Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Olje og energi
Innlegg av: Hr Dust (06.12.17 09:51 ), lest 13713 ganger
Ticker: DNO
Endret: 06.12.17 09:52

DNO - en halv milliard kommer 12. eller 13. Des

Akkurat som de 18 forrige mnd som kommer betaling andre tirsdag eller onsdag i måneden. Og dette vil fortsette, alle er tjent med business as usul.
Innlegg av: Gambler100 (06.12.17 10:33 ), lest 8644 ganger

RE^1: DNO - en halv milliard kommer 12. eller 13. Des

å ????
Innlegg av: Anywhere (06.12.17 10:48 ), lest 8581 ganger

Imens er det svært enkelt å få ut en del stop-loss i aksjen. Nå tar jeg trade nr 2 med fokus på retur i aksjen.
Innlegg av: Yngvis (06.12.17 12:00 ), lest 8453 ganger

Anywhere - de fleste stop-loss(eller sikre-gevinst) settes etter en vurdering av hvor langt ned man vil være med hvis det går den veien. Det er kun den som setter stop-lossen som vet hvor den ligger. Så det er ikke slik at du eller andre "enkelt" utløser stop-losser satt av aksjonærer i tøfler :). Stop-loss er noe som er fornuftig å ha når man er i markedet med, for en selv, vesentlige beløp. For meg fungerer det veldig bra. Sjelden jeg "taper" på å få utløst stop-loss. Må selvsagt ha trailing stop-loss når det går oppover. Nærmer seg ellers min stop-loss på DNO. Utløses den så er det langt over 50% risiko for at det går videre ned :)
Innlegg av: Hektar (06.12.17 12:29 ), lest 8394 ganger

Tror det er god sjanse for at denne treffer 9 når som helst og etter stoplossene er kjørt ut spretter den tilbake over 9,20 igjen. Og da sitter de som tapte aksjene sine i stoploss og kjøper tilbake. En del av de ihvertfall. Og sånn forsterkes tapet og man setter seg til å tape mer og mer og mer - Fordi man skulle ta igjen tapet man fikk.

Ikke gjør det.
Innlegg av: Yess (06.12.17 12:54 ), lest 8333 ganger

Manipuleres ned av husa, men her kan det komme et kjøpspress når som helst og suser forbi kr 10 igjen.
DNO kan ikke holdes nede her fremover.
Innlegg av: Atle.K (06.12.17 13:11 ), lest 8292 ganger

RE^2: DNO - en halv milliard kommer 12. eller 13. Des

Yess
Har ingen ting med husa å gjøre dette, det er uroa disse iq fantomene som kalles Kurdere skaper som er grunnen.
Idiotene truer jo med å gå til krig mot storsamfunnet, hva er utfallet da tror du.
Disse Kurderne er rett og slett for dum til å forstå sitt eget beste og egen begrensning
Slik ødelegger de for DNO og seg selv.
De har hatt økt selvstyre
De har hatt økt levestandard
Men de vil være Gud himself, de er så tett i pappen at de burde hatt verge
Innlegg av: Anywhere (06.12.17 13:24 ), lest 8255 ganger

Ikke så mye krigshissende over dette:

http://www.rudaw.net/english/middleeast/iraq/05122017

ERBIL, Kurdistan Region – Baghdad is ready to enter talks with the KRG if it takes certain steps, Iraqi Prime Minister Haider al-Abadi said on Tuesday, adding that Iraq has taken initial steps to pay state employees of the Kurdistan Region.

Abadi said his government welcomes dialogue between the two governments, but such talks have to be based on “sound pillars.”

“I am ready for dialogue on a governmental level – a government delegation from here, and a government delegation from their side,” Abadi said in his weekly press conference.

His government is under international pressure to begin dialogue with the KRG to resolve tensions after the Kurdistan independence vote in September and Iraq’s military incursion into the disputed areas in October.

Referring to his recent phone call with French President Emmanuel Macron on the subject, Abadi said he reiterated that Baghdad believes in dialogue, as he had stated when in Paris on October 5.

He described Kurds as “our nation” and therefore they don’t need someone else to “put pressure” on Baghdad to provide services to the Kurdish population.

He said that his government must have its own “means” to reach the Kurdistan Region. Baghdad wants to exert federal authority throughout the disputed areas and international entry points, including the airports.

France has taken a lead role to try to bring the two parties to the table.

President Macron hosted a Kurdish delegation headed by KRG Prime Minister Nechirvan Barzani last week where he set terms for dialogue between Erbil and Baghdad, largely focusing on the implementation of all articles of the Iraqi constitution, including Article 140 that concerns the fate of the disputed areas such as oil-rich Kirkuk, and the imposition of Baghdad’s authority over international borders.

PM Barzani repeated on Tuesday that his government is ready for dialogue if Baghdad agrees to it. He had earlier said that Erbil refuses to meet any demand from Iraq before negotiations begin.

Macron spoke by phone with US President Donald Trump on Monday and both stressed the need for dialogue to resolve outstanding issues between Erbil and Baghdad.

With regard to the KRG’s share of the federal budget that has been cut since early 2014 and the issue of public servant salaries, Abadi said Baghdad has already procedures towards paying the KRG’s employees.

He said the Iraqi government has taken steps to audit the KRG’s employee list.

He claimed that citizens from inside the Kurdistan Region have informed him that Baghdad should not pay the salaries without first auditing the KRG’s workforce.

