Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Olje og energi
Innlegg av: X-Empire-X (05.12.17 19:19 ), lest 8552 ganger
Ticker: QEC
Endret: 05.12.17 19:20

QEC - Pierre Moreau Bull På Energi- og Naturressurser!!!

Denne fortjener en egen tråd.
En gigabull tweet fra Pierre Moreau, arvtageren i ministerposten for energi og naturressurser i Quebec etter Pierre Arcand.

Mange virket skeptiske i starten til Moreau's litt tøffe tonespråk vedr fracking og utvikling av ressurserene, MEN...nå har fløyta fått en annen lyd.

I hans seneste tweet bekrefter han at det kan forekomme visse endinger i reguleringene OM nødvendig, men å trekke den tilbake blir uaktuelt. Han argumenterer at reguleringene og effekten av dette er bra for Quebec, folket og ikke minst økonomien.

Her blir nok reguleringene banket igjennom ganske greit og vi vet Energir (gazmetro), quebec energifond m.flere er klare til å igangsette pilot sommer 2018!

Questerre er nok på randen av noe stort som selskap etter snart 10.års ventetid! At vi får fremdeles kjøpe på disse nivåer før vi ser to-sifret er intet annet enn en førjulsgave.

Bull.

Oversatt:

Hydrokarboner 1/2: Ved ankomst til Institutt for energi og naturressurser utvidet jeg reguleringshøringsperioden med 35 dager. Jeg utelukker ikke at endringer i regelverket blir gjort om nødvendig.

Hydrokarboner 2/2: Når det er sagt, vil vi ikke trekke reglene for å unngå å skape et lovlig vakuum. Hvorfor fjerne Quebecs evne til å beskytte mennesker, miljø og eiendom
Innlegg av: tuja (05.12.17 19:36 ), lest 5604 ganger
Endret: 05.12.17 21:04

RE^1: QEC - Pierre Moreau Bull På Energi- og Naturressurser!!!

Har sett tweeten selv.
BULL som bare f...... :)
Dette går veien. Hva er hensikten med å sette en stopper for enkelte når moratoriumet er historie? Reguleringer,ja, men ikke total forbud . Det er bare å glede seg til fortsettelsen.

https://twitter.com/pierremoreauplq/status/938045672095469568

Upon my arrival at the Department of Energy and Natural Resources, I extended the consultation period on regulations by 35 days. I do not exclude that amendments to the regulations are made if necessary. That being said, we will not withdraw the regulations to avoid creating a legal vacuum. Why remove Quebec's ability to protect people, the environment and property.

:)
Innlegg av: Sector (05.12.17 22:29 ), lest 5107 ganger

Takk igjen XEX - går veien dette, tikk/takk etter 9. desember som nærmer seg raskt nå...:-)
Innlegg av: Hvemvetbest (05.12.17 22:37 ), lest 5039 ganger

Fredag 15'-
Innlegg av: gordonthegekko (05.12.17 22:38 ), lest 5031 ganger

Flott funn det her!
Ser mange har forhåpninger til den 9. des. Tviler på at det skjer så meget den dagen, og tror det vil være lurt å smøre seg med tålmodighet frem til skiftet Januar-Februar.

Innlegg av: livecnn (05.12.17 22:42 ), lest 5004 ganger

En tweet fra Binnion på lørdag og BANG
Innlegg av: Pick Up (05.12.17 22:57 ), lest 4894 ganger
Endret: 05.12.17 23:11

RE^2: QEC - Pierre Moreau Bull På Energi- og Naturressurser!!!

På bakgrunn av andre uttalelser fra Moreau oppfatter jeg hans utsagn i disavør av fracking. Helt utrolig hvordan dere klarer å gjøre alt til inntekt for Qec. Evt. endringer i reguleringene vil neppe være til frackings fordel, men snarere innstramninger. Eller tror dere at reguleringene er utarbeidet for syns skyld? Ref. Ts sitt sitat av Moreau.

Pierre Moreau på twitter:

Hydrokarboner 1/2: Ved ankomst til Institutt for energi og naturressurser utvidet jeg reguleringshøringsperioden med 35 dager. Jeg utelukker ikke at endringer i regelverket blir gjort om nødvendig.

Hydrokarboner 2/2: Når det er sagt, vil vi ikke trekke reglene for å unngå å skape et lovlig vakuum. Hvorfor ta bort Quebecs evne til å beskytte mennesker, miljø og eiendom ...
Innlegg av: livecnn (05.12.17 23:04 ), lest 4854 ganger

Innlegg av: Pick Up (01.12.17 11:23 ), lest 4853 ganger
Endret: 01.12.17 14:54
RE^2: QEC - reguleringer og sosial aksept
Black Peter

QEC er nok et avsluttet eventyr for meg med happy ending. Jeg har funnet meg et nytt eventyr. Det får holde i tillegg til mine utbytte-aksjer. Men jeg synes fortsatt at det er morsomt å diskutere QEC og erte på meg QEC-menigheten. Trader også aksjen fra tid til annen når volumet går i taket. Nå skal jeg prøve å la dere være i fred. Vi ses kanskje om noen år når regionale avstemninger er avsluttet og myndighetene har etterprøvd all dokumentasjon sammen med søknadene i henhold til reguleringskravene. Lykke til. Det går sikkert bra.
Innlegg av: Pick Up (05.12.17 23:22 ), lest 4760 ganger
Endret: 05.12.17 23:46

Feil postert
Innlegg av: Pick Up (05.12.17 23:34 ), lest 4698 ganger

livecnn (05.12.17 23:04 ).
Jeg skrev prøve. Men karakteren, skjødet og ånden er skrøpelig.
Innlegg av: livecnn (05.12.17 23:32 ), lest 4706 ganger

nnlegg av: Pick Up (01.12.17 11:23 ), lest 4853 ganger
Endret: 01.12.17 14:54
RE^2: QEC - reguleringer og sosial aksept

QEC er nok et avsluttet eventyr for meg med happy ending. Jeg har funnet meg et nytt eventyr. Det får holde i tillegg til mine utbytte-aksjer. Men jeg synes fortsatt at det er morsomt å diskutere QEC og erte på meg QEC-menigheten. Trader også aksjen fra tid til annen når volumet går i taket. Nå skal jeg prøve å la dere være i fred. Vi ses kanskje om noen år når regionale avstemninger er avsluttet og myndighetene har etterprøvd all dokumentasjon sammen med søknadene i henhold til reguleringskravene. Lykke til. Det går sikkert bra.

Innlegg av: Gertleif (05.12.17 23:41 ), lest 4688 ganger

Spørsmål.

Er selv kne-dypt i både QEC og ATI. Ser det postes mye bra informasjon på disse trådene -ofte med en meget positiv tolkning.

