Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Bil og motor
Innlegg av: exian (03.01.18 16:53 ), lest 2219 ganger
Endret: 03.01.18 16:55

Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Statens vegvesen har ansvaret for skiltingen av denne veien.

https://www.op.no/ulykke/trafikk/siktelse/kjorte-pa-feil-side-av-veien-i-tre-kilometer-for-han-traff-bilen-med-familien-pa-fem/s/5-36-498028

Politi og vegvesen beskylder føreren av varebilen for å ville ta livet av seg.

Mens fakta synes å være at manglende innkjøring forbudt skilt, synes å ha vært helt avgjørende her.

Utkjøringsramper har innkjøring forbudt skilt i enden.

Skipet Rocknes skyldte på et sjøkart, og kom seg unna med det.

Politi og vegvesenet hadde helt feil da de påsto at varebilen hadde kjørt inn gjennom en liten åpning. Og kjørt 1 km herfra.

Varebilen trodde han kjørte riktig.
Innlegg av: Norwege (03.01.18 17:00 ), lest 1310 ganger

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Så du mener at et skilt er nødvendig for å holde seg edru og ikke kjøre igjennom og på motsatt side igjennom åpning i autovernet....?

Mulig du sitter på andre opplysninger en myndighetene. Da bør du snarest ta kontakt og opplyse de.

Trenger du skilt for å forstå at du ikke skal krysse igjennom åpningene i autovernet på firefeltsvei, så bør du levere inn førerkortet ditt.
Innlegg av: exian (03.01.18 17:10 ), lest 1297 ganger
Endret: 03.01.18 17:33

RE^2: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Du er visst ikke oppdatert på siste utvikling i saken Norwege. Varebilen kjørte ikke igjennom en liten åpning i midtrabatten.

Han kom feil etter Langgangenbroen i retning Larvik. Her er det ca 250 meter opphold uten noen midtrabatt. For enden av dette 250 meter lange området skulle det stått innkjøring forbudt skilt til venstre.

Andre lignende steder i Norge mener jeg det står innkjøring forbudt skilt sånne steder.

Og det gjør det for enden av alle avkjøringsramper fra motorveier.

Her har vi med en avslutning av motorvei klasse A å gjøre, og som ender ut i EN sammenhengende bred vei. For enden av denne motorveiavslutningen skulle det stått innkjøring forbudt skilt.

Med andre ord : Tilsvarende som for enden av en avkjøringsrampe.

Innlegg av: sannhetsarkivet (03.01.18 17:54 ), lest 1237 ganger

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Politiet har beskyldt varebilsjåføren for å ville ta livet av seg.

Mens fakta tyder på at varebilsjåføren tok feil av veien pga. mangelfull skilting på stedet.

Dermed kan man nesten beskylde politiet for å ha fremsatt falsk anklage for å ville beskytte feil andre offentlig ansatte synes å ha begått i statens vegvesen.
Innlegg av: SuperSpinal (03.01.18 18:52 ), lest 1216 ganger

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Det er vel en grunn til at personen som kjørte mot kjøreretningen er siktet? Politiet mener å ha bevis. Jeg har kjørt der selv og det er vanskelig å ta feil av retningene. Videre har det tidligere andre steder i Norge vært påvist forsett i møteulykker på denne måten. Alvorlige psykiatriske lidelser starter også i 20-årene. De blir tydelige da. Lovgivningen bør bli strengere på dette området. Psykisk syke bør neppe ha førerrett.
Innlegg av: exian (03.01.18 19:41 ), lest 1155 ganger

RE^2: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Siktelsen var basert på et helt annet innkjøringssted.

Snakk om psykiatri er dermed også helt bak mål.
Innlegg av: Gullsmeden (03.01.18 19:13 ), lest 1190 ganger
Endret: 03.01.18 19:15

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Sjansen for at dette var en selvmordskandidat er veldig stor.

Greit at noen amøber tar feil og setter i gang å kjøre i feil retning på motorveien, men man oppdager jo dette fort dersom man ikke er senil eller har ekstremt lav IQ.

Nei denne sjåføren visste hva han gjorde.

En normal person hadde kjapt stoppet og kjørt ut til siden dersom man plutselig oppdaget at man kjørte i feil retning, det gjorde han ikke, han fortsatte.


Dette er jo et tabu-område, men faktum er at veldig mange velger å ta sitt eget liv i trafikken isteden for å henge seg, ta tabletter eller skyte seg.

Disse folkene må ut av statistikken for ulykker og inn i statistikken for selvmord.

I dette tilfelle begikk vedkommende et drap, og bør straffes for det. Så kan kan forsøke selvmordet i fengselet dersom han føler for det.
Innlegg av: Syriner10 (03.01.18 19:21 ), lest 1175 ganger

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Hvis han ville ta livet av seg, behøvde han vel ikke å kjøre flere km før han kræsjet.
Innlegg av: exian (03.01.18 19:38 ), lest 1151 ganger

RE^2: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Denne hendelsen har vært feilfremstilt fra start. Varebilsjåføren kjørt ikke gjennom en åpning der politiet hevdet. Og politiet snakket om spor der. Det var jo feil, fordi det var 2 kilometer feil.

En motorvei klasse A med 110 km/t må ha tilstrekkelig skiltadvarsel i en helt åpen ende som vi står overfor her. Det er mangelfull skilting å ikke skilte innkjøring forbudt her mener jeg.

Varebilsjåføren har etter min mening høyst sannsynlig vært i god tro.




Innlegg av: e-mobilitet (03.01.18 19:57 ), lest 1136 ganger

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Det var mangelfull og uforsvarlig skilting på stedet. Resultatet av dette ble at en familiefar til tre barn ble drept.

Og f.eks. Drøbakstunnelen har hele tiden hatt mangelfull og uforsvarlig skilting. Samfunnet har tapt mye pga. dette.

Innlegg av: SuperSpinal (03.01.18 20:05 ), lest 1142 ganger
Endret: 03.01.18 20:08

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Alle dødsulykker blir etterforsket av politiet. "Ulykken" ved Langangen er under etterforskning. Vanligvis er det vel ganske stor trafikk her, men rundt kl. 04:00 om natten er det nok lite. Imidlertid er viktige veistrekninger overvåket av Veitrafikksentralen. Så også denne.

For tidlig med konklusjon, men som Gullsmeden sier. Normale mennesker uten demens, ruspåvirkning eller ytterst lav iq vil neppe gjøre feil siden man må gjøre et høyst ulogisk bytte av kjørebane og felt.

https://www.ta.no/nyheter/politiet/e18/her-la-han-seg-i-feil-fil-med-vilje-sa-du-aj59030-for-bildrapet/s/5-50-466384
Innlegg av: e-mobilitet (03.01.18 20:14 ), lest 1121 ganger

RE^2: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Jeg konkluderer allerede jeg mht. det som har med skilting å gjøre. Det var uforsvarlig mangelfull skilting på stedet.

Det var et helt åpent område på 250 meter, og en avsluttet 110 vei uten innkjøring forbudt.
DET er uforsvarlig mangelfull skilting.

