Det nye forumet finner du her

Tilbake til: IT og kommunikasjon
Innlegg av: Sente (05.12.17 12:34 ), lest 3308 ganger
Ticker: FUNCOM

Funcom - nyttårs rakket?

En nyttårsrakket er en aksje som har hatt en nedgang gjennom året. Effekten skyldes folk som selger seg ut av en aksje hvor de har papir tap for å få redusert skatt, for å så kjøpe seg inn igjen etter nyttår. Dersom det er lite aksjer til salgs i Januar vil prisen derfor presses opp.
Funcom var på sitt høyeste på 5,8 og de som har kjøpt i de tiden har unektelig et papir tap.
Spørsmålet er da, tror dere Funcom får et nyttårs rally? Sitter folk med papir tap enda, eller har de solgt for lenge siden? Eller kanskje de ikke ønsker å risikere effekten, og derfor sitter med papir tap gjennom vinteren?
Innlegg av: Hektar (05.12.17 20:00 ), lest 2074 ganger

RE^1: Funcom - nyttårs rakket?

Kan vel gå begge veier. Mtp at mange tok god gevinst i starten av året er det naturlig å tro etter fallet siden at en del velger å realisere tapet for å spare skatt.

Siden de også får mulighet til å kjøpe tilbake billigere etter rødt Q4 er jo også noe å tenke over. Avhengig av omstendighetene så klart i forhold til BD og nye oppdateringer til CE. Hva som skjer med SWL og oppdateringer der er liten grunn til å bry seg merkbart med pga null interesse for spillet, men kan gi et kortsiktig løft. Men dersom omstendighetene er som de er nå er det bare tåpent å være sta og sitte beinhard gjennom - Hva får du igjen for det?
Innlegg av: Syriner10 (05.12.17 20:23 ), lest 2025 ganger

Hvem vet, kjenner ikke den slik at jeg tør spå.
Innlegg av: Shortie (05.12.17 21:42 ), lest 1934 ganger
Endret: 05.12.17 21:47

Hva er skjebnen til absolutt alle nyttårsraketter?

Man tenner på. De fyker i vei. Og..

/S

Edit

Ellers ønsker jeg alle lykke til fremover.
Jeg holder meg borte til den fullstendig hjernedøde Tool-idioten blir bannet fra forumet. En gåte at han fortsatt er her. Må være nevøen til Trygve..

Innlegg av: Kristiane1 (05.12.17 21:46 ), lest 1913 ganger

Tror du tar feil om Q4. Hvorfor skal kursen være noe lavere en ved Q2?

Du både håpet og trodde at vi skulle langt ned på 1 tallet da vi lå å vaket rundt 2.0x, så det lønte seg helt klart å holde på aksjene.

Eller kanskje du ikke trodde på dommedagsprofetiene dine allikevel? Siden det kan virke som om du har kjøpt deg inn igjen nå litt lenger opp?

Men helt klart lurt å selge ved q3 slipp, så du er vel break even.. You win some and you lose some.

Personlig tror jeg Q4 blir bedre en Q2 og vi nærmer oss full release på PC samt PS4 release etter Q4 rapporten. Tror kursen bør være høyere basert på bedre resultat + forventninger. Bearded nyheter er også nærmere for hver uke/mnd vi passerer. Tiden jobber for kursen nå.
Innlegg av: Tigerberget (05.12.17 21:49 ), lest 1906 ganger

I løpet av 2017 så har vel Funcom vært en valentinesrakett...nei vent nå litt, St.Hansrakett...nei nå tuller jeg, høstrakett...nei nei nei, nå endelig en nyttårsrakett.

Det store spørsmålet er vel hvilket årstall denne raketten tar fyr for den har usannsynlig lang lunte.
Innlegg av: Hektar (05.12.17 21:56 ), lest 1890 ganger

Håpet? Nei, jeg trodde og tror fortsatt. Økningen har kommet uten noen form for prestasjon fra Funcoms side. Tvert imot et salg som flyttet varer som bestemor med gåstol. Det selges ikke spill. Det er fakta man ikke kan krangle med. SWL har svært få aktive spillere. Det er fakta man ikke kan krangle med.