“Auditing does not take too long a time. We have begun initial auditing,” Abadi said, adding that the Iraqi financial auditing department is tasked with this process and he has assigned a special committee from his office to coordinate with KRG authorities in this regard.

The KRG has previously accused Baghdad of not taking practical steps to audit the payroll, saying that the central government refused to receive the KRG’s biometric record completed earlier this year. According to that record, the KRG has 1.2 million employees.

Iraq’s 2018 budget bill is currently before the Iraqi parliament. Kurdish factions in the legislature refused to attend two sessions over the weekend when lawmakers concluded that the KRG’s population should be used as a metric to decide Erbil’s share.

The KRG is demanding 17 percent of the budget, as has been the case since the formation of the new Iraq in 2003. Baghdad has pushed to reduce that to
Innlegg av: Hektar (06.12.17 13:27 ), lest 8264 ganger
Endret: 06.12.17 13:31

Nå kommer stoploss-raset når som helst. Bare å gape opp.

Red: Jøss, de fikk den under 9 men det virker da søren meg som de typiske treskallene har skjønt at stoploss på runde tall er ganske tøysete. Eller forhåpentligvis har litt utskjelling her hjulpet på også. Spent på hva som skjer om den går mot 8,90 men verste presset er vel over nå håper jeg. Målet ble nådd og det var ganske tamt for å si det mildt.
Innlegg av: 2+2=4 (06.12.17 13:31 ), lest 8223 ganger
Endret: 06.12.17 13:35

Nå er det DNO selv som selger egen olje siden de nå "eier"tåkefeltet,men vær klar over at gamle "avtaler"er historie,nå er det kun SOMO som gjelder sier Abadi og Erdogan!

Brum,Brum!
Innlegg av: wwbwb (06.12.17 14:16 ), lest 8111 ganger

Av
Ingeborg Huse Amundsen
og
Harald Henden (foto)
06.12.2017 00:53 - oppdatert 06.12.2017 00:59

I et kjølig murhus midt i ørkenlandskapet over tolv mil sørvest for Kirkuk sitter kommandør Hammody (42) på et teppebelagt gulv, og drikker te og røyker.
Rundt ham sitter 14 menn i kamuflasjefargede klær. Flere av dem har dekket ansiktet med skjerf.
----
---
--
-
Dette er Frigjøringshæren, Nord-Iraks siste krigergruppe. De er uavhengig fra den kurdiske hæren peshmerga, og har bare ett mål.

– Vi vil ta hevn, sier Hammody.
-----
---
--
-
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/irak/dette-er-iraks-nye-krigere-vi-vil-ta-hevn/a/24202703/

Innlegg av: Yngvis (06.12.17 14:28 ), lest 8070 ganger

Hektar - treskallene er nok de som så hardt hevder at stop-loss er for investorer med svak psyke. De største bløffmakerne her inne, og de er det jo mange av, tror jeg er de som hevder de tjener store penger på børsen selv om de knappast aner hva stop-loss er. Selvsagt greit nok hvis man har aksjer for noen tusenlapper, men selv har jeg lært på denne harde måten at det å objektivt sette stop-loss er det som lønner seg. Sjelden jeg fraviker dette nå og med DNO etablert i en klart negativ trend så er det på sin plass. Og det var garantert ikke mye stop-loss som ble utløst på 9,0 blank i alle fall.
Innlegg av: Hektar (06.12.17 14:44 ), lest 8040 ganger

Kjører også trailing stoploss og tar mesteparten av gevinsten på den måten, avhengig av om jeg har mulighet til å følge live eller ikke. Gjennom nordnet er dette enkelt siden du har mulighet til å legge inn dette i InFront men hos andre har jeg et script jeg kjører på stasjonær for å få dette.

Når det er sagt, stoploss er ikke en dårlig ting i det hele tatt. Det som er teit er at mange ofte legger disse på samme nivåer oppå hverandre, som regel på blank eller 2-3 øre unna. Personlig foretrekker jeg å kjøre 2% på det meste. Er det bra nok for Warren Buffet er det bra nok for meg, uansett hva andre smartinger mener. Situasjonsavhengig så klart men likevel.

Ser det kom en ny smell nedover nå, 130k lagt ut på 9,02 og syltynt med ordre nedover. Stygt.
Innlegg av: wwbwb (06.12.17 14:51 ), lest 8012 ganger

Er DNO sine kontrakter i Kurdistan omsettelige?
Hvis ja, så er vel hva enn de kan få for disse i dag langt bedre enn hva de kan få om 12 måneder for ikke å snakke om, om 2-3 år.
Her skulle vel DNO handle mens jernet er svakt lunkent?
Jeg har sagt det før, men som alt annet sier jeg det igjen.
DNO skulle holde seg til olje, norsk fiskeolje. Til slik en omstilling trenger de penger.
Innlegg av: Yngvis (06.12.17 15:44 ), lest 7914 ganger

Hektar - helt klart litt situasjonsavhengig ja. I en akkumuleringssituasjon drøyer jeg ofte med å legge inn stop-loss. Da forventer jeg ofte litt videre nedgang og ytterligere akkumulering. Men så legger jeg inn 10-15 %,og flytter oppover. Når det gjelder DNO så anser jeg denne som ganske "farlig" nå. Klar fallende trend etter vendepunkt august/sept. Kommer ikke betaling om kort tid og ei heller "good news" ellers så er nedsiden ganske stor. Har tjent greit 3 ganger på DNO, ønsker ikke et stort tap på fjerde forsøk :)Dog ønsker jeg ikke å gå ut på stop-loss i morgen, men må man så må man.
Innlegg av: Stevepick XL (06.12.17 16:00 ), lest 7847 ganger

:)) 8 tallet er her slik jeg sa ! Lukrativ aksje dette,
Innlegg av: Hektar (06.12.17 16:05 ), lest 7821 ganger

Ja, det har det vært. Veldig lukrativt å være med fra 9 til 12 og så fra midten av 9.x til langt over 10 tre-fire ganger.

