Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Farma og medisin
Innlegg av: Frontmasta (05.01.18 21:42 ), lest 7565 ganger
Ticker: NANO
Endret: 17.02.18 23:21

NANO. Ingen børsmeldinger.. Er Costa rusa eller på fylla ?

siden han ikke sender børsmeldinger om disse 2 konferansene ?

https://bbbiotechconference.com/conference-agenda.php?id=67

-----------------------

https://troutaccess.com/investor.php/participatingcompanies/index/hash/e6005091b0c479137f0b5c2b0d4b63f9#{"met_only_checkbox":false,"met_not_checkbox":false,"shareholder_only_checkbox":false,"recommendations_only_checkbox":false,"filterable_input":"","company_characteristics":[]}
Innlegg av: alan (05.01.18 21:49 ), lest 4558 ganger

RE^1: NANO. Ingen børsmelding: Er Costa rusa eller på fylla ?

Er du på fylla?
Innlegg av: Zuba1 (05.01.18 21:58 ), lest 4518 ganger

Ja det er merkelig Front.
Boston Biotech er allerede i morgen og mulig derfor kursen gikk litt i dag. Kan vi forvente presentasjon på siden deres i morgen kanskje?
Kan du huske om denne konferansen var meldt sist de var der?
Innlegg av: Zuba1 (05.01.18 22:17 ), lest 4433 ganger

San Francisco konferansen har de forøvrig meldt to siste åra.
4.januar 2017 og 8.januar 2016.

Begge gangene har de også lagt ut presentasjonen på sin hjemmeside, som de vanligvis gjør foran enhver konferanse.

Hva er annerledes nå?
Innlegg av: Vri8er (05.01.18 22:17 ), lest 4446 ganger

Alle konferanser har blitt børsmeldt tidligere.
Innlegg av: Frontmasta (05.01.18 23:01 ), lest 4341 ganger
Endret: 05.01.18 23:05

Det gjenstår å se om de som er superhappy møter opp eller om seansene blir forbigått i stillhet. Avslaget fra REK frykter jeg er meget smertefult for superhappygutane.

Avslaget er meget alvorlig for ledelsen, mens skribentene her hos Trygve toner ned alvorligheten av avslaget.

HUMMEREN ER NYDELIG I ÅR PÅ KARMØY, HVOR MAN KJØPER FERSKE REKER DAGLIG OG REKEKONGER OG HENTER KARTONGER I TRILLEBORR PÅ POLET # VIN FRA ASTI.

ANNBEFALER OVERNATTING HOS MARIO PÅ CA D ROT SOM HAR UTROLIGE BILDER BLA PÅ VEGGENE.

Innlegg av: Gullsteinvik (05.01.18 23:14 ), lest 4302 ganger

Frontmasta.

Mener du mario ve...
Innlegg av: Frontmasta (05.01.18 23:20 ), lest 4291 ganger
Endret: 05.01.18 23:21

Søk..... ca d rot..... , husk mellomrom så finner du frem.

Innlegg av: Lotepus (06.01.18 13:12 ), lest 4027 ganger

De ser kursen går ned hver gang de sender børsmelding om en konferane . Mulig derfor de nå slutter med og børsmelde disse
Innlegg av: Londonmannen (06.01.18 13:30 ), lest 3994 ganger

Ja, hvorfor bruke energi på å oppdatere markedet når aktørene ikke evner å skjønne NANO? Like greit å vente til alt er rigget og klart.
Innlegg av: focuss (06.01.18 14:16 ), lest 3912 ganger

LM
Hva er din bakgrunn som gjør at du mener du skjønner så mye mer av Nano enn markedet?

Du burde ikke se bort fra at markedet synes Costa prater mye tull og ikke er helt til å stole på og at det er du som tar feil. Kanskje markedet mener de kan kjøpe Nano billigere om et år og at det ikke er noe som haster. Synes jo i grunn ting så mer lovende ut for ett år siden enn hva det gjør i dag. Fortsatt ikke start på Paradigme, men økt antall pasienter med 50%. Costa går jo baklengs inn i fremtiden
Innlegg av: Studenten86 (06.01.18 14:39 ), lest 3882 ganger

focuss, som en makkflue som summer og flyr. Irriterende, ubetydelig lite substans, hjerneceller som knapt klarer å utføre sine oppgaver for motorisk funksjon. Sjangle-flyr fra post til post, og gir ellers fredelige personer ønske om at du fikk en vinge avrevet(admin som sperrer din konto).

Haiku anno 2018?
Innlegg av: focuss (06.01.18 14:49 ), lest 3872 ganger

Student
Huffda. Er det slitsomt at ikke alle mener det samme som deg. Eller er det bare slitsomt at noen har kritiske spørsmål om Nano og Costa. Da tror jeg du må prøve å finne et forum hvor alle er enige. Der tenkes det nok mye tenker jeg. Trist at noen ikke kan få hausse i fred uten motforestillinger. Når noen mener å skjønne mer en markedet så er det jo greit å forklare hvorfor. Er det ikke?

