Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Farma og medisin
Innlegg av: trendi! (30.11.17 12:31 ), lest 1746 ganger
Ticker: NATTO
Endret: 30.11.17 12:32

utskillelse pharma selskap

er dette eneste mulighet for natto til å få til en 'emiss'??????

blir det noe pharma partner, eller er det bare nok en lureri uttalelse?????

alle vet at natto hadde problemer med å få meg seg investorer til og bli med sist de hadde en emiss
Innlegg av: fabian2 (30.11.17 12:41 ), lest 1066 ganger

RE^1: utskillelse pharma selskap

jeg prøver på en rolig og vennlig måte å spørre medaksjonærer om de kan svare seriøst på enkle spørsmål om nye pharma , men får intet fornuftig svar , bare ukvemsord
Innlegg av: fabian2 (30.11.17 12:52 ), lest 1051 ganger

En skribent forteller at det nye fra Natto utskilte Pharma-selskap skal "utvikle legemidler" , og jeg var da utrolig spent på hva slags legemidler dette dreide seg om.... - Men ingen vil svare meg seriøst , i stedet overøses jeg med ukvemsord fordi jeg spør om dette.
Innlegg av: fabian2 (30.11.17 13:09 ), lest 1036 ganger

Ikke en eneste som har noen formening om hva nye Pharma skal utvikle ?
Innlegg av: trendi! (30.11.17 17:08 ), lest 990 ganger
Endret: 30.11.17 17:09

fab2, loversen vet rett og slett ikke. derfor får du ikke noe svar
Innlegg av: fabian2 (01.12.17 02:57 ), lest 916 ganger

Da blir det spennende 5.12..... tror det blir god plass til alle der....
Innlegg av: livsstil (01.12.17 11:15 ), lest 870 ganger

Fabian, forskjellen mellom et kosttilskudd og et legemiddel er ikke nødvendigvis selve produktet, men for at det skal bli kvalifisert som et legemiddel må det kunne dokumenteres en helse effekt.
Et lignende eksempel kan nevnes innenfor Omega3, der Pronova lanserte en høydose omega3 kapsel under merkenavnet Omacor.
Her hadde man masse dokumentasjon som tilfredsstilte kravet til å gå gjennom prosessen å dermed bli et legemiddel.Det samme gjorde Nycomed innenfor Kalsium segmentet.

Natto og MenaQ7 er det eneste K2 produktet som kan vise til dokumentert effekt så man er allerede i gang med prosessen, men som alle vet må man gjennom de ulike fasene for å bli kvalifisert som et legemiddel. Her trenger man både tid og penger. Man kan så velge å få med en pharma partner, eller gjøre denne prosessen selv via emisjoner og låneopptak.
Innlegg av: -Spekulanten- (01.12.17 12:48 ), lest 838 ganger

Nattopharma vil få inn 57,5 mill + renter fra PharmaCo over, senest, de neste 7 årene. Pharma-kostnadene utgjorde 3,9 mill for H1 2017. Dermed kvitter selskapet seg med ca 8 mill i årlige pharma-kostnader.
Innlegg av: -Spekulanten- (01.12.17 12:57 ), lest 830 ganger

I tillegg til Nattos eierandel i PharmaCo, kan vi vente oss:

Cash flow for the licensing entity will
typically come from a combination of a sign on fee, milestone payments and royalty when (and if) the drug is
introduced to the market place.

Nattopharma er low, low risk nå.
Innlegg av: livsstil (01.12.17 13:36 ), lest 804 ganger

Ja, selv om jeg skal tegne meg i Pharmaco er det ingen tvil hvor cashen vil være de neste par årene, før Pharmaco realiserer noen produkter/legemidler.
Kanskje vi kan vente utbytte allerede fra 2019.
Innlegg av: fabian2 (01.12.17 18:55 ), lest 761 ganger

Det hjelper ikke med emisjoner og låneopptak for å utvikle et legemiddel..... det er helt nødvendig med kompetanse. Derfor blir det spennende å se hvilken Pharma-partner de har funnet.
Innlegg av: -Spekulanten- (01.12.17 21:35 ), lest 739 ganger
Endret: 01.12.17 21:43

livsstil

Jeg har forespurt aksjer jeg har rett på i pharmaco x3. Timeline er endret helt til 2023/2024 for lansering at et legemiddel, men da burde verdien på selskapet ligge rundt 5 mrd, langt over dagens 8-9 mill.