Danser du rundt på hybelen og feirer nå Vesleblaut XXS? Hehe =) Du ropte fælt når den gikk hardt opp sist, det må ha vært innmari surt å se på når man har sutret om nedgang siden 4 kr :P
Innlegg av: Aventura (07.12.17 09:57 ), lest 7622 ganger

Ja DNOs betalning är väl snart på G. Blir nog lite överraskande för dom som tror den uteblir.
Både KRG och även Turkiet behöver ha igång exporten. KRG är skyldiga Turkiet en hel del pengar och enda chansen att få dom är att hålla igång exporten. Det är det vi nu ser. Kirkuk pengarna har alltid avräknats för SOMO så dom gick aldrig direkt till KRG.
Summa summarum = oförändrat läge mot tex September.
Innlegg av: Aton (07.12.17 10:40 ), lest 7571 ganger
Endret: 08.12.17 08:41

Helt klart så räknar inte marknaden med betalning då aktiekursen ligger på 9 kronor. Fortsätter betalningarna som tidigare så svämmar bolaget över med cash, spännande tider som vanligt då det gäller DNO.

KRG har precis gjort upp räkningen med alla IOCs angående uteblivna betalningar så det vore ganska konstigt om de återigen väljer den vägen, det är mer logiskt att de betalar oljebolagen så att dessa fortsätter sina utbyggnader och investeringar i fälten. Får DNO sin månatliga betalning är det "Business as usual" och jag tror många med mig vågar öka i aktien.

Jag ser ännu inga tecken på utebliven betalning..
Innlegg av: Hr Dust (07.12.17 11:00 ), lest 7526 ganger

Skal du være i aksjemarkedet så må du tørre å ta sjanser. Historien viser at det alltid har vært smart å kjøpe DNO på kurser under 10,-
Innlegg av: fleks (07.12.17 12:27 ), lest 7426 ganger

Penge på vej, bliver spændende om der er en mere der bestiller en negativ analyse, for at kunne tjene på at shorte.
giver intet for de analyser der kommer, det hele er bestilt arbejde og tjener kun et formål og det er at shorte og robot handle.
DNO er måske en af de største penge maskiner på det norske marked, de har bare en rigtig dårlig timing med deres nyheder og information som er ikke eksisterende.
Håber de snart lærer det..
udbytte i 2018 ???
Strong buy target 28
Innlegg av: wwbwb (07.12.17 12:29 ), lest 7432 ganger

NRK Nyheter 12:09 Irakisk milits truer USA-soldater Den Iran-støttede al-Nojaba-militsen i Irak truer med angrep mot amerikanske styrker i landet, som svar på president Donald Trumps Jerusalem-kunngjøring. USA har ifølge Pentagon 5262 soldater i Irak, mens andre kilder sier nær 9000.
https://www.nrk.no/nyheter/

PM Barzani: People of Kurdistan still love the United States
By Rudaw yesterday at 08:47
http://www.rudaw.net/mobile/english/kurdistan/05122017

Has Israel’s Support for Kurdistan’s Independence Helped or Harmed the Kurds?
https://www.algemeiner.com/2017/11/21/has-israels-support-for-kurdistans-independence-helped-or-harmed-the-kurds/

NRK Nyheter 12:17 UD advarer mot reiser til Israel Utenriksdepartementet fraråder alle ikke-nødvendige reiser til grenseområdet (5 km) mot Gaza i det sørlige Israel. USAs anerkjennelse av Jerusalem som Israels hovedstad gjør sikkerhetssituasjonen i Israel ustabil, skriver UD på sine nettsider.
https://www.nrk.no/nyheter/
Innlegg av: wwbwb (07.12.17 13:43 ), lest 7336 ganger

Til tross for dette er DNO i pluss!
I pluss med hele 0,67%. Vel de har jo falt med mer enn 10% de siste 10 dagene.

Dog er omsetningen i selskapet på små 21,5 millioner NKR. Siste 10 dagene har omsetningen en snitt omsetning på > 60 millioner NKR. Selvfølgelig, siden det er nesten 3 timer tilbake av dagens handel, så kan dette forandre seg betraktelig.
La oss krysse fingrene for svarte tall innen dagen er slutt og 70 millioner i omsetning.
Innlegg av: wwbwb (07.12.17 13:54 ), lest 7309 ganger

En annen ting er at mest sannsynlig er ikke neste betaling som er for september mnd. et problem. De pengene er klare for utbetaling.
Oktober/november er mer problematiske.
Innlegg av: Anywhere (07.12.17 14:24 ), lest 7244 ganger

Skal vi nå blå tilstand og 70 mill i omsetning i dag må aksjen kjøpes sterkt opp siste timer, trolig 9,5
Innlegg av: wwbwb (07.12.17 14:43 ), lest 7220 ganger

Ja, 5 millioner aksjer omsatt med DNO i pluss innen 2 timer er vel heller tvilsomt.
Selvfølgelig kan det komme en som dumper 5 millioner aksjer, men svært tvilsomt om det fører til + på kursen.
Innlegg av: wwbwb (07.12.17 15:15 ), lest 7175 ganger
Endret: 07.12.17 15:16

