Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Farma og medisin
Innlegg av: uredd1 (06.12.17 08:36 ), lest 4598 ganger
Ticker: NANO

Opsjoner; hva stemmer du?

Det hadde vært spennende å se hvem som er mot og hvem som er for enda flere opsjonstildelinger på neste GF, og som skal stemme. La denne tråden kun omhandle det.

Jeg skal stemme, og stemmer MOT.

Noen flere?
Innlegg av: Fabi (06.12.17 08:39 ), lest 2982 ganger

RE^1: Opsjoner; hva stemmer du?

Jeg har nettopp fylt ut Fullmaktsskjemaet (side 14) i vedlegget og stemmer NEI.
Skjemaet kan sendes på mail til nis@nordea.com

(27.400 aksjer)
Innlegg av: solb (06.12.17 08:40 ), lest 2967 ganger

Jeg er blitt overbevist.
Stemmer imot.
Innlegg av: uredd1 (06.12.17 08:44 ), lest 2938 ganger
Endret: 06.12.17 08:45

Jeg, og noen rundt meg stemmer nei for ca. 400.000 aksjer. (Til sammen) De skriver ikke på HO, men leser!
Innlegg av: needlegun (06.12.17 08:45 ), lest 2926 ganger

Jeg har nettopp forhåndsstemt via VPS og stemte mot forslaget. (ca. 27500 aksjer)
Innlegg av: SafeInvest (06.12.17 08:51 ), lest 2883 ganger

RE^2: Opsjoner; hva stemmer du?

Ney!(10000 aksjer, på nåværende tidspunkt)
Innlegg av: uredd1 (06.12.17 08:52 ), lest 2882 ganger

Dette lover bra!
Innlegg av: SafeInvest (06.12.17 09:01 ), lest 2805 ganger

Hadde ledelsen klart å gi oss read out fra Lymrit 37-05(DLBCL), startet opp Humalutin studien og kommet i gang med B+R tidligere i år, så skulle de fått min godkjenning.

Men det seiler i sirup opp i Kjelsåsveien 198, begynner å bli mektig lei av forsinkelser og utsettelser.

Ledelsen har underprestert og fortjener derfor ikke flere opsjoner, de har mer enn nok fra før!
Innlegg av: donkeykong (06.12.17 08:56 ), lest 2851 ganger

Uredd:

Har du ikke fått med deg RHL på laget?
Innlegg av: uredd1 (06.12.17 09:00 ), lest 2818 ganger

Donkey: Hold deg til saken! Skal du stemme?
Innlegg av: Fabi (06.12.17 09:01 ), lest 2803 ganger

Hvis opsjonene kun skal gå til nye medarbeidere ville jeg stemme FOR.

Kan det være lurt å gi blankofullmakt til Roy ?
Han har bare 1 mål nå. Det er å få aksjekursen så høyt som mulig.
Innlegg av: uredd1 (06.12.17 09:05 ), lest 2784 ganger

Opsjonene skal ikke bare gå til nye ansatte. Kryss av og send inn stemmeseddel.
Innlegg av: gudrun35 (06.12.17 09:24 ), lest 2679 ganger

Jeg deler skepsisen til å øke opsjonspaken til ledelsen, men vi må nå ikke svartmale dette helt. Nanocaset blir sterkere for hver dag. Skulle man bli i tvil er det bare å høre gjennom webcasten fra cmd og siste episode av radium podcast en gang til:-)

Jeg har og stemt nei til nye opsjoner, men det hjelper lite hvis ikke FF kommer på banen
Innlegg av: focuss (06.12.17 09:29 ), lest 2656 ganger

Er dere alle sikre på at dere har forstått hva forslaget går ut på?
Innlegg av: Trainspotter (06.12.17 09:39 ), lest 2626 ganger
Endret: 06.12.17 09:40

Det er de eksisterende opsjonsprogrammet som kritiseres, men det vi skal stemme over er annerledes, bl.annet er gevinstene delt opp in aksjekursdel og en ytelses-del og potensiell utvanning er mindre enn tidligere. I tillegg “forventes” det at ledelsen skal opparbeide og bli sittende med opp til em viss antall ganger årslønner i aksjer isteden for å bare selge etter innløsing til aksjer. Dette ser jeg er helt standard i mange internationale selskaper. Vel, i biotec selger man jo ikke en sansynlighetsjustert lottokupong nediskontert med 50% internrente.

