Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Finans
Innlegg av: MCdreamy (27.11.17 16:12 ), lest 5825 ganger
Ticker: AXA

ENDRE!! NÅR KOMMER JULEPAKKENE?;)

Snart er vi i desember og q4 har bare 1 mnd igjen. Får jeg anledning til å laste mere på lavt 2,60 og ELLER kanskje 2,50 tallet! Eller er det bare "luremuser" her?;)
Innlegg av: hanibal (27.11.17 16:34 ), lest 3633 ganger

RE^1: ENDRE!! NÅR KOMMER JULEPAKKENE?;)

kan jeg alldri tenke meg at Fredriksen tilater at den kommer så lavt, nei lavere en 2.65 kommer ikke til å skje idioten
Innlegg av: Volf (27.11.17 17:53 ), lest 3543 ganger

RE^2: ENDRE!! NÅR KOMMER JULEPAKKENE?;)

Hanibal gi meg en god forklaring på at Fredriksen ikke vil tillate kursen å gå under kr 2,65 når han er villig til å låne ut millioner av aksjer?, du nå må være snill og slutte å kalle dine meddebettanter for idioter ellers kan det hende at jeg selger noen aksjer som jeg har tenkt å låne av Fredriksen for å hjelpe kursen ned til riktig markedspris på ca 2,50 helst lavere.

Få nå hjernecellene i arbeid hanibal og god kveld.
Innlegg av: LAKO (27.11.17 16:36 ), lest 3606 ganger

Ja, se deg i speilet
Innlegg av: hanibal (27.11.17 16:37 ), lest 3597 ganger

jasså en annen idiot innom
Innlegg av: LAKO (27.11.17 18:14 ), lest 3517 ganger

Mc er en vesentlig spiller i Axa og kan lett påvirke kursen opp eller ned. Det var ikke noe mer i utsagnet om å se seg i speilet!
Innlegg av: hanibal (27.11.17 19:16 ), lest 3471 ganger

for meg volf er det nok du som har liten hjerne kapasitet når du virkig tror at kursen skal nok igjen ned mot emisjon 2.49 kurs som var for en stund siden, og hvorfor skal Fredriksen absolutt låne ut sine aksjer ?? du lever i en fantasi verden.

tydelig at det kryr av spekulanter som vil ha kursen ned, shortere, nei jeg vil ha inn langsiktge investorer som kjøper seg opp.

akk så lenge til 4 kvartal tolmodighet tolmodighet har jeg nok av
Innlegg av: Volf (27.11.17 20:30 ), lest 3394 ganger

Vell hanibal du er nok meget dårlig opplyst og følger ikke med i timen, så til din informasjon er Fredriksen en av de største utlånere av aksjer på børser i verden.

Kan nevnes som en liten kuriositet til din uvitenhet at i 2016 hadde Fredriksen inntekter på ca kr 14 milliarder bare på utlån,aksjeutbyttet til samme person var det året på ca kr 10 milliarder håper du har hjernekapasitet til å fordøye realiteter.

Med Fredriksen som medaksjoner blir det virkelig fart på utlån til shorting.
Du har klaget din nød om Mohn men han blir smågutt når Fredriksen setter igang.

Hanibal det er ingen som bryr seg om hva du vil ha,for det er jo bare rør.De store gutta tenker penger.

Du begynte året med at Q4 i fjord skulle bli bra samme med Q1,Q2 for ikke å snakke om Q3 og nå har du begynt med Q4 også lærer du aldri ?
Innlegg av: ..EMIL.. (27.11.17 20:14 ), lest 3413 ganger

Tror vi får 1-3 nya dealar innan utgången av 4q. Tror faktiskt vi kan gå ned mot 2.50 innan vi ska upp. Innan de visar en stark bunnlinje kommer den vara en jojo aksje.
Även om 4q kommer visa bättre intäkter, kommer kostnader med skapandet av bolaget med Geveran och Luxemburg bolagen dra ned netto resultatet.

De köpen vi gör nu i 4q kommer ju ikke synas helt och hållet förrän i 2q resultatet. Då börjar de riktiga stigningarna .
Vet inte hur hus marknaden är i spanien , eller var husen ligger.
Men borde de ikke sälja mer under sommaren. Detta är ju i såfall bra, med tanke på att inkasso är lite segare.

Faror jag ser är att jag tror att chansen för en krasch i världsekonomin börjar bli ganska stor.
Sedan är jag inte överdrivet förtjust i fastighetsbiten. Men de sitter med mer kunskap en mig.

