Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Farma og medisin
Innlegg av: Merlin (05.01.18 08:25 ), lest 4061 ganger
Ticker: NANO

Nano - Banebrytende teknologiselskaper går gjennom taket!

Og det er ikke uten grunn. Det er ikke minst innen medisinsk teknologi og forskning vi ser et kvantesprang. Hele den medisinske forskningen går for tiden gjennom en kunnskapsrevolusjon, som nå er i ferd med å settes ut i praksis.

Og norske biotechselskaper henger på ingen måte etter. Likevel er de fleste underanalyserte, undervurderte og upopulære.

Kursen på Nano burde nå vært 4-5 ganger høyere enn den er, basert på at Betalutin vil nå markedet, og få en meget høy omsetning. Kjøp nå, legg i skuffen og ta den frem med 4-6 mndrs. mellomrom. Minimal investorinnsats, kun tålmodighet og kapital trengs.

Innlegg av: Short1 (05.01.18 08:30 ), lest 2434 ganger

RE^1: Nano - Banebrytende teknologiselskaper går gjennom taket!

Bra strategi.
Innlegg av: Londonmannen (05.01.18 08:33 ), lest 2426 ganger

Det synes som om Betalutin har en langtidsvirkning som er svært positiv for effekten medisinen har på tumor. Hva denne langtidsseffekten skyldes vet ledelsen foreløbig ikke. Ihvertfall er det det ledelsen hevder, men det er noe de skal se nærmere på.

Har du noen formening om hva dette skyldes og i hvilken grad den effekten også kan forventes å opptre med dosering 20/100?

Slik jeg ser det så vil langtidseffekten, dersom den viser seg å virke også på 20/100 dosering og at den nærmest blir å betrakte som generell for alle som behandles med Betalutin, kunne bli gull verdt for NANO, pasientene og aksjonærene.
Innlegg av: Merlin (05.01.18 08:44 ), lest 2364 ganger
Endret: 05.01.18 08:45

RE^2: Nano - Banebrytende teknologiselskaper går gjennom taket!

Min mening er at langtidsvirkningen skyldes en generell svekkelse av kreftcellene som bestråles. I den perioden strålingen virker, blir disse kreftcellenes motstandskraft redusert. Det kan gi en immunologisk gjenkjenning, som i neste omgang påvirker øvrige kreftceller. Det blir som en slags vaksineringseffekt, der skadede celler blir benyttet i vaksinen, for å aktivisere immuntriggere.

For 20/100 bør effekten teoretisk bli enda bedre enn for 15/40. Dels på grunn av den mye høyere dosimetriske effekten, dels på grunn av den forbedrede fordelingen med jevnere distribusjon av isotop i kreftsvulstene.
Innlegg av: SørvestInvest (05.01.18 08:57 ), lest 2294 ganger

Merlin/LM,

Dette er vel hovedprinsippet bak Targovax sin forskning?

Innholdet i kreftcellene er ukjent for immunforsvaret, inntil kreftcellene blir sprengt. Når innholdet blir kjent, vil immunforsvaret trigges og angripe kreftceller... det er en kjekk bieffekt, både for pasienter og oss som investorer.
Innlegg av: SafeInvest (05.01.18 09:00 ), lest 2265 ganger

The abscopal effect is a phenomenon in the treatment of metastatic cancer where localized treatment of a tumor causes not only a shrinking of the treated tumor, but also a shrinking of tumors outside the scope of the localized treatment. R.H. Mole proposed the term “abscopal” (‘ab’ - away from, ‘scopus’ - target) in 1953 to refer to effects of ionizing radiation “at a distance from the irradiated volume but within the same organism.”[1]

Similar to immune reactions against antigens from bacteria or viruses, the abscopal effect requires priming of immune cells against tumor antigens.[8] Local irradiation of a tumor nodule may lead to immunogenic forms of tumor cell death and liberation of tumor cell-derived antigens. These antigens can be recognized and processed by antigen-presenting cells within the tumor (dendritic cells and macrophages). Cytotoxic T cells which recognize these tumor antigens may in turn be primed by the tumor antigen-presenting cells. In contrast to the local effect of irradiation on the tumor cells, these cytotoxic T cells circulate through the blood stream and are thus able to destroy remaining tumor cells in distant parts of the body which were not irradiated. Accordingly, increases in tumor-specific cytotoxic T cells were shown to correlate with abscopal anti-tumor responses in patients.[9] Vice versa, the abscopal effect is abolished after experimental depletion of T cells in various animal models.[5][11]

https://en.wikipedia.org/wiki/Abscopal_effect
Innlegg av: dr. Stockman (05.01.18 09:00 ), lest 2273 ganger