Det er faktisk folk som gikk inn i Nano for ett år siden på over 100 kr og gjordet det fordi noen mente de var så flinke argumenterte sterkt for at Nano skulle gå flere hundre kroner frem til våren.

Ellers student. Forsøk å oppføre deg som folk og hold deg for god til å slenge rundt deg med sjikane og trusler hele tiden. Eventuelt kom tilbake til forumet når du blir tørr bak øra.
Innlegg av: focuss (06.01.18 14:59 ), lest 3831 ganger

Student
Her limer jeg inn ett innlegg fra det nye forumet som du kan kose seg med. Det er fra Korsar som har hatt mer rett enn alle hausserne til sammen.

"Ja. Hvorfor gidder ikke IR ansvarlig i NANO oppdatere markedet om at de skal på konferanse, er ikke opsjonguttane i nano pålagt til å melde slikt? Jeg begynner å få en dårligere og dårligere følelse ift til dette. Glad jeg solgte meg fullstendig ut, men har sett på nano som en fin trademulighet. Jeg er veldig usikker angående nano nå og tenker at det kan fort hende at det kommer en Clavis melding som sender aksjen ned 90% til 10 kroner. Ledelsen opptrer svært uryddig og uproff spør dere meg!

Men så er det andre som tullingen Londonmannen som er av en annen oppfattning (fyren hadde også et kursmål til over 200 til Jul, men da det ikke ble innfridd kunne han trøste seg med at han har fokus på 2019... det kan fort bli 2022 du må ha fokus til LM!!! SLUTT MED HAUSSINGEN DIN OG PISSPRATET DITT!!! )

Tausheten fra nano sin side forklares av denne sinnsforvirrede skribenten på denne måten:

Innlegg av: Londonmannen (06.01.18 13:30 ), lest 74 ganger
Ja, hvorfor bruke energi på å oppdatere markedet når aktørene ikke evner å skjønne NANO? Like greit å vente til alt er rigget og klart.

er det mulig???
Redigert i dag kl 14:21
Innlegg av: Londonmannen (06.01.18 15:14 ), lest 3805 ganger

Focuss. Ref en annen tråd. Er dette noe du vet? Hvis ikke må du gjøre leserne oppmerksom på ar det er din mening og at du har tatt fei tidligere. ;-))
Innlegg av: Krieghoff (06.01.18 15:24 ), lest 3804 ganger

@Frontmasta

Noen fordeler må det være for å bu der. Hummeren er like god hele året den ;)
Innlegg av: focuss (06.01.18 15:33 ), lest 3761 ganger

LM
Hva sikter du til?
Innlegg av: Picosalax (06.01.18 15:44 ), lest 3721 ganger

Dette er ikke greit. IR-dama Tone Kvåle burde fått igjen skolepengene sine fra Høyskolen i Harstad istedenfor å få et lass med opsjoner i fanget. Allokerer til uka, selger halvparten. God helg
Innlegg av: My69Toy (06.01.18 15:48 ), lest 3714 ganger

Pico

Hvem får gleden av å få deg som aksjonær på mandag ?

Innlegg av: Picosalax (06.01.18 15:58 ), lest 3693 ganger

RE^2: NANO. Ingen børsmelding: Er Costa rusa eller på fylla ?

2018 blir et vanskelig år. Makroøkonomisk ser det dystert ut med økende gjeld og lave renter. Kanskje best å ha cash når korreksjonen kommer, for den nærmer seg
Innlegg av: ketle homeowner (06.01.18 16:35 ), lest 3612 ganger

Så Costa er ENTEN rusa ELLER på fylla ?

Er det kun de to alternativene - og hva er egentlig forskjellen på de?
Innlegg av: Nor96 (06.01.18 17:01 ), lest 3550 ganger

Hadde sikkert ikke vært feil å "børsmelde" deltakelse, men Targovax (med Jaderberg) og Photocure ( Hestdal) skal også dit iflg.lista over "Participating Companies".

Flere av de største firmaene som deltar der har heller ikke meldt noe; mulig det sendes ut noe før børsstart i resp. hjemland dersom det er noe nytt de har å komme med.

Men nå er vel kanskje Boston Biotech ikke akkurat stedet for fremleggelse av "hot news", men jeg refererer fra BB hjemmeside:

Boston Biotech Conferences (BBC) are exclusive, thought-leader forums for senior biopharma executives. Each conference is highly interactive and co-hosted by healthcare industry leaders to foster discussions and facilitate information-sharing, networking and corporate development within the biopharma community.