Tycker det också är intressant hur mycket de kan "fylla maskinen" utan att anställa fler.
Innlegg av: Marketwatch (27.11.17 20:23 ), lest 3396 ganger

Olav ser ut til å ha vært flinkere enn Endre hittil.
Innlegg av: hanibal (27.11.17 20:41 ), lest 3377 ganger

Lillegutt jeg har nok mye mer tolmodighet en du,jeg ser for meg at høsten 2018 starter Axa som selskap å levere fine tall på bunnlinjen
Innlegg av: Volf (27.11.17 22:07 ), lest 3301 ganger

Høsten 2020 mener du vell før AXA passerer kr 5 med all den utlån av aksjer Fredriksen nå setter o gang.

Så lykke til.
Innlegg av: ..EMIL.. (27.11.17 20:43 ), lest 3366 ganger

Marketwatch 

Ja kanske hittils. Men det blir väldigt intressant var Axactor står om ett år med de pengar som de har att handla för.

Tror att när snöbollen väll har börjat rulla , så tror jag axactors kommer snurra snabbare än konkurrenterna.

Men fasit vet ju ikke noen av oss och det är det som gör charmen med det hela :)
Innlegg av: Vista (27.11.17 20:47 ), lest 3364 ganger

Hvis JF har så stor tro på dette selskapet er det jo naturlig at han kjøper seg videre opp. I så fall vil han jo i ha prisen så langt ned som mulig, og da er vel første steg å legge aksjene til utlån.
Innlegg av: Statoil! (27.11.17 22:13 ), lest 3319 ganger
Endret: 27.11.17 23:05

At JF går inn i AXA for å tjene penger på utlån av aksjer er noen av det dummeste teorien jeg har hørt om. Så topper det hele med at han ønsker aksjen ned for å få kjøpt billigst mulig.... hvorfor kjøper JF 22mill aksjer til 2,65 når han har over 100mill aksjer som kan lånes ut for å senke kursen.

Jeg nekter å tro dere står bak denne teorien.

AXA betaler ikke en krone i utbytte pdd. Og svekke kurs og investeringsvilje fra nye og etablertei for å tjene noen kroner på utlån er rett det dummeste jeg har lest i 2017. Og tror man på det ville jeg ikke gått inn i selskapet på 2,50 heller.

JF har til og med stiftet et selskap 50/50 - AXA/Geveran for ytterligere finansielle muskler. Så tror proffene på HO at JF ønsker å senke kursen med utlån av aksjer og spekulasjon på billige aksjer.... Sånn jeg ser det, er det serdeles lurt for JF at ledelsen og styret med sine betydelige eierposter er fornøyd og ønsker å prestere, samt opsjoner til ansatte vil være verdt noe. JF har investert betydelige summer i aksjer og ytterligere et selskap, og det igjen i et AXA som ikke betaler utbytte. Alt dette for å tjene noen kroner på utlån til shorting? Virkelig?

Hehe! Ikke rart folk flest taper på enkeltaksjer og spekulasjon over tid.

Jah...

AXA er en av de enkleste aksjene å tjene penger på av tradere. Det pga alt det fundamentale er på plass, og man kan nærmest plassere sine trade og beregne en utgang. Skulle aksjen falle er det lett å øke og beregne ny utgang. Jeg vil nærmest kalle aksjen for idiotsikker.
Innlegg av: Volf (28.11.17 10:22 ), lest 3073 ganger

Statoil sett deg litt inn i hva Fredriksen har gjort i alle andre selskapene han er storaksjoner i og tjent stort på utlån av aksjer.
Våkn opp da menneske du går i søvne og har du problemer med å få opp øynene så ta en telefon til Roger Berntsen i nettfonds så kan han forklare deg.

Over og ut med tulleskapen din.
Innlegg av: Tobbenn (28.11.17 08:43 ), lest 3137 ganger

Et av kravene til Oslo Børs er vel at de største aksjonærene skal stille aksjene sine til disposisjon for utlån til shortsalg?
Innlegg av: Statoil! (28.11.17 11:23 ), lest 3038 ganger

Ulver er meget intelligente, du burde kanskje vurdere nytt nick? ;P

Her er det snakk om AXA og ikke hva JF gjør i andre etablerte selskaper som betaler utbytte. Å låne ut aksjer i etablerte selskaper som betaler gode utbytter er noe annet.
Innlegg av: Volf (28.11.17 17:32 ), lest 2842 ganger

1)Statoil lær deg engelsk før du uttaler deg,ulv på engelsk skrives wolf, men vet du hva volf egentlig betyr?

2)Lær deg også litt om børs og selskaper før du uttaler deg,virker som du er totalt grønn.

