Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Shipping
Innlegg av: Atle.K (18.12.17 10:45 ), lest 1974 ganger
Ticker: NAT

Hvordan klarte Herbjørn Hanson å kræsje så voldsomt

Du verden som vår godeste H.H taper penger nå om dagen , åssen klarte han å rote det til så mye.
Noen som har en god forklaring
Han er normalt en fyr som vet å blidgjøre aksjemarkedet

https://aksjelive.e24.no/nordic-american-tanker-krasjer-pa-bors-i-new-york/1513179800422
Innlegg av: Vista (18.12.17 10:50 ), lest 1229 ganger
Ticker: NAT
Endret: 18.12.17 10:51

RE^1: Hvordan klarte Herbjørn Hanson å kræsje så voldsomt

Slik går det når man betaler mye utbytte ser du!
Innlegg av: Atle.K (18.12.17 10:52 ), lest 1210 ganger
Ticker: NAT
Endret: 18.12.17 10:56

RE^1: Hvordan klarte Herbjørn Hanson å kræsje så voldsomt

Ja tror du har rett
I år har de tatt ut store summer i utbytte og så må de ha emisjon etterpå.
Harmonerer dårlig
Innlegg av: really (18.12.17 10:52 ), lest 1198 ganger
Ticker: NAT

RE^1: Hvordan klarte Herbjørn Hanson å kræsje så voldsomt

Selskapet har vært overvurdert lenge. Helt til markedet forstod det.
Innlegg av: Vista (18.12.17 10:54 ), lest 1199 ganger
Ticker: NAT

RE^1: Hvordan klarte Herbjørn Hanson å kræsje så voldsomt

Herbjørn Hansson er jo en hyggelig fyr, så håper han klarer seg.
Innlegg av: Atle.K (18.12.17 10:58 ), lest 1180 ganger
Ticker: NAT

RE^2: Hvordan klarte Herbjørn Hanson å kræsje så voldsomt

Kjenner han ikke , men har spilt golf med sønnen
Veldig forekommende person
Han er tungt inne i selskapet han også sammen med faren
Håper også de klarer seg.
Synd om Fredriksen skulle få hånd om dette også
Innlegg av: Vista (18.12.17 11:12 ), lest 1136 ganger
Ticker: NAT

RE^1: Hvordan klarte Herbjørn Hanson å kræsje så voldsomt

Kjenner ham heller ikke, men virker som en veldig grei type. Men, det ytre kan jo lyve selvsagt.
Innlegg av: tesch (18.12.17 11:23 ), lest 1126 ganger
Ticker: NAT

RE^1: Hvordan klarte Herbjørn Hanson å kræsje så voldsomt



Problemet er at Hansson ikke fulgte planen sin.

Det var å øke flāten med 1/2 skip i året og replasserre de gamle med nye - Og det skulle ikke være betydelig gjeld i selskapet- Investorene fant han blant folk som ikke hadde satt sjøbein i.e USA innland og han lovet utbytter ( som han har holdt) - Han uttalte en gang at det var ikke verdien på skipene som gjaldt , men fraktinntektene .

Sā raser fraktene og dermed verdiene på flåten . Med en meget konservativ nedskriving av skip får han det midt i trynet. For å opprettholde utbyttepolitikken mā det lānes penger og da gār det fort heden

Familieselskapet High Seas AS er og gjedstynget og taper penger

Sønnen , Alexander , er passe udugelig og en mester i pengebruk ,spesielt på dyre biler,klokker, vin , champagne etc etc

Innlegg av: Atle.K (18.12.17 11:36 ), lest 1115 ganger
Ticker: NAT

RE^2: Hvordan klarte Herbjørn Hanson å kræsje så voldsomt

Når du nevner det så har han fakta kommet i forskjellige biler hver gang vi golfet.
Var to fete biler både BMV og Merchedesen han kom i
Hadde jo blitt forbauset om han kom i en Tesla slik jeg gjør, de lever jo av å frakte olje
Innlegg av: Atle.K (18.12.17 19:17 ), lest 1030 ganger
Ticker: NAT

RE^3: Hvordan klarte Herbjørn Hanson å kræsje så voldsomt

Fortsetter nedturen ser det ut til
- 1,5% i USA nå
Innlegg av: Longsitinbulk (18.12.17 19:53 ), lest 990 ganger
Ticker: NAT

RE^1: Hvordan klarte Herbjørn Hanson å kræsje så voldsomt

Nat- ny Atl i usa 2,66

De som nylig kastet gode etter dårlige penger har allerede tapt en god sum penger, bare siste 4 dager
Innlegg av: SabelT (18.12.17 19:59 ), lest 970 ganger
Ticker: NAT