The number of participants is limited to allow for one-on-one interaction with the most influential leaders in the life sciences. Over the years, our attendees (many of whom come back every year) have told us that the biggest value they derive from BBC conferences is the ability to network with the decision makers in the industry. As one of our attendees once said: “…walk the hallways during our conference, and you can hear a few deals being hatched.”
Innlegg av: Londonmannen (06.01.18 17:24 ), lest 3537 ganger
Endret: 06.01.18 18:17

RE^1: NANO. Ingen børsmelding: Er Costa rusa eller på fylla ?,

Fovuss
Slapp av, det er helg. Og hvorfor kopiere innlegg fra Korsaren? Dersom han har noe å si, er vel personen voksen nok til å si det selv. Hvis ikke burde han klappe igjen brødboksen.

Men tilbake til NANO.
Det er riktig at kursutviklingen ikke ble som vi håpet og trodde gjennom 2017. Men hadde den profeten, som du er slik nesegrus beundrer av, evnet å lese han samtidig visst at jeg ikke hadde noe kursmål på kr300,-, slik han har hevdet i andre innlegg.

Jeg uttalte at ingen burde bli overrasket dersom NANO ble omsatt for kr 300,- i løpet av 2017. Den som kan norsk, skjønner forskjellen. Ikke rart han sliter, stakkars.

Jeg har ingen problemer med å holde fast på at mitt fokus er 2019, og når det året er omme kan vi snakkes. Jeg har siden 2016 fremholdt dette og samtidig advart leserne mot at man må være forberedt på brutale opp og nedturer i mellomtiden. Dette kan de fleste som leser mine innlegg bekrefte. At profeten ikke evner å ta inn det jeg skriver, vel det kan jeg gjøre lite med. Dessverre. Skulle så gjerne hjulpet denne krabaten, dersom jeg kunne.

Hva angår NANO så har jeg for egen del full tiltro til ledelsen, selv om det er områder jeg mener de kunne gjort en bedre jobb for oss aksjonærer. Og hadde jeg vært like misfornøyd med ledelsen som enkelte av dere andre er, så hadde jeg solgt meg ut sv NANO for lenge siden. Og dersom jeg hadde gjort det, ville dere aldri se meg skrive et innlegg under NANO trådene etter det. Men jeg skjønner der er en del bitre, forsmådde aksjonærene som aldri kan slippe sin store forelskelse, som tydeligvis har skuffet dem.

Ha en fortryllende helg! 2019 nærmer seg med stormskritt, og unnskyld meg, men jeg gleder meg!
Innlegg av: Londonmannen (06.01.18 17:26 ), lest 3500 ganger

Nor96
Enkelte vil ikke bli fornøyd før LC børsmelder når han skal på toalettet! Slik er det bare.
Innlegg av: focuss (06.01.18 17:54 ), lest 3451 ganger

LM
Slike kommentarer ser jeg som en håpløs fordumming av debatten. Hva mener du skal skje i 2019? Tror du de er ferdig med Paradigme da?
Innlegg av: donkeykong (06.01.18 18:00 ), lest 3462 ganger
Endret: 06.01.18 18:01

Forståelig at dette ikke børsmeldes ettersom NANO ikke skal holde en egen presentasjon. Costa skal "kun" delta i en paneldebatt.

Det er den avgjørende forskjellen fra 2017 og 2016.
Innlegg av: Londonmannen (06.01.18 18:01 ), lest 3439 ganger
Endret: 06.01.18 18:18

Ja, ikke uenig i det. Men det får du fortelle til din ledestjerne Korsaren som du mener er slik en dyktig person. Kan ikke akkurat si at hans retorikk er mindre fordummende. Har du gitt ham beskjed om det? Dersom du mente at slik retorikk er fordummende burde du holde deg for god å klippe ut hans fordummende kommentarer.

Hva som skjer i .2019? Ja, si det. Jeg er ingen profet som evner å se så langt inn i fremtiden, dessverre. Jeg fylle år og det blir både 17 mai og julaften, dersom jeg fortsatt lever.

Men dersom du tenker på NANO så har de en tidslinje som tilsier at de i 2019skal sende søknad om godkjennelse for Betalutin hos regulatoriske myndigheter. Så dersom den tidlinjen holder så burde mye være avklart innen den tid, hva angår Betalutin og da regner jeg med at verdiene rundt Betalutin vil ha materialisert seg bedre enn det de hittil har gjort, altså at markedet verdsetter NANO langt bedre enn det vi ser i dag.

I tillegg vet vi at NANO har flere andre produkter i pieplinen og jeg forventer at vi vet en del mer om disse når vi kommer ut i 2019.