Kos deg med dine AXA aksjer du, til din informasjon gjorde jeg 2 kjappe trader i dag.

Innlegg av: [ Leasing ] (28.11.17 11:42 ), lest 3009 ganger

Statoil!, hvorfor skiller du utlån av aksjer på om selskapet betaler utbytte eller ikke
Innlegg av: hanibal (28.11.17 12:31 ), lest 2974 ganger

Statoil !bra du setter disse imbassille tullingen på plass, egentlig litt fornøyd at day tradere ikke lenger kan se id meglerhus i boken.

nei lavere en disse nivåer får Dere de nok ikke !!!
Innlegg av: Gork (28.11.17 12:34 ), lest 2967 ganger
Endret: 28.11.17 13:42

Det at JF er snar til å låne ut aksjer er et faktum, om han gjør det i AXA finner vi snart ut.

Om aksjekursen er under 2,65 ved årsslutt, må han skrive ned verdien på sine aksjer.

Skal warrantsene ha noen verdi, bør kursen langt over 3,25, som er innløsningskursen.
Idag har de null verdi.

JF kjenner denne bransjen svært godt og er et aktivum for selskapet.

Hans planer videre fremover, vi får se, jeg vet ikke.

Støtten rundt 2,70 virker sterk om den holder må traderne slippe aksjen opp i et nytt trader intervall, vi får se.

Lykke til
Innlegg av: Skipssjefen (28.11.17 18:02 ), lest 2825 ganger
Endret: 28.11.17 18:04

Statoil!

Her tar du feil, for JF har alltid lånt ut sine aksjer, og det vil han gjøre her og.

Det er nevnt over, men jeg kan gå enda mer i detalj. Det ble hevdet på Hegnar Tv for 1 års tid siden at over halve formuen til JF kan tilbakeskrives utlån av aksjer (renter og honorarer), samt utbytter.

Jeg kan i allefall ikke se en god grunn til at JF denne gang skulle la være å låne ut sine aksjer.

Nå tror jeg ikke han vil "låne ut aksjer" for å sikre seg en rimeligere inngang, men han låner nok villig ut nå, eller etterhvert. Det er ikke vanskelig å skaffe aksjer til utlån. Jeg fikk lånt meg 1,5 mill axa aksjer i ettermiddag på sekunder.....!

Har for øvrig tradet denne 5-6 ganger hver dag siste tiden. Selv på 2,68 til 2,70 så blir det pæng!

SS
Innlegg av: ..EMIL.. (28.11.17 18:35 ), lest 2786 ganger

Skipssjefen 

Har du lånat för att shorta? I såfall
måste jag säga att du har ballar
av stål.

Brukar ju komma meldningar på eftermiddagarna.

Förstår ikke hur folk kan lägga så mycket tid på strunt prat om short,utlån,kvantefond mm.
Är man långsiktig så spelar ju ikke sådana saker noen roll.
Är det noet visst antal aktier för att låna ut till shortning?
Innlegg av: MCdreamy (28.11.17 18:47 ), lest 2760 ganger

Selv ikke jeg shorter denne nå;)
Innlegg av: Skipssjefen (28.11.17 18:47 ), lest 2768 ganger

Emil;

Nei, det har jeg ikke. Jeg sjekket muligheten for å låne 1,5 mill aksjer i Netfonds.

Shorte axa er galskap nå, så det gjør jeg overhode ikke. Ville bare sjekke om det fantes aksjer til låns i ettermiddag.

SS
Innlegg av: Skipssjefen (28.11.17 18:54 ), lest 2764 ganger

McD;

Hvordan går det i AXA? Er det litt trading, eller akkumuleres det litt hver dag?

SS
Innlegg av: Skipssjefen (28.11.17 18:55 ), lest 2760 ganger

McD;

Tenker du om emien i DOF, tar du noen lodd?
Dof 60 øre kan da umulig være så ille tenker jeg. Spørsmålet er bare om vi får den billigere over OSE enn i emien.

SS
Innlegg av: Syriner10 (28.11.17 18:59 ), lest 2744 ganger

Hvilke julepakker? Hvem vet, snart kanskje?
Innlegg av: AksjeJohnsen (28.11.17 19:01 ), lest 2744 ganger

Det har aldri vært noe problem å få tak i aksjer til short i AXA, hverken før eller etter JF kom inn. Det vil IKKE blir økt shorting i AXA bare pga JF stiller sine til disposisjon, når det gjelder shorting så er det etterspørselen etter å låne aksjer som avgjør hvor store shortposisjoner det er i en aksje. JF tvinger ingen til å shorte AXA og det har hele tiden vært tilgjengelige aksjer for short så hvorfor skal det bli mer shorting nå?