Det var vinter og mørkt.

Det åpne området på 250 meter har ingen logikk.
Innlegg av: SuperSpinal (03.01.18 20:18 ), lest 1121 ganger

RE^3: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Jeg kan være enig i vinter og snø visker ut merkingen på bakken. Det var snø eller snødde på dette tidspunktet. Det er belysning på klasse B (rett før) selv om den ikke er så god, men belysning på A er meget god. Alt på E18. Det er riktig at det er overgang fra motorvei B til A akkurat her.
Innlegg av: e-mobilitet (03.01.18 20:24 ), lest 1105 ganger
Endret: 03.01.18 20:25

RE^4: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Sne på veien visker ut veibanene. Det var et 250 meter langt åpent område. Da kan en bilfører oppleve at venstre autovern i nordgående retning er autovernet en skal forholde seg til som sin ytterkant av veien. Dermed ledes man inn der.

Dette stedet er ekstra spesielt altså.

Et sånt sted må det stå innkjøring forbudt skilt.
Innlegg av: Syriner10 (03.01.18 20:24 ), lest 1110 ganger

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Har ikke sett noe om denne ulykken, dette skal ikke kunne foregå. Det er vinter og det er mørkt og kanskje snøvær, folk kan være trøtt, så det minste en kan forlange er at det er forsvarlig skiltet.
Innlegg av: e-mobilitet (03.01.18 20:31 ), lest 1086 ganger
Endret: 03.01.18 20:34

RE^2: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Jeg mener vegvesenet i løpet av få dager må sette opp innkjøring forbudt skilt her.

Og hvorfor ha et så langt åpent område som hele 250 meter ?

Innlegg av: Odeven (03.01.18 20:34 ), lest 1082 ganger

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Å være edru når man kjører bil er også til god hjelp.

O.

Innlegg av: exian (03.01.18 21:47 ), lest 979 ganger

RE^2: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Ja det er påbudt. Men det fritar ikke vegvesenet fra sitt ansvar om å skilte veien tilstrekkelig og forsvarlig.

Alle vet at veier også utsettes for noen få promillekjørere av og til. Og da er robostheten og forsvarligheten til skilting ekstra viktig. Da må det ikke være farlige hull i skiltingen.
Innlegg av: exian (03.01.18 20:37 ), lest 1068 ganger
Endret: 03.01.18 20:38

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Utfra forholdene omkring krasjstedet så slår jeg fast allerede nå at dette ikke har vært selvmordskjøring, eller skadehensiktskjøring.
Innlegg av: SuperSpinal (03.01.18 20:44 ), lest 1071 ganger

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

La gå med at det ikke er helt optimalt med sikkerhet og tydeliggjøring her på denne veistrekningen og akkurat på det aktuelle stedet.

Alle de som kjører der klarer likevel å kjøre riktig. Hvorfor klarer ikke siktede denne oppgaven? Hvorfor endrer han ikke adferd etterpå?

Den siktede var ute med bil på et tidspunkt som er litt uvanlig. Hvorfor det og hvilket mål hadde han? Hva var målet for turen?

Tidligere historikk på den unge siktede? Hvilke triggere kan ha blitt akutte?
Innlegg av: exian (03.01.18 20:53 ), lest 1044 ganger
Endret: 03.01.18 20:56

RE^2: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Han kan f.eks. ha blitt forledet av den venstre autovernkanten og havnet inn feil.

Veien var tom for biler kl 04.30. Dette var nyttårsaften. Og folk har fri første nyttårsdag. Dermed liten grunn til å kjøre ute
på E18 kl 04.30 natt til 1. januar.

Han skjønner ikke at han kjører feil før sekundet før det smeller. Da er det for sent.
Det er en sving og en tunnel der det smeller.
Ingen av bilene har skjønt faren før rett før det smalt.

Politiet har ikke noe på han fra før.
Innlegg av: Fluefiskeren (03.01.18 21:10 ), lest 1036 ganger

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Exian

Synes du bør la dette ligge nå. Litt uverdig å spekulere så mye ang. en tragisk ulykke som ingen vet svaret på. Pr. nå er vel det eneste man vet med sikkerhet at han hadde promille. Så får det andre overlates til politiet og komme senere.
Innlegg av: exian (03.01.18 21:26 ), lest 1007 ganger
Endret: 03.01.18 21:31

RE^2: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Det var påfallende at deep state organet NRK 21 Nyhetene hadde kokt ihop noe med veisikkerhet allerede til denne sendingen.
Dvs. for deep state organet Vegvesenet.

Fluefiskeren,
Dette er ikke spekulering. Det er på det rene at skiltingen ved avslutningen av det 250 meter lange åpne området ved overgangen mellom motorvei klasse B og A er uforsvarlig mangelfullt skiltet.

Politiet har anklaget skadet varebilfører
for forsettelig drap. Og dette utifra en innkjøring som viste seg å være et helt annet sted, og med helt andre egenskaper enn opprinnelig påstått. Og på et sted som avvek med over 2 kilometer.

Det hender dessverre at enkelte bilførere
en sjelden gang har promille. Dette var natt til fridagen første nyttårsdag, og biltomme veier.

Allikevel så kommer ikke vegvesenet unna kravet om forsvarlig og tilstrekkelig skilting.

Vegvesenet må snarest skilte ordentlig på stedet. Samtidig kan de skilte Drøbakstunnelen ordentlig også. Dvs. før rundkjøringen på både Follosiden og Hurumsiden. Slik at lastebilsjåfører får muligheten til å ombestemme seg. Samt alternativt være forberedt tidligere på hvilken nedoverbakke som møter dem.
Innlegg av: SuperSpinal (03.01.18 21:45 ), lest 990 ganger
Endret: 03.01.18 21:46

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

exian

Dømmekraft er helt sentralt i "ulykken". Til tross for ytre forhold har alle et ansvar for en alminnelig adferd. Ruspåvirkning påvirker adferd, men er avhengig av hvor mye promille eller narkotiske stoffer. Det er ikke opplyst, men den unge siktede er også siktet for dette forholdet. Likevel er det en terskel for å forsettelig skade eller ta liv (sitt eget eller andres). Derfor kommer psykose også inn i likningen. Det er alltid en årsak bak en hendelse. Liten eller stor selv om den kan være tilslørt.
Innlegg av: exian (03.01.18 21:55 ), lest 974 ganger

RE^2: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Ulykker har ofte flere årsaker. Og ofte har de virket sammen.

Varebilførerern har vært i god tro i sin tilstand, inntil sekunder før det smalt. Der det smalt er det en tunnel og en sving.
Varebilen havnet langt forbi personbilen.

Dette var første bil varebilen møtte. Og det var intet stort kjøretøy varebilen møtte.

Han har pga. den mangelfulle og uforsvarlige skiltingen, ikke oppdaget at han kjørte feil i vintermørket kl 04.30
natt til 1. nyttårsdag.
Innlegg av: Drøfteren (03.01.18 22:02 ), lest 963 ganger
Endret: 03.01.18 22:09

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Det overlastede skipet Rocknes som tippet rundt i Vatlestraumen hvor flere omkom, påberopte seg feil på et sjøkart, og ble frikjent og tilkjent stor erstatning pga. det. Vi skal ha likhet for loven her i landet.