Er virkelig Bitcoin mindre risikabelt enn DNO Asa?
I så fall sier det litt om meg selv. Huff håper ikke barna mine dør med den viten, om 60 år (tidligst)!
Innlegg av: Hr Dust (07.12.17 18:13 ), lest 7056 ganger

De som er short fyller på senest mandag, kanskje allerede fredag. Jeg spår 9,30 i løpet av fredag og 10,05 innen onsdag.
Innlegg av: Anywhere (08.12.17 09:02 ), lest 6745 ganger
Endret: 08.12.17 09:04

9,30 fikk du nesten 30 sekund før børsåpning:)
Plutselig smalt matchen ned til 9,01. Det så ut som en større kjøper plutselig fikk med seg mange poster opp for å renske på en eller annen info.....eller var det pølsefingre?

Indikasjonen er at man må særs langt opp, eller ha tålmodighet hele dagen om man ønsker å handle for et par millioner i DNO...
Innlegg av: Anywhere (08.12.17 09:40 ), lest 6631 ganger

Hmm, hva er det jeg hører i ryktesystemet; lyden av klingende bjeller eller sedler som klargjøres for flytting til DNO-konto i disse dager?? Lyden ligner mest på sedler...
Innlegg av: Anywhere (08.12.17 11:50 ), lest 6537 ganger

Egentlig ganske amazing at DNO har prising lavere nå enn før info om forhøyet andelsbetaling på Tawke samt notorisk høyere kompensasjonsbetaling i 5 år fremover.
Innlegg av: kaedureddfor (08.12.17 12:20 ), lest 6489 ganger

Ja, utvikling i kursen er frustrerende.
Innlegg av: Ka'l (08.12.17 12:51 ), lest 6437 ganger

Ja, det kan jomtilmtider være frustrerende med kursen, men se det positive. Aksjen er jo utmerket i trading når kursen nesten hver måned varierer +\- 10-20%, eller for de som har tro på DNO på sikt kan jo bare fortsette å akkumulere med ledig kapital.
K
Innlegg av: 2+2=4 (08.12.17 12:57 ), lest 6437 ganger
Endret: 08.12.17 14:24

Hvorfor ikke trade bjørner,mye lavere risiko!

PS!Er det noen som vil være så snill å lime inn teksten til BJØRNEN SOVER.

på forhånd takk!
Innlegg av: alan (08.12.17 14:27 ), lest 6301 ganger

Drit og dra!
Innlegg av: Hr Dust (10.12.17 15:28 ), lest 6148 ganger

Pengene er på konto onsdag morgen. Ca 500.000.000 mill NOK.

Innlegg av: Barthoma (10.12.17 17:50 ), lest 6030 ganger

Hr Dust, ett lynkurs i matte muligens under treet i år?

He he, 500 millioner nkr onsdag / torsdag blir greit, men 500.000.000 millioner kroner? Det ble litt overkill, du snakker om 500 billioner,, det er MYE penger, en billion er 1000 milliarder,,,

DNO bunner ut ganske snart, bør komme en fin rekyl innen kort tid,
Ha en fin før Juls tid ;-)
Innlegg av: hango (10.12.17 21:33 ), lest 5876 ganger
Endret: 10.12.17 21:52

Alt under 10 er en julepakke.
Kan lett ta en 100-150% i 2018.
Innlegg av: Gunnharj 1. (10.12.17 23:28 ), lest 5713 ganger

fæmm hunnjer melliona-småpæng!

årschkitj å kjøp førri dæm pompeopp flytanes gullj!
Innlegg av: Hr Dust (10.12.17 23:29 ), lest 5720 ganger

Takk Bartoma, nicknamet mitt er ikke tilfeldig :-)
Innlegg av: Worldwide (11.12.17 08:39 ), lest 5602 ganger

Produksjonen øker. Blir spennende å se inntektene utover våren, forutsatt oppgjør ihht kontrakt.
Stopp i betaling ser jeg som lite sannsynlig, basert på at det ikke vil tjene KRG.
Innlegg av: pipers75 (11.12.17 09:00 ), lest 5498 ganger

Enig, det viktigste i denne meldingen er -etter mitt syn- også det dette forteller om den løpende kommunikasjon som foregår mellom KRG og DNO, og de føringer som er gitt ift produksjon/oppgjør fremover.
Innlegg av: Hr Dust (11.12.17 15:22 ), lest 5304 ganger

Mulig siste sjanse for de som ikke er med, handles på 9,52 nå.

På tirsdag?
På Onsdag?
Januar 2019?

Ikke stå utenfor, du trenger ikke flere bevis på at dette er papiret og eie.
Innlegg av: Hr Dust (12.12.17 07:17 ), lest 5182 ganger
Endret: 12.12.17 07:18

Idag kan vi rykke forbi 10,50. Pengene kommer idag eller i morgen.

Nå skal også de seigeste shorterne dekke seg, samt de som shortet igår på den markerte oppgangen.

Ha en god dag, hilsen Hr Dust
Innlegg av: Stevepick XL (12.12.17 08:22 ), lest 5027 ganger

Ingen vet når eller om det kommer penger, det er det som er spennende !
Innlegg av: rischioso (12.12.17 08:34 ), lest 4988 ganger

Nyere historie beviser at pengene kommer og at forsinkelser i utbetalinger så og si er har vært ikke eksisterende det siste året.

