Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Shipping
Innlegg av: Longsitinbulk (27.12.17 21:18 ), lest 6310 ganger
Ticker: JIN
Endret: 27.12.17 21:22

Jin - kommer et bud hvert øyeblikk- stor eier over 64,5%

http://iis.aastocks.com/20171227/003007776-0.PDF

Immediately after the Trust Distribution and the Distribution in Specie and Fairline Share Transfers, Fairline and Timberfield have become substantial shareholders as to approximately 38.72% and 25.81%, respectively, of the issued share capital of the Company. As the Trust Distribution and the Distribution in Specie and Fairline Share Transfers will result in an acquisition of control in the Company by Mr SFN, it would require a mandatory general offer to be made for all the issued Shares not held by Fairline or its concert parties pursuant to Rule 26.1 of the Takeovers Code unless a waiver is granted by the Executive. The Company has been informed that in connection with the Trust Distribution and Distribution in Specie and Fairline Share Transfers, a waiver from the obligation to make such mandatory general offer as aforesaid has been sought from, and granted by, the Executive on 9 November 2017 pursuant to Note 6 to Rule 26.1 of the Takeovers Code.

OSE has also been consulted and ruled that the Trust Distribution and Distribution in Specie and Fairline Share Transfers will not result in the trigger of any mandatory offer obligation for any JSTL Shares in issue pursuant to the Norwegian Securities Trading Act, Section 6-1 (2).
Redigert i dag kl 16:50
Svar på hovedinnlegg
Innlegg av: Longsitinbulk (27.12.17 21:22 ), lest 3774 ganger

RE^1: Jin - kommer et bud hvert øyeblikk- stor eier over 64,5%

Har spekkulert i oppkjøp av dette selskapet siden emisjonen i sommer, da sommerens emisjon definitivt ikke var noe i nærheten av en "tvungen" eller "krise" emisjon, men derimot kun for å få ytterligere kontroll over selskapet fra Kinesernes side.

Denne plasseringen er nok først ledd i den overtakelses prosessen.

De vil nok avvente på avklaring i og rundt endelig beløp Parakou saken.

Triller den inn med beste resultat som tilsvarer 50% av dagens markedskurs, er jeg ikke i tvil om at Kineserne legger inn et bud på hele sulamitten så lenge selskapet prises på dette latterlige nivået.

Det vil jo være som å ta sukkertøy fra små barna, selv ved et 100% overbud på dagens kurs har Kineserne gjordt et scoop

tipper det skal dekkes litt short fremover
Innlegg av: Longsitinbulk (27.12.17 21:29 ), lest 3747 ganger
Endret: 27.12.17 21:35

RE^2: Jin - kommer et bud hvert øyeblikk- stor eier over 64,5%

Som jeg skriver har jeg lenge ant at det kan komme et bud på hele selskapet, fikk feelingen da emisjonen ble satt i sommer.
Selskapet hadde ikke på det tidspunkt ikke prekær behov av cash.
Jeg tippet at det rett å slett var en måte å få bedre kontroll i selskapet, det ble ytterligere bekreftet da innsiderne fortsatte å kjøpe seg opp.

som meldingen tilsier kommer ikke stor eieren til å legge inn bud nå, men det er akkurat nå.
Som jeg sier er stor eieren nå i possisjon til å legge inn bud på hele selskapet når som helst.
Jeg antar videre at dette ikke blir aktuelt før boet i Parakou blir fordelt noe som er nært forestående og eventuelt hvor mye det drypper på Jin i den forbindelse.

Jin har krav på 60 m usd i boet- det beløpet tilsvarer 4,5kr- skulle Kineserne få slike indikasjoner vil de selvfølgelig prøve å røve selskapet.

Enhver seriøs kapital sterk med åpne øyne vil prøve å gjøre det samme, trolig vil Ola dunk ikke verdsette selskapet rett uansett, således vil resterende eiere trolig slå til hvis Kinaman f.eks legger 15-20kr på bordet.

