Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Farma og medisin
Innlegg av: SirJohnny (27.11.17 22:00 ), lest 10510 ganger
Ticker: NANO
Endret: 02.12.17 17:24

NANO og kursen fremover

Flere har fått det litt travelt i Nano i dag da kursen har flyttet litt på seg, vel og merke fra ekstremt lave nivåer..

Jeg tror mange får det ekstremt travelt de neste dagene og ukene. Prossesen har kommet mye lengre nå enn når kursen var 124kr.

Mitt flåsete tips.

Kurs før ASH 100kr
Kurs etter ASH new all time high og 130kr.

Strikken har blitt dradd så langt at det er på tide at prisingen samsvarer litt mer med det enorme markedet Nano vil ta en stor bit av. Det er nå og inn det gjelder folkes!

Vi vet at Nano er ledende så langt og at de skal konkurrere om et markedet på mange 100 milliarder per år.. og minus Cash er selskapet priset til 2.5mrd.. Hallo (!)

Luigi Costa: ”The big risk of having or not having a product to me honestly does not excist any more!”
Innlegg av: wetpuss (27.11.17 22:33 ), lest 6719 ganger

RE^1: NANO og kursen fremover

Spørsmålet jeg stiller meg,hvis så skjer og kursen når 124.-selge...(klok av skade)
Får vente og se an dagsformen....
Innlegg av: Londonmannen (02.12.17 20:04 ), lest 5966 ganger

Wetpuss
Du er sikkert ikke alene som har de samme tankene. Men det forteller meg at det er en del investorer som har mer fokus på aksjekursen enn på det fundamentale i selskapet. At flere av disse velger å selge når kursen passerer kr124,- vil ikke overraske meg.

Men enbting er sikkert:Dersom disse investorene har vært frustrerte gjennom det siste året over å ha sittet med eventuelt papirtap, minimal kursutvikling, så vil det være en krusning op havet i forhold til den følelsen de vil sitte med på perrongen når ting virkelig tar av.

Selskapet har produktet og det sier det meste når den største risikoen LC nå ser, er om de ikke skulle klare å rekruttere nok pasienter til å opprettholde tidslinjen.

Men ingen kan nekte noen å selge dersom de mener det er det beste for egen økonomi. Vi får bare ønske dem lykke til.

Dog vil jeg anbefale folket til å sette seg skikkelig inn i NANO og hva som nå skjer før man beslutter å selge seg ut. Det kan være at dere har oversett noe vesentlig.
Innlegg av: wetpuss (02.12.17 20:58 ), lest 5851 ganger

Blir nok ikke å selge,når man har sittet med aksjene så lenge nå,så sitter jeg løpet ut.
Fyller på med mer på dippene(blir nok en del dipper framover ja)tror dette går veien...
Innlegg av: Topofthehill (03.12.17 10:52 ), lest 5427 ganger
Endret: 03.12.17 12:58

Selskapet prises til 4mrd ja, noe som er 5x bokført egenkapital. 3.2mrd viser at det er en forventning om at NANO når fram, det er ikke "underpriset". Må alltid se i forhold til risikobildet(uavhengig hva CEO måtte mene, en CEO er alltid positiv på en eller annen måte). Fortsatt 2 år igjen før Betalutin kan nå markedet, og det KAN skje uforutsette hendelser på veien. Bare se kombostudiet til Xofigo nylig.
Innlegg av: spaggio (03.12.17 11:54 ), lest 5227 ganger

Selskaper er vel priset til i overkant av 4 mrd ,
Innlegg av: trump_vinner (03.12.17 13:09 ), lest 5049 ganger

Topofthehill, vi ser etter portfolio managere, spes. rettet mot biotechnology. Kan du legge igjen epostadressen så tar jeg kontakt.
Innlegg av: Merlin (03.12.17 13:16 ), lest 5081 ganger
Endret: 03.12.17 14:16

Kombostudiet til Algeta er ikke relevant for Betalutin. Rituximab har hele tiden vært brukt før Betalutin settes inn og har ikke gitt noen slike virkninger. Tvert i mot. Betalutin har en meget god safetyprofil, også når Rituximab benyttes på forhånd.

Og de som har hørt gjennom nordnets glimrende podcast https://blogg.nordnet.no/pengepodden-episode-131-bioteknologi-med-radforsk-og-oslo-cancer-cluster/?autoplay=1

vil oppleve å høre en meget opplagt og optimistisk Jonas Einarsson beskrive fase 1, fase 2 og fase 3 som utdatert fortid. Hør fra 31:00.

Nå er det prime, breakthrough designation og CMA som gjelder. ODD gir Betalutin 10 års markedseksklusivitet ETTER markedstilgang! Og Betalutin har som kjent ODD. Hør hvordan han beskriver at risikoen er redusert kraftig når det gjelder suksessmulighetene i biotec. FDA har gått fra å være et passivt kontrollorgan, til aktiv pådriver og hjelper for å få frem nye behandlinger!

