Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Shipping
Innlegg av: Longsitinbulk (18.12.17 20:13 ), lest 6472 ganger
Ticker: TNK

TNK- Teekey Tankers- syns det ser ut som den snur opp jeg

Hva mener dere Teekey folk, keg ser det er utført 2 store blokk trades siste uler 20 mill aksjer.

Det tekniske lager en bunn, de andre tank aksjene går ræva men Teekey syns jeg virker bullish.

Kjøper en post på 1,5dollar så får en se om det kommer en sving opp i tank i januar.

Noen andre som vurdere det likt?
Innlegg av: Mooi (18.12.17 22:05 ), lest 3895 ganger

RE^1: TNK- Teekey Tankers- syns det ser ut som den snur opp jeg

Synes TNK ser bra ut spesielt ifht 0,03$ Utbytte i kvartalet (dette kan naturligvis endre seg). Jeg håper på en refinansiering av selskapet uten at det skjer noen emisjon som frigjør midler til tilbakekjøp evt. kjøp av skip. Hvis Q3-18 er kvartalet alt snur så vil ting se veldig lyst ut for selskapet.

Generelt så virker det som analytikere går litt alle veier for tid ifht tank generelt. Noen begynner å bli positive, mens andre er skeptiske... jeg tror som de fleste andre andre a 1H-18 blir utfordrende. Så håper jeg at 2H-18 -> blir bra for tank.

/Mooi
Innlegg av: Longsitinbulk (18.12.17 22:09 ), lest 3876 ganger
Endret: 18.12.17 23:12

Har dere motat Tnk aksjene deres dere som var gjennom oppkjøpet?

Det gikk en blokk i dag på 10 mill aksjer, nesten 8% av hele selskapet-
13 mill aksjer omsatt i dag- 10% av hele selskapet.

Kan det være teekey som handler egne aksjer?

Innlegg av: Maggaraabu (19.12.17 11:37 ), lest 3789 ganger

Du tror ikke denne kolapser altså
Innlegg av: Mooi (19.12.17 13:33 ), lest 3780 ganger

Jeg har fått aksjene.

/mooi
Innlegg av: Mooi (19.12.17 13:42 ), lest 3783 ganger

Long,

Hvis det var tilbakekjøp så skulle jeg tro at det må meldes før børs start i dag.
Det er ikke noe mindre "bullish" hvis dette er en privat aktør som har kjøpt seg opp.

/Mooi
Innlegg av: kygo (19.12.17 17:33 ), lest 3751 ganger

Skivebom longsit, regner med du har solgt
Innlegg av: hogan (19.12.17 17:52 ), lest 3729 ganger

Leste at Nav på Tnk er 1,15 så den er dyr.
Torm som skal på Nasdaq om noen dager hadde Nav på 0,73, 30 sept. Nav Gnrt 0,67
Innlegg av: Longsitinbulk (19.12.17 18:19 ), lest 3721 ganger
Endret: 19.12.17 18:27

Pøste ut fra start i dag ja, selvf kom det en nedgradering på aksjen i går kveld- sell

Klart det når en er så dum å ta i disse tank aksjene nå, snakk om kron idiot, helt håpløst.

Får holde seg til Lng,Lpg og noe bulk

Du da, går bra i Fro og Nat:-)

Innlegg av: kygo (19.12.17 18:37 ), lest 3710 ganger
Endret: 19.12.17 19:42

Jeg eier Fro :), men mulig den går fort i stop loss. Ser ikke bra ut.
Innlegg av: Vorge (19.12.17 20:23 ), lest 3632 ganger

Blodbad for stakkars til-aksjonærer som har sittet fast i denne. Det er vel dem som dumper aksjene nå også. Ikke tilfeldig at den dropper så mye i dagene etter at til-folket har fått tnk-aksjene sine.
Innlegg av: Longsitinbulk (19.12.17 20:28 ), lest 3646 ganger

Skjønner jo nå hva den blokken på 10 mill aksjer i går var- trolig en mega short.

Aksjen ble nedgradert rett etter at blokk traden gikk-
måtte ta et kjapt 3% tap her, akkurat nå virker det helt ok.
Innlegg av: Mooi (19.12.17 20:38 ), lest 3625 ganger

Hvem er det som nedgraderete aksjen?
Klipp gjerne inn her..

/mooi
Innlegg av: kygo (19.12.17 20:40 ), lest 3623 ganger

Jeg har skrevet det mange ganger Mooi kan ikke sove godt om natten. Det er nok ikke lenge før denne er under 1.
Innlegg av: tous1 (19.12.17 21:12 ), lest 3600 ganger
Endret: 19.12.17 21:13

mye rart her nå. Mange som antar at det i går var en ren short-post. F... glad for at jeg ikke tok mer i går. Vurderte det samme som long, men rakk aldri å handle - for en gang skyld har jeg en promille flaks.

Men dette gir jo muligheter !!

TNK risikerer fiendtlig oppkjøp hvis aksjen går til 1$. Skal bli interessant å følge short-posten resten av uken. Hvis antall i short går ned så var dette en squeeze som gir gedigne muligheter til å kjøpe seg inn... høy risiko, men som sagt vi får se i løpet av uken hvor dette bærer!
Innlegg av: Longsitinbulk (19.12.17 21:25 ), lest 3592 ganger

Ja, om det er en kjøpsanledning? Vet ikke

Men aksjen er vel ned fra 2 til 1,25 på bare noen uker, det er liksom grenser for hvor mye det kan falle i et dropp, men så lenge short maskinene står på forundrer ingem ting meg.

Jeg satset noen kroner i går på at 10 mill blokken var et tilbake kjøp, lite som tyder på det nå og da måtte det vel ha vært meldt.

Når det er sagt, laveste kursmål jeg har sett i Tnk er 0,7 dollar- i fro ligger vel laveste kursmål 38kr til sammenlignig.
Normalt er Fro første aksjen som snur ved swingers trades, oddsene for at det er rett rundt hjørnet nu er vel større en at det faller videre, fallet siste 3 uker er dypt og ekstremt.

Innlegg av: tous1 (19.12.17 21:32 ), lest 3571 ganger

dundrer videre ned til 1.34

Hittil i dag er det omsatt for 6,219,562.
i går var det omsatt for 13,210,000.
normalt gjennomsnitt siste året er vel på 1,270,000 aksjer per dag.

Definitivt noe store greier som skjer. Tipper større omveltninger på eiersiden og rømming fra short.

ikke godt å si hva et slikt utfall gjør. Genererer sikkert en mengde stop-loss aksjer også. Jeg skal være klar til å trekke lodd iallefall.
Innlegg av: Mooi (19.12.17 21:38 ), lest 3572 ganger

Kygo,

Fint at du føler at du har rett. Selv om du har funnet på 1$ fordi det er et rundt tall så legger jeg ikke så mye vekt rundt det.
Min eneste bekymring når det kommer til TNK er at de skal gjøre en emisjon. Når det kommer til å sove eller ikke så kan du ta det med ro. Første gang jeg sjekket aksjekursen var når jeg spurte om hvem som har nedgradert TNK.
Klarer ikke å se at det har kommet noe nye analyser, men mulig jeg har gått glipp av en..

/mooi
Innlegg av: fjellmann1 (19.12.17 21:50 ), lest 3540 ganger

Kan det komme en reprise av NAT? Emisjon på trappene?

TNK hadde ved Q3 60 MUSD i likviditet. Uten sammenslåing med Tanker investments. NAT hadde 30.