Så med denne realitet i minnet så er det lite spenning knyttet til en slik event annet enn en eventuell spenning knyttet til å spre slike usannheter - dem om det...;)
Innlegg av: stockshopper (12.12.17 08:39 ), lest 4943 ganger

RE^3: DNO - en halv milliard kommer 12. eller 13. Des

KRG i den nå værende situasjon er ikke tjent med betalingsutsettelser! Eksporten har gått jevnt og trutt + oppgjør har dem fått!

Stockshopper!
Innlegg av: Worldwide (12.12.17 08:36 ), lest 4966 ganger

Lille Steve er redd nå ;-)
Innlegg av: elviira (12.12.17 08:38 ), lest 4950 ganger

Tror det kan være lurt å gå tidlig inn i DNO i dag....
en meget undervurdert aksje som har mye å gå på!
Innlegg av: oldtimern (12.12.17 09:18 ), lest 4792 ganger

Det här verkar o omöjligt få upp denna aktie, norska börsens mest misshandlade aktie
Innlegg av: Anywhere (12.12.17 09:28 ), lest 4739 ganger
Endret: 12.12.17 11:19

Tror jeg hopper inn igjen nå på en ekstra trade):

9,41 inn på DNO og 177 på NAS er mitt utgangspunkt for en spec-trade neste dager.

Dvs, jeg får ikke satt DNO-ordre da innlogging tar sin tid, så da får jeg satse på enda lavere inngang igjen:)
Innlegg av: elviira (12.12.17 11:12 ), lest 4583 ganger

STERK KJØP!!!
Innlegg av: rischioso (12.12.17 11:17 ), lest 4567 ganger

Dagen i dag har utviklet seg til å bli en tumleplass for shorterne.

De gikk på en liten smell i går og skal ta igjen i dag og i forkant av melding om at pengene tikker inn på konto - en gylden mulighet til å få flere rimelige aksjer...;)
Innlegg av: Stevepick XL (12.12.17 11:57 ), lest 4456 ganger

Gøy så lenge det varte:) hva sa jeg igår?
Innlegg av: Mizzy (12.12.17 12:02 ), lest 4411 ganger

Ingen bryr seg om hva du sier. Det er bare verdiløs ungdomsprat

Innlegg av: Malony (12.12.17 12:29 ), lest 4345 ganger

Mr.Risch... Når og hvor ofte har Dno gått opp på de mnd betalinger? 90% av gangene går de ned. Så hva mener du?
Innlegg av: rischioso (12.12.17 13:11 ), lest 4220 ganger

Mr Maloney,

jeg tok meg bryet med å sjekke og fant ikke overraskende ut at du farer med usannheter.

I 2017 har det vært 13 utbetalinger hvor 8 endte med en minimal nedgang (uten at jeg har logget kursutviklingen gjennom dagen - kun sluttkurs) og 5 endte i pluss.

Så påstanden din om 1 av 10 faller på sin egen urimelighet - hva mener du om det?

NEWSWEB:

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?headerSearch=&searchCriteria.categoryIds=&selectedPagenumber=1&searchSubmitType=searchtype&searchtype=full&searchCriteria.issuerId=1015&searchCriteria.issuerSign=DNO&searchCriteria.instrumentShortName=&searchCriteria.categoryId=0&searchCriteria.fromDate=01.01.2017&searchCriteria.toDate=12.12.2017&searchCriteria.exchangeCode=&_searchCriteria.activeIssuersOnly=&searchCriteria.activeIssuersOnly=true

AKSJEHISTORIKK:

https://www.nordnet.no/mux/web/marknaden/aktiehemsidan/historik.html?identifier=6065&marketplace=15&inhibitTrade=1
Innlegg av: wwbwb (12.12.17 14:10 ), lest 4115 ganger
Endret: 12.12.17 14:23

Har oljeprisen noe som helst betydning for DNO kursen så lenge urolighetene råder hvor DNO forsøker å eksistere?

Jeg tror disse tallene er tilnærmet lik sannheten DNO vs Brent.

DNO 12 Desember 2014 kurs 13,90 - Brent 59,76
DNO 11 Desember 2015 kurs 6,78 - Brent - 58,39
DNO 12 Desember 2016 kurs 8,19 - Brent 54,17
DNO 12 Desember 2017 kurs 9,39 - Brent 65,69
Innlegg av: rischioso (12.12.17 15:24 ), lest 3965 ganger

Det går vel like mye i sannsynligheten for at de får betalt - og den er jo større enn noen gang.

Likeså er det forventninger om produksjonsøkning - her har vi nylig fått sterke indikasjoner på en 3-dobling.

Så virker jo oljeprisutviklingen inn - hvor alle indikatorer underbygger en fremtidig økning i oljeprisen.

* Mao, det meste er vel nå på lag med DNO ser vi bort i fra aksjekursen - MEN den kommer nok den også...;)
Innlegg av: wwbwb (12.12.17 15:52 ), lest 3861 ganger

rischioso.
Gidder du og konkretisere, forklare nærmere, hvorfor du mener?: "Det går vel like mye i sannsynligheten for at de får betalt - og den er jo større enn noen gang."

Sjekk denne først og selv om jeg forstår dette er i krigspropaganda er det snart det eneste media vi finner fra det som en gang var.
De fleste nyhetsmedier er utestengt p.g.a. konflikten i Irak.

Vel her er linken og selvfølgelig er den til Rudaw.

http://www.rudaw.net/mobile/english/kurdistan/111220174

Innlegg av: rischioso (12.12.17 16:38 ), lest 3765 ganger

RE^4: DNO - en halv milliard kommer 12. eller 13. Des

wwbwb,

urolighetene skal du ikke legge for mye i - jeg ville heller ha blitt urolig om det ble rolig for det har alltid vært og vil alltid være uroligheter på den siden av kloden...