Dagens selskap skip er verdt ca 25 Nkr /aksje- gjeld
Selskapet sitter på endel cash etter emisjon + q3-17.

Vi vet at jin genererer ca 50 øre pr kvartal på dagens rater- 2kr i året+ mulig Parakou cash 4,5kr og du har hele selskapes verdien inn på 1,5 år.
Litt bedre rater 12k + Parakou cash - hele verdien innhentet ila 1 år.

Skipene vil bli mere verdt i årene fremover- ratene vil trolig gå videre opp i fra dagens 10,5 k.

Det ligger enorme verdier i selskapet ut over dagens latterlige Ose prising, reell er overhode ikke reflektert på Oslo børs

Uansett, i morgen vil jeg tro enklete får ut fingeren og at det skal dekkes litt short, aksjen stikker nu.
Innlegg av: gunlove (01.01.18 01:02 ), lest 3514 ganger

Ingen ser ut til å ha fått ut noen finger, dermed ser det ikke ut til å være noen nært forestående bud.

Long, jeg har vært inne i Jin tidligere, mulig de er vært å satse på igjen. Jeg ser etter nyttår om kroner skal plasseres her. Inntil videre avventer jeg.
Innlegg av: Feim (13.01.18 21:16 ), lest 3229 ganger

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/01/Disse-skipene-vil-stige-mest-i-verdi-i-2018

Dette må være gode nyheter for JIN?
Innlegg av: Ka'l (15.01.18 12:00 ), lest 3096 ganger

Med JIN må man tydeligvis være tålmodig selv om Longs... hausser så godt han kan. Det må nok komme noen noen gode nyheter før JIN-kursen går videre opp.
K
Innlegg av: Fastmoney (16.01.18 17:27 ), lest 3011 ganger

Tok inngang igjen idag..
Innlegg av: Longsitinbulk (23.01.18 16:29 ), lest 2906 ganger
Endret: 23.01.18 17:01

Ser ut som det bryter nord over nå.

Bjørnene i Jin blir nok gjordt til skamme q4- når selskapet trolig leverer et resultat på ca 50 øre aksjen for kvartalet.

Jeg er selvsagt like stål bull, og har benyttet nyåret til å kjøpe enda mer Jinhui aksjer:-)

Endel bjørner har spådd ratefall i q1- så langt er det helt feil, fakta er at q1 så langt er marginalt bedre en q4- med en snittrate mellom 10,2 og 10,5
Så langt ligger altså q1-18 som normalt er det værste kvartalet i bulk til å bli bedre en det normalt beste kvartal q4.

At prisene på brukte supra også har steget siste 3 måneder, og at flere analytikere spår kraftigst prisvekst på brukt tonnasje innen de mindre segmenter underbygger troen på at stikken vil ryke i Jin rundt q4 som nærmer seg med stormskritt.
Så langt er aksjen uendret men det er antydning til litt bevegelse nå i takt med noe omsetning.

Dette blir bra gutter.

Innlegg av: anderix (23.01.18 17:29 ), lest 2831 ganger

Hvilket kursmål har du på JIN? 13-14kr i løpet av vinteren? Har ikke solgt;-)
Innlegg av: Longsitinbulk (23.01.18 18:17 ), lest 2844 ganger
Endret: 23.01.18 18:30

Det å spå Jin har jeg nesten gitt opp, men vi kan prøve igjen.
Du har motstand 9,4 som jeg tor går ganske kjapt.
Hvis du følger aksjen er det nå tydelig at det er kjøpere i aksjen, de større postene blir snappet kjapt.
Det er soleklart at skal man inn med et antall aksjer er rett før og under Kinamann ferie tidspunktet å gjøre det på, en reprise av fjoråret med andre ord- normalt er januar/februar dårlige bulk måneder-

Jeg tipper tradingrange 9,4-10kr inntil kvart rapporten-27 feb.
Går ikke aksjen over 10kr da, med resultat 50 øre/kvartalet skjønner jeg ingen ting.
Når det er sagt, Jin er ikke som andre aksjer.

