Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Shipping
Innlegg av: Warrent (19.12.17 10:12 ), lest 1198 ganger
Ticker: HLNG

Dreier alt seg om flng og alng?

Hva med Hoegh? Er ikke det på tide den snur opp? Innsidekjøp og fart i lng aksjer!
Innlegg av: really (19.12.17 14:00 ), lest 706 ganger

RE^1: Dreier alt seg om flng og alng?

HLNG er noe helt annet enn FLNG og ALNG, driver ikke i transport av LNG der det drar seg til nå. Derimot har de bygd regas unit på det de antok ville bli kontrakt, me som aldri kom.

I tillegg er konkurransen steinhard på regas og nye kontrakter nå har lavere marginer enn tidligere.

I sum er dette en fallende kniv som trenger regas kontrakter. Da kan det bli mer interessant.
Innlegg av: Bingo123 (19.12.17 14:04 ), lest 710 ganger

Virker ikke som det drar seg sånn voldsomt til. LNG aksjene står bom stille.
Innlegg av: veblen (19.12.17 15:11 ), lest 687 ganger

RE^2: Dreier alt seg om flng og alng?

Les Myrseths kommentar i finansavisen i går om det fundamentale bildet i lng de neste 2, 3 årene. En god analyse. Dette blir meget bra de nærmeste årene. Glng er videre opp i pretrade etter å ha gått som en kule de siste to ukene!
Innlegg av: really (19.12.17 15:23 ), lest 671 ganger

FLNG har gått fra 9,70 til 12,90 på ganske nøyaktig 2 mndr, ALNG enda mer. Årsaken er kanpphet på LNG skip i spotmarkedet. Og mad alle LNG produksjonsanlegg som går live de neste 2 årene og som matches av importanlegg ser det ut til at det er bestilt for få LNG skip for transport.

I vår var det fortsatt usikkert hvor mye som kom i gang etter plan, men det ser ut til at det meste er i rute og da vil den skipsknappheten som var en mulighet materialisere seg. Vi husker hva som skjedde i LPG som var i en lignende situasjon for noen få år siden.
Innlegg av: really (19.12.17 15:23 ), lest 678 ganger

FLNG har gått fra 9,70 til 12,90 på ganske nøyaktig 2 mndr, ALNG enda mer. Årsaken er kanpphet på LNG skip i spotmarkedet. Og mad alle LNG produksjonsanlegg som går live de neste 2 årene og som matches av importanlegg ser det ut til at det er bestilt for få LNG skip for transport.

I vår var det fortsatt usikkert hvor mye som kom i gang etter plan, men det ser ut til at det meste er i rute og da vil den skipsknappheten som var en mulighet materialisere seg. Vi husker hva som skjedde i LPG som var i en lignende situasjon for noen få år siden.
Innlegg av: Longsitinbulk (19.12.17 17:26 ), lest 652 ganger
Endret: 19.12.17 17:37

Husker også godt at en fyr fortalte meg på dette forumet for ca 3 mnder tilbake,
at i LNG var det ikke rare fortjenesten å hente for rederiene .

Jeg svarte da vedkommende, hvis du tar å ser historisk på Glng , og ser den kursutviklingen aksjen hadde og hvor ekstremt mye Fredriksen tjente på det selskapet før han solgte- jeg sa det før aksjene gikk 30-40%

Kan du huske det Really ?

Ser det nå blir brukt som referanse av samme person som ikke trodde lng rederiene var liv laga:-))

Blir litt bakpå å sent å anbefale aksjene nå, nå som RSI er over 80 Osv...
Skal du selge Lng akskenne dine nå Really?
Innlegg av: Fastmoney (20.12.17 10:57 ), lest 554 ganger

Tok inn denne i går, mens høybetaene får kjølet seg ned litt.
Innlegg av: really (20.12.17 11:32 ), lest 526 ganger

Synes å huske den konversasjonen fra mars i år. Tiden går fort for gamle folk tydeligvis..

Og leser du innlegget mitt over forklarer jeg hvorfor jeg har endret standpunkt. Jeg opplever at jeg ikke er helt alene om å skifte standpunkt.

