Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Olje og energi
Innlegg av: Domus (30.11.17 22:42 ), lest 12228 ganger
Ticker: QEC
Endret: 30.11.17 23:11

QEC - reguleringer og sosial aksept

Tidsfristen for innspill og kommentarer nærmer seg og dermed blir det også mulig å få vite hva innspillene omfavner og mengden.
Når det gjelder tidspunkt for når reguleringene blir effektive, begynner tidsrommet å snevre seg inn.
Binnion sier tidlig 2018, men når er det. Er det i løpet av Q1? Vi har jo hørt Sheepman si mars/april, mulig han også sa tidligst mars/april. Nå antyder andre i industrien et tidligere tidspunkt enn Sheepmans...

Når det gjelder sosial aksept som spesielt ketchup har mast mye om å få vite hvordan en slik blir oppnådd, så kommer det også nytt om dette.

Det ser ut til at vi snakker om lokale avstemninger og at simpelt flertall dvs (50+1) % gir sosial aksept.
Hvis det stemmer at siste meningsmåling viste 70% for utnyttelse, ligger industrien godt an.
Innlegg av: SirJohnny (30.11.17 22:52 ), lest 8265 ganger

RE^1: Qec - reguleringer og sosial aksept

Interessant og viktig vedrørende sosial aksept, Domus.

Det jeg har hørt fra to aktører er at de forventer effektive reguleringer fra slutten av Januar.

Denne triggeren sammenfaller også fint med Questerres kommende oppdatering rundt Jordan.

Ikke for å hausse, men Questerre blir fort årets nyttårsrakett på OSE.

Lykke til og hold på aksjene.
Innlegg av: Sector (30.11.17 22:56 ), lest 8226 ganger
Endret: 30.11.17 22:57

Takk for god info Domus!

Blir spennende å se fortsettelsen i morgen. Vi så i sluttauksjonen i dag stor shortinndekning.

Vi har på andre strenger i kveld sett kjente krefter jobbe hardt for å holde kursen nede, da mye ennå skal dekkes inn. Skal ikke gå mer inn på det her på din tråd Domus.

Iflg XEX er det ca 10 mill short i QEC, håper de får beinhardt kamp mtp å få kjøpt aksjene tilbake :-)

Q1 med regulering samt Jordan update tror jeg blir fantastisk for alle QEC aksjonærer.
Innlegg av: Domus (30.11.17 23:04 ), lest 8157 ganger

Gunnarius jobber ikke for noen short. Banna bein. Skulle jeg tatt så feil, bør jeg revurdere ganske mye!
Fokuser på sak og ikke person, Sector. Det kler folk svært sjelden å holde på med personfokus. Det slår som regel tilbake midt i trynet.

Nei, jeg synes i hvert fall at infoen om sosial aksept virker spennende.
Innlegg av: Sector (30.11.17 23:16 ), lest 8068 ganger

RE^1: QEC - reguleringer og sosial aksept

Re Domus 23.04 og: "Nei, jeg synes i hvert fall at infoen om sosial aksept virker spennende".

100% enig og lykke til! :-)
Innlegg av: _IOX50_ (30.11.17 23:25 ), lest 8002 ganger
Endret: 30.11.17 23:26

RE^2: QEC - reguleringer og sosial aksept

Spennende info fra TS.
Lykke til med 'treiden' deres begge to;)(Sector&Domus)
Men, er mest enig med gunnarius i dette:
"Har blitt vel mye halleluja. Det er ikke rett frem med fracking ifm. St. Lawrence"
Innlegg av: Toks (30.11.17 23:25 ), lest 7994 ganger

Meget bra Domus.

Nå er det viktig å sette fokus på det som teller. I første omgang vil det være å se om det kommer informasjon rundt omfanget av innkomne kommentarer etter 9. Desember. Deretter fokus på utgivelsen av de endelige reguleringer.

Intet mer, intet mindre.

Utgivelsen av endelige reguleringer kommer til å bli selskapets viktigste trigger siden moratoriet ble innført i Quebec 2012.
Innlegg av: Sector (30.11.17 23:34 ), lest 7925 ganger
Endret: 30.11.17 23:36

Ps. Håper og tror de har behandlet innspill fortløpende som de har kommet inn. Sikkert også mange som er lik.

Er vi heldig kommer reguleringen da i løpet av januar.

Ellers er dette med lokale avstemninger veldig bra, og som vi håpet på. At flertallet da får bestemme (50+1) og at QEC på sine områder sist måling hadde 70 % aksept, lover veldig bra! MB og QEC har brukt disse 8-9 årene godt! :-)
Innlegg av: Stevepick XL (30.11.17 23:43 ), lest 7878 ganger

Hvis det blir sosial aksept så kan det ta flere år før det event blir godkjent !
Innlegg av: _IOX50_ (30.11.17 23:46 ), lest 7839 ganger

Akkurat det kan du få rett i SPXL, men tror ikke så altfor mange år. Max 3-4.
Tipper ca 2 år selv.
Innlegg av: ahoo (01.12.17 07:24 ), lest 7638 ganger

Strålende nytt om (50+1) domus! Håper alle lukene i i kalenderen fremover blir like bra! ;-)
Innlegg av: Pick Up (01.12.17 08:18 ), lest 7498 ganger

Har man fått rett i noe, får man kanskje rett i mye annet også?

Innlegg av: Pick Up (03.11.17 18:51 ), lest 6008 ganger

Ticker: QEC

RE^2: QEC - Selvfølgelig har ikke Qec sosial aksept

Domus 
Nå var du litt "hemmelig". Jeg skal være litt mer på ballen.
Begrepet "sosial aksept" indikerer at det må være en allmenn aksept for fracking. Hvordan skal man påvise dette om ikke ved en regional folkeavstemning? Primeminister Couillard har tidligere uttalt at fracking ikke skal tvinges gjennom mot folkets vilje. Det har myndighetene nå innført et nytt begrep for som man har kalt "sosial aksept". Med loven i hånden kan myndighetene stanse ethvert prosjekt som ikke har sosial aksept.