Flåten er bokført til 1284, noen som kan regne ut reel verdi? Kan det være rundt 800-900?

Tallene er uten TIL.

Innlegg av: Mooi (19.12.17 22:07 ), lest 3545 ganger

Fjellmann1,

TNK har litt under 200MUSD I likviditet og NAV er ca 2USD.
Det som er problemet med TNK er at låneavtalen forutsetter ekstrem rask nedbetaling av gjeld. Derav mulig likviditet utfordringer. Jeg håper og tror at de refinansierer og kjøper tilbake aksjer, men man vet aldri.

/mooi
Innlegg av: tous1 (19.12.17 22:08 ), lest 3518 ganger

skal ikke se bort fra det. Utestående aksjer gikk fra 2.8 til 3.6 mill.... jeg har vært i tvil om dette skulle skje tnk da de virket så sikre ,med tilbakekjøpsprogrammet. spørs om fisen min fikk en annen lyd nå ja.. hmm
Innlegg av: kygo (19.12.17 22:09 ), lest 3515 ganger

Når jeg skriver kursmål under 1 USD er mitt poeng at det er fremdeles nedside i tank-aksjene, og minimum 30 prosent.
Innlegg av: Mooi (19.12.17 22:11 ), lest 3533 ganger

I tillegg er det kanskje verdt å nevne at NAT har betalt ut mer penger en de har tjent når du inkluderer nedskrivninger i lang tid. Dette er ikke et problem ift TNK.
De har som en del andre ikke nedskrevet assets skikkelig så hvis de selger skip så har de i hvertfall til nå måtte ta tap (ikke cash tap). Euronav er ytterpunktet andre veien....

Vanskelig å si hvor aksjen skal på kort sikt, men jeg kjenner at det klør i fingeren på 1.34

/mooi
Innlegg av: Longsitinbulk (19.12.17 22:16 ), lest 3514 ganger

Grove 15% av selskapet omsatt siste 2 dager.

https://ledgergazette.com/2017/12/18/teekay-tankers-ltd-tnk-given-average-recommendation-of-sell-by-brokerages.html
Innlegg av: fjellmann1 (19.12.17 22:20 ), lest 3492 ganger

I Q3 sto cash oppgitt til 60.
Teekay corporation hadde 230 MUSD.
Blander du kortene eller tar jeg feil?
Innlegg av: Mooi (19.12.17 22:38 ), lest 3486 ganger

Q3 er ikke konsolidert kvartal TIL / TNK
Derfor er likviditet annerledes nå.
I tillegg eier de 100% av Operations selskapet.

/Mooi
Innlegg av: fjellmann1 (19.12.17 22:43 ), lest 3460 ganger

Så du utelukker emisjon helt sikkert?

Kan du forklare litt rundt operasjonsselskaoet?
Gjelder det kun tnk eller også Tgp?
Innlegg av: kygo (19.12.17 23:02 ), lest 3452 ganger
Endret: 19.12.17 23:03

Ta tapet nå, og kjøp dere inn senere i sykelen. Nå må dere ta til fornuft, og ikke kaste bort pengene. Det er ingen skam å snu.

Hermannsrud sin analyse syns jeg var spot on. Kjøp lpg, contrainer, bulk, men styr unna tank.
Innlegg av: Longsitinbulk (19.12.17 23:13 ), lest 3459 ganger
Endret: 19.12.17 23:20

Så er spørsmålet

Skal vi kjøpe Lng på RSI 80 etter en 40% oppgang
Eller
Skal vi kjøpe Tank på RSI 20 etter en nedgang på 30%
Siste 3-4 uker

Jeg vet utmerket hva jeg gjør.

Dnb antar dessuten at Fro blir en nyttårs rakett

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/12/Her-er-nyttaarsrakettene-paa-Oslo-Boers
Innlegg av: kygo (19.12.17 23:24 ), lest 3434 ganger

Jeg har kjøpt Fro, men det er ikke langsiktig. Tror også fro kan bli en nyttårsrakett, men nyttårsrakettene skal selges i slutten av januar.
Innlegg av: tous1 (20.12.17 08:54 ), lest 3378 ganger

Da ble det vedtatt. Skattene i usa reduseres og firmaskatten går fra 35% til 21%. Trodde det var 15%?
Uansett blir dette en signifikant redukasjon av kostnader at at internasjonale bedrifter i usa kan utkonkurrere andre markeder bare på grunn av denne reformen. USA vil kunne hente hjem jobber fra kina slik trump sa.
Og ikke minst en gledens dag for oss i amerikanske tankrederier!!

Innlegg av: fjellmann1 (20.12.17 09:26 ), lest 3357 ganger

Shippingselskapene betaler vel ikke skatt i det hele tatt uansett? Derfor de har base på Marshalløyene , Bermuda osv...

Innlegg av: Mooi (20.12.17 15:50 ), lest 3295 ganger

fjellmann1,

Jeg vil ikke utelukke noe som helst og spesielt ikke emisjon (i hvert fall ikke på forumet). Det er ikke noe tvil om at det er knyttet risiko til tank investeringer.
Det er derfor vanskelig å spå hvor aksjene skal på kortsikt.

Som jeg har nevnt tidligere så tror jeg ikke det er feil å investere i tank nå hvis man har et lengre perspektiv på det.
Ift trade så virker det ekstremt usikkert akkurat nå...

Long, ift nyttårs raketter så har jeg brent på forslagene til DNB tidligere.

/mooi
Innlegg av: Mooi (21.12.17 15:36 ), lest 3188 ganger

Wow!!
Så Teekay Holdings har kjøpt 12,7 millioner aksjer i TNK. Det virker som de mener aksjen er sterkt underpriset og de ville aldri ha gjort det hvis de mener en emisjon er rundt hjørnet.

http://app.quotemedia.com/data/downloadFiling?webmasterId=99084&ref=11948195&type=PDF&symbol=TNK&companyName=Teekay+Tankers+Ltd.&formType=SC+13D%2FA&formDescription=Amendment+to+a+SC+13D+filing&dateFiled=2017-12-20

Jeg vil ikke hype for mye, men jeg ble ekstremt positiv akkurat nå :)

/mooi
Innlegg av: tous1 (22.12.17 08:26 ), lest 3106 ganger

snakket så vidt med tnk i går kveld, og i kjent stil kunne de ikke si annet at det var en helt ordinær transaksjon hvor aksjen nå er "extremely attractive price".
Og ja, alt tyder på at det er holdningselskapet til tk som hamstret aksjer. Om det er tilfellet er dette en situasjon helt etter "boka"..
Jeg tror jeg kommer til å handle nå, det kribler i fingrene!
Innlegg av: Mooi (22.12.17 13:38 ), lest 3098 ganger

Tous1,

Se lenken jeg hadde i forrige post. Ble bekreftet i går at TK hadde kjøpt nesten 13 millioner aksjer..
Vanskelig å se det på noen annen måte en enormt bullish.

/Mooi

Innlegg av: tous1 (25.12.17 20:36 ), lest 3032 ganger

stemmer... skjønner ikke hvorfor de bare sa dette fordi artikkelen ble sluppet rett etter ikke lenge etter samtalen. ser ikke så mørkt på fremtiden, men håper for en gang skyld at det skjer noe positivt med tanksektoren, og det raskere enn forventet.
Innlegg av: 7invest (25.12.17 20:45 ), lest 3055 ganger
Endret: 25.12.17 20:49

Hermanrud tror ikke Tank har bunnet ut ennå : https://imgur.com/a/9AWdP

Hermanrud, fra 1:29 : https://t.co/2MF8AW3LBp

--------------
P.S
Har ikke fått brev ennå ifm TIL transaksjonen. Men med kostpris på 37 , gidder jeg ikke stresse med disse (putter de i skuffen)
Innlegg av: Mooi (27.12.17 14:37 ), lest 2958 ganger

Takk 7invest. Videoen var veldig bra. Har du presentasjonen?