Biotecbransjen vet i dag svært mye mer om hva de holder på med. Arbeidet er i mye større grad basert på håndfast ny kunnskap. Risikoen for å feile eller søke i blinde er sterkt redusert, i motsetning til da Big Pharma gjorde massevis av åpne studier, uten spesiell detaljkunnskap. Da var det anderledes enn nå. Man kan altså ikke bruke statistikk fra da på et selskap som Nano!

Luigi Costa har jo allerede opplyst at Betalutin som produkt er en suksess og at det er godkjenningsprosessen og pasientinklusjonen som nå må takles riktig. Betalutin som produkt derimot er i prinsippet i mål!

Det arbeidet Nano allerede har lagt ned i markedsundersøkelser, produksjonstilrettelegging og brukerkontakt viser et selskap som har full tro på at Betalutin snart skal på markedet med betinget markedsgodkjennelse.

Topofthehill skrev: "Fortsatt 2 år igjen før Betalutin kan nå markedet"

Det er altså direkte feil. Betalutin kan komme på markedet meget raskt. Hvis top skal være markedsanalytiker burde han i det minste sette seg inn i den dynamikken som nå er i godkjenningsorganisasjonene som EMA og FDA før han uttaler seg.

Også helsefond som "venter til fase III" før de investerer har ikke fulgt med i timen. De vil få seg en stor overraskelse om de venter helt til fase III før de investerer i nye biotecselskaper. Tvert i mot bør de gjøre som Health Cap, og investere så tidlig som mulig i slike selskaper. Det vil lønne seg. Og oppturen i biotecselskapene vil komme MYE TIDLIGERE enn det vi har sett før, nettopp fordi selskapenes kunnskaper om hva de holder på med nå endelig er blitt så mye bedre enn før, at de vet veien de skal gå for å lykkes.

Det er en revolusjon som finner sted innen biotec, men en stor del av markedet oppdager det ikke før toget er gått. De investorer som har forstått dette, vil derimot belønnes rikelig.

https://www.fda.gov/regulatoryinformation/lawsenforcedbyfda/significantamendmentstothefdcact/fdasia/ucm341027.htm
Innlegg av: Kval (03.12.17 14:40 ), lest 4768 ganger

Den podcast episoden her var virkelig bra!!
Innlegg av: Daywalker (03.12.17 14:54 ), lest 4732 ganger

Topofthehill

Hvorfor refererer du til egenkapitalen? Den har vel lite med prisingen av selskapet å gjøre? Det er vel ikke egenkapitalen selskapet skal på markedet med? At de har dugelig med penger på bok er selvsagt et stort pluss.

Jeg mistenker deg for å være ute av selskapet? Kanskje midlertidig? Når man ser på innleggene dine før ryktebløffen og etter virker det unektelig slik.

Roy Larsen mente for 1 år siden at en typisk verdi for et lignende selskap i USA er på omkr. 20 mrd. 400 kroner aksjen, så prisingen av selskapet er det delte meninger om.
Innlegg av: Londonmannen (03.12.17 15:16 ), lest 4671 ganger

«Det kan skje uforutsette ting.»
Ja, tenk det! Men det kan det også skje i veletablerte selskaper.

Men dersom man vil vente til all usikkerhet er ryddet av veien, så må man betale deretter.

Kunsten er jo å analysere og vurdere et selskap og komme seg på innsiden av potensielle vinnere så tidlig som mulig. Da vil man virkelig få avkastning av pengene dersom selskapet lykkes.

Nå ser det virkelig ut som om NANO er i ferd med å lykkes. Flere med meg hadde forventet en langt høyere kurs på dette tidspunkt. At kursen fortsatt ligger og surrer på 80 tallet er en gavepakke til alle dere som ennå ikke har kommet dere inn i NANO. Jeg tror dette billigsalget kan komme til å ta slutt raskere enn vi aner. For jeg føler meg rimelig sikker på at det er mange som ønsker å komme seg på innsiden før ASH. Og hva som skjer på ASH det vet ingen, men det lan raskt vise seg å være tidspunktet da NANO slipper katta ut av sekken.......
Innlegg av: dr. Stockman (03.12.17 16:06 ), lest 4505 ganger

NANO prises idag til det dobbelte av prisen like etter at aksjen kom på børs var vel oppe på 38 kr dengang). Hvis vi har i bakhodet hvor mye som har skjedd i selskapet siden dengang så er det ingen tvil om at prisingen ved børsintroduksjonen var ganske euforisk sammenlignet med idag. Mange kommer til å få seg en gedigen overraskelse de nærmeste månedene. Litt mer tyngde bak resultatene nå (ved ASH) så vil en langt mer reell prising tvinge seg frem.

Aksjen ville vært utrolig gunstig selv om det bare hadde vært 50% sjanse for å lykkes. Oppsiden er nemlig mange ganger større enn nedsiden, men det synes å gå Topofthehill og mange andre hus forbi.
Innlegg av: Merlin (03.12.17 16:11 ), lest 4523 ganger
Endret: 03.12.17 16:19

Det er klart at spenningen rundt 20/100 er til å ta og føle på. Hva vi får av oppdateringer på ASH den 10. desember, kun en uke til, vet vi ikke helt. Vi vil i det minste få en oppdatering på pasientavlesningene man hadde i juli. Det gjelder behandling gjort i mai. Forhåpentligvis får vi nå fulle 6 mndrs. resultater. Ut fra dosimetristudiet bør dette gi svært gode tall, og igjen bedre enn tilsvarende avlesninger for 15/40.

