Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Farma og medisin
Innlegg av: SomSa (04.01.18 18:11 ), lest 3555 ganger
Ticker: PCIB

PCIB: De som tror på teknisk analyse, sier selg

Jeg tror ikke selv på teknisk analyse:

Signal Update Our system’s recommendation today is to SELL. The BEARISH THREE GAP UPS pattern finally received a confirmation because the prices crossed below the confirmation level which was at 45.0000, and our valid average selling price stands now at 44.9000. The previous BUY signal was issued on 05.12.2017, 29 days ago, when the stock price was 22.9000. Since then PCIB.OL has risen by +96.07%.

https://www.norskbulls.com/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=PCIB.OL
Innlegg av: Diane (04.01.18 18:13 ), lest 2241 ganger

RE^1: PCIB: De som tror på teknisk analyse, sier selg

Jeg tror akkurat likemye på TA som på kaffegrut
Innlegg av: SafeInvest (04.01.18 18:33 ), lest 2168 ganger

En tilnærmet horisontal trend er brutt opp. En fortsatt sterk utvikling indikeres, og PCI Biotech Holding Asa har nå støtte ved eventuelle reaksjoner ned mot trendlinjene. Glidende snitt-indikatoren har også gitt kjøpssignal. Dette signaliserer isolert sett videre oppgang, men tregheten til indikatoren gjør at man ofte går glipp av mye av oppsiden. Aksjen har brutt opp gjennom motstanden ved ca 37.00 kroner og videre oppgang er dermed signalisert. Positiv volumbalanse, dvs høy omsetning på dager med oppgang og lav omsetning på dager med nedgang, styrker aksjen på kort sikt. RSI er overkjøpt. Aksjen kan likevel gjerne stige videre, og vi bør se en nedgang i RSI-kurven før dette anses å svekke aksjen. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på middels lang sikt.
Innlegg av: SafeInvest (04.01.18 18:34 ), lest 2160 ganger

RE^2: PCIB: De som tror på teknisk analyse, sier selg

Da tenker du kanskje på støtte og motstandsnivåer? Alle andre tekniske indikatorer roper jo kjøp, som de alltid gjør etter en breakout etter langvarig konsolidering. Da må man tilbake til 2011 for å finne noe. Ville ikke lagt så stor vekt på det. Er i tilfelle bra støtte på 36, noe motstand rundt 50. Det er ikke usannsynlig at bruddet på 40 kroner skal testes, men momentumet taler mot det. Den stiger på høyt volum, og faller tilbake på lavere volum, så jeg forventer en svak retracement. Husk at en aksje ikke bare trenger å korrigere på pris, den kan også korrigere i tid. Vi får se om den er i ferd med å etablere en ny range vi blir liggende i før neste nyhet kommer.

Forresten: aldri undervurder en trend. Ta en titt på nano fra 2016 og Asetek fra 2016. Vet om mange som sa at asetek var dyr når den brøt 40 kroner. The trend is your friend, ri den til den sier noe annet.
Innlegg av: SafeInvest (04.01.18 18:40 ), lest 2125 ganger
Endret: 04.01.18 19:58

RE^3: PCIB: De som tror på teknisk analyse, sier selg

Litt bitter over å gått glipp av oppgangen i Pcib?;)

Det som taler for en dypere korreksjon er den bratte stigningen, det som taler mot er volumet på oppgangen, momentumet, og faktumet at det kan komme nyheter (selskapsmeldinger/analyser etc) som forandrer dette bildet. Det er fryktelig vanskelig å forsøke å time og forutse slike eksplosive bevegelser, da det ofte tyder på at noe fundamentalt har endret seg i selskapet.
Innlegg av: SafeInvest (04.01.18 18:58 ), lest 2089 ganger

Du synes ikke det er litt spesliellt å spre informasjon du ikke tror på? I tillegg informasjon om et selskap du ikke engang har aksjer.

Ikke rart du er ansett dom den største baiseren og løgneren på HO, SomSa/DuIgjen!
Innlegg av: My69Toy (04.01.18 19:04 ), lest 2099 ganger

SI

Burde du ikke ta dette opp med analyseselskapet dersom du mener at dette er løgn ?