En egenskap med biotec som NANO er at de kan gå 100-gangeren (f.eks fra 12 til 1200) ved suksess, OG DA ER SLIKE INCENTIVE-PROGRAMMER KOMLETT UBRUKELIGE. De blir en lottokupong og det er galt. Slike 10X-kuler er beregnet på investorer som satser egen VENTURE-kapital (risiko-kapital), og ikke beregnet på ansatte i selskapet. En inngiftet i familien min deltar i omtrent samme type incentive-program som NANO nå har kopiert, i et FTSE100 selskap. Han jobber seg ihjel for å sørge for årlig utbyttevekst samt en kursøkning som er direkte relatert til økning i NAV p.g.a. riktige disposisjoner i riktige markeder – vanskelige langsiktige beslutninger. Og nåde han hvis noen tall faller litt... Men noen plutselige kursdoblinger, for ikke å snakke om 5 eller 10-ganger gjennombrudd, skjer aldri i hans bransje. Og da mener jeg det er helt ok at han som velger å til slutt daue av å arbeide slik, og ofre familielivet i mellomtiden, får ta litt del i suksessen.

Utfordringen er å kunne tilby en fornuftig pakke som tiltrekker top kompetanse til NANO.
Innlegg av: Fornybarkrakk (06.12.17 09:39 ), lest 2620 ganger

Dekket bord
Det vanskelige var å tenke på lilotomab og Lu-177
Ferdig forsket
LOA 100
20/100 var unødvendig

Wow
Innlegg av: Nano Rekyl (06.12.17 09:50 ), lest 2568 ganger

Nei og nei og atter nei!

Her blir det stemt imot. De for heller begynne å vise til noe som er mere aksjonærvennlig for oss aksjonærer!

Ha ellers en fin børsdag alle sammen!
Innlegg av: Trainspotter (06.12.17 10:07 ), lest 2512 ganger

For dagens opsjonsprogram har ledelsen hele tiden hatt en direkte PERSONLIG INTERESSE i å holde kursen nede i håp om å få neste tildeling billig også (2016-tildelingen var en gavepakke i så måte), fordi styret har en slags sikkerhetsmekanisme på plass designet for å forhindre oppkjøp til “underkurs”. Og dette sliter vi med enda med den utbombede kursen p.g.a. “kortene-til-brystet taktikken – som har virket utmerket For kursen. Skjønt fiendtlige offentliggjorte bud på selskapet ville kunne blitt tvunget til EGF avstemming uansett mekanisme, og uten mange konkurrerende bud kunne – nei, KAN - hele dette ned-shortede prosjektet bare forsvinne fordi mange nok synes f.eks. 200 kr er en fantastisk pris så “tidlig” i prosessen. Og Costa ville ved 200 kr kun ha fått 220.191.050 kroner for opsjonene.
Innlegg av: heilo888 (06.12.17 10:07 ), lest 2517 ganger
Endret: 06.12.17 11:45

Om det er opsjoner til nye høy-kompetente medarbeidere stemmer jeg ja.

Om det er opsjoner til den "gamle staben" stemmer jeg nei.

Styreformannen har vel uttalt at opsjonsprogrammet er for å tiltrekke seg nye kompetente medarbeidere.

Får vi ikke avklart dette før EOG bør man gi fullmakt til Folketrygdefondet som best kan vurdere om vi aksjonærer er tjent med dette opsjonsprogrammet.
Innlegg av: uredd1 (06.12.17 10:15 ), lest 2498 ganger

Det burde vært en regel på at opsjoner ikke skal kunne tildeles til en lavere pris enn siste emisjonskurs, og at opsjoner aldri kan overstige en viss prosent av selskapets verdi.
Innlegg av: n4479556 (06.12.17 10:36 ), lest 2442 ganger

Jeg har forehåndsstemt via VPS og stemte imot forslaget med mine 31750 stemmer.
Innlegg av: K-77 (06.12.17 10:41 ), lest 2431 ganger
Endret: 06.12.17 10:53

Dette er litt tungt for meg, men er det ikke slik at dette er 500.000 opsjoner til å tiltrekke seg nye ansatte?