Hvis jeg ikke hadde hatt tro på det, så hadde jeg aldri vært aksjonær i NANO. Verre er det ikke.
Innlegg av: focuss (06.01.18 18:45 ), lest 3336 ganger
Endret: 06.01.18 18:51

LM
For det første. Innlegget var av Korsaren, ikke Korsar. Min feil. Det var i grunnen ment til Studenten som lirer av seg sjikane, frekkheter og trusler helt umotivert.

For det andre så er jeg ingen beundrer av Korsar, bare registrerer at han har hatt vesentlig mer rett i 2017 enn de som mener de forstår Nano.

Når det gjelder 2019, så vurderer jeg å flytte min forventning til 2021. Synes ikke Costa har grep på planlegging og heller ikke strategivalg.

Videre så er det mitt inntrykk at han mangler fokus og gjennomføringsevne og inntrykket er at beslutninger fattes i Universitetskorridorer av folk som har interessen sin helt andre steder enn aksjonærene.

Det meste av Costas milepeler viser seg å ikke ha tilstrekkelig planleggingskompetanse som basis. 130 pasienter i Paradigme tar tid særlig når nye produkter tilflyter markedet mens Nano driver seminarvirksomhet.

Begynner derfor å tro at 2021 er realistisk for FDA søknad, dersom Betalutin på det tidspunkt fortsatt er relevant. Det skjer veldig mye innen oncology for tiden og utviklingen går fort.

Kan vel ikke si at 2017 er et bortkastet år, men det er ikke så mye om å gjøre. Betalutin på markedet i 2022 hvis det fortsatt er marked for det.

Kan imidlertid håpe på oppkjøp og at ett profesjonelt selskap som har bedre forutsetning for å få et godt produkt på markedet innen rimelig tid.

Synes i grunn Betalutin burde vært på markedet til våren, men med dagens ledelse virker det tvilsomt.
Innlegg av: Londonmannen (06.01.18 19:10 ), lest 3296 ganger
Endret: 06.01.18 19:29

Betalutin på markedet til våren? Det har vel aldri stått 2018 på tidslinjen til NANO. Ihvertfall ikke etter at ledelsen la om den kliniske planen høsten 2015.

Jeg skjønner at flere er frustrerte og at det spekuleres i at man ikke vil nå å sende inn søknad om godkjennelse i løpet av 2019. Men dersom ledelsen har fått seamless design på paradigmestudiet så er jo hensikten med denne å korte ned utviklingstiden og få produktene raskere ut til pasientene enn hva man ellers ville klart. Så da burde det fortsatt være mulig å holde seg innenfor den gjeldende tidslinjen.

Hva angår oppkjøp så vil jeg ikke utelukke at det kan skje. Hvorvidt et bud kommer allerede i 2018 tror jeg vil være avhengig av hvilke resultater ledelsen evner å presentere. I den grad et BP ønsker å få kontroll over Betalutin, så tror jeg det vil slå til føre alt er helt klart. To grunner til det; for det første vil man kunne håpe på å få tak i NANO til en lavere pris enn dersom man venter til alt er avklart. For det andre kan man få kontroll før andre BP kommer på banen.
Men et selskap som leverer data i verdensklassen kan ikke bli overrasket om det vekker interesse hos BP.

Din bekymring for pasienter tror jeg vil vise seg å være ubegrunnet. Vi snakker om pasienter som har vært gjennom to, kanskje flere behandlinger tidligere, pasienter som allerede har diverse bivirkninger. Får slike pasienter tilbud om et produkt som kan vise ti» god effekt ( 90% av tumorene blir redusert), et oppsikt lekende enkelt behandlingsregime, next to nothing hva angår bivirkninger samt særdeles overbevisende QoL etter behandling så tror jeg at det vil være nok av pasienter som ønsker å delta. Det er tross alt 80 sites som skal rekruttere pasienter.

Høsten 2017 ble det også spekulert i at NANO slet med rekruttering av pasienter. Det viste seg å være rykter og spekulasjoner. Og det er det mer enn nok av mhp NANO.

Uansett så tror jeg vi får et spennende 2018. Og sant og si så ser jeg ikke for meg at vi kommer til å ligge å surre på dagens kursnivå særlig mye lengre. Men jeg har tatt feil før, sa brura.
Innlegg av: Picosalax (06.01.18 19:27 ), lest 3229 ganger

LM
De fikk avslag på seamless i REK nov 30 2017. Ingen nyheter, ikke bra
Innlegg av: focuss (06.01.18 19:23 ), lest 3250 ganger

LM
Det har som du sier aldri stått 2018 i Nanos planer, men mye er forandret i FDA siden Nano la sine planer i 2015. Vi snakker 3L pasienter. Dersom ledelsen ikke har løftet en finger for å tilpasse seg en ny FDA virkelighet så vil det bare styrke min oppfatning av dagens ledelse. Det er jo ikke tegn til at de satser så offensivt, men som litt motvekt til sidrumpa 2021 så hjelper det på motivasjonen og tenke alternative scenarier. Hadde jeg utlukket alternative scenarier som en mulighet så hadde jeg vel solgt nå og heller investert om et par år.
Innlegg av: tilly1 (06.01.18 19:38 ), lest 3198 ganger