Når det regner på presten så drypper det gjerne på klokkeren...;)

http://forum.hegnar.no/post.asp?id=21924377
Innlegg av: Aventura (12.12.17 15:43 ), lest 3893 ganger

Japp då var det dags igen - Köp och HOLD !
Då inväntar vi betalningen !
Innlegg av: elviira (12.12.17 17:03 ), lest 3708 ganger

Dno venter dobling...opp imorgen!
Innlegg av: Hr Dust (12.12.17 22:40 ), lest 3510 ganger

13. Desember og betaling ramler inn på en allerede vellfyllt DNO konto. I månedene og årene som kommer, Oh My Good - dette blir moro!
Innlegg av: Stevepick XL (12.12.17 22:45 ), lest 3495 ganger

På fredag er det 5 uker siden de fikk betaling (10.nov)
Innlegg av: Stevepick XL (13.12.17 08:17 ), lest 3353 ganger

Tikk takk tikk takk, siste dag TS for ikke å miste troverdigheten ;)
Innlegg av: Worldwide (13.12.17 08:20 ), lest 3341 ganger

Steve. Ja, du var den rette til å nevne troverdighet...du som har fornektet betaling i 2 år. Snakk om p drite seg ut på direkten :-)
Innlegg av: Stevepick XL (13.12.17 08:24 ), lest 3310 ganger

Jeg sa den skulle ned da den lå på 20,- ;)
Innlegg av: coccoman (13.12.17 08:31 ), lest 3281 ganger

Ja, og når den var på 4 - tallet ;O).
Hele tiden! Kjempeprestasjon ;O)
Innlegg av: Hr Dust (13.12.17 09:20 ), lest 3138 ganger

Ingen betalingsmelding ennå, da vil jeg bestemt tro at den kommer i morgen, 14. desember.
Innlegg av: Anywhere (13.12.17 09:59 ), lest 3006 ganger

SteveP, har du shortet med fokus på 4?

Jeg har kjøpt trade på 9,40 i går med fokus på 10,25 kortsiktig.
Innlegg av: Paddy80 (13.12.17 10:08 ), lest 2983 ganger

Når du velger ett nick som stevepickxl da bør man revurdere personens troverdighet. Han har en agenda og det er hvor usikkert DNO er, har holdt på med samme mølet så lenge jeg kan huske. Nå har jeg ikke vært i DNO på en stund, men er inne igjen nå, DNO kan bli fin fremover, først må vi opp over 10.50 ett sted.
Innlegg av: Anywhere (13.12.17 10:14 ), lest 2967 ganger
Endret: 13.12.17 10:24

Synes som det bygges opp litt forventning i aksjen pt..kan fort skyldes at markedet tar innover seg at betaling er underveis slik DNO antydet i går...Dvs markedet minus SteveP, men han lever jo i realitetsfornektelse. Eller kanskje i fornektelse av den åpne boken han hevder DNO er...

Jeg må innrømme at jeg tok litt ekstra på trade 9,42 og tok ut en NEL-trade nå, så får vi se hvem som går best:) Langsiktig litt samme potensiale..
Innlegg av: rischioso (13.12.17 12:45 ), lest 2832 ganger

Da fikk man lasta på duppen til under 9,3 og 10 tallet vil tvinge seg frem om ikke lenge - slik går no dagan...;)
Innlegg av: rischioso (13.12.17 12:59 ), lest 2785 ganger

Dust,

RE - betaling

Forrige betaling kom på en fredag...;)

http://www.hegnar.no/Nyheter/Energi/2017/11/DNO-fikk-KRG-penger

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=438414
Innlegg av: wwbwb (13.12.17 13:24 ), lest 2711 ganger

What has been has been, what will be will be....

10/11/2017
DNO Reports Payment for Tawke Deliveries
16/10/2017
DNO Reports First Payment Under Kurdistan Receivables Settlement
11/10/2017
14/9/2017
09/8/2017
06/7/2017
15/6/2017
10/5/2017
14/4/2017
07/3/2017
07/2/2017
30/1/2017
23/1/2017
Innlegg av: hango (13.12.17 13:45 ), lest 2664 ganger

Vi får satse på at DNO dupper under kr.9 før vi laster opp igjen.
Innlegg av: JOHA12 (13.12.17 13:59 ), lest 2616 ganger

10/11/2017 (fredag)
11/10/2017 (onsdag)
14/9/2017 (torsdag)
15/6/2017 (torsdag)
14/4/2017 (fredag)

Ikke helt uvanlig at pengene kommer på en torsdag. Time will show..
Innlegg av: wwbwb (13.12.17 14:01 ), lest 2609 ganger

Jeg vil heller satse på at DNO en dag klarer og skape litt stabilitet rundt selskapet.
Slik du kan lese historikken til DNO så langt, kursmessig, ligner DNO på en spilleautomat.
Jeg vet ikke om dette er for Rakp sine eiere, mennesker med mer penger enn de fleste og et gambler gen sky høyt. Om de taper ørten millioner eller ikke er totalt likegyldig, men at de ser en Europeer tape det hel gir det dem en fantastisk orgasme.
Innlegg av: Paddy80 (13.12.17 15:14 ), lest 2496 ganger

Innlegg av: hango (13.12.17 13:45 ), lest 184 ganger
Vi får satse på at DNO dupper under kr.9 før vi laster opp igjen.