Om man mener ledelsen får for mye goder så hjelper det vel ikke å stemme nei nå? Da burde man vel stemt i mot "fastsettelse av lønn og annen godtgjørelse til ledende ansatte, inkludert forslag til opsjonsprogram" ved ordinær GF i mai i år?

Svarer folk på feil spørsmål nå?
Innlegg av: FreeHeal (06.12.17 10:50 ), lest 2381 ganger

Blottlegger meg her og kan si jeg ikke har snøring.

Lest EOG brevet flere ganger og skjønner det fortsatt ikke.

Inntil jeg forstår og vet konsekvensen for hva dette er, overlater jeg skjebnen til topp 20 aksjonærene.

Innlegg av: Salamis (06.12.17 11:15 ), lest 2317 ganger

Freeheal representerer mange av nano aksjonærene. De som ikke forstår forslaget vil antagelig utebli fra å stemme.

Kan noen her med full forståelse for det nye forlsaget sette seg ned en halv time og skrive med enkel norsk hva som skal stemmes for/mot? Punktvis.

Vi må få med så mange som mulig!

Innlegg av: Trainspotter (06.12.17 11:33 ), lest 2268 ganger

“overlater jeg skjebnen til topp 20 aksjonærene”

Er du gal? Hovedregelen er at man må stemme IMOT ting man ikke vet hva er. Hvis ikke, ender man opp som kommunestyrene her i landet som i 2007 og utover som stemte JA til å gi sub-prime derivat-lån til amerikanske institusjoner. Da de tapte alt, var begrunnelsen alltid: Jeg hadde ikke snøring.
Innlegg av: FreeHeal (06.12.17 11:45 ), lest 2229 ganger

Godt argument. Men så er dette heller ikke felleskapets sine penger ;)

Skal man stemme i mot alt man ikke skjønner i Norge. Ja da må vi legge ned Kommunehus, Storting og de fleste institusjoner i Norge ;)

Der blir litt for lett å komme med den hardhendte uttalelsen om at de som avstår for å stemme, er udugelig. Landskapet er litt mer grått en som så.
Innlegg av: Trainspotter (06.12.17 11:51 ), lest 2200 ganger

Hahaha!
Innlegg av: BillVonka (06.12.17 12:01 ), lest 2169 ganger

Banna måsabjønner Jeg unner de annsatte
i NANO hver eneste krone de kan få
De har gjort meg å sikkert mange andre
rike Og de kommer til å gjøre oss enda
rikere
Så slutt med sutringen
Innlegg av: focuss (06.12.17 12:11 ), lest 2135 ganger

Stemmer nei til at det trykkes opp 3,5 millioner nye aksjer til 20 øre stykket for å dele ut til folk som ikke tar risiko. Meningsløst. Ingen av disse folka er uunnværlige, det er det Betalutin som er.

Innlegg av: Tradingrotta (06.12.17 12:37 ), lest 2057 ganger

Har du også vanskelig for å forstå forskjellen på pålydende verdi per aksje som trykkes og aksjekurs focuss? Pålydende er altså ikke aksjekursen de får opsjoner på. Er det så vanskelig å forstå?...
Innlegg av: NanoVekter (06.12.17 12:40 ), lest 2050 ganger

Vil stemme nei !
Innlegg av: uredd1 (06.12.17 13:01 ), lest 2002 ganger

Focuss:

Pålydende på en aksje er ikke det samme som aksjeprisen ved tildeling av opsjoner. Prisen på opsjoner er tilnærmet lik markedspris når tildelingen blir gitt. Det fins nærmere retningslinjer i selskapet for dette.

Likevel er denne tildelingen av opsjoner en uting.
Innlegg av: Gorgen1 (06.12.17 13:07 ), lest 1989 ganger

Er ikke de fleste involverte opsjonene som skal stemmes over, bare en videreføring av eksisterende avtale? Er vel bare 500 000 nye til nye ansatte?