Har dere noe formening om hvorfor kursen går ned? "Markedet har "alltid" rett".
Innlegg av: Pick Up (05.12.17 23:45 ), lest 4668 ganger
Endret: 06.12.17 00:01

Når energi- og naturministeren stiller spørsmål ved hvorfor man skal ta bort Quebecs evne til å beskytte mennesker, miljø og eiendom, kan det neppe være tvil om at han sikter til fracking som er så omdiskutert og har møtt så mye motstand og skepsis ikke bare i New York hvor fracking tilslutt ble forbudt.

Utdrag fra Moreau på twitter

Hydrokarboner 2/2: Når det er sagt, vil vi ikke trekke reglene for å unngå å skape et lovlig vakuum. Hvorfor ta bort Quebecs evne til å beskytte mennesker, miljø og eiendom ...
Innlegg av: aibo (05.12.17 23:46 ), lest 4650 ganger

Kjenn historien de siste 12 måneder, eksplosjon ved positive news.

Nå skal den snakkes ned fra de som ikke har lastet...
Same shit new......
Innlegg av: Bombibitt (05.12.17 23:59 ), lest 4615 ganger

Så var Pick Up tillbaka blablabla, samma visa hela tiden, gud så tröttsamt, vad är anledningen till detta tjat?
Skriv Pierre Moreau, Couillard eller social accept så är han snabbt tillbaka, vad är anledningen till detta sjuka beteende?

En som tror på Qec.
Innlegg av: Pick Up (06.12.17 00:06 ), lest 4585 ganger
Endret: 06.12.17 00:18

Skjønner du ikke en gang sammenhengen mellom Qec og Pierre Moreau, Couillard og social accept?
Innlegg av: X-Empire-X (06.12.17 00:06 ), lest 4588 ganger

Gertleif.

QEC er en veldig forventningsbasert aksje som ofte stiger kraftig i korte tidsperioder, ref sist den gikk nesten 100% på en måneds tid.
Sannsynligheten for at dette vil skje denne gangen også er stor da vi får endelige reguleringer.

Det er kun tiden som er et problem for aksjen, at folk er meget utålmodig på børs (noe som aldri er lønnsomt). Heldigvis er tiden på aksjonærene sin side.

9.des er siste frist for å komme med innspill og en ny milepæl i selskapets historie er nådd. Da er selskapet betydelig de-risked og vi vil trolig høre også fra Repsol, qecs partner.

Ser du nevner altai også. Spennende case, men kommer til kort ift qec ifølge mine beregninger. Les gjerne en av storaksjonærens sitt åpne brev om hva som mangler i selskapet altai

Qec har et solid feste og stor interesse i det norske finansmarkedet.
Innlegg av: Pick Up (06.12.17 00:08 ), lest 4568 ganger

Jeg for min del er overrasket over at energi- og naturministeren kan uttrykke seg så åpent som han gjør. Han må være sikker i sin sak!
Innlegg av: gunnarius (06.12.17 00:19 ), lest 4518 ganger

RE^3: QEC - Pierre Moreau Bull På Energi- og Naturressurser!!!

Iallefall ikke mye velvilje i Lotbinière, som er et viktig asset for QEC:

Opponents of shale gas come back

Mélanie Labrecque 

28 Nov 2017 11:21

The issue of shale gas exploitation was invited to the last council of mayors of the MRC Lotbinière, November 22.

Twenty citizens appeared before elected officials to reiterate their concerns about the impending enactment of regulations implementing the Hydrocarbons Act.

Hydrocarbon vigilance spokesperson Carole Dupuis called the prefect, Normand Côté, to reaffirm the MRC de Lotbinière's position on hydraulic fracturing and shale gas exploitation.

"Minister Moreau has repeatedly explained that it is the elected municipal officials who will be the voice of citizens to say if there is social acceptability. We hear that everywhere. Our expectation is that you go out into the public square to express the fact that there is no social acceptability. You must rise in our name, "she insisted.

The prefect, Normand Côté, reminded him that the MRC Lotbinière had already issued a very clear position on this subject last May. The protection of sources of drinking water and social acceptability are non-negotiable, he said.

"What I'm saying is that it's not elected officials who have social acceptability in hand. We have listened to citizens on the territory, you have come several times and we understand very well that social acceptability is not there, in Lotbinière. "

The end of the public comment period on the regulations of the Hydrocarbons Act has been extended until December 9. In the meantime, the RCM has scheduled meetings with officials from the Ministry of the Environment and the Regional Council on the Environment.

The prefect of the Lotbinière RCM, Normand Côté and the spokesperson of the Regroupement vigilance hydrocarbons, Carole Dupuis, spoke after the Mayors Council meeting.

http://www.lepeuplelotbiniere.ca/1120/Soci%C3%A9t%C3%A9_.html?id=188

Innlegg av: iggle (06.12.17 00:19 ), lest 4523 ganger

Nei, så overraskende at det dukket opp en kar idag også med sin egen tolkning (dog uten et selvmekket "sitat" fra en venn denne gangen)og er veeeeeeeeldig bekymret. Bra noen passer på alle de som er positive og ikke skjønner sitt eget beste.
Innlegg av: Nayroun (06.12.17 01:22 ), lest 4449 ganger
Endret: 06.12.17 01:31

Gunnarius:

"Twenty citizens appeared before elected officials to reiterate their concerns about the impending enactment of regulations implementing the Hydrocarbons Act."

Tjue mennesker. Tjue mennesker uttrykte bekymring.

Vet ikke om jeg skal le meg ihjel eller hva jeg skal.

Her er TL:DR av hele quebec-caset:

Regjeringen vil åpne for å tillate industrien å få hydrokarboner opp av bakken DER det er sosialt akseptabelt blant de lokale, som igjen får royalties. (Tror ikke jeg har klaget om noen ville ha begynt med fracking en 100 meter unna meg og jeg hadde fått kanskje opptill 1 mill i året for det. Ville du?)

Quebec kan på mange måter sammenlignes med Norge. Strenge regler, vi liker å ta vare på naturen. Og det QEC vil presentere til Quebec er jo en helt naturvennlig utvinning av hydrokarboner ergo ingen co2-utslipp. Derav: PILOT.

Vi skal alltid være først til å forby alt, og alltid gå foran verden med ting som f.eks klima. Vi har en, nokså tåpelig "Vi skal redde verden" attitude så det står etter. Vi har enda ikke forbydd olje. Hvorfor ikke det tror du egentlig?

Og hvem er motstanderne av f.eks fracking i Quebec? De kan vel sammenlignes med Miljøpartiet de grønne. Og det er vel oftest de som bor midt i en storby, som det gjør i Oslo. Og det skal ikke frackes i en storby som Oslo.

Tror dere 10-50 bønder som er dritlei av hardt arbeid dag ut dag inn sier nei til å ha litt ekstra god inntekt fra olje via royalties og samtidig snu livene deres fra ned og opp?