Innlegg av: Pick Up (01.12.17 08:33 ), lest 7385 ganger
Endret: 01.12.17 08:44

RE^3: QEC - reguleringer og sosial aksept

Sosial aksept er en av hovedpilarene ved siden av miljøsikkerhet.
Spørsmålet som gjenstår nå etter at vi har slått fast at min antagelse vedr. sosial aksept ikke var skivebom, er hvem som skal avgjøre om hensynet til miljøsikkerhet blir ivaretatt. Neppe ved en regional avstemining.
Da gjenstår lokale myndigheter eller er dette så viktig at det må avgjøres av Quebecs høyeste instans?
Takk for meg. Kanskje vi ses om noen år når alt er avklart regionalt?
Innlegg av: imijdodimidi (01.12.17 08:45 ), lest 7281 ganger

Lurer på en ting her! Skjønner Pick me up betydning av et enkelt ord som "alternative". Det finnes ikke alternative i forhold til fracking med eller uten sosial aksept. Så enkelt er det!
Innlegg av: Domus (01.12.17 08:46 ), lest 7329 ganger

Ketchup, det er nok der reguleringene kommer inn. Søknader med dokumentasjon veies opp mot direktivene i reguleringene.
Innlegg av: Pick Up (01.12.17 08:51 ), lest 7262 ganger
Endret: 01.12.17 09:51

Domus
Det nok sånn det er. Jeg antar at øverste myndighet avgjør om dokumentasjonen oppfyller reguleringskravene. *Det er ingen tradjsjon for at slike avgjørelser tas på kommununalt hold.

*Edited

Innlegg av: Pick Up (01.12.17 09:18 ), lest 7070 ganger

Innlegg av: imijdodimidi (01.12.17 08:45 )

Takk for norskundervisningen. Men man trenger bare å være en smule mer intelligent enn deg for å skjønne at det ikke ville blitt noen diskusjon i Quebec hvis fracking hadde vært eneste alternativ som du påstår(!)
Innlegg av: Opp+ (01.12.17 09:17 ), lest 7084 ganger

https://www.bnn.ca/investing/video/josef-schachter-discusses-questerre-energy~1096173
Innlegg av: imijdodimidi (01.12.17 09:43 ), lest 6968 ganger
Endret: 01.12.17 09:46

Innlegg av: Pick Up (01.12.17 09:18 ), lest 84 ganger

Det ordner regjeringen i Quebec med folk som bor der, det er makt som bestemmer i slike tilfeller på en eller annen måte. Ikke noen tvil om dette!!! Vet ikke hvor mange mennesker bor der i de berørte områder. Det blir kompromiss uten kompromiss!

Ja,de måtte gjøre reguleringer og skafe forskjellige lovbestemmelser og det er demokratisk helt.
Men bak gardiner alle gnir sine hender,de mektigste.
Innlegg av: SørenE (01.12.17 09:43 ), lest 6969 ganger

Hej Norge

Domus: tak for god info og opklaring :-)

Dansken
En super glad aktionær
Innlegg av: Opp+ (01.12.17 09:47 ), lest 6916 ganger

Quebec for free;)
Innlegg av: tuja (01.12.17 09:52 ), lest 6883 ganger

Mye positivt rundt QEC nå. Og teknisk ser det også meget bra ut. :)
Innlegg av: MsMoneypenny (01.12.17 09:58 ), lest 6845 ganger

var ikke mye inndekking i dag.
Innlegg av: Black Peter (01.12.17 10:16 ), lest 6766 ganger

Fint innlegg Domus,

jeg føler likevel debatten av og til sporer av hos enkelte her på HO. Folk glemmer 2 viktige ting, 1)folket er "for", og 2)myndighetene er "for". Et enkelt flertall høres ut som en fin måte å løse det på ;)

Alle vil ha billige aksjer, og det inkluderer Pick up, Gunnerius, SP m fler.. :)
Innlegg av: Pick Up (01.12.17 11:23 ), lest 6652 ganger
Endret: 01.12.17 14:54

Black Peter

QEC er nok et avsluttet eventyr for meg med happy ending. Jeg har funnet meg et nytt eventyr. Det får holde i tillegg til mine utbytte-aksjer. Men jeg synes fortsatt at det er morsomt å diskutere QEC og erte på meg QEC-menigheten. Trader også aksjen fra tid til annen når volumet går i taket. Nå skal jeg prøve å la dere være i fred. Vi ses kanskje om noen år når regionale avstemninger er avsluttet og myndighetene har etterprøvd all dokumentasjon sammen med søknadene i henhold til reguleringskravene. Lykke til. Det går sikkert bra.
Innlegg av: _IOX50_ (01.12.17 11:33 ), lest 6583 ganger
Endret: 01.12.17 11:34

"Det går sikkert bra"
Ja det vil det, men det vil ta tid.
Trolig lang tid.
Innlegg av: tuja (01.12.17 11:42 ), lest 6534 ganger
Endret: 01.12.17 11:43

QEC har nok fått flere BUD innen det blir oppstart i Quebec. Spørsmålet er vel heller hvor høy budpremien blir. :)
Innlegg av: Domus (01.12.17 13:23 ), lest 6440 ganger

Ketchup, reguleringene eller draftet som det omtales som, sammenliknes mye med de gjeldende reglene i de vestlige delene av Canada.
Det oppleves ikke der vanskeligheter med å søke om brønnlisenser i henhold til regelverket.
At det skal bli så vanskelig å følge et regelverk samt å dokumentere i Québec i forhold til andre steder, tviler jeg på.
Innlegg av: Opp+ (01.12.17 13:57 ), lest 6319 ganger

Hva er dette?
http://www.wp07vn.sg-dev-lab.com/blsorvs/bsloir.php?vm=questerre-energy-jordan
Innlegg av: danm (01.12.17 15:22 ), lest 6023 ganger

Hvad er dette?
https://www.dailyfx.com/crude-oil
Innlegg av: tuja (01.12.17 15:42 ), lest 5969 ganger

He he. Ser ut som det kjempes fra kortebuksegutta for å senke kursen. Men tidsmessig strammes strikken for hver dag som går. Og det er nok sannsynligvis ikke i favør av negative posisjoner. :)
Innlegg av: tuja (01.12.17 15:52 ), lest 5897 ganger

Olja i rallymodus. Nærmer seg 64 usd pr fat. Det blir det penger av på bunnlinjen. Ikke dumt med økende produksjon Montney,samt kjøpet av Antler(til 100%).
Innlegg av: Rolig50 (01.12.17 16:11 ), lest 5802 ganger

Jeg tror det går veien, men ikke uten "støy" fra miljøvernere. Denne støyen kan fort bli utnyttet i tiden fra innspill er levert inn til behandling og til vedtaket er fattet.

Uansett så tror jeg at det til slutt går QEC sin vei.