" Det er ikke minst innen medisinsk teknologi og forskning vi ser et kvantesprang. Hele den medisinske forskningen går for tiden gjennom en kunnskapsrevolusjon, som nå er i ferd med å settes ut i praksis."

Helt korrekt det Merlin skriver her. Spilt tid og mangel på fokus å følge med på andre sektorer. Man finner alle de muligheter man trenger ved å følge NANO og de andre lovende farmasiselskapene. For min egen del følger jeg noen andre også, men det er fordi jeg har fulgt dem lenge og ikke trenger å gi dem mye oppmerksomhet for å ha et øye med dem. Riktignok ligger 75% av mine aksjeverdier utenfor farmasektoren, men det skyldes som kjent at jeg har en stor andel i gründerselskap.
Innlegg av: Londonmannen (05.01.18 09:12 ), lest 2209 ganger

SafeInvest skriver bla følgende:

"Local irradiation of a tumor nodule may lead to immunogenic forms of tumor cell death and liberation of tumor cell-derived antigens. These antigens can be recognized and processed by antigen-presenting cells within the tumor (dendritic cells and macrophages). Cytotoxic T cells which recognize these tumor antigens may in turn be primed by the tumor antigen-presenting cells. In contrast to the local effect of irradiation on the tumor cells, these cytotoxic T cells circulate through the blood stream and are thus able to destroy remaining tumor cells in distant parts of the body which were not irradiated."

Kan det tenkes at NANO er kommet langt lengre i undersøkelsene av denne, for oss noe uklare langtidseffekten av Betalutin, og at denne effekten som er påvist gjennom 15/40 doseringen de facto allerede er godt kjent av ledelsen, men at man av hensyn til konkurrentene ikke ønsker å fokusere på dette før man har tilstrekkelig med data til at de kan gå ut og markedsføre Betalutin med denne effekten? Kun en tanke som slo meg.

For dersom Betalutin har denne effekten og den, som Merlin påpeker, kan forventes å bli enda mer fremtredende med 20/100 dosering, så må jo det sies å være et kjempefordel for NANO.
Innlegg av: Merlin (05.01.18 09:24 ), lest 2169 ganger

Nano har i alle fall kunnet konstatere at effektøkningen over tid for 15/40 har vært helt formidabel. Det kom fullstendig overraskende på markedet da ORR for 15/40 steg til hele 81%.

At ORR for 15/40 falt tilbake igjen senere, skyldes etter min forståelse nettopp at at de tilkomne nye resultatene av de sist injiserte pasientene, ikke hadde fått med resultatet av langtidseffekten.

I hvilken grad Nano har kunnskaper om årsaken til langtidseffekten spiller relativt liten rolle, så lenge den åpenbart er til stede!

Og det skal veldig lite til ved neste avlesning, før vi får se nye meget betydelige positive utslag av den effekten!
Innlegg av: Londonmannen (05.01.18 09:41 ), lest 2063 ganger

Her er det tydeligvis bare å lene seg tilbake og vente på godt nytt utover i 2018.

I den grad ledelsen ikke ønsker at selskapet skal bli kjøpt opp for småpenger og for å unngå å havne i samme skvis som Algeta, har nok ledelsen gjort meget smarte grep med å fylle opp pengesekken i desember 2016 slik at de fikk anledning til å holde kortene tett til brystet og ikke måtte lette på sløret for å få napp hos en finansiell partner.