Ifht hvor tank er i syklusen så er det sikkert riktig, men som han sa ifht rigg så posisjonerer markedet seg før forbedringer. Spennende å se når bunn var om et års tid eller to.

/Mooi
Innlegg av: FRONT (27.12.17 17:55 ), lest 2939 ganger

Jeg har ikke fått mine TNK aksjer, de er i allefall ikke synlig på min vps konto hos Skandiabanken.! Noen som har samme problem? Jeg får ikke noe godt svar fra Skandiabanken når jeg spør om dette.
Jeg skal ha ganske mye TNK bare jeg finner ut hvor de er...
Innlegg av: tous1 (27.12.17 18:11 ), lest 2929 ganger

Nope, tar lang tid for meg også. Droppet skattebrevet og ba nordnet om å håndtere disse greiene. Fylte ut et skjema som gav nordnet fullmakt til å flytte. Regner med at det var nok. Antar jeg får en regning på 25$ for transaksjonen!?
Virker som amerikanerne lever på 1900 tallet med brevduer på sprit.
Innlegg av: FRONT (27.12.17 18:24 ), lest 2922 ganger

RE^2: TNK- Teekey Tankers- syns det ser ut som den snur opp jeg

Takk tous1
Jeg fant brevet i papirsøppelbøtten....det var et brev fra Computershare og jeg orket ikke å lese dette da jeg trodde det var noe salgsreklame....
Hvis jeg oppfatter riktig så må jeg enten oprette en bruker på denne computershare og registrere meg der, eller sende lappen til Skandiabanken?

Hvilket skattebrev er det du sikter til? Er det dette brevet eller har det kommet noe mer?
Innlegg av: Mooi (28.12.17 13:19 ), lest 2875 ganger

tous1,

Ja Amerikanere lever på tidlig 1900 tallet. Jeg fikk et brev automatisk og et brev etter at jeg ringte dem og ba om at det skulle sendes.
Når jeg ringte så sa de regnet med å kunne printe brevet i løpet av en ukes tid for så å legge det i en konvolutt og sende til meg... Det er helt utrolig hvor mye lengre fremme vi er en USA på enkelte ting.

Jeg vet ikke hvor mange aksjer du har i TNK, men jeg har for ganske mye penger så det var veldig godt å få de inn i DNB sin "utenlandske aksjer VPS" konto.
Hadde tatt kontakt med Computershare hvis du ikke har fått brevet for å få kontroll og det vil også muliggjøre salg / utbytte osv til din norske konto.

/mooi
Innlegg av: tous1 (29.12.17 10:01 ), lest 2830 ganger
Endret: 29.12.17 10:02

Jepp.

Jeg sikter til w-8ben (skattedokumentet).
Ser ikke ut som at man trenger å fylle det ut. Det er fordi alle brokere er pålagt å holde igjen 28% av verdien til skatt i landet man har investert pengene i, men som utenlandsk investor betaler man skatt til Norge. Ergo w-8ben dokumentet opphører skatteplikten til USA og flytter betingelsen til Norge(eller andre land). Men dette ser ut til at DNB, Nordnet med flere fikser greit.

Det holder med at du får DNB eller Nordnet til å flytte over aksjene dine. Brevet du opprinnelig fikk fra computershare inneholder kontoinformasjonen du må gi til DNB/Nordnet for overføringen.
Alternativt kan du bare ha konto hos computershare, men de tar prosenter av ditt utbytte etc. Dessuten vil jeg anta det blir mye krøll med pengeoverføringer osv. hvis man ønsker å handle mer etc. Om du lar det være i computershare er det helt signifikant å fylle ut w-8ben dokumentet pga skatten.

Innlegg av: Risoer (29.12.17 13:49 ), lest 2818 ganger

Det lot seg greit ordne hos DNB markets som har avtale/samarbeid med Computershare. Aksjene stod etter et par dager på min VPS-konto etter henvendelse til DNB-markets. Jeg er imidlertid usikker på om mellomtrinnet her via Computershare er å anse som realisasjon av aksjer og eventuelt hva som isåfall er realisasjonskurs; det beste ville være i mitt tilfelle om man kunne se bort fra det hele, men jeg ser at DNB markets selv registrerer disse aksjer som fortjeneste i VPS-modulen noe som selvsagt er helt feil.
Innlegg av: really (29.12.17 19:18 ), lest 2809 ganger

tous1, w-8ben er ikke et skattedokument men et dokument der du forteller litt om hva slags juridisk person du er slik at du klassifiseres riktig i amerikanernes registre.

Den informasjonen blir selvfølgelig brukt ved beskatning også.
Innlegg av: kygo (05.01.18 18:04 ), lest 2736 ganger

Innlegg av: kygo (07.12.17 20:14 ), lest 823 ganger
Ticker: TIL
RE^1: Bør vi godta tilbudet fra TNK
Selger dere posten dere fikk i TNK? Aksjen faller godt idag er nok ikke lenge før den er i 1.0-1.2.

Er vel ikke lenge før vi er her!
Innlegg av: mugnas (08.01.18 09:06 ), lest 2615 ganger

Noen som har fått svar fra Skatteetaten vedr hvordan man skal se på TIL>TNK ift realisasjon?

I DnBs depot står TNK med inngangsverdi 0, så hele verdien står som urealisert gevinst. Det er jo feil selvsagt, men hva sier Skatteetaten. Er transaksjonen å regne som realisasjon?
Innlegg av: Mooi (08.01.18 12:21 ), lest 2600 ganger

mugnas,

"Er transaksjonen å regne som realisasjon?"
Det er jeg helt sikker på at den er (ref diskusjon ift Frontline 2012 & Frontline fusjonen).
Siden dette er Bermuda selskap så blir det regnet som realisasjon.
Regner med at 1.7USD som er sluttkurs dagen på fullført fusjon er kursen som skal benyttes som realisering kurs.

/Mooi
Innlegg av: kygo (09.01.18 16:53 ), lest 2550 ganger

1.31, det går likar no!
Innlegg av: Longsitinbulk (09.01.18 19:52 ), lest 2538 ganger
Endret: 09.01.18 20:15

Har du kjøpt noe tank Kygo utover Fro ?

Fro nede på års laveste i Nok igjen

TNK 71,78% av aksjene er short- kan da umulig stemme

Clarkson ute med en oppgradering på Nat i dag, kursmål 5 dollar-
De mener Nat er det beste bettet pr i dag på en gjenninhenting innen tank, merkelig ressomen-
Euronav og Dht må da være langt bedre selskaper, men prisingen i dag er kanskje stiv i forhold til Nat.
Innlegg av: kygo (10.01.18 15:00 ), lest 2480 ganger
Endret: 10.01.18 15:16

Jeg tror også at NAT kan være et av de beste selskapene hvis det kommer en oppgang i tank.

Historisk har NAT gjort det best av alle fra bunn til topp. Denne trenden vil nok fortsette. Virker tidlig for tank, er fremdeles skeptisk til at det kommer oppgang i 2018. Mulig det snur i Q4 2018? Tja!