Jeg har kursmål 12kr ved og etter q4- og har tro på moment frem mot påske tider, ved klaff og hvis markedet er villige til å prise bulk kan aksjen godt doble seg, men det har jeg trodd en stund for å si det slik.

Husk at supra raten har tradet 10-10,5k nesten i 1/2 år nå, jeg tror fort vekk supra raten kan gå opp i verdinivå etter februar- skulle så inntreffe bør Jin gå på steroider, hvis den skal prises etter inntjening da vel og merke.
En 1000 dollar høyere Supramax rate vil grovt gi Jinhui 15 øre ekstra på bunnlinjen.
Brytes 10,5k på raten viser teknisk analyse at potensialet er opp til 12k i første rekke, videre er det motstand på 15k.

Skulle raten på supra nå 15k vil Jinhui tjene 5kr i året, en slik rate er ikke utenkelig, smatidig som skipsprisene vil skyte i været-

Potensialet her er ekstremt, om de da ikke blir kjøpt opp i mellomtiden.
Innlegg av: anderix (23.01.18 21:05 ), lest 2743 ganger

Takk for seriøst og informativt svar. Helt klart muligheter her. Kjenner jeg meg rett, er jeg nok ute om den passerer 12-13kr, men da har jeg uansett fått en hyggelig reise;-)
Innlegg av: Longsitinbulk (24.01.18 09:23 ), lest 2685 ganger
Endret: 24.01.18 11:25

Det er nå det gjelder.
Innlegg av: Kizza (24.01.18 11:46 ), lest 2597 ganger
Endret: 24.01.18 12:03

Teknisk ligger aksjen i en triangelformasjon med motstand på 9,60 kr. Ved brudd på denne vil aksjen ha et kortsiktig potensial opp til 11,00 kr.

Har akkurat hatt et brudd på 200/50 dagers glidende gjennomsnitt, og MACD indikatoren er positiv. RSI er litt høy men har fortsatt mer å gå på.

Fundamentalt er det gode rater, og flere kommer til å posisjonere seg frem mot q4.

Denne burde være et safe bet så lenge supramax ratene ikke kollapser/børskrakk.
Innlegg av: Longsitinbulk (24.01.18 16:54 ), lest 2565 ganger
Endret: 25.01.18 08:46

Du har rett i din analyse min venn, bortsett fra en ting, Rsi er ikke høy, den er nå på 60 og kan fort vekk pike opp mot 90 i et heldig øyeblikk, F.eks ved det knall resultat som selskapet nå vil banke i bordet om drøye 4 uker- det bør dra akajen opp i 12kr.

Et viktig teknisk motstands nivå er forøvrig brutt, 9,4 som aksjen stadig har stagget i mot.
Bruddet har kommet i en periode der ratene har lagget og i tilegg har vi små rød børs.
Det er kjøpere i aksjen og de snapper større poster, det forunder meg ikke om det kan være en større bjelle sau eller lignede på veg inn, er det deg igjen Sæter? eller er det Myrseth som iflere ganger har tatt possisjon i papiret opp gjennom årenes løp.
Aksjen stikker snart, det er i alle fall klinkende klart:-)

Teste 10kr i dag?
Innlegg av: Longsitinbulk (25.01.18 16:20 ), lest 2409 ganger
Endret: 26.01.18 08:51

Se supramax rederiet Eagle shipping i Usa, eneste bulk rederi som nå bryter opp og gir kjøps signal.
Jinhui skal opp nu.
Innlegg av: holysmoke (25.01.18 16:59 ), lest 2379 ganger

Spurte på det nye forumet, men kan ta det her også: Når er det forventet en avgjørelse i Parakou-saken? Og hva er oppsiden/nedsiden?
Innlegg av: Shippingballs (06.02.18 16:50 ), lest 1920 ganger

Holysmoke:

