Det nye forumet finner du her

Tilbake til: IT og kommunikasjon
Innlegg av: Reserven (08.12.17 22:48 ), lest 17637 ganger
Ticker: THIN
Endret: 08.12.17 23:08

Kan Thinfilm bli kjøpt opp?

Fra morgendagens DN:
http://bit.ly/2017-12-09__DN_s10-11__Kan_Thinfilm_bli-kjøpt-opp

Klarte Keith å selge FAST til Microsoft for 6,6 milliarder, klarer han sikkert å selge Thin for minst 10 kroner aksjen.
Innlegg av: uptrade (08.12.17 22:57 ), lest 11251 ganger

RE^1: Kan Thinfilm bli kjøpt opp?

Res:
Pleier å være nøktern, men denne gangen må jeg si takk.

Og jeg pleier ikke å være raus med "takken" , ihvertfall ikke til deg ;)
Innlegg av: Reserven (08.12.17 23:12 ), lest 11167 ganger

RE^1: Hvis noen kjøper THIN for +10 kroner

vil dick & don gremme seg til evig tid!
Innlegg av: Syriner10 (08.12.17 23:29 ), lest 11135 ganger

Tja, hvem vet. Ville vært kjekt.
Innlegg av: Reserven (09.12.17 00:07 ), lest 11088 ganger

RE^1: Avsnittet merket med bonderosa er spesielt interessant

"Borg og flere aktører i oppkjøpsbransjen
sier de nye investeringene i større grad
handler om å gå inn i selskaper innen
«disruptiv» teknologi – DET VIL SI
SELSKAPER SOM FORSØKER Å ENDRE
FORBRUKERADFERD GJENNOM NY TEKNOLOGI."

http://bit.ly/2017-12-09__DN_s10-11__Kan_Thinfilm_bli-kjøpt-opp
Innlegg av: DELL1 (09.12.17 00:26 ), lest 11075 ganger

Skulle ikke forundre meg om kursen gikk raskt til 4-5kr. deretter oppkjøp rundt 10kr.
K & F kan dette gamet.
Innlegg av: Rettelse (09.12.17 00:47 ), lest 11078 ganger

Tja, mulig det.--!

Det er markedet som bestemmer....

med kr 10.- i aksjekurs drar verdien i selskapet seg opp i en prisklasse hvor selv en blind investor sier NEI...

Tiden for salg er ikke moden...selskapet må vise en eller annen form for inntjening...før det skjer....trur eg...

Merking av flasker på dyrt brennevin og vin er ingen inntektskilde....

Vel, i 2020 ser man hvor landet ligger....og HAR selskapet inntjening, så er salg , en mulighet...

Men, før det kommer nok en EMISJON...

Det største problemet med å bruke merker fra THIN, er at "brukerne" må utvikle merkeutstyr for dette selv...og det fordyrer mye....spesielt lavkostprodukter...

At THIN har R2R med millioner av merker betyr ingenting, sålenge markedet ikke er klart for og motta og bruke disse merkene i storskala....

Omvent SPLIT er nok neste aktuelle utspill fra DAVOR og gjengen...før han prøver seg med en kjempeemisjon for og sikre overlevelse og + i regnskapet når 2023 kommer opp...

Innlegg av: Reserven (09.12.17 00:56 ), lest 11035 ganger
Endret: 09.12.17 00:57

RE^2: Hils investor kompisene dine på Nasse-Nøff!

Fint at du fortsetter å vise deg som total teknologi-analfabet med full inkompetanse på alt som ikke kan brukes til å grave møkk med  :)

Bare vent å se hva som skjer når EAS R2R produksjons linja er klar i februar .....

Hils investor kompisene dine på Nasse-Nøff!
Innlegg av: SabelT (09.12.17 01:46 ), lest 11033 ganger

Reserven -Tak for link. Meget interessant.

Opkøb har været min frygt i lang tid, fordi jeg ved at potentialet er enormt, men også at timingen er for tidlig nu til forventelig at kunnne udløse en fornuftig pris i forhold til mange års engagement og investering i denne teknologi.
Jeg vil nødigt sælge ud af aktier før kurs > 30...

Innlegg av: Reserven (09.12.17 02:09 ), lest 10983 ganger

RE^2: 12 fugle i hånden er bedre end 36 på taget  ;)

Innlegg av: RocketScience (09.12.17 05:11 ), lest 10939 ganger
Endret: 09.12.17 05:12

Utrolig spennende tanke! Lurer iallefall på hvem det er som tar så mye aksjer om dagen. Husker den posten på 9 mill aksjer her om dagen, hva slag investorer er det som kjøper såpass store poster? Og så gikk det jo hele 13,8 mill aksjer i en jafs i sluttauksjonen samme dagen.

Solgte dessverre 20% av beholdningen min i dag, da jeg hadde fått litt for stor overvekt av kun 1 selskap i beholdningen min. Skal ikke selge mer på en god stund!
Innlegg av: uptrade (09.12.17 08:10 ), lest 10893 ganger

RocketS:
Det som er fryktelig irriterende om dagen..

Vi kjører i blinde med den anonyme handelen.
Håper det ikke er langvarig opplegg av børsen.
Innlegg av: Billyjojimbob (09.12.17 08:52 ), lest 10876 ganger

Minst kr 10,kanskje det blir 20,kan dra seg til på mandag:)
Innlegg av: tynnidioten (09.12.17 09:21 ), lest 10830 ganger
Endret: 09.12.17 09:44

I flg. eksperter her på forumet ble Thin "kjørt" nedover før oppkjøp. Nå skal den plutselig oppover pga oppkjøp. Jeg forstår ingen ting.

Jeg kommenterte imidlertid at det ville være svært uvanlig med kraftig kursfall i forbindelse med oppkjøpsrykter.
Innlegg av: icanfly (09.12.17 10:11 ), lest 10747 ganger

Den ekstremt spesielle situasjonen etter emisjonen, har vist seg å være som jeg påpekte en ekstremt gunstig kjøpsmulighet. Nedsalget i aksjen var en one off hvor innestengte longere var forhindret å kjøpe, småaksjonærer var nervøse og noen mindre shortposisjoner ble satt..