Jeg syns andre shipping segmenter virker mer attractive i dag. Jeg vil heller investere mer penger i bulk enn tank. Jeg ser også gode tider for LNG. LPG virker også interessant, og det ser ut som LPG har kommet lenger i sykelen enn Tank. Derfor kjøper jeg heller Avance/bwlpg enn Frontline/TKN/NAT/DHT/Euronav.

Innlegg av: solidox (10.01.18 20:02 ), lest 2424 ganger
Endret: 10.01.18 20:04

Innlegg av: 7invest (10.01.18 23:16 ), lest 2376 ganger
Endret: 10.01.18 23:19

Fikk endelig konvertert TIL til TNK
Begredelig bekjentskap hele veien og for en j&%#¤"! dårlig kursutvikling TNK har -den ser jo helt bunnløs ut!!!

Ser nesten ut som jeg bar må bite i det sure eple og selge driten - det snur jo for f&%# ALDRI ??? Lavere bunner HELE veien OG med ØKENDE volum - snakk om ræ&#%"#-kjørt selskap ! En gjeng med skurker !

Kommer det enda en lavere bunn her er det på hodet ut !!
Innlegg av: Longsitinbulk (10.01.18 23:46 ), lest 2383 ganger

Ja det beste er nok å holde seg vekke fra Teekey systemet.
I alle fall ikke kjøpe før man er 100% sikker på at syklen er snudd, skal det enda gå 9 måneder med ræva tank marked så får Kygo rett i Tnk under 1 dollar.
Innlegg av: hogan (16.01.18 19:26 ), lest 2254 ganger

Kygo
Ser at du kommenterer Nat her som interesant, enig.
Kjenner du til break even på deres ship nå?

Så forresten at de har booket en time charter i dag med et ship fra 2004 for 18 mnd positivt
Innlegg av: kygo (16.01.18 19:53 ), lest 2249 ganger

NAT har hentet inn penger og nye lån så jeg vet ikke hva break even er nå. Jeg skal uansett ikke inn i aksjen, og før jeg skal inn i eventuelt NAT skal jeg lese meg opp. Uansett kjøper jeg ikke før Q3, og det er tidligst. Har godt tid til å lese meg opp.
Innlegg av: Longsitinbulk (24.01.18 15:26 ), lest 2164 ganger

Mor selskapet Teekey med stor emisjon.
Vet ikke om det er positivt eller negativt for TNK, eller om det har påvirkning overhode.

Teekay Corporation Announces Pricing of Common Stock Offering

GlobeNewswire•January 24, 2018
HAMILTON, Bermuda, Jan. 24, 2018 (GLOBE NEWSWIRE) -- Teekay Corporation (Teekay or the Company) (TK) today announced that it has priced its underwritten public offering of 10 million shares of its common stock at $9.75 per share. Teekay has granted the underwriters a 30-day option to purchase up to 1.5 million additional shares of common stock.

The Company also announced by separate press release that it has priced its private unregistered offering to qualified institutional buyers pursuant to Rule 144A under the Securities Act of 1933, as amended, of $125 million aggregate principal amount of convertible senior notes due 2023 (or up to $150 million aggregate principal amount if the initial purchasers exercise in full their option to purchase additional convertible senior notes). Nothing contained herein shall constitute an offer to sell or the solicitation of an offer to buy the convertible senior notes.

The joint book-running managers for the common stock offering are Morgan Stanley, J.P. Morgan Securities LLC, BofA Merrill Lynch, and UBS Securities LLC. The co-managers for this offering are BNP Paribas Securities Corp. and Credit Agricole Securities (USA) Inc. Teekay expects to close both offerings on January 26, 2018, subject to the satisfaction of customary closing conditions.

The Company intends to use the net proceeds from the offerings for general corporate purposes, which may include, among other things, repaying a portion of its outstanding indebtedness and funding working capital.

When available, copies of the prospectus supplement and accompanying base prospectus related to this offering may be obtained from Morgan Stanley, 180 Varick Street, 2nd Floor, New York, NY 10014, Attn: Prospectus Department; J.P. Morgan Securities LLC, c/o Broadridge Financial Solutions, 1155 Long Island Avenue, Edgewood, NY 11717 or by telephone at (866) 803-9204; BofA Merrill Lynch, NC1-004-03-43, 200 North College Street, 3rd floor, Charlotte, NC 28255-0001, Attn: Prospectus Department, Email: dg.prospectus_requests@baml.com; or UBS Securities LLC, 1285 Avenue of the Americas, New York, NY 10019, Attn: Prospectus Department, telephone (888) 827-7275.

This news release does not constitute an offer to sell or a solicitation of an offer to buy the securities described herein, nor shall there be any sale of these securities in any state or jurisdiction in which such an offer, solicitation or sale would be unlawful prior to registration or qualification under the securities laws of any such jurisdiction. The common stock will be offered and sold pursuant to an effective registration statement on Form F-3, filed with the Securities and Exchange Commission (SEC).

The statements in this press release that are not historical facts may be forward-looking statements. These forward-looking statements involve risks and uncertainties that could cause the outcome to be materially different. These risks and uncertainties include, but are not limited to, those discussed in Teekay’s public filings with the SEC. Teekay undertakes no obligation to revise or update any forward looking statements, unless required to do so under the securities laws.
Innlegg av: Longsitinbulk (30.01.18 17:16 ), lest 2084 ganger

Er det noen Norske med her fortsatt?

Ser det kaver nede på 1,3, støtten er seg men det holder vel ikke?

Kursmål 1 ?
Innlegg av: fjellmann1 (30.01.18 17:22 ), lest 2066 ganger

Jeg skal inn men ikke enda... Har god tid og ser ikke bort i fra 1 dollar nei. NAT kommer ned på 1,8 tenker jeg.
Innlegg av: fjellmann1 (31.01.18 18:32 ), lest 1977 ganger

NAT 2,27
Tnk 1,27
Scorpio product tankers stuper til 2,53.

Sistnevnte er nyemittert og kjøpte navig8 product tankers for ett år siden.

Innlegg av: kygo (01.02.18 17:40 ), lest 1936 ganger

De fleste lo av meg da jeg sa at tkn skulle til 1-1.2, og nå er det ikke lenge til vi er der. Ler dere ennå?
Innlegg av: hogan (01.02.18 18:02 ), lest 1932 ganger

10% utbytte i året på kurs 1,2, 0,03 i kvartalet som er minimum, men håper at det skal bli enda billigere
Innlegg av: Longsitinbulk (01.02.18 18:03 ), lest 1932 ganger

Jeg lo ikke av deg, men jeg lo når du trodde på nyttårs rally i Fro

Nat -2,19 dollar ned 5%

Spørsmålet blir Kygo- skal man kjøpe når kursmålene nås innen få dager, eller må vi sette nye lavere kursmål
Som skal innfris til våren?
Innlegg av: Longsitinbulk (01.02.18 18:05 ), lest 1932 ganger

Hogan, det blir nok utbytte frys i minst et år frem i tid i Tnk, de er vel ikke så dumme at de bruker opp kassa i disse krise tider for å blidgjøre aksjonærene.
Innlegg av: hogan (02.02.18 00:44 ), lest 1908 ganger

Longsit
De lovte minimum 0,03, men ja de kan sikkert endre det. Hvis det blir mye skraping utover kan det snu litt fortere i tank.
Jeg venter uansett, tar det med knusende ro om jeg ikke treffer bunn. Mye risk å prøve å treffe bunn, bedre å gå glipp av 10%
Innlegg av: kygo (02.02.18 08:08 ), lest 1884 ganger

Ja, lite rally her i år, men forskjell på en kortsiktig trade og gå long.
Innlegg av: Mooi (02.02.18 10:20 ), lest 1849 ganger

Kygo,

"De fleste lo av meg da jeg sa at tkn skulle til 1-1.2, og nå er det ikke lenge til vi er der. Ler dere ennå?"

