtiden. Neon av oss mener Strong har unik teknologi ref. SQS hvor russerne ikke hadde noe valg egentlig.

God søndag.
Innlegg av: tunktee (14.01.18 19:46 ), lest 896 ganger

Jeg er rett og slett verken smart eller belest nok til å diskutere valuttautvikling. Velger derfor å lytte til Statistisk Sentralbyrå.

https://www.ssb.no/nasjonalregnskap-og-konjunkturer/artikler-og-publikasjoner/konjunkturbunnen-er-nadd-oppgangen-blir-i-krabbegir
Innlegg av: HitIT (14.01.18 20:50 ), lest 875 ganger

Banknote and Coin Counting Machines Kuwait
i går kl. 18:11 ·
All set for HORECA Kuwait 2018 ...
15-17 January 2018 at Kuwait International Fair ..Hall 8
@horecakuwait #retail #cashguard #horeca

https://www.facebook.com/MoneyGuardTech/
Innlegg av: Baron1! (14.01.18 21:39 ), lest 826 ganger

Beklager strukturen i dette innlegget. Det ble litt fri assosiasjon rundt tre poeng. Det måtte deles i to, da det ble for langt for HO. :)

Angående 1) Strong tjener ikke penger, 2) nedadgående bruk av kontanter, samt 3) likvideringsverdi.

1) Ja, dette er i all hovedsak riktig (selskapet tjener såvidt penger i 2017,)og 2) utviklingen for kontanter er negativ.

Men, på samme måte som det blir feil å legge til grunn noen utvalgte, fantastiske kvartaler for beregning av verdien på selskapet, blir det også feil å utelukkende basere seg på de 3 siste kvartaler. En slik tilfeldig vurdering på et gitt tidspunkt reflekterer ikke helheten, og blir derfor mangelfull.

Videre er det klart at Strong hadde hatt anledning til å "tjene" mer penger hvis de ville, ved å gjøre andre vurderinger på investeringene (oppkjøp/R&D/ansettelser i nye satsninger, osv).

Å si at vi ikke tjener penger blir dermed feil, etter mitt syn. Faktum er at vi har tjent penger i mange år på rad. Hittil i 2017 ser det ut til at vi såvidt tjener penger, men dette er et valg selskapet tar, fordi de har tro på lønnsom vekst.

Det riktige er etter mitt syn å se tallene for flere år som en helhet, og samtidig benytte et konservativt anslag for fremtiden. Summen av dette gir en god indikasjon på verdien av selskapet. Å benytte siste 3 kvartal alene er like "feil" som det ville ha vært å bruke de tre siste kvartalene i 2016 (nærmere 1.5 EPS).

Slik jeg ser det er selskapet priset forholdsvis billig, men ikke med kjemperabatt, dersom fremtiden er nullvekst. Dersom man forventer fallende omsetning, og fallende lønnsomhet i fremtiden, så bør man vurdere å selge. Dersom man tror selskapet vil øke enten marginer eller omsetning, eller holde dem som i dag, så er det veldig billig.

Når det gjelder kommentaren rundt 2) (kontanter) vil jeg si følgende: en av de sentrale premissene for selskapet (som jeg mener er misforstått) er at dette er et kontantselskap. Det er misvisende.

Selskapet har hatt, og vil sannsynligvis fortsette å ha den viktigste delen av sine inntekter i kontantvirksomhet i kommende år. Det innebærer i første rekke C&G, samt SQS.

Det er imidlertid ikke dette som er det sentrale. Det Strongpoint gjør, er å forbedre virksomhetene til butikker. Hittil brick & mortar-butikker, men nå også for netthandel. At dette har vært kontanter til nå, er en konsekvens av hvilke problemer som man kan løse, og som vil være lønnsomme.

Og selv om kontantandelen skulle rase, vil det likevel være vanskelig for butikkene å ta bort kontanthåndteringen slik den er i dag. Den vil kanskje falle, men så lenge kontanter kan benyttes så må de aller fleste beholde maskinene sine.