Lykke til alle sammen.
Innlegg av: ak78 (01.12.17 16:16 ), lest 5754 ganger

I dag kan vi få nyheter om et forlik vedr et erstatningskrav QEC har sin rettmessige del av.
Noen som vet noe ?
Det kan jo bli myyyye, litt eller det kan bli ingen ting.

Blir det noe er jo det en DIGG bonus på topp av alt det andre som ventes de kommende ukene :-)

GOD HELG!
Innlegg av: ak78 (01.12.17 16:21 ), lest 5759 ganger

https://soundcloud.com/user-864522747/ep-13-sma-oljeselskaper

En kort og oppsummerende innføring i QEC for de som er nye.

Det har skjedd litt siden september da:

- QEC har nå kjøpt seg opp til 100% eierandeler i tidligere partnerksap-felt i Antler.
-Det har kommet betydelige signaler fra myndighetene om at reguleringen vil gå gjennom uten den helt store motstanden.
- Red Leaf, hvor QEC sitter på største aksjepost, har varslet at de går rett på produksjon og dropper pilot med deres reusable capsule! Her ventes nytt fra Red Leaf ang Jordan.
- QEC uttaler at de leter etter en partner til utvikling av "stor skala prosjektet i Jordan".
Innlegg av: danm (01.12.17 16:48 ), lest 5628 ganger

Olieprisen er med os. Nu nærmer vi os 60 og 65$. Q4 kan blive vendepunktet for Qec. på indtjeningen.

https://www.dailyfx.com/crude-oil
Innlegg av: qestador (01.12.17 17:05 ), lest 5568 ganger

Danm
Som vi ser teknisk av P&F så virker oljen meget teknisk sterk uten å sette av noen reversaler hittil.
Dette tyder på at balanse mellom pris og marked like gjerne som prat fra OPEC.
Innlegg av: tuja (01.12.17 17:15 ), lest 5536 ganger

Studie fra MIT: USA kan ha blåst opp skiferoljetallene
18 minutter siden · Ole Martin Skaug
For ifølge en undersøkelse fra det prestisjetunge universitetet MIT er det flere mangler i det amerikanske energidepartementets (EIA) prognoser, som kan ha overvurdert olje- og gassproduksjonen de kommende årene.
EIA har brukt premisset om at bedre teknologi står bak all produksjonsøkning og vil fortsette å jekke opp produksjonen i all overskuelig fremtid.
Men det er ikke riktig, mener MIT.
Forskerne ved universitetet mener økningen i all hovedsak skyldes noe så ordinært som lave olje- og gasspriser, som har ført til at boreselskapene fokuserer på områder der det har vært lettest å hente ut ressursene.

BULL for olja.
Innlegg av: Stevepick XL (01.12.17 17:17 ), lest 5542 ganger
Endret: 01.12.17 17:22

Ned i dag også..og i dag som dere gledet dere til oppgang siden den kom på hovedindeksen i dag....jeg sa det hadde NULL og si !
Innlegg av: danm (01.12.17 17:51 ), lest 5414 ganger

Har EIA været for optimistiske, som jeg har nævnt før:
https://aksjelive.e24.no/studie-fra-mit-usa-kan-ha-blast-opp-skiferoljetallene/1512143752282
Innlegg av: danm (01.12.17 18:02 ), lest 5382 ganger

Indeed, some signs of a slowdown have started to emerge. Gas output in the Marcellus basin has fallen 10 percent on a per-rig basis since reaching a high in September 2016. In the Permian, per-rig oil production has decreased almost 20 percent over a similar span.

Taget fra artiklen, som er meget spændende læsning.
Innlegg av: ahk5 (01.12.17 18:06 ), lest 5384 ganger

Er qec ikke på Toronto børs i dag?
ahk5
Innlegg av: kiza42 (01.12.17 18:23 ), lest 5321 ganger
Endret: 01.12.17 18:27

Fei postet
Innlegg av: morten81 (01.12.17 18:38 ), lest 5262 ganger

Mange som mente det ikke hadde noe å si Stivie. men kun du som føler for påpeke dette... igjen i ettertid er det enkelt å være klok
Innlegg av: Geezer (01.12.17 18:47 ), lest 5253 ganger

tuja, vi ser jo det på brønnene til QEC at de stadig blir bedre. Nye teknikker, bedre kjennskap til formasjonen osv medfører bedre brønner.
Innlegg av: erna (01.12.17 18:58 ), lest 5217 ganger

https://www.fraserinstitute.org/studies/global-petroleum-survey-2017
Innlegg av: danm (01.12.17 19:21 ), lest 5193 ganger

At komme på hovedindekset betyder ikke, at fondene m.fl. kaster sig over en aktie. Det betyder, at flere retter focus på aktien, og det kan betyde større investeringer i Qec. på sigt. Interessen for kursen på dagen er aftagende, daytraderne har ikke så gode betingelser, som de har haft.
Innlegg av: Pick Up (01.12.17 21:00 ), lest 5022 ganger
Endret: 01.12.17 21:07

Morten81 (01.12.17 18:38 )
Du har øyensynlig ikke fått med deg mitt innlegg som i motsetning til SP har en forklaring og ikke bare et tomt postulat. Legg merke til datoen.

Innlegg av: Pick Up (28.11.17 16:55 )

RE^2: Qec 28.11.

Indeksfondene har tydeligvis ikke begynt å posisjonere seg i QEC i forkant av fredagen. Fondene burde ha satt fart på kurs og volum allerede nå hvis interesse. Når så ikke har skjedd, må dette anses som et typisk utslag av mangel på sosial aksept fra indeksfondene. Ref. derimot Funcom i dag som også skal noteres på hovedlisten fra fredag av.

----------------
PS
Det burde være unødvendig å fortele deg Funcom tok av i dag på fredag, men likevel...