Vegvesenet fritas ikke fra sitt ansvar selv om en bilist har promille. Med forsvarlig skilting og veiutforming.
Innlegg av: SuperSpinal (03.01.18 22:10 ), lest 957 ganger

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Jeg forstår at du exian har påtatt deg rollen som forsvarer. Uten greie svar på de spørsmål jeg har stilt 03.01.18 20:44 kan jeg ikke konkludere i denne saken.

Denne saken kommer opp i retten vil jeg ganske sikkert tro om noe tid. Påstanden fra politiet er slik at den vil gå til påtalemakten og derfor en rettergang.
Innlegg av: exian (03.01.18 22:26 ), lest 934 ganger

RE^2: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Varebilsjåføren er ikke avhørt enda en gang.

Politiet opptrådte underlig da de hevdet han hadde kjørt gjennom en liten åpning i midtrabatten 1 kilometer fra kollisjonsstedet,
og siktet han for forsettelig drap.

Dette er jo riv ruskende galt. Hendelsesforløpet var et helt annet.

Vegvesenet må vurdere å bygge om veien efter Langangenbroen, og skilte forsvarlig der.
Skilte bes de gjøre med en gang, i påvente av ferdigstillelse av endelig løsning.
Innlegg av: Ludwigo (03.01.18 22:27 ), lest 939 ganger
Endret: 03.01.18 22:28

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

En lastebilsjåfør sier nå at varebilen forbikjørte ham på 2-feltsdelen av veien, før den fortsatte på feil side da veien ble 4-felts.
http://touch.varden.no/nyheter/lastebilsjafor-sa-bilen-kjore-i-feil-kjoreretning-provde-a-varsle-politiet-1.2221716
(Krever innlogging)

Det styrker jo teorien om at dette kan være en feil og ikke et selvmordsforsøk (selv om det også er mulig at han la seg ut i god tid med vilje). Hvis det stemmer at føreren hadde promille må man uansett si at det er hans feil, han hadde neppe kjørt feil hvis han var edru.
Innlegg av: exian (03.01.18 22:51 ), lest 892 ganger

RE^2: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Han har kanskje ikke sett den kommende smale midtrabatten fordi lastebilen skygget for sikten ?
Og kan ha blitt forledet av autovernet på venstre side som han trodde var venstre kant av veien for han. Tenk hvis det har vært sånn.

Derfor er tilstrekkelig forsvarlig skilting veldig viktig her. Og jeg synes man ikke burde ha så lange åpne områder. Det er veldig uvant for bilistene, og mye uvant kan skje. Og så har vi faren med avslutning og påbegynnelse av 110 km/t fartsgrense her.

Jeg tror ikke man skal ha en sånn utforming på veien med et så langt tvetydig område.
Innlegg av: Ludwigo (03.01.18 22:34 ), lest 920 ganger

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Har forresten vært mange front mot front på E18 i Vestfold under ombyggingen fra 2 til 4 felt, forårsaket av at folk ved en feil har kjørt mot fartsretningen. Spesielt knyttet til strekninger der man kjører toveis på den ene halvparten av ny firefeltsvei mens den andre halvparten ikke er ferdig ennå. Var en stygg persobil mot trailer-ulykke ved Sandefjord i 2014 der fører av personbilen forklarte at han ble villedet av dårlig oppmerking. For ikke lenge siden hadde man samme løsning ved sørenden av den nye Martineåstunnelen ved Larvik. Denne er nå lagt om så sørgående trafikk np kjører på en parallell sidevei, men ikke før det hadde skjedd to front mot front-kollisjoner på kort tid.
Innlegg av: OIL-IT (03.01.18 22:49 ), lest 905 ganger

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Dårlig politiarbeid er det åpenbart. Det er ikke ukjent. Ei heller at Vegvesenet heller ikke synes å ha gjort det de skulle. Selvmordsforsøk er mer enn antydet. Det virker rart at føreren i så fall ikke valgte seg ut en trailer å kjøre inn i, men en tynnplatet varevogn. Utfallet er uansett tragisk og spekulasjoner om skyld, osv burde vært avventer til langt sener i etterforskningen. Den er såvidt begynt. Det er derfor skammelig hvordan politiet tillot seg å gå ut i saken. Det er svært uverdig.
Innlegg av: exian (03.01.18 23:00 ), lest 891 ganger

RE^2: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Det var ikke varebil men stasjonsvogn han kolliderte med.

Vi har dårlig tillit til etterforskning. Det er derfor vi selv må se på dette.

Sånne saker er ofte ikke så vanskelige. Men hvis fakta vris på kan det bli mye forviklinger.

Man begår ikke selvmord med overlegg ved å treffe en tilfeldig bil bak en sving.

Han har ikke oppdaget at han kjørte feil. Så plutselig smalt det fordi man oppdaget hverandre så sent.

Innlegg av: PSI- Investor (03.01.18 23:02 ), lest 884 ganger
Endret: 03.01.18 23:03

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Jeg vil ikke på noe vis forsvare å kjøre ruspåvirket.
Er man skikkelig trøtt er ikke det mye bedre, det kan også komme mer plutselig på uten at det er planlagt.

Jeg støtter at uansett hva som skjedde her så bør skikkelige skilt komme på plass med en gang. Skikkelig skilting er billig sikriing, og noen steder er det mangelfult.

Om dere skulle hevde at ingen av dere noen gang har vært et sted, f eks et sted der det er omkjøring pga veiarbeide, uten noen gang å ha vært litt usikker på hvor det er riktig å kjøre, så har dere enten kjørt lite på ukjent vei eller er ikke ærlige. For meg har det skjedd mange ganger. Men da har jeg jo ikke akkurat pøst på i full fart da.
Menn eg skjønner at det går an å ta feil.
Innlegg av: SuperSpinal (03.01.18 23:03 ), lest 891 ganger

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

OIL-IT

Jeg tror du tar litt feil av kjøretøyene her.

Dessuten er det en politijurist som tar ut siktelse. Vanligvis på bakgrunn av bevis og lovverket for den straffbare handlingen. Det er tatt ut siktelse for forsettelig drap og ikke bare det mer alminnelige uaktsomt drap ved trafikk hendelser.. Jeg regner med at politiet har ganske klare bevis for siktelsen og vil tydeliggjøre dem for en rett etter etterforskningen er avsluttet.
Innlegg av: exian (03.01.18 23:29 ), lest 861 ganger

RE^2: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Denne siktelsen er basert på innkjøring 1 km før. Slik var ikke hendelsen. Det er ikke grunnlag for eksisterende siktelse lenger.

Varebilsjåføren har vært i god tro. Pga. forbikjøringen misforsto han hvor veien gikk.
Og kjørte videre i god tro der.

Det var biltomt på veien, og han oppdaget ikke at noe var feil før sekunder før det smalt bak en sving. Og motgående hadde vært heftet med en tunnel. Maksimal uflaks for alle innvolverte.