Det betyr at det gode grunnlaget man har lagt for løpende service-inntekter sannsynligvis vil vedvare i mange år. Det kan innebære at man ikke vil selge mange nye fremover - i hvert fall ikke i Norden - men dersom man forutsetter dette, så vil det også innebære at veldig mange butikker vil beholde sine C&G i mange år.

Videre har selskapet en stor portefølje av andre produkter som ikke vil påvirkes av mer eller mindre bruk av kontanter. Produktene har har imidlertid samme hensikt som C&G, nemlig å forenkle/forbedre/effektivisere driften for butikkene, og opplevelsen for kundene.

Herunder: Vekter, selvbetjeningskasser, C&C-skap, digitale etiketter (i samarbeid), Vensafe, med flere. Det er ingen grunn til å tro at det ikke vil komme flere produkter, etterhvert som behovene til butikkene endrer seg. Det er heller ingen grunn til å tro at disse produktene vil være mindre lønnsomme.

Man skal heller ikke glemme at gjennom sine butikkunder over flere år, med software tilknyttet disse produktene, har Strong et konkurransefortrinn i forhold til å selge nye produkter. Det vil være enklere for butikkene å legge til andre produkter fra Strong, som f.eks C&C, når de allerede benytter Strongpoint-systemet.

Velger butikkene som allerede har SP-produkter med SP-software koblet til, nye produkter fra andre enn SP, så får de en ekstra jobb med å tilpasse sine systemer.

Selv om konkurrenter skulle ta på seg alle kostnader med implementering, ligger det likefullt en kostnad for butikkene ved å lære opp personell. I tillegg vil man ha usikkerhet knyttet til gjennomføringen, mens Stron allerede har bevist at de kan levere. Dette er ikke en inntektsverdi for C&G, men det er likefullt en rell verdi.

1/2
Innlegg av: tunktee (14.01.18 21:52 ), lest 796 ganger

Takk for et grundig, godt og saklig innlegg Baronen!
(Håper vi aldri må vurdere likvidering av selskapet.)
Innlegg av: tunktee (14.01.18 21:54 ), lest 793 ganger

(Er tråden for lang nå? Vil en av trådsjefene lage en ny kanskje?)
Innlegg av: Ols123 (14.01.18 22:06 ), lest 776 ganger

Vi har ngr beställningar ifrån Kuwait sedan tidigare
Innlegg av: Norviking (15.01.18 09:10 ), lest 666 ganger

Ny ordre men hvem er kjøperen ?

StrongPoint has received an order for CIT (Cash in Transit) cases with a value
of MEUR 0,8. This is expected to be delivered in Q1 2018.

"StrongPoint has been present in the Croatian market since 2012, and together
with our partner we see opportunities for growing further in this market as the
CIT business consolidates," says Jørgen Waaler, CEO StrongPoint ASA.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=442366
Innlegg av: PSI- Investor (15.01.18 09:18 ), lest 633 ganger

Gode innlegg Baronen!

Jeg lurer litt på den likvideringsteorien din.

Hvis bedriften skal legge ned så kan den drive billig for å levere gjenstående prosjekter det er greit nok. Sikkert mye billigere enn du skisserer.

Men etterpå, eller underveis, skal den vel ikke bare kaste alt den eier?

i løpet av likvideringsperioden vil den også selge trykkeriet, Vensafe, SQS, CG, og alle de småselskapene som opp gjennom årene er kjøpt.

Dette vil innbringe vesentlige verdier selv om deler av det skulle gå på billigsalg.

Man kan f eks gjøre som Røkke gjorde med Helly- Hansen i sin tid: Splitte opp i ulike AS og la det som man forventer å få lite for sitte med varelager og gjeld, og det som skal pyntes som bruden sitte gjeldfritt med penger i banken, null ukurant varelager og god inntektsstrøm.

Selv om man skal legge ned et selskap trenger man ikke gjøre det på en dårlig måte.
Så at slakteverdien er lavere enn dagens kurs det tror jeg ikke, jeg tror den er temmelig mye høyere enn dagens kurs.
Innlegg av: LeifH (15.01.18 09:20 ), lest 623 ganger

Flott innlegg, baron. Du er alltid like utfyllende.
Innlegg av: ben6 (15.01.18 12:13 ), lest 549 ganger

STRONG:MOTTATT ORDRE PÅ EUR 0,8M
Strongpoint har mottatt en ordre på verditransportvesker verdt 0,8 millioner euro fra en kroatisk partner. Ventet levering er første kvartal 2018.