Eller tar jeg feil?
Innlegg av: K-77 (06.12.17 13:21 ), lest 1968 ganger

Gorgen1, jeg lurer også på dette. Svaret kommer forhåpentligvis i neste Radium-podcast. De sier de skal prate om Nanos EGF da.
Innlegg av: Mitch (06.12.17 14:30 ), lest 1880 ganger

Til Tradingrotta.

Les punkt 4 avsnitt 6 i innkallingen til EGF.

6. Tegningskursen for aksjer utstedt med grunnlag i de frittstående tegningsrettene skal være lik pålydende, NOK 0,20 per aksje.
Innlegg av: focuss (06.12.17 14:54 ), lest 1824 ganger

Uredd1. Og Tradingrotta.

Jeg vet utmerket godt hva pålydende er.

Les punkt 4.6 i forslaget.
Innlegg av: TyrionIV (06.12.17 16:06 ), lest 1731 ganger
Endret: 06.12.17 16:07

slik jeg forstår det (fritt etter minnet):

De allerede utstedte opsjonene foreslås omgjort til tegningsretter med samme tegningskurs som opsjonene hadde.. (litt i underkant av 3 mill opsjoner)
I tillegg foreslås det mulighet for utstedelse av ytterligere 500 000 tegningsrettigheter til ledende ansatte med tegningskurs 0,20 øre (tegningskurs lik pålydende jmf 4.6 i forslaget)
Innlegg av: uredd1 (06.12.17 16:08 ), lest 1714 ganger

Focuss:

Du har rett. Det trengs en oppklaring fra Nano hva dette tåkete opsjonsforslaget innebærer.

Innlegg av: uredd1 (06.12.17 16:10 ), lest 1706 ganger

Her er det VIKTIG å stemme NEI.

Innlegg av: ath100 (06.12.17 16:17 ), lest 1672 ganger

Angående omgjøring av opsjoner til warrants: Er det ikke egentlig ryddigere å utstede warrants enn opsjoner, sånn generelt sett?
Innlegg av: uredd1 (06.12.17 16:18 ), lest 1675 ganger

Jeg lurer også på om sammensetningen i styret er i flertallet av aksjeeiernes interesser. Dette er noe vi i fellesskap burde diskutere og eventuelt sørge for en endring på fram mot neste GF.
Innlegg av: Hugoil (06.12.17 16:57 ), lest 1598 ganger
Endret: 06.12.17 17:04

Fabi+heilo:
Ja det hadde vært ønskelig med tydeligere retningslinjer (enn de relativt spekulasjonspotente multiplikatorene i styrets forslag, se EOG+FF+Short-tråden, K-77+FreeHeel+Salamis: har dere lest den?) for del av ordningen som forbeholdes nye ansatte. Godkjennes nåværende forslag, så er det opp til styret hvem og hvordan det skal tildeles. Ser ikke for meg at det kommer så veldig mange nye ansatte.

Innlegg av: Fabi (06.12.17 09:01 ), lest 1138 ganger

Innlegg av: heilo888 (06.12.17 10:07 ), lest 855 ganger
Endret: 06.12.17 11:45
Om det er opsjoner til nye høy-kompetente medarbeidere stemmer jeg ja.
--

Innlegg av: Fabi (06.12.17 09:01 ), lest 1138 ganger

Innlegg av: Trainspotter (06.12.17 10:07 ), lest 849 ganger
For dagens opsjonsprogram har ledelsen hele tiden hatt en direkte PERSONLIG INTERESSE i å holde kursen nede i håp om å få neste tildeling billig også (2016-tildelingen var en gavepakke i så måte), fordi styret har en slags sikkerhetsmekanisme på plass designet for å forhindre oppkjøp til “underkurs”. Og dette sliter vi med enda med den utbombede kursen p.g.a. “kortene-til-brystet taktikken – som har virket utmerket For kursen. Skjønt fiendtlige offentliggjorte bud på selskapet ville kunne blitt tvunget til EGF avstemming uansett mekanisme, og uten mange konkurrerende bud kunne – nei, KAN - hele dette ned-shortede prosjektet bare forsvinne fordi mange nok synes f.eks. 200 kr er en fantastisk pris så “tidlig” i prosessen. Og Costa ville ved 200 kr kun ha fått 220.191.050 kroner for opsjonene.