AXA må vise at de tjener godt med penger og utvikler seg i riktig retning, man kan enten vente til man har fått den bekreftelsen etter Q4 eller så kan man kjøpe billigere i tiden før og ta risikoen det medbringer. Personlig tror jeg Q4 blir vendepunktet.
Innlegg av: Statoil! (28.11.17 19:21 ), lest 2724 ganger

SS,

Du og dere får tro hva dere vil. Jeg er og helt fullstendig klar over hva JF gjør og har gjort i en rekke selskaper. Det er lov å bruke hode til noe fornuftig. Hva folk triller ører i er for meg helt likegyldig (ikke stygt ment). Å trille ører i AXA er for enkelt til å være sant, og det ser ut til å få fortsette.
Innlegg av: Skipssjefen (28.11.17 19:40 ), lest 2706 ganger

Statoil!;

Jeg holder ord, og er ferdig med dette fjaset tidligere. Er seriøs når jeg skriver med deg nå.

Hvorfor skulle ikke JF låne ut sine aksjer her da? Kan du forklare meg hvorfor han ikke skulle gjøre det her, vs de fleste andre aksjene han besitter?

Sliter litt med å skjønne at AXA er så spesiell for han at han har en standing order om å ikke låne ut aksjene her.

Argumentet om å kjøre kurs maks, for så å selge dette - kopi av aktiv kapital holder ikke for meg. Har kjent JF på godt og vondt i alt for lang tid - både rigg, og tank, så han der har jeg ikke tro på at holder på sine aksjer.

Håper på noen gode motargumenter.

SS
Innlegg av: Volf (29.11.17 08:36 ), lest 2553 ganger

Til informasjon er det helt utrolig med aksjer til utlån i AXA for den som er interessert i det, for å si det på en annen måte viss person begynner å åpne slusene.
Undersøk selv,
Innlegg av: LAKO (28.11.17 22:32 ), lest 2631 ganger

SS
Nå må bestemme deg hva du skal si til menigheten;
Du sier; «Jeg fikk lånt meg 1,5 mill axa aksjer i ettermiddag på sekunder.....!
for så i neste innlegg har du bare sjekket muligheten...(!) Troverdigheten din er i spill SS.

Det er lite nytt under solen hva utlån av aksjer angår.
Det er en del av hele den manipulerte dritten, velsignet av myndighetene

Innlegg av: MCdreamy (29.11.17 08:50 ), lest 2530 ganger

Det er stor forskjell på og låne ut og shorte;)

SS, jeg sitter i ro nå med 600k aksjer og forsøker akkumulerer mere nedover fremover, jeg kjøper ikke etter kurs, nå bare uke nr;)

Vedr Dof, ble fristet igår og tok en liten post på 200k, og vil nok kjøpe mere idag om den er mulig. Har tro på Mons og verdiene i Dof Subsea (35% nå)
Innlegg av: Skipssjefen (29.11.17 09:48 ), lest 2486 ganger

Lako;

Det er tydlig at du ikke vet hva du snakker om, men helst skal finne noe å arrestere eminenete SS på.

La "pappa" forklare konfirmanten litt;

Dette er gangen i å "låne" axa akjer:

1. Man legger inn forespørsel om det er aksjer til låns (som jeg stadig gjør, og gjorde i går). Jeg fikk altså lånt 1,5 mill aksjer)

2. Om jeg ville selge disse, så må jeg starte salget. Det er altså mulig å låne aksjer uten å selge dem, i allefall i Netfonds.

3. Når jeg fikk disse, så var sjekken utført, og jeg trykket "lever tilbake" - og dette koster nada, null og niks!

Lærte konfirmanten noe i dag da?

PS: Solgte alt på 2,72 i dag. Blir penger her hver dag, småpenger for SS, men for konfirmantene bra penger :-)

SS
Innlegg av: Skipssjefen (29.11.17 09:51 ), lest 2477 ganger

McD;

Tror det du beskriver er en helt korrekt strategi. Solgt alt jeg, og når man nå ser mønsteret, og momentet, så hadde jeg ikke blitt overasket om her kommer news nå. Minner meg om dagene før JF gikk inn!

Ang DOF er jeg enig, men jeg avventer litt. Har man perspektiv så tror jeg man i DOF får godt betalt.

Vi må tydligvis drive voksen, ehh, ungdomsopplæring her for konfirmantene. På børs skal dem, men hvordan utlån og short funker, det vet dem ikke. Makan!