Focuss hvorfor gidder du bry deg? Du har jo sagt du er ute av Nano, bruk kreftene de på noe annet. Fatter ikke de som er så misfornøyd ikke selger seg ut og glemmer Nano
Innlegg av: focuss (06.01.18 19:44 ), lest 3204 ganger

Picosalax

Jeg oppfattet det som at det var en ny arm 5, med ny dose 20/60, de ikke problemer med. For øvrig trolig etter press fra universitets miljøet mer en fra aksjonærer styre. Muligens ikke styrebehandlet i det hele tatt, men det vet jeg sef ikke noe om. Mener du å vite det hadde med seamless å gjøre?
Innlegg av: Picosalax (06.01.18 22:05 ), lest 3035 ganger

Focuss, tror,du har rett. Det var 20/60 i arm 5 som crashet
Innlegg av: alan (06.01.18 22:29 ), lest 2984 ganger
Endret: 06.01.18 22:31

RE^3: NANO. Ingen børsmelding: Er Costa rusa eller på fylla ?

På tide Hegnar stenger dette "mørke" nettet for godt..

Her vanker det for det meste nick med tvilsom agenda.
Kortsiktige tradere, shortere og mørke menn om hverandre.

Innlegg av: Picosalax (06.01.18 22:37 ), lest 2966 ganger

RE^4: NANO. Ingen børsmelding: Er Costa rusa eller på fylla ?

Nei, dette er relevant .Seamless fortsetter uten 20/60.
Innlegg av: Londonmannen (06.01.18 23:58 ), lest 2874 ganger

Focuss
Du må gjerne ha dine bekymringer og tvil. Det er du i din fulle rett til. Men en ledelse som har flere personer med lang erfaring i samhandling med FDA driver ikke å utvikler Betalutin på raskest mulig måte mot markedet, uten at de i den prosessen de nå er inne i, holder en tett dialog med FDA. På der punkter føler jeg meg rimelig trygg.

Og som andre har påpekt opptil flere ganger så må man ikke utelukke at det kommer meldinger vedrørende FDA any time. Den kan komme på mandag, men den kan også drøye til langt senere på året. Jeg vet ikke når den kommer, men er rimelig sikker på at den kommer. Derfor sitter jeg stille og rolig og avventer situasjonen. Pulsen er lav og sinnet rolig og av alansert.

God natt og sov godt!
Innlegg av: ketle homeowner (07.01.18 00:14 ), lest 2849 ganger

Det høres ikke bra ut at den siste armen - Arm 5 - har crachet..

Kan ikke huske å ha sett melding om dette, er det opplyst i en børsmelding?
Innlegg av: Vri8er (07.01.18 07:02 ), lest 2716 ganger

Det hadde vært til pass for ham..
Innlegg av: Lotepus (07.01.18 09:45 ), lest 2610 ganger

Er helt ute av Nano pga tror det tar lang tid før ser noen særlig økning i kursen . Hoppet over til QEC som fort kan dobble seg på kort tid .

Tiden vil vise om det var ett lurt valg

Innlegg av: focuss (07.01.18 10:22 ), lest 2576 ganger
Endret: 07.01.18 10:26

Studenten 86.
Etter hvert som du vokser opp så vil du kanskje erfare at det er fult mulig å mene at en ledelse har vesentlig forbedringspotensialer. Ikke minst når de som ledelsesprinsipp ikke følger verdipapirloven og børsreglement.

Når det gjelder ledelseskritikk fra skribenter på H.O så er mine betraktninger rundt Nano for ingenting å regne dersom du for eksempel sammenligner med hva Hestdal i Photocure har fått høre i lang tid. Det er imidlertid i ferd med å stilne nå da endringer er gjort.

Når du i tillegg til drittungepratet ditt viser at du har fysiske avstraffelser og motorsykkel gjenger i tankene så tror jeg at det rette for meg kanskje ikke er å melde deg til administrator, men at politiet er riktig adresse. Du gjør at å være på Hegnar til en uhyggelig opplevelse.