Vi vil også få en oppdatering av siste 15/40 tilgjengelige tall. Og siden det er en akkumulerende effekt om hvem som har oppnådd ORR, vil tallene her bli lik eller bedre tidligere (kjempegode ORR) avlesninger. Og forhåpentligvis med en bedret CR.

------------------

Dersom det skulle vise seg at 20/100 IKKE blir bedre enn 15/40 må man se nærmere på årsaken.

Det kan da skyldes
- for få avlesninger,
- uheldig valg av pasienter i forhold til effekt (Og det vet vi allerede gjelder for de første 20/100 pasientene, som det derfor må korrigeres for)
- kreftceller som i mindre grad reagerer på stråling (gjelder en viss, mindre andel slike)
- lavt nivå CD37 i utvalget

I så fall trengs større mengde pasienter for å få det riktige bildet.

Får vi et kursfall om 20/100 er svakere enn 15/40 vil det muligens gi en "skuffelse" og børsnedgang i markedet.

Det vil i tilfelle være en kjøpsanledning. 15/40 resultatene er i seg selv gode nok, og 20/100 er nok i realiteten bedre uansett. Da må man bare vente til man har avlesningsresultater fra flere pasienter, og lengre tid til å se resultatene, før Nano ser en sammenheng mellom dosimetri, bilder og effekt.

Oppbyggingen av paradigme, med to trancher, er i så måte meget klokt og gjennomtenkt, og vil nettopp gi de svarene Nano og FDA/EMA trenger.

Som vi har sett med 15/40 har den doseringen vist en overraskende effektøkning over tid. Det samme bør vi kunne forvente også av 20/100.

Vi vet også at 20/100 vil ha en sterkere immunologisk effekt enn 15/40. Den effekten tar det lenger tid å påvise. Vi kan derfor forvente en ytterligere bedre effektøkning over tid med 20/100 enn vi allerede har sett for 15/40.

Innlegg av: TeeJay (03.12.17 16:39 ), lest 4364 ganger

Både Kolstad/ Lisa og Costa har vel gitt ulike innspill på at hva vi kan forvente av tall på ASH er relativt beskjedent?

Uansett er det bare snakk om tid slik jeg ser det, før vi er i boks...

Arm4 resultater får vi jo ikke før innrullering er fullført og read-out 3mnd senere, sol forventes å være slutten av mars.

Vi får vel oppdatering på de vi allerede kjenner til, pluss 2 pasienter til?

Stemmer dette, Anyone?

Og mitt tips:

Godkjenning utløst av arm4 read-out i mai, og mulig oppkjøp/ partner i juni.

Innlegg av: uredd1 (03.12.17 16:52 ), lest 4401 ganger
Endret: 03.12.17 16:53

Merlin:
Forstår du ikke at ditt krampaktige forhold til 20/100 ikke lenger er viktig? Det virker som om du tviholder på dette akkurat som ledelsen for å unngå å innrømme et prestisjenederlag på nåværende tidspunkt.

Jeg har sagt at 15/40 er mer enn godt nok og arbeidet med andre doseringer er bortkastede penger og tid.

Londonmannen:
Du skriver: "Kunsten er jo å analysere og vurdere et selskap og komme seg på innsiden av potensielle vinnere så tidlig som mulig. Da vil man virkelig få avkastning av pengene dersom selskapet lykkes."

Dette har jeg jo sagt hele tiden, men hvor var du og Tixis da jeg anbefalte dere å kjøpe aksjer i Nano og Oncoinvent da prisen var mye lavere?

Jeg blir så overgitt, altså!!!
Innlegg av: Merlin (03.12.17 17:06 ), lest 4273 ganger

RE^2: NANO og kursen fremover

Innlegg av: Nano-belieber (22.11.17 13:21 ), lest 1890 ganger
RE^1: Nano - Kolstad er positiv til 20/100 på ASH.
NANO:OVERRASKET OVER NEGATIV MARKEDSRESPONS PÅ ARM 4-OPPDATERING -KOLSTAD

Oslo (TDN Finans): Dr. Arne Kolstad, som er overlege i medisinsk onkologi og radioterapi ved Oslo Universitetssykehus Radiumhospitalet og forskningsleder for Lymrit 37-01 fase 1/2-studien, sier han er overrasket over at markedet reagerte negativt på oppdateringen for studiens arm fire.

Det kom frem under Nordic Nanovectors kapitalmarkedsdag onsdag.

Han viser til at de bare seks pasienter med respons i arm fire, noe som er veldig små antall.

-Jeg ble overrasket over at markedet tolket de midlertidige dataene fra arm fire negativt, jeg trodde de var gode i matte. Hadde det vært respons hos syv personer istedenfor seks hadde responsraten vært over 70 prosent. Utvalget er for lite til at man kan trekke noen konklusjoner fra det, sier han.

Kolstad sier han har forventninger til arm fire, men understreker at en må være tålmodig.