Jeg har kun min info fra Q-rapporter, men etter hva jeg forstår, har Jin retten på sin side.
Denne saken har pågått i noen år, så vanskelig å si noe om når en avgjørelse kan forventes.
Men det ble vel tatt arrest i et av Parakou's skip i fjor, hvis jeg ikke husker feil?
Oppsiden er rundt US$ 60 mill (ca. 4 kroner/aksje). Nedsiden er ingenting inndrevet fra Parakou og advokatutgifter (det mest sannsynlige utkomme?).
Korriger meg gjerne hvis det er noe som ikke stemmer.
Innlegg av: dreamliner (01.02.18 13:17 ), lest 2193 ganger

Ser ut som denne alltid vil ligge på 8-9 kroner uansett hvor mye selskapet tjener.
Innlegg av: holysmoke (01.02.18 22:32 ), lest 2120 ganger

I perioden 2001-2003 så det ut som om kursen for alltid skulle være limt fast lavt på 1-tallet. Det var konspirasjonstanker om kinesisk mafia, det var knivdrap på 2 av båtene som ga de største overskriftene. I 2004 var kursen oppe i 19 kr....i 2005 var kursen oppe i 32 kr.....i 2007 var kursen oppe i 83 kr......
Innlegg av: Longsitinbulk (06.02.18 13:43 ), lest 2027 ganger

Da er vi nede på høstens emisjons kurs og under nivåene innsiderne lastet som gale i høst.

Her skal det vøre real støttenivåer.

ratene har siste år for Supramax trendet fra 9500 dollar til 1500 dollar-
stabile greie rater hvor JIN genererer ca 50øre aksjen i kvartalet.

Den som klarer å holde hodet kaldt og benytter seg av børsuroen vil få godt betalt om bare få uker hvor selskpet fremlegger resultat som er kraftig forbedret kontra q3-17

en kjøpsanledning av dimensjoner i det vi går i mot rate reward etter Kinamann ferie.
Jeg laster fortsatt selvsagt fortsatt i det stille-

strong kjøp
Innlegg av: Thegoldenone (06.02.18 15:27 ), lest 1962 ganger

Longsit,

Problemet med Jin er at de er i en syklisk bransje med masse konkurranse of irrasjonelle deltakere. Så på lang sikt er nok verdiene som blir skapt i et slikt selskap minimale totalt sett.

En rateeksplosjon vil jo øke inntjeningen massivt, men her er det store spørsmålet om hva disse pengene blir brukt til. Ledelsen er jo kjent for fete lønninger og bonuser og det kan være de lønner seg selv enn oss i en rateoppgang.

Vi får vel bare håpe på at de engang vil igjen betale et stort utbytte hvis de engang begynner å tjene masse. Hvis ikke tror jeg ikke folk er villige til å betale stort for denne aksjen.
Innlegg av: Gjestmann (06.02.18 15:28 ), lest 1967 ganger
Endret: 06.02.18 15:29

Longsit,

Hehe, du laster jo ikke akkurat i det stille da... :-)

Men jeg er enig med deg. Dette er en av mange aksjer som bare faller pga generelt fall.
Innlegg av: Longsitinbulk (06.02.18 16:10 ), lest 1972 ganger

Joda, jeg kjøper hver gang noen gir bort aksjene sine, kan bare ikke skrive det hver eneste gang.

Nå er det 14 dager til Kinamann kører i gang maskineriet.
Jin ligger akkurat der den lå for 1/2 år tilbake- selskapet tjener 50øre i kvartalet på dagens rater-

dette skal bli min livs investering når markedet endelig skjønner at drybulk er tingen.

Rally i usa bulk for øvrig, enda gir noen bort Jinhui med 3% rabatt like før de serverer et kjempe kvartal q4
Innlegg av: Longsitinbulk (06.02.18 18:36 ), lest 1919 ganger

Stiger bra i Usa bulk nå, de som har gitt bort aksjene sine under korresjonen vil angre når kinamann nå snart er klar igjen.