Innlegg av: BillVonka (06.12.17 12:01 ), lest 505 ganger
Banna måsabjønner Jeg unner de annsatte
i NANO hver eneste krone de kan få
De har gjort meg å sikkert mange andre
rike Og de kommer til å gjøre oss enda
rikere
Så slutt med sutringen

>BilliVonka: Foreslåtte opsjonsordning og prinsipp for kommende års opsjonsordning doper Costa til en Il Duce på oppdrag for dogen i HC, med assymmetrisk informasjon som mulig følge. Sur i Lugano? Aldri mer med en slik foreslått opsjonsordning.

--

Innlegg av: Gorgen1 (06.12.17 13:07 ), lest 322 ganger
Er ikke de fleste involverte opsjonene som skal stemmes over, bare en videreføring av eksisterende avtale? Er vel bare 500 000 nye til nye ansatte?

> Det er ikke en videreføring av den gamle, men inneholder en ny samt et forslag til hvordan allerede tildelte (gamle) opsjoner skal kunne innløses (PSU, warrants) i aksjer.
ATH: Se på warrants tilknyttet utstedelse av aksjer til 0,20 og opsjon tilknyttet innløsningskursen.
Det er ikke spesifisert at det er kun til nye ansatte, det er til både gamle og nye. Men styret vil med godkjennelse sitte med opsjonene i hånd og bruke de ihht. prinsippene som er relativt løselig (det kan dog til en viss grad forstås - for det er vanskelig å fastsy) formulert i utkastet. I TILLEGG er det foreslått et prinsipp om nye, ÅRLIGE opsjonsordninger.

Mitch:
Den ansatte må betale en strike/innløsningskurs (som blir lavere med dagens kurspress og evt. annet spill) + musepisset med antall*pålydende 20øre.
Innlegg av: focuss (06.12.17 19:37 ), lest 1459 ganger
Endret: 06.12.17 19:40

Meningsløst å stemme over en opsjonsordning som er formulert slik at ellers fornuftige folk ikke forstår hva innebærer. Styret bør trekke hele forslaget. Hvis de ikke makter å formulere et opsjonsprogram på klarere måte så må de bare droppe å fremme noe forslag i det hele tatt. Går ikke an å stemme over det som er fremlagt. Vel, man kan selvfølgelig stemme nei. Å stemme ja er jo ren idioti.

Innlegg av: boven (06.12.17 19:46 ), lest 1438 ganger

Er dette brønnpissertråden?
Innlegg av: focuss (06.12.17 19:51 ), lest 1430 ganger

Boven
Nei dette er en tråd som dreier seg om opsjonsprogram. Hva mener du?
Innlegg av: K-77 (06.12.17 20:03 ), lest 1404 ganger

Fra innkallingen,

pkt 3. Erklæring om godtgjørelse til ledende ansatte - Revidert forslag til aksjebasert incentivprogram

(...)
(siste avsnitt)
Dersom det reviderte forslaget godkjennes vil det erstatte styrets forslag om å videreføre Selskapets opsjonsprogram i styrets erklæring om fastsettelse av lønn og annen godtgjørelse til ledende ansatte som ble utarbeidet i forkant av Selskapets ordinære generalforsamling 24. mai 2017, og som er inntatt på side 20 i Selskapets årsrapport for 2016. Det nye aksjebaserte incentivprogrammet vil avløse Selskapets nåværende opsjonsprogram som ble godkjent på Selskapets ordinære generalforsamling i 2014, 2015 og 2016. Ingen nye opsjoner vil bli tildelt under dette opsjonsprogrammet. Opsjoner som allerede er utstedt under dette programmet vil løpe videre på eksisterende vilkår og vil ikke påvirkes av det nye programmet.

pkt 4. Vedtak om å utstede frittstående tegningsretter – Nytt aksjebasert incentivprogram

For å sikre oppfyllelse av Selskapets forpliktelser under det nye aksjebaserte incentivprogrammet foreslår styret at det skal utstedes frittstående tegningsretter til Selskapets ledende ansatte og andre ansatte som tildeles prestasjonsbaserte aksjeenheter ("PSUer") som nærmere beskrevet i Redegjørelsen.
- Det utstedes minimum 10.000 og maksimum 500.000 frittstående tegningsretter.