Videre sier han at det har vært et spørsmål om predoseringen med lilotomab på 100 mg/m2 i arm fire vil blokkere betalutin, men det ser ikke ut som det skjer, ifølge ham.
Innlegg av: Topofthehill (03.12.17 16:58 ), lest 4301 ganger

Trump_vinner
Hvem er vi?
Innlegg av: SafeInvest (03.12.17 17:39 ), lest 4169 ganger
Endret: 03.12.17 17:48

Topofthehill,

Han bare køddet med deg!;)
Innlegg av: uredd1 (03.12.17 17:58 ), lest 4128 ganger

Dr.Kolstad er sikkert en flink lege, men man kan ikke forholde seg til dette når det gjelder å bygge opp aksjeverdier for de som eier selskapet og for pasienter som trenger behandling.

Mange kan få et godt liv med å få 15/40 ut i markedet så fort som mulig.

Innlegg av: Merlin (03.12.17 18:19 ), lest 3998 ganger

>man kan ikke forholde seg til dette når det gjelder å bygge opp aksjeverdier.

?
Innlegg av: Merlin (03.12.17 18:33 ), lest 3951 ganger
Endret: 03.12.17 18:34

"Kolstad sier han har forventninger til arm fire, men understreker at en må være tålmodig."

Uredd mener Kolstad ikke vet hva han snakker om. Det er ikke nødvendig å være tålmodig.

"Videre sier han at det har vært et spørsmål om predoseringen med lilotomab på 100 mg/m2 i arm fire vil blokkere betalutin, men det ser ikke ut som det skjer, ifølge ham."

Dette mener Uredd1 er helt feil. Predosering blokkerer.

Jeg mener fortsatt 2+2=4.

Uredd1 mener at 2+2 er noe helt annet, som bare han vet.

Så får vi se hvem som får rett
Innlegg av: fabian2 (03.12.17 19:10 ), lest 3799 ganger

Uredd kan muligens være en morsom skrue , men han har åpenbart ingen faglig peiling.
Innlegg av: ath100 (03.12.17 19:33 ), lest 3761 ganger

We'll see, said the zen master.
Innlegg av: Merlin (03.12.17 19:59 ), lest 3682 ganger

On his sixteenth birthday the boy gets a horse as a present. All of the people in the village say, "Oh, how wonderful!"

The Zen master says, "We'll see."

One day, the boy is riding and gets thrown off the horse and hurts his leg. He's no longer able to walk, so all of the villagers say, "How terrible!"

Some time passes and the village goes to war. All of the other young men get sent off to fight, but this boy can't fight because his leg is messed up. All of the villagers say, "How wonderful!"

The message behind this story is pretty clear. We're very quick to jump to conclusions about whether something is "good" or "bad." The reality is that most things really aren't either. They just are. They exist.
I've shared this story with some of the people closest to me. When something happens I'll often say "we'll see." It's sort of become an inside joke.
It serves as a nice reminder to consider things from more than one vantage point. It serves as a nice reminder that most things are not permanent or insurmountable. It serves as a nice reminder to stop trying to control everything.
Innlegg av: Merlin (03.12.17 20:08 ), lest 3623 ganger

RE^3: NANO og kursen fremover

Uredd1's løsning:

Dropp 20/100

Ikke samarbeid med FDA.

Resultat:

FDA gir ikke godkjennelse pga. manglende utprøving av dosering, og fare for at ikke-optimal dosering benyttes.

Nano må da tilbake til nye 20/100 forsøk, og har tapt masser av tid.

Innlegg av: fabian2 (03.12.17 20:08 ), lest 3609 ganger
Endret: 03.12.17 20:10

Litt på siden : Når folk forteller meg et eller annet ( som de selv åpenbart har tatt for god fisk )...også noe "vitenskapelig" , så spør jeg alltid : "Hvor har du det fra?"
Innlegg av: focuss (03.12.17 20:12 ), lest 3583 ganger

Når Kolstad sier han blir ovverasket over at markedet reagerer negativt på 20/100 tallene så viser det bare en ting. Kolstad har null forståelse for aksjemarkedet. Skulle kanskje tro han er en av de som påvirker selskapets ledelse til å drive seminarvirksomhet, i stedet for en konkurranse utsatt biotech bedrift?
Innlegg av: fabian2 (03.12.17 20:23 ), lest 3505 ganger

focuss : Det er ikke nødvendig med med flere luftige mellomrom når det gjelder konkurranseutsatt biotecbedrift-------
Innlegg av: Diane (03.12.17 20:26 ), lest 3497 ganger

Uredd tar feil. Det var smart å teste 20/100, men han har rett i at 15/40 kan vise seg å være best.
Det hadde vært hyggelig om 20/100 blir enda bedre, men hvorfor legger dere så mye vekt på 20/100 ???

Ta det som en bonus.
Med så mye fokus på 20/100 blir dere lett skuffet og går kanskje glipp av en fantastisk reise med 15/40 som er mer enn bra nok allerede.
Innlegg av: Merlin (03.12.17 20:28 ), lest 3508 ganger
Endret: 03.12.17 20:29

For å holde seg til tema, kursen fremover, tror jeg på at det strammer seg til mot ASH.