Rest my case.
Innlegg av: Gertleif (06.12.17 01:34 ), lest 4426 ganger

XEX - takk for svar.

Er kjent med det som nevnes, men stadig forundret over utviklingen. Psykologien spiller selvfølgelig en stor rolle, men minnes å ha sett "forventnings-rally," ved tidligere stadiet, enn dette. Da kan man spørre seg; er det noe man ikke har skjønt?

Holder på mine aksjer. Er dog uenig i potensial QEC vs. Altai. QEC har mer på plass, men verdiene i ATI, synes ikke å være priset inn i like stor grad(på forventning) - men det er en annen diskusjon.

Takk igjen, for svar.
Innlegg av: prikken (06.12.17 01:36 ), lest 4424 ganger

falske drømmer.
Innlegg av: Stranger (06.12.17 07:21 ), lest 4251 ganger

"Twenty citizens appeared before elected officials to reiterate their concerns about the impending enactment of regulations implementing the Hydrocarbons Act."

WOW så mange ;-) Det kan være nogle få familier som er hyret til protesten. Ministeren siger klart at vil ændre små ting i reguleringer ellers ikke noget drastisk. Men der er åbenbart nogle herinde som ikke fatter det.
Innlegg av: ak78 (06.12.17 07:38 ), lest 4216 ganger

Takk for at du deler så relevant og positiv informasjon!

Nå får også QEC i Alberta mulighet for å få flere kroner fra myndighetene i støtte gjennom et miljøfond for å fremme miljøtiltak innen oljeutvinningen! :-)

http://boereport.com/2017/12/05/alberta-sets-aside-1-4-billion-for-industry-to-reduce-carbon-emissions/
Innlegg av: gunnarius (06.12.17 08:28 ), lest 4044 ganger
Endret: 06.12.17 08:30

Vil formode de herrer som henger seg opp i antall demonstranter i et antall av 20 personer egentlig ble rimelig skremt over denne artikkelen. For her bekrefter ordfører/prefect Normand Côté, at på vegne av Lotbinière så har de 18 medlemmene i MRC, dvs. ordførerne/prefects bestemt at fracking ikke skal finne sted.

Siden enkelte synes ha problemer med fatteevnen, gjentas hva ordfører/prefect Normand Côté Robert fastholder:

The prefect, Normand Côté, reminded him that the MRC Lotbinière had already issued a very clear position on this subject last May. The protection of sources of drinking water and social acceptability are non-negotiable, he said.

"What I'm saying is that it's not elected officials who have social acceptability in hand. We have listened to citizens on the territory, you have come several times and we understand very well that social acceptability is not there, in Lotbinière. "

Det må bli opp til forumdebattantene å ironisere over artikkelen, selv tas den på største alvor - gitt ordfører/prefect Normand Côté her uttaler seg på vegne av samtlige ordførere/prefects i Lotbinière som følger:

Dosquet
Yvan Charest

Laurier-Station
Pierrette Trépanier

Lerclercville
Marcel Richard

Lotbinière
Jean Bergeron

N-D-S-C Issoudun
Annie Thériault

Saint-Agapit
Yves Gingras

Saint-Antoine-de-Tilly
Christian Richard

Saint-Apollinaire
Bernard Ouellet

Sainte-Agathe-de-Lotbinière
Gilbert Breton

Holy Cross
Jacques Gauthier

Saint-Édouard-de-Lotbinière
Denise Poulin

Saint-Flavien
Normand Côté, prefect

Saint-Gilles
Robert Samson

Saint-Janvier-de-Joly
Bernard Fortier

Saint-Narcisse-de-Beaurivage
Denis Dion

Saint-Patrice-de-Beaurivage
Claude Fortin

Saint Sylvester
Mario Grenier

Val-Alain
Daniel Turcotte

Dersom samtlige ordførere/prefects i MRC opprettholder tilbalkemeldingen fra befolkningen, så finnes det ikke sosial aksept i Lotbinière.

Gitt dette blir det endelige resultatet, kan QEC glemme sitt asset i Lotbinière hva angår sosial aksept.

Da gjenstår ett viktig Utica shale gas asset for QEC og mulig sosial aksept, så får vi se hvordan dette utvikler seg.

Innlegg av: Stranger (06.12.17 09:00 ), lest 3871 ganger

Lotbinière, Quebec
Befolkningstal: 887 (2011)

WOW...Protest af 20 indbygger.
Innlegg av: iggle (06.12.17 09:00 ), lest 3869 ganger
Endret: 06.12.17 09:01

Bra du ikke smører på da Gunnarius. I artikkelen over så svarer prefecten denne; Hydrocarbon vigilance spokesperson Carole Dupuis at de har kommet flere ganger og uttrykt sin misnøye.

Det er vel lite overraskende at det er motstandere av slike prosjekter, det er det vel alltid.

Det artikkelen ikke sier noe om er hva HELE befolkningen mener om saken, og det vil vel vise seg når sosial aksept skal utredes. For vi skjønner vel alle at det er motstanderne som roper høyest i tidig fase. Når alle spørres er det fort en helt annen stemning totalt sett.

Sto heller ikke noe om de 18 du lister opp.
Innlegg av: O_exu (06.12.17 09:01 ), lest 3853 ganger

"The protection of sources of drinking water and social acceptability are non-negotiable", - selvfølgelig, det er en vedtatt lov(Bill 106) for dette allerede og ikke noe mer å forhandle om.

"it's not elected officials who have social acceptability in hand" - Alle vet dette allerede, først må det klargjøres hva begrepet social acceptability innebærer. Viss ikke kan ikke noen ha dette "in hand".
Innlegg av: Black Peter (06.12.17 09:03 ), lest 3826 ganger

Vi er ikke skremt av noen ting du skriver Gunerius, for det er bare piss!
Innlegg av: hebbe (06.12.17 09:25 ), lest 3719 ganger

Interessant lesning:
Canadian Antis Threaten to “Defend” Against Quebec Utica Drilling

http://marcellusdrilling.com/2017/11/canadian-antis-threaten-to-defend-against-quebec-utica-drilling/

http://www.canada.com/business/anticipation+builds+over+quebec+rules/16006171/story.html

"MONTREAL — Opponents of oil and gas development in Quebec say they're prepared to ramp up their fight amid expectations that the provincial government could release new regulations on resource extraction in the coming weeks."

"Carole Dupuis of the Regroupement vigilance hydrocarbures Quebec, which opposes oil and gas development, said her group will take their battle to communities in an effort to prevent an energy industry from taking off in the province.

"If our politicians aren't there to defend us, the public will defend itself," said Dupuis."

Blir spennende å se fremover. Dupuis virker nervøs for reguleringene. Personlig tror jeg dette går veien for QEC.