En kraftig rekyl i ratene og et kall resultat vil dra Jin over 12kr etter q4

Klar dobblingskandidat 2018
Innlegg av: P.Eksperten (07.02.18 13:35 ), lest 1797 ganger

RE^3: Jin - kommer et bud hvert øyeblikk- stor eier over 64,5%

Synes du har skrevet om 13 - 14 kroner før jul de siste 2 årene jeg, bulkærn, ifølge de innlegga jeg har lest fra deg. Du sitter ikke stuck da, som du mener andre gjør? Begriper heller ikke hvorfor du juger på deg så store poster når du går på trygd?Begriper attpåtil ikke hvorfor en fortsatt maser om JIN, Bel og GOGL. For de første er de fortsatt priset over spotratene, både for supramax og capesise. Greit nok det om en fortsatt regner med kontinuerlig rateoppgang. Ratene har da også steget fra midtene av 2016 til i fjor høst pga at ordreboken for tørrlastskip har blitt mindre. Det enkelte ikke har fått med seg nå er at ordreboken for tørrskip har øket med 25% de siste 3 månedene.Jeg tolker det slik at ratene nok kan gå opp til der hvor rederiene er priset idag uten at aksjekursene stiger, ettersom ingen vil være inne om markedet flommer over av skip igjen. Børsen reagere på forventninger. Det eneste rederiet som fortsatt virker rimelig pr i dag må være 2020 Bulker (Der er en Newcastlemax priset til en rate som tilsvare 70% av Supraratene til JIN!). Det usikre med 2020 Bulkers er at det kan komme en mengde emisjonsaksjer før en vet ordet av det.
Innlegg av: Gjestmann (07.02.18 13:46 ), lest 1772 ganger

RE^4: Jin - kommer et bud hvert øyeblikk- stor eier over 64,5%

kanskje du vil prøve å forklare/vise at JIN er priset over spotratene, hva du nå mener med det?
Innlegg av: P.Eksperten (07.02.18 13:48 ), lest 1773 ganger

Har ikke tenkt å forklare det, det vil komme frem anyway.
Innlegg av: Gjestmann (07.02.18 13:55 ), lest 1759 ganger

Opp til deg.

Det reduserer selvsagt bare den argumentasjonsverdi innlegget ellers kunne hatt. Noen ville kanskje til og med tenke tanken at du ikke klarer å forklare dette? Antar du er kjent med at JIN leverte i pluss for Q3 og at supraratene senere har vært bedre?

Når det er sagt vil selvsagt tonnasjeutvikling innvirke på prising av bulkaksjer som alt annet innen shipping.
Innlegg av: P.Eksperten (07.02.18 13:54 ), lest 1765 ganger

Ser åsså at det er ett shippingselskap som heter western bulk chartering på unoterte. På hjemmesiden står det at de kommer med tall imorra. Har kikket på halvårstalla og tror jeg skal følge med litt der.
Innlegg av: Longsitinbulk (07.02.18 14:16 ), lest 1777 ganger
Endret: 07.02.18 14:41

vi er ikke interessert i Western Bulk
selv om du nok sitter rimelig støkk der gjennom mange år

P eksperten-du klarer ikke argumetere, les deg opp på snittraten q3 kontra q4 hvis du klarer.

80% av Jin aksjene mine er kjøpt med et snitt på 5,1kr

De 20% andre er kjøpt i fra 7-9kr

nei, jeg sitter ikke støkk, jeg har en finfin gevinst, men jeg forventer den langt høyere, det har jeg jo trodd en stund for å si det slik.
Innlegg av: P.Eksperten (07.02.18 15:11 ), lest 1696 ganger
Endret: 07.02.18 15:30

Leser meg opp på ratene jeg, longæern. Seff er du ikke intresert i western bulk. Du har jo nok med å surre å røre med alt annet. Nå har de ikke vært så veldig lenge på OTC (mange år din tulling?) så du skjønner vel heller ikke hva jeg skriver for noe. Svimmel på ettermiddagen? Kursgrafen til Western Bulk har nå idet minste gått oppover.
Innlegg av: Longsitinbulk (07.02.18 23:10 ), lest 1628 ganger
Endret: 07.02.18 23:13

Å, du vet vi som følger litt med vet du.