Gleder meg til vi får fullstendig innsyn i hva det er som skjer bak kulissene. Markedet tolker det pr dags dato til ikke å være noe spennende. Vi får se.
Innlegg av: dr. Stockman (05.01.18 09:52 ), lest 2020 ganger

Skulle NANO vise seg å kunne tilby en ukomplisert og billig snarvei til immunterapeutisk effekt så har selskapene som forsker på immunterapi all grunn til å skjelve i buksene. Kanskje er det mye vi ikke vet om hva som ligger bak de brede glisene i NANO.
Innlegg av: FreeHeal (05.01.18 10:03 ), lest 1971 ganger

"Hold kortene tett til brystet" strategien kom etter kapital forhøyelse Desember 2016 og spesielt utover våren 2017 hvor det ettertrykkelig ble flagget av ledelsen.

Jeg tror det ligger mye bak dette utsagnet.

Min antagelse er at de har mange ideer og ubekreftet nyheter som ventes å bli bekreftet i positiv forstand.

En vakker dag får vi svaret, og overbevist om at det blir sprengstoff i positiv forstand.
Innlegg av: Londonmannen (05.01.18 10:14 ), lest 1944 ganger
Endret: 05.01.18 10:44

Der var artikkel om Øivind Bruland og Roy Larsen i gårsdagens DN. Dette er to meget kloke hoder som har Algeta, NANO og Oncoinvent på rullebladet så langt.

Kanskje det er på tide nok en gang å tenke over at RL allerede i desember 2016 fremholdt at NANO burde være verdsatt til kr 400,- PR aksje. Han er blitt harselert mye på HO utover i 2017 for den uttalelsen ettersom markedet priset NANO lavere og laver.

Så spørs det da hvem som har mest innsikt i Betalutin og dens egenskaper; markedet eller han som står bak produktet?

Jeg er ikke fremmed for tanken at en og annen innen rimelig kort tid kommer til måtte bite i seg ett og annet og at RL nok en gang kan sin»Hva var der jeg sa? Når skal markedet lære seg til å lytte til de rette ekspertene? Og når det gjelder farmasi, så er det faktisk ikke dem som har gått på NHH.»

Joda, 2018 kan bli er spennende år. Så får markedet bare prise NANO slik det passer dem, inntil videre.

Er det noe av dette som gjør at Luigi Costa uttrykker at han er superhappy? Det kan neppe være kursutviklingen, eller de første effektdatene fra 20/100 doseringen. Men det kan hende han vet langt mer enn det vi aksjonærer kjenner til. Bare en tanke.
Innlegg av: Frontmasta (05.01.18 10:50 ), lest 1823 ganger

Til de som vil lese seg opp om hvorfor det er innført nye regler fra og med 2018, angående Betalutin og lignende behandlinger i Europa

Les hva denne damen har publisert i 2017.

https://www.hioa.no/tilsatt/carsto
Innlegg av: Tester1 (05.01.18 10:54 ), lest 1795 ganger

Merlin og andre, spennende betraktninger her, og følger i stor grad samme tankegang.

Det som etterhvert blir innlysende er at på grunn av den fantastiske spesifikasjonen på medisinen, som er uten bivirkninger og effekt som taler for seg selv blir det mer og mer innlysende at Humatulin/repeterende behandlinger vil skrape hele markedet rent.

Jeg tror ærlig talt ingen vil bruke noe av hva som er på markedet i dag om Betalutin kan gjentas hvert halvår for eksempel.

De som har forsøkt disse behandlingene vil heller ikke repetere dem, bare les noe tilbakemeldinger ang temaet, det er helt utrolig det vi ser med Betalutin i forhold:)

Innlegg av: focuss (05.01.18 11:16 ), lest 1721 ganger

Dersom Costa har positive refleksjoner om Betalutin å komme med til aksjonærene så er det jobben hans å dele det med aksjonærene, ikke skjule det for markedet. Langtidseffekt av Betalutin kan HO brukere tenke seg til og uten tvil også BP, dersom de er det minste interessert.

At Costa har positive ting å skjule for markedet for å hindre oppkjøp er selvbedrag/ønsketenkning fra øverste skuff. At Costa gjør det han kan for å skjule negative forhold er derimot helt åpenbart.