--

Er vel god støtte på i overkant av 8.70, så kanskje legge litt kjøp på 9 og 8.80?
Innlegg av: wwbwb (13.12.17 15:43 ), lest 2434 ganger

Jeg skriver kun dette fordi jeg vil at alle som kjøper DNO forstår at resultatet kan bli det samme som de som kjøpte svarte tulipaner i 1637 eller der omkring.
Innlegg av: Stevepick XL (13.12.17 15:45 ), lest 2420 ganger

Ingen penger i dag heller ts...fake news ! Fredag er det 5 uker siden siste betaling men ikke glem at den går ned hvis den kommer, mao ikke noe å glede seg til hvis man ønsker kursstigning !
Innlegg av: hango (13.12.17 16:03 ), lest 2367 ganger

Paddy80!
Er redd DNO kan falle helt ned til kr.8 før det skjer noe mer..
Innlegg av: Paddy80 (13.12.17 16:29 ), lest 2294 ganger

Hvorfor 8 kroner?
Innlegg av: hango (13.12.17 16:37 ), lest 2279 ganger
Endret: 13.12.17 16:43

Fordi støtten er noe mer robust på det nivået. På 8,7 er støtten syltynn, men den kan holde dersom det kommer noe good news fra selskapet..
På kr.7 er støtten sterkest.
Også skal det nevnes at "deadcross" er etablert i kursbildet.
Innlegg av: Paddy80 (13.12.17 16:56 ), lest 2222 ganger
Endret: 13.12.17 16:57

Jeg tror vi får en bunn snart ifht at mange kjøpte på melding om økt produksjon - høyt volum den dagen på høyere kurs. Volumet i dag er ikke mye å skryte av så jeg tror det bunner ut rundt her vi er nå, kanskje en liten snartur under 9!? Hvem vet.
Innlegg av: hango (13.12.17 17:43 ), lest 2148 ganger

Det er generelt dårlig klima i sektoren om dagen. Oljefall, og videre fall, indikeres.
her trur jeg den ikke bare dupper under kr.9 men faller videre ned til 8.
Innlegg av: rischioso (13.12.17 18:01 ), lest 2110 ganger

hango,

Innlegg av: hango (10.12.17 21:33 ), lest 3771 ganger
Endret: 10.12.17 21:52
Alt under 10 er en julepakke.
Kan lett ta en 100-150% i 2018.

* Hva har skjedd etter dette innlegget - tok du en for tidlig utgang den 11-te...??...;)
Innlegg av: hango (13.12.17 18:02 ), lest 2120 ganger
Endret: 13.12.17 18:05

Ikke noe har skjedd mister.
Tok en rask trading på 9,7 i går, og ser etter en ny inngang.
Alt under kr.10 er fremdeles en gavepakke.
Jo billigere, jo bedre.
Innlegg av: rischioso (13.12.17 18:10 ), lest 2095 ganger

Ok - inne den 10.12, ute den 11.12, 12.12 og deler av 13.12 og nå inne igjen.

Ja, ja - kanskje vi kan fylle trådene med noe av betydning i morgen - i alle fall deler av morgendagen...;)
Innlegg av: hara-a (13.12.17 19:02 ), lest 2057 ganger

Positivt. Og på tide.

Iraq’s Presidency Calls for Immediate Talks Between Erbil and Baghdad

http://www.basnews.com/index.php/en/news/iraq/399731
Innlegg av: Stevepick XL (13.12.17 22:58 ), lest 1873 ganger

Hjelper lite med oppgang på 11% når det tar 2 dager så er den tilbake på start...og det er ikke første gangen;) håpet er jo der på gode dager men bakrusen kommer alltid etterpå..
Innlegg av: rischioso (14.12.17 06:34 ), lest 1732 ganger
Endret: 14.12.17 06:38

Spørs hvordan du ser det. Har den først gått 11% og faller tilbake så kan den jo gå 11% igjen i det samme intervallet.

Timer man rett så får man 2 oppganger på samme nivå - mao, 22% istedenfor kun 11%.

Og for de som i tillegg shorter mellom oppgangene så kan det legges på ennå noen prosenter...

Look at the Bright side of life da børsen ikke er statisk - ei heller livet...;)
Innlegg av: rischioso (14.12.17 07:12 ), lest 1666 ganger

BTW - olja er opp 0,51% i skrivende stund...;)
Innlegg av: hango (14.12.17 11:00 ), lest 1511 ganger
Endret: 14.12.17 11:59

Heller -0,3% i skrivende stund..
Her trur jeg man kan laste opp på under kr.9 etter hvert..

Stay short, stay stupid fra norskbulls.

https://www.norskbulls.com/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=DNO.OL
Innlegg av: rischioso (14.12.17 12:15 ), lest 1401 ganger

Helt enig - short i denne nå er stupid.

Vi vil nok se 10 før vi ser 8...;)
Innlegg av: wwbwb (14.12.17 12:46 ), lest 1325 ganger

Time for Baghdad, Erbil to turn a new page, says Maliki

By Rudaw 5 hours ago

Vice President Nouri al-Maliki:

"It is time for Baghdad and Erbil to put their problems behind them"

Maliki, together with Iraqi President Fuad Masum and Vice President Ayad Allawi, called for talks between Erbil and Baghdad to begin immediately.

Høres godt ut, men jeg vil se det før jeg tror på det.