Innlegg av: Bolster (01.12.17 21:16 ), lest 4980 ganger

PU:
Funcom tok vell ikke av idag? var riktignok opp en del prosent, men stengte opp 1,75%. Volumet er heller ikke noe særlig høy mtp dine spekulasjoner?
Innlegg av: Pick Up (01.12.17 21:27 ), lest 4938 ganger
Endret: 01.12.17 21:33

Bolster
Omsatt volum var meget høyt!
I forkant har aksjen jevnt og trutt steget fra 2 kroner til 2,43 som var dagens høyeste. Inntil jeg hører en bedre forklaring, velger jeg å tro at indeksfondene har posisjonert seg i forkant og gått inn enda tyngre i dag.
Innlegg av: Bombibitt (01.12.17 21:33 ), lest 4914 ganger

Pick Up

Det var inte länge du kunde hålla dig ifrån forumet.
Tror du kommer hålla på tills ingen orkar argumentera med dig för du har en besatthet att ha rätt. För mig får du gärna skriva för jag läser inte dina inlägg längre, det är för enformigt och tjatigt och alldeles för tröttsamt.
När Qec rör sig uppåt inom en snar framtid så blir det självuppfyllande med din icke närvaro här på forumet.
Innlegg av: Bolster (01.12.17 22:51 ), lest 4798 ganger
Endret: 01.12.17 22:52

Omsatt volum var ikke meget høyt. Bare se litt tilbake i tid mister PU. Det er heller ikke lenge til funcom slipper CO på ps4 og full utgaven på PC..
Får bare beklage at det ble avsporing fra QEC til funcom .
Innlegg av: Pick Up (01.12.17 23:53 ), lest 4704 ganger
Endret: 02.12.17 09:12

EDITED
Jeg har strøket opprinnelig innlegg. Det var morsommere med Bombibitt som ikke leser mine innlegg etter eget utsagn, men som likevel har fått med seg at jeg har lovet å prøve å holde meg unna (!)

Innlegg av: Opp+ (02.12.17 03:53 ), lest 4529 ganger

Herregud pick up, synes det er greit at du skriver. Men stå for hva du sier da mann. Det var dine ord
Innlegg av: krelish (02.12.17 08:29 ), lest 4484 ganger
Endret: 02.12.17 08:35

PU er i ferd med og gå tom for amunisjon ser jeg. Vi ser alle nå at Qec er umulig og holde igjen. Kan få en og annen dag med nedgang, men strikken blir strammet til litt hvær dag nå så vi vil stige jevnt og trutt.

Men måler vi fra Fredag til Fredag framover så vil vi se at Qec stiger i verdi hvær uke framover. tror nok det blir fine julegaver under treet i år.
Innlegg av: Pick Up (02.12.17 09:08 ), lest 4429 ganger
Endret: 02.12.17 09:35

Jeg skrev "prøve." Har svak karakter og er svak i ånden
Har derfor omskrevet mitt svar til Bombibitt. Re Pick Up (01.12.17 23:53 ).

Innlegg av: _IOX50_ (02.12.17 09:54 ), lest 4302 ganger

Morn,Pick Up

Hva foretrekkes, Idun eller Heinz?

Innlegg av: Bombibitt (02.12.17 10:19 ), lest 4255 ganger
Endret: 02.12.17 10:20

Pick Up

Jag skummar igenom allas inlägg men dina skummar jag igenom väldigt snabbt och där fastnade jag på din mening om att du skulle lämna oss.
Skumma på Svenska betyder att man snabbt sveper blicken över texten.

Så fort jag ser något i din text som handlar om social accept eller Couillard eller Moreau går jag vidare. Den senaste tiden har dina inlägg nästan uteslutande handlat om samma sak, det vill säga social accept.
Det blir efter ett tag otroligt utvattnade och enformiga inlägg så dem behöver man inte läsa då det handlar om samma sak varje gång.
Antingen så har du en agenda eller så accepterar du inte andras inlägg som tror det blir accept i vissa områden.

Det är fritt att tycka och skriva här på forumet men man kan också ge sig någon gång när man hamnar i en diskussion med någon som tycker annat.

Hoppas på god info snart.

Innlegg av: Pick Up (02.12.17 10:44 ), lest 4189 ganger
Endret: 02.12.17 11:24

Bombibitt
Jeg skummer også gjennom innlegg. Men det er jo lesning det også selv om du nødig vil innrømme det. Ordet "skumlese" finnes også på svensk. Ditt innlegg er fortsatt like morsomt.

"För mig får du gärna skriva för jag läser inte dina inlägg längre,..."
Innlegg av: Anadrol (02.12.17 10:39 ), lest 4195 ganger

De aller fleste hopper over alt dette.

Æ orker knapt å logge inn mer.

Kverna går om igjen å om igjen
Innlegg av: Pick Up (02.12.17 10:52 ), lest 4159 ganger
Endret: 02.12.17 10:55

Bolster (01.12.17 22:51 ): "Det er heller ikke lenge til funcom slipper CO på ps4 og full utgaven på PC.."

Det stemmer! Men alt henger sammen med Funcoms inntreden på hovedindeksen. Også glimrende Q-resultater 2 (?) ganger på rad nå. Funcom er en av mine klare kandidater til årets nyttårs rakett.

Innlegg av: krelish (02.12.17 11:01 ), lest 4142 ganger

Ja det ska du ha Pick up, pøser ut innlegg for å få alle til og bli lei, for deretter promotere din nye aksje.

Det er jo egentlig toppen av frekkhet det!!!
Innlegg av: _IOX50_ (02.12.17 11:05 ), lest 4147 ganger
Endret: 02.12.17 11:10

PU
Dette er en Qec tråd.
QEC er ikke innenfor data-spillbransjen.  Questerre driver innenfor O&G sektoren, så fint om du kan ta den Fun-debatten i FUN strengene.
Hva har Qec med Age of Conan osv å gjøre?
Spill og kos deg på gutterommet ditt, legg noen pølser fra Gilde i micoren,ha så litt Heinz ketchup på og nyt, men vær snill å ikke spamme ned denne gode Qec-tråden til Domus med dataspill og annet tøv.
Takker
Innlegg av: Pick Up (02.12.17 11:14 ), lest 4117 ganger
Endret: 02.12.17 11:15

IOX50_ (02.12.17 11:05)

Selv har du spurt meg om hva jeg liker best av Heinz og Idun. Hva har det med Qec å gjøre?
Ellers enig i at Funcom bør plasseres på Funcom. Det gjelder også det oljeselskapet du til stadighet viser til. Det har ingenting å gjøre på Qec-trådene. Hold din egen sti ren før du kritiserer andre!
Innlegg av: _IOX50_ (02.12.17 11:19 ), lest 4098 ganger
Endret: 02.12.17 11:20

RE^4: QEC - reguleringer og sosial aksept

IRMC
Innlegg av: Toks (02.12.17 11:31 ), lest 4068 ganger
Endret: 02.12.17 11:35

Se link nederst. (Oversatt fra fransk til engelsk) Det er ingen tvil om at hindringer relatert til pilotprosjekt, distribusjonsnett og sosial aksept i det stille ryddes unna.