At effekten av Betalutin er bedre etter 6 måneder enn etter 3 måneder har vi visst i årevis.
Innlegg av: focuss (05.01.18 11:22 ), lest 1694 ganger

LM
Nano tegner og forteller om dette så fort de slipper inn på en konferanse så synes ikke markedet skal dulle seg inn i selvbedraget at dette er kortene til brystet.
Innlegg av: Londonmannen (05.01.18 11:26 ), lest 1681 ganger

Focuss
Du vet kanskje også hva det kommer av og hvordan dette vil gi seg utslag i 20/100? Og hvilke negative nyheter er det LC etter din viten skjuler for oss?

Jeg skjønner at du er frustrert. Det er du ikke alene om etter et begredelig 2017 rent kursmessig. At du gjør deg dine tanker om hvorfor kursen ble som den ble i 2017 kan heller ingen nekte deg. Men da må det samtidig være lov for andre å ha en annen mening og gi uttrykk for den.

Jeg velger å tro at Betalutin har vist en effekt som ledelsen trolig ikke var klar over ville bli så sterk da de begynte de kliniske testene. Samtidig skjønner jeg at det er viktig for ledelsen å ha kartlagt og klargjort elle effekter med Betalutin før de søker regulatoriske myndigheter om godkjenning, selv om de allerede nå kan vise til effekter i verdensklasse og effekter som langt overgår medisiner som er godkjent.

Jeg er heller ikke fremmed for tanken at ledelsen i dialog med FDA har fått klare instrukser om at denne langtidseffekten må forklares og dokumenteres. For en ting er at en medisin for bedre effekt enn det man i utgangspunktet forventet, men noe annet er det å kunne forklare og dokumenter hva det er som gir effekten.
Innlegg av: focuss (05.01.18 11:43 ), lest 1648 ganger

LM
Klart det er viktig å forstå alle effekter av Betalutin. Men skal utsagnet Rapidly til markedet ha noen mening så var 15/40 for et år siden godt nok til å starte Paradigme og det er åpenbart at det er det som burde vært strategien

Larsen/Brulands produkt kan vise seg ennå bedre enn ventet. Costa sin strategi mot Rapidly til markedet er en disaster. Har all verdens tid til optimalisering senere. 2017 har Costa fortjent verken lønn eller opsjoner.
Innlegg av: Studenten86 (05.01.18 11:57 ), lest 1605 ganger

Innlegg av: focuss (05.01.18 11:43 ), lest 35 ganger
LM
Klart det er viktig å forstå alle effekter av Betalutin. Men skal utsagnet Rapidly til markedet ha noen mening så var 15/40 for et år siden godt nok til å starte Paradigme og det er åpenbart at det er det som burde vært strategien

--
Husker du CMD focuss?
Hvor LR og LC var tydelig på hvordan en av trusslene til avslag på søknad om godkjenning av medisin, er nettopp uklarhet i dosevalg.
Så med andre ord, kun 15/40 på det tidspunkt ville med høy sannsynelighet være dårlig arbeid, og blitt sendt tilbake på blokka igjen.

Gjør en god jobb i første omgang, det er minste motstands vei, og korteste vei til markedet, og beste valg for pasientene, selskapet og aksjonærene.
Innlegg av: Londonmannen (05.01.18 12:09 ), lest 1583 ganger

Focuss
Ledelsen består sv personer, hvor opptil flere har erfaring fra samarbeid med FDA. Ledelsen står også i tett dialog med FDA i den prosessen de må befinner seg i. Og jeg har ingen grunn til å tro at det ledelsen gjør er nettopp å få Betalutin raskest mulig til markedet.

Men verken du eller jeg kjenner prosessen i detalj, hva som må på plass og når det skjer. Menn henhold ti» tidslinjen til NANO skal formell søknad om godkjennelse fremmende i løpet av 2019.

Derfor har jeg også tro på at mye vi» være avklart innen den tid. Følgelig er mitt fokus på 2019 og i mellomtiden får markedet herje med kursen så mye der vil. Akkurat det affiserer meg ikke. Det viktigste for meg er at de er on track mot 2019. Men her kan vi ha fullstendig diamentralt forskjellig syn, og det lever jeg godt med.
Innlegg av: Billyjojimbob (05.01.18 12:11 ), lest 1577 ganger

Biotek krever tålmodig kapital sier grunnguttene,det er ikke noe understatement.zzz:)
Innlegg av: focuss (05.01.18 12:22 ), lest 1547 ganger

Student
Ser det som et nød argument for å forsøke å skjule egne feil. Nano var gjennom et dosevalg program hvor 15/40 var best. Faktisk bedre enn noe annet på markedet.