Viser Betalutin fortsatt kjemperesultater og sterke data kan vi få en meget kraftig oppgang.

Kommer det derimot data som i liten grad gir konklusjoner nå, regner jeg med kursfall.

Da må vi fort vente til vi ser nærmere resultater av Paradigme. I mellomtiden kan det lønne seg å akkumulere videre.
Innlegg av: focuss (03.12.17 20:38 ), lest 3439 ganger
Endret: 03.12.17 20:42

Merlin
Når fase 1/2 var ferdig så sto 15/40 igjen som klar vinner. Det beste i 3L markedet. FDA hadde ikke protestert mot å sette full gass med den. Andre doseringer kunne likevel blitt testet under veis men Betalutin hadde raskt kommet i markedet med god medisin. Kardinalfeil.

Å legge slike ting som optimalisering av dose inn på kritisk linje i planen når målet er ett produkt med god effekt i markedet raskest mulig vitner om at premissleverandører har brukt for mye tid på universitetet og for lite tid i næringslivet.

Tviler på at Bayer er ferdig med å optimalisere Copanlisib. Det blir de kanskje før Nano er ferdig med seminar driften.

Når Nano i tillegg har totalt feilbedømt tidsbruken på sidespranget så viser det elendig planlegging og elendig ledelse.

Innlegg av: fabian2 (03.12.17 20:41 ), lest 3428 ganger

focuss , du bør vel snarest tilby dine tjenester til Nano , så vi får mere fart på sakene:)
Innlegg av: K-77 (03.12.17 20:47 ), lest 3393 ganger

focuss (03.12.17 20:38)

Du prøver å fremstå så skråsikker på ting du ikke har grunnlag for å hevde, i praksis så er det utsagnet løgn!

Du har inget belegg for å hevde at Nano ville godkjent 15/40 og at de har begått en kardinalfeil. Løgn kaller man sånt.
Innlegg av: focuss (03.12.17 20:54 ), lest 3352 ganger

K 77
Løgn!!! Vet du ikke hva løgn er? 15/40 er jo supermedisin fremfor godkjente Copanlisib.
Innlegg av: fabian2 (03.12.17 20:55 ), lest 3357 ganger

K-77 , der hvor intet er , har selv keiseren tapt sin rett :)
Innlegg av: Diane (03.12.17 21:00 ), lest 3317 ganger

Enig med focuss i at de burde kjørt med full gass på 15/40 mot markedet.
15/40 ville blitt godkjent med så god effekt og små bivirkninger.
Så kunne 20/100 kommet etterhvert.
De kunne ha vært noen måneder nærmere markedet.

På den annen side,- nå vet de mer og kan muligens holde en høyere fart fremover fra nå enn de kunne ha gjort uten kunnskap om 20/100.

Jeg er meget godt fornøyd med ledelsen og har trua på at vi blir rike
Innlegg av: focuss (03.12.17 21:00 ), lest 3327 ganger

At Nano ledelsen ikke makter å ta riktige avgjørelser kan man kalle mangel på klokskap. At aksjonærer ikke klarere å se hva som er best selv i ettertid er verre.

Innlegg av: Diane (03.12.17 21:01 ), lest 3315 ganger

Nå viser du tegn på mani igjen focuss
Innlegg av: K-77 (03.12.17 21:05 ), lest 3290 ganger

Focuss

Hvordan vet du at FDA ikke hadde bedt Nano øke dosen om Nano sa seg fornøyd med 15/40?

Det vet du ikke! Har du hatt mye dialog med FDA? At du tror du vet hva FDA ville svart og legger det til grunn når du kritiserer Nano er ganske absurd.

Hvordan vet du at ikke FDA har vært en pådriver for å teste økt dosering i denne prosessen? Nei, det vet du ikke det heller. Det er greit at du spekulerer i at det hadde vært bedre om de ikke ville teste 20/100. Men du har ingen belegg for å påstå at det var feil. Du skjønner det selv?
Innlegg av: K-77 (03.12.17 21:06 ), lest 3294 ganger
Endret: 03.12.17 21:07

>focuss
>At Nano ledelsen ikke makter å ta riktige avgjørelser kan man kalle mangel på klokskap.

Virkelig??
Innlegg av: focuss (03.12.17 21:09 ), lest 3288 ganger

Forskerne mener vi fortsatt ikke har optimal dose og ønsker kanskje å teste ut 20/60. Gjør vi det så bruker vi ett år tilmed å konkurrere med oss selv. Fornuftig? Hva sier aksjonærene.Da kommer dosevalget ca mai 2019.
Innlegg av: Merlin (03.12.17 21:11 ), lest 3275 ganger

focuss' løsning:

Dropp 20/100

Ikke samarbeid med FDA.

Resultat:

FDA gir ikke godkjennelse pga. manglende utprøving av dosering, og fare for at ikke-optimal dosering benyttes.

Nano må da tilbake til nye 20/100 forsøk, og har tapt masser av tid.
Innlegg av: K-77 (03.12.17 21:12 ), lest 3246 ganger
Endret: 03.12.17 21:16

Hva mener du? Er det søkt om å gå videre med 20/60 i paradigme? Eller har de trukket søknaden om å starte paradigme for å teste 20/60 først?