FRA VEDLEGG 3

Issuance of PSUs in 2017/2018
The Board proposes that the Company's shareholders approve the EIP for the period from the EGM and up until the ordinary general meeting in 2018. For this period the total number of granted PSUs shall be limited to maximum 500,000 PSUs. Furthermore the number of PSUs granted to employees holding options under the existing option program shall not exceed 50,000 PSUs on an individual basis. If 1) the maximum number of PSUs are granted; and if 2) the operational objectives are fulfilled to 100%; and if 3) the Company’s share price increases by more than 60% during the vesting period, this would create 0.9% dilution of the outstanding shares calculated on a fully diluted basis.

The final allocation of PSUs will be determined, and reviewed, on the basis of market competitiveness of the equity component of the compensation package and the overall size of the available share pool approved by shareholders.
Innlegg av: K-77 (06.12.17 20:11 ), lest 1394 ganger
Endret: 06.12.17 20:13

Jeg har litt problem med å forstå konsekvensen av å erstatte dagens opsjonsprogram med et aksjebaserte incentivprogram. Hensikten er vel grei:

"Pkt 5, andre avsnitt - Som et alternativ til å be om årlige styrefullmakter til å utstede nye aksjer i forbindelse med opsjonsinnløsninger, foreslår styret at det utstedes frittstående tegningsretter til innehaverne av eksisterende opsjoner som kan benyttes av disse til å tegne aksjer i forbindelse med innløsning av opsjoner."

Det har vært sagt flere steder at de nye 500.000 opsjonene/PSUene er tiltenkt nyansettelser. Det er dette jeg tidligere har spurt om er korrekt. Slik jeg leser Innkallingen så finner jeg ingen ting om dette.

Jeg regner med dette vil bli belyst på EGF-en, men det er jo litt sent for de som forhåndsstemmer.
Innlegg av: Ogranac (07.12.17 02:09 ), lest 1320 ganger
Endret: 07.12.17 02:17

Dere vet hva dere skal stemme på/om ?

Alle tildelte opsjoner etter det gamle programmet plikter selskapet å honorere, stemmes det det nei til dette må selskapet utbetale tilgodehavende i cash samt en del skatt i tillegg, når vedkommende ønsker å innløse sine allerede tildelte opsjoner.

det er viktig å stemme ja til dette, slik at det ikke går ut over likviditeten.
Forpliktelsene må innfries på den ene eller andre måten.

dette vil gå rett på likvidene og vil koste selskapet 80-100 mill i cash.
det er galskap på stemme nei til dette, og de største aksjonærene vil stemme ja, meg selv inkludert.

Det nye opsjonsprogrammet er en modell basert på konkrete mål for utvikling av selskapets verdier."

DE ØNSKER SEG RETTEN frem til ordinær generalforsamling til våren til å tildele inntil 500.000 Performance Share Units med 3 års opptjeningstid.

Oppfordrer alle til å stemme ja, helt greit nytt program. Det gamle kommer man seg ikke unna okke som.

Innlegg av: uredd1 (07.12.17 10:33 ), lest 1174 ganger

Orgranac:

Hvordan vet du at de største aksjonærene stemmer ja? Har du snakket med dem?

Selvsagt må man stå ved de opsjoner som allerede er tildelt, men å utstede inntil 500.000 nye tegningsretter er for meg ulogisk.
Innlegg av: Springer (07.12.17 15:56 ), lest 1097 ganger

Selvsagt stemmer man JA til dette.
Innlegg av: Trainspotter (07.12.17 16:21 ), lest 1080 ganger
Endret: 07.12.17 16:23

“stemmes det det nei til dette [det gamle programmet] må selskapet utbetale tilgodehavende i cash samt en del skatt i tillegg, når vedkommende ønsker å innløse sine allerede tildelte opsjoner.”