Med en pharma-partner med på laget så kan vel selskapet fort prises mye høyere på børs i slutten av 2018, eller hva tror du? 500 mill på børs i slutten av 2018 med pharmapartner på laget? Det blir 62x dagens verdi minus utvanning.
Innlegg av: fabian2 (01.12.17 23:26 ), lest 696 ganger

Uffda , dette blir løselige greier. Da må jeg dessverre bruke den utslitte frasen : "Dream on"
Innlegg av: fabian2 (01.12.17 23:28 ), lest 689 ganger

Om man antyder 2023/2024 for godkjent legemiddel , så er det jo bare en ANTAGELSE. Kanskje man ikke får noe godkjent legemiddel i det hele tatt. Nobody knows.
Innlegg av: livsstil (01.12.17 23:43 ), lest 685 ganger

Dagens prising av PharmaCo er ingen korrekt pris på selskapet, men en liten gave til dagens aksjonærer.
Jeg tror neste trekk er at Natto Pharma selger seg ned ca. 10% slik de har varslet til en ekstern investor eller leverandør.
Deretter kan det åpne seg til en pharma partner til atskillig høyere inngang. På en annen side har de tidligere varslet at de vil ha ny partner på plass før de avholder Kapitalmarkedsdag så tirsdagen blir spennende.
Jeg håper virkelig at de kan komme med noen tall knyttet til Kina avtalen slik at vi kan se hva de forventer.

Kanskje de kommer med ny melding på mandag for å skape ytterligere interesse?

Jeg håper flest mulig stiller opp til tirsdag.
Innlegg av: fabian2 (05.12.17 17:11 ), lest 586 ganger
Endret: 06.12.17 22:04

Var der , men det hjalp ikke mye å stille opp.... hele Pharma-eventyret var jo bare et påfunn for å prøve å stikke sugerør inn i lommebøkene våre. Man må jo være på grensen til mindre begavet for ikke å skjønne det.
Innlegg av: fabian2 (06.12.17 22:16 ), lest 524 ganger

Virkeligheten kan vise seg å overgå fantasien : Kanskje de ikke engang har prøvd å finne noe pharmaselakap etter å ha sondert , fordi det var håpløst å få noen interessert......men fant på å opprette et ekstra selskap ( "pharmaco" )til å sluse penger gjennom , samtidig med at man kunne oppholde aksjonærene i årevis med interessant prat ?.... Ikke se bort fra at det kan være akkurat sånn.
Innlegg av: fabian2 (06.12.17 22:26 ), lest 512 ganger

Styrkes ikke denne teorien av at de selv har antydet at det kan bli noe med "Pharma" i år 2022-2023 ?
Innlegg av: fabian2 (06.12.17 23:17 ), lest 481 ganger

Timeline har selskapet endret til 2023-2024 , da må man vel skjønne tegningen ?
Innlegg av: Herman* (06.12.17 23:41 ), lest 466 ganger

RE^2: utskillelse pharma selskap

Fabian2. Ingen tror på at du er aksjonær i selskapet, det er noe du har funnet på i det siste. Hvor mye får du betalt for å spamme forumet døgnet rundt? Hvem betaler deg? At du er kritisk er flott, vi er mange som ikke er blodfans av selskapet selv om vi er aksjonærer. Det du skriver er dog bare ment å ødelegge nattotrådene, da du ikke tilfører diskusjonene noe substans. Da du dukket opp på forumet var du rasende på TG Montgomery, så tok du sinnet ditt ut på Natto fordi selskapene har samme styreformann. Så hevder du å være aksjonær i Natto samtidig som du ikke har noe som helst tro på selskapet og dets fremtid. Hva er din agenda?
Innlegg av: fabian2 (07.12.17 00:12 ), lest 459 ganger