Innlegg av: MsMoneypenny (06.12.17 09:28 ), lest 3693 ganger

Hele ordlyden til Dupuis antyder at hun også ser at regjeringen vil banke dette gjennom.

Innlegg av: tuja (06.12.17 09:36 ), lest 3642 ganger

Tenker flere må på med løpesko, eller at inndekking av shortposisjoner starter før helga. Man kan spekulere mye på når de vedtatte reguleringene blir implentert i sektoren. Men en ting er 100% sikkert. Etter høringsperioden blir avsluttet på lørdag, vil det garantert komme lekasjer til media ang utformingen,og om reguleringene blir omtrent uforandret/kun mindre forandringer iht distanser osv.

TIKK - TAKK......
Innlegg av: Nano Rekyl (06.12.17 09:44 ), lest 3599 ganger

PU:

"Hydrokarboner 1/2: Ved ankomst til Institutt for energi og naturressurser utvidet jeg reguleringshøringsperioden med 35 dager. Jeg utelukker ikke at endringer i regelverket blir gjort om nødvendig."

Dette ble begrunnet med at det var lokalvalg og at de nyvalgte skulle få sjansen til å gå igjennom reguleringsplanene. Noe som jeg synes var meget fornuftig i forhold til å haste igjennom dette. Det forteller meg at de kommer meget godt ut av dette. Alle for lov til å gi sin mening vedrørende fremtiden i provinsen. Så dette er ikke noe negativt men tvert imot meget positivt.

"Hydrokarboner 2/2: Når det er sagt, vil vi ikke trekke reglene for å unngå å skape et lovlig vakuum. Hvorfor ta bort Quebecs evne til å beskytte mennesker, miljø og eiendom ..."

Det er meget bra å beskytte mennesker, miljø og eiendom. Jeg ser heller ikke noe negativt med dette. Dette er til for å kunne styre industrien til å ikke ødelegge natur osv. Derfor har de reguleringer som skal styre dette slik at de ivaretar alles hensyn.

Så min konklusjon er at dette går veien for provinsen dvs at befolkningen, regjeringen og industrien kommer til å arbeide tett sammen til gunst for alle.

Jeg har tatt mitt valg og er meget glad for det :)

Ha ellers en fin børsdag og en dag nærmere!
Innlegg av: norman (06.12.17 10:25 ), lest 3499 ganger

Hvis motstanden hadde vært så stor, så ville det vært mye mer aktivitet mot utvinning på sosiale medier. De som serverer anti propaganda er noen få miljøorganisasjoner, og deres overbeviste lakeier som videresender. Det er i tillegg veldig få som støtter opp om disse innleggene. Vi har også sett at det har vært liten oppslutning rundt de få demonstrasjonene som har vært. Dette sier meg at oppslutningen for utvinning av hydrokarboner øker. Helt i tråd med hva vedlagte undersøkelse viser.

https://www.iedm.org/sites/default/files/pub_files/oil-in-quebec-poll-april2017.pdf
Innlegg av: Pick Up (06.12.17 10:33 ), lest 3433 ganger

Ja, for ordføreres holdning til fracking teller bare hvis de er for?
Innlegg av: Pick Up (06.12.17 10:37 ), lest 3433 ganger
Endret: 06.12.17 10:55

Ja, for ordføreres holdning til fracking teller bare hvis de er for? Det samme gjelder øyensynlig uttalelser fra primeminister Couillard og energi-og naturminisister Moreau.
Jeg husker den tiden da tidligere energiminister Arccands positive uttalelser om fracking ble tatt til inntekt for Qec med hurrarop. Jeg husker også et innlegg hvor Chis56 hadde truffet en ordfører som var for fracking, og jubelen sto i taket her på forumet. Av dette kan man man lære at antallet spiller ingen rolle på HO så lenge man er for fracking!
Innlegg av: Pick Up (06.12.17 11:11 ), lest 3216 ganger
Endret: 06.12.17 11:18

Vedr. trådens overskrift.
Moreau har alltid vært bull på energiressurser. Spørsmålet er hvilke ressurser og hvordan de skal utvinnes?
Dette er et syltynt og flaut hausseforsøk på å gjøre Moreau til inntekt for Qec.

Innlegg av: danm (06.12.17 10:34 ), lest 3438 ganger

With our money!
Not only are more storage capacity being prepared, but important expansion plans for the distribution network are expected soon. It is also in the summer of 2017 that the starting signal was launched. It was indignant that the Quebec government made the decision to give $ 20 million from the "Green Fund" to Gaz Métro / Energir. This grant of "maximum financial assistance" of $ 6.7 million and then another $ 13.2 million was unanimously contested by the citizen and environmental groups

The government has used the Green Fund to finance the installation of new pipelines to transport natural gas to future customers of Gaz Métro / Énergir. Construction is expected to begin in the summer of 2018, according to the company

On the ground in the summer of 2018?
The heart of the implementation of these projects is the Lotbinière forest. The two wells of Lotbinière are there, and it is the sector where the potential of profitability is greatest. The sites there would be rich in gas, and they are sites of proximity for the tanks of Saint-Flavien. Recent indicators suggest that the intentions to restart fracturing activities as early as the summer of 2018 could be very real. As we have seen, regulatory frameworks have recently been adapted by the government to facilitate the implementation of these projects.

https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&js=y&prev=_t&hl=no&ie=UTF-8&u=https%3A%2F%2Fwww.mondialisation.ca%2Fquebec-canada-gaz-metro-le-grand-silence-revelateur%2F5621089&edit-text=
Innlegg av: ak78 (06.12.17 10:39 ), lest 3414 ganger

Dette var en svært nyttig undersøkelse gjort på forskningsetisk vis. En vektet randomisert kvantitativ studie med panel fra hele Quebec regionen.

Denne viser at hele 56% var i april 2017 (53% i 2016) positive til utvinning av olje og gass i Quebec regionen. 20% ønsket fremdeles importere. 22% "vet ikke". 2% vil ikke svare.

Dette er et SIGNIFIKANT POSITIVT RESULTAT til fordel for utvinning i regionen!

Takk for at du delte denne. Svært informativ og faktabasert informasjon!
Innlegg av: gunnarius (06.12.17 10:52 ), lest 3332 ganger
Endret: 06.12.17 10:54

ak78

En forutsetning for å kommentere og skrive innlegg er at man er etterettelig. Du viser til en utvinning av olje og gass. Det er da vitterlig kun:

Oil in Québec

Det er nettopp dette regjeringen og Moreau forfekter, hydrokarbonene ved olje og konvensjonell gass - kan komme på tale. Imidlertid er det et gap mellom dette og shale gas (fracking).

Fracking representerer for mange i Quebec en rød klut. QEC har sine kjerneområder i
Lotbinière og Bécancour.