Jeg tror de vet hva som skjer om de tester Betalutin 20/60, de får DLT3.

Er det noen som skal kritiseres for mangel på klokskap her så er det nok deg.
Innlegg av: focuss (03.12.17 21:16 ), lest 3231 ganger

K77
Nano valgte å teste 20/100 grunnet gode resultater men for mye bivirkninger for 20/40.og ønsket å finne ut om større predosering reduserte bivirkninger. Hadde ingenting med FDA å gjøre.
Innlegg av: K-77 (03.12.17 21:18 ), lest 3211 ganger
Endret: 03.12.17 21:19

Hvordan vet du det? Har ikke Nano og FDA pratet om dosering?

Ønsket de ikke å teste 20/100 for å se om det ga bedre effekt altså?
Innlegg av: focuss (03.12.17 21:20 ), lest 3200 ganger

Merlin
Javel. Så det var altså et krav fra FDA å bruke et år eller 1,5 år på å teste 20/100. Tullball.
Innlegg av: Frontmasta (03.12.17 21:25 ), lest 3179 ganger
Endret: 03.12.17 23:07

Dere glemmer en viktig ting folkens. Det er labben til AMES som gjennomgår / verifiserer / godkjenner avlesningsresultatene til Betalutin.

Tenker nok at de som har utviklet Betalutin har best erfaring og kunnskap.........
Innlegg av: Diane (03.12.17 21:32 ), lest 3133 ganger

Merlin : «Resultat:

FDA gir ikke godkjennelse pga. manglende utprøving av dosering, og fare for at ikke-optimal dosering benyttes.»

Mener virkelig Merlin at 15/40 (ORR 81%) ikke ville fått godkjenning ????
Innlegg av: focuss (03.12.17 21:51 ), lest 3048 ganger

Får bare håpe ledelsen utviser bedre ledelse og dømmekraft fremover. Skaden som er skjedd får vi ikke gjort noe med. Så gjenstår det å se om vi får godkjent at 45 pasienter fra fase 2 kan inkluderes i Paradigme. Ellers så er det slik at det burde få konsekvenser.

Innlegg av: alan (03.12.17 22:05 ), lest 2978 ganger

Her er det flere lurendreiere som vrir og vrenger på det meste ser jeg.

Det drar seg tydeligvis til....
Innlegg av: SafeInvest (03.12.17 22:28 ), lest 2858 ganger

Sukk.....
Innlegg av: ILAV (03.12.17 22:59 ), lest 2740 ganger

Må si meg bekymret og skuffet over forskerstanden hvis det er slik uredd og focuss antyder; at den generelle investor vet mer om neste generasjon kreftmedisin enn forskerne og selskapene som forsker og utvikler disse.

Basert på siste års utvikling for nano så har jeg primært tenkt at det var motsatt og at den gjengse investor til daglig tar beslutninger som om de var ruset på heimbrent og fleinsopp.

We'll see.. :)
Innlegg av: SafeInvest (03.12.17 23:51 ), lest 2583 ganger

Haha, fin kommentar ILAV!;)
Innlegg av: focuss (04.12.17 07:58 ), lest 2466 ganger

Forskere tar beslutninger relatert til forskning. Ledere tar beslutninger relatert til fremdrift. Dette er elementært.
Innlegg av: nadderud (04.12.17 08:21 ), lest 2371 ganger

Det var veldig bombastisk Focuss. En setning du ikke kunne sette spørsmålstegn bak er ikke vanlig fra den kanten.

Som Costa sier, han kunne aldri klart det utrolig positive selskapet har levert uten utrolig gode medarbeidere, både forskere og andre. De jobber sammen mot et felles mål.
Innlegg av: Vekst (04.12.17 08:35 ), lest 2298 ganger

Fra ukens oppdaterte liste

Folketrygdefondet har økt med 250.000 aksjer.

Ny beholdning: 3.331.897

Verdipapirfondet Storebrand økte med 26.043 aksjer.

Ny beholdning: 135.541

Innlegg av: Summer2016 (04.12.17 08:50 ), lest 2212 ganger

Takk for info. Vekst. Det er jo BULL :)
Her er det bare til å lene seg tilbake, som alltid, og glede seg til fortsettelsen !!:)
Innlegg av: saga68 (04.12.17 08:53 ), lest 2191 ganger

Vekst
Da er spørsmålet om FF kjøpte 250.000 nye eller om det er tilbakekalling av 250.000 short. Uansett bra
Innlegg av: Daywalker (04.12.17 08:59 ), lest 2149 ganger

Det er vel snakk om minst 1 mill aksjer?
Innlegg av: Merlin (04.12.17 09:24 ), lest 2058 ganger
Endret: 04.12.17 09:25

Kan tyde på starten på en shortskvis. Folketrygdfondet har stadfestet at de ikke skal ha shortede aksjer på en generalforsamling. En uventet ekstraordinær generalforsamling kan komme som julekvelden på kjerringa i ordets rette forstand nå rett før jul. Det kan i seg selv gi en kraftig kjøpsskvis for shorterne frem mot 20 December 2017.
Innlegg av: solb (04.12.17 09:31 ), lest 1966 ganger

