Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Olje og energi
Innlegg av: rogneveien (07.12.17 10:07 ), lest 5440 ganger
Ticker: NEL
Endret: 07.12.17 10:09

NEL: Hva forventer markedet av NEL fram mot nyttår?

Morn.

Hva forventer markedet av NEL fram mot nyttåret

Spørsmålet er enkelt, men relevant, vi ser nå en viss avventing i markedet, det er en positiv undertone i NEL, men markedet avventer.
Hva skjer om det ikke kommer noe av det som er ventet dvs frankrike, Korea, Frederica, Stasjoner i Norge, etc. etc.
Hvilken konsekvenser, signaler vil dette gi for NEL fremover.
Noen tanker om dette?
Innlegg av: Aksjerik (07.12.17 10:11 ), lest 3280 ganger

RE^1: NEL: Hva forventer markedet av NEL fram mot nyttår?

Noen vil ha billige aksjer ;) kursen presses = et godt tegn.
Innlegg av: Framtia (07.12.17 10:14 ), lest 3246 ganger

Kommer det ingenting før Jul,tror jeg mange kortsiktige selger seg ut og tar gevinst! Nel har fram til nå, sjelden gått høyt uten meldinger. Har heller ikke til vane å "lagre" good news i høyere kurs...Vi får se...Jeg tror vi ser en dobling til Påske:-)
Innlegg av: Framtia (07.12.17 10:16 ), lest 3221 ganger

...ser ut som det dannes støtte rundt 3,34...!?
Innlegg av: Funderer (07.12.17 10:47 ), lest 3076 ganger

Virker som du har bena godt planta på jorda så hva tror du selv rogneveien ?
Selv er jeg skremt av tidligre fall så min vurdering blir kansje påvirket i negativ retning . Sitter med noen aksjer , ikke så mange , skal inn igjen men vet ikke helt når , mulig nå er rett tid , men kjedelig vis den faller . Uten ny meld ganske raskt vil jeg tro den faller , 3 - 4 røde dager å den kan være rundt 3 . . Så hva om det kommer meld , kurser på kr 4 og 5 innen kort tid som man ser nevnes på forumet tror du egentlig det er mulig ?
Mvh F
Innlegg av: Sørøya (07.12.17 11:12 ), lest 2985 ganger

Tror vi blir liggende over 3,00.
Det eneste jeg tror løsner før jul er Fredricia. Korea tror jeg tar litt lengere tid når det nå ser ut til at avgjørelsen sklir.
Det er knallhard konkurranse fra AirLiquide og Linde. Linde er allerede godt etablert i Korea.
Frankrike kommer nok, men lite trolig før jul.
Muligens får vi oss noen andre overraskelser.
Ting tar tid, spesielt når politikere og myndigheter skal bevilge penger.
Innlegg av: rogneveien (07.12.17 11:13 ), lest 2982 ganger

Sørøya.

Hva tenker du om Norge og tildelinger der?
Innlegg av: rogneveien (07.12.17 11:28 ), lest 2939 ganger

Funderer.

Jeg synes det er vanskelig å vurdere disse spørsmålene, det er derfor jeg stiller dem. Jeg har "Fundert" mye på dette. Det er jo så mange her som har gode og gjennomtenkte synspunkter. Håper på og få fram disse med denne tråden.
Mine tanker går vel i retning av at Fredrica kommer før nyttår og at Norge tildeler et par stasjoner. De andre store triggerne tror jeg vi må vente med til etter nyttår.
Når det gjelder kurs så er det vanskelig å si, men for å si det sånn, Hvis jeg ikke hadde trodd på både 4 og 5 kr hadde jeg solgt nå med 65% fortjeneste.
hvis noe av de store tikker inn er veien i første omgang kort til 4 kr.
Det underliggende i NEL er jeg komfortabel med nå slik det er.
Det som også er i bakhodet mitt er hva om det skjer en eller annen krise i verdensammenheng? (Feks Nord Korea)vi skal ikke avskrive disse galningene. Vel vel..tenk selv.
Men igjen, alle må ta sine avgjørelser basert på kunnskap og litt magefølelse samt risikovillighet.
Håper svaret mitt var tydelig nok.

Ha en fin dag.

Uansett..... Løkke til
Innlegg av: Sørøya (07.12.17 11:39 ), lest 2903 ganger

Rogneveien
ENOVA har fått midler og har signalisert at det kommer tilskudd, men om dette kommer før jul tviler jeg på. Litt ut på nyåret. Ellers er jeg spent på om ASKO tar et skritt videre med senteret de har på Vestby. Mange fine ord på åpningen i Trondkeim og Scania trucks er verdt å følge. Ikke bare Nikola som kommer med trucks.
De andre prosjektene i Norge; Glomfjord, Tizir, ferger, lokale hydrogenprodusenter vil alle foertsette på planleggingsstadiet, men dette tar tid. Yara´s Pilbara prosjekt er interressant, men Tesla har jo akkurat klart å levere sin gigantiske batteripakke til Australia. Håper NEL trekker det lengste strået her. Selv sitter jeg langsiktig og trader minimalt i NEL, men kjøper litt i dumper.
Tradingen min foregår i ELE.
Innlegg av: The broker (07.12.17 12:50 ), lest 2725 ganger
Endret: 07.12.17 12:52

Markedet og mr Løkke & co vet at mange forventer en gladmelding anytime. Nå er kursen på et nytt riktig nivå, og en god melding så passerer vi kr 3.70.
Da kan ferden forbi kr 4,- skje innen 2 uker.
Det er så mange massive positive triggere som markedet vet kan komme anytime.
Stay inside NEL.
Lykke til investorer og tradere.
Innlegg av: rogneveien (10.12.17 13:39 ), lest 2394 ganger

Kan det tikke inn noen gode meldinger i kommende uke. Tror at om det skal komme noe så må det bli denne uka. Juleferien begynner å sette sette sitt preg på oss alle uka etter det.