Det må således fokuseres på velvilje til fracking her. Det er ingenting som er kommet meg til kunnskap som tilsier sosial aksept. Nettopp derfor at Binnion tar det så rolig og har hevdet, at vil ikke borgerne ha pilot prosjektene, så blir det heller ikke pilotvirksomhet.
Innlegg av: disippelen (06.12.17 10:52 ), lest 3325 ganger

Håper at vi har etablert bunn på rundt kr 5. Omsetningen er uanz minimal.
Innlegg av: krelish (06.12.17 10:58 ), lest 3282 ganger

Hvis man går inn for det, så er det enkelt og vri og vrenge på info slik Gunnarius gjør hele tiden for og skremme aksje eiere ut av aksjen.

Men alle vet jo at Gunnarius har en shorte/komme_billig_inn_agenda. Så i dag kan jeg muligens takke Gunnarius for at jeg får kjøpt Qec for rundt kr 5. Det tror jeg er en jævlig god deal. Er veldig sikker på at vi ser helt andre kurser fra og med i morgen.

PS Gunnarius gidder ikke bruke tid på Qec uten grunn. Han driver på med sin skremmsels propeganda fordi han skal tjene penger, som oss alle andre!
Innlegg av: ak78 (06.12.17 11:01 ), lest 3274 ganger

Beklager at jeg omtalte det som olje OG gass, ser med glede det du nå påpeker at det faktisk kun er OLJE i Quebec panelet er spurt om! Takk for at du påpekte det. Fantastisk!

56% er for OLJE-utvinning i Quebec!
Innlegg av: ak78 (06.12.17 11:03 ), lest 3260 ganger

og la oss ikke glemme det som er vel så viktig;

KUN 20% ønsker ikke utvinning i Quebec.

Innlegg av: Nacho (06.12.17 11:04 ), lest 3247 ganger

Hur den här gunnarius orkar är oklart, dag in och dag ut, men ngn psykisk obalans har han ju.
Innlegg av: danm (06.12.17 11:11 ), lest 3223 ganger

Man kan stille sig selv et enkelt spørgsmål, vil Quebec regeringen bruge mia. på infrastruktur og tilskud til gasudvinding, for så selv at forhindre gasudvinding? Jeg tvivler. Quebec er en provins med lave indkomster, så hverken befolkning eller regering har råd til at lade olie/gassen ligge i jorden.
Innlegg av: ak78 (06.12.17 11:15 ), lest 3201 ganger

Og vedr. fracking viser jeg til nyheten fra forrige uke :
Oversatt fra fransk til norsk med google translate.

"Couillard-regjeringen har imidlertid til hensikt å godkjenne fracking-operasjoner, slik det fremgår av utkastet til forskrift for gjennomføring av Hydrocarbon Act".

http://www.ledevoir.com/environnement/actualites-sur-l-environnement/514176/petrole-le-projet-bourque-et-la-fracturation
Innlegg av: norman (06.12.17 11:24 ), lest 3162 ganger

Gunnarius
Regjeringen investerer til og med i prosjekter som bruker fracking som utvinningsmetode, ref. Bourque prosjektet i Gaspèsie. Så dine påstander om kun konvensjonell utvinning er rett og slett bare tull.
Når det gjelder fracking og Quebec, så vet ikke befolkningen at fracking som utvinningsmetode IKKE medfører de miljøproblemene som enviros påstår at de gjør. Det enviros kommer med er ren anti propaganda, og stemmer ikke med virkeligheten. Michael Binnion forklarer dette godt i dette bloginnlegget.

http://www.questerre.com/mike-blog/2017/11/10/social-acceptability-in-quebec/

Hvis befolkningen hadde visst at anti propagandaen fra enviros er rent bedrageri, så hadde de vært FOR utvinning, og denne undersøkelsen er dermed fullt ut realistisk. I tillegg er gass en form for hydrokarboner som gjør at utslippene synker i forhold til oljeutvinning, så hvis man tenker miljø, er utvinning av gass ved fracking det man bør satse på.
Innlegg av: danm (06.12.17 11:35 ), lest 3089 ganger

Shorterne har travlt :-)
Innlegg av: gunnarius (06.12.17 11:43 ), lest 3013 ganger

ak78,

Tror ikke du skal legge for mye vekt på den olje-meningsmålingen. Dvs. en isolert poll.Ei heller skal man legge for mye vekt på etterfølgende meningsmåling. Den korrelerer faktisk meget bra med poll ifm. moratorium hvor befolkningen ble spurt om de støttet et slikt moratorium.

Ref. den meningsmålingen jeg nå viser til, var det Contre: 65%.

En trend har faktisk vært at "imot/contre" har snarere vist tiltakende eller stabil vekting.

Question 1. Oil and gas extraction in Quebec

To exploit Québec's oil and gas reserves, it is generally necessary to fracture or dissolve the rock using methods such as hydraulic fracturing, acid fracturing or acid well stimulation, which consist of to inject under high pressure chemicals into the soil. Personally, are you for or against the extraction of oil and gas in Quebec?

Methodological note

The subject of the exploitation of hydrocarbons was treated in the SOM telephone omnibus survey conducted from October 6 to 17, 2016, among 1,020 adults in Quebec. The sample was generated randomly from all valid telephone exchanges covering the territory under study (20% of which was conducted in cellular exchanges). The data were weighted to best reflect the characteristics of the population. The maximum margin of error for all respondents is 4.4%, 19 times out of 20.

https://www.rvhq.ca/communique-projet-de-loi-106-les-23-des-quebecois-ne-veulent-pas-dexploitation-des-hydrocarbures-au-quebec/

Innlegg av: Anadrol (06.12.17 11:40 ), lest 3046 ganger

Gleder meg til 9 des
da blir det show visst nok :-)
Innlegg av: Pick Up (06.12.17 12:41 ), lest 2849 ganger
Endret: 06.12.17 12:53

Feilpostering
Innlegg av: ak78 (06.12.17 12:34 ), lest 2881 ganger

Gunnarius:

Kildekritikk er viktig!
MEI er et nøytral og objektivt organ, RVHQ er en miljø-aktivist-organisasjon. Undersøkelsen til RVHQ er betalt og bestilt med pre-bestemte retoriske spørsmål.

Skal ta med meg undersøkelsen du viser til i forelesninger som et skolebok eksempel på hvordan man kan stille retoriske spørsmål for å manipulere meningsmålinger. Et godt, men tragisk, eksempel på retorikk i praksis!

Eksempel på spørsmål fra RVHQ:
"To exploit Québec's oil and gas reserves, it is generally necessary to fracture or dissolve the rock using methods such as hydraulic fracturing, acid fracturing or acid well stimulation, which consist of to inject under high pressure chemicals into the soil. Personally, are you for or against the extraction of oil and gas in Quebec?"