Og så ser vi at XTX er inne med sine 400 kjøp- og salg poster. De er hyret inn for å få tak i flere aksjer så rimelig som mulig. Volumet holdes oppe.
Innlegg av: Trainspotter (04.12.17 09:43 ), lest 1884 ganger

Dersom FFs NANO-beholdning stiger vil jeg tro er p.g.a. tilbakelevering. Men ingen grunn til bekymring, totalantallet shortet i markedet vil nok ligge der mer eller mindre kontinuerlig, 2 – 4% rapportpliktig. De som lånte aksjene til FF for shorting vil enkelt kunne tilbakelevere disse uten engang å måtte dekke inn shortene. De bare går i markedet igjen og låner det antall aksjer FF ber om og gir dem disse. Det er mange som ikke skal stemme ved EGF, slik at likviditeten rundt denne datoen ikke vil forverres nevneverdig, dette er i tillegg en 100% forutsigbar dato som gjør alt meget enkelt og rutinepreget. Husk, dette er et likvid, regulert og ryddig utlånsmarked skapt for nettopp slike likviditesjusteringer, og ikke noen snusket spillegjeld mellom to parter.
Innlegg av: Merlin (04.12.17 10:11 ), lest 1702 ganger

Trainspotter: Det spørs om shorterne får lånt såpass høyt antall av andre! Ikke glem aksjonærsitsen i Nano. Det ser ikke ut til at det er særlig mange utenom FF som låner ut. Dermed får ikke shorterne fatt i andre aksjer til shorting og en shortskvis er faktum. Se på shortskvisene som har vært i Seadrill til sammenligning.
Innlegg av: fabian2 (04.12.17 10:09 ), lest 1728 ganger

Så uttrykket short-skvis er egentlig bare noe enkelte feilaktig ser for seg ( gjelder selvsagt alle aksjer , ikke bare Nano ) ?
Innlegg av: Merlin (04.12.17 10:16 ), lest 1656 ganger

>Så uttrykket short-skvis er egentlig bare noe enkelte feilaktig ser for seg ( gjelder selvsagt alle aksjer , ikke bare Nano ) ?

Det ser ut som om Trainspotter mener det, men det er altså ikke riktig.
Innlegg av: solb (04.12.17 10:17 ), lest 1631 ganger

Småkjøpe litt nå er taktikken mot marketmaker. Det skapper surr i robotens algoritme. Klem på!
Innlegg av: uredd1 (04.12.17 10:18 ), lest 1631 ganger

Merlin:

Det virker som at 20/100 doseringen har gått til hodet på deg. Slik jeg ser det, så har ledelsen valgt ut 15/40 til paradigme, men også tatt med 20/100 for ikke å helt tape ansikt med "de tapte år".

Til din orientering siden du setter fram usanne påstander om meg:

Jeg har aldri sagt an Nano ikke skal samarbeide med FDA.

Jeg har sagt at for stor predosering kan blokkere kreftceller. Det er uomtvistelig.

Jeg har sagt at 15/40 er mer enn godt nok til å ta Betalutin til markedet. Når dette er gjort, kan man jobbe videre med andre doseringer. Jeg tror 20/60 er en mer riktig dosering enn 20/100.

På den måten får vi ikke flere tapte år i forhold til å få Betalutin til markedet.
Innlegg av: fabian2 (04.12.17 10:22 ), lest 1629 ganger
Endret: 04.12.17 10:23

Strengt tatt blir det litt for latterlig når et faglig null skal gi råd til fagpersoner.
Innlegg av: Merlin (04.12.17 10:27 ), lest 1558 ganger

>Jeg har aldri sagt an Nano ikke skal samarbeide med FDA.

Indirekte har du det. FDA har bedt Nano kjøre klinisk vurdering også av 20/100. Nano samarbeider med FDA og følger selvfølgelig FDAs anbefalinger.

Men det aller viktigste: Uredd1 avsporer og spammer. Du får heller lage din egen uinteressante tråd, som vi andre kan slippe å lese.
Innlegg av: uredd1 (04.12.17 10:31 ), lest 1482 ganger

Fabian2:

Enig med deg. Merlin bør slutte med det.
Innlegg av: Daywalker (04.12.17 10:31 ), lest 1468 ganger

"Strengt tatt blir det litt for latterlig når et faglig null skal gi råd til fagpersoner."

Ja, bedre kan det ikke sies...
Innlegg av: Trainspotter (04.12.17 10:31 ), lest 1485 ganger

Merlin,
Shorteskvis skjer selfølgelig når plutselige fundamentale endinger som øker verdien på selskapet. Dette har jeg skrevet nylig. Men denne EGFen er ikke en slik (var mitt poeng). At vi er midt oppi en periode hvor slike plutselige fundamentale endinger forhåpentlig skjer omtrent samtidig med denne EGFen, vil derfor være den reelle grunnen til innvirkning på shortingen, men det har lite med EGFen isolert sett å gjøre.

