Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Olje og energi
Innlegg av: wwbwb (05.12.17 15:01 ), lest 2112 ganger
Ticker: DNO

DNO. God jul til styre, ledelse og medarbeidere.

Dette er kanskje litt tidlig, men hvis det siste ordet er sagt fra deres side for 2017, kofferten er pakket, ferieboligene rengjorte og barskapene er fylt opp så vil jeg benytte denne muligheten.

Takk for 2017, takk for deres vilje til å opplyse oss med sparepenger i deres klokskap. Takk for deres opplysninger rundt deres situasjon som selskap i borgerkriger i Mena og takk fordi dere ikke tvinger oss til kjøp av aksjer i DNO.

Ha en riktig god jul og et godt nytt år.

og husk at deres informasjon på DNO sin hjemmeside gjelder til den er slettet, ergo kanskje også til neste år.

"We treat stakeholders fairly by adhering to high standards of governance"
Innlegg av: wwbwb (05.12.17 15:43 ), lest 1226 ganger

RE^1: DNO. God jul til styre, ledelse og medarbeidere.

En ting.
Selv om DNO kursen faller med 1 krone eller mer de neste ukene er jeg ikke sur på dere.
Så hygg dere i luksus med Beluga og Charles Heidsieck.
Dette kan dere manipulere i regnskapet sammen med feriebolig og det skulle da bare mangle! Kurs er ikke billige nå om dagen og lett manipulerende. 10 timer kurs aktivitet ved matbordet?
Innlegg av: europa (05.12.17 15:48 ), lest 1194 ganger

Det var no i overkant hyggelig sagt da. Men er man en god aksjonær så.......
Innlegg av: wwbwb (05.12.17 16:12 ), lest 1134 ganger
Endret: 05.12.17 16:19

Huff dette er da ikke så pent?

9,260NOK-0,56(-5,65 %)
16:09Oslo Børs

Vel vi håpe de er på ferie allerede og slipper slike negative tall.

Skal vi tro ryktene er 8,30 ikke utelukket, men med 1 mnd. ferie(?) kan jo kursen stige før de oppdager det. Hvis de oppdager det får vi håpe de ikke er bakrus invalide, men som ellers totalt likeglade.
Innlegg av: oldtimern (05.12.17 16:16 ), lest 1118 ganger

Jahade nab inversterat i bitcoin i stället för dno, 2010, hade man varit rik, lätt o va efterklok
Innlegg av: wwbwb (05.12.17 16:29 ), lest 1082 ganger

Slikt er da svært lite kammeradelig små 3 uker før jul!

DNO:BOFAML NEDGRADERER TIL "UNDERPERFORM"

Oslo (TDN Direkt): Bank of America Merrill Lynch har nedgradert DNO til "underperform" fra "neutral", melder Bloomberg News tirsdag.

BNS, finans@tdn.no

TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Innlegg av: anderix (05.12.17 16:31 ), lest 1052 ganger

8,30, da vurderer jeg å bli DNO aksjonær igjen. Hilsen en som solgte på (nesten)topp. God jul;-)
Innlegg av: wwbwb (05.12.17 16:46 ), lest 1027 ganger

Dagens omsetning var den høyeste i løpet av de siste 14 dagene og også den med størst kursnedgang.

Jeg håer ikke styre, ledelse eller medarbeidere får denne viten.
De fortjener å hygge seg en 4-5 uker`s tid uten problemer. Hvis så er tilfelle.

Svøm nå ikke for langt ut etter for mange glass med det gode!

Innlegg av: Stevepick XL (05.12.17 16:59 ), lest 993 ganger

En flott aksje for shortere og baisere, mossa gjør en formidabel jobb, fortjener hver krone ))
Innlegg av: Anywhere (05.12.17 17:03 ), lest 971 ganger

Hvor mange shorttrades har du lykkes med i det siste i DNO, Steven?
Innlegg av: Ka'l (05.12.17 17:18 ), lest 937 ganger

Det ville jo vært bra om DNO-styret bevilget oss lojale aksjonærer et slags julegratiale!
K
Innlegg av: wwbwb (05.12.17 17:34 ), lest 907 ganger

RE^2: DNO. God jul til styre, ledelse og medarbeidere.