Ledelseskritikk og ledelsesros er en del av de tingene det er relevant å diskutere. Fysiske avstraffelser av folk du er uenig med og motorsykkelgjenger er ikke det.
Innlegg av: focuss (07.01.18 10:34 ), lest 2539 ganger
Endret: 07.01.18 10:41

Når det gjelder Nano og ledelse så har Costa for ikke lenge siden uttrykt at det han var aller mest redd for var å gjøre feil. Til tross for fokuset på det så tyder jo mye på at det nå er nettopp det de har gjort ved å dytte enda en dose inn fra sidelinja. Om styret har godkjent det vet vi jo ikke men det er en slik ting som skal styrebehandles.
I forhold til å konsentrere seg om å putte ballen i mål (15/40)så synes det som Nano surrer seg stadig lengre utenfor sidelinja.
Innlegg av: Lotepus (07.01.18 10:42 ), lest 2518 ganger

Studenten86 er rappotert til admin. Med følgende tekst

Studenten 86 bør umiddelbart utestenges fra forumet . Her kommer han med direkte trusler til ett annet forumsmedlem. Slikt bør ikke aksepteres .
Innlegg av: focuss (07.01.18 10:50 ), lest 2519 ganger

Lotepus.
Takk skal du ha. Det var omtenksomt gjort av deg. Ikke hyggelig å stå opp søndag morgen med tanker på motorsykkelgjenger på døra.
Innlegg av: m1.k1 (07.01.18 11:14 ), lest 2476 ganger

Focuss, nå har du holdt på å messe om dette med at Nano bryter verdipapirloven osv osv osv i snart et år, noe du selv også vet er bare tull. Hvorfor blir det da ikke reaksjoner fra andre en Focuss?
Se hvordan andre pharma selskaper opererer og hvilke info de sender ut til markedet så ser man at ledelsen i Norske NANO har hentet kompetanse fra utlandet. Å denne endringen ble tydelig merkbar etter at Lisa ble hentet fra Novartis!
Jeg sier ikke at ledelsen er perfekt, langt ifra. Men at de bryter loven noe som kun har blitt fanget opp av deg det sist året - Nope!
Innlegg av: focuss (07.01.18 11:48 ), lest 2437 ganger

M1K1
Loven er krystallklar, men ingen synes å bry seg.Det kan jo hende at en del større holder seg unna nettopp av den grunn, hva vet jeg?

Det ser jo ut som de andre biotech selskap melder børssensitiv informasjon forskriftsmessig når den oppstår og ikke venter på en eller annen konferanse. Jeg vil jo tro at for de fleste proffe investorer så høres slik praksis fullstendig latterlig ut.
Innlegg av: Londonmannen (07.01.18 11:57 ), lest 2438 ganger

Focuss
Må dessverre si at du med disse påstandene om brudd på børsreglrment og norsk lov så gir du inntrykk av at ledelsen, styret og sågar de største investorene i NANO er noen døgenikter som ikke skjønner sitt eget beste og slett ikke forstår børsreglemtnet og norsk lov.

Tror du virkelig på disse påstandene selv? Jeg anbefaler deg å ta en titt på CVen til styremedlemmene og track record til de største aksjonærene. Et internasjonalt fond, som er majoritetseier i NANO sitter da formpokker ikke med hendene i fanget og ser på at en ledelse bryter børsreglement og norsk lov, uTen at de foretar seg noe. Det skjønner du også, dersom du vil. Anbefaler deg å holde opp med dette tøvet og heller ta opp dine kritiske bemerkninger direkte med ledelsen i NANO eller kontakt et styremedlem.

Ønsker deg forøvrig en riktig god søndag.
Innlegg av: focuss (07.01.18 12:05 ), lest 2423 ganger

m1.k1

Siden du mener det jeg skriver er bare tull så vil jeg bare minne om det elementære.

Fordelen eller grunnen til å bli notert på børs er å bruke børsen som et middel for tilgang på risikokapital.

Forpliktelsen det medfører er at alle skal ha samme tilgang til kurssensitiv informasjon.

Måten å sørge for dette er å melde kurssensitiv informasjon så fort den foreligger.

Så er det altså slik at noen på forumet her påstår at Nano har fått tillatelse av Oslo Børs til ikke å følge loven.

Synes dette er for dumt til å bruke tid på å diskutere videre.
Innlegg av: stockwalker (07.01.18 12:26 ), lest 2350 ganger

Forbannet være de meningsløse diskusjonene som focuss starter og pleier.
Ikke mat trollet!
Innlegg av: m1.k1 (07.01.18 12:32 ), lest 2324 ganger

Focuss, ALLE skal ha samme informasjon tilgjengelig på SAMME tid. Sier ingenting om at informasjonen skal meddeles så fort den foreligger!
Å vi har ingenting som indikerer at innsidere, ansatte eller andre knyttet direkte til selskapet har kommet med informasjonpliktig informasjon til markedet før det har blitt meldt til markedet.
Å ja, det blir for dumt å diskutere dette gang på gang, men på tide at du innser realiteten her!
Virker som samtlige her inne begynner å bli lei av at du kommer med disse grunnløse påstandene! Så enough!!!!
Innlegg av: focuss (07.01.18 12:43 ), lest 2314 ganger

Stochwalker
Nå var det ikke jeg som dro i gang dette, men en sjikanerende meningsfelle av deg.