Q3 berget 1 MUSD. Med Frozen North, SWL lansering og Xbox lansering av CE. Hvordan skal de unngå rødt Q4? Igjen, det selges ikke spill, det er få aktive i SWL og i julesalget er Funcom begravd av store, populære titler fra høstslippet.

Hvordan?
Innlegg av: labrat666 (05.12.17 22:03 ), lest 1864 ganger

Hur kan du sige der er 0 salg i spillet, begrund venligst at de sælger absolut 0 ?
Innlegg av: Kristiane1 (05.12.17 22:06 ), lest 1845 ganger

Feil feil feil.

Det selges spill. Reviews tikker inn jevnt og trutt. Flere en i q2. Swl aktiviteten er laber mellom content men folk betaler allikevel. Swl tjener mer i Q4 en TSW gjorde i Q2.

Begge deler er fakta du ikke kan bestride.

Du vet ingenting om kost i Q4 vs Q2. Det vi vet er at i Q3 var det betydelige kostnader/investeringer utover det som var i Q2.

Hektar. Du tar feil nå.
Innlegg av: Hektar (05.12.17 22:07 ), lest 1849 ganger
Endret: 05.12.17 22:15

Bægrundelse finder jer higer:
https://steamdb.info/app/440900/graphs/

Red: Beklager, men jeg har rett rett rett. Jo, vi vet en god del om kostnader i Q4, selv med Funcoms fortsatte forsøk på hemmelighold. Dårlige salgstall og høye kostnader. Å falle tilbake på "steam-cut" og "xbox-cut" er for sent nå dessverre, dermed faller første unnskyldning i grus.

One offs? Som hva? Xbox var in house. SWL var in house. PS4? Utleid. Den kostnaden forsvinner ikke.

Bare så vi er på samme side: For å gå i pluss (fortjeneste) må inntekt (salg) overskride kostnader (utgifter). De har brukt opp muligheten til kreativ bokføring for tidlig dessverre.

Morsomt at du ikke gir deg da, hvem har hatt rett om Funcom? Du...? Eller jeg?

Du må kunne følge før du kan lede. Protip.
Innlegg av: Kristiane1 (05.12.17 22:08 ), lest 1841 ganger
Endret: 05.12.17 22:09

Må legge meg da jeg skal med 6 flyet til DUS =0, så du får siste ordet her Hektar. Men du tar uansett feil ;)
Innlegg av: anderix (05.12.17 22:10 ), lest 1828 ganger

Blir alle nyttårsraketters mor dette. Her er det bare å sette seg tilbake å nyte himmelferden;-)
Innlegg av: labrat666 (05.12.17 22:11 ), lest 1829 ganger
Endret: 05.12.17 22:19

Altså en algoritme der er dynamisk for aktive spillere og ikke registrere dem som køber, kigger og smutter og venter på fuld launch?

EDIT: fedt at du begynder at skrive at du retter i dine indlæg, kan du ikke gå tilbage og gøre det i dine 20 andre (kendte) du har rette i?
Innlegg av: Hektar (05.12.17 22:18 ), lest 1785 ganger

Dett er ige ælgoritme. Dett ær indsamlede data fra steam brukære. Nætop statistig.
Innlegg av: labrat666 (05.12.17 22:20 ), lest 1779 ganger

Så du ved faktisk ikke hvad der er solgt via den statistik, selvom du bruger den som target for salg?
Innlegg av: Hektar (05.12.17 22:23 ), lest 1763 ganger

Jo man ved. Det ær sånn statistig fungerer.
Innlegg av: labrat666 (05.12.17 22:26 ), lest 1751 ganger
Endret: 05.12.17 22:28

Ja statsestik kan man altid vende tik sin ejen fordel.

Hvad sælger man på steam ved at ligge mellem 100 og 200 på GTS? Absolut 0, som steamspy viser, eller lidt op lidt ned?

Er det sikrer at fly en at køre bil?

Ja over antal KM

Over antal ture NEJ

Der er din statistik!
Innlegg av: Hektar (05.12.17 22:34 ), lest 1706 ganger

Nei, man kan ikke vende dette til sin fordel. Du forstår det er litt vanskelig å diskutere med en som ikke forstår hva statistikk er.