Ka'l
Nå syns jeg du strekker den lovlig langt.
Styre ledelse og medarbeidere er de som skal pleies i et selskap, de sliter for oss som setter penger i et selskap, alle oss som tjener på DNO ledelsens gode sikre vurderinger. Vurderinger som blir velsignet av et fantastisk styre som godkjenner de samme og som blir utført til punkt og prikke av en fantastisk stab av medarbeidere.

Nei, det er vi, aksjonærene som skal gi gratiale til denne staben og ikke bare til jul!
Selv har jeg sendt en av de største flyttekassen du kan kjøpe i normal handel til Bijan Mossavar-Rahmani. Den var fylt med luftboller, helt uten krem, for fordeling. Dette for hans åpenhet og generøs fordeling av informasjon under selskapets situasjon i enda en "borgerkrig" etter hans elskede "gasspedal" enda engang var trykket til bunnen i Kurdistan.
Innlegg av: Jallaballa (05.12.17 17:51 ), lest 871 ganger

Hahaha...

Jeg syntes vi burde lage en ny webside for DNO, sende den og spørre dem om hva de syntes... de vil nok sette pris på å få en oppdatering gratis...

Spørsmålet er vel om de hadde vært helt enige i innholdet...
Innlegg av: oto1 (05.12.17 18:22 ), lest 823 ganger

Tja.

Litt overraskende at fallet kommer nå, og ikke for en måned, to siden.

Men, men. Passer jo meg bra da.
Innlegg av: Stevepick XL (05.12.17 18:23 ), lest 824 ganger

Lenge siden vi har sett så lav kurs som i dag....er det rykter om betalingstopp ? Ikke bli overrasket, jeg har advart mot nettopp dette :))
Innlegg av: jantt (05.12.17 18:43 ), lest 782 ganger

Havde håbet vi sluttede 2017 omkring kurs 15, men det sker ikke. Tror vi skal være glade hvis kan slutte året over 10.
Det gik helt galt da KRG begyndte afstemning om selvstændighed. Paphoveder :(
Nå må håbe på kurs 15 om et halvt år.
Innlegg av: oto1 (05.12.17 18:52 ), lest 761 ganger

Kurs 15 kommer maks en mnd etter at det er en politisk løsning på konflikten.

Men når den kommer, ja det vet ingen.
Innlegg av: wwbwb (05.12.17 19:00 ), lest 745 ganger

"Innlegg av: oto1 (05.12.17 18:52 ), lest 16 ganger
Kurs 15 kommer maks en mnd etter at det er en politisk løsning på konflikten.
Men når den kommer, ja det vet ingen."

Vel hvis du har rett kan jo kurs 15 komme dagen etter en politisk løsning.
Det er 26 dager til nytt år.
Innlegg av: oto1 (05.12.17 19:07 ), lest 728 ganger

wwbwb

Ja, jeg har ikke sagt at 15 ikke er mulig til jul.

Men jeg har jo ikke noen særlig tro på noen politisk løsning i år.

Jeg har dog mindre tro nå på en katastrofe, og tør å kjøpe igjen.