Bedre skilting må opp med en gang.
Innlegg av: SuperSpinal (03.01.18 23:40 ), lest 864 ganger

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Litt av utfordringen ligger i bevis av forsett. Slik i utgangspunktet er det helt klart et forsett å kjøre i motsatt retning på motorveien som siktede gjorde. De aller fleste vet det ender med ulykke, død og elendighet. På den bakgrunn er nemlig politiets siktelse om forsettlig drap korrekt. Det er en handling gjort med overveiende sannsynlighet for død og fordervelse. Juridisk sett er det ingen tvil. Det er forsettlig å kjøre mot kjøreretningen på motorvei.
Innlegg av: exian (03.01.18 23:54 ), lest 852 ganger
Endret: 03.01.18 23:57

RE^2: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Siktelsen var som sagt basert på en antagelse om at han hadde kjørt inn via en liten åpning i midtrabatten. Politiet mente de hadde spor i snøen der.

Nå viser denne gjerningsbeskrivelsen seg å være fullstendig feil.

Lastebilen han kjørte forbi i det 250 meter lange området, kan ha skygget for sikten mot midtdele. Og det var ingen skilt der som viste at innkjøring var ulovlig eller feil.

Han har dermed vært i god tro. Det er ikke mulig å skue noe ondt forsett her i det hele tatt.

Man vil jo ikke skade seg selv eller andre.
Han forsto ikke i hvilken farlig situasjon han hadde havnet i.

Siktelsen er aldeles forkastelig, og må bortfalle omgående.

Vegvesenet med sin betenkelige veiutforming og uforsvarlige og mangelfulle skilting, hadde i sum skapt en dødsfelle.
Vegvesenet burde politianmeldes for grov tjenesteforsømmelse med døden til følge.
Innlegg av: SuperSpinal (04.01.18 00:39 ), lest 838 ganger

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Nå er ny E18 fra Langangen til Dørdal under bygging og blir vel ferdig en gang i 2020+. Det er et krevende prosjekt. Veiene i Telemark er ikke akkurat verdens beste og det er riktig E18 egentlig slutter ved Langangen og kan ikke kalles motorvei med noe i nærheten av den superveien som er gjennom Vestfold (mangler litt gjennom Larvik, men blir helt ferdig der tidlig i år). Som de fleste vet klarer ikke Norge å bygge hele motorveier og de slutter ofte ut i klasse B eller bare landevei. Det ved Langangen er et slikt sted.

Jeg synes ikke det er så feil, men selvsagt kunne overgangen vært bedre og skiltingen ennå klarere.

Fritar dette den siktede? Nei!
Innlegg av: Drøfteren (04.01.18 06:39 ), lest 787 ganger
Endret: 04.01.18 06:46

RE^2: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Det er midtdeler på stedet hvor ulykken skjedde, og politiet mistenker at den siktede 21-åringen kjørte over på den andre siden gjennom en luke i denne midtdeleren lenger framme. De er foreløpig tilbakeholdne med hvorfor de etterforsker saken som et drap.

– Vi mener det er skjellig grunn til mistanke for at han med viten og vilje har kjørt over i motgående kjørefelt og kjørt inn i front mot den andre bilen. Vi ønsker ikke å gå i detalj på hva vi bygger det på, men går ut med vår konklusjon, sier Pedersen.

Han sier politiet vil vurdere om siktelsen også skal gjelde drapsforsøk for de skadde personene.
___________________________________________
Det politet sier her er feil og uhyrlig.

Den feilaktige veiutformingen etter Langgangen brua, sammen med den uforsvarlig mangelfulle skiltingen, medførte at siktede
i en forbikjøring ble forledet til å tro at han kjørte riktig. Det er også et motorveiskilt ved denne kjørebanen som indikerer at han kjører riktig.

Politi forsøker å skyve skyld vekk fra vegvesenet.

Vegvesenet har ansvaret for summen av forsvarlig veiutforming og skilting på stedet. Her har dette vært en katastrofe.

Med den følge at en helt uskyldig familie på 5 ble ødelagt.

Skal vi lære av ulykken og forebygge for fremtiden, må korrekte fakta på bordet.

For å forhindre nye uhell må vegvesenet snarest ut å skilte forsvarlig på stedet.

Midtrabatten må også forlenges betydelig på stedet. Det tar det litt lenger tid å få til.
___________________________________________
Det er ellers skammelig at deep state pk media driver taktisk rapportering fra saken.
Hvor viktige opplysninger tilbakeholdes eller settes bak betalingsmur. Ingen blant folk flest har abonnement i alle mulige aviser. Avisene får statsstøtte og misskjøtter sin samfunnsoppgave når de aktivt bruker betalingsmur i sånne saker av stor og nødvendig almen interesse.

Avisene bør få reduksjon i samfunnsstøtten når de manipulerer slik vi ser her.

Innlegg av: exian (04.01.18 09:13 ), lest 744 ganger

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Fersk link :

https://www.pd.no/larvik/krim/trafikk/kjorte-pa-feil-side-av-veien-i-tre-kilometer-for-han-traff-bilen-med-familien-pa-fem/s/5-40-204979

Utdrag :
Bildene avslører at 21-åringen som ønsket å ta livet sitt, og som forårsaket dødskrasjet der familiefaren (47) ble drept, kjørte i hele tre kilometer på feil side av veien før han møtte bilen som kom på E18 i retning fra Larvik mot Telemark.
____________________________________________

Det er helt uhyrlig det Porsgrunn Dagblad her skriver. Det er overhodet intet grunnlag for å hevde at varebilsjåføren ønsket å ta sitt liv.

Alt tyder tvert om på at den sterkt klanderverdige veiutformingen sammen med den uforsvarlig mangelfulle skiltingen forledet varebilføreren til å tro at han kjørte riktig.

Det var mørkt og sne på veien.
Innlegg av: Fluefiskeren (04.01.18 09:43 ), lest 732 ganger

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Her er bilde fra påkjøringen.

https://www.nettavisen.no/nyheter/her-kjrte-sjafren-feil-fr-ddsulykken/3423402772.html
Innlegg av: OIL-IT (04.01.18 09:57 ), lest 737 ganger

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Superspinal, beklager feil kjøretøyhenvisning nedenfor. Det endrer dog ikke det essensielle. Ellers, ja, politijuristene kommer inn. For meg er de en del av politiet, og slett ikke alltid dem med best vurderingsevne. Med mindre det er innrømmet selvmordsforsøk ( det har jeg ikke at påstås noe sted) er det utrolig at selvmordsforsøk så bastant påberopes som grunnlag for kjøringen.
Innlegg av: Drøfteren (04.01.18 10:22 ), lest 709 ganger
Endret: 04.01.18 10:23

RE^2: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Bilde i Nettavisen er ufullstendig. Det viser bare 10 - 15 meter frem til midtdeler. I virkeligheten er avstanden ca 250 meter.

Det var mørkt og sne. Hiacen var ikke hvit, men sølvfarget.

Hiacen har kjørt forbi en mindre lastebil i det ca 250 meter lange området. Og kan ha mistet synet av midtrabatten.