Når det er sagt så er det jo slik at store fondsforvaltere har visse mandat de må holde seg innenfor. Som noen har påpekt her tidligere så kan det være å ikke investere i biotech selskap før de er inne i pivotalfase. Dette har med risk management å gjøre.

Videre så tror jeg nok det finnes fond selskap som har som investeringsbegrensning hvordan åpenhet om resultater fungerer. Det er klart at hvis kurssensitiv info får anledning til å spres ulikt så representerer det en formidabel økt risiko.
Innlegg av: bel68 (07.01.18 12:44 ), lest 2294 ganger

Folk som skryter av hvor flink dem er,dem det som gjør det dåligst for dem som virkelig gjør det bra i aksjer har ikke noe å bevise...Stille vann har dypest grunn....

Slik holdt vi på i barneskole focuss

Innlegg av: focuss (07.01.18 11:32 ), lest 115 ganger
Ticker: PCIB
RE^1: PCIB-eller NANO-ellerTRVX-eller PHO-eller BGBIO-eller CASH?
Hus i tosifret millionklassen, hytte ved sjøen, hus i Spania og leilighet på Grunerløkka fin bil og fin båt. Har alt jeg ønsker meg. Hater imidlertid å tape penger, men synes det er veldig hyggelig å tjene penger. I sum så vekter jeg meg derfor slik: PHO, Nano, TRVX, Archer, GOGL, Borr, SOFF, PLCS, DOF. Har vært i NEL, men valgte å gå ut med 50% fortjeneste nylig.
Innlegg av: focuss (07.01.18 12:49 ), lest 2292 ganger

Bel68
Nå var det jo dette folk hadde drevet med på den tråden en stund.
Innlegg av: focuss (07.01.18 13:00 ), lest 2281 ganger
Endret: 07.01.18 13:01

Bel 68
Londonmannen skrev dette som en begrunnelse or sin investeringsfilosofi. Mitt svar var en oppfølging. Du får ta LM da, men du er kanskje noe selektiv i bestemmelse av hvem du skal angripe?

"Det er forskjell på en som sitter med aksjer i kun et selskap, samtidig som han eier hus, hytte, bil og båt uten ubehagelig gjeldsgrad, og en som sitter med stor gjeldsgrad på det ene huset han har og samtidig har belånt deler av aksjeportefølje som kun består av aksjer i et risikofylt selskap.

Selv tilhører jeg den første kategorien."
Innlegg av: Londonmannen (07.01.18 13:15 ), lest 2241 ganger

Focuss
Ja, den kategorien som har investert i henhold til egen økonomisk situasjon på en slik måte at dersom NANO går åt skogen kan jeg leve et godt liv videre.

Jeg sa ingenting om hva jeg eier. Det kan bære er lire krypinn av et hus og en moped, men med lav gjeldsgrad. Det er ingen her på HO som har behov for å vite hva jeg eier eller hvor stor andel av NANO jeg sitter på.
Innlegg av: bel68 (07.01.18 13:24 ), lest 2211 ganger

Spot on Londonmannen.....
Innlegg av: focuss (07.01.18 13:30 ), lest 2204 ganger

LM
Regner med vi kan være enige om at det er mer interessante ting å diskutere enn dette. Når det gjelder Nano så er jeg spent på hvor lang tid det tar før de melder noe. Og ikke minst spent på hva de melder. At de melder at første pasient har fått en sprøyte blir for knapt til at det er informasjon som gir noe av verdi i forhold til hva vi kan forvente fremover.
Innlegg av: tixis (07.01.18 14:03 ), lest 2155 ganger

Skjønner ikke at dere som har tro på selskapet og deres produkt og strategi gidder diskutere dette med en del av disse knehønsene her på forumet som vrir og vrenger på alt som er, og som prøver å sverte selskapet mest mulig.

Hvis dere ikke var på CMD eller hørte på webcast kan dere i alle fall lese dette som Prof Pierluigi Zinzani (uhildet professor)leverte på CMD.

http://www.nordicnanovector.com/sites/default/files/2.%20NHL%20competitive%20landscape%20and%20outstanding%20medical%20needs%20-%20Prof.%20Pier%20Luigi%20Zinzani%2C%20MD%2C%20PhD.PDF

Så får man gjøre seg opp en mening om man skal tro på denne helt uavhengige professoren som er med på det meste hva angår testing av medisin for NHL worldwide eller knehønene her inne som mener de vet best.

Det Mr. Zinzani stod på podiet og fortalte gav meg en enorm trygghet på at vi er med på en reise som vil skrive seg inn i historien som en av de aller største happenings for norske bedrifter "ever"

Og vi er bare i startgropa ennå.