Men risky er det absolutt fortsatt.
Innlegg av: wwbwb (05.12.17 19:08 ), lest 728 ganger

:)
Innlegg av: wwbwb (05.12.17 20:43 ), lest 626 ganger

oto1
Jeg tror ikke noe på DNO kurs 15 før eller etter jul.
Jeg holdt kun litt narr med deg og det du skrev.
Skal DNO nå 15 må de få inntekter fra andre steder enn Kurdistan, fra andre steder enn Irak.
Tiden renner også ut for DNO, DNO har ikke muskler nok til og plukke det beste og uten det beste så vinner du ikke på tampen av en historie.
Nå nærmer DNO kursen din drøm rundt 7 tallet og da kan du selvfølgelig høste litt før neste nedgang.
Ellers syns jeg fremdeles du er en svindler, det kan du sikkert godt leve med. I alle fall av gml. erfaring.
Innlegg av: oto1 (05.12.17 20:54 ), lest 604 ganger

wwbwb

At du ikke har peiling, det vet vi jo.

DNO med sine reserver og produksjon i Kurdistan stiger til både 20 og 25 med en politisk løsning.

Nå er ikke oljeprisen så langt unna målet på 70, og da mangler bare en økning i produksjonen til ca 150k fat/dag før det teoretisk kursmålet på 40 blinker i det fjerne.

Men alt dette, både kursoppgang og produksjonsøkning avhenger av fortsatt betaling fra KRG.
Og det er den som nå er mye mer usikker enn bare for noen måneder siden.

Det er noe absolutt alle skjønner, muligens med unntak av en eller to..

Og at du ser på meg som en svindler, på tross av at jeg spiller med helt åpne kort, er vel ikke så rart.
Når man ikke har andre unnskyldninger for å forklare at andre tenker annerledes, så må man vel ty til svindelkortet.

Couldn't care less.
Innlegg av: Jallaballa (05.12.17 20:56 ), lest 600 ganger

Lurer på når Mossa skal ønske aksjonærene god jul..??

.. noen som tror det blir denne julen ?

......
Innlegg av: wwbwb (05.12.17 21:07 ), lest 590 ganger

oto1
utrolig mange ord for

"Couldn't care less." (kopi fra din tråd)

Selv er jeg ikke helt sikker på hva "Couldn't"
betyr, men jeg tror kanskje det betyr at du driter i hva andre tenker eller gjør så lenge du ser en profitt, uansett hva andre mister.

Innlegg av: prikken (05.12.17 21:17 ), lest 563 ganger
Endret: 07.12.17 10:20

.
Innlegg av: oto1 (05.12.17 21:22 ), lest 549 ganger

wwbwb

Couldn't betyr Could not.

Når jeg solgte dno så var ikke det for å få en fortjeneste på et fall.
Det var ren sikring mot det jeg så på som en reell fare for en kursmassakre.

Den faren er slett ikke over, men jeg vurderer altså sannsynligheten for en slik massakre som adskillig mindre.

Det betyr slett ikke at dno ikke kan falle en god del mer på en eventuell betalingsstopp.
Den sannsynligheten er stor.

Men det tror jeg i så fall blir av en mer kortsiktig affære, og at DNO etter hvert vil ta seg opp igjen.

Det jeg savner mest av alt er et oppkjøp i Norge slik at nedsiden blir begrenset.
Per nå er det mye som står og faller på KRG sin evne til å betale for produksjonen.
Innlegg av: wwbwb (05.12.17 21:23 ), lest 548 ganger

oto1
Hvis dette er også deg under et brukernavn jeg ikke har oppdaget. Vel så forstår jeg heller ikke dette:

"ha du bæsa på dg"
Innlegg av: prikken (05.12.17 21:23 ), lest 545 ganger

du er ikke frisk i ditt lille hode stakarss
Innlegg av: portion (05.12.17 22:34 ), lest 466 ganger

Opp igjen i morgen da?

PM Abadi: Baghdad ready for conditional dialogue with Erbil

ERBIL, Kurdistan Region – Baghdad is ready to enter talks with the KRG if it takes certain steps, Iraqi Prime Minister Haider al-Abadi said on Tuesday, adding that Iraq has taken initial steps to pay state employees of the Kurdistan Region.

Abadi said his government welcomes dialogue between the two governments, but such talks have to be based on “sound pillars.”