Jeg lo ikke av deg. Jeg sa bare at jeg ikke kunne forholde meg til at du satt 1$ - 1.2$ som kurs mål da jeg oppfatter det som ren gjetting(som kan slå til).

Vet ikke om jeg har skrevet det her eller et annet sted, men hvis du lese boken "the little book that beats the market" så vil du forstå hva jeg mener rundt prising av aksjer.

Spørsmålet jeg ville stilt meg hvis man vurderer salg / kjøp av TNK (eller hvilken som helst annen aksje) er hva mener du aksjen er verdt og hva vil den være verdt fremover i tid.
I tillegg så må man vurdere hva slags type investor / trader man er. Jeg f.eks liker mer å investere i et selskap og det er på den måte ikke så viktig om det går litt opp/ned før aksjen ender der jeg forventer at den ender. Andre mennesker har en annen tilnærming til dette. Tror samme hva det er greit å følge den tilnærmingen som er riktig for seg selv.

Ifht. TNK så mener jeg at de underliggende verdiene er langt høyere en evt. tap i noen kvartaler kommer til å utgjøre. I tillegg når markedet snur (og det vil skje) så vil TNK ha en god oppside.
Risiko er emisjon / stopp av utbytte og andre markeds / selskaps risiko.

/Mooi
Innlegg av: Mooi (02.02.18 10:42 ), lest 1848 ganger

Generelt når det kommer til TANK så er det interessant å merke seg at det er skrapet 18% av fjorårets totale skraping i januar 2018.
Hvis dette tempo fortsetter så vil det være en økning på 120% fra 2017 som faktisk hadde ganske bra skraping nivå.

I tillegg så er gjennomsnitt alderen i tank økende.

/Mooi
Innlegg av: Mooi (02.02.18 18:51 ), lest 1821 ganger

Blackrock har lastet opp 4 millioner aksjer i TNK.

AZVALOR ASSET MANAGEMENT Laster også opp i tillegg til morselskapet Teekay. Det er tydelig at det er mange som ser dette som et kjøpsmulighet.

/Mooi
Innlegg av: hogan (02.02.18 19:05 ), lest 1824 ganger

Nat begynner å bli interesant, Morgan Stanley kjøpte over 7 millioner aksjer til 2,63.
Fint med en dag eller to ned til, da blir det kjøp men tviler på at det går videre ned nu
Innlegg av: Longsitinbulk (02.02.18 19:38 ), lest 1821 ganger
Endret: 02.02.18 19:52

Har du link Mooi

jeg ser aksjen spratt opp et sekund fra 1,2 til 1,23

Dei interessante her er bunner i en lengre fallende trend.

Tnk har f.eks bunn i trenden å 1,15 dollar
Nat 2 dollar blank.

problemet nå er at det knaker i aksje indeksene i tilegg til at tank markedet er horribelt.
Derfor er jeg ekstra forsiktig og tar ikke i tank foreløpig, kommer markedsknekken i aksjemarkedet vil kursene bli lavere en noen aner, de fleste har glemt hvorledes tvangsalg foregår osv osv-etter 4 år med aksje rally.
Det man ser i Usa i dag er likvidering av possisjoner, og indeksene gir kryss i glidende snitt og gir salgs signal.

Vi må tenke tank aksjekurser sett opp mot børser som er ATH.
ved et minikrakk/skikkelig korresjon faller fort vekk tank aksjene 15-20% på en dag, da kan det være muligheter for et kjøp- kanskje/eller..kanskje ikke
Ikke tenk aksje pris når markedet er som nå, alt kan skje- tenk tilbake på hvordan bulk gikk i årsevis, de fleste bare klødde seg i hue og skjønte ingenting av prisingen som hele tiden fremsto som BILLIG, men daglig så vi det bare falle, med rette.
Innlegg av: kygo (03.02.18 10:08 ), lest 1782 ganger

Skrapingen er altfor lav, og veldig rart at skrapingen var så ekstremt lav i fjor. Det er mange eldre skip i markedet, men det svir tydeligvis ikke nok for rederne. Skrapingen må øke betraktelig fremover for at Det skal nærme seg balanse i år. Tank aksjene skal videre ned kan fort se tkn i under 1
Innlegg av: Mooi (03.02.18 17:03 ), lest 1724 ganger

Long,
http://app.quotemedia.com/data/downloadFiling?webmasterId=99084&ref=12016168&type=PDF&symbol=TNK&companyName=Teekay+Tankers+Ltd.&formType=SC+13G&formDescription=Statement+of+beneficial+ownership+of+common+stock+by+certain+persons&dateFiled=2018-02-01

http://app.quotemedia.com/data/downloadFiling?webmasterId=99084&ref=11994639&type=PDF&symbol=TNK&companyName=Teekay+Tankers+Ltd.&formType=SC+13G&formDescription=Statement+of+beneficial+ownership+of+common+stock+by+certain+persons&dateFiled=2018-01-22

/Mooi
Innlegg av: Mooi (03.02.18 17:13 ), lest 1734 ganger

Kygo,
Det ble skrapet ca. 11.5 mdwt i tank 2017. Det er bra med tonnasje. Det er riktig at mer må skrapes, men januar 2018 har vært veldig oppløftende (se min forrige post i denne tråden)
Hvis du mener at dette er alt for lite så er det spennende å høre hvor mye du mener må skrapes.

Det er mye som tyder på at etterspørsel veksten for olje er større en estimert fra f.eks EIA. Med skrap prisene vi ser nå og tank ratene som er for øyeblikket så tror jeg på fortsatt høy skraping.
Husk at du også må ta med deg økt behov for transport ift økt oljeforbruk i verden.

Det er greit at du mener at TNk skal ned til 1$, men jeg ser ingen grunn til at den skal det. I tillegg så er det en del store investor selskap som ikke tror det. I tillegg så har morselskapet kjøpt 10 millioner + aksjer i TNK. Det betyr ikke at selskapet skal til 1$ men det betyr at det er mange som mener at denne er sterk underpriset.

/Mooi

/Mooi
Innlegg av: Longsitinbulk (03.02.18 17:45 ), lest 1742 ganger
Endret: 03.02.18 18:01

Mooi- slik var status for 7 måneder siden

Tnk vil kjøpe Tanker investments

3,3 TNK for hver TIL.
TNK sluttet på 1,88 som er all time low ser det ut til.
1.88x8,43x3,3 blir 52,3kr PR Til aksje det.

Slik er det for Til aksjonærene nå
1,22 x 7,7 x 3,3= 33,2kr
Eller et fall på 37% siden oppkjøpet ble offentlig.

TiIL Aksjonærene har altså mistet ytterligere 19kr aksjen bare siste 7 måneder

Mange trodde det ville bli en bra deal for Til aksjonærene å bli kjøpt opp, så langt ble det enda en flopp.
Det betyr jo at de stakkarene som handlet TIL i romjulen for 2 år tilbake på 120kr nå har mistet 75% av innsatsen.
Dette i en aksje vi trodde ville betale dividender opp mot 30kr i året

Husker vi hadde en diskusjon for 1,5 år tilbake der jeg mente at TIL kunne falle til 15-20kr- det kunne du ikke forstå var mulig.
Argumentet jeg benyttet var enkelt, shipping aksjene faller gjerne 90% innenfor en syklus.