Typisk deg ...
Innlegg av: SafeInvest (04.01.18 19:07 ), lest 2079 ganger
Endret: 04.01.18 19:25

RE^3: PCIB: De som tror på teknisk analyse, sier selg

Hvem sier at dette er løgn?

At du velger å støtte en person som SomSa/DuIgjen viser jo at du er en pill råtten person.

Det som er patetisk er at SomSa/DuIgjen bruker masse tid og krefter på å skrive negative innlegg om selskap han ikke har aksjer i.
Han er vel den beste definisjonen på en baiser.
Innlegg av: SomSa (04.01.18 19:08 ), lest 2064 ganger

Forrige gang ble PCIB pumpet opp nær 38 og falt tilbake til 18. For langsiktige betyr den kortsikte aksjekursen lite.
Noen meglerhus bruker kynisk teknisk analyse for å tjene mest mulig penger. De manipulerer tradere og kortsiktige.
Dessverre kan vi ikke se hvem kjøper og selger.
Innlegg av: tirawen (04.01.18 19:10 ), lest 2047 ganger

http://quotes.hegnar.no/analysis.php?paper=PCIB.OAX

Kjøp! Teknisk støtte 40,60
Teknisk motstand 44,20
Innlegg av: My69Toy (04.01.18 19:21 ), lest 2015 ganger
Endret: 04.01.18 19:26

SI

Typisk deg ... jeg fikk rett igjen !

Skal love ikke å kommentere dine innlegg mere, de får tale for seg selv :-)
Innlegg av: SafeInvest (04.01.18 19:43 ), lest 1891 ganger

Det tror jeg er like greit, for alle parter.

Tror du bør holde deg til SomSa/DuIgjen sine tråder, sikkert veldig lærerikt....
Innlegg av: liang (04.01.18 19:27 ), lest 1966 ganger

Og så norskbulls da....... :)

Ja der i gården kan en vel få det svaret en vil.

https://www.norskbulls.com/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=PCIB.OL

Slår du opp linken du la ut så er anbefalningen "stay in cash".
Den forrige anbefalingen var sell.
Altså så står vel kjøp som neste.

Studerer en tabellen til høyre så er det jo det hele helt rabiat.

Er det teknisk analyse for en robot , hehe.

Mulig dette kan brukes i day-trading men helt ubrukelig for vanlige folk med uker og måneders perspektiv.

TRVX er et veldig bra selskap.
Når skal det gå opp for deg at du skader selskapet med denne type adferd?

Innlegg av: tirawen (04.01.18 19:33 ), lest 1942 ganger

Vel, hele børsen er overkjøpt for øyeblikket og det er vel en rekke andre aksjer en bør selge, enn de som ligger i en sterk opptrend, eller? tipper en bunn for Pcib i den oppturen den er i nå blir rundt 37 - 38.
Innlegg av: SafeInvest (04.01.18 19:41 ), lest 1905 ganger

Tilbake til: Farma og medisin

Innlegg av: Shqipe (28.12.17 19:39 ), lest 4484 ganger
Endret: 28.12.17 19:40
RE^1: PCIB - Biotek-aksje kan flerdobles på 1 år
PCI Biotech Holding viser en positiv utvikling innenfor en langsiktig stigende trend og som startet høsten 2016 (jf. diagram nedenfor).

Aksjen har konsolidert i 2017, og i mellom et teknisk støttenivå rundt 20 kroner, og et teknisk motstandsnivå rundt 40 kroner.

Aksjen utløste nylig et nytt teknisk kjøpssignal da aksjen brøt opp i gjennom et teknisk motstandsnivå rundt 30 kroner (jf. diagram nedenfor).

Aksjen er også i kjøpssignal i henhold til vår egen tekniske og kvantitative analysemodell SignalListen.

Et brudd opp i gjennom 40-nivået vil utløse et nytt kraftig teknisk kjøpssignal for PCI Biotech og aksjen kan da komme til å få en svært kraftig videre oppgang.