Som sagt før: En del aksjonærer ville trodd "månen er en gul ost" hvis Nano hadde hevdet det.
Innlegg av: Londonmannen (05.01.18 12:49 ), lest 1502 ganger

Focuss
Mulig det, men ikke mannen i månen. ;-)) God helg! Nå drar jeg snart på hytten og nyter helgen i vakre Hardanger! Bli nå ikke sittende for lenge på jobben i dag, det er fredag og en uvanlig kort uke.
Innlegg av: SafeInvest (05.01.18 12:51 ), lest 1468 ganger

Misunner deg den LondonM!

God helg!
Innlegg av: Merlin (05.01.18 12:53 ), lest 1483 ganger
Endret: 05.01.18 12:57

En del investorer, inklusive focuss, "forsto ikke" at DOR kunne falle, mens ledelsen var fornøyd.

Det er blitt forklart gjentatt ganger at nye pasienter selvfølgelig senker DOR-gjennomsnittet.

Men akkurat det samme forholdet ser vi ved langtidseffekten av Betalutin. Nye pasienter får relativt svake tall til å begynne med, som trekker snittene ned, både for CR og ORR, selv om tallene faktisk blir bedre og bedre!

Så her gjelder det å passe på og forstå det som rapporteres. At ledelsen er kjempefornøyd, bør være retningsgivende for de faktiske resultatene.

Det er klart at Nano nok kunne gitt en oppdatering på forrige gangs pasienter, nettopp for å vise at det skjer en akkumulerende bedring blant pasientene. Men i hvilke grad det er hensiktsmessig, og i hvilken grad FDA og EMA setter krav i rapportering, kan være medvirkende til at det ikke gjøres. Dermed blir det opp til den enkelte investor å forsøke å analysere endringene.
Innlegg av: focuss (05.01.18 13:19 ), lest 1419 ganger

Merlin skrev

"En del investorer, inklusive focuss, "forsto ikke" at DOR kunne falle, mens ledelsen var fornøyd"

Jada ledelsen var fornøyd og sendte kursen ned 11% og skjønte ikke hvorfor.

Jeg tror du kan like lite om markedet som Costa. Spørsmålet var: hva er vitsen med å presentere en DOR som ikke forteller noe som helst? Som ikke gjør det mulig for noen å få noe ut av det uten at mer info gis?

Basert på det som ble vist skrev jeg at markedet vil sende aksjen ned 11% dagen etter. Det var akkurat det aksjen gjorde.

Markedet ser at selskapet presenterer DOR lavere enn sist og thats it. Hva tror Costa at markedet er??

Både du og en hel drøss andre brukte dager på å finne argumenter for hvorfor DOR var redusert. Problemet er at Costa kan null om markedet. Markedet reagerer umiddelbart.

Det meste av kursfallet fra ASH 16 til i dag kan forklares med fall i DOR fra 21 mnd til 13 måned. Det reduserer verdien av Betalutin tilsvarende. Problemet er at Costa og universitetsfolka slenger rundt seg med tall de ikke skjønner konsekvensene av.
Innlegg av: Merlin (05.01.18 13:24 ), lest 1418 ganger

Les dette ordentlig da, før du utbasunerer noe:

Det er klart at Nano nok kunne gitt en oppdatering på forrige gangs pasienter, nettopp for å vise at det skjer en akkumulerende bedring blant pasientene. Men i hvilke grad det er hensiktsmessig, og i hvilken grad FDA og EMA setter krav i rapportering, kan være medvirkende til at det ikke gjøres. Dermed blir det opp til den enkelte investor å forsøke å analysere endringene.
Innlegg av: SafeInvest (05.01.18 13:29 ), lest 1381 ganger

At du gidder Focuss....................
Innlegg av: Tester1 (05.01.18 13:41 ), lest 1352 ganger

Som vitenskapsmann og forsker så rapporterer man ikke etter hva enkelte investorer finner for gitt....