Altså, jeg vet ikke hvilket konfidensintervall steamspy bruker men vil tro z = 1,96. Dette er lett å finne ut men gidder ikke. Problemet er at høyere utvalg (n) gir mer korrekt fordeling. Nå sitter vi her og tolker titusener av salg, ut ifra 120 millioner steam-brukere. Ser du problemet?

Bør samtidig nevnes at flere utviklere har uttalt steamspy er innen +-10% (selv om enkelte har funnet eksempler på 20% og derfor MÅ (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) CE estimatene være pluss 20% (men selvfølgelig IKKE minus)). Likevel, det har null å si. Legg på 10%. Hva har du? 715k salg. Hva er dette? En dråpe i havet i forhold til kostnader som skal dekkes.

Så beklager, informasjon vi har tilgjengelig tilsier minus i Q4. Ganske heftig sådan. Selv mine egne pessimistiske anslag for Q3 var 300% høyere enn fakta. Og jeg var virkelig blant de laveste, foruten Sente som traff knall.

Andre, who shall remain nameless, estimerte 500-1000% høyere enn fakta. Hvem bør du stole på........
Innlegg av: labrat666 (05.12.17 22:44 ), lest 1681 ganger

Syntes jeg beviste hvad statistik er? Den ene eller den anden vej, som man selv vil dreje det?

Jeg vil meget gerne lære, jeg er ikke negativ, jeg ser stadig ikke evidens for at der er 0 salg.

Vil gerne have du viser det du ikke gider tage tid til at vise.

Hvad er salget for at ligge 100 til 200 GTS i forhold til din statistik og hvad genere det på bundlinjen i forhold til udgifter i Q4.

Innlegg av: Hektar (05.12.17 22:49 ), lest 1658 ganger

Ja det kan krangles opp og ned. Derfor jeg forholder meg til midten av konfidensintervallet (synlig sum). Og det er hverken vridd eller snudd dessverre. Så da er du som vrir og snur om du mener høyere. Ironisk.

#200 GTS ja... høres fantastisk ut. Hvor mye selger #199? 10 spill om dagen? 100? 1000? Vet du ikke? Så det har altså null å si siden vi har steamspy basert på faktisk innsamlet data fra en populasjon? Jaja da så.
Innlegg av: labrat666 (05.12.17 22:51 ), lest 1651 ganger

Hvad er evidens for at det er 10 spil på 100 til 200 GTS om dagen?

Innlegg av: Hektar (05.12.17 22:53 ), lest 1640 ganger

Det er nettopp dette jeg spurte deg etter ;) Hehe skal du sette noen fast så må du nesten lese det de sier også =)

Du spør meg etter evidens, jeg spørger dig. Mitt evidens er en statistisk fordeling basert på faktiske data. Ditt evidens er tro, håp og drømmer.

Og selv om aksjekurs tidvis kan gå basert på tro, håp og drømmer så er det dessverre en annen sak med faktiske økonomiske resultater. Disse er basert på... ja resultater. Realiteter. Fakta. Ikke tro, håp og drømmer.
Innlegg av: labrat666 (05.12.17 22:58 ), lest 1628 ganger
Endret: 05.12.17 23:00

NEj nej du siger 0 ifølge steamspy, det er dit evidens.

Det evidens jeg har set tjener 100/200 GTS altså penge, du siger 0 og baserer det på steamspy?

Seriøst tjener funcom 0?

Der er solgt 0???
Innlegg av: Hektar (05.12.17 23:01 ), lest 1609 ganger

Aaaaaaaah, da forstår jeg. Du er opphengt i "0". Altså, du mener dette er en stor forskjell fra 100 eller 1000 eller 5000. Stor nok til å sette i gang med massiv spamming. My bad, jeg er liksom vant til å diskutere ting som relevante jeg da uheldigvis.