Dette selskapet gikk jo konk vet du, under forrige bulk kræsj- dette vet du godt for du er trolig en av taperene som ble sittende støkk da selskapet ble tatt av børs.
Sweeas som rund lurte med aksjonærene sine og tok verdiene, nei- dette er ingen ting for meg, ikke for noen andre eller ser jeg på omsetningen.
Ingen med vettet i behold går inn i det unoterte markedet nå som børsmorroa er over.
Innlegg av: P.Eksperten (08.02.18 06:35 ), lest 1555 ganger
Endret: 08.02.18 06:49

Stuck å støkk, longis, nå er jeg blitt skogsmatros. At du har god tid til å følge med tviler jeg ikke på. Du som skriver at du har vært på børs og forum i over 20 år bør vite at børsmoroa neppe går over for dem som følger med.
Innlegg av: Longsitinbulk (09.02.18 09:32 ), lest 1493 ganger
Endret: 09.02.18 10:14

noen gir bort aksjene sine ned 4-5% når annen bulk stiger og ratene stiger?
Innlegg av: KJEPET (09.02.18 10:24 ), lest 1462 ganger

Ratene stiger? Denne kom på Twitter nettopp.

"USG Supramax/Ultramax #petcoke shipping rates in free fall"
Innlegg av: sheepman (09.02.18 11:05 ), lest 1435 ganger

Ja, denne kan fort bli skummel
Innlegg av: Longsitinbulk (09.02.18 13:12 ), lest 1409 ganger

Hva ligger de Supra ratene på nå etter det "frie fallet" da Kjepet?
Innlegg av: KJEPET (09.02.18 13:35 ), lest 1395 ganger

Hva ratene ligger på vet jeg ikke. Følger ikke supra. Du skriver at ratene stiger, mens det motsatte er tilfellet. Det var det jeg bemerket.
Innlegg av: Longsitinbulk (09.02.18 14:53 ), lest 1361 ganger

Ja, det var jo feil, BDI stiger.

Når det er sgt, Supramax er ned 6-5% i tidsperioden Cape fallt 70%
Innlegg av: KJEPET (09.02.18 14:59 ), lest 1347 ganger

Selvsagt Longs, du hadde rett som vanlig. Det var BDI (og bare BCI som steg kraftig) du mente og ikke ratene i Supra som JIN lever av:-) Sorry misforståelsen, jeg begynner å bli litt susete i hodet på mine gamle dager.

God helg!
Innlegg av: Longsitinbulk (09.02.18 15:03 ), lest 1358 ganger

God å bli irettesatt :-)

ha en god helg
Innlegg av: P.Eksperten (11.02.18 16:11 ), lest 1276 ganger

Longbulk, du skriver at JIN får ett resultat på . Du får håpe det blir bedre. 50 øre x P/E 11 gir en kurs på 5,50. P/E tallene blir justert ned nå dersom rentene stiger vettu.
Innlegg av: Gjestmann (11.02.18 16:30 ), lest 1262 ganger

Han mener nok 50 øre i Q4
Innlegg av: holysmoke (18.02.18 13:14 ), lest 1120 ganger

Tradewinds, DEC 7th 2017
Chinese owners have beaten off Greek competition to secure a Parakou Tankers MR sold at auction earlier this week.

The unnamed buyer has reportedly paid $12m for the 51,000-dwt Pretty Scene (built 2006) plus bunker fuel. The ship has been detained off Durban, South Africa for more than a year as a result of Parakou’s legal feud with Jinhui Shipping.TradeWinds understands that deposits have yet to be paid and the full balance is due by Tuesday 12 December 2017.
Innlegg av: Longsitinbulk (18.02.18 14:04 ), lest 1104 ganger

Ikke noe nytt i saken som har pågodt i åres vis forøvrig.