Snur tank syklusen innen 1-2 måneder er Tnk et røverkjøp uten sidestykke- snur ikke syklen før 10-12 måneder er enda 20-40% av aksjekuren barbert vekk.
Innlegg av: fjellmann1 (03.02.18 18:30 ), lest 1707 ganger

Ordreboken for både 2018 og 2019 er stor.
Bare se i Q4 presentasjonen ti euronav.

Jeg kan ikke skjønne at dette skal snu i 2018???
Innlegg av: Surik (03.02.18 23:00 ), lest 1679 ganger

Hugo De Stoop i Euronav mener det er et overskudd på 30-40 VLCC og 20-30 Suezmax i dag.
21% av VLCC-flåten og 21.7% av Suezmax-flåten er >15 år, dvs fortsetter skrapingen er det ikke urealistisk at markedet når balanse i 2018.
Dette forutsetter at oljeetterspørselen holder seg. Frontline og Euronav anslår at det trengs ~50 VLCC for å dekke økende etterspørsel og de uttrykker ikke voldsom bekymring for ordreboken i sine siste kvartalspresentasjoner. Per i dag ligger den på 13% for VLCC (total ordrebok/eksisterende flåte).
Fortsatt skraping fremover nå så kommer det seg.
Frontline har falt mye siste dager og handles nå under NAV (35 kr ifølge DNM, jfr siste analyse) så det er gode kjøpsmuligheter.
Innlegg av: Mooi (04.02.18 12:22 ), lest 1631 ganger

Long,
Det er TK som har kjøpt 10+ millioner aksjer i TNK. Ikke TNK som har kjøpt aksjer i TNK (selv om jeg håper de også kjøper tilbake aksjer nå).
Håper de får refinansiert lånene sine slik at de kan fokusere på tilbakekjøp med så lav prising.
/Mooi
Innlegg av: fjellmann1 (04.02.18 13:59 ), lest 1611 ganger

CEO i euronav og andre selskap er programforpliktet til å tru det går bedre snart. Nå kommer det store leveranser både i 2018 og 2019 oppå dagens flåteoverskudd. 70-80 VLCC og 50-60 suezmax må skrapes.

Kinesiske selskaper som kjøper olje vil ha lave skipsrater det samme vil saudi som igjennom bahri kjøper masse skip. Ordreboken kan fortsette å vokse også pga dette. Det samme gjelder innen LPG, tørrbulk osv. De som både kjøper og selger varer vil skvise ned skipsmarginene....
Innlegg av: Surik (04.02.18 18:44 ), lest 1594 ganger

Fjellmann1,
jeg er enig i at mange i ledelsen i flere selskap er i overkant positive og at man må ta mye informasjon med en klype salt.
Hansson i NAT feks.
Nå er mitt inntrykk at Euronav fremstår som nokså edruelige i sine presentasjoner, jeg synes ikke de driver med rosemaling av et bekmørkt marked. Hvis du ser på noen av presentasjonene fra 2011-2012 så ser du hva jeg mener.
Nå er det utfordringer i tankmarkedet, det er ikke til å legge skjul på. Men som Euronav sier: Short term - headwinds, Long term - manageable".
Vedrørende ordreboken og skraping er det ganske fine oversikter i Euronavs presentasjoner (og andre selskapers også), se feks side 26 og 27 her:

https://www.euronav.com/investors/company-news-reports/presentations/2017/investor-presentation-dnb-high-yield-conference/

Innlegg av: Longsitinbulk (04.02.18 21:30 ), lest 1590 ganger
Endret: 04.02.18 21:32

Så sant ikke nav i Fro har steget siste 3 måneder, noe som selvsagt ikke er tilfelle med casburn er fortsatt nav i Fro 30kr om ikke lavere.

Aksjen handles 10-15% over nav fortsatt noe som selvfølgelig ikke er korrekt sett i lys av dagens marked, mange ble også lurt i Nat over lang tid men når emisjonen skulle settes måtte de bruke riktige verdier, alle så jo hvor det endte.

Jeg tror på en 3/4 sjanse for at Fro henter penger på bunnen av syklen- ca om 1/2 år vil jeg tippe.
Horvedeier JF skal selvf ta grep og øke sin eierandel på det rette tidspunktet, dette er fast prossedyre- se Gogl, se Avance

Derfor skal jeg kjøpe aksjen når det sker ting, ikke før.
Innlegg av: Surik (04.02.18 22:53 ), lest 1551 ganger

Dyvik i DNM sendte 23 November 2017 ut en analyse "Frontline - time to regain position" hvor NAV var beregnet til 35 kr/aksje.

Der står det blant annet at hvis skipsverdiene faller 5% estimeres NAV om 1 år til 30 kr.

Meg bekjent har da ikke skipsverdiene falt 5% på 2 måneder?

De tenderer vel heller mot å gå svakt oppover, ser at skipsmeglerforetaket McQuilling estimerer verdiøkning på 3,5% på en 3,5 år gammel VLCC i 2018 versus 2017.

Men du bruker kanskje en annen megler med andre regnemetoder, eller er det dine egne beregninger?
Innlegg av: Surik (04.02.18 22:53 ), lest 1562 ganger

Rettelse: 5 år gammel VLCC.
Innlegg av: Longsitinbulk (04.02.18 23:50 ), lest 1558 ganger
Endret: 04.02.18 23:52

Nav estimeres til 30kr for 3 måneder siden, hvor mye Fro har brendt av cash siste 3 måneder får vi snart svar på.
Euronav leverte sitt værste q4 resultat på 6 år, det er litt å bite på for opptimistene.

De som er villige til å betale premium på nav i dagens marked må bare gjøre det, slik jeg vurderer det er det galskap i det vi står ovenfor 6-9 måneder med ekstremt tøft tank marked.

Det forrundrer ikke meg en kallori om vi ser Fro under 30kr innen få uker, får vi en markedskorresjon vil aksjen stupe.
Innlegg av: Surik (05.02.18 08:14 ), lest 1504 ganger

Tynt, jeg kjøper ikke den.
Link eller regnestykke.
Innlegg av: kygo (16.02.18 22:15 ), lest 1410 ganger

Jeg limer inn denne. Kom litt raskere enn forventet.

Innlegg av: kygo (07.12.17 20:14 ), lest 823 ganger
Ticker: TIL
RE^1: Bør vi godta tilbudet fra TNK
Selger dere posten dere fikk i TNK? Aksjen faller godt idag er nok ikke lenge før den er i 1.0-1.2.

Er vel ikke lenge før vi er her!

Har du solgt Mooi?
Innlegg av: Mooi (17.02.18 07:46 ), lest 1385 ganger

Kygo,

Jeg har ikke solgt.
Håper at tank styrker seg i 2H-18, men det blir tøft frem til da.

/Mooi
Innlegg av: kygo (17.02.18 09:40 ), lest 1367 ganger

Det frister selv å gå inn i tank nå på disse lave nivåer, men jeg kommer til å vente litt til.
Innlegg av: Longsitinbulk (17.02.18 12:11 ), lest 1365 ganger
Endret: 17.02.18 12:16

Litt enig, det frister litt, det er nye aktører på tonnasje tokt, det er vel første tegn på at ting kanskje bunner ut.