Men men, for the sake of the argument, og det er ganske morsomt, så står jeg på dette på pure spite. 0. Ingenting. Niks, nada. Se steamspy var oppe i 675 000, ned til 635 000, nå på 650 000. Derfor kan argumentet gjøres til å påstå negative (!) salg. Tihihihi =) Det leveres tilbake mer enn det kjøpes med andre ord. Pengene fosser ut. Huff og huff.
Innlegg av: labrat666 (05.12.17 23:03 ), lest 1599 ganger

Du svarer ikke på GTS, hvordan kan man ligge på GTS listen 100/200 uden at sælge, er det 0 om dagen eller er det????
Innlegg av: Hektar (05.12.17 23:09 ), lest 1590 ganger

Hvor mye selger #99? Hvor mye selger #199?

Husk, et salg er ikke et reelt salg om produktet leveres tilbake. Hvor mange har du faktisk solgt om du selger 10 og 10 leveres tilbake?

Hehe =) Du likte ikke den nullen du? Hva har det å si. Om det selger 10 spill om dagen dekker det lønnen til 2-3 personer. Det jobber 120 i Funcom. 10 spill dekker ikke rumpevarmer i bilen til Schreiner :(
Innlegg av: labrat666 (05.12.17 23:15 ), lest 1573 ganger

Tag det lugnt. Diskutere bare,

Men er dine data er baseret på at spil bliveret returneret?

Ja du skriver 0 salg, derfor må du vel sige at der er 0 salg, ikke 100 ikke 1000 osv. jeg ser evidens for GTS 100/200 sælger for 9K$/24$K om dagen.
Innlegg av: Hektar (05.12.17 23:25 ), lest 1482 ganger

Haha =) Typisk defensive, nervøse aksjonærer. Spikrer seg fast. Dessverre er ikke dette en diskusjon verdt å ha. Du vet hva jeg mener. Jeg sa ikke null, jeg sa det selges ikke spill. Om du tolker null er det fordi du er nervøs og defensiv.

Så, vi avslutter dette i påvente av mer interessante temaer.

Og jeg gjentar: Det selges ikke spill. Det selges så absolutt ikke spill. Inntekten er ikke-eksisterende. De taper penger hver eneste dag. Akkurat som langtidshaussende Funcom-aksjonærer.
Innlegg av: labrat666 (05.12.17 23:31 ), lest 1470 ganger

Det er modtaget :) vi for se, de sælger trods alt og vi må se hvad regnskabet siger i Q4. Er overhovedet ikke desperat, sidder langsigtet på en 2 års periode i Funcom, så er bestemt ikke nervøs for kursen da det er en roulette jeg har regnet med at kunne tabe.

Ha en god aften Hektar :)
Innlegg av: Hektar (05.12.17 23:48 ), lest 1425 ganger

Sitte langsiktig i Funcom (da mer enn 3-4 måneder) er det mange skrekkeksempler på. Velg dine investeringer med omhu.
Innlegg av: LesDeplorables (06.12.17 04:15 ), lest 1356 ganger

Du har rett i at det er relativt labre salgstall for øyeblikket Hektar.

Når det er sagt så må det også sies at dette kun indikerer word of mouth typen salg, da det ikke har foregått salgsfremmende aktiviteter i kvartalet inntil nå.

Blir jo et weekendsalg nå til helga som ganske sikkert vil bli merkbart.

Nå får vel Q4 regnskapene drahjelp av inntekter fra Xbox salg i Q3, så at akkurat Q4 skal bli så blodrøde tror jeg ikke.

Men, jeg har sagt det før, Q1 2018 vil isolert sett bli en rød affære. Særlig sammenlignet med Q1 2017.

Siste blogginnlegg fra Funcom tilsier at de holder fast ved launch i Q2, tydeligvis også ganske tidlig. Resultatet for Q1 vil derfor bokstavelig talt drukne i full launch støy.

Med referanse til nevnte blogg-inlegg så ser jeg det som betryggende at man nevner at man innser at ikke alt man har planlagt blir klart til launch, man vil derfor kvalitetssikre hva man holder på med og heller lansere utvidelser senere.

Det er fremdeles en god del nytt som skal implementeres, så tvilere vil nok ha nok av referanser å vise til helt inn mot launch på ting som må fikses osv.

Og vi som tror på selskapet vil på vår side kunne glede oss og fantasere om at Funcom faktisk klarer brasene denne gang. Klarer nettopp det å holde både ord og deadlines og bevise for omverdenen at dette er 2.0, og at gamle referanser til gammel moro ikke holder vann.