Tilbake til spørsmålet som er mer interessant, kan Thinfilm bli kjøpt opp?

Svaret er åpenbart ja. Spørsmålet er heller når og til hvilken pris. Om selskapet lykkes slik de analytikerne om følger selskapet tettest i Norge tror, skal et eventuelt oppkjøp skje til priser langt over 10 kroner per aksje! Så risikoen for en potensiell kjøper er at de vil måtte betale en mye høyere pris ved stor kommersiell suksess enn ved å ta «risiko» å kjøpe tidligere. Derfor er selskapet etter min vurdering en åpenbar take over kandidat allerede nå, men momemtumet rundt et eventuelt salg og da også en økning i aksjekursen vil bli sterkere ettersom kontraktene fortsetter å rulle inn og nye fabrikken etterhvert er i full rulle.

Tech spacet på Oslo børs og kanskje blant norske investorer generelt er helt misforstått. Verdens dyreste og mest verdifulle selskaper er nettopp tech selskaper, men her på bjerget forstår man ikke hva verdien av Thin egentlig er. Jeg tror som flere andre her inne at aksjekursen fint kan løfte seg betydelig kommende tiden, og som et absolutt minimum forbi emi kursen på 2,50.
Innlegg av: rgkap (09.12.17 10:11 ), lest 10768 ganger

Det å bli kjøpt opp av et PE fond vi nok kanskje være en velsignelse for et selskap som Thin.

De har ikke prestert og mye tyder på at PE innflytelse er det Davor og gjengen trenger.

Men tror ikke de er veldig interessert i Thin, ettersom at de er børsnotert og høyt priset og et oppkjøp er dyrt og komplisert.

Det er mye mer interessant å kjøpe opp mindre selskaper og ta de der Thin er i dag.

Når det gjelder Fast så er det en av de beste kjøpene til Microsoft gjennom tidene.

Bruken av Fast sin teknologi vokser enormt. For dere som kjenner til Office 365 og Sharepoint så er det fast som gjør at Sharepoint er så bra.

Når jeg viser Office 365 til kunder så varmer det hjertet til nasjonalistiske nordmenn når jeg viser hvor fantastiske søk det finnes i Sharepoint og at det er NORSK :-)
Innlegg av: Reserven (09.12.17 13:55 ), lest 10707 ganger
Endret: 09.12.17 14:21

RE^1: tynnidioten bærer navnet sitt med rette  :)

tynnidioten:
«I flg. eksperter her på forumet ble Thin "kjørt" nedover før oppkjøp. Nå skal den plutselig oppover pga oppkjøp. Jeg forstår ingen ting.
Jeg kommenterte imidlertid at det ville være svært uvanlig med kraftig kursfall i forbindelse med oppkjøpsrykter.»

Hva om det så langt ikke har vært noen håndfaste rykter om oppkjøp i markedet, og kanskje fortsatt heller ikke er, eller først nylig er oppstått?

Det jeg VET, om oppkjøpet av FAST, var at det var noe FAST ledelsen i LANG tid IKKE visste noe som helst om. Det var noe STYRET, les: K&F, drev på med. FAST ledelsen ble først informert da oppkjøpet omtrent var i boks, og MSFT ledelsen, les: Bill Gates, personlig ville prate med FAST CEO Lervik og resten FAST ledelsen. Det var grunnen til at markedet ikke ble informert iht lovverket, og at FAST i ettertid fikk en saftig børsbot for å ha forhandlet med MSFT i nesten 2 år uten å orientere markedet.

Er det ditto i THIN, kan jeg absolutt forestille meg at noen "togrøvere" med håndlangere/kompiser står bak shortsalget for å grafse til seg flest mulig billige aksjer. Litt påfallende at Woodford (WF) etter emien mot ham i februar 2016 kjøpte noen titalls millioner aksjer i markedet, men for ca 9 måneder siden stoppet helt med det. Da hadde WF knapt 27% av THIN, mens han i den siste emien tok 29,5% av aksjene. Dvs 2,5% (9 mill aksjer) mer enn han måtte for å opprettholde eierandelen. Se side 39 i siste prospectus:
http://thinfilm.no/wp-content/uploads/2017/11/FINAL-Prospectus-Thin_Film_Electronics_ASA-15_November_2017.pdf

At oppkjøper kjøper i markedet før et bud er meget uvanlig, men i Thinfilm er lite helt vanlig. Isåfall kan oppkjøper stå bak shortsalget for å kjøpe seg opp i markedet før et bud. Topp 50 aksjonærene i Thinfilm (minst 2,25 mill aksjer), stort sett fond og proffe investorer som gjerne tar gevinst og går videre, har 80,1% av aksjene. Øker K&F gjengen med noen prosent med kjøp i markedet og oppkjøper kjøper ca 5% (58,6 mill aksjer) i markedet før et bud, har oppkjøper før budet nær 90% "oppslutning", og oppkjøpet "er i boks" (dvs minst 90% aksept).

I sum har THIN aksjonærene med 1 mill eller flere aksjer (101 største), nøyaktig 86,4% av aksjene. Bare 3,6% (42,2 mill aksjer) unna 90%.

Innlegg av: EBITDA (09.12.17 14:39 ), lest 10631 ganger

Nei,dere drømmer....vanvittig naivt

Teknologien i etikettene er utrangert tull. Du trenger virkelig ikke etiketter ned minne for å få frem informasjon om produktet.

Det er jo bare søke på nettet om produkt og produsent eller scanne en QR kode.

Hvem har forresten tid eller gidder å stå å fikle med det i butikken?

Thin har egentlig ikke noe bærekraftig produkt og kommmer ikke til å være verdt sine 2 mrd mkap som i dag.