Man rapporterer sine funn, uansett hva de inneholder, og derfor er rapportene skrevet på en slik måte.

Alle forskere vet hvordan dette fungerer, og det er kun en styrke for hver gang det innlemmes nye pasienter og vi får en dipp i effekt, nettopp på grunn av at da kan alle følge utviklingen, og dette er slik utviklingen skal være.

For hver gang dette skjer, og resultatene bedrer seg over samme tid som før vil betingelsene for godkjennelse bli bedre og bedre, kall det ett bevis for hver gang, at det ikke var noe blaff med de første forsøkene, nettopp fordi historien gjentar seg, og resultatene bedrer seg i samme takt som før.

At noen ikke vil ha dette belyst vise bare at de ikke eier interesse for medisinen, ei heller interesse for utviklingen av det.

Jeg er ingen forsker, men selv jeg forstår denne type rapportering, og støtter dette fullt ut.

Når nå dette skjer igjen, hvor er da risikoen for medisinen egentlig?
Den er faktisk ikke tilstedeværende, og det er hva vi vil belyse!

Innlegg av: Bullinvestor (05.01.18 13:42 ), lest 1349 ganger

Focuss
Kan du ikke bare glemme Nano og heller konsentrere deg om PHO. Der har jo virkelig kursen gått til himmels siden begynnelsen år 2002..
Innlegg av: focuss (05.01.18 13:43 ), lest 1346 ganger

Safeinvest

Nei gidder ikke. For hver linje Merlin skriver desto mer klargjør han at han ikke forstår aksjemarkedet.
Innlegg av: dr. Stockman (05.01.18 13:56 ), lest 1306 ganger
Endret: 05.01.18 13:58

Det er vel heller markedet som ikke forstår selskapet, og priser det deretter. Enig i at man optimalt sett kunne stått for en bedre pedagogisk tilretteleggelse hvis målsetningen var å booste kursen. At de ikke gjør det kan ha sine grunner, og den langsiktige effekten på aksjekursen av denne "pedagogiske forsømmelse" kan uansett like gjerne være positiv som negativ.
Innlegg av: focuss (05.01.18 14:32 ), lest 1228 ganger

La oss håpe at Costa presenterer DOR på 2 måneder neste gang da. Da blir det i hvert fall billige aksjer å få kjøpt. Og Gjerne CR på 2 % også. Sikkert mulig å finne et utvalg som gir dette som resultat. Markedet skjønner jo ingenting uansett.
Innlegg av: sjerkyll (05.01.18 14:46 ), lest 1181 ganger

Er da enda bra det bare er du som klarer å svartmale dette på denne måten focuss. Som Tester1 sier, man kan ikke sitte å "finslipe" data for at det skal se penere ut og for å (bekalger om det måtte fornærmere) blidgjøre de som bare klarer å skildre svart og hvitt.

Du fremstår bare utålmodig, og gir blanke i alt; bare at du får en kursøkning. Leser du børsmeldinger fra andre utenlandske\nasjonale selskaper? Enn så lenge så klarer jeg ikke se at det er nevneverdige forskjeller i måten å fremlegge meldinger og data på. Måten markedene reagerer derimot, der er det stor forskjell. Du foretrekker kanskje Diagenic sin approach.
Innlegg av: solb (05.01.18 14:49 ), lest 1166 ganger

Kommer det et nyttårsrally i Nano tro?
Innlegg av: nadderud (05.01.18 14:50 ), lest 1173 ganger

Focuss...

Når du får info blir du frustrert, og du er frustrert over info du tror du ikke har mottatt.

All info er selskapet gir er dårlig...men du er inne i aksjen, men snakker bare selskapet imot, men du forstår aksjemarkedet bedre enn andre.

Tja...

Innlegg av: Intendenten (05.01.18 15:46 ), lest 1057 ganger

Tror vi snart får oppturen vi har ventet på nå. Kanskje på tide å feste beltene om ikke lenge:)
Innlegg av: focuss (05.01.18 17:26 ), lest 915 ganger

Sjerkyll skrev:

"Som Tester1 sier, man kan ikke sitte å "finslipe" data for at det skal se penere ut og for å (bekalger om det måtte fornærmere) blidgjøre de som bare klarer å skildre svart og hvitt."