Potensialet for aksjen vurderes ved et brudd opp i gjennom 40-nivået til å kunne være helt opp i mot 100-150 kroner på 1-2 års sikt.

http://aksjeanalyser.blogg.no/1514478199_biotekaksje_kan_flerdobles_p_1_r.html
Innlegg av: fabian2 (04.01.18 20:32 ), lest 1784 ganger

Ved sideveis gange denne uken , vil det dannes en semi-teknisk topp som kulminerer etter 22-24 dager ifølge det lineære skjemaet som PCIB selv har lagt ut på nettsidene. Den tekniske toppen ender på 99,60 kr , og etter dette skjer det en momentan tilbaketrekning ned mot 91,50. Men dette inntreffer altså ikke før om 22-24 dager.
Innlegg av: SafeInvest (04.01.18 20:36 ), lest 1755 ganger

Må vi vente så lenge Fabian??;)
Innlegg av: fabian2 (04.01.18 20:40 ), lest 1749 ganger

Beklager , dessverre , og dette er en garantert vending som kommer etter 22-24 dager. Chartret tar aldri feil , det er satt opp av bl.a.Hugoil med hjelp fra både Snåsamannen og Vårherre---så det er absolutt til å stole på !
Innlegg av: fabian2 (04.01.18 20:53 ), lest 1718 ganger

There will be no gaps upwards except between 78 and 79 , where there is a up-down candlestick clashing the left side of the bearish head recognized as the left ear of Slumsa , which is confirmed by a signal update from Snåsamannen
Innlegg av: Snøffelen (04.01.18 21:30 ), lest 1661 ganger
Endret: 04.01.18 21:31

Kanskje litt feil fokus med teknisk analyse når man med stor sannsynlighet får Accelerated Approval.

Tror jeg heller hadde brukt litt tid på å lese meg opp på AA enn å stirre seg blind på RSI.

Innlegg av: Computum (04.01.18 21:45 ), lest 1607 ganger
Endret: 04.01.18 21:53

Hvis det fremdeles skal være lov å diskutere for og imot her på forumet framfor å "slå de vantro i hodet", så kanskje det går an å minne om det siste avsnittet i beskrivelsen av AA. Vi er ikke helt i mål enda:

"The FDA instituted its Accelerated Approval Program to allow for earlier approval of drugs that treat serious conditions, and that fill an unmet medical need based on a surrogate endpoint. A surrogate endpoint is a marker, such as a laboratory measurement, radiographic image, physical sign or other measure that is thought to predict clinical benefit, but is not itself a measure of clinical benefit. The use of a surrogate endpoint can considerably shorten the time required prior to receiving FDA approval.

Drug companies are still required to conduct studies to confirm the anticipated clinical benefit. These studies are known as phase 4 confirmatory trials. If the confirmatory trial shows that the drug actually provides a clinical benefit, then the FDA grants traditional approval for the drug. If the confirmatory trial does not show that the drug provides clinical benefit, FDA has regulatory procedures in place that could lead to removing the drug from the market."
Innlegg av: flaksegrisen (04.01.18 22:45 ), lest 1549 ganger
Endret: 04.01.18 22:46

Det er veldig gode sjanser for gjentagende behandling får gode resultater.

Vacc kommer med effekt som ønsket. Det er allerede ute. Mangler kun å finne maks effekt.

Bekreftelse på det regulatoriske kommer.

Dette regner jeg som sikkert. I tillegg er det mye annet snadder i sikte.

Hvorfor skal jeg forkaste alt dette pga TA?
Innlegg av: SafeInvest (04.01.18 22:58 ), lest 1488 ganger

Intressant å se hva bitterhet og sjalusi gjør med folk.

Hadde bare SomSa/DuIgjen vært litt ydmyk, så hadde han blitt med på festen i Pcib.
Istedenfor velger han å spamme HO med negative tråder om Pcib.