Innlegg av: Reserven (09.12.17 15:32 ), lest 10395 ganger

RE^2: Velkommen i Rettelse-klubben  :)

Du viser samme type teknologi-analfabetisme og full inkompetanse på alt som ikke kan brukes til å grave møkk med  :)

Du har 100% sikkert ALDRI skannet en NFC-etikett med en Android telefon. NFC har INGENTING med minne-etikettene til Thinfilm å gjøre. Enda en blasert iPhone-ist, som tror at han er en gudebenådet teknolog fordi han kan "betjene" en smarttelefon  :-D
Innlegg av: EBITDA (09.12.17 16:24 ), lest 10291 ganger

For du er ikke tapt bak en inngangsdør.

Snakk om å kreere egen virkelighet, er du så dum.

Reserven Håper ikke du kommer på banen.
Innlegg av: Reserven (09.12.17 17:19 ), lest 10200 ganger
Endret: 09.12.17 17:25

RE^2: Kan Thinfilm bli kjøpt opp?

Jeg postet en avisartikkel og stilte et spørsmål!

Det er DU som kreerer din egen virkelighet:
• "Nei,dere drømmer....vanvittig naivt"
• "Teknologien i etikettene er utrangert tull."
• "Thin har egentlig ikke noe bærekraftig produkt"   -   Over 400 interessenter, 40 av dem allerede i markedet, forteller noe helt annet!

Masse påstander, null dokumentasjon eller sannsynliggjøring!
Innlegg av: EBITDA (09.12.17 17:43 ), lest 10130 ganger

Er ikke selskapets resultater dokumentasjon nok. I tillegg til selskapets alder og kursutvikling.
Innlegg av: Reserven (09.12.17 18:18 ), lest 10055 ganger
Endret: 09.12.17 18:25

Har du noen sinne har kjøpt aksjefond, kjenner du sikkert advarselen:
"Historisk avkastning er ingen garanti for fremtidig avkastning."

Overført til Thinfilm:
"Historiske dårligere resultater er ingen garanti for fremtidige dårlige resultater."
Innlegg av: Reserven (09.12.17 18:24 ), lest 10047 ganger
Endret: 09.12.17 18:46

Å diskutere med kverulanter som deg, som konsekvent ikke gjør annet å fremsette NYE TOMME påstander med NULL fakta, dokumentasjon eller sannsynliggjøring, umiddelbart glemmer tidligere TOMME påstander, men bare fyller på med mer vås, har ingen hensikt.

Kom med fakta, dokumentasjon og sannsynliggjøring, så kan vi fortsette!
Innlegg av: CS_invest (09.12.17 18:58 ), lest 9983 ganger

Surt at stå igjenn - men du verden så naivt det er at tru innlegg her flytter kursen (betydelig). Interesssnt artikkel iøvrig - gsk som kunde passer jo som hånd i handske, og også shortposisjonen fra amerikanske aktører. Kan fint vere en deal med de i slikt bilde! For den del både K&F/assosierte og oppkjøper!
Innlegg av: EBITDA (09.12.17 20:13 ), lest 9894 ganger

Ikke gå inn med reserven reserven, den trenger du til investeringer med substans.
Innlegg av: Reserven (09.12.17 20:26 ), lest 9874 ganger

Har aldri hatt "så lite" THIN som nå (nær 1 mill), men har kansellert alle salgsordre, og blir sittende med resten inntil videre. Der jeg øker "kontinuerlig" er i NEL.
Innlegg av: EBITDA (09.12.17 21:02 ), lest 9840 ganger

Nel deler jeg dine positive forventninger om.

Nel blir meget bra på kort tid.
Innlegg av: Reserven (09.12.17 21:04 ), lest 9844 ganger

Har mye mer tro på NEL på mellomlang sikt.
Innlegg av: RocketScience (09.12.17 21:24 ), lest 9818 ganger

Jeg hadde Nel aksjer det året den gikk rett opp i 2015, så solgte den ene kjendis investoren seg ut etter den andre og aksjen falt og falt. Tror faktisk ikke det samme skjer fremover. Burde kjøpt meg inn igjen i Nel da den passerte 3 kroner, men gjort er gjort. Har hatt Nel mye før.

Angående Thin, må det være noe større som rører seg i aksjen nå. For de som har fulgt handelen i aksjen de siste dagene, så har den jo hatt en utrolig utvikling.
Innlegg av: Reserven (09.12.17 22:00 ), lest 9777 ganger
Endret: 09.12.17 23:43

Aksjonærlisten på mandag kan bli interessant.
Innlegg av: uptrade (09.12.17 23:33 ), lest 9674 ganger

Res:
Får du listen på søndager også? ;)

Venter spent på noe gamle navn selv.

OSE er lite og "alle kjenner alle" , så her er det mange løse fugler som kvitrer til hverandre.

Nok en gang, så gjør den anonyme handelen mye enklere for fuglene..
Raskt inn og raskt ut.
Det er umulig for hvermansen som ikke ser daglige lister.

Innlegg av: Reserven (09.12.17 23:42 ), lest 9671 ganger

Var litt distrahert da jeg skrev det. Skal seff være:   "Aksjonærlisten på mandag kan bli interessant."
Heldigvis ikke alene. Hatt e-post komm med Lervik i dag, og han forvekslet jul med påske.
Innlegg av: CS_invest (10.12.17 09:55 ), lest 9492 ganger

Litt av et julebord...;-)
Innlegg av: dick .... (10.12.17 19:10 ), lest 9260 ganger

Innlegg av: dick.... (19.12.13 10:17 ), lest 4712 ganger
Ticker: NAUR
Endret: 19.12.13 10:18
RE^2: NAUR - En båtlast med aksjer kommer 15. januar
Ja, kanskje selskapet blir solgt en gang for én krone - ikke pr. aksje men for alle aksjene.

Vi forsøker igjen. Én krone for ALLE aksjene.

Strong bye!

:-)
Innlegg av: StiKri (10.12.17 21:38 ), lest 9099 ganger

Ingen som la merke til handelen på 418 746 aksjer Kl 16:16:48 ?
Innlegg av: OZZY (10.12.17 22:25 ), lest 9054 ganger
Endret: 11.12.17 14:50

Sti......jeg så at en var glad for å komme seg ut. intet mer intet mindre. og en var glad for å kjøpe.
oppkjøpsrykter. tja det kan vel hende !
Innlegg av: uptrade (10.12.17 23:46 ), lest 8947 ganger

Hvor ender vi denne uken?