Innlegg av: labrat666 (06.12.17 07:36 ), lest 1312 ganger

Min Funcom investering er et sats, men ikke penge jeg ikke har råd til at tabe. Jeg er helt enig i at den er volatil og med stor risiko.

Men jeg ser et Funcom der kommer stærkt ud af 2018, så der sidder jeg ud.
Innlegg av: Bullmarked (06.12.17 08:40 ), lest 1209 ganger

Synes du er litt i overkant selvsikker på det meste her Hektar. Hva er vitsen med ordlyden du bruker?

"men ikke et ord om det faktisk er gøy...? Ark er gøy"
"Husk, et salg er ikke et reelt salg om produktet leveres tilbake. Hvor mange har du faktisk solgt om du selger 10 og 10 leveres tilbake"
"Siden de også får mulighet til å kjøpe tilbake billigere etter rødt Q4 er jo også noe å tenke over"

Hvis dette er det du kaller å diskutere aksjen objektiv ja da vet ikke jeg!

Mvh
Innlegg av: Hektar (06.12.17 09:14 ), lest 1166 ganger

Merkelig at jeg skal arresteres for dette mens det finnes langt mer polariserende eksempler i begge retninger. Regner med dette er fordi det jeg sier, imotsetning til mange andre, faktisk gir mening. Selv om dere ikke vil innrømme det.
Innlegg av: Bullmarked (06.12.17 09:27 ), lest 1138 ganger

Er vel litt med ordleggingen. Skråsikre uttalelser i lang tid fremover om hva kursen er, negative stikk i hver kommentar og påstand om at spillet ikke er "gøy". Akkurat som du sitter med den definisjonen.

Blir for dumt. Har null med å diskutere aksjen å gjøre dette her. Jekk ned.

Mvh
Innlegg av: Hektar (06.12.17 09:31 ), lest 1128 ganger
Endret: 06.12.17 09:37

Ja, det er fort gjort å treffe nerver.

Om spillet er gøy eller ikke kan være både sujektivt og objektivt. At DU synes det er gøy er subjektivt. At folk flest synes det er gøy er objektivt. Og spillertallene taler for det jeg sier, nettopp at folk flest synes ikke det er særlig gøy i nåværende tilstand. Med et ras fra 50k samtidige til der vi er nå burde dette være en ganske grei slutning å trekke.

Med mindre man egentlig bare vil krangle litt eller operere med sitt eget faktasett imotsetning til virkeligheten.

Red: Sleng dere med på kjøp nå! Et lite idiotrally til helga er bare snadder. Snart kommer BD nyheter og Q4 er en stund unna. Penger kan tjenes =)
Innlegg av: Hektar (06.12.17 09:45 ), lest 1100 ganger

Kom igen nu! Legg av luren och bjuda högt och hårt.
Innlegg av: Kristiane1 (06.12.17 10:02 ), lest 1052 ganger

Noen få øre opp og Hektar skriker om rally igjen.....

Typisk.

I går sa han NED NED NED, i dag er det OPP OPP OPP.
Innlegg av: Bullmarked (06.12.17 10:08 ), lest 1023 ganger

Ja han er jo ifølge seg selv det viktigste bidraget her inne. Alt er så objektivt og saklig. Ellers er det interessant å se at Hektar hele tiden var Shortie, kom ikke som noen bombe akkurat!
Her er det lagd et rollespill ala ringenes herre. At folk gidder.

Mvh
Innlegg av: Hektar (06.12.17 10:12 ), lest 1015 ganger
Endret: 06.12.17 10:13

Herregud da, Shortie er svensk. Jeg ble anklagd for dette i sommer og, men det stilnet fort siden jeg og han ikke ser øye til øye på alt akkurat.