Innlegg av: Panis (04.01.18 23:04 ), lest 1484 ganger

Hva viste TA før 20 desember da?
Jeg mener at det nytter ikke å bruke TA på denne type akjser, for den tar ikke høyde for det fundamentale og triggere/meldinger som kommer helt plutselig.
Innlegg av: Londonmannen (04.01.18 23:10 ), lest 1489 ganger
Endret: 04.01.18 23:21

Flaksegrisen
Nei, hvorfor skal du det?
I NANO har jeg hatt tilsvarende holdning. Jeg tror på det fundamentale i NANO og har fokus på 2019.i mellomtiden er jeg klar over at det blir flere brutale opp og nedturer. Jeg er inneforstått med at aktører kan bruke TA til å trade i NANO og aksepterer at dem som kan kunsten kan gjøre gode penger på trading. Men jeg har aldri latt TA styre min eksponering i NANO. Mulig jeg har gått glipp av en del kronasjer på det, men har man tro på det fundamentale er det etter min mening bare å smøre seg med tålmodighet og akseptere svingningene på vei mot målet.

Men når det er sagt kan det mulig være overraskende om PCIB kursen nå får seg en reaksjon. Kursen har gått nær 100% på en måned og mange har god gevinst. Med ASK utløser man ikke skatt dersom man velger å sikre gevinsten.

TA er ikke annet enn at mange aktører leser de samme tegnene og agerer på disse på samme måte. På den måten får vi motstandsnivåer og støttenivåer. Når kursen treffer et slikt støttenivå sitter aktørene klare for å kjøpe. Når mange nok kjøper rundt støttenivået vil gjerne en fallende trend snu til en stigende, og markedet har fått bekreftet at støtten holdt.

Og hva angår PCIB har vi de siste to dagene sett at oppturen har tatt en pause. Uten nyheter er det derfor en viss sannsynlighet for at man får en midlertidig korreksjon. Men hva betyr det dersom man har tro på at kursen skal mangedoble seg i løpet av kort tid? Da er det jo bare å lene seg tilbake og slappe av og vente på neste opptur. Det er jo sagt at gode nyheter kan komme når som helst og da blir det fort kostbart å kaste kortene i håp om å dra nytte av et kortsiktig kursfall.

Slapp av og nyt livet. Langsiktighet kan fort vise seg langt mer lønnsomt enn trading.
Innlegg av: SafeInvest (04.01.18 23:15 ), lest 1453 ganger
Endret: 04.01.18 23:22

Londonmann, Nano steg nesten uavbrutt fra 12 til 120.
Med de utrolige nyhetene Pcib kom med før jul, så bli jeg utrolig overrasket om ikke kursen fortsetter mot 100kr i løpet av dette halvåret, men selvfølge vil du se et par dager hvor vi er i rødt. Men trenden er positiv!
Det at kursen har gått er ikke et objektiv kriteriet for at kursen ikke skal videre opp.
Innlegg av: flaksegrisen (05.01.18 00:24 ), lest 1341 ganger

Om det er de samme TA-folkene som kjøper og selger til hverandre blir det et slags pyramidespill.
Innlegg av: focuss (04.01.18 23:19 ), lest 1456 ganger

LM innser betydelige forsinkelser og flytter fokus fra 2019 til 2029. Det var da å ta hardt i da LM.
Innlegg av: Snøffelen (04.01.18 23:24 ), lest 1440 ganger
Endret: 04.01.18 23:27

Innlegg av: Computum (04.01.18 21:45 ), lest 154 ganger
Endret: 04.01.18 21:53
Hvis det fremdeles skal være lov å diskutere for og imot her på forumet framfor å "slå de vantro i hodet", så kanskje det går an å minne om det siste avsnittet i beskrivelsen av AA. Vi er ikke helt i mål enda:

"Drug companies are still required to conduct studies to confirm the anticipated clinical benefit. These studies are known as phase 4 confirmatory trials. If the confirmatory trial shows that the drug actually provides a clinical benefit, then the FDA grants traditional approval for the drug. If the confirmatory trial does not show that the drug provides clinical benefit, FDA has regulatory procedures in place that could lead to removing the drug from the market."

Dette var et supert innlegg Computum, et saklig argument.