Dersom vi passerer 2,50 med solid moment, ser jeg for meg 3,00 i første omgang.

De fleste husker hvordan kursen ble rasert fra 3,20 til 2,40 (rett før emien)

Hadde uansett vært hyggelig med ny kunde til uken. Viktig å holde tempoet oppe så markedet kan få troen på at Thin faktisk kan levere.

Så mitt bet er todelt.
2,00 eller 3,00.

Det skal lite til for å skape nervøsitet når det er såpass volatil aksje som Thin.
Innlegg av: Reserven (11.12.17 00:59 ), lest 8949 ganger

RE^1: Thinfilm bør bytte navn til BitcoinFilm

Denne artikkelen i FA 11.12 er egentlig ganske skremmende, og viser hvor ekstremt naive mange er!
http://bit.ly/2017-12-11__FA_s26__Thinfilm-bør-bytte-navn-til-BitcoinFilm
Innlegg av: Reserven (11.12.17 01:33 ), lest 8916 ganger

RE^1: dick i adventselskap på Oslo Vest

https://db-comics.s3-eu-west-1.amazonaws.com/14_9503_web.jpg
Innlegg av: kikka (11.12.17 08:41 ), lest 8830 ganger

Noe på gang i Thin. Har det vært større endringer blant topp 20 aksjonærer.
Innlegg av: SabelT (11.12.17 16:16 ), lest 8614 ganger

Mon der bliver en interessant lukkeauktion igen? Hvad med 13 millioner igen :) ?
Innlegg av: SabelT (11.12.17 16:41 ), lest 8570 ganger

Dog ikke, men pæn omsætning på 9.424.754 stk. heraf godt 1 million i slutauktionen.
Uden nyheder!
Innlegg av: Reserven (11.12.17 19:42 ), lest 8467 ganger
Endret: 11.12.17 19:43

RE^1: Gasellegründer kjøper seg tungt inn i Thinfilm

Kun for DN abonnenter:
https://www.dn.no/nyheter/2017/12/11/1829/Bors/gasellegrunder-kjoper-seg-inn-i-tynnfilmselskap

Antar at det var Melin som kjøpte tungt i sluttauksjonen torsdag 30.11.

----- ----- ----- ----- -----

ET UTDRAG AV TEKSTEN:

Jonas Christensen
Publisert: 11.12.2017 — 18:29 Oppdatert: 11.12.2017 — 18:29

Danske Jesper Melin frigjorde 443 millioner kroner i gasellevinneren Melin Medical. Nå pøser han noe av gevinsten inn i aksjemarkedet.

Aksjonæroversikter viser at Jesper Melins heleide selskap Melin Holding as har kjøpt 13,55 millioner aksjer i det børsnoterte Thin Film Electronics.

Basert på snittkursen forrige uke ga Melin 28 millioner kroner for aksjene, og nå er han 15. største aksjonær i selskapet med 1,16 prosent av selskapets aksjer.

DN har forsøkt å komme i kontakt med Jesper Melin, men han har ikke besvart DNs henvendelser.

Melin står ikke oppført blant de 30 største aksjonærene i noen andre Oslo Børs-noterte selskaper, og det er første gang han er inne som storaksjonær i Thin Film Electronics.

Tynnfilmselskapet har tiltrukket seg en rekke kjente investoransikt. Som tredje største aksjonær finner vi konglomeratet Ferd, som er eid av Johan H. Andresen og døtrene Katharina og Alexandra. De sitter på aksjer for 194 millioner kroner.

Lenger nede på listen ligger investor Edvin Austbø, investor Tor Aksel Voldberg, øyelege Ole Martin Halvorsen og investor Rune Sundvall.
Innlegg av: dick .... (11.12.17 20:14 ), lest 8395 ganger

Innlegg av: dick .... (15.10.17 19:22 ), lest 2132 ganger
Ticker: FUNCOM
FUNCOM - Dansk dåsemikkel over 3 prosent
https://www.afm.nl/en/professionals/registers/meldingenregisters/substantiele-deelnemingen?KeyWords=Funcom&DateFrom=&DateTill=#results

Nest størst etter Jebsen.
Større enn Storvestre som tapte MYE på NSG nylig.

Hvem er denne Bruun-Hansen?

Enda en dåsemikkel.

Innlegg av: dick .... (11.12.17 20:31 ), lest 8370 ganger

http://www.hegnar.no/Nyheter/Tech/2006/05/Idar-Vollvik-tar-et-jafs-av-Birdstep-Technology

Vollvik hadde året før solgt mobilselskapet Chess med gevinst på ca. én milliard. Dette måtte jo bare bety at Birdstep var gull.

Innlegg av: Reserven (11.12.17 21:09 ), lest 8330 ganger

RE^1: DN 12.12: Gasellegründer kjøper seg tungt inn i Thinfilm

http://bit.ly/2017-12-12__DN_s13__Gasellegründer-kjøper-seg-tungt-inn-i-Thinfilm
Innlegg av: uptrade (11.12.17 21:16 ), lest 8312 ganger

Hvem solgte 13,5 mill aksjer da? ;)

Uansett, merker meg mer på TAV har kjøpt seg inn.

Flott konsodileringsdag. Sterkt å stenge i pluss etter nesten 10% på fredag.
Spennende å se hvor det her ender ;)
Innlegg av: CS_invest (12.12.17 09:18 ), lest 8099 ganger

Iflg. relativ nylige innlegg fra Reserven så har Keith og Fussel økt sin eigerandel i betydelig grad.

