Det nye forumet finner du her

Tilbake til: IT og kommunikasjon
Innlegg av: Caramba (13.12.17 18:25 ), lest 1348 ganger
Ticker: KIT

Stille i fjøset

Dette brygger til å bli en ussel jul for både julenisser og småtroll og alle andre som lever i sin egen fantasiverden.
Selv har jeg advart mange ganger da kit gikk fra 4.50(juli 2016) til 7.80 (mars 2017). Det var over 70%. Uhørt når en tenker på at at tre stabile og gode aksjonærer selger 2/3 av aksjene i selskapet. Her var det opplagt oppkjøp på gang. Noe jeg fortsatt tror, men nå er det pause. 17 mill aksjer er husløse. I tillegg er det nå ganske sikkert mange andre som har satset på oppkjøp som hiver kortene. På veien ned til 5.50-5.60 bør en huske på at mye positivt har skjedd. Avtaler er inngått som ikke var kjent sommeren 2016 og som unektelig vil påvirke resultatene positivt i mange år.
17 mill aksjer pluss aksjene til de som nå vippes av pinnen eller hiver seg på trenden er sprengstoff for kursutviklingen.
Mitt råd er å holde seg i ro, feire jul og se det hele litt an. På dagens kurser ser jeg ingen grunn til å selge i panikk. Jeg ser heller ingen grunn til å kjøpe da det kommer til å bli et press nedover mot 5.50.
Om kursen havner der er meget usikkert.
Nytt år nye muligheter. Spesielt for Kitron.
Innlegg av: espetalen84 (13.12.17 19:12 ), lest 811 ganger

RE^1: Stille i fjøset

Hvem var det som kjøpte disse 17 mill aksjene?

Registrerer at flere av de største eierne øker sin beholdning i siste oversikt, i større grad en de som minker hvis vi ser bort fra storsalget så klart.
Innlegg av: Caramba (13.12.17 20:00 ), lest 785 ganger

En del av disse aksjene pluss mange andre kommer til å bli brukt for å forsøke og presse kursen ned til 5.50. Langt fra sikkert at de lykkes, men forsøke, garantert.
Kit forsvarer en kurs på alle måter lenge før den eventuelt havner på 5.50.
Innlegg av: Troll_Leif (13.12.17 20:01 ), lest 793 ganger
Endret: 13.12.17 20:02

Når fabrikkene er ferdig utrustet, tilpasset klar for en større produksjon og langsiktig vekst, er det store trollene som sitter og dealer på begge sider av bordet klar til å ta over, må småtrollene skremmes ut, helt normalt det. Det er merkverdig at noen tydeligvis sitter på inside info, og kan handle ut i fra det.
Innlegg av: Syriner10 (13.12.17 20:29 ), lest 746 ganger

espetalen, har ikke kjennskap til det, men det blir spennende å se.
Innlegg av: Caramba (13.12.17 20:32 ), lest 738 ganger

All verdens aksjer har til alle tider vært handlet på inside, så hvorfor ikke slutte med dette meningsløse gnålet.
En fornuftig strategi ser ut til å være å la aksjen falle til 5.50 uten støttekjøp.
Så får vi se hvor tøffe de er i trynet. På veien ned vil trolig 70-90% være fiktiv handel.
Ingen skal få meg til å tro at kjøp av kit under 6.00 ikke skal være rasjonelt sammenlignet med prisingen av for eksempel NEL og QEC.
Innlegg av: Troll_Leif (13.12.17 20:38 ), lest 742 ganger

Espeset

Har også merket meg det, men har også for langt tid tilbake lagt merke til at noen tydeligvis har "lånt" ut noen aksjer, ingen tvil at kursen er styrt, og kursen skulle vært langt høyere.
Innlegg av: Troll_Leif (13.12.17 20:50 ), lest 724 ganger

Skal selskapet sammenlignes med noen så er det nærmeste NOD, sammeligne med NEL og QEC blir rett og slett for dumt.
Innlegg av: Caramba (13.12.17 21:06 ), lest 706 ganger