Det skal ikke stemmes over the gamle programmet, det er allerede stemt bort, og de tildelte opsjonene bare løper videre, men ingen nye opsjoner blir tildelt.

Det nye programmet yter noe mindre, bl.a. p.g.a. delingen mellom kursøkninseffekt og prestasjonsavhengig PSU-tildeling, og det siste endringen kan nok utilsiktet oppfordre til at fremdriftsplaner blir mer pessimistiske all den tid forsinkelser, osv kan straffes med tildeling av færre PSU’er.

Men Crafty-Costa prøver jo f.eks. å få (hittil) 9 mnd. forinkelse av dosevalget til høre ut som gode nyheter, og med slik argumentasjon vil han nok alltid få full tildeling.
Innlegg av: Picosalax (07.12.17 17:59 ), lest 1033 ganger

Ogranac
Registrerer at du er en av de største aksjonærene og stemmer for. 80-100 mill er lite hvis dette stemmer. Vanskelig å etterrøkte. Det tilsvarer i så fall et kvartalsvis bruk av penger. Håper majoritetsaksjonærene utenom deg er uenige. Da blir det en skikkelig shortskvis til glede for små og store aksjonærer
Innlegg av: Studenten86 (07.12.17 19:47 ), lest 967 ganger

Vurderer å hente aksjer tilbake fra 3 VPS kontoer for å stemme, rett og slett fordi det virker som mange helt hodeløst har stemt nei.
Ja er eneste fornuftige stemme til dette så vidt jeg kan forstå.
Innlegg av: Ogranac (07.12.17 21:27 ), lest 933 ganger

Det foreslås å GI fullmakt til å utstede tegningsretter tilsvarende det antall opsjoner som hittil er tildelt.

Og som SELSKAPET er forpliktet til å honorere.

Dette er et meget viktig vedtak,da man ikke vil måtte belastes selskapets likvider.

dette burde man tenke over.

Innlegg av: Trainspotter (07.12.17 22:37 ), lest 832 ganger

Selskapet er allerede forpliktet til å honorere alle opsjonene som hittil er tildelt. En opsjon er lik en tegnignsrett. de er det samme. Dette er ikke noe man trenger å tenke over.
Innlegg av: Falketind (07.12.17 22:27 ), lest 861 ganger

Har av prinsipp stemt imot alt som har med opsjoner å gjøre. Aksjer får kjøpes over børs slik som den vanlige aksjonær må gjøre. Personer kan erstattes det er ingen som et uovervinnelig som ikke kan byttes ut i de grad man har blir for grådig. Viktig å utøve aktiv eierskap.
Innlegg av: Ogranac (07.12.17 22:41 ), lest 814 ganger

hjelpe og trøste.
Innlegg av: donkeykong (07.12.17 22:45 ), lest 810 ganger

fyi:

Utdrag fra mail fra styreleder Ludvig Sandnes, kopiert fra annet forum:

"Takk for hyggelig melding og interessante spørsmål. Det er riktig oppfattet at vi foreslår å få fullmakt til å utstede tegningsretter tilsvarende det antall opsjoner som hittil er tildelt og som vi er forpliktet til å honorere. Dette er et meget viktig vedtak, slik at vi kan utstede aksjer og ikke belaste selskapets likviditet når disse opsjonene ønskes innløst"
Innlegg av: Trainspotter (07.12.17 22:52 ), lest 787 ganger

Herregud, slik er det jo allerde, opsjonene blir innløst i nyutstedte aksjer hvis opsjonsinnehaveren ber om det. Hva er det Sandnes prøver å lage noe poeng utav?
Innlegg av: Trainspotter (07.12.17 23:09 ), lest 754 ganger

RE^3: Opsjoner; hva stemmer du?

Ja, her er poenget:

Sandnes lager utfra det sitatet et poeng utav å LIKSOM bagatellisere en innløsningsmekanisme som allerede er på plass UANSETT HVORDAN STEMMINGEN GÅR for å sanke stemmer for det han egentlig ønsker: Det nye incentivprogrammet som ikke er vesentlig forskjellig fra det gamle.

