Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Fiskeri og oppdrett
Innlegg av: ks1977 (05.01.18 09:46 ), lest 791 ganger
Ticker: SIAF

Er sikkerhetsaksjene i ferd med å returneres?

Jeg har holdt et øye med aksjeantallet på Merkur (via VPS) og det har jo eksplodert i år (i tråd med økningen i antall sikkerhetsaksjer) og med mindre sikkerhetsaksjene delvis oppstår automatisk på Merkur, så vet vi også at deler av disse er solgt (og/eller at vi har naken shorting) siden det rett og slett er for få aksjer på OTC når man trekker fra de aksjene vi vet er trygge (herunder Solomon og D'Alessandro).

Det som er interessant nå er at antall aksjer på Merkur har sunket med 450 000 siden 20.12.17. Jeg har ikke lagt merke til at dette har skjedd før, og det gir også liten mening i at noen skulle velge å kjøpe aksjer på Merkur for å overføre de til OTC når det er Merkur som er dyrest (og gang på gang i fjor prøvde Merkur å gå i grønt, men ble så dratt ned i søla av OTC).

Kanskje litt tidlig å si enda, men det er nærliggende å tro at dette betyr at sikkerhetsaksjer er i ferd med å returneres. Det vil også forklare det mystiske lånet som D'Alessandro har gitt SIAF i Q4/17 (og som vi ikke vet detaljene rundt enda), og så har jo også Solomon tidligere sagt at han ønsket å nedbetale et av lånene før tiden (og det første forfaller jo 31. mars i år).

En ting er for sikkert; det blir et spennende år med en svært volatil aksje (så gjenstår det å se om kursen står i 4, 40, 140 eller 240 ved nyttår)
Innlegg av: zaq1 (06.01.18 11:35 ), lest 379 ganger

RE^1: Er sikkerhetsaksjene i ferd med å returneres?

@ks1977

Alt jeg vet om antallet aksjer i SIAF er det jeg finner hos Netfonds:

Informasjon om (SIAF-ME) Sino Agro Food
Ticker SIAF-ME
Navn Sino Agro Food
Børs Merkur
Papirtype Aksjer
Er aktivt Ja
Kan handles Ja
Forrige omsetningsdag 04/01-2018
Referansekurs 10.10
Antall aksjer 25 684 898
Markedsverdi 259 417 470
Lot-størrelse 1
Minstebeløp
ISIN US 829 355 2050
Valuta NOK
Stemmer ikke det?

God gjort av deg å holde styr på dette, har vektet meg opp før nyttår ifbm. kjøp og salg av SIAF aksjer for å realisere tap for 2017.., det passet dermed bra med noen gode nyheter.
Vet vi noe mer om hva den børsmeldingen fra TriWay inneholdt?
Innlegg av: ks1977 (06.01.18 14:45 ), lest 375 ganger

@zaq1
Informasjonen til Netfonds er nok ikke helt oppdatert. Aksjeantallet ble sist oppdatert 7. november til 28 665 573, ref www.otcmarkets.com/stock/SIAF/profile

Ut fra pressemeldingen om at D'Alessandro med sine 5,1 millioner aksjer eier 17,1% så virker det som at antallet har økt til rundt 30 millioner aksjer (hvorav drøye 10 millioner er sikkerhetsaksjer, men da er vel ikke det konvertible lånet til ECAB med så må vel plusse på 2-3 millioner aksjer dersom jeg husker rett i farten).

TRW-meldingen antar jeg er en ikke-sak (les; en formalitet av noe slag som ikke er av særlig interesse).
Innlegg av: ks1977 (12.01.18 16:33 ), lest 272 ganger

Antall aksjer på Merkur har nå økt igjen og er på 13 930 765.

Det er fortsatt 250k mindre enn det som var tilfelle pr 20.12.17, men hva som skjedde den første i uka i år er et mysterie.