RE^1: Hvordan klarte Herbjørn Hanson å kræsje så voldsomt

Kursen er vel bare velkendt Post-Emission Shorting (PES)
PES er også kendt i bl.a. THin og Questerre.
Men i det her tilfælde er der ikke nogen som helst sikkerhed for at kursfaldet stopper op...
Innlegg av: SabelT (18.12.17 20:15 ), lest 926 ganger
Ticker: NAT

RE^1: Hvordan klarte Herbjørn Hanson å kræsje så voldsomt

Personligt kategoriserer jeg PES aktier for sig selv - Dog kan Questerre muligvis opgraderes fra PES status til ordinær risiko hvis Canada og MB (CEO) opfører sig fornuftigt på vejen mod mere grøn (gas) energi.
Innlegg av: tesch (18.12.17 20:32 ), lest 901 ganger
Ticker: NAT

RE^1: Hvordan klarte Herbjørn Hanson å kræsje så voldsomt


Atle K

Og så har du Rollsen , Ferrarien etc

Han er 35 år og har ikke utrettet noen ting

Trist
Innlegg av: Atle.K (19.12.17 00:54 ), lest 788 ganger
Ticker: NAT

RE^2: Hvordan klarte Herbjørn Hanson å kræsje så voldsomt

Har bare vekslet noen ord med han, han virker hyggelig synes nå jeg.
Hva han kan og gjør forretnngsmessig vet jeg ikke.
Innlegg av: BellesRives (19.12.17 01:17 ), lest 778 ganger
Ticker: NAT
Endret: 19.12.17 01:19

RE^1: Hvordan klarte Herbjørn Hanson å kræsje så voldsomt

Slik går det når du bruker andres penger.
Å betale ut utbytte år etter år når du ikke har penger eller nødvendig inntjening blir jo i seg selv teit...dumt?
Nå satser de tydeligvis på Offshore, nye mega dyre skip fra Ulstein. Wow...!!!
Fantastiske skip. uvurderlig teknologi men her bommer HH kraftig.
HH ser da tydeligvis noe som jeg ikke helt får meg meg og kan kun ønske dem lykke til.
Innlegg av: larrylivingston (19.12.17 18:41 ), lest 647 ganger
Ticker: NAT

RE^1: Hvordan klarte Herbjørn Hanson å kræsje så voldsomt

For et hysteri. NAT har havnet i utfordrende situasjon i et ekstremt utfordrende marked, sånt kan skje den beste. Tror Herbjørn Hansson og teamet klarer å få NAT back on track. Og når det kommer til AH så virker da han å ha ganske bra koll på aksjemarkedet? Bare å se hvor mye han gjorde i bla NEL, Spectrum osv. Ser ikke hensikten med å bli helt hysterisk og skrive stygt om andre mennesker her inne. Er det konstruktivt?
Innlegg av: tesch (20.12.17 22:42 ), lest 556 ganger
Ticker: NAT

RE^1: Hvordan klarte Herbjørn Hanson å kræsje så voldsomt


Sad and fake news 😱
Innlegg av: Krieghoff (20.12.17 22:54 ), lest 551 ganger
Ticker: NAT

RE^1: Hvordan klarte Herbjørn Hanson å kræsje så voldsomt

Disse seilskute rederiene som mente at dampturbin var ett blaff kom vel også fra sandefjorsområdet? Mulig at han er en av de? ;)
Innlegg av: SabelT (21.12.17 02:24 ), lest 495 ganger
Ticker: NAT

RE^1: Hvordan klarte Herbjørn Hanson å kræsje så voldsomt


http://www.nikkibeach.com/destinations/beach-clubs/monaco/

NAT kurs ultimo 2017...1,85? Eller?
Innlegg av: SabelT (29.12.17 22:17 ), lest 380 ganger
Ticker: NAT

RE^1: Hvordan klarte Herbjørn Hanson å kræsje så voldsomt

Stærk afslutning på året - dagens kurs reduktion kun 3,91 % - Meget flot!
Tillykke med det fine resultat, I har grund til at være stolte over ikke bare i dag , men over årets resultat på minus 70,79 % godt støttet af en ny emission undervejs.

Nordic American Tankers incl. alle på boardet ønskes et Godt Nytår, I har fortjent det!
Innlegg av: tesch (04.01.18 09:16 ), lest 122 ganger
Ticker: NAT

RE^1: Hvordan klarte Herbjørn Hanson å kræsje så voldsomt


Poten adv fill on Suezmax rates

West Africa / US Atlantic coast ws 75 or usd 5.300 Per day

West Africa / UK - Continent ws 70 or usd 4.300 Per day

Dette er uten ventetid så resultatet er antageligvis negativt

Dårlig 2018 start for NAT