SS
Innlegg av: hanibal (29.11.17 12:49 ), lest 2402 ganger

De som selger Axa på disse nivåer er ikke riktig bevart, misstenker at flere tradere kaster kortene, er nok mange som tidligere har væert inne men har ikke tolmodigheten det kreves å sitte langsiktig. helt utrolig at et selskap som snart er 23 mnd gammel her ligger kursen å vaker litt over 2.70
Innlegg av: Skipssjefen (29.11.17 14:29 ), lest 2354 ganger

Over 10.000 på øretrilling i dag Hanibal.
(småpeng for SS naturligvis)

Ryktene sier at det er Klatremusa, eller Laks&Axa sine jeg har fått kjøpe. De er så mentalt slitne nå at de tok tapet.

SS
Innlegg av: hanibal (29.11.17 14:37 ), lest 2337 ganger

for en narssistisk fyr , og du tror på det du sier
Innlegg av: Skipssjefen (29.11.17 15:20 ), lest 2301 ganger

Haha, narrsisme du, å du å du.

Har det noen gang slått deg at jeg har en sjargong her som spessielt er for å provosere noen få personer ? Det er bare de skarpeste knivene i axa skuffen som har skjønt det.....
Hanibal er ikke en av dem, diverre.

SS
Innlegg av: hanibal (29.11.17 17:23 ), lest 2248 ganger

nok om deg
Innlegg av: LAKO (29.11.17 18:27 ), lest 2201 ganger

Se der lærte jeg noe idag gitt. Takker og bukker
Innlegg av: nuella (29.11.17 18:37 ), lest 2188 ganger

tar det som et godt tegn at AXA innlegg inneholder lite nyttig info samtidig som der blir færre innlegg
Innlegg av: Skipssjefen (01.12.17 12:50 ), lest 2117 ganger

Ser et par reinsdyr på himmelen, langt i det fjerne, bak i vogna er det en kar som deler ut billige axa aksjer med glede.

Er det Mohn, eller Laxen? Eller det bare SS som er flaksen?

SS

Innlegg av: LAKO (01.12.17 13:14 ), lest 2079 ganger

SS, at du gidder å spy ut all dritten din! Du fremstår som en bortskjemt gammel tosk som desverre har en rik familie som funder deg av ukjent grunn. Sikkert arv fra pappa Mohn tipper jeg. Du må stadig fortelle hvor mye penger du har og alle de perfekte tradene dine og hvor udugelige andre er. Eg blir kvalm av deg.
Log ut og gjør noe.
Innlegg av: MCdreamy (01.12.17 13:21 ), lest 2066 ganger

hahahaha SS, et hærlig julerim;)) Ligge i boken, gjelder å ikke forhaste seg her...
Innlegg av: Skipssjefen (01.12.17 13:25 ), lest 2048 ganger

McD; kunne ikke dy meg.
Har mye bedre julerim på gang senere, hvor alle jentene tas med. Bare vent.

SS har aldri arvet en krone, bare jobbet meg opp. Startet med to tomme hender, lever ikke i sus og dus, og startet på børs med småpenger, og alle pengene som er tjent er reinvestert ex skatt da.

Her er ikke noen grunn til å forhaste seg, men jeg skal ikke la toget gå, så jeg laster nedover 2,6 tallet, for det blir godt betalt etterhvert. Godt mulig jeg roer tradingen litt, men det får vi se.

Jævlig lenge til Q4, og US børsene er sprekkeferdig. Hadde ikke tenkt å bli som Laksen å ta heisen opp på 2,80 for så å være med børsene ned til 2,40 i axa heller. Det blir for dumt.......

SS
Innlegg av: Vista (01.12.17 13:35 ), lest 2042 ganger

Endre sa jo at det skulle komme mer nytt i Q4 dvs. før jul.

2.67? haha, folk er gale.
Innlegg av: Skipssjefen (01.12.17 13:53 ), lest 2021 ganger

Laxen og Musa;

Kan dere notere 21k i vinst på SBANKEN fra i går, dag tidlig til nå!
Snasne saker, jenter.

Skal ikke nevne AkerBp, men nice å få den ned mot 191 i uka, skal jeg selge for 200 i dag?

SS
Innlegg av: Skipssjefen (01.12.17 16:38 ), lest 1981 ganger

Jeg fikk meg 800.000 stk aksjer i dag, snitt 2,68 - i tillegg til de jeg fikk i går. 1,1 mill aksjer med totalt snitt noe under 2,70 er vel nice?
Hadde vert feita om Endre sendte ut en flott nyhet.

PS: Solgte 6000 AkerBp i sluttauksjonen, 198,20 - kjøpt 192,-
Solgte