Quebec, Canada - Gaz Metro, the great revealing silence.

Fracturing and shale, Gaz Metro changes its name.
Gaz Métro / Energir is a major player in Québec's energy sector. The company has a monopoly on the distribution of natural gas in Quebec. This important player remains very quiet since the relaunch of debates on the exploitation of shale gas in Quebec. The controversy raised by the Alberta company Questerre last February seems far from his concerns. But, is it real, or a smoke screen? The company announces today that it is changing its name, eliminating the term "Gas" from its name.

In 2010, at the BAPE, Gaz Metro / Energir and the Minister of Natural Resources of the Time wanted a "pilot project" to demonstrate the orderly development of the energy industry. shale gas in Quebec ". This is exactly the speech relayed by the company Questerre by President Mr. Binion last February, for the benefit of his only potential client. Of course, when asked if these projects are still alive, the answer is "It will depend on social acceptability." An acceptability that will pass through local elected officials according to the Couillard administration. And yet the pieces of the game are now in place!

It is well known that the principal concerned, Gaz Metro / Energir, is keen on these gas extraction tests in Quebec. The company is convinced that such "pilots" will demonstrate the technical and economic feasibility of well fracturing; and will help develop the complete "chain" of gas supply; from the well to the customer. Finally, the only gas distributor in Quebec would benefit from a local supply whose availability could be better controlled. Municipal elected officials who will measure acceptability are currently in place, and the provincial election is coming soon. We keep the silence publicly, we change its image, but 2018 will be the highlight of the backstage games.

...........

https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&js=y&prev=_t&hl=no&ie=UTF-8&u=https%3A%2F%2Fwww.mondialisation.ca%2Fquebec-canada-gaz-metro-le-grand-silence-revelateur%2F5621089&edit-text=
Innlegg av: gunnarius (02.12.17 12:37 ), lest 3953 ganger

En meget god og interessant artikkel.

Anbefales i sin helhet på det aller varmeste - ikke kun utdraget som skissert her.

Ja, her kan det slå begge veier.

Toks, takk for et gudegodt bidrag.
Innlegg av: Pick Up (02.12.17 15:18 ), lest 3712 ganger

Toks burde fått finnerlønn!
Innlegg av: 6710 (02.12.17 13:48 ), lest 3853 ganger

"De récents indicateurs laissent entendre
que les intentions de relance des activités
de fracturation dès l’été 2018 pourraient
yêtre bien réelles. On l’a vu, les cadres
réglementaires ont tout récemment été
adaptés par le gouvernement afin de
faciliter la mise en opération de ces
projets."

Int info :)

6710
Innlegg av: danm (02.12.17 13:58 ), lest 3814 ganger

Som det fremgår af artiklen er der brugt mange penge på infrastruktur og flere kommer til. Jeg har taget et par afsnit ud, der siger lidt om dette:

With our money!
Not only are more storage capacity being prepared, but important expansion plans for the distribution network are expected soon. It is also in the summer of 2017 that the starting signal was launched. It was indignant that the Quebec government made the decision to give $ 20 million from the "Green Fund" to Gaz Métro / Energir. This grant of "maximum financial assistance" of $ 6.7 million and then another $ 13.2 million was unanimously contested by the citizen and environmental groups

The government has used the Green Fund to finance the installation of new pipelines to transport natural gas to future customers of Gaz Métro / Énergir. Construction is expected to begin in the summer of 2018, according to the company

On the ground in the summer of 2018?
The heart of the implementation of these projects is the Lotbinière forest. The two wells of Lotbinière are there, and it is the sector where the potential of profitability is greatest. The sites there would be rich in gas, and they are sites of proximity for the tanks of Saint-Flavien. Recent indicators suggest that the intentions to restart fracturing activities as early as the summer of 2018 could be very real. As we have seen, regulatory frameworks have recently been adapted by the government to facilitate the implementation of these projects.

Som det fremgår, forventes en del igangsat allerede midt 2018.
Innlegg av: Stranger (02.12.17 13:58 ), lest 3817 ganger

6710 translate:

"Recent indicators suggest
that the intentions of stimulating activities
fracturing in the summer of 2018 could
to be real. We have seen, the frames
have recently been adapted by the Government in order to facilitate the operation of these
projects."
Innlegg av: tuja (02.12.17 15:26 ), lest 3709 ganger

Kan bli morsomt å være QEC-aksjonær det neste halvåret. :)

GOD ARTIKKEL
Innlegg av: kenn123 (02.12.17 18:25 ), lest 3538 ganger

https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&js=y&prev=_t&hl=no&ie=UTF-8&u=https%3A%2F%2Fwww.mondialisation.ca%2Fquebec-canada-gaz-metro-le-grand-silence-revelateur%2F5621089&edit-text=

Questerre CEO‏
@mrbinnion

I think it ends up being very positive even though it is obviously been written by an opponent

https://twitter.com/mrbinnion/status/936949421421371393
Innlegg av: SirJohnny (02.12.17 19:13 ), lest 3449 ganger

Her blir det full gass fremover folkens. Kursen ligger fremdeles 0,50kr under emisjonskurs. Kombinasjonen reguleringer og Jordan vil kjøre kursen kraftig fremover. Binnion er klar for oppgang!
Innlegg av: kenn123 (02.12.17 19:17 ), lest 3452 ganger

Kjargjøring for fracking i Lotbiniere - silver205

Det kan vel etterhvert være liten tvil, det meste er klargjort for å sette i gang med pilotbrønner en gang etter april 2018. Vi husker fra Bill 106 datoen i mars 2018.
Dette er en meget informativ artikkel som sier det meste om en trekker frem alle trådene fra tidligere, vi har:
Trehogst i Lotbiniere for plass til pilotbrønn-pad’er og rørnett. Vi husker også kantklipping av veien langt ut i skogen, og ja, veien var bred nok uten kantklipping, her skal bred last inn!

1. Trehogst

2. Gaz-Metro endrer navn til Energir og har lenge hatt klart planen om rør til Repsol/QEC brønner, subsidier er med også.

3. Reguleringene er snart klare og med det kan en søke om pilotbrønner, ganske sikkert kommer her store tilskudd fra flere Quebec fond.

4. Med loven i hånd har både QEC og Energir rett til å bore, pisk eller penger?

5. For pilotbrønner gjelder egne paragrafer i Bill 106, det kan da bety sosial aksept tilsidesettes og blir mål i ettertid fordi dette gjelder Quebec’s økonomiske fremtid og del av 2030 planen’s overodnede mål, her kommer Arcand’s nye stilling inn! At media med flere mener en må ha sosial aksept er ikke nødvendigvis korrekt her etter min mening.