Conformatory studies må gjøres ellers kan markedsføringstillatelsen trekkes av FDA, og det har faktisk skjedd 1 (eneste) gang de 25 årene Accelerated Approval har eksistert.

https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2648631

Original Investigation
August 15, 2017
Characteristics of Preapproval and Postapproval Studies for Drugs Granted Accelerated Approval by the US Food and Drug Administration

"Historically, the FDA has rarely withdrawn an indication during the 25 years since the accelerated approval pathway was established. For bevacizumab, which received accelerated approval in 2008 on the basis of progression-free survival for patients with metastatic breast cancer, the FDA later rescinded its approval for this indication after multiple postmarketing trials revealed no improvement in survival and increased toxicity."

Godkjennelsen til bevacizumab ble først trukket etter multiple postmarketing trials som viste null klinisk nytte, og at den i tillegg viste økt giftighet.

Tror vi derfor kan slå fast om først Amphinex får godkjennelse gjennom Accelerated Approval så er sansynligheten for "tilbakekalling" forsvinnende liten.

Men kred til deg Computum for at du ønsker å diskutere faglig problemstillinger. Tommel opp!
Innlegg av: Londonmannen (04.01.18 23:32 ), lest 1415 ganger
Endret: 04.01.18 23:33

SafeInvest
Da tror jeg du må ta deg en ny titt på kurskurven til NANO. Mulig det føltes som en eneste opptur høsten 2016,men I slutten av september hadde den en korreksjon og mellom 12 oktober og 2november var kursen i negativt territorium. Det samme mellom 21 - 23 november.

Ingen aksjer stiger uavbrutt langs en rett linje, ei heller NANO og PCIB. Men dette har null betydning all den tid du har tro på det fundamentale i aksjen. Da kan du sitte, akkumulere og nyte livet. Men du må ha mage til å tåle brå opp og nedturer. Det er uunngåelige og inntreffer både i NANO og PCIB enten vi liker det eller ikke.

Men dersom man får høydeskrekk og selger seg ut fordi kursen trekker seg noen kroner tilbake, da bør man finne seg noe annet å gjøre. Om PCIB kursen skulle falle ytterligere tilbake i morgen kan jeg ikke skjønne at det skulle skremme folk til å selge. Dess færre som selger og trader, dess mindre blir korreksjonen.

Lykke til!
Innlegg av: dr. Stockman (05.01.18 09:16 ), lest 1209 ganger
Endret: 05.01.18 09:18

I perioder fokuserer markedet på potensiale, mens det i andre perioder blir mer fokus på risiko. Dette skifter gjerne frem og tilbake. I tillegg skifter fokus fra et selskap til et annet, og det samme gjør kapitalen. Det eneste man kan si om kurser på kort sikt er at de vil gå opp eller ned, og om noen uker kan kursen på PCIB være 60 kr eller 32 kr, 100 kr eller 25 kr. Selv løper jeg aldri etter aksjer, men plukker dem gjerne opp igjen hvis markedet har mistet troen i en periode. Igår kjøpte jeg Targovax på en positiv melding (kurs 17,67), og det var uansett et ubetydelig pristillegg for å komme inn etter en melding. En avkastning der kan også være et middel til å kunne komme sterkere inn i PCIB senere hvis fallet skulle komme. De som har de PCIB-aksjene de ønsker seg gjør sikkert lurt i å sitte tight - akkurat slik jeg har gjort i NANO helt fra jeg gikk inn i aksjen.
Innlegg av: bravi (05.01.18 09:55 ), lest 1144 ganger

Ser ut som kursen fortsetter videre ned. Kanskje er det flere som finner ut at det er på tide å gevinst sikre, da kan vi få et skikkelig hopp nedover på 30 tallet.

Uansett hva slags inngangskurs man har er det penger tapt hvis man ikke gevinst sikrer, så kan man heller kjøpe igjen aksjen på et lavere nivå. All erfaring viser at TTT i denne sektoren, det gjelder uansett hvor opplagt caset er. Hvis man ser på Nano er den utviklingen skremmende.