Jinhui har tidligere utalt at det blir en børsmeldt om de motar deler av kravet, så langt ingen penger.
Innlegg av: holysmoke (18.02.18 14:30 ), lest 1082 ganger

Har Parakou flere muligheter for anke/motsøksmål?
Innlegg av: Longsitinbulk (19.02.18 09:48 ), lest 1023 ganger

Vet ikke, det skulle vel være en rettsak ang fordelingen av penger fra skipet som ble solgt, Jin har krav liggende inne og det vil vel vøre rart om de ikke får noe.
En avgjørelse bør være nært forestående.

Uansett, nå er det siste rest og reis under 10 kroningen i Jinhui denne syklusen.

Rapportering fra bulk selskapene som nå renner inn en etter en vil dra den opp en gang for alle.

Aksjen har stått stille et år, q4 vil trolig generere ca 50 øringen og det forundrer meg ikke om verdier på sip blir skrevet opp.

At aksjen er billig nå må ingen tvile på, at den er dyere om 14 dager er jeg eller aldri i tvil om.
Innlegg av: Longsitinbulk (20.02.18 14:28 ), lest 919 ganger

GJESP.... 0,5-0,6 KR i kvartalet på dagens rater
Innlegg av: julepølse (22.02.18 18:08 ), lest 806 ganger

Blir fort 0,5 minus i kvartalet når vår alles kjære Trump legger toll på stål og aluminium. Det har ikke dere tenkt på.Skyhøy risiko dette.
Innlegg av: Longsitinbulk (22.02.18 18:27 ), lest 809 ganger

Jin frakter spesielt mye Alu til USA ja, blir nok fort mer tap en 0,5 i kvartalet vil jeg tro.

:-)) ler så jeg rister..
Innlegg av: julepølse (22.02.18 20:46 ), lest 744 ganger

Kanskje ikkje jin. Men tenk på alle de andre som bruker båtene sine til dette? Totalt sett blir det mindre oppdrag og mye ledig tonnasje noe som medfører ratekrakk.
Innlegg av: KJEPET (22.02.18 20:50 ), lest 748 ganger

La oss se litt på fakta:
Sjefen sjelv, Birgitte Vardal, svarer med et skuldertrekk når hun får spørsmålet om tollforslaget under presentasjonen her om dagen.
"Since we are not very active in the Supra segment which is typical where the export is, nothing we have noticed as such on the sanctions part"
https://seekingalpha.com/article/4148385-golden-oceans-gogl-ceo-birgitte-vartdal-q4-2017-results-earnings-call-transcript?page=7

Når det gjelder eksport av stål fra Kina til USA utgjorde USA bare 0.8% (på 25. plass) av den totale ståleksporten i 2016
https://www.trade.gov/steel/countries/pdfs/2016/annual/exports-china.pdf
Innlegg av: julepølse (22.02.18 21:24 ), lest 716 ganger

Suprasegmentet er veldig utsett ja. Det er akkurat det jeg sier. Samtlige av jin sine fartøy er i Suprasegmentet.

Innlegg av: Longsitinbulk (22.02.18 21:32 ), lest 734 ganger
Endret: 22.02.18 21:33

Julepølsa, du som er så opplyst.
Hvor mange av skipene til Jinhui går til Amerika?
Innlegg av: julepølse (22.02.18 22:36 ), lest 689 ganger

Jin er kanskje ikke eksponert mot USA, men det er konkurrentene. Disse vil få ledige skip, som de må flytte til andre områder. Da blir det press på ratene.
Innlegg av: P.Eksperten (01.03.18 11:04 ), lest 556 ganger
Endret: 01.03.18 11:13

Kikka på talla til JIN for morra mi si skyld. Ser ut som Supraratene er iferd med å flate ut v 10 - 11K om dagen. Om det ikke blir en ekstrem etterspørsel da. Blir vel en som skriker etter aksjekurs på 13 - 14 kroner til neste jul og da? Kanskje best å prøve seg på bashers om en skal være i tørrlast?
Innlegg av: Ka'l (31.03.18 18:53 ), lest 336 ganger

Det ser ut til at vi må vente lenge til vi ser budet som Longsit.. annonserte. Kursen er heller ikke mye å skryte av, foreløpig.
K