6. Refracking av gamle brønner, fullt mulig å fortsette der en slapp hvis en vil.

Har en ikke forstått at det blir fracking i Quebec enda er en nok noe tung bakpå!

https://www.mondialisation.ca/quebec-canada-gaz-metro-le-grand-silence-revelateur/5621089
Innlegg av: Yzf R1 (02.12.17 20:23 ), lest 3356 ganger

Toks mange takk,ser ut for d ligger til rette for oss nå,ser frem til det blir fremlagt nå en gang for alle.
Ha en strålende helg.

Y
Innlegg av: ak78 (03.12.17 14:19 ), lest 3007 ganger

Fin oppsummering kenn123. Takk for at du deler!

Ang. hogsten: kan det være pga de nye strøm-mastene som er under oppføring hele strekka mellom Quebec og Montreal....eller vet vi at arbeidene ikke er i forbindelse med denne traseen?

I så tilfelle et godt tegn :-)

Innlegg av: Pick Up (03.12.17 19:35 ), lest 2775 ganger
Endret: 03.12.17 19:40

På det nye forumet leser jeg at "Binnion er frustreret og kalder med rette social accept et tåget begreb og er parat til en form for økonomisk deling med lokalområderne." Alle mine innlegg om sosial aksept som jeg er blitt kritisert for, kan vise seg å være høyst berettiget hvis dette med Binnion stemmer.

Innlegg av: iggle (03.12.17 19:58 ), lest 2705 ganger

Nå er det vel en annen skribent som påstår at Binnion er frustrert med tanke på sosial aksept da PickUp, uten på noen måte å gi noe grunnlag hvorfor han tror Mr B. er det, så det høres meget tynt ut. Vi har vel alle sett hva Binnion har sagt og skrevet om temaet så det er vel litt enklere å forholde seg til de ordene. Men samme grauten skal vel tygges for gang nummer 100 her inne...
Innlegg av: Pick Up (03.12.17 20:15 ), lest 2632 ganger
Endret: 03.12.17 20:19

Iggle
Det fremgår av mitt innlegg at dette er noe jeg har lest på det nye forumet. Så du får heller ta det opp med rette vedkommende der. Kanskje dette er noe Binnion har uttalt på bloggen sin for alt jeg vet? Jeg har da også lagt ut for å få verfisert om han virkelig er frustrert.
Men du behøver ikke å være i tvil om at det foregår et spill i kulissene hvor motstridende intereser trekker i hver sin retning.
Innlegg av: _IOX50_ (03.12.17 20:20 ), lest 2587 ganger
Endret: 04.12.17 00:06

Her er innlegget i sin helhet som PU viser til:

av cybershares

"Vi kan inddrage så mange faktorer, at vi blive helt rundtossede af at spekulere. Derfor har jeg gentagne gange advaret mod, at det kan gå ligesom med NEC - en opsplitning af QEC. I Quebec trækker lovgivningen i langdrag og der er lagt op til et omfattende bureaukrati. Snart er der valgkamp. Binnion er frustreret og kalder med rette social accept et tåget begreb og er parat til en form for økonomisk deling med lokalområderne. Jeg vurderer absolut Quebec som højrisikodelen af QEC.
Vi savner konkret positive skridt fremad. Ikke bare at reguleringerne falder på plads, men at der bliver sat indhold på Action Plan 2017-20, pkt. 41. Lad os nu få at vide, hvilke områder der skal beskyttes og hvor der må arbejdes."

-----

edit
Skulle stå:
Dette er vel bearish om det stemmer?

Innlegg av: iggle (03.12.17 20:33 ), lest 2539 ganger

Hehe, får være måte på å være desperate!

En i desperat-klubben skriver et "bekymret" innlegg og de andre prominente medlemmene i klubben siterer innlegget, og er voldsomt bekymret for noe de har sett skrevet.

Må nok starte grytidlig imorgen i trådene med gjentakelser av samme innlegg og fremstå ENDA mer bekymret nå da så blir det bra :)

Må si du er iherdig PickUp til å allerede ha takket for deg i gjentakelseskommisjonen.
Innlegg av: Pick Up (03.12.17 20:46 ), lest 2483 ganger

Iggle
Jeg skjønner at dette passer deg dårlig. Men du har fortsatt ikke klart å tilbakevise noe som helst.
Innlegg av: Sector (03.12.17 20:44 ), lest 2516 ganger
Endret: 03.12.17 20:46

10x50 - ikke fremstå som om du er helt idiot og komplett amatør, makan!

Pick up - skulle ikke du holde deg borte fra QEC (og konsentrere deg om Funcom) Håper inderlig vi snart er kvitt deg her med den evinnelige svartmalingen din av QEC, skjønner ikke at du gidder og er så utrolig lei!

Innlegg av: _IOX50_ (03.12.17 20:49 ), lest 2455 ganger
Endret: 03.12.17 20:51

Beklager eller 'sorry' som engelskmennene hjemme i sine teppebelagte stuer skriver, Sector.

Det skulle stå ' dette er vel bearish om det stemmer at':

"Binnion er frustreret og kalder med rette social accept et tåget begreb og er parat til en form for økonomisk deling med lokalområderne. "

Edit
Men, etter å ha lest den setningen flere ganger fra cybershares så er det ikke så bearish som en tolket det første gangen en leste det.

Innlegg av: Pick Up (03.12.17 20:52 ), lest 2440 ganger

Sector.
Kan ikke du heller motbevise dette?
Innlegg av: Bolster (03.12.17 21:00 ), lest 2416 ganger

Pick up kan ikke heller du bevise dette?
Innlegg av: iggle (03.12.17 21:00 ), lest 2412 ganger

Tilbakevise tankene til en som er negativ til et selskap?? Det har jeg da ingen interesse av, men når noen siterer innlegget og legger det fram som det er noe mer enn tanker fra denne Cybershare sitt eget hode så reagerer jeg. Har heller ingen problemer med dine innlegg der du linker til artikler og peker på det som er mulig negativt derfra for da er det noe der å forholde seg til, og ikke bare uredelig som innlegget ovenfor.