Innlegg av: wwbwb (14.12.17 14:04 ), lest 1232 ganger

Iraqi VP Nujaifi: Baghdad and Erbil to hold talks soon
By Dildar Herkî 17 minutes ago

'I believe Baghdad and Erbil will start to hold talks in the coming days. I am optimistic a preliminary agreement will be made soon on how to resolve these problems,' he said.

http://www.rudaw.net/mobile/english/interview/14122017
Innlegg av: Anywhere (14.12.17 15:22 ), lest 1114 ganger

Vurderer en siste handel her som sist fredag med forventninger til mandagen.og neste uke.
Innlegg av: Anywhere (14.12.17 15:22 ), lest 1111 ganger

Vurderer en siste handel her som sist fredag med forventninger til mandagen.og neste uke.
Innlegg av: Yngvis (14.12.17 15:30 ), lest 1100 ganger

Anywhere - husk nå bare at det som skiller forrige helg og denne er at det er forventet at betaling kommer innen morgendagens utløp. Uteblir den og ei heller innen åpning mandag blir det en nosedive.
Innlegg av: Anywhere (14.12.17 15:45 ), lest 1055 ganger

Anyway, siste trade done! Før sist helg var det ikke så mange som vurderte godmelding på Peshkabir. Sjekk også volumet i dag, det er ekstremt lavt. Det er da man skal plukke på lave kurser...
Innlegg av: BlueFox (14.12.17 15:57 ), lest 1021 ganger

Hvor blir det av den halve milliarden. Siste sjanse denne uken er i morgen?
Innlegg av: 2+2=4 (14.12.17 16:03 ), lest 1015 ganger

Altså!,nå er det DNO som er eier av Tåkefeltet,og de har nå selv ansvaret for å kreve penger for oljen de selger.

PS!Abadi mener oljen er stjålet!!!
Innlegg av: Hr Dust (14.12.17 16:09 ), lest 996 ganger

Pengene kommer, akkumuler i aksjen.
Innlegg av: Yngvis (14.12.17 16:46 ), lest 925 ganger

Anyhow - enig rent teknisk, men nå henger mye på en enkelthendelse. Akkurat som produksjonsoppdateringen snudde den nedadgående trenden(stagget litt i alle fall). Uten den hadde vi antakeligvis/kanskje vært godt ned mot 8,0 nå. Så hvis du satte en trade rett forut for den meldingen var det vel egentlig flaks som var utslagsgivende. Og flaks skal man ikke kimse av.
Innlegg av: NotNamedHurry (15.12.17 06:57 ), lest 685 ganger

Rosneft betalar KRG ?

"Putin commented on referendum in Iraqi Kurdistan"

https://frontnews.eu/news/en/19652/Putin-commented-on-referendum-in-Iraqi-Kurdistan

"Kurdistan Russia will continue to develop relations with Kurds: Putin"

http://www.rudaw.net/english/kurdistan/141220171
Innlegg av: rischioso (15.12.17 10:22 ), lest 342 ganger
Endret: 15.12.17 11:07

steve

8 - For det har du bestemt...

For øvrig så står tallet 8 for eternity eller uendelighet som kvinner gjerne relateres til med den ustoppelige gnålingen sin.

Du ser meg ut som et 8 tall med den "uendelige" baissingen din...;)

Nå er det ikke slik at det er bestemte dager pengene kommer på men bestemte perioder. Vi er nå inne i en slik periode hvor pengene kan meldes kommet hvilken dag som helst - i dag, på mandag, i løpet av neste uke osv...

Man bør påregne at det nå kan trekke litt ut i tid siden prosessen er endret, men det er ikke det som bestemmer 8 eller 10 - det er det helt andre ting som gjør...;)

********** TRÅDEN ER FULL **********

Innlegg av: NotNamedHurry (15.12.17 20:41 ), lest 146 ganger
Endret: 15.12.17 20:46

Exxon Mobil Corporations tidigare VD börjar intresera sig för den billiga oljan i norra Irak.

"US Secretary of State Rex Tillerson touched on the subject this week during a speech at the Atlantic Council-Korea Foundation Forum in Washington DC, saying the United States will help officials implement the Iraqi Constitution completely.

"We have said we’ll stand with the Kurds to support them in the full implementation of the Iraqi Constitution … which, when it is fully implemented, will address a number of grievances that the Kurdish people have had for some time and we hope will lead to that unified Iraq," Tillerson said at the Dec. 12 meeting.

Read more: http://www.al-monitor.com/pulse/originals/2017/12/baghdad-erbil-negotiations-iraq-kurdistan.html#ixzz51MHJI7ae

Jag tror vi snart får veta varför Donald Trump valde honom som utrikesminister.

Känns bra att Zalmay Khalilzad varit med och författat den Irakiska konstitutionen.

Innlegg av: Bruno_Stigen (14.12.17 16:48 ), lest 931 ganger

Har du kilde til den Abadi påstanden?

Innlegg av: rischioso (14.12.17 18:10 ), lest 888 ganger

Øretrillerne tok beslag på tumleplassen i dag - det ser vi på volumet...

De store har plukket ferdig og bryr seg ikke om de daglige svingningene - de ser helheten og vet hva som kommer.

Der hvor det er problemer er det også muligheter - det gjelder bare å holde riktig fokus...;)

Innlegg av: Stevepick XL (15.12.17 08:46 ), lest 517 ganger

RE^4: DNO - en halv milliard kommer 12. eller 13. Des

Siste betaling 5uker siden, kommer ikke noe i dag heller.....da er 8 tallet faktum i dag :)