Samme som alle andres , er aksjonær , og ønsker ikke å bli lurt. Derfor reflekterer jeg ...... har du ikke noe fornuftig synspunkt på disse resonnementene - annet enn personangrep , så er det leit. Prøv å være saklig , dvs. kommentere det som virkelig ser ut til å foregå i Natto.
Innlegg av: Herman* (07.12.17 00:40 ), lest 444 ganger

Fabian2: Du skriver at selskspet antagelig bare opprettet PharmaCo for å sitte på aksjonærene... At de egentlig ikke har noen Pharma planer, men bare trengte å hente litt frisk kapital osv. Det er jo en konspirasjonsteori på nivå med at menneskeheten er lurt til å tro at Jorden er rund. At selskapets ledelse til alle tider har lovet mer enn de leverer, er nå så. Men du tar det jo helt ut av alle proposjoner. Når det gjelder disse årstallene, har de blitt endret flere ganger. Nå er det 4-6 år per indikasjon som gjelder. Det som skjer nå er at det kommer en Pharma partner og så en liten emisjon, alternativt en emisjon og så en Pharma partner etter fase II. Vi kan dog alle her inne være enige om en ting: Neste emisjon i PharmaCo som rettes mot en ekstern investor, vil vise oss potensialet i dette Pharma eventyret. ledelsens troverdighet står og faller på denne kursen.
Innlegg av: olje (07.12.17 08:08 ), lest 419 ganger

Og igjen er jeg redd for at vi har alt for høye forventninger. Både når det gjelder hva dette er verdt og tiden det tar å synligjøre dette.
Innlegg av: oxion (07.12.17 08:20 ), lest 407 ganger

Dere må ikke fokusere så på pharmaco.
Nattopharma er nå et profitabelt og solid selskap, som guider utbytte i 2019.

Innlegg av: trendi! (07.12.17 08:27 ), lest 399 ganger

her sluker loversen rått og røti som vanlig.
utbytte 2019, sikkert like sannsynlig som pharma avtale som skulle vært klar på kapitalmardesdagen,

snakk om at loversen har forelsket seg i deepshit selskapet
Innlegg av: oxion (07.12.17 08:31 ), lest 396 ganger

Og trendi !!!
Jeg kjenner selskapet ganske godt nå,
Skal vi ta et veddemål på det ???
Innlegg av: vestavind (07.12.17 11:11 ), lest 366 ganger

har sendt ein mail til selskapet, som vi ser så er det kun trøtte aksjonærer som selger nedover etter denne fantastiske presentasjonen med bare skryt ,og uten noe nytt.Tror vi må ha innsidekjøp nå for å snu dette
Innlegg av: trendi! (07.12.17 11:50 ), lest 342 ganger

oxi, så du har lyst til og tape enda mer grunkers i et veddemål?
regnet med at du har tapt nok på natto

vesta, skulle du få et svar, får du nok enda et svada svar
Innlegg av: Herman* (07.12.17 12:46 ), lest 316 ganger

Tror det er viktig at mange sender Mail til ledelsen og ber dem ta grep for å støtte kursutviklingen.
Innlegg av: fabian2 (07.12.17 12:51 ), lest 307 ganger

De har jo nettopp tatt grep , den 5.12
Innlegg av: pellegurk (07.12.17 13:07 ), lest 282 ganger

Hvorfor ta grep? Hvis det er noen som er så dumme at de selger Natto Pharma pga tåke pratet til Fabian og Trendi, så værsegod. Kan de ikke gjøre egne vurderinger så får de bare ta tap.
Innlegg av: pellegurk (07.12.17 13:26 ), lest 270 ganger