Og siden du kom med dine innspill fra da FLNG lå rundt 11,5 og jeg skiftet holdning på 9 tallet er det kanskje ikke så dumt å være litt bakpå, som du kaller det. Med dine ord fra andre innlegg så tilpasser jeg meg situasjonen..
Innlegg av: AlanS (20.12.17 12:48 ), lest 514 ganger

Innlegg av: really (19.12.17 14:00 ), lest 192 ganger
HLNG er noe helt annet enn FLNG og ALNG, driver ikke i transport av LNG der det drar seg til nå
HLNG fleet (http://www.hoeghlng.com/Pages/Fleet.aspx)
Arctic Princess og Arctic Lady er leid ut til Statoil og frakter LNG fra Snøhvit.

Innlegg av: really (20.12.17 13:42 ), lest 496 ganger

Ser jeg burde lagt til i Spot, der det drar seg til nå.

20 år lange charter er vel ikke det som får mest nytte av høyere spot priser.
Innlegg av: Fine Greier (22.12.17 00:31 ), lest 446 ganger
Endret: 22.12.17 00:33

Husker tilbake noen år,da amsc stod i under en krone pr lodd!
Det var skikkelig gøy å følge diskusjonene på shippingforumet med,veblen,maalselv,longsittingbulk,m.fl.

Jeg kjøpte meg opp til å bli en av de største eierne,med bare 100000 aksjer!

Hadde en snittkurs på 0,98.
Solgte på 5+,og har angret siden....;=)
Men 400000 på èn uke,var ikke verst.
Planen var å bruke de 500000,til å kjøpe nye aksjer når den kom ned igjen fra himmelferden,den kom vel til under 2 i hvert fall.
Resten er historie.
Men en pen gevinst på en uke.
Men hvilke av lng-rederiene,har pr.nå potensialet til å ta en "amsc"?
Kan man bruke p/b for å finne beste case?
alng 0,27
flng 0,93
Har fått med meg at kinesern,skal ha mye lng,at det bare er ett skip pr døgn som er booket for lng-skip gjennom panama.
at noen rederier har lt/c,og ikke vil dra nytte av økning i spotmarkedet.
Ville vert fint,om noen av ekspertisen på shipping/lng
hadde lyst til å dele av sine kunnskaper rundt det her.

Innlegg av: Valuefind (22.12.17 21:11 ), lest 383 ganger

HLNG tjener også på at LNGC-markedet tar seg opp:

1. FSRU-konkurranse i form av konvertering av LNGC til FSRU blir redusert da ingen vil ta en LNGC bort fra et lukrativt spotmarked. En LNGC-eier vil miste spotinntjening, betale for ombygning og måtte finne attraktivt FSRU-kontrakt med trygg motpart. Rater opp, bra for HLNG.

2. HLNG har hatt problemer med motparter i Ghana og Pakistan som har resultert i en FSRU uten kontrakt til nå. FSRUer er ca. 25% dyrere enn LNGCer, men kan også opereres som LNGC. HLNG kjører nå Hoegh Giant i spotmarkedet gjennom GnF og kan få god avkastning på FSRUen om ratene er gode. Etter hva jeg har sett så har analytikere lagt til grunn breakeven rater på 40k/dag når de ser på usikkerheten ved FSRU-kontrakt kansellering.
Innlegg av: AlanS (04.01.18 13:35 ), lest 206 ganger

FSRU#8 - HN2865
Vessel Under Construction at Hyundai Heavy Industries Co. Ltd. To be Delivered Q1 201​8
Kilde: http://www.hoeghlng.com/Pages/Fleet.aspx

Håper på at det kommer en avklaring angående FSRU#8.
Innlegg av: Ka'l (04.01.18 20:35 ), lest 180 ganger

Har satset på både ALNG og FLNG og de står seg bra hittil med hhv 58% og 38% kursøkning på noen få uker.
Lysten til å ta gevinst er stor, men jeg besinner meg i forventninger om at potensialet ennå ikke er nådd.
Lykke til utover våren, folkens
K