Siste linje hadde holdt dersom de virkelig ville vite hva befolkningen mener!

Spørsmålet " are you for or against the extraction of oil and gas in Quebec?" hadde gitt befolkningen tillitt til at de klarer sette seg inn i hvilke konsekvenser tankskip transport med olje og gass hver dag har i dag, produksjon av den olje og gassen de bruker i dag fra land som har svært lite miljøvennlig produksjon, hvilke metoder for å utvinne olje og gass som finnes, ny teknologi uten kjemikalier, med mer.

MEI sine spørsmål er, i motsetning til RVHQ, objektive og åpne. Ett eksempel:

"In your opinion, which of the following means is the safest to transport oil?"

"The Montreal Economic Institute (MEI) is a non-profit research organization (or think tank) based in Montreal. It aims at promoting economic education of the general public and efficient public policies in Quebec and Canada through studies and conferences. Its research areas include different topics such as health care, education, taxation, labour, agriculture and the environment. Its studies are often mentioned in the media.".

Jeg stoler laaaaangt mer på denne fra uavhengige MEI enn fra en privat bestiller (som RVHQ):

https://www.iedm.org/sites/default/files/pub_files/oil-in-quebec-poll-april2017.pdf
Innlegg av: danm (06.12.17 12:39 ), lest 2864 ganger

Jeg tror også regeringen er trætte af miljøorganisationernes enøjede fremstilling af tingene. De gider ikke mere diskussionen, men går til handling nu.
Innlegg av: Pick Up (06.12.17 12:51 ), lest 2799 ganger
Endret: 06.12.17 12:55

Dobbel postering
Innlegg av: norman (06.12.17 12:49 ), lest 2818 ganger

RVHQ er en ren anti propaganda organisasjon, stiftet på bakgrunn av det bedrageriet som gjorde at moratoriet ble opprettet i utgangspunktet. Her er skremselspropagandaen de kommer med for å skremme folk til å si nei til fracking.

-especially since this exploitation is almost always based on unconventional techniques that are extremely damaging to Quebec. environment and health.

De har ingen belegg for å hevde dette, og det vet du veldig godt Gunnarius.

Les hva Binnion skriver om denne skremselspropagandaen.

"The main reason is the lack of social acceptability is built on lies and misinformation. Citizens were scared by dramatic claims of fracking lighting taps on fire and other nonsense. It’s like no one remembers this is the reason it became socially unacceptable in the first place. But the claims have been proven false."

Innlegg av: Pick Up (06.12.17 12:54 ), lest 2775 ganger

Nano Rekyl (06.12.17 09:44 ).

Jeg er glad for at du tar opp mitt utspill Ikke desto mindre er fracking blitt forbudt i New York og ellers møtt med stor motstand og skepsis. Det er derfor svært nærliggende å anta at Moreau har fracking i tankene når han stiller spørsmål ved hvorfor man skal fjerne Quebecs evne til å beskytte mennesker, miljø og eiendom. Det er jo nettopp ut fra disse kjerneverdiene at fracking er blitt mest omdiskutert av alle utvinningstekniker -og som allerede nevnt, forbudt i New York!
Innlegg av: ak78 (06.12.17 12:56 ), lest 2770 ganger

Det har de jo også uttalt "Det er en tid for undersøkelse, og det er en tid for handling"....eller noe slikt var det vel?

Etter 6 år med forskning, rapporter, undersøkelser, lovendringer, forslag ute på høring, implementering av innkomne kommentarer inn i reguleringen som nå er pre-publisert er det klart at det nå er handlingens time.

Biter meg merke i RVHQ´s uttalelse fra i går hvor de overleverte kommentaren til forskriften/reguleringen, at det er 30.000 underskrifter. Det er da vitterlig ikke mange når vi snakker om at alt som kan krype å gå av miljøaktivister, inkl greenpeace, står bak denne underskriftskampanjen...

Québec City, 5. desember 2017 - Når kommentaren på utkastet til forskrift om gjennomføring av hydrokarbonloven slutter, annonserer Common Front for Energy Transition innkallingen av et krav om 30.000 personer krever fullstendig tilbaketrekking og permanent oppsigelse av disse utkastene, samt en rask og komplett avreiseplan for olje- og gassindustrien i Quebec.
"I dag, ved å legge inn denne petisjonen, markerer vi det triste jubileumet for overføringen av Hydrocarbon Act for et år siden, til tross for nesten enstemmig opposisjon fra det sivile samfunn," sa han. Christian Simard, daglig leder for Nature Québec.

Og vi vet jo svaret fra ministeren i går: reguleringen vi bli vedtatt.

Vi må ikke glemme all den oljen og gassen som i dag importeres til regionen, og landet. Signalene tyder på at innbyggerne tar til seg at det er langt mer miljøvennlig å produsere kortreist gass og olje, på mest mulig miljøvennlig vis, enn å importere fra land hvor miljøfokuset er mindre/ikke eksisterer.
Innlegg av: Pick Up (06.12.17 13:10 ), lest 2689 ganger

norman (06.12.17 12:49 ).

Det er ikke lenge siden Moreaus utsettelse av høringsfristen ble dementert og avskrevet som fake news. Alle lot seg lure.
I dag vet vi at utsettelsen ikke var fake news. Men hvem spredde dette falske ryktet, og hvordan i all verden kunne ryktet få så stor kraft at det skapte midlertidig kursoppgang? Dette var et nærliggende eksempel på juks og bedrag. Tenk deg da alt som foregår i Quebec!
Innlegg av: ak78 (06.12.17 13:02 ), lest 2737 ganger

En stor fordel at QEC har en så tydelig miljøprofil, samt har teknologi med gode resultater vedr å stimulere horisontale brønner med fracking uten kjemikalier (i Bakken-formasjonen).

QEC går jo også selv i front for en sterk miljøprofil! Jeg forundrer meg ikke dersom QEC sine innleverte kommentarer til pre-publiseringen av reguleringen taler for en innstramming av visse miljøhensyn! Dette for å både vinne sosial aksept, samt også styrke sin posisjon som et miljøvennlig olje og gass- selskap.

Innlegg av: krelish (06.12.17 13:09 ), lest 2701 ganger

Blir en fin dag dette, Qec ender i +, noen fikk jo aksjern slengt etter seg for 5 kr stykket.

Jo mere shorterne hyler, jo større grunn til og kjøpe seg opp. Slår aldri feil!!!
Innlegg av: danm (06.12.17 13:12 ), lest 2688 ganger

Det styrker også Qec. i forhold til at få tilladelser.
Innlegg av: ak78 (06.12.17 14:43 ), lest 2570 ganger

Tipper det blir stille på de protestantene også jeg nå....hoved argumentet har jo vært at fracking kan ødelegge grunnvannet og at det vil ødelegge landbruksarealer.
Landbruket gjør nok lurt i å holde munn fremover nå.