Jeg anbefaler alle: ikke selg Natto Pharma nå og slett ikke til dagens kurser. Hvis dere ikke tror på det nye Pharma selskapet, så behøver man ikke å tegne aksjer.
Innlegg av: vestavind (07.12.17 13:30 ), lest 264 ganger

skjønner ikke dette salgspresset nå når selskapet faktisk tjener penger, og vi hadde en stor kjøper på 12,50. Aksjen skulle jo vært på 15-20 kroner nå
Innlegg av: trendi! (07.12.17 13:39 ), lest 255 ganger

lovers, jeg nevnte før presentasjonen, snart er hylekoret på forumet igjen, og det stemte.

blir sånn i 'seriøse' selskaper som holder en fantastisk flott presentasjon, og hvor de sender kursen rett ned.

8-tallet innen rekke vidde?
Innlegg av: pellegurk (07.12.17 13:43 ), lest 252 ganger

Vestavind.
Jeg støtter din vurdering. Fabian har ikke som jeg har sett lagt frem et eneste solid argument for salg av Natto Pharma aksjer. Han bare messer frem det samme hele tiden. Kom med aksjene dine Fabian, jeg kjøper dem for dagens kurs.
Innlegg av: Herman* (07.12.17 13:53 ), lest 239 ganger

Det finnes bare en grunn til å selge, nemlig at ledelsen har holdt sine aksjonærer for narr enda en gang. Det er noen som er villig til å gi slipp på oppsiden for å slippe å ta valium for å takle å være aksjonær. Selv sitter jeg, får heller vurdere valium. Ypperlig tidspunkt å kjøpe akskjer fra sinte aksjonærer.
Innlegg av: pips (07.12.17 13:58 ), lest 235 ganger

Godt tips det med valium. Må nesten begynne å vurdere det.
Innlegg av: -Spekulanten- (07.12.17 14:02 ), lest 235 ganger
Endret: 07.12.17 14:03

Hvem kjøper på dagens kurs! Bare å vente, krona er innen rekkevidde når H2 presenteres. #Selg dritten
Innlegg av: pellegurk (07.12.17 14:06 ), lest 227 ganger

Spekulanten.
Et så useriøst innlegg går det ikke an å skrive. Hva er argumentet for å selge?
Innlegg av: -Spekulanten- (07.12.17 14:16 ), lest 213 ganger

Hva ser du i horisonten? Jeg ser en ørken.
Innlegg av: pellegurk (07.12.17 14:24 ), lest 196 ganger

Jeg ser gull.
Dagens salg er psykologisk betinget. Fabian og Trendi ( og noen til ) har brukt Cicero taktikken om å gjenta en ting så ofte og mye at det føles som sannhet.
Jeg synes synd på de som følger, de taper penger unødig.
Innlegg av: fisketind (07.12.17 14:25 ), lest 195 ganger

jeg ser en oase,ikke så langt framme. det skal bli deilig å få slappe av etter denne lange reisen.
Innlegg av: trendi! (07.12.17 14:30 ), lest 194 ganger

jeg ser en haug med lovers som har vandret i ørken og som halusinerer
Innlegg av: pellegurk (07.12.17 14:37 ), lest 183 ganger

Trendi, hvis du har noen aksjer så kjøper jeg dem til dagens pris. Du kan jo ikke være interresert å ha dem etter dine uttalelser.
Innlegg av: holmes (07.12.17 15:49 ), lest 162 ganger

Det er bedre å sende mail til indern og hjelpe ham å åpne nordnet konto
Innlegg av: pellegurk (07.12.17 16:05 ), lest 158 ganger

Indieren var faktisk tilstede på Kapitaldagen.
Innlegg av: trendi! (07.12.17 18:08 ), lest 109 ganger

ledelsen er nok stolte over den gode presentasjonen og kursraset de siste dagene.
for et flott selskap