Det skal ikke sammenlignes med NOD eller noe annet selskap. Kit er unikt i norsk og til dels i svensk sammenheng. At kit mer og mer gjør seg gjeldende på det svenske markedet er undervurdert. Der har du ingen ting å gjøre dersom du ikke har noe å fare med. Det har tydeligvis kit.
At kursene er rigget er noe jeg har hevdet på alle innlegg i lang tid. Som for de fleste aksjer, jmf. NAS og PSG, er dette en del av spillet. Skal du lykkes så er du avhengig av en uavbrutt strøm av naive deltakere som ikke skjønner spillereglene før de er ruinert.

Innlegg av: Studenten86 (14.12.17 19:24 ), lest 618 ganger

Tenker Kitron er kanskje begynt i en kjøpsanledning. Og ~6,40 nivået ser viktigere og mer markant ut et 5,50.
Tatt meg en liten lyttepost, noen må jo ta i mot fallende kniver tross alt! ^^
Innlegg av: Caramba (14.12.17 20:07 ), lest 591 ganger

Ettersom du kaller deg student 86 så får vi håpe du ikke var ferdig i 86. I så fall har du tungt for det. Nei, du skal ikke være den som tar imot fallende kniver. Det er ikke noe ved selskapet kit som skal få kursen til å falle. Når den da faller så er det andre grunner. Det er alltid slik at noen ikke klarer å styre seg når de får tilgang på mange aksjer. Fintene begynte 11.51. Spør du meg så virker det hele amatørmessig så langt, men vi er vel bare i startfasen.
Mesteparten av dagens handel var fiktiv med unntak av din lyttepost. Får håpe du ikke selger den før 5.50, men lytting er kanskje ikke din sterkeste side.
Innlegg av: Studenten86 (14.12.17 21:26 ), lest 570 ganger

Skal ikke skue hunden på hårene, prat heller KIT, bransje og børs enn om meg som person. =)

KIT har vært på radaren min i halvannet år, men ikke en av mine prioriterte selskap. Hadde lyst på større diversifisering, og KIT har god EK% hos NTF. Aner omsetning i selskapet er mange dager så lavt at det ikke er lett å få en god utgang om en ikke har tålmodighet å vente.
Men aner det fundamentale forsvarer høyere kurs, og er ikke årsak til kursnedgangen. Noe vi kanskje må vente til ny kvartalsrapport før vi eventuelt får bekreftet?
Innlegg av: espetalen84 (14.12.17 21:26 ), lest 566 ganger

Børsmelding ute nå om allokkering av opsjoner. Noen som kan tolke dette for meg. Er det bull/bear/neutral news?
Innlegg av: Caramba (14.12.17 21:47 ), lest 557 ganger

Alle innlegg er personlige og vi får håpe de har en hensikt. Lyttepostinnlegget ditt er kun for å logge stemningen. Hvem ellers kan være interessert i om du har kjøpt 1000 aksjer i kit eller ikke for å lytte. Dette med kjøpt av fallende kniver tror jeg du kan spare deg.
Blir snart like paranoid som trollet og det er å foretrekke framfor å kjøpe fallende kniver. Hvem får problemer om kursen faller til 5.50 basert på fiktiv omsetning og noen lettskremte nettløker?
Innlegg av: Studenten86 (14.12.17 23:47 ), lest 507 ganger

Innlegg av: Caramba (14.12.17 21:47 ), lest 48 ganger
Alle innlegg er personlige og vi får håpe de har en hensikt. Lyttepostinnlegget ditt er kun for å logge stemningen. Hvem ellers kan være interessert i om du har kjøpt 1000 aksjer i kit eller ikke for å lytte. Dette med kjøpt av fallende kniver tror jeg du kan spare deg.
Blir snart like paranoid som trollet og det er å foretrekke framfor å kjøpe fallende kniver. Hvem får problemer om kursen faller til 5.50 basert på fiktiv omsetning og noen lettskremte nettløker?