Selv er jeg inn og ut av QEC, men har da ingen interesse av å drite meg ut med vill haussing eller baissing etter posisjon, liker å tro jeg er en større person enn som så. Prøvde feks å få NEL iforrige uke, men den kom ikke ned til gapet der jeg håpte få så det ble ikke noe NEL på meg da. Betyr ikke at jeg sprer voldsomt med negative innlegg på forum etter helgas sak bare for at jeg ønsker den ned dit nå for en ny sjanse. Slik oppførsel er strengt tatt for tapere
Innlegg av: Stevepick XL (03.12.17 21:00 ), lest 2432 ganger

Da er det bare å se fram til ny uke med lavere kurser :))
Innlegg av: _IOX50_ (03.12.17 21:05 ), lest 2404 ganger
Endret: 04.12.17 00:31

"Da er det bare å se fram til ny uke med lavere kurser"

Hvorfor skal kursen ned til uken, StevepickXL ?

Innlegg av: Bonzo (03.12.17 21:31 ), lest 2313 ganger

Ikke se bort fra at han får rett..

Det er ofte slik at når alle forventer at kursen skal opp...så går det strake veien ned.

Jeg blir ihvertfall ikke overrasket om vi får et realt juledropp
Innlegg av: _IOX50_ (03.12.17 21:39 ), lest 2265 ganger

RE^4: QEC - reguleringer og sosial aksept

Ser man det, Bonzo også ute igjen med posten sin på fredag. Samme her.
Ikke mig i mot om kursen dupper litt (50øre) så en kommer seg billig og trygt inn igjen før det kommende romjulsrally/januarrally.
Innlegg av: Sector (03.12.17 21:51 ), lest 2066 ganger

Innlegg av: X-Empire-X (03.12.17 11:44 ), lest 1030 ganger

Ticker: QEC

Endret: 03.12.17 11:47

QEC - Fracking I Lotbiniere/Bécancour 2018 Pilot.

Anbefaler alle å lese denne artikkelen.
Her bekrefter QEC at pilot starter opp i disse områder. Vi vet trehogst har skjedd i nærområdet ifb med uttbygging av gassnettverk, vi vet Binnion har jobbet med sosial aksept her i lang tid, vi vet at før moratoriet ble til, så var disse områdene positive til at QEC skulle starte opp i området.

Med reguleringene på plass, kommer også Repsol på banen.
Da snakker vi en helt annen ballgame for QEC. Med jordan og RedLeaf nærmere enn noen gang, samtidig som energiprisene øker, ligger alt tilrettelagt for en massiv reprising av selskapet!

Verdien av depotet til pilotoppstarten er på ca 300mill CAD. Nesten 2 mrd i pilotprogrammet, regn ut en fair NAV på et olje/gasselskap ut ifra dette, så vil dere komme frem til både en 4-5dobling av kurs fra idag. Det er kun piloten/Quebec. Så har QEC Montney/Kakwa programmet som er verdt 4-5kr aksjen og Jordan i bakhånd som ingen forstår storheten av ennå.

Utdrag:

"The Alberta firm Questerre has recently confirmed that the Bécancour and Lotbinière RCMs are in the spotlight for pilot projects in areas with "very low population density". Some 36,000 acres were re-valued out of a total of 736,000 for which Questerre holds rights. The value of this deposit is now estimated at $ 311 million by the company."

Selve link:

https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=no&ie=UTF8&nv=1&prev=_t&rurl=translate.google.com&sl=auto&sp=nmt4&tl=en&u=http://www.laterre.ca/actualites/environnement/questerre-relance-gaz-de-schiste-deux-mrc.php&usg=ALkJrhgAUimcUCg2OcqmoUKIi3iXqVFbNg

Innlegg av: ak78 (03.12.17 22:14 ), lest 1997 ganger

Tror vel mer det er noen som jobber heftig for å få kursen ned for at de forstår at denne kommer til å gå til uka :-)

Snart 9.desember :-)

Her kan vi fullt mulig å et scenario hvor deler blir iverksatt, mens de delene av reguleringen som krever mer arbeid blir justert og iverksatt etter noen ukers behandling.

Vi så denne uken at myndighetene ikke går av veien for å vedta deler av reguleringer på dagen 45 dager etter pre-publisering. Slik som "klimakvotene" forrige uke som fremdeles er oppe til diskusjon, men like fullt ble deler av den vedtatt på datoen pre-publiseringen gikk ut.

Innlegg av: Pick Up (03.12.17 22:55 ), lest 1886 ganger
Endret: 03.12.17 23:03

Bolster (03.12.17 21:00 ),

Har du ennå ikke forstått at jeg har lagt ut dette innlegget fra det nye forumet for at sånne som deg kan avkrefte hvis det ikke stemmer. Hittil er jeg bare blitt møtt med spydigheter tial tross for at det ikke er jeg som har skrevet det. Da går jeg ut fra at det stemmer at Binnion er frustrert over sosial aksept som han anser for å være et tåkete begrep.
Innlegg av: _IOX50_ (03.12.17 23:05 ), lest 1824 ganger

God kveld, PU

Har du en link til det forumet du nevner ?
Innlegg av: livecnn (03.12.17 23:13 ), lest 1809 ganger

Innlegg av: Pick Up (01.12.17 11:23 ), lest 4853 ganger
Endret: 01.12.17 14:54
Black Peter

QEC er nok et avsluttet eventyr for meg med happy ending. Jeg har funnet meg et nytt eventyr. Det får holde i tillegg til mine utbytte-aksjer. Men jeg synes fortsatt at det er morsomt å diskutere QEC og erte på meg QEC-menigheten. Trader også aksjen fra tid til annen når volumet går i taket. Nå skal jeg prøve å la dere være i fred. Vi ses kanskje om noen år når regionale avstemninger er avsluttet og myndighetene har etterprøvd all dokumentasjon sammen med søknadene i henhold til reguleringskravene. Lykke til. Det går sikkert bra.

Innlegg av: iggle (03.12.17 23:13 ), lest 1807 ganger

Steike du er en patetisk fyr PickUp. Hadde du faktisk helt oppriktig lurt på dette så hadde du ikke limt det inn her som en etablert sannhet, da hadde du spurt vedkommende som skrev det om hvorfor han trodde det forholdt seg slik. DERETTER hadde du kanskje spurt andre om de trodde dette stemte med virkeligheten. Vi andre skjønner selvfølgelig at du ikke er interessert i å gjøre det på den måten da vi alle har sett at du aldri godtar noen svar på dine "spørsmål".

Nok engang er du dønn uredelig.
Innlegg av: Pick Up (03.12.17 23:24 ), lest 1806 ganger

IOX50

Var det ellers noe mer?