Lenger frem står det et motorvei klasse A skilt henvendt mot ham, som kan forlede han til å tro at han ligger riktig.

Ingen som ikke er selvmordskandidat vil i fullt alvor kjøre mot trafikkretningen i full fart. Han har åpenbart ikke skjønt at han var kommet i feil kjørebane.

Denne veiutformingen og mangelfulle skiltingen er i sum en trafikkfare av dimensjoner.

På kollisjonsstedet er det en sving og en kort tunnel, hvilket indikerer at sjåføren ikke har skjønt at han kjørte feil.
Det var et maksimalt uflaks sted som de to kolliderende bilene møtte hverandre.

Hadde møtingen skjedd et annet sted kunne kollisjonen vært unngått.
Innlegg av: Fluefiskeren (04.01.18 10:18 ), lest 715 ganger

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Oil

Det er flere ting som vi vet, og vi burde dermed ikke spekulere. Politiet kommer med det etterhvert.
Innlegg av: SuperSpinal (04.01.18 10:28 ), lest 711 ganger

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Trolig har exian rett i hendelsesforløpet (03.01.18 23:54) ang. kjøringen til den siktede. Det er også riktig at det ikke er midtdeler etter Langangen-brua i retning Larvik til der E-18 blir skikkelig motorvei.

Som før nevnt er denne overgangen ikke helt sikker eller perfekt, men alle kjører likevel riktig der unntatt ved denne hendelsen. Det står et påbudskilt der. Det hender andre steder på motorveier bilførere kjører i feil retning av ulike årsaker.

Hvorfor gjerningspersonen får den mer alvorlige siktelsen forsettlig drap er uklart gjennom media. Politiet vil ikke gå ut med alt pga. etterforskningen.
Innlegg av: Drøfteren (04.01.18 12:05 ), lest 692 ganger
Endret: 04.01.18 12:10

RE^2: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Har han oversett midtdeleravslutningen i det snedekte vintermørket i forbindelse med forbikjøringen, kan han ha oversett påbudsskiltet også.

Men så kan han like etterpå ha fått øye på motorvei klasse A skiltet, og som en bekreftelse på at han selvfølgelig kjørte riktig. Hvilket det aldri hadde vært den minste tvil om.

Veiutforming og skilting kan ha veldig mye å si for sikkerheten. Det er bedre å være på ekstra trafikksikkerhets forebyggende siden, enn det motsatte.

Drapssiktelsen med forsett bygger på et helt annet hendelsesforløp. Den burde frafalles omgående.

Det er mulig å misforstå veiutforming. I fraværet av advarende skilting fremstår kjøringen som helt trygg.
Innlegg av: Tullium (04.01.18 17:40 ), lest 661 ganger

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Fyren har promillekjørt.
Fyren har drept pappen til 3 barn, alvorlig skadet mor og ett barn.
Veivesenet har selvsagt ingen skyld i dette.

Innlegg av: exian (04.01.18 17:41 ), lest 655 ganger

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

http://www.varden.no/kjop-tilgang?aId=1.2222133

Alvorlig for mor og datter.
Innlegg av: Drøfteren (04.01.18 17:47 ), lest 652 ganger

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Det burde være et vilkår for statsstøtte til aviser, at de ikke legger slike saker bak betalingsmur.
De fyller ikke sin samfunnsoppgave på adekvat måte slik det er nå.
Innlegg av: SuperSpinal (04.01.18 19:09 ), lest 623 ganger

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Mannen fremstilles som en forferdelig forbryter i media. Det er klart han har brutt mange lover. Så vi kan ikke frikjenne ham. Jeg tror han blir dømt for drap. Enten blir det uaktsomt eller forsettlig.

Skiltingen og oppmerkingen av veien blir nok frikjent. Været også. Veitrafikklovene sier fører har det største ansvaret.
Innlegg av: Tullium (04.01.18 20:01 ), lest 614 ganger

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Mannen er en forferdelig forbryter. Tenk de lidelsene han påfører så mange folk...
Innlegg av: terrorfosker (05.01.18 13:15 ), lest 569 ganger

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Media, politi og vegvesen ser ut til å bedrive et deep state sammenrottet spill her.

Virkelig drøyt hvordan media holder på. Beskytter sine deep state kamerater i politi og vegvesen.

Det kan være lignende feller andre steder i norges veisystem som det er ved Langangen brua.

Innlegg av: SuperSpinal (05.01.18 13:35 ), lest 561 ganger

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

fosker, om du skal rote inne på tråder med det rotete hodet ditt må du forstå. Samfunnet kan ikke akseptere drap og heller ikke om det skjer i trafikken. Så dette var drap fordi når man kjører mot retningen på motorvei (110km/t) er sannsynligheten svært høy for ulykker med døden til følge. Det må også være noen signal til de andre som deltar i trafikken. Ruspåvirkning, farlig adferd og brudd på trafikkreglene er ikke greit for samfunnet.

Om hendelsen var med forsett er jeg ikke helt sikker på. At dette minimum var uaktsomt drap er jeg helt sikker på. I tillegg er det andre klare straffbare forhold her.
Innlegg av: e-mobilitet (05.01.18 19:59 ), lest 520 ganger

RE^2: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

SuperSpinal
Her er saken den at varebilføreren ikke forsto at han kjørte feil. Han så ingen biler på veien. Plutselig smalt det rundt en sving. (I sammenlagt 200 - 220 kmt/t går det ekstremt fort for seg).

Promillen er ikke kjent enda.

Det er enorm forskjell på uaktsomt drap og forsettelig drap.

Faren er at dette overskygger det egentlig VELDIG alvorlige her, nemlig at veiutformingen
på det aktuelle sted, sammen med uforsvarlig mangelfull skilting er en kontinuerlig dødsfelle.

Og lignende dødsfeller fins åpenbart flere steder i norges veisystem. Det er media plikt å omtale dette.
Innlegg av: Tullium (05.01.18 19:44 ), lest 528 ganger

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Terrorfosker, er du MH77?
Samme verdensbilde.
Innlegg av: e-mobilitet (05.01.18 20:03 ), lest 525 ganger
Endret: 05.01.18 20:05

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Det er helt vanvittig å ha en åpen motorvei klasse A ende ut i et stort åpent snedekt område uten innkjøring forbudt skilt. Og det hadde kostet så utrolig lite å sette opp disse to viktige skiltene, ett på hver side.

På alle motorvei avkjøringsramper er det sånne skilt i motsatt retning fra rundkjøringer osv.
Innlegg av: SuperSpinal (12.01.18 20:45 ), lest 454 ganger

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Siktede blir fortsatt siktet, men slipper varetekt pga. skade.

Kunne det vært mulig med teknologi som fanger opp de som kjører i feil retning med eller uten forsett og også kunne sette de ut med teknologi som først registrerer, aktivere og så stopper?

Jeg tror ikke bedre skilting vil løse alt her.
Innlegg av: e-mobilitet (12.01.18 21:25 ), lest 435 ganger

RE^2: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Deep Stater SS,

Det åpne området ved overgangen fra motorvei klasse A til motorvei klasse B med lengde på hele 200 - 250 meter kan i nattemørket ha vært tildekket/tilsmusset av snø, veistøv, sølevann o.lign.