Uansett, jeg skal lære dere noe det tok meg selv en god stund før jeg skjønte. Og det er at når det gjelder børs og aksjehandel tjener man lite på å sitte og surve.
Innlegg av: Sente (06.12.17 18:43 ), lest 891 ganger

Det er veldig lett å være skråsikker som Hektar når det gjelder CE salg iallefall. Steamspy blir jo dratt frem hver gang den viser en over middels økning, så da må den jo også vise rett når den ikke viser økning.
Og når steamspy viser rett (+/- 10%) for spill som selger en brøkdel av CE, så er det jo enda lettere for steamspy å vise rett antall eiere når det er så mange som eier spillet.
labrat666, å påstå at det er kun "word of mouth" som genererer salg nå er et dårlig argument. Det genereres ikke salg, da antall owners ikke går opp. dvs, ingen/VELDIG få som spiller CE anbefaler eller klarer å overbevise andre om å kjøpe CE. I så fall, hvorfor ikke? Hvorfor virker ikke word of mouth PR strategien? Hvorfor har ikke word of mouth en påvirkning på antall eiere.
Og GTS er på en måte ganske ubukelig. Ja, den sier at den genereres salg, men hvor mange da? Vanskelig å si. Det selges mindre CE enn alle de som ligger over CE på listen. Hvor mye selger disse? Også vanskelig å si. Steamspy kan gi en indikasjon, men da må en sammenligne veldig mange spill for å få et godt grunnlag for en slik beregning. Men siden antall owners ikke går oppover på Steamspy, kan en si at denne noteringen gir lite inntekter til Funcom.

Bonus spørsmål; Hva var det Funcom sa om CE salget i Q3 rapporten?
a) Salget kunne vært bedre.
b) De sa ingenting.
c) I tråd med forventningene.
Innlegg av: labrat666 (06.12.17 19:48 ), lest 867 ganger
Endret: 06.12.17 19:52

@Sente,

Det var LesDeplorables, der sagde det med word of mouth, inte mig :)
Innlegg av: Sente (06.12.17 20:02 ), lest 826 ganger

Sorry :)
Innlegg av: labrat666 (06.12.17 20:46 ), lest 790 ganger

Du er tilgivet ;)
Innlegg av: Hektar (06.12.17 23:25 ), lest 678 ganger

Setter ting litt på spissen men ser ut til at det er nødvendig. Jøie meg som det raser i apeburet om steamspy viser den knøttlille økning, men når det faller tilbake er det tyst som graven. Og folk etterlyser objektivitet... jau.

Det er lett å si jeg er overmåte negativ, men har det jeg har sagt vist seg å være usant? Løgn? Manipulasjon? Beklager, men uansett hvor smigrende det er så er det grenser for min makt også. Jeg er ikke i stand til å forhindre andre å kjøpe CE, det har Funcom klart helt selv. Er gjerne med og hausser om jeg mener det er noe å hausse om. Og det første etter min mening er:
1) BD spillet
2) Nytt kampsystem for CE
3) Full lansering.

Motparten er
1) Q4
2) Q1 2018
3) Ytterligere utsettelser.

Tidlig Q2 har vi nå. Tror vi det er endelig?

Det er forskjell på å være positiv og bevisst naiv.
Innlegg av: Bullmarked (07.12.17 07:08 ), lest 613 ganger

Er jo DU som etterlyser en saklig og objektiv diskusjon og mener at nærmest alle andre er i veien for denne diskusjonen, er kun dine meninger som skal på dette forumet. Så skylder du på andre når du selv ikke en gang greier etterleve dine egne ønsker.

Mvh
Innlegg av: Hektar (07.12.17 08:22 ), lest 544 ganger

Sutrer du like mye ellers eller er det bare i Funcom?

Kan være greit å tenke seg om når du presterer innlegg etter innlegg med bare surving - Hva tilfører det? Still deg i et hjørne med resten av hetserne og slutt og ødelegg nå. Kan du heller komme med noen stikk når jeg faktisk tar feil (håper du liker å vente).
Innlegg av: Bullmarked (07.12.17 08:38 ), lest 521 ganger

Bare kjør på du Hektar. Regner med oppdatering på slutten dagen med inn og utganger i ettertid som vanlig.
Men aldri igjen si at du ønsker en objektiv og saklig diskusjon og at andre er i veien for dette når det er du som har store problemer med å holde deg saklig og objektiv.

Hadde du vært så god som du later som hadde du faktisk innsett at vi nå er i desember 2017 og ikke februar 2017. Dine spådommer i fortiden betyr ingenting. Og ingen bryr seg. Spå heller fra den tiden vi faktisk er i du.