--
Medaksjonærer som har lyst å fronte hvorfor de er i selskapet, og hva de mener om det, kan være interessert i å meddele det på et forum. De kunne kanskje være interessert i personer som tar opp lytteposter med mulig kjøpsinteresse.
Om den er på 100 eller 100,000 aksjer betyr lite i det bildet, begrepet 'lyttepost' dreier seg om rom for, og interesse av videre kjøp om det er gunstig.

Men aksjen har fallt en del fra topp, og har strengt talt mangedoblet seg over få år også.
I februar 2015 var Kitron i 1.68 nok per aksje. Trenden i det siste er fallende, og vi er teknisk mot et mulig støttenivå rundt 6,4.
Men nedadgående trend er ikke akkurat en kjøpsanbefaling, derfor "ta i mot fallende kniv" brukt om megselv siden jeg kjøpte litt likevel. Det kalles galgenhumor, og er et børsbegrep.

Du Caramba skulle spart deg for å svare. Jeg ba deg en gang om å holde min person utenom tema. Vet ikke om du har dårlig dag, eller cognac i øynene... men du er frekk, usaklig og klarer ikke å prate om sak i stedet for person. En person du vet null og niks om for den del.
Du bestemmer deg for fortolkninger i negativ forstand og ser for deg en eller annen skikkelse. Tror kanskje du skal begynne på barneskole og øve på manerer igjen.

Så prater vi børs når du er klar for det.

----

Angående opsjonspakken i dag:
"I 2015 introduserte styret et nytt opsjonsprogram for ledende
ansatte som omfattet inntil 5.500.000 over en treårsperiode fra starten av
andrekvartal 2016."

1,7m opsjoner gitt ut til ledelse i dag. Basert på en mal bestemt for 2 år siden, ikke uvanlig? En måte å gi påskjønnelse til ledelse uten at det trenger gå utover firmaets likviditet.
Oppfatter meldinga som helt nøytralt.
Innlegg av: Caramba (15.12.17 00:13 ), lest 483 ganger

Greit. Jeg tar den.
Ellers er dine bekymringer for likviditeten i aksjen for lenge siden observert og har lenge vekket bekymring Problemet startet trolig sommeren/høsten 2016 da alt gikk på en snurr med påfølgende kursrigging. Satser på at kursen får et fotfeste uavhengig av alskens lurendreiere. Den kursen bør være nærmere 10 enn 6.50 dersom det skal være et snev av seriøsitet.
Innlegg av: Studenten86 (15.12.17 00:40 ), lest 478 ganger

Sett det har vært nevnt at svenske konkurrenter har vært store aksjonærer hos Kitron. At det har vært noe tvilsomt i og for seg. Creades AB som har nå gått ut, dersom konkurrenter var representert her, ville da være en god ting på sikt for Kitron kanskje?
Men at store nedsalg som har vært hos et fåtall på top 20 lista er hva markedet holder på å fordøye og hva som er årsak til at vi er inne i den nedadgående trenden.

Men her er det mye antakelser og rykter og lite reel kunskap jeg byr på.
Om jeg er inne på noe, vil konsolidering skje, og vi burde vende på et eller annet motstandsnivå, kanskje 6,4 eller 5,5. Men fundamentale har potensiale å ta det opp om det er sterkest, så posisjon for neste Q rapport som kanskje bekrefter vi burde ligge nærmere 10 nok/aksje?
Innlegg av: Syriner10 (15.12.17 02:11 ), lest 458 ganger

Hvem vet hvor kursen går?
Innlegg av: Studenten86 (19.12.17 08:04 ), lest 324 ganger

Da ser det ut til at banken Netfonds har endret sitt EK% krav til Kitron. Var 35%, er nå 30%. En god nyhet det =)
Innlegg av: Troll_Leif (12.01.18 21:56 ), lest 189 ganger
Endret: 12.01.18 22:12

Ikke uventet tørket amatørene zxcvbnm og Caramba bort i egen drittlukt.
Innlegg av: gauken (13.01.18 20:56 ), lest 105 ganger

Ingen tvil om hvem som er de største fjøsnissene her,eller skal vi si"rottene".