To innkjøring forbudt skilt, et på hver side
hadde sannsynligvis forhindret ulykken.

Helst burde det ikke vært et så stort åpent område her fra motorvei klasse A til motorvei klasse B.

Det er sannsynligvis i disse to forholdene tilsammen som kjernen i ulykkesårsaken ligger.

Prat om sånn teknologi du gjør er nærmest en avsporing.

Hadde midtrabatten vært fortsatt i 200 - 250 meter, hadde vi ikke hatt ulykken.

Veier må utformes og skiltes fullgodt.

Utformes og og skiltes veiene fullgodt, så har vi ikke problemet vi fikk her.

Man bør være modig og skvær nok til å innrømme det.

Innlegg av: CS_invest (13.01.18 10:39 ), lest 407 ganger

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Norge er i bakevjo hva skilting angår. Selvoppfattelsen av at være definerte verdensmestre forhindrer desværre noen endringer og forbedringer (noe som er perfekt kan ikke forbedres).

Det finnes ikke en eneste avkjørsel fra motorvei ivDanmark som ikke har i alle fall 2 innkjørsel-forbudt. Samme innkjørsel forbudt også merket opp på alle oversiktsskilte før (typisk to eller tre som står før veiskillet).
Innlegg av: OIL-IT (13.01.18 11:18 ), lest 384 ganger

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Hva feiler det påtalemyndighetene her?Gjentakelsesfare påstås! På hvilket grunnlag? Sjåføren har aldri tidligere vært borti noe. Han krasjer i en personbil. Er det press fra Vegvesenet som ligger bak for at de ikke skal komme i fokus grunnet manglende/ mangelfull skilting? Det er jo ikke ukjent holdning, jfr skandalen med de hemmeligholdet rapportene om feil ved veibanen som årsak til ulykker mange ble dømt for. Ulykken er en tragedie. Hva oppnås med varetekt? Gjør heller en grundig etterforsking og ta det derfra alt etter hva som avdekkes i den istf denne horribelt forhåndsdømmingen. Personlig tror jeg også måten saken har blitt behandlet på fra starten kan hindre en objektiv vurdering av påtalemyndigheten og bedømmelse av dosmsstolen. Til det har jeg sett så mye rart gjennom årene fra både påtalemyndighet og domstol at tilliten ikke er den beste.
Innlegg av: nightrocket2 (13.01.18 12:12 ), lest 383 ganger

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Det som er kjernen her er at vegvesenet, MSM media, og politiet tilhører Deep State.

Deep State har en kultur som nærmest ubevisst trer i funksjon når sånt som dette skjer. Deep State driver med masse som ikke gavner folket, og de beskytter seg selv.

Ulykken er av en sjelden type. Det er et ekstremtilfelle. Så når det gjelder årsaken, så har faktisk vegvesenet meget stor skyld her.

Motorvei klasse A avslutningen skulle vært skiltet med innkjøring forbudt på begge sider. Dette fordi veiutformingen på stedet med den lange "usynlige" midtrabatten, til de grader understreket viktigheten av skilting her.

Varebilen har kjørt feil, men ikke forstått at han kjørte feil. Han møtte ikke på noen biler i noen kjøreretning før det smalt.

Og ved kollisjonsstedet var det minst 3 uheldigheter :
1. En kort tunnel
2. En sving
3. En sjåfør av utenlandsk opprinnelse som
naturlignok har mindre vinterkjøringskultur i seg enn en nordmann.

Summen av pkt. 1 - 3 sammen med farten imot hverandre, gjorde at det hele foregikk på omlag 5 sekunder. Og begge bilsjåførene ble tatt ved fullstendig surprice. Det var som nevnt en sving der. De så hverandre ikke.
De rakk ikke å styre tilstrekkelig unna hverandre. Bilene kom borti hverandre.

Vegvesen, MSM media og politi har en gjensidig beskytte hverandre kultur. Her har det vært om å gjøre å beskytte hverandre for å opprettholde fortsatt deep state kultur.

Men akkurat denne saken må de backe ut på.
Vi vil følge den til døra. Og skilt må opp fortest mulig.

Solvik Olsen må snarest beordre innkjøring forbudt skilt satt opp her !
Innlegg av: Fluefiskeren (13.01.18 12:18 ), lest 384 ganger

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Nattrakett

Du glemte vel en faktor i lista di.

Kjøring i alkoholpåvirket tilstand.
Innlegg av: riskypick (13.01.18 22:00 ), lest 345 ganger

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Skulle vært interessant å vite fakta her. Høres ikke bra ut i det hele tatt. Her må fakta på bordet. Hvor påvirket var han? Høres ut for meg som dette kunne ha skjedd om han var klink edru.
Innlegg av: OIL-IT (14.01.18 00:31 ), lest 323 ganger

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Det er verre enn som så. Politiet gikk med en gang ut med at han var ruset. Ikke en gang da de forsøkte seg på varetekt hadde de resultatet av promilleprøven etter det jeg har forstått. Hva er det som foregår? FF, er dette riktig kan vi altså foreløpig ikke legge ditt faktum til grunn. Vet du noe annet?
Innlegg av: bråkebøtte (14.01.18 02:08 ), lest 316 ganger

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

https://tv.nrk.no/serie/kveldsnytt/NNFA23011318/13-01-2018

En klink edru skiløper tok også feil fil. Eller er dette en Leif Juster variant av tragedien ?
Innlegg av: Fluefiskeren (14.01.18 09:30 ), lest 298 ganger

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Oil-it


Når politiet går ut og sier han var ruset tror jeg på det. Hvilke beveggrunner skulle de ha for å lyve.

Hendelsen er en tragedie for alle parter. Jeg synes det blir galt når føreren fremstilles som offeret. Det sitter en familie der uten faren sin.

Om han kjørte feil med vilje eller ikke har jeg ingen bakgrunn for å ha en bastant mening om. Det synes også andre burde la være å spekulere i. Mannen overlevde vel tror jeg og da kommer det muligens mer. Det er også en mulighet for at politiet ikke går offentlig ut med det.
Innlegg av: Fluefiskeren (14.01.18 09:58 ), lest 297 ganger
Endret: 14.01.18 10:03

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Politiet utvider siktelsen mot mann, men jeg legger også merke til at resultatet av blodprøven ikke forelå ennå 10. Januar


Siktet for bildrap allerede – nå har politiet utvidet siktelsen til å gjelde forsøk på drap på resten av familien

«Politiet har så langt ikke fått svar på blodprøven som ble tatt av han, men mener det er skjellig grunn til mistanke om at han kjørte i påvirket tilstand»

https://www.jarlsbergavis.no/e18/trafikk/nyheter/siktet-for-bildrap-allerede-na-har-politiet-utvidet-siktelsen-til-a-gjelde-forsok-pa-drap-pa-resten-av-familien/s/5-36-501325

Tror vi skal la dette ligge inntil videre.