Mvh

Innlegg av: Hektar (07.12.17 08:47 ), lest 498 ganger

Jeg ønsker ordentlige diskusjoner, men det gjør ikke du tydeligvis. Sjalusi og sutring er dagens tema (igjen) ser det ut til. Si ifra når du er ferdig.
Innlegg av: heth (07.12.17 09:23 ), lest 445 ganger

Hektar...

Bare gi opp. Baggerklanen klarer ikke ta substans og fornuft innover seg. Du må hause opp. Selv om den går ned, er det kun lov å late som opp. Alt annet er i strid med de som tror de kan dette. Bagger har nok hovedfag i Donald Duck, med fordypning i onkel skrue. Han ser derfor på oss som B gjengen som går imot han.

O store heth
Innlegg av: Aksjerik (07.12.17 09:30 ), lest 427 ganger

Bla bla bla bla bla
Innlegg av: labrat666 (07.12.17 09:36 ), lest 414 ganger

Det ville da være dejligt hvis i gav op med at tale nedsættende om andre og bare kom med jeres mening og respekterer andres og så diskutere dem uden alt den indenbrændtehed :)

Innlegg av: heth (07.12.17 09:45 ), lest 386 ganger

Ja du var jo rette å si det ratman
Innlegg av: labrat666 (07.12.17 09:48 ), lest 381 ganger

Ja jeg blev fanget en dag i den måde man taler til hinanden herinde. Det har jeg undskyldt, det kommer ikke til at ske igen.
Innlegg av: heth (07.12.17 11:28 ), lest 312 ganger

Labrat66

Godt sagt av deg. Voksent.

Heth
Innlegg av: istaden (07.12.17 12:03 ), lest 273 ganger

mange som ikke takler det er folk her inne som handler med ekte aksjer og ikke bare fantasi aksjer...
Du skulle aldri lagt frem bevis på du driver med ekte aksjer hektar, er noen misunnelig haussere som ikke takler det.
Innlegg av: istaden (07.12.17 12:03 ), lest 273 ganger

mange som ikke takler det er folk her inne som handler med ekte aksjer og ikke bare fantasi aksjer...
Du skulle aldri lagt frem bevis på du driver med ekte aksjer hektar, er noen misunnelig haussere som ikke takler det.
Innlegg av: Kristiane1 (07.12.17 12:23 ), lest 254 ganger

Tror nok alle her driver med ekte aksjer =). Noe annet ville være tragisk.... At alle gjør det de sier de gjør, er en annen sak ;)

Forkjellen er vel at noen handler og noen sitter. Og noen gjør noe midt imellom.

Noen tjener litt hver dag/taper litt hver dag mens andre sitter dønn i ro og tjener mye en/to ganger i året.

Statisktisk sett er det vel de som sitter som kommer best utav det. Vi vet jo ikke om det gjelder funcom 2.0. Vi kan vel trygt si det ikke gjaldt gamle funcom =)

Man diskuterer altså på forskjellig grunnlag. Det kan sikker være irriterende i noen sammenhenger.
Innlegg av: fleks (07.12.17 12:29 ), lest 240 ganger

Alle der har deres spil skal have det sidste nye og helst til alle platforme...
Derfor er prisstigning en yderligere indtjening til Funcom.
Tror på kraftig stigning i kursen
Innlegg av: Hektar (07.12.17 15:16 ), lest 175 ganger

Kan virke som at enkeltes "aksjebeholdning" er rosa post-it lapper de har skrevet et eller annet på med blyant. De verste later til å ha over 12 millioner stk. Det er mange post-it lapper gitt...

Uansett, jeg er nå med dere andre MinusKalle'er jeg også, men ikke noe særlig volum takk og pris. Tenkte kanskje kjøpe litt på 2,20 men hvorfor gidde... Eneste grunnen er jo at litt BD nyheter kan sende den opp, annet enn det og nytt kampsystem (og hvordan det blir mottatt) er det bare sorg og tenners gnissel i vente. Noen voldsom økning i salg uten noe nytt bli det ikke ihvertfall, samme hvilken rabatt de kjører.