Som han sier har f.eks rusbrus mye aksjer som han tviholder på. Hvis han hadde gevinstsikret kunne han ha tjent millioner på det. En mill. er tross alt en mill. enten man har mye eller lite.
Innlegg av: SafeInvest (05.01.18 10:02 ), lest 1062 ganger
Endret: 05.01.18 10:05

Jaja Bravi, hadde Rusbrus gjort som deg og ''gevinstsikret'' på 30 tallet hadde han tapt stort på det.

Forøvrig gikk ''gevinstsikrerene'' glipp av enorm avkastning under reprisingen i Algeta i 2009 og reprisingen av Nano i 2016.

Men klart, ser du verden gjennom en dassrull, så hadde det vært smart å selge på 46. Men du som sitter med en stor krystallkule gikk vel ''all inn'' på 22?;)

Noe å tenke på?:

Når jeg tenker
etter
burde jeg tenkt
før
Innlegg av: Eder (05.01.18 10:00 ), lest 1076 ganger

I ettertid er det lett å se når en burde gevinstsikret
Innlegg av: tirawen (05.01.18 10:01 ), lest 1079 ganger

For meg ser det ut som om Pcib fortsatt viser en knallsterk utvikling og korrigerer kun 1 % til tross for skyhøy rsi. God kjøpsvilje pr.nå
Innlegg av: BenteBazooka (05.01.18 10:02 ), lest 1067 ganger
Endret: 05.01.18 10:03

For meg virker det om aksjen stabiliserer seg på dette nivået her(42,00-45,00). Det er bare bra, så vi får bygget støtte før videre oppgang:)
Innlegg av: Londonmannen (05.01.18 10:04 ), lest 1070 ganger

Bravi
Ikke noe er enklere enn å se bakover og se hva man kunne gjort og hva man ikke skulle gjort.

Utfordringen i iaksjemarkedet er å se fremover og gjøre de rette tingene med tanke på fremtiden. Fortiden får man gjort fint lite med.

Man trenger ikke å gå lenger tilbake enn høsten 2016 for å finne man en investor som gikk glipp ab oppturen i NANO. Man gikk ut av aksjen og satt seg til å vente på at kursen skulle komme tilbake til en langt lavere kurs. Gudene vet hvor mange som bommet på den strategien og som eneste opp som forsmådde aksjonærer. Noen av dem bærer nag ti, NANO den dag i dag.

Problemer er at når det kommer kursdrivende meldinger innen farmasiaksjer, eller det kommer bud på selskapet, da er det for sent å kaste seg på «toget». For da skyter kursen rett nordover og kan i beste fall mangedoble seg i løpet av minutter( f.eks. Ved oppkjøpsbud) og er man så heldig å få tak i aksjer så er det kun et fåtall til salgs.

Ne8,min strategi har alltid vært å finne aksjer man har tro på og sitte langsiktig. Noen ganger bommer man og andre ganger treffer man. Men i farmasiaksjer som PCIB, TRVX og NANO vil jeg anbefale å sette seg inn i selskapene og kjøpe seg inn i dem man har tro på og bli sittende.
Innlegg av: BenteBazooka (05.01.18 10:24 ), lest 1012 ganger

Helt enig, Londonmannen!

Jeg kjøpte Nano askjer på 20-tallet å solgte alt på 40 tallet, pga at jeg mente den skulle falle tilbake. Det gjorde den jo slettes ikke, og bare fortsatte opp.

Men jeg klager ikke, for jeg kjøpte PciB aksjer for alt på området 5-5.50 og har ikke solgt noen av de enda. Snarere tvert imot, så har jeg økt på tur oppover.
Innlegg av: Snøffelen (05.01.18 10:19 ), lest 1040 ganger

Bravi, rusbrus m.fl. har såpass mye aksjer at det ikke bare er å dumpe ut 100K på 46,70 og kjøpe de tilbake på 42,10.

Forøvrig utrolig vanskelig å treffe planken uke inn og uke ut.