Landbruket har gjennom sitt bruk av kjemikalier de siste 50 årene forurenset grunnvannet. Dette blir beskrevet slik i dagens Journal de Quebec:

"... the contamination of Mercier lagoons, the worst toxic site in Quebec, where pollution has been accumulating for nearly 50 years."

Innlegg av: ak78 (06.12.17 14:43 ), lest 2576 ganger

linken:
http://www.journaldequebec.com/2017/12/05/quebec-a-trois-plans-pour-les-lagunes-toxiques-de-mercier
Innlegg av: Pick Up (06.12.17 14:55 ), lest 2499 ganger
Endret: 06.12.17 15:00

ak78 (06.12.17 13:02 )

Eneste sted Qec har "tydelig miljøprofil" må være her på Qec-trådene.
Qec er ingen major player i Quebec som du later til å tro og har minimal påvirkningskraft over for myndighetene.
Innlegg av: danm (06.12.17 14:51 ), lest 2525 ganger

Landbruget slår 2 fluer med et smæk. De får penge for at afgive jord og forurener ikke længere grundvandet.
Innlegg av: danm (06.12.17 15:04 ), lest 2458 ganger

PU, det er noget vrøvl, at Qec. ikke har en stemme, der bliver hørt. Binnion er præsident for industrien og har gjort meget for at kommunikere med myndighederne, har lært sig fransk, af samme årsag.
Innlegg av: Pick Up (06.12.17 15:26 ), lest 2332 ganger

Danm
Som president for industrien må Binnion tale industriens sak. Binnion kan ikke fremsnakke sitt eget selskap på bekostning av de andre. Binnion er president for en rekke selskaper som vil konkurrere med hverandre om oppdrag hvis den tiden kommer.
Innlegg av: Anadrol (06.12.17 15:09 ), lest 2423 ganger

Snakker han om samme gåsa?
Innlegg av: hebbe (06.12.17 15:10 ), lest 2428 ganger
Endret: 06.12.17 15:12

PU:
hva legger du i at de ikke har noen påvirkningskraft mot myndighetene og hvordan vet du at de ikke har det? Hva med følgende som Jason skriver (ref miljøprofil):

"We have been working on this clean gas plan since early 2017. The concept for this plan was outlined in our corporate presentation from March 2017. Now we need to turn the concept into a plan that can be executed in the field. This is work that is currently underway. This will be among the first in North America so we are assembling a coalition of engineering and other service companies to make this happen. We will have more information on progress, timelines etc. early next year."

Angående påvirkning skriver også QEC:
«It is a leader on social license to operate issues for its Utica shale gas discovery in the St. Lawrence Lowlands, Quebec»

http://m.marketwired.com/press-release/questerre-consolidates-antler-assets-through-acquisition-2241774.htm

Når jeg spurte Jason hva de legger i det:
"It means we are the company leading the charge with the government and the local municipalities to get back to drilling our Utica discovery"

Er enig med deg at de ikke er en major player, men kan jo hende de klarer å påvirke noe uten å være major..

Innlegg av: Pick Up (06.12.17 15:29 ), lest 2328 ganger
Endret: 06.12.17 15:34

Hebbe
Du synes å glemme at Binnion selv har uttalt overfor Moreau at de ikke har sosial aksept.
Ja, kanskje de klarer å påvirke noen uten å være major, men selskapet har langt fra den påvirkningskraften som noen innbiler seg her.
Innlegg av: hebbe (06.12.17 15:34 ), lest 2290 ganger

PU:
har ikke glemt det, men tror det kan ligge mer bak det som blir sagt offentlig.

Legger ellers merke til at du ikke svarer på spørsmålet..
Innlegg av: danm (06.12.17 15:23 ), lest 2366 ganger

PU, slår nogle store slag ind i mellem. Er det alder eller druk? eller begge dele?
Innlegg av: ak78 (06.12.17 15:29 ), lest 2340 ganger

QEC og Repsol samarbeider i Quebec ikke sant?
Har Repsol arealer uten QEC i Quebec?

http://www.ledevoir.com/documents/special/16-08_carte-hydrocarbures/index.html

Og området QEC/Repsol er inne blir beskrevet som indrefileet i feltet.
Innlegg av: Pick Up (06.12.17 17:48 ), lest 2109 ganger
Endret: 06.12.17 17:51

Ak78
Da får du henvise til partnerskapet med Repsol hvis det er det du mener og ikke bare skrive Qec. Meg bekjent har ikke Repsol signalisert noe som helst og vært vanskelig å forholde seg til.
Etter hva jeg har skjønt, innleverer Qec sitt utspill til høringsrunden uavhengig av Repsol.
Innlegg av: Pick Up (06.12.17 18:18 ), lest 2023 ganger
Endret: 06.12.17 18:32

hebbe (06.12.17 15:34)

Hvilket spørsmål?

EDITED
Sorry, nå så jeg det. De jobber mot myndighetene som alle andre. Som oljemygg ligger det i kortene at påvirkningskraften er minimal. J.D kan jo ikke innrømme dette.
Av en eller annen grunn har ikke Qec slått seg sammen med Repsol for å få større slagkraft når de fronter myndighetene. Ville faktisk lurt litt på dette hvis jeg var deg (!)
Innlegg av: Yankee (06.12.17 18:59 ), lest 1913 ganger
Endret: 06.12.17 19:08

Albertan to steer Quebec oil and gas lobby

Sources say Questerre Energy Corp. chief executive Michael Binnion has put his name forward to lead the Quebec Oil and Gas Association

-----------------------------------------
Quebec is 'like a social assistance recipient', says new oil lobby head

Quebec Oil and Gas Association president Michael Binnion wrote in his latest blog posting that the province needs to shake off its reliance on wealthier provinces
Innlegg av: iBulk (06.12.17 19:20 ), lest 1819 ganger

PU, mener å ha lest at Repsol lot QEC kjøre løpet for de begge. Det er naturlig at QEC som er Canadisk tar ordet i en slik sak og ikke et firma fra Spania.
Innlegg av: Yankee (06.12.17 19:26 ), lest 1785 ganger

Michall Binnion er "Sjefslobbyist" ikke bare for Repsol, men for hele Quebec Oil and Gas Association
Innlegg av: tuja (06.12.17 19:44 ), lest 1749 ganger
Endret: 06.12.17 19:45

Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 6. des 2017
Questerre Energy ligger i en tilnærmet horisontal trend og videre utvikling innenfor denne indikeres. Kursen har nå falt tilbake mot gulvet i trendkanalen, noe som bør gi en reaksjon opp. Aksjen tester støtten ved ca 5.00 kroner, noe som kan gi en reaksjon opp. Volumbalansen er positiv og styrker aksjen på kort sikt. RSI divergerer positivt mot kursen, noe som indikerer mulighet for en reaksjon opp. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på middels lang sikt.
Anbefaling en til seks måneders sikt: Kjøp (Score: 89)