Dataene det snakkes om her er vel ASH dataene. DOR dataene ga vel heller ikke mye mening for forskerne slik de ble presentert da det ikke ble gitt nødvendig tilleggs info.

Det ble vel heller aldri sendt ut en børsmelding om dataene som forklarte hvordan dataene skulle forstås. Det ble kun gitt info beregnet på "forskere" som noen synes å tro, og ikke data som var beregnet på aksjonærer som finansierer moroa.

Soug, CEO i Targovax sa at det viktigste han lærte av han som var CEO Algeta var at det var helt nødvendig å være pinlig nøyaktig med hva de presenterte til markedet. Det ble filet og filet på ordlyd i det kjedsommelige synes han den gang. Re hearsel etter rehearsel. Nå sier han at det er det viktigste han lærte.

Costa på sin side lager ikke engang melding/presentasjon som er beregnet på aksjonærer. Bare en presentasjon som gir mangelfull forståelse enten man er forsker eller aksjonær.

Noen mener markedet ikke forstår Nano. Selvfølgelig gjør ikke markedet det. Er ikke mulig å forstå basert på info som gis. Og slett ingen grunn til å være superhappy i en situasjon hvor start Paradigme og R/B studiene ikke er meldt og hvor markedet må legge til grunn at årsaken er at de foreløpig ikke er godkjent.

Årsaken til prisingen av Nano ikke er som den burde er ikke særlig vanskelig å finne.

Innlegg av: liang (05.01.18 20:29 ), lest 729 ganger

Ser dere diskuterer abscopal effect og det samme fenomenet omtales i PCIB.
Mistenker de sitter inne med målbare data men har vel ikke funnet tiden moden å gå ut med noe eksakt enda.

Tror uten å vite at dette er noe som hovedsakelig er noe som skjer innen "stråling" og innen laser.
(bare noe jeg sitter igjen med et inntrykk av.

For de som er interresserte så ble disse forholdene omtalt under Q3 i PCIB.

http://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=67475565

Tidslinje 00:11:30 til 00:15:50

Innlegg av: focuss (05.01.18 20:44 ), lest 692 ganger

liang

Tror du har rett. Photocure får det samme som en tilleggseffekt.
Innlegg av: Studenten86 (05.01.18 22:08 ), lest 565 ganger

Liang, tenker litt som du, men omvendt.
Siden musene i preklinisk av ARCHER så ut til å få ytterligere reduksjon i tumorer mellom dag 50-100, så kanskje det er den radioktive strålingen som er del av årsak.
Pasienter som har fått 15/40 ser også ut til å vise bedre resultater, mindre tumorer, etterhvert.
Laser gir kanskje immunologisk effekt, men den er nok ikke alene om det.
Verktøy i verktøykassa som Einarson så fint beskriver det.
Innlegg av: Tester1 (06.01.18 00:14 ), lest 435 ganger

Hvorfor skal Nano på dette tidspunktet "Pynte" på sine rapporter?

De trenger ikke penger, og resultatene er helt on track.

Nå sier det seg selv at om man skal ha en emisjon eller trenger penger ila noen mnd så kanskje man vokter sine ord litt bedre, og utbasunerer de gode ting på en annen måte, men som sagt, det er sikkert viktig for andre Norske biotechs om dagen, ikke for Nano som har penger nok til godkjennelsen er i lomma.

Hva har de sagt selv?
De har sagt at de akter å dra Betalutin på markedet selv, og i den forbindelse bli ett utbytte selskap i stor målestokk, tror noen her at dette skal skje i dag?

1 år så dinger vi 2019, dette til informasjon:)

En annen ting er at det pr i dag bare er gunstig for de langsiktige med lav aksjepris, det gjør inngangen i eventyret billigere, og formueskatten til de større holdbar.
Jeg utnytter traderstyrte dipper til å sakte fylle på mer med lange penger.

Og til de som til stadighet presser på med dritt om ledelsen, mange av oss er bare ikke enig, og jeg synes ikke synd på noen når de ikke tåler motargumenter som kun ties ihjel for å fortsette sin agenda i en ny tråd, det er barnslig, og alle ser det.

Går det an å i alle fall respektere topic fremover?