Men, jeg tror jeg venter enda litt, jeg tror det blir rufsete på børsene og da faller det fort enda litt.

Du har også denne usikkerheten med rekapitaliseringen som jeg er rimlig sikker på kommer i Fro i alle fall, Fredriksen skal vekte seg opp på bunnen naturlig vis.
De andre tank selskapene har jeg ikke helt innsikt over, grovt sett vil jeg påstå at tank aksjene stupte under usa nedturen, men de fulgte ikke med opp under rallyet denne uken.

Dette med å finne den definnitive bunnen har vel egentlig ingen hennsikt eller, bedre å kjøpe når en vet at det fundamentale i markedet må snu,eller har snudd og der er vi ikke nå, det kan være farlig i time dette når det er overhengende fare for at markedene går inn i bear modus-

En Oslo børs på 820 poeng og et nedsalg derifra kan faktisk utløse en perfekt hode skulder formasjon i indeksene, man kan bare anta hvor lavt Frontline vil gå da etter et jævlig q4.
Jeg skulle gjerne sett et siste wash out hvor tank aksjene stuper, kanskje tar jeg noen bett da, det ventes enda dårligere marked neste 2-3 uker.
Innlegg av: Mooi (17.02.18 16:34 ), lest 1282 ganger

Long/Kygo,
Det har i hvertfall vært vanskelig å si noe om når tank/aksjekurs snur, men for Teekay Tankers så tror jeg personlig at mye blir avgjort allerede 22.02-18 :)
Det er naturlig nok redsel for emisjon / utbytte stop osv. som er grunnen til at TNK prises såpass lavt. Hvis det kommer signaler evt. løsning på likviditet bekymringene i dette selskapet på torsdag så tror jeg aksjen vil skyte fart.
Skulle jeg investert i tank nå så hadde DHT vært soleklar førstevalg. Lav likviditet bekymringer ny og stor flåte. DHT kommer til å ha enorm utbytte kapasitet i Q4-18 ++
/mooi
Innlegg av: kygo (17.02.18 19:55 ), lest 1255 ganger

Hvis jeg kommer til å kjøpe tank skal jeg kjøpe Frontline!
Innlegg av: Vorge (20.02.18 21:45 ), lest 1144 ganger

Ny all time low i Tnk nå. Stakkars alle til-aksjonærer som har blitt ofre i ulvenes spill. Kursen er trolig langt lavere nå enn om avtalen ikke hadde blitt godkjent. Men de kunne jo gjøre som de ville, og det visste de vel.
Innlegg av: Longsitinbulk (20.02.18 22:21 ), lest 1162 ganger
Endret: 20.02.18 22:23

Da har vi fasit, q4 tesultatene drar aksjene ned i ny ATL, det skulle egentlig bare mangle, markedet har ikke vært værre i manns minne- sett det i perspektiv og tenk børser i ATH- hva skjer om børsene går inn i bjørne markedet, eller får en kraftig korresjon?

Jeg tror vi kan se langt lavere aksjekurser en vi ser pr i dag, i realiteten finnes det ikke bunner i et slikt bjørne senario, forutsatt at ikke tank markedet snur omgående, det er teknisk umulig når ikke rederiene selv vil gjøre dritt jobben med massiv skraping.
Innlegg av: Longsitinbulk (22.02.18 16:16 ), lest 1063 ganger

Herregud- 0,03 i utbytte-
hvor får de pengene fra?
Innlegg av: kygo (22.02.18 16:31 ), lest 1041 ganger

Helt idiotisk å betale utbytte når markedet er slik det er idag. Det må være bedre ting å bruke cash på.
Innlegg av: Mooi (22.02.18 18:08 ), lest 1012 ganger

Kygo & Long,

De genererer ca. 23MUSD of free cash flow. Bruker ca 8 MUSD i utbytte.

Dette er TNK sin utbytte policy:

HAMILTON, BERMUDA–(Marketwired – Dec. 14, 2015) – Teekay Tankers Ltd. (Teekay Tankers or the Company) (NYSE:TNK) today announced that its Board of Directors has approved a new dividend policy, effective immediately, under which the Company intends to pay out 30 to 50 percent of its quarterly adjusted net income(1), with a minimum quarterly dividend of $0.03 per share, subject to any reserves determined to be required by the Company’s Board of Directors.

Det er altså ikke så rart at de utbetaler $0.03 selv i dårlige kvartal da de ikke betaler all FCF i gode kvartaler(Er ikke NAT).

De har i Q4-17 rapporten prøvd å forklare at de har likviditet til å håndtere forpliktelsene sine.Hvorvidt du/dere(jeg) tror på det må en hver vurdere. Det blir spennende er hva de sier i telefonkonferansen i dag.

/Mooi
Innlegg av: kygo (22.02.18 22:48 ), lest 948 ganger

God oppgang idag, men nedgangen er ikke over.
Innlegg av: Mooi (23.02.18 11:46 ), lest 909 ganger

Kygo,
Mener du for tank eller TNK spesielt? I tillegg mener du lavere rater / skipsverdier eller aksjepris?

/Mooi
Innlegg av: tous1 (23.02.18 16:39 ), lest 872 ganger

skraping av skip fortsetter.

https://shipandbunker.com/news/features/risk-management/981966-weekly-vessel-scrapping-report-2018-week-8

på en annen side.... det kommer vist par vlcc-skip til på sjøen i løpet av de neste to årene.

https://steelguru.com/logistic/can-scrap-yards-solve-the-crude-tanker-glut-report/502912

Innlegg av: kygo (23.02.18 16:47 ), lest 864 ganger

Rater forblir lave, og vil bli enda lavere utover mot q2/q3. Skipsverdiene har gått sidelengs, men skal videre ned. Ja, de er 30 year low, men det er ingen argument på at ikke de kan falle videre. Det vi ser her minner veldig om tørrlast i 2015. I 2015 var tørrlast skipsverdier rekordlave, men de skulle enda lenger ned. Det samme kommer til å skje i tank. Tank aksjene har nå vært oversolgt, og det er naturlig at de får en opptur, men denne er kun kortsiktig.
Innlegg av: Mooi (23.02.18 17:27 ), lest 855 ganger

Kygo,

Tror du tar feil ifh til skipsverdier. Ifht aksje prising så tør jeg ikke ha for sterke meninger da det er mange selskap som prises langt under NAV for øyeblikket(og da snakker jeg om NAV med lave skipsverdier).
Ratene kan bevege seg alle veier sånn jeg ser det. Det skal ikke mer til enn at OPEC plutselig endrer kurs / eller backwardation av olje opphører.

/Mooi
Innlegg av: kygo (23.02.18 18:14 ), lest 844 ganger
Endret: 23.02.18 18:18

jada, men nå har du vært uenig med meg hele veien. Du må vel innse at jeg har truffet ganske godt til nå. Vi skal videre ned, og setter kursmål 0,9 på tnk.
Innlegg av: kygo (28.02.18 20:30 ), lest 709 ganger

1.15 nå, og den skal fortsette å falle en god stund til.
Innlegg av: Mooi (01.03.18 14:49 ), lest 662 ganger

BlueMountain Capital ser ut til å ha kjøpt 17,5 (1,4USD gjennomsnitt) millioner aksjer i TNK. Det er verdt å nevne at "Institutional Shareholders" nå vokser raskt i TNK.
30 Sept-2017 eide "Institutional Shareholders" 50 millioner aksjer. Dette har nå steget til 85 millioner aksjer.

http://app.quotemedia.com/data/downloadFiling?webmasterId=99084&ref=12059370&type=PDF&symbol=TNK&companyName=Teekay+Tankers+Ltd.&formType=SC+13G&formDescription=Statement+of+beneficial+ownership+of+common+stock+by+certain+persons&dateFiled=2018-02-14

Som nevnt tidligere så vet ikke jeg hvilken vei aksjen skal kortsiktig, men det som er helt sikkert er at det er mange profesjonelle investorer som tydelig mener at denne aksjen er et godt kjøp.