Men for all del, jeg håper jo selv på en shorteskvis av bibelske proposjoner her!
Innlegg av: Trainspotter (04.12.17 10:48 ), lest 1288 ganger

En annen ting samtidig, i Seadrill, som Merlin bruker som eksempel, er/var ofte shorteandelen vanvittig mye høyere enn disse 2,7 prosentene i NANO for tiden (https://ssr.finanstilsynet.no), det er jo ingenting. Og da tynes shortingen langt forbi normal lånelikviditet, og Fredriksens tibakekalling av gigantiske poster har en enorm skviseeffekt. FFs aksjeshorting er ingenting i forhold.
Innlegg av: uredd1 (04.12.17 10:32 ), lest 1475 ganger

Ser at Merlin ikke liker å bli satt på plass.
Innlegg av: fabian2 (04.12.17 10:35 ), lest 1423 ganger

Strengt tatt blir det litt for latterlig når faglige null tror de kan sette Merlin på plass
Innlegg av: uredd1 (04.12.17 10:39 ), lest 1393 ganger

...men ikke uventet når selveste Uredd1 setter folk på plass. :-)
Innlegg av: OIL-IT (04.12.17 10:40 ), lest 1371 ganger

uredd1, hvis du mener Merlin er "satt på plass" i denne tråden tyder det etter min mening på at det nok er mye du ikke forstår. Du kan da ikke mene og tro at Nano går videre med 20/100 for ikke "å tape ansikt"? Det ligger selvsagt faglige vurderinger bak et slikt valg. Skulle det ikke gjøre det har en med reinspikka kjeltringer å gjøre. Du mener vel ikke ledelsen og styret i Nano er det? Shortediskusjonen mot Merlin fra trainspotter minner for min del mest om kverulering fra trainspotters side. Han må ha forstått meget godt hva Merlin mente.
Innlegg av: SafeInvest (04.12.17 10:45 ), lest 1319 ganger
Endret: 04.12.17 10:47

Det jeg lurer på Uredd1, hvilken faglig kompetanse sitter du på for å kunne vurderer dette?
Hvordan kan du underbygge din påstand om at 20/100 har for høy predosering?

Dosemetristudien sier jo at du tar feil.

Venter spent på (saklig) svar....

Innlegg av: uredd1 (04.12.17 10:18 ), lest 302 ganger
Merlin:

Det virker som at 20/100 doseringen har gått til hodet på deg. Slik jeg ser det, så har ledelsen valgt ut 15/40 til paradigme, men også tatt med 20/100 for ikke å helt tape ansikt med "de tapte år".

Til din orientering siden du setter fram usanne påstander om meg:

Jeg har aldri sagt an Nano ikke skal samarbeide med FDA.

Jeg har sagt at for stor predosering kan blokkere kreftceller. Det er uomtvistelig.

Jeg har sagt at 15/40 er mer enn godt nok til å ta Betalutin til markedet. Når dette er gjort, kan man jobbe videre med andre doseringer. Jeg tror 20/60 er en mer riktig dosering enn 20/100.

På den måten får vi ikke flere tapte år i forhold til å få Betalutin til markedet.
Innlegg av: FreeHeal (04.12.17 10:56 ), lest 1227 ganger

Uredd1:

Høypredosing vil kunne gi beskyttelse for metastase dette betyr ikke at hovedkreften ikke blir tatt.

Uredd11 og Merlin har begge rett i uttalelsene og begge snakker om en hverandre når de argumenterer.

Uredd1 har rett i at de frie kreftceller i blodomløpet vil få mer beskyttelse for predosing. Men også samtidig gi mer effekt til de store hovedkreftcellene.

Derfor er kombostudiene R og B meget intresangt. Derfor er forskning på 20/100 Viktig!

Så når dere skal vurdere Merlin og Uredd1 sine påstander er de dø Høyre og Arbeiderpartiet. Notorisk uenig men mener det samme ;)
Innlegg av: uredd1 (04.12.17 11:24 ), lest 1156 ganger

SafeInvest:

Dette har jeg redgjort for i et tidligere innlegg. Let og finn!
Innlegg av: SafeInvest (04.12.17 11:49 ), lest 1039 ganger
Endret: 04.12.17 11:51

Et helt elendig svar Uredd1....

Du er avsporingens mester!;)

Kom igjen, gi oss et skikkelig velbegrunnet svar Uredd1, du klarer såpass.
Innlegg av: Merlin (04.12.17 12:12 ), lest 949 ganger

FreeHeal: Har du glemt at det i dag skjer en forbehandling med Rituximab?
Innlegg av: FreeHeal (04.12.17 12:37 ), lest 785 ganger

Merlin:

Poenget mitt er at dere to er ytterpunkter av alle diskusjoner. Uredd1 tviholder på 15/40 pga gode resultat (sett i ettertid) mens du tviholder på 20/100 uten å kunne bevise dette klinisk (treng mer data for å konkludere).

Vi vil få svaret på dette, og om 6 dager får vi en stor indikasjon og i løpet av januar/feb endelig fasit.

Å spekulere for mye så tett opp mot fasiten er bare idiotisk og meget irriterende.

En liten våpenhvile før jul har vært en velsignelse. ;)