Innlegg av: _IOX50_ (03.12.17 20:20 )

Her er innlegget i sin helhet som PU viser til:

av cybershares 

"Vi kan inddrage så mange faktorer, at vi blive helt rundtossede af at spekulere. Derfor har jeg gentagne gange advaret mod, at det kan gå ligesom med NEC - en opsplitning af QEC. I Quebec trækker lovgivningen i langdrag og der er lagt op til et omfattende bureaukrati. Snart er der valgkamp. Binnion er frustreret og kalder med rette social accept et tåget begreb og er parat til en form for økonomisk deling med lokalområderne. Jeg vurderer absolut Quebec som højrisikodelen af QEC.
Vi savner konkret positive skridt fremad. Ikke bare at reguleringerne falder på plads, men at der bliver sat indhold på Action Plan 2017-20, pkt. 41. Lad os nu få at vide, hvilke områder der skal beskyttes og hvor der må arbejdes."

Innlegg av: _IOX50_ (03.12.17 23:31 ), lest 1773 ganger
Endret: 03.12.17 23:42

Glemte å legge link/kilde der.
Lurte egentlig bare på om du har en kilde som kan si om MB faktisk har uttalt det nevnte.
Er det fra Twitter det ble hentet ?
For hva vi vet så kan nicket cyber være en av dine andre 5-6-7 brukere..

edit
Mener å huske du var oppført med flere brukere tidligere, men ser nå at PU er oppført kun med '1 relaterte brukere', så i den forbindelse kan vi se bort i fra at PU =nicket cybershares og det er jo flott d..
Innlegg av: Pick Up (03.12.17 23:34 ), lest 1730 ganger
Endret: 03.12.17 23:36

Iggle

Jeg stilte spørsmålet her fordi dette er et mye større forum enn det nye og regnet med at det var langt større sjanse for å få et svar.
Det eneste jeg har oppnådd, er å bli skjelt ut. Da kan jeg med største sikkerhet gå ut fra at Binnions frustrasjon vedr. sosial aksept stemmer.
Innlegg av: Opp+ (03.12.17 23:44 ), lest 1693 ganger

Ja, men så gå ut ifra at det stemmer da pu;) det har du lov til.
Innlegg av: _IOX50_ (03.12.17 23:48 ), lest 1670 ganger

PU
Dette blir jo som å koke suppe på en spiker.
God natt.
Innlegg av: iggle (03.12.17 23:51 ), lest 1667 ganger

Stadig nye forklaringer altså PU ;)

Men å spørre den som kom opp med den setningen du dør etter å vite sannhetsgehalten av, DET greier du liksom ikke. Begynner å bli veldig trollete av deg nå. Fint stykke logikk du avslutter med forresten, håper det er på den måten du foretar dine investeringer for det virker solid. Ser fram til å lese imorgen tidlig hvilke voldsomme bekymringsverdige avsløringer du har kommet opp med iløpet av nattskiftet.
Innlegg av: Domus (04.12.17 06:13 ), lest 1301 ganger
Endret: 04.12.17 07:18

Ketchup, Binnion har aldri uttrykt disse tingene om frustrasjon osv.
Likevel er det en kjennsgjerning at Binnion og co har ivret på at landeierne skal få sin rettmessige del av verdiene. Dette er ikke noe han/dem har blitt tvunget til, men en del av den inkluderende stien de har tråkket opp siden 2008.

Hva gjelder sosial aksept så er det ikke tvil om at begrepet er «foggy». Hva er sosial aksept, hvordan oppnår man en slik og hvordan måles det?

Startinnlegget på denne tråden antyder hva det her snakkes. Infoen stammer fra høyt hold hevdes det selv om ting kan forandres.

Så, ketchup, fake news, men likevel ting man kan være enig i - kanskje bortsett fra denne frustrasjonen...det er vel en ønsketenkning!
Innlegg av: Domus (04.12.17 08:54 ), lest 971 ganger

Nå har aldri jeg snakket om sosial aksept som noe absolutt. Det er et faktum at relativt få opplysninger har sirkulert om hva eksakt dette går ut på.

Imidlertid gir som sagt startinnlegget antydninger om hva departementet sier om saken.
Innlegg av: Stevepick XL (04.12.17 08:59 ), lest 903 ganger

Hjelper lite hvis reguleringene er OK og bill106 osv osv er i orden hvis de ikke får sosial aksept, noe jeg ikke tror de vil få...her har dere en lang ørkenvandring foran dere og Qec kommer neppe til å overleve så lenge.
Innlegg av: Domus (04.12.17 09:03 ), lest 870 ganger
Endret: 04.12.17 09:04

Dobbel
Innlegg av: Viti (04.12.17 09:03 ), lest 854 ganger

Nå er det hakk i plata igjenn.... Kan dere bli ferdig??? Vi setter punktum. OK, så blir det ørkenvandring. Så får vi som heller sitter i aksjen få oss ein positiv overraskelse om kursen begynner å stige jevnt å trutt.
Innlegg av: _IOX50_ (04.12.17 10:38 ), lest 594 ganger
Endret: 04.12.17 10:47

dobbel
Innlegg av: Pick Up (04.12.17 08:50 ), lest 992 ganger

Domus
Når det er enigighet om at sosial aksept er foggy, har vi kommet langt på vei i våre diskusjoner.

Innlegg av: _IOX50_ (04.12.17 10:46 ), lest 528 ganger
Endret: 04.12.17 10:48

Tråden krøller sig.
Innlegg av: Pick Up (04.12.17 09:39 ), lest 781 ganger
Endret: 04.12.17 09:52

_IOX50_ (03.12.17 23:31)

Jeg har anmodet admin om å slette alle mine alternative brukere som jeg har pådratt meg gjennom små "arbeidsuhell" fordi de har vært en belastning for meg i og med at noen tror de ble brukt for å backe opp meg selv.
Admin gjorde som jeg ba om, men lot det være en alternativ bruker igjen som heller ikke brukes.
Innlegg av: _IOX50_ (04.12.17 10:47 ), lest 529 ganger

Det er greit det, PU.

Det er rett når det står kun 1.
Dvs. det ett-tallet betyr at det er kun en bruker på deg. Ett nick på dig nu og det er :

PU /Pick Up

For øvrig synes jeg det er synd at det fra 1. januar 2012 ble slutt på import av Hiace til Europa på grunn av nye utslippskrav.