/Mooi
Innlegg av: Longsitinbulk (06.03.18 17:44 ), lest 518 ganger

Da har jeg kjøpt mine første aksjer i TNK på 1,18
Størrelsessorden litt mer en en lytterpost.

har ikke rare trua egenlig men jeg har jo tatt feil før, og når DNB er ute å hausser så kan de jo i realiteten ha et poeng hvis man tenker litt lengre en nesa er lang.

TNK med et årlig utbytte på ca 10% og en aksjekurs 6-7% over ATL, tunge fond som possisjonerer seg i aksjen- og en oppgradering fra 1,5 til 1,8 nå i dag fra DNB- det kan være verdt en trad og et forsøk.

Innlegg av: Mooi (06.03.18 19:00 ), lest 480 ganger

Long,

TNK har en del mer risiko knyttet til seg en endel andre shipping tankselskaper. Oppsiden er veldig stor.

DNB mener i dag at NAV i TNK(BUY) per dags dato er USD 2.13 og deres price target er USD 1.80. (80% av NAV 1 år frem).
Det er tydelig at det er noe som er pågang nå og når oil backwardation opphører så tror jeg ting vil se endel lyser ut.

Lykke til.

/Mooi
Innlegg av: Cartagena (04.04.18 07:00 ), lest 326 ganger

Hvordan fører dere denne i skattemeldingen? Registrerer at den ikke står oppført i opprinnelig RF-1088F
Innlegg av: tous1 (04.04.18 07:22 ), lest 319 ganger

rf 1059 skal du vel benytte.
Innlegg av: Cartagena (04.04.18 07:49 ), lest 307 ganger

Tenkte i forhold til realisering ved fusjonen for de av oss som satt med TIL aksjer da. TIL aksjene skal vel i utgangspunkt på RF-1088?

Hvis du bruker RF1059 @tous1, hva bruker du som Overdragende selskaps org.nr., Inngangsverdi (Faktisk inngangsverdi for TIL delt på 3,3?) og Totalt vederlag?

Legger til ref fra Mooi sitt innlegg over her:

"mugnas,

"Er transaksjonen å regne som realisasjon?"
Det er jeg helt sikker på at den er (ref diskusjon ift Frontline 2012 & Frontline fusjonen).
Siden dette er Bermuda selskap så blir det regnet som realisasjon.
Regner med at 1.7USD som er sluttkurs dagen på fullført fusjon er kursen som skal benyttes som realisering kurs.

/Mooi
"

Innlegg av: Mooi (04.04.18 14:03 ), lest 283 ganger

Cartegena,
Jeg fikk en SMS fra skatteetaten for en time siden ift en sak jeg har med dem om akkurat dette. Dessverre har jeg ikke rukket å sjekke den da jeg er på vei til Asia. Kan oppdatere senere(dvs tidligst i morgen) med svaret fra skatteetaten.

/Mooi
Innlegg av: Cornholio (07.04.18 20:35 ), lest 243 ganger

Noen andre enn Mooi som har vært i kontakt med skatteetaten i forbindelse med fusjonen mellom TIL/TNK?
Innlegg av: Mooi (09.04.18 11:39 ), lest 124 ganger

Herregud,
Svaret fra Skatteetaten:
Vi viser til din henvendelse hvor du opplyser at du eide aksjer i Tankers Investments LTD på Oslo børs (TIL) og dette selskapet ble fusjonert inn i Teekay Tankers LTD. Du stiller spørsmål om det er 1.7 USD som er sluttkurs på fusjonsdagen x dagens kurs i USD kr 8,1604 som skal benyttes for å regne ut tap i forbindelse med TIL. Hovedregelen er at enhver transaksjon som skjer i forbindelse med fusjon, behandles etter de vanlige reglene i skatteloven, jf. sktl. § 11-1 første ledd. Den skattemessige behandlingen vil avhenge av hvordan transaksjonene rent faktisk er foretatt. Overføring av verdier fra det overdragende selskapet til det overtakende selskapet i forbindelse med fusjonen, vil utløse beskatning etter de vanlige reglene om realisasjon, uttak eller utbytte. Aksjonærene i det overdragende selskapet vil få en inngangsverdi på de mottatte vederlagsaksjene i det overtakende selskapet tilsvarende sin andel av de nettoverdiene fra det overdragende selskapet som ble skutt inn i det overtakende selskapet i forbindelse med fusjonen. Skattekontoret har ingen opplysninger hvordan fusjon er gjennomført i de nevnte selskaper. Skattekontoret kan ikke se at din fremgangsmåte blir korrekt måte å beregne tapet i TIL, da dette ikke er beregnet ut fra nettoverdiene fra det overdragende selskapet.

Jeg er på forretningsreise nå så jeg har ikke tilgang til brevene vi fikk av computershare, men jeg kan ikke huske å ha sett at det står inngangsverdi på noen av brevene. Da hadde jeg ikke tatt kontakt med Skatteetaten.

Noen som har et forslag?

/Mooi
Innlegg av: Longsitinbulk (06.03.18 17:51 ), lest 515 ganger

Teekay Tankers Ltd. (TNK) Shares Bought by Huber Capital Management LLC
Posted by Maurice Goldstein on Mar 6th, 2018 // No Comments
Teekay Tankers logoHuber Capital Management LLC increased its holdings in shares of Teekay Tankers Ltd. (NYSE:TNK) by 13.0% during the 4th quarter, according to its most recent filing with the Securities and Exchange Commission. The firm owned 16,259,924 shares of the shipping company’s stock after buying an additional 1,876,690 shares during the quarter. Huber Capital Management LLC owned 9.07% of Teekay Tankers worth $22,764,000 as of its most recent SEC filing.
A number of other institutional investors have also modified their holdings of TNK. BlackRock Inc. raised its stake in Teekay Tankers by 69.1% during the 4th quarter. BlackRock Inc. now owns 9,629,288 shares of the shipping company’s stock worth $13,482,000 after buying an additional 3,935,024 shares during the period. Greywolf Capital Management LP acquired a new stake in Teekay Tankers during the 4th quarter worth $2,997,000. Northern Trust Corp raised its stake in Teekay Tankers by 75.7% during the 2nd quarter. Northern Trust Corp now owns 3,096,347 shares of the shipping company’s stock worth $5,821,000 after buying an additional 1,334,417 shares during the period. First Eagle Investment Management LLC acquired a new stake in Teekay Tankers during the 3rd quarter worth $911,000. Finally, Macquarie Group Ltd. acquired a new stake in Teekay Tankers during the 3rd quarter worth $867,000. 47.67% of the stock is currently owned by institutional investors and hedge funds.
Innlegg av: mugnas (09.04.18 03:50 ), lest 180 ganger

Var i kontakt med DnB for en tid tilbake, de mente også at det må regnes som et salg.

Så antar man må regne realisert på USD 1,7, å ta gevinst/tap ift det.

Men da bør vei isf USD 1,7 være ny inngangsverdi. I DnB-tradern har jeg min gamle TIL-inngang som inngangsverdi...