Selv har fulgt fundamentalene, og kjøpte det jeg kunne etter melding om CR i januar 2016, var heller aldri i tvil om at emisjonen julen 2016 skulle bli bra, og nå som pivotal fase 2 med svært sannsynlig avlesning på interim results/surrogatendepunkter så er det total ro i min sjel, deilig!
Innlegg av: FiloD (05.01.18 10:45 ), lest 996 ganger

Jeg gevinstsikrer aldrig.

Jeg kjøper meg inn og blir sittende til jeg har nådd mit kursmål.
Da jeg er på top 10 i Pcib med et snit på 10 kr har det foreløbig gjort meg til en ganske holden mann, på papiret.

Jeg kjøpte mine første Pcib aksjer i nov-dec 2015, og har bare økt siden, og da vi stadig er meget langt fra mit kursmål selger jeg ikke en eneste aksje indtill vi når det.
Innlegg av: SafeInvest (05.01.18 10:49 ), lest 938 ganger

Jeg er på vei mot topp 50 og er strålende fornøyd med det!
Må kanskje selger et par tusen aksjer på 100 kr, ellers må det et bud til før jeg selger noe mer.
Innlegg av: flaksegrisen (05.01.18 10:51 ), lest 954 ganger
Endret: 05.01.18 10:55

Skjønner heller ikke hvorfor man skal gevinstsikre nå. Aksjen er sykt billig og caset er sykt bra. Har bare 350 % prosent de to siste årene, men forventer mye mer de to neste ved å sitte i ro. Vurderer å gevinstsikre 10 % av pcbibaksjene rundt 80-100 kr. Tenkte å gevinst sikre de samme 10 %i romjula, men kom heldigvis på bedre tanker.
Innlegg av: bravi (05.01.18 11:02 ), lest 901 ganger
Endret: 05.01.18 11:05

Innrømmer glatt at jeg gjorde tabbe med å lempe ut beholdningen 20/12, undervurderte styrken i caset. Min erfaring er at det jeg har tapt mest på opp gjennom årene er nettopp å ikke gevinst sikre, det er kanskje unntaket som bekrefter regelen dette da.

Håper å kjøpe litt mere men har ikke lyst til å dra opp snittet mitt. Dette er en vanskelig avveining.
Innlegg av: Tåka (05.01.18 11:12 ), lest 850 ganger

sikkre , ja men det en ser er at flere kjøper på meldingene.

Der kom mange nye 20.des på listen, men dei var nok ikke helt ukjent med pcib. mange har nok lagt med 30-40k og kjøpte så en dobling og kom inn på listen, flere kan og tenkes at når den neste melding kommer at det er bedre og kjøpe mer på 60 på vei opp, enn og kjøpe mer nå.

volum messig er det vanskelig og treffe med 20k og på topp / bunn.
Innlegg av: fabian2 (05.01.18 11:25 ), lest 823 ganger

det glidende snitt , det glidende snitt, er bare ditt-----ofte kan disse spinnville tekniske analysene minne om religion..... har man først fått troen , så er det bare å dure på i årevis..... fornuftig tilsnakk har absolutt ingen virkning, det er nytteløst. - Warren Buffet sa jo at "disse linjalgreiene" hadde han ingen tro på.- - Men som religion , når man hører så mye mas om det , begynner man jo å lure på om det KANSKJE kan være noe i det....::)))...av og til
Innlegg av: SomSa (05.01.18 11:39 ), lest 843 ganger
Endret: 05.01.18 11:40

flaksegrisen

"Skjønner heller ikke hvorfor man skal gevinstsikre nå.Aksjen er sykt billig og caset er sykt bra."

Noen mente også Nano var billig på 110.... Meglerhus og store tradere bruker teknisk analyse for å tjene mest mulig penger ved å
pumpe/dumpe aksjer, skape håp eller desperasjon hos andre aksjonærer når aksjen stiger eller faller kunstig mye. Dette skjer
mye i andre aksjer.