I mine øyne er dette beste kjøpssignal av alle!
Innlegg av: Pilote (12.12.17 09:23 ), lest 8079 ganger

Om man trekker fra cash + produksjonsutstyr så er vel selve forretningskonseptet negativt priset? Dette blir nok nyttårsraketten med de flotteste fargene.
Innlegg av: Single Malt (12.12.17 09:40 ), lest 8044 ganger

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/12/Melin-Medical-gruender-frigjorde-443-mill.-naa-gaar-han-inn-i-aksjer
Innlegg av: SabelT (12.12.17 10:24 ), lest 7987 ganger

Hvis omsætningen fortsætter sådan resten af dagen vil det kunne sætte rekord ikke bare for i år, men for altid.
Nyheder: Ingen iflg. Thinfilm web.
Innlegg av: uptrade (12.12.17 11:03 ), lest 7916 ganger

Ikke akkurat uventet å stagnere rundt 2,50 .

En del som kjøpte på denne kursen som ikke vil bli med ned til 2 blank igjen.

Har en magefølelse på at K&F ikke har kjøpt, men fått tilbake aksjene fra utlån.
Innlegg av: CS_invest (12.12.17 14:04 ), lest 7809 ganger

Det kan være helt rett, resultat hva angår vurdering av "signal" er samme (K/F beholder sin andel/øker).
Innlegg av: RHjul (25.12.17 01:51 ), lest 7629 ganger
Endret: 27.02.18 17:10

Innlegg av: Reserven (08.01.18 22:02 ), lest 6548 ganger
Endret: 08.01.18 22:10

RE^2: RHjul, tusen takk for at du slettet innlegget ditt

Hadde du ikke gjort det, hadde jeg sannsynligvis ikke oppdaget innlegget. Det fordi jeg i perioden 20-28.12 var på juleferie hos mine søsken i Nord-Norge og leste ikke HO.

Interessant om Lervik. Er nå i Oslo, og treffer på onsdag Lervik personlig. Får da sikkert en oppdatering om Cognite, aktuell status og anledning til å stille Lervik noen spørsmål. Lervik har invitert meg på middag sammen med noen andre, inkludert to "gentlemen". Skal sette meg ovenfor Lervik, slik at jeg får med meg alt han sier.

http://cc.bingj.com/cache.aspx?d=4551958429696619&w=NkP2wpfizN8V_ZiGLxvooCM5yVuSPHUn

Innlegg av: RHjul (25.12.17 01:51)
Reserven, interessert i å høre John Markus Lervik?

https://sysla.no/teknologi/han-leverer-forjulsgaven-fra-cognite-til-rokke-eide-aker-bp/
Innlegg av: johnsen50 (08.01.18 12:22 ), lest 6919 ganger

rt 2,42 opp7% rett til himmels uten melding, noen som vet noe
Innlegg av: OPC1000 (08.01.18 12:26 ), lest 6902 ganger

Nei
Innlegg av: OZZY (08.01.18 12:50 ), lest 6864 ganger

hvorfor tror dere Thin solgte til Xerox for en tid siden. jo for klargjøring før oppkjøp ? eller......
Innlegg av: danm (08.01.18 16:26 ), lest 6731 ganger

Der er taget store poster i dag. Noget på vej?
Innlegg av: johnsen50 (08.01.18 16:45 ), lest 6699 ganger

tror vi skal over 2,50 emi i morra
Innlegg av: Fuselmannen (08.01.18 22:38 ), lest 6463 ganger

https://friscofastball.com/after-reaching-milestone-is-thin-film-otcmktstfecfs-short-interest-revealing-something/
Innlegg av: Reserven (08.01.18 23:03 ), lest 6448 ganger
Endret: 08.01.18 23:05

RE^1: Avtale med Campari

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=442080

Campari America Taps Thinfilm's NFC Mobile Marketing Solution to Drive eCommerce
Consumers Can Order Campari America's Spirits Brands via Drizly by Touching Smartphone to NFC-enabled Refrigerator Magnet

* Growing customer base - Thinfilm now has a total of over two dozen in-market
customers covering a range of vertical markets, including wine & spirits,
craft beer, beverages, OTC pharma, cosmetics, tobacco, consumer electronics,
and specialty foods
Innlegg av: Reserven (08.01.18 23:07 ), lest 6437 ganger

RE^1: FA 09.01: MiFID II flytter omsetning tilbake til Oslo Børs

http://bit.ly/2018-01-09__FA_s16-17__MiFID-II-flytter-omsetning-tilbake-til-Oslo-Børs
Innlegg av: RHjul (08.01.18 23:10 ), lest 6423 ganger
Endret: 09.01.18 00:14

http://campariamerica.com/wp-content/uploads/2018/01/Campari-America-ThinFilm-FINAL.pdf
Innlegg av: Fuselmannen (09.01.18 08:44 ), lest 6230 ganger
Endret: 09.01.18 08:59

http://campariamerica.com/wp-content/uploads/2018/01/Espolon_Magnet_NFC.jpg

http://dailytelescope.com/pr/thinfilm-memory-market-growing-demand-for-flexible-electronics-have-escalated-the-growth/41194
Innlegg av: uptrade (09.01.18 09:31 ), lest 6136 ganger

Bare å kjøpe Thin når Thin stiger over 5% på høyt volum ;)
Innlegg av: OPC1000 (09.01.18 13:15 ), lest 6018 ganger
Endret: 09.01.18 14:46

Er det ikke umoralsk å oppfordre andre til å kjøpe, selv om du sjøl har trua ?
Innlegg av: ULKEN (09.01.18 15:15 ), lest 5898 ganger

Shorterne har overtatt handelen nå vel?
Innlegg av: Reserven (09.01.18 19:56 ), lest 5827 ganger
Endret: 09.01.18 20:03

RE^1: Kan Fuselmannen bli kjøpt opp?

Innlegg av: Fuselmannen (09.01.18 08:44)
http://dailytelescope.com/pr/thinfilm-memory-market-growing-demand-for-flexible-electronics-have-escalated-the-growth/41194

Artikkelen du linker til, linker til følgende resymé på hjemmesiden til Transparency Market Research LLC av en analyse/rapport med tittelen "Thinfilm Memory Market" som de angivelig har laget:
https://www.transparencymarketresearch.com/thinfilm-memory-market.html

I følge Wikipedia er Transparency Market Research LLC et indisk selskap registrert i Pune, India med et virtuelt salgskontor i USA:
https://en.wikipedia.org/wiki/Transparency_Market_Research

Er nær 100% sikker på at alt som står i resyméet, har jeg tidligere lest ordrett i IDTechEx, Thinfilm og Xerox dokumenter og presentasjoner.