Styrets avledninsmekanisme:
Vi stemmer derfor ikke for/imot “å utstede tegningsretter tilsvarende det antall opsjoner som hittil er tildelt”, for Sandnes sier i samme setning at det er “vi er forpliktet til å honorere” allerede.

Det nye incentivprogrammet er nemlig enda flere opsjoner, vanseligjort og forkledd som noe annet, nemlig hva de gir benevnelsen prestasjonsbaserte aksjeenheter ("PSUer")

Herregud for noen heksekunster og lurerier de kommer med for å skjule realitetene i saken.
Innlegg av: stockwalker (07.12.17 23:42 ), lest 720 ganger

Først yte, så nyte.
Får håpe vi blir skremmende mange aksjer som sier nei.
Innlegg av: Kenero (08.12.17 00:53 ), lest 669 ganger
Endret: 08.12.17 01:01

Hei!
Jeg er litt usikker på hva jeg bør stemme i denne saken, i tillegg er jeg uerfaren når det gjelder avstemming hvor jeg gir en fullmektig fullmakt til å stemme på mine vegne.
Skulle jeg eksempelvis gi fullmakt til Folketrygdfondet for å stemme for mine aksjer, hva fyller jeg ut i skjemaet? Må jeg navngi noen konkret fullmektig, eller er det tilstrekkelig å føre opp Folketrygdfondet?

Noen som vet svar? Eller kan komme med noen gode råd?
Innlegg av: ketle homeowner (08.12.17 01:06 ), lest 662 ganger

Jeg stemmer MOT
Innlegg av: harros (08.12.17 11:14 ), lest 494 ganger

1) Situation is not good and management wants to motivate employees to do more to meet targets. (might be an important incentive) -Unlikely
2) Situation is good and management knows better results are coming, they predict that share price will explode and it is a no-brainer to assign PSU-s. More money for employees. -More likely
Innlegg av: dr. Stockman (08.12.17 11:18 ), lest 486 ganger

Costa er "superhappy". Tyder ikke på at flere opsjoner er påkrevd for at han (og de andre i ledelsen) skal holde motet oppe i fortsettelsen.
Innlegg av: Hugoil (09.12.17 18:27 ), lest 341 ganger
Endret: 09.12.17 18:28

Trainspotter: Enig.

"..og ikke belaste selskapets likviditet når disse opsjonene ønskes innløst"
> Dette har jo aldri vært aktuelt. I tilfelle det skulle bli det, hvilket ikke er passende for et selskap som NANO i dagens situasjon, ville det kreve minimum et styrevedtak om tilbakekjøp av selskapets egne aksjer.
Innlegg av: InVes1 (09.12.17 18:27 ), lest 334 ganger

Det ser for mig ud til at det er opfyldelse af et vedtaget optionsprogram. Nu skal de ansatte købe tegningsretter for at kunne indløse allerede tildelte optioner (Optioner tildelt i 2014, 2015 og 2016).

Det bliver svært at tiltrække nye medarbejdere hvis tidligere uddelt løn kan forsvinde.

Som et alternativ til å be om årlige styrefullmakter til å utstede nye aksjer i forbindelse med opsjonsinnløsninger, foreslår styret at det utstedes frittstående tegningsretter til innehaverne av eksisterende opsjoner som kan benyttes av disse til å tegne aksjer i forbindelse med innløsning av opsjoner.

Per 29 November 2017 er det 3 491 429 utestående opsjoner. Ingen nye opsjoner vil bli tildelt.

http://vp239.alertir.com/afw/files/press/nanovector/201711297876-1.pdf
Innlegg av: Intendenten (09.12.17 19:16 ), lest 274 ganger

Uredd.
Hvordan er stemningen i kupeen?
Har du funnet frem sigaren og boblevann? Eller har du kanskje damebesøk?
Innlegg av: tatatita (09.12.17 20:53 ), lest 192 ganger

Hvor stemmer man via VPS..? :|
Innlegg av: solb (09.12.17 21:15 ), lest 174 ganger

Logg inn her.
https://investor.vps.no/vip/#/positions
Gå til: Hendelser.
Videre til:Generalforsamling.
Trykk på ISIN.