“I am ready for dialogue on a governmental level – a government delegation from here, and a government delegation from their side,” Abadi said in his weekly press conference.

His government is under international pressure to begin dialogue with the KRG to resolve tensions after the Kurdistan independence vote in September and Iraq’s military incursion into the disputed areas in October.

Referring to his recent phone call with French President Emmanuel Macron on the subject, Abadi said he reiterated that Baghdad believes in dialogue, as he had stated when in Paris on October 5.

He described Kurds as “our nation” and therefore they don’t need someone else to “put pressure” on Baghdad to provide services to the Kurdish population.

He said that his government must have its own “means” to reach the Kurdistan Region. Baghdad wants to exert federal authority throughout the disputed areas and international entry points, including the airports.

France has taken a lead role to try to bring the two parties to the table.

President Macron hosted a Kurdish delegation headed by KRG Prime Minister Nechirvan Barzani last week where he set terms for dialogue between Erbil and Baghdad, largely focusing on the implementation of all articles of the Iraqi constitution, including Article 140 that concerns the fate of the disputed areas such as oil-rich Kirkuk, and the imposition of Baghdad’s authority over international borders.

PM Barzani repeated on Tuesday that his government is ready for dialogue if Baghdad agrees to it. He had earlier said that Erbil refuses to meet any demand from Iraq before negotiations begin.

Macron spoke by phone with US President Donald Trump on Monday and both stressed the need for dialogue to resolve outstanding issues between Erbil and Baghdad.

With regard to the KRG’s share of the federal budget that has been cut since early 2014 and the issue of public servant salaries, Abadi said Baghdad has already procedures towards paying the KRG’s employees.

He said the Iraqi government has taken steps to audit the KRG’s employee list.

He claimed that citizens from inside the Kurdistan Region have informed him that Baghdad should not pay the salaries without first auditing the KRG’s workforce.

“Auditing does not take too long a time. We have begun initial auditing,” Abadi said, adding that the Iraqi financial auditing department is tasked with this process and he has assigned a special committee from his office to coordinate with KRG authorities in this regard.

The KRG has previously accused Baghdad of not taking practical steps to audit the payroll, saying that the central government refused to receive the KRG’s biometric record completed earlier this year. According to that record, the KRG has 1.2 million employees.

Iraq’s 2018 budget bill is currently before the Iraqi parliament. Kurdish factions in the legislature refused to attend two sessions over the weekend when lawmakers concluded that the KRG’s population should be used as a metric to decide Erbil’s share.

The KRG is demanding 17 percent of the budget, as has been the case since the formation of the new Iraq in 2003. Baghdad has pushed to reduce that to
Innlegg av: Stevepick XL (05.12.17 23:19 ), lest 422 ganger

Blir aldri noen fred i Irak, glem det ! En suppe som vil vare uendlig ! Krigerske folk i hele regionen som ikke ønsker fred !
Innlegg av: Gambler100 (05.12.17 23:27 ), lest 397 ganger

Blir mye dritt av å blande innavl med religion.
Innlegg av: prikken (05.12.17 23:44 ), lest 384 ganger

Har du bæsa på dg
Innlegg av: NotNamedHurry (06.12.17 06:34 ), lest 307 ganger

Muntergöken du skriver

"En suppe som vil vare uendlig ! Krigerske folk i hele regionen som ikke ønsker fred !"

Kan du ge oss ett enda namn på alla de som du drar över en kam ?

Om du hade någorlunda koll skulle du åtminstone ha en susning om hur trötta innevånarna i norra Irak är på girigt folk som bråkar och vill ha deras lättåtkomliga olja.

Det är enkelt att sitta på kanten av en halvö i utkanten av världen,inte alltför långt från Arktis och hitta på sagor, men det är bara korkat att uttala sig om folk du inte känner.

Jag kan däremot förstå att det är ett stort problem för andra oljeproducerande länder om det blir fart på den billiga oljeproduktionen i norra Irak.