Dersom jeg ikke tar feil hadde Edison et kursmål på ca. 42, har de oppgradert kursmålet? Vanligvis ligge aksjekursen en
god del lavere enn kursmålet. Handles ikke aksjekursen over kursmålet? Tradere vet om dette.

bravi

Gevinst er gevinst, når grådigheten tar over deg og du angrer på gevinstsikringen husk SDRL, Clavis, NSG eller PCIB i 2010...
de som solgte og angret ble tilslutt lykkelige. Skaff deg en spåkule.

Innlegg av: BenteBazooka (05.01.18 11:56 ), lest 729 ganger

Eneste norske selskap edison følger er Photocure, der har de kursmål på 42.

Hva var grunnen til at Nano sank fra 110 da...?

Tok du somsa gevinst i targovax på høyt 20-tall...?
Innlegg av: SafeInvest (05.01.18 11:59 ), lest 720 ganger

Hvorfor roter løgneren SomSa/DuIgjen seg til stadighet inn på Pcib tråder?
Innlegg av: SafeInvest (21.05.18 12:09 ), lest 295 ganger

Man kan jo stille spørsmålstegn til SomSa/SinanH/DuIgjen din agenda angående Pcib...
Innlegg av: Eder (05.01.18 11:42 ), lest 772 ganger

Edison hadde vel kursmål 42 i PHO. Stemmer ikke det?
Innlegg av: fabian2 (05.01.18 11:48 ), lest 753 ganger

Så kjekt hvis du ( ikke bare Somsa ) kunne slutte å ha så store rom med LUFT ,når du skriver , det gjør trådene så laaaaange
Innlegg av: fabian2 (05.01.18 11:53 ), lest 742 ganger

Teknisk analyse kan være en fin erstatning for spåkule. Mange tilhengere.
Innlegg av: Rola (05.01.18 12:03 ), lest 712 ganger

Nevn ett selskap som har pivotal fase II og hvor FDA og EMA indikerer AA som kun er priset til en milliard!!!?

Stort sett ser det ut til at internasjonale biotek selskap med det i kofferten prises til flerfoldige milliarder? NANO prises eksempelvis til ca fire milliarder.

PCIB kurs skal opp 400% for å få lik mcap som NANO.
Innlegg av: SomSa (05.01.18 12:07 ), lest 720 ganger

Det var et innlegg som var nevnt et kursmål fra et meglerhus for en stund siden, jeg tror det var på ca. 42 tallet. Noen må
ha et kursmål på et serøs børsnotert selskap!

Innlegg av: SafeInvest (05.01.18 12:10 ), lest 684 ganger

Ja, for hvis ingen meglerhus har et kursmål så er ikke selskapet seriøst?

Du må være den mest useriøse personen på HO SomSa/DuIgjen.

Hva gjør du egentlig på en Pcib tråd hvis du ikke har tro på selskapet?
Innlegg av: Rola (05.01.18 12:14 ), lest 682 ganger

Ikke unaturlig om det kommer dekning på selskapet etter 20 DES melding. Det blir ålreit. Antar det plutselig kommer kursmål. Først skal vel fond inn?
Innlegg av: flaksegrisen (05.01.18 12:22 ), lest 651 ganger

Du må slutte med å legge ut løgner Somsa. Det er utrolig irriterende og du skader TRVX, ingen som vil investere i det selskapet når en som er full av løgner har dem som favoritt.
Innlegg av: SafeInvest (05.01.18 12:27 ), lest 609 ganger

Enig med Flaksegrisen.
Der andre skribenter bringer frem nyttig informasjon og betraktninger og pirrer andre investorer, der ødelegger SomSa/DuIgjen både Trvx tråder og PCib og Nano tråder med løgn, usannheter og halvsannheter.
Innlegg av: fabian2 (05.01.18 12:32 ), lest 589 ganger

Ja , men Slumsa er så flink til å legge inn MASSE LUFT over og under skribleriene. Han tror vel det hjelper.
Innlegg av: Otard (05.01.18 12:33 ), lest 598 ganger

Jeg syns det er utrolig at det er denne tråden som lever mest her.

Som jeg har sagt før: Troll som får mat, forblir så lenge det er mat å hente.