Totalanalyse
Questerre Energy er teknisk positiv både på kort, mellomlang og lang sikt. Aksjen er nøytral på innsidehandler.
Anbefaling en til seks måneders sikt: Kjøp (Score: 85)
Innlegg av: Nano Rekyl (06.12.17 20:32 ), lest 1614 ganger

Philippe Couillard‏Verified account @phcouillard
Dec 1

Notre plan fonctionne : la bonne gestion des
Dette sier Philippe Couillard:

finances publiques, le développement économique et la prospérité, qui rendent tout possible, nous donnent les moyens de réinvestir dans nos priorités. Ensemble, nous bâtissons un nouveau #Québec. #assnat #polqc
Translated from French by Bing

Our plan is working: the good management of public finances, economic development and prosperity, who make it all possible, give us the means to reinvest in our priorities. Together, we are building a new #Québec. #assnat #polqc

Lykke til!
Innlegg av: hef10ponni (06.12.17 20:42 ), lest 1560 ganger

At 20 (!) innbyggere av totalt ca. 31 000 er ikke særlig imponerende. Forhåpentligvis er ikke "sosial aksept" et så stort problem her som flere kanskje tror.

Har vertfall god tro på caset, og som flere nevner så er Canada tross alt veldig likt Norge. Men i denne verdenen så vet man aldri, det kan fort snu selv om sannsynligheten ikke er fullt så lav.

Hef10
Innlegg av: Gordon.Gekko (06.12.17 20:53 ), lest 1521 ganger

https://questerre.wordpress.com/2017/12/06/desjardins-gjenapner-for-karboninvesteringer/

https://questerre.wordpress.com/2017/12/06/jordan-gjor-seg-klar-for-oljeskifer-rafinering/
Innlegg av: Domus (06.12.17 21:15 ), lest 1456 ganger

Et par ting fortjener kommentar :

Ketchup etterlyser Repsols interesse. Greit nok. Imidlertid er dette et klart valg fra aktørene. Hvis en major som Repsol står i frontlinjen, kan dette vekke opp mer motstand. Så enkelt. Repsol holder seg i bakgrunnen og kommer til syne når/hvis tid for framtidsplaner kommer.

Når det gjelder motstanden i Lotbiniere så står blant annet Carole Depuis fram. Hun er en profesjonell og relativt ekstrem aktivist. I tillegg er hun ikke fra Lotbiniere...

Hvorfor hyres hun inn? Hvorfor ikke bruke Lotbinienere som motstandere mot fracking?
Innlegg av: ak78 (06.12.17 21:37 ), lest 1351 ganger

Det flere nevner stemmer også med mitt inntrykk av medienes fremstilling i alle fall....Repsol har også selv uttalt at de holder seg i bakgrunnen pga at de som produsent ikke ønsker eksponeringen, Binnon er talsmann for hele bransjen i Quebec, samt som kartet (link lenger opp i tråden) viser at QEC/Repsol sine arealer er største areal i Quebec, og regner vi med Gaspie halvøya er QEC på topp 5 i størrelses orden (etter Petrolia, Junex, Marzcorp og RES) . Dessuten har det blitt uttalt at QEC sine arealer er sweet spot etter reserve-tallene ble justert opp i 2011.

Ellers vil jeg si at endringene i lovgivningen i Alberta som ble offentliggjort i kveld er positive nyheter for QEC. Alberta strammer inn lisenstilbudet og gir til tillatelser til firmaer som kan vise til miljøhensyn, betalingsevne og seriøsitet.
Innlegg av: hebbe (07.12.17 06:38 ), lest 1004 ganger

Enige i det Domus skriver angående Dupuis:
"We understand the person referred to in the article has very strong views against oil and gas development. Most importantly, we understand she is not even a resident in the Lotbiniere MRC."

Det som også blir spennende å se er hvordan støtten til QEC's operasjoner er i området etter reguleringene er godkjent:
"As you may know in the area, we had over 90% support for our operations in the past so we are hopeful this remains next year."
Innlegg av: Anadrol (07.12.17 07:24 ), lest 915 ganger

Hvorfor i alle dager skal Repsol blande seg inn?

Det går jo sin gang uten dem,Binna å politikerne jobber jo som bare det.
Innlegg av: Stranger (07.12.17 07:44 ), lest 868 ganger

Jeg har fået det bekræftet at QEC planlægger pilot sammen med Repsol.
Innlegg av: Anadrol (07.12.17 08:08 ), lest 792 ganger

Ja hvem ellers skulle det vært?
Innlegg av: Stranger (07.12.17 09:09 ), lest 654 ganger

Anadrol
Alene.
Innlegg av: Pick Up (07.12.17 09:17 ), lest 587 ganger
Endret: 07.12.17 09:34

Stranger
Takk for info. Jeg har lurt lenge på dette. Men Repsols deltagelse kan virke provoserende. Så enkelt er det for å sitere en annen på strengen. På den annen side er Repsols deltagelse en ubetinget styrke hva prosjektering og gjennomføring angår hvis den tid kommer.
Innlegg av: Pick Up (07.12.17 09:26 ), lest 541 ganger
Endret: 07.12.17 09:47

De 20 demonstrantene til Gunnarius er blitt kommentert i det vide og det brede og nærmest ledd av.
Men ingen bortsett fra undertegnede har kommentert følgende utsagn fra Gunnarius:

"Dersom samtlige ordførere/prefects i MRC opprettholder tilbalkemeldingen fra befolkningen, så finnes det ikke sosial aksept i Lotbinière"

Selv husker jeg den gangen Chris56 fortalte om en ordfører som var positivt innstilt til fracking og jubelen på forumet sto i taket.
Innlegg av: tuja (07.12.17 09:30 ), lest 510 ganger

PANG!
Innlegg av: norman (07.12.17 10:28 ), lest 372 ganger

Næringslivet i Quebec regionen ønsker lokal utvinning av hydrokarboner velkommen. Bra for miljøet og bra for økonomien.

http://context.capp.ca/articles/2017/commentary_forget-of-fccq

Innlegg av: tuja (07.12.17 10:43 ), lest 308 ganger

Nice.

Begynner det endelig å gå opp for folk hvor dette er på vei?

:)
Innlegg av: danm (07.12.17 10:43 ), lest 311 ganger

Artiklens indhold falder godt i tråd med det regeringen vil. 2018 bliver et vendepunkt i Quebec.
Innlegg av: elviira (07.12.17 12:09 ), lest 192 ganger

På vei mot dobling
STERK KJØP!
Innlegg av: Anadrol (07.12.17 12:14 ), lest 171 ganger

Ei gås på steroider!!

Last opp!!!