Innlegg av: e-mobilitet (14.01.18 15:10 ), lest 245 ganger

RE^2: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Du opptrer som en tendesiøs PSTer FF.

Utdrag fra din link :
" for å ha krysset sperrelinjen og for å ha kjørt mot skilt på E18."

Dette hviler de saken på.

Men fakta er ar dette holder ikke for politiet. Sperrelinjen var utilfredstillende, ja uforsvarlig i settingen her.

Og forbudskiltet er utilstrekkelig og uforsvarlig alene her, i denne settingen.

Politiet hviler siktelsen på en ren bingobetraktning. At han med vilje kjørte der.

Etter mitt skjønn er det klar sannsynlighetsovervekt for at han IKKE med vilje kjørte der. Og IKKWE med vilje ville drepe seg selv.

Alle bør sette seg inn i selve kollisjonsstedet. Det forteller mye.

Begge sjåførene har hatt meget kort tid på seg til å oppdage faren, da de kom i 100 eller 110 mot hverandre. Og dette i en fullstendig stille natt, OG RUNDT EN SVING !

Det er ingen logikk i selvmordspåstanden her, slik jeg ser det ! Det er ingen indikasjon på selvmord. Det er STERK indikasjon på det MOTSATTE.

Selve kollisjonen skjedde på et nærmest maksimalt uheldig sted. Det var ved en sving. Det var også en tunnel det. Og et fjellmassiv som sperret sikten i svingen.

Man kan kjøre feil om natten uten å oppdage det, på dette stedet her.

Den snetildekkede og eller tilsmussede sperrelinjen sammen med det lille enslige forbudsskiltet, var HELT utilstrekkelig og direkte UFORSVARLIG trafikksikkethet her.
Sjåføren kjørte forbi en lastebil i den snøtildekkede og eller tilsmussede sperrelinjen, og kunne derfor ikke se det enslige blåhvite påbudsskiltet. (En pil som peker på skråt ned til høyre).
Det var nattemørkt også.

På samme sted skulle det stått to innkjøring forbudt skilt. Ett på hver side
av kjørebanen.

Enten var han selvmordskandidat, eller så var han det ikke. En normal sannsynlighetskalkulasjon her, tyder med 95 - 100 % sannsynlighet på at han IKKE var ute etter å ta livet av seg selv.

Han trodde han kjørte riktig, og forsto ikke hvilken fare han var i.

Det endte med en kollisjon fordi to biler møtte hverandre på et maksimalt uheldig sted. De så hverandre kanskje bare i ca 5 sekunder i en situasjon av fullstendig fred og ingen fare i en stille vinternatt, og alt gikk veldig fort.




Innlegg av: Fluefiskeren (14.01.18 15:40 ), lest 253 ganger
Endret: 14.01.18 15:43

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Fordi jeg skrev at politiet ikke var ferdig med blodprøvene.

Synes du skal holde deg for god med disse angrepene på meg og andre. Jeg synes også du er veldig ivrig i ditt forsvar uten at vi vet. Derfor bør du gjøre som meg, nemlig å holde deg til artikler om hendelsen og ikke trekke konklusjoner ennå.
Innlegg av: e-mobilitet (14.01.18 16:03 ), lest 234 ganger

RE^2: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Hvilke angrep har jeg kommet med til andre ?

Opptrer noen tendensiøst, er det fair å påpeke dette.

Jeg forsvarer bare norske bilister generelt jeg. De har krav på forsvarlig skilting og forsvarlig utforming av veiene. Og kombinasjonen av dette.

Flesteparten av artiklene er bak betalingsmur i distriktsaviser. Slik burde det ikke vært for aviser med pressestøtte, og i denne type saker.

Publikum forhindres adgang til saksdekningen.
Innlegg av: trek (14.01.18 15:55 ), lest 242 ganger

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

En ting er sikkert: Man kjører ikke tre kilometer i feil felt på en motorvei, uten å være sterkt ruset, eller man gjør det med vilje. Skal man hevde noe annet må man ha sterke indisier for å gjøre det, noe denne trådstarteren ikke har.

Derimot har han caps lock på tastaturet, som han bruker flittig, samt sannsynligvis flere nick på HO som han svarer seg selv med. Dette er modus operandi for et typisk nettroll. Slike finnes det flere av her på HO. Det er mange syke jævler der ute i samfunnet, og de har en tendens til å finne utrom for galskapen på nettfora som dette.
Innlegg av: e-mobilitet (14.01.18 16:08 ), lest 231 ganger

RE^2: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

I en stille vinternatt uten biler på veien, er det mulig å kjøre i 3 km i god tro i feil felt, når veiutforming og skilting er uforsvarlig.

Du har nettopp i min kommentar overfor blitt fortalt de klare indisiene.

Å påpeke fakta alle er interessert i, er helt på sin plass.

trek har åpenbart noe med politi, PST eller vegvesen å gjøre.
Innlegg av: e-mobilitet (14.01.18 16:29 ), lest 227 ganger
Endret: 14.01.18 16:30

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Jeg siterer Ludwigo :

Har forresten vært mange front mot front på E18 i Vestfold under ombyggingen fra 2 til 4 felt, forårsaket av at folk ved en feil har kjørt mot fartsretningen. Spesielt knyttet til strekninger der man kjører toveis på den ene halvparten av ny firefeltsvei mens den andre halvparten ikke er ferdig ennå. Var en stygg persobil mot trailer-ulykke ved Sandefjord i 2014 der fører av personbilen forklarte at han ble villedet av dårlig oppmerking. For ikke lenge siden hadde man samme løsning ved sørenden av den nye Martineåstunnelen ved Larvik. Denne er nå lagt om så sørgående trafikk np kjører på en parallell sidevei, men ikke før det hadde skjedd to front mot front-kollisjoner på kort tid.

__________________________________________
Jeg ber alle vanlig oppgående velmenende debattanter om å merke seg nickets treks skriverier om syke jævler her.

Det er bare agenter for PST som ordlegger seg sånnn.

Her har vi en tragisk trafikkulykke med dødelig utfall, som vi forsøker å oppklare og utbedre riktig. Dvs. forebygge mot lignende hendelser i fremtiden.

Å operere med uttrykk som syke jævler oppe i dette, taler sitt eget tydelige språk.
Innlegg av: trek (14.01.18 16:40 ), lest 218 ganger

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

exian/e-mobilitet, pluss evt. andre nick du opererer med. Galskapen din blir ikke riktigere av at du gjentar deg selv, og slenger ut ufinheter. Det bekrefter bare at du er en av disse stakkars syke jævlene. At mange sliter mentalt har jeg stor respekt for. De fleste av oss kjenner til mennesker som har utfordringer på det planet, og som vi bør støtte. Det er når personer som deg tar det ut på den måten du gjør at det ikke er greit. Det avslører psykopatiske tilbøyligheter, som det tydeligvis er mye av på HO.
Innlegg av: exian (16.01.18 18:53 ), lest 146 ganger

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Det er klassisk PST å skylde på psykiatri.
Bare understreker at vi her har med en skribent fra PST å gjøre.

Utrolig at PST holder på sånn. Vi forsøker bare å oppklare saken riktig.