Når resultatene begynner å tikke inn utover året vil det sikkert gå opp for saueflokken også, men da vil jo noen av oss som har vært med på reisen et par år alt, hatt en tidobling av investeringer vår så langt og mer skal det bli :-)
Innlegg av: Londonmannen (07.01.18 14:28 ), lest 2137 ganger

Tixis
Jeg fikk ikke anledning til å delta på CMD, dessverre. Men har snakker med andre som var der og som har uttalt akkurat der samme som deg. «Det gjorde utrolig godt å være tilstede og høre det som ble levert. Det gav meg virkelig ro og trygghet. Noe man kunne trenge etter et år der tålmodigheten virkelig er satt på prøve og der det å følge med på hva som ble presentert på HO kunne bidra til å skape en viss tvil.»

Vedkommende har i tillegg sluttet å følge med på diskusjonene her.

Vel, selv har jeg de siste to årene hatt en indre ro og et helt avslappet forhold til det som blir diskutert her. Jeg blir sittende og har selv uttalt opptil flere ganger at jeg tror NANO vil vise seg å bli langt større enn det Moen av oss i dag tør fremme om. Tiden får vise hvor vi ender. Jeg skal ha med meg dette eventyret.
Innlegg av: focuss (07.01.18 15:21 ), lest 2084 ganger

Det jeg festet meg mest ved på CMD var Costas uttalelse at Nano var neste i køen blant ARC selskap til å bli oppkjøpt.
Innlegg av: tixis (07.01.18 21:03 ), lest 1836 ganger
Endret: 07.01.18 23:03

Enda godt at selskapet hentet penger i fjor slik at de er i stand til å stå i mot et skambud.
Kommer det et slikt nå 1H 2018 så vil det kun være med på å øke kursen og få frem deler potensialet i selskapet.

HC vil garantert blokkere for et bud som ikke reflekterer potensialet i selskapet. Så med HC på laget føler jeg meg trygg. Så lenge de ikke starter å selge så sitter jeg trygt og godt.
Sagt det før og sier d igjen.
Jeg tror selskapet blir solgt mot slutten av 2018 eller 1H 2019 for et sted mellom 1 og 2k kroner pr aksje.
Ja da dette et hodeløs haussing for noen men vi får vente å se da vøttø
Innlegg av: Londonmannen (07.01.18 21:45 ), lest 1748 ganger
Endret: 07.01.18 22:02

I så tilfelle vil mitt fokus på 2019 gå inn med bulls eye. ;-))
Innlegg av: Frontmasta (17.02.18 23:08 ), lest 1202 ganger
Endret: 17.02.18 23:53

Finnes det andre industriledere i Norge som uttaler at man er superhappy og on track ?

NOPE...........

Børn Ottar xxxxxx og hans disipler var ydmyk da jeg serverte smalahåve og væraballer til 15 personer i vaktmesterleiligheten. Fruene syntes det var stas med sertifikatene...... EU krav.

Ringer det en bjelle ?

WHO IS ON CRACK / TRACK......

COSTA SIN SØKNAD OM TALEFORBUD BLE GODKJENT AV TOP 20........
Innlegg av: Lotepus (18.02.18 00:05 ), lest 1123 ganger

RE^1: NANO. Ingen børsmeldinger.. Er Costa rusa eller på fylla ?

De har jo selv sett at ved alle børsmeldinger de sender ut går kursen ned . Så det er ganske fornuftig og tie stille
Innlegg av: n4479556 (18.02.18 00:08 ), lest 1117 ganger

RE^2: NANO. Ingen børsmeldinger.. Er Costa rusa eller på fylla ?

hehe, nerd
Innlegg av: uredd1 (19.02.18 11:22 ), lest 660 ganger

Tixis:

Du er nok helt på jordet når det gjelder din ubegrensede tillit til HC. Tror du alltid at de treffer med sine investeringer?

Å tro at Nano selges for mellom 1000 og 2000 pr aksje er jo den reneste naivitet. Ja, jeg kaller det for toppen av haussing. Kommer man i nærheten av 500.- pr aksje, så er det som å vinne stafetten i OL.
Innlegg av: dr. Stockman (19.02.18 11:30 ), lest 616 ganger

Ingenting tilsier at NANO er blitt mindre verdt, så mitt kursmål på 1610 kr står støtt som alltid, og intervallet til tixis er helt innafor.
Innlegg av: tixis (20.02.18 07:12 ), lest 453 ganger

Uredd1,

He he da er vi jo i samme båt.

Husker du ikke tilbake i 2016 hvor du så tydelig flere ganger proklamerte ditt kursmål på kr. 1.610,-

Jeg står i alle fall på mitt mens du vingler rundt og ikke vet helt hva du skriver fra dag til dag.