Good Løkk.
Innlegg av: Rodjers (10.12.17 14:11 ), lest 2283 ganger

RE^2: NEL: Hva forventer markedet av NEL fram mot nyttår?

Rimelig å tro at Enova tildeler 2 eller 3 stasjoner nå i desember, skulle vært tildelt i november:

Enova har satt 29. september som søknadsfrist for årets utlysing, med mål om tildeling i november. Hydrogenstasjonene som får støtte i denne runden, skal være i drift senest 1. september 2019.

http://presse.enova.no/pressreleases/enova-utvider-hydrogensatsingen-1876760?_ga=2.261430925.1098411421.1512911219-2082074625.1512911219
Innlegg av: Framtia (11.12.17 21:05 ), lest 863 ganger

RE^3: NEL: Hva forventer markedet av NEL fram mot nyttår?

Blir ikke til å løsne i Norge før regjeringen skjønner behovet for et grønt skifte...Når Erna Solberg ser på Venstre's miljøsatsing som et problem, er vi ikke riktig "der" enda...Vi har dessverre en olje og energiminister som går baklengs inn i framtia, med å satse ensidig på olja! Selv i prosjekter med stor risiko for ulønnsomhet og enorme overskridelser initielt, benyttes alle midler for å "trump'e" gjennom tvilsomme avgjørelser...
Innlegg av: rogneveien (11.12.17 07:17 ), lest 1680 ganger

Morn.

Ja, iflg Høyere kilder så skulle disse tildelingene skje før nyttåt, men jeg har mistet all tro og tillit til denne organisasjonen. Det viser seg gang på gang at de ikke overholder det mandatet de har fått uten at dette får noen som helst slags konsekvenser for dem. Dette tror jeg uansett blir en avgjørende uke for NEL q4.
Om det skal skje noe, tror jeg det bør skje denne uka.

Ha en fin dag videre.

Løkke til.

Innlegg av: Dinglenissen (11.12.17 22:17 ), lest 622 ganger

RE^2: NEL: Hva forventer markedet av NEL fram mot nyttår?

Det ligger et svar på Enovas sider om at tildelingen skal skje før nyttår:

https://twitter.com/EnovaSF/with_replies
Innlegg av: Larsson (11.12.17 07:39 ), lest 1613 ganger

Nå ser jeg at oazer ska bygga sveriges 5e station för vätgas.

Är det en konkurrent til Nel, eller köper man av nel. Jag vet inte.

Varumärkena oazer og rotolyzer är lätt att blanda samman.

Jag ser att det finns stationer från Linde och airporducts. Airproducts är en jättestor firma. Linde också.
Innlegg av: Gork (11.12.17 08:20 ), lest 1494 ganger

Oazer AB, et ny startet selskap, som har spesialisert seg på å lage flyttbare hydrogen stasjoner. Liten egenproduksjon, kjøper fra underleverandører.
Innlegg av: The broker (11.12.17 15:14 ), lest 1263 ganger
Endret: 11.12.17 18:00

Bra trykk i NEL i dag. Opp + 3 % kl 15.00 er bra - uten nyheter.
Vi er tålmodige. Vi venter på meldinger fra Mr Løkke & co.
Det er denne uken som gjelder, føre julen setter inn i finansmarkedet.
RT 3.47
Kr 4,- kan ryke denne uken, eller allerede imorgen...
Innlegg av: Rodjers (11.12.17 21:23 ), lest 808 ganger

FA imorgen 12/12.

First Generator forvalter Mølsæter har solgt 1,5 millioner aksjer den seneste tiden.
Så sier han følgende: Jeg har lånt ut mange millioner aksjer til shorting. I forrige uke lånte jeg ut ca. 2 millioner nye aksjer, men jeg har opprettholdt eierskapet den seneste tiden.
Men flere har økt som Storebrand Vekst. En klientkonto fra JP:Morgan Chase i London var med 2,7 millioner aksjer største kjøper i forrige uke.

Hehe, tro om de som har shortet har gått på en smell.

Så kommer det en kjøpsanbefaling fra Jomar Kilnes i Forte Fondsforvaltning.
Om Nel sier han: Kilnes påpeker at selskapet hurtig beveger seg fra oppstartsfasen til verdiskaping. Han tror driftsresultatet vil være positivt allerede fra 2018.
Innlegg av: NEL20 (11.12.17 22:58 ), lest 438 ganger

Rodjers..
Dette lukter kattens lek med musene lang vei..
Innlegg av: Scuba. (12.12.17 06:58 ), lest 256 ganger

Lykke til med shortingen sier jeg. Må det komme en kontrakt snart så får vi en shortskvis samtidig. Møll-seter synker forøvrig i verdi. Sittet 1 mnd og selger 1,5 mill aksjer... for en horisont. Og det utgjør ingenting av porteføljen, på høyde med ØSS spør du meg.
Long er tingen.

Løkke til.