Exian har gjort noen grep ute i lende. Denne saken skal vi ha på rett vei.

En detalj vi ikke har berørt er at begge bilene kan ha kjørt i samme kjørefil.

Varebilen ville fort frem, og kan ha tatt venstrefilen. For personbilen var det helt naturlig å ligge i sin høyrefil.

Pga. svingen og fjellveggen har ikke bilene sett hverandre.

Varebilen har klart å svinge såpass unna at han bare ble delvis truffet. Personbilen kan ha vært stengt av et autovern.

Varebilen har kjørt i god tro.

Kollisjonsstedet var et maksimalt uheldig sted å møtes. Hvilket understreker at varebilsjåføren ikke var noen selvmordskjører, men trodde han kjørte riktig. Varebilsjåføren døde heller ikke.

Uhørt av politiet å beskylde varebilsjåføren for å være selvmordskjører.
Innlegg av: Fluefiskeren (16.01.18 19:13 ), lest 146 ganger

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Exian

Fortsatt er vel ikke personen avhørt så vidt jeg vet. Defor vet vi ikke hva politiet bygger sine uttalelser fra. Det kan ha skjedd mye på festen før han dro. Dette vet vi ikke.
Innlegg av: exian (16.01.18 19:27 ), lest 138 ganger
Endret: 16.01.18 19:28

RE^2: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

FF
Deg har vi tidligere definert som en debattant i forkledning.

Hendelsesforløpet er rimelig klart. Politiet opererte med feil hendelsesforløp i starten.

Hvorfor er så mange her opptatt av å beskytte politiets versjon ? Det er en stor grad av forutinntatthet fra en del debattanter.

Andre av oss er opptatt av bilisters rettssikkerhet og trafikksikkerhet.

Men når man har dette gilde formålet blir man kalt psykiatrisk pasient og syk jævel.
Innlegg av: Fluefiskeren (16.01.18 19:46 ), lest 137 ganger
Endret: 16.01.18 19:48

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Exian

Jeg har ihvertfall ikke kalt deg psykiatrisk pasient eller syk djevel.

Jeg har derimot uttalt at man bør vente før man trekker konklusjonene. Du har en stygg tendens til nettopp å trekke konklusjonene først. Dette er en tragisk sak for alle parter og man kan også godt ligge litt lavere enn det du gjør.
Innlegg av: exian (16.01.18 19:52 ), lest 124 ganger

RE^2: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

FF
Problemet her er at vi har ikke tillit til symbiosen politi, vegvesen og media her.

Vi må passe opp saken i tidlig fase. Gjør vi ikke det, risikerer vi et justismord.
Og det er ille at sånne trafikkfarer ikke rettes med en gang.

Vegterror vil vi også ha slutt på, nemlig !
Innlegg av: SuperSpinal (18.01.18 16:37 ), lest 88 ganger

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Den siktede må i fengsel likevel. Han er innlagt på psykiatrisk avdeling. DET gir vel noen indikasjoner og også det jeg først nevnte på denne tråden.

Bortforklaringene til andre rimet aldri helt. Skilting er nok ikke helt perfekt, men alle klarer å kjøre rett. 3 km i feil retning er også så langt at man burde ha oppdaget at man er i feil retning.

Jeg mener psykiatriske mennesker ikke burde ha førerkort.
Innlegg av: Fluefiskeren (18.01.18 16:50 ), lest 87 ganger

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

Politiet har vel også sagt at overbåkingsbilder viser at han skiftet fra høyre fil over til venstre rett før delet.
Innlegg av: SuperSpinal (18.01.18 17:47 ), lest 60 ganger

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.

En annen ting jeg ser når jeg leser exian. Personen som er siktet kan mangle skyldevne og med det menes at han ikke kan straffes. Han kan bli dømt til tvunget psykisk helsevern. DET er behandling som tar sikte på å friskgjøre, minimalisere gjentakelser og beskytte samfunnet gjennom behandling.

Exian viser en tendensiøs og lite moden holdning når han/hun bare vurderer straff som adekvat reaksjon på hendelser i grenselandet kriminalitet og psykiatri. Norsk rettspleie er langt mer subtil enn dette og klarer se nyanser i personer/rettsobjekter og også vurdere faglige uttalelser i tema utenfor juss.
Innlegg av: Fluefiskeren (18.01.18 18:05 ), lest 51 ganger

RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.


Forrige uke besluttet Tønsberg tingrett at den siktede mannen ikke skulle varetektsfengsles, men overføres til psykiatrisk avdeling. Avgjørelsen ble anket og lagmannsretten tok onsdag anken til følge.

Påtalemyndighetens forespørsel om fengsling begrunnet i allmennhetens rettsoppfatning og av hensyn til at folk i lokalmiljøet ville føle utrygghet hvis han fikk gå fri, ble altså møtt.

– Vi er meddelt at vi har fått medhold, sier politiinspektør Magnar Pedersen til Østlands-Posten.

21-åringen er for tiden innlagt på psykiatrisk avdeling. Der vil politiet vil holde vakt inntil de har oversikt over hva slags sikring det er på avdelingen.

Natt til 1. nyttårsdag kjørte 21-åringen mot kjøreretningen på E18 og traff en personbil i høy fart. En 47 år gammel trebarnsfar fra Skien døde på stedet, mens kona og deres fem år gamle datter ble alvorlig skadd. En sjuåring og en elleve måneder gammel baby fikk lettere skader.

https://www.bt.no/nyheter/innenriks/i/G1Qe2B/Drapssiktet-21-aring-varetektsfengsles-likevel


Jeg har gjentatte ganger bedt Exian å være litt mindre bombastisk i sine påstander uten at det har hjulpet.


Her er ett av hans innlegg

Innlegg av: exian (16.01.18 18:53 ), lest 96 ganger
RE^1: Statens vegvesen og dødskrasjen ved Langangen.
Det er klassisk PST å skylde på psykiatri.
Bare understreker at vi her har med en skribent fra PST å gjøre.

Utrolig at PST holder på sånn. Vi forsøker bare å oppklare saken riktig.

Exian har gjort noen grep ute i lende. Denne saken skal vi ha på rett vei.

En detalj vi ikke har berørt er at begge bilene kan ha kjørt i samme kjørefil.

Varebilen ville fort frem, og kan ha tatt venstrefilen. For personbilen var det helt naturlig å ligge i sin høyrefil.

Pga. svingen og fjellveggen har ikke bilene sett hverandre.

Varebilen har klart å svinge såpass unna at han bare ble delvis truffet. Personbilen kan ha vært stengt av et autovern.

Varebilen har kjørt i god tro.

Kollisjonsstedet var et maksimalt uheldig sted å møtes. Hvilket understreker at varebilsjåføren ikke var noen selvmordskjører, men trodde han kjørte riktig. Varebilsjåføren døde heller ikke.

Uhørt av politiet å beskylde varebilsjåføren for å være selvmordskjører.



Vi får bare tro at han lærer noe av dette. Som jeg sa lenger opp burde han ha ventet. Lite verdig tatt i betraktning ulykkens tragiske utfall