Under lesningen fikk jeg assosiasjoner som "total uvitenhet" og "scam". Det gjelder både Transparency Market Research LLC og Maria Burns som har skrevet artikkelen i The Daily Telescope. Artikkelen/blogg-posten hennes er en 100% ren kopi av resyméet på hjemmesiden til Transparency Market Research LLC. Maria Burns kan lett erstattes med en robot.

Innlegg av: CS_invest (09.01.18 21:54 ), lest 5710 ganger

Kanskje er det akkurat det at Thinfilm holder på at bli kjøpt opp som forklarer al det negative bullshitt på forum og shortsalg i aksjen.

Iøvrig helt klassisk for idiotene innen norsk finans som har klart at selge ut ALT av landet, i ønsket om kort gevinst (OSE= Oslo Short Exchange) - frem for at bidra til at selskaper skal modnes og tjene penge (til seg selv og landet).

Tenk på hva Finnene, Svenskene, Danskene gjennom tiden har fått til - og hvor mye Norge IKKE har fått til (uten om at ta olje opp fra sjøbunnen...)
Innlegg av: Gi_Fan (10.01.18 05:32 ), lest 5622 ganger

Virker ikke spesielt gjennomtenkt den kommentaren.

"Bullshit" på HO har liten eller ingen virkning på kursen.

Om noen tror/vet at thin vil bli kjøpt opp er det dummeste de kan gjøre å shorte den. De må da kjøpe tilbake med en premie (ofte rundt 50% for teknologi-selskaper) om de har rett i sin tro/viten!

De som eventuelt skal kjøpe thin kunne tenkes å tjene på å "selge kursen ned" før de handler, men det ville neppe gå uten at de har de store aksjonærene med seg og de vil jo tape på at prisen går ned. Det ville også være ulovlig markedmanipulasjon - så grov at selv Oslo Børs ville reagert.

Det som tynger thin er at de har allerede brent nær 1/5 av emisjons pengene og fabrikken med kapasitet 2 milliarder EAS skal stå klar om en måned og det er ikke meldt om noen ordrer. Thin melder og melder om samarbeid i meldinger helt uten annen informasjon enn å droppe navnet på samarbeids-partneren, ikke noe om tid-horisont, ikke noe volumer og ikke noe om verdi.
Selv salget til Xerox klarte de å melde helt uten antydning om hvor mye ekstra de har å brenne (tolker det slik at det må bety at det vil utgjøre mindre enn 5% av omsetning, balanse og salg, om det er mer må de også melde hvor mye vederlag de får).

Det er fristende å shorte thin!
(men farlig, kursen har en tendens til å bevege seg uavhengig av realitetene)
Innlegg av: dick .... (10.01.18 16:01 ), lest 5537 ganger

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010299068
Innlegg av: RHjul (11.01.18 00:26 ), lest 5447 ganger

https://blogg.nordnet.no/morgenrapport-onsdag-259/
Innlegg av: RHjul (11.01.18 00:36 ), lest 5442 ganger
Endret: 11.01.18 00:37

https://www.iot-now.com/2018/01/10/74592-campari-america-taps-thinfilms-nfc-mobile-marketing-solution-drive-ecommerce/

https://mms.businesswire.com/media/20180108006923/en/633981/5/00100dPORTRAIT_00100_BURST20180108142341096_COVER_%281%29%5B1%5D.jpg?download=1
Innlegg av: Gi_Fan (11.01.18 05:40 ), lest 5409 ganger

Interessant bilde. Av en iPhone som tapper magneten.
Det nevnes ikke i melding fra Thin, men dette baserer seg på hyllevare NFC fra andre produsenter.
Ikke noe galt i det; om thin sin løsning er så god at de kan selge standard NFC etiketter for 10 til 13 cent (har vært nevnt som tall i "analyser"), så kan de ha god margin selv om de kjøper taggene fra 3 part (til rundt 7 cent). De kan jo også designe sin egen Silisium tag å få fantasi-marginer.

Men Campari avtalen hjelper ikke til å fylle opp Thin's "billions" fabrikk som ikke er i stand til å lage så avanserte produkter.
Innlegg av: ULKEN (11.01.18 11:10 ), lest 5302 ganger

«Thin Film Electronics har brutt ut av en middels lang fallende trend og deretter gitt kjøpssignal ved brudd opp fra en rektangelformasjon», heter det fra Christiania Securities.

Analytikerne mener det er et styrketegn at begge bruddene kom på solid volum.

«Rektangelformasjonen indikerer i første omgang en opptur til 2,70 kroner», heter det.
Styrker trendbrudd

Analytikerne ser også at volum er høyere på dager med oppgang og lavere på dager med nedgang.

«Dette styrker trendbrudd og kjøpssignal fra formasjon. RSI viser også en stigende trend, noe som kan underbygge et trendskifte».
Kjøpsanbefaling

Christiania Securities har en kjøpsanbefalig på Thin Film, med et kursmål på 3,16 kroner.

«Aksjen har imidlertid høy volatilitet noe som øker risikoen», hevder analytikerne
Innlegg av: OPC1000 (11.01.18 12:11 ), lest 5251 ganger
Endret: 11.01.18 12:12

Analytikeren glemmer alle emisjonsaksjene som skal ut.
Innlegg av: dick .... (11.01.18 11:48 ), lest 5276 ganger

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/12/Christiania-Securities-faar-skrape
Innlegg av: RHjul (11.01.18 13:16 ), lest 5206 ganger

Å vente på at aksjekursen eventuelt skal falle noe særlig nå tar jeg ikke sjansen på.
Innlegg av: RHjul (11.01.18 13:37 ), lest 5168 ganger

Spennende teknisk bilde. Det blir knallbra
Innlegg av: rgkap (11.01.18 13:45 ), lest 5159 ganger

Hvor blir det av NFC tequilaen som skulle i handelen før JUL?

Jeg har ikke sett bilde av den ?

Kan noen andre lete litt også?

Innlegg av: Himlabein (11.01.18 13:46 ), lest 5151 ganger

Plutselig på top 10 I omsetning siste 15 minuter, og de 500K som lå på salg på 2.67 forsvant etter at 350k ble kjøpt. Nå 200k igjen på 2.70. Sterkt.
Innlegg av: RHjul (11.01.18 13:59 ), lest 5117 ganger
Endret: 11.01.18 16:19

siste 2.745

Bedre å kjøpe på vei opp enn på vei ned.
Innlegg av: johnsen50 (11.01.18 16:35 ), lest 5008 ganger

fy flate førr en hærlig dag, nyttårsraketten var bare litt forsinket, bull mot 3,5:)
Innlegg av: RHjul (11.01.18 18:33 ), lest 4924 ganger

Jeg regner med dere er alle fornøyd med dagen? . tynnidioten?
Innlegg av: rgkap (11.01.18 22:31 ), lest 4821 ganger

Ville gladelig byttet dagens oppgang mot 10 nedgang så lenge noen hadde sett de Tequila flaskene i handelen. Astral tequila med NFC tag.

Dagens oppgang skyldes at et lite meglerhus (som burde vært avskiltet) anbefalte Thinfilm.

Hadde jeg rukket tilbake til kontoret så hadde jeg solgt meg ut for i morgen kan jeg kjøpe billigere aksjer.

Oppgangen som vi ser etter kommer ikke av at meglerhus anbefaler selskapet. Den må komme av inntekter og at NFC etiketter når ut til sluttbrukerene og at store datamengder tikker inn i systemet.
Innlegg av: RHjul (13.01.18 02:35 ), lest 4608 ganger

Alfred Berg

http://www.hegnar.no/Nyheter/Personlig-oekonomi/2018/01/Eriksroed-har-staaltro-paa-Hydro
Innlegg av: RHjul (17.01.18 23:45 ), lest 4294 ganger
Endret: 18.01.18 00:05

http://www-large-area-electronics.eng.cam.ac.uk/dr-davor-sutija/

https://www.youtube.com/watch?time_continue=27&v=LUD75u8vg_U
Innlegg av: Syriner (18.01.18 00:44 ), lest 4272 ganger

En vet jo ikke hva som kan skje, men hovedeierne har grusomt mye aksjer, og de vil nok ha mest mulig for dem.
Innlegg av: RHjul (23.01.18 12:25 ), lest 3939 ganger

3 mrd. og 7 mrd. etiketter i 2019 og 2020.

https://investing24h.com/2018/01/22/thinfilm-thin-pre-q4-2017-fullfinansiert-og-break-even-i-q2-2019/6/
Innlegg av: Fuselmannen (23.01.18 13:02 ), lest 3956 ganger
Endret: 27.01.18 23:44

http://www-large-area-electronics.eng.cam.ac.uk/wp-content/uploads/2018/01/innoLAE-2018-Programme-for-web.pdf

http://www.emballagefokus.dk/ikea-udfordrer-vil-have-e-labels/

Roll-to-Roll production in San Jose CA, USA
EAS (launched Q4 2017) and NFC (Q3 2018)

KOREA
Innlegg av: OPC1000 (25.01.18 08:45 ), lest 3645 ganger

Veldig bra Fuselmannen.
Hvis denne konferansen er enda større enn den Davor deltok på i Sandefjord i 2017 kan vi få et rally i dag.
Innlegg av: trondhb (25.01.18 10:00 ), lest 3584 ganger

Rally ja... RT 2.35, -3.09%
Innlegg av: SabelT (25.01.18 10:41 ), lest 3536 ganger

Ad Hinxton møde: Imponerende række af Thinfilm alternativer sætter tiltagende fokus på Thinfilm's konkurrenceevne bl.a. set i lyset af deres utrolige langsommelighed med at samle deres Byggemand Bob printersæt.

Så svar på emnespørgsmålet kan ændres til:
Nej, De køber nok noget andet!

Desværre fortsat massivt investeret i Thinfilm...
Innlegg av: Gi_Fan (25.01.18 13:20 ), lest 3488 ganger
Endret: 25.01.18 13:21

Tror ikke du skal være så urolig for "konkurrentene". Det er i all hovedsak forskere som skal snakke og det de snakker om ligger vanligvis 10 år eller så ut i tid.
Om jeg var thin aksjonær ville jeg være mye mer urolig med tanke på at den først "billons of devices" linjen (EAS) skal være ferdig on noen få uker og thin har ikke engang meldt om salg av noen få millioner. Det er også ikke stort mer enn ett år igjen før think skal selge 100 millioner NFC hver måned for å nå break even før pengene er brukt opp og det er ikke meldt en eneste kontrakt med volum, kun prøveprosjekter med noen få 100k maks.
Innlegg av: tynnslitt (25.01.18 19:28 ), lest 3363 ganger

Gi_Fan er inne på noe helt vesentlig og forklarer hvorfor aksjen er ned i 2018.

2017 2,48
2016 3,66
2015 3,80
2014 5,00
2013 5,94
Innlegg av: SabelT (25.01.18 21:43 ), lest 3289 ganger

Altså her skal man da erkende væsentligheden af Thinfilm equipped øl briketter, som helt klart kan være en game changer, ik'?

Vi er i hvert fald en del der med det yderste af neglene febrilsk håber at det kan indbringe milliarder af ordrer og dollars...det forudsætter ved vi godt at man ikke serverer tyndt øl (oversættelse :Thin beer) i forbindelse med disse briketter, klart nok.

Campari derimod tror ingen her kan være drikken, som kan redde det tynde øl, men ser dog et potentiale i Campari, som udskænkning i forbindelse med den sidste nadver... før sidste investor lukker og slukker.
Innlegg av: Jackpot$ (25.01.18 22:23 ), lest 3267 ganger

Du følger ikke med gi_fan. Det ble signalisert ordre på 300 mill EAS tagger «within months or week» ifølge Sutija i høst.

Slapp av, det ordner seg for Thin.
Innlegg av: OPC1000 (26.01.18 11:03 ), lest 3146 ganger

Er det Thins tidligere evne til å levere som gjør deg så avslappet ?
Innlegg av: SabelT (26.01.18 11:31 ), lest 3125 ganger

Hm, hm - måske jeg alligevel undervurderer Campari...Magneter til køleskabet, kunne det alligevel være The Gamechanger Campari Thin Magnet - The Genius Disruptive Innovation Trick of Thinfilm....Whauu!
Jeg kan allerede forestille mig et reklameindslag med Richard Quest i CNN prime time...I disse minutter meddeles det fra...øh Oslo børs at kursen ikke er faldende, altså lige nu forstås...store muligheder fornemmes i den tynde luft.

https://twitter.com/ThinfilmMemory/status/956620705445052424

http://thinfilm.no/2018/01/19/photos-12-upcoming-trends-connected-devices/
Innlegg av: OPC1000 (29.01.18 09:18 ), lest 2833 ganger

Ser teknikerne noen trender ?

Er det fortsatt et "Golden Cross" under utvikling, uptrade ?
Innlegg av: Syriner (29.01.18 13:02 ), lest 2754 ganger

Hvem vet?
Innlegg av: RHjul (29.01.18 23:48 ), lest 2658 ganger
Endret: 29.01.18 23:52

https://twitter.com/locchipi/status/956111305244663808

https://twitter.com/getuberallDE/status/957991811628363776
Innlegg av: Fuselmannen (30.01.18 08:24 ), lest 2598 ganger
Endret: 30.01.18 08:33

Innlegg av: OPC1000 (30.01.18 09:06 ), lest 2572 ganger

Stille fra hango og icanfly.

Har de solgt seg ut ?
Innlegg av: uptrade (01.02.18 22:00 ), lest 2356 ganger

OPC:
Når jeg er stille,ser jeg ikke behovet å spre "shait" som enkelte gjør når de har solgt.

Forøvrig solgte jeg meg ut med ørliten gevinst på 2,48 (snitt 2,25) .
Gikk da inn litt for tidlig i ett annet selskap, men sitter der en mnd eller 2 til.

Avventer mitt gamle hjertebarn noen måneder til da TTT er mottoet der.. (Noen vet hvilket jeg mener)

Kommer tilbake til Thin om den skulle treffe kursmålet mitt, etter ventede melding der jeg sitter pr idag.
Innlegg av: OPC1000 (02.02.18 14:29 ), lest 2229 ganger

Morsomt å se hvordan "de store" presser ut de små nå.
Innlegg av: Fuselmannen (05.02.18 19:12 ), lest 1736 ganger
Endret: 05.02.18 19:13

Innlegg av: Himlabein (08.02.18 10:18 ), lest 958 ganger

Skulle ikke produksjonslinjen for EAS tagger være klar tidlig i Q1?
Innlegg av: pusimiga (15.02.18 11:33 ), lest 749 ganger

THIN kan gå 10 kr,ved oppkjøp...mange ganger opp.BULLLLL OG BULLLL
Innlegg av: pusimiga (15.02.18 13:54 ), lest 705 ganger

THIN I DAG OVER 2,4..BULLL
Innlegg av: pusimiga (20.02.18 12:06 ), lest 524 ganger

Håper at du tapte store penger på OB,derfor kjøp THIN,bare en liten tips til deg taperen,for å få pengene tilbake på kort tid,eller bare lev med tapet
Innlegg av: OPC1000 (27.02.18 17:28 ), lest 375 ganger

Innlegg av: RHjul (25.12.17 01:51 ), lest 7270 ganger
Endret: 27.02.18 17:10

Hva er hensikten med å stadig endre på dine egne tomme innlegg, RHjul ?
Innlegg av: OPC1000 (06.02.18 08:34 ), lest 1618 ganger

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=443527
Innlegg av: OPC1000 (01.02.18 22:34 ), lest 2355 ganger

Det var en veldig grei avklaring.
Innlegg av: Reserven (02.02.18 18:28 ), lest 2208 ganger

RE^2: Xerox fadesene som Jobs og Gates profitterte på

http://bit.ly/2018-02-02__DN_s28__Xerox-Fadesene
Innlegg av: Fuselmannen (05.02.18 19:14 ), lest 1793 ganger
Endret: 07.02.18 08:38

RE^3: Nfc Slik pigger du skoene dine

https://www.dinside.no/fritid/slik-pigger-du-skoene-dine/67229332

http://www.imageofwine.com/new-technology-for-wine-spirits-beer-labels-nfc-tags/

http://www.semi.org/en/peter-fischer-roll-roll-based-manufacturing-innovations

Thinfilm Announces British American Tobacco Global Travel Retail as New Customer

Thin Film Electronics ASA ("Thinfilm") today announced British American Tobacco Global Travel Retail ("BAT GTR") as a new customer. BAT GTR is launching a "connected" edition of its Dunhill brand products using Thinfilm's NFC (near field communication) SpeedTap(TM) tags.
The 'on-carton' tags, which integrate with Thinfilm's CNECT(TM) cloud-based platform, convert each physical Dunhill product into a digital channel that facilitates direct brand-to-consumer connections. BAT GTR will use Thinfilm's NFC solutions to engage with adult consumers, delivering unique content and digital experiences through the tap of a smartphone.
It is anticipated that the initial Dunhill campaign will launch in February at the world's largest travel retail hub at Dubai International Airport, with follow-on campaigns expected at other major airports thereafter.

http://www.bat.com/

Thinfilm Hires John McNulty as EVP Marketing, Promotes Christian Delay to EVP Software
Innlegg av: OPC1000 (07.02.18 09:52 ), lest 1194 ganger
Endret: 07.02.18 17:57

RE^4: Nfc Slik pigger du skoene dine

Røverselskapene ble straffet hardt da resten av markedet hentet seg inn.