Ikke stort, men kanskje viktig?
Innlegg av: Baron1! (15.01.18 18:03 ), lest 475 ganger

PSI-Investor:

Takk for det.

Vet ikke om du fikk med deg del 2 av innlegget, det ble litt rotete her og havnet nederst, men den siste konklusjonen min rundt likvidering var altså:

"Med realistiske øyne ville jeg antatt at de kunne likvidert, eller solgt selskapet i løpet av noen år, for godt over dagens markedspris."

Selve likvideringen av eiendeler var bare dagens egenkapital (altså alle eiendeler minus gjeld) / 2 (for å ta høyde for avskrivninger/nedskrivninger/rabattert salg av eiendeler) = ca 130m. Dette ble så bare antatt å ha en nåverdi på 100m, fordi det var enkelt og greit :)

-Baronen
Innlegg av: Baron1! (14.01.18 21:39 ), lest 832 ganger

Og så til 3)kommentarer om likvideringsverdien til SP.

La oss ta følgende forutsetninger: Strong velger å avslutte driften, og skal gjøre det innen 3 år.

Etter balansen har de en egenkapital på 265m. Dersom vi forutsetter at halvparten av verdiene forsvinner i løpet av de neste 3 år (nedskrivninger, rabattert salg av maskiner osv), vil man kunne likvidere for 130m. La oss diskotentere verdien veldig generelt og forutsette at det tilsvarer en nåverdi på 100m.

Jeg har tidligere vist til at jeg mener kontrakten ser ut til å få med Utkonos vil ha en nåverdi i området rundt 100m.

La oss så se på året 2017, som drives omtrent i 0. 2017 inneholder 50m i R&D, og 20M i markedsføring. Vi kunne sikkert kuttet i markedsføring på så kort sikt, men la oss beholde disse for å opprettholde dagens drift, men kutte all R&D som ikke er helt nødvendig for å fullføre dagens prosjekter. La oss anta at vi kunne kuttet 40m av R&D. Etter skatt ville det gitt ca. 30m ekstra på bunnlinjen.

Dersom man hadde kuttet alle kostnader som er knyttet til vekst i fremtiden, vil jeg anta at man minimum ville klart å tatt kostnadene ned 20m på driften.

Etter dette burde man ha etter min mening enkelt kunne oppnå 50m i året for de neste 3 årene. Realiteten ved å kutte alt til beinet for en kortsiktig likvideringsplan er helt sikkert høyere enn dette..

La oss diskontere dette til 100m totalt i resultat for alle tre årene.

Likvidering: 100m
Utkonos: 100m
Drift: 100m
= 300m i nåverdi.

Dette er åpenbart særdeles grove anslag, og det er mange ting man kan korrigere på. Som at kontrakten ikke er sikker, eller at den vil måtte inngå i resultatet fra driften for å oppnå 50m på bunnlinjen per på neste 3 år.

Men jeg mener forusetningene her er ekstremt konservative, og at man ved en 3-årsplan for likvidering ville kunne klare langt mer. Det er heller ikke inntatt den kortsiktige kostnaden man får ved M&A. Likevel ville man fått igjen 60-70% av dagens markedsverdi.

Med realistiske øyne ville jeg antatt at de kunne likvidert, eller solgt selskapet i løpet av noen år, for godt over dagens markedspris.

Det sier noe om hvordan man venter at Strong vil levere i fremtiden.

2/2

-Baronen
Innlegg av: Elektrikeren (15.01.18 00:12 ), lest 765 ganger

RE^3: Strongpoint tråd nr 1, 2018 - Nytt år nye muligheter

Ukes-statistikk, uke 2

Ukens sluttkurs: 10,90
Tot.omsatt volum: 79 907
Tot.verdi: 866 708
Ukes-snitt pr.aksje: 10,85
Tot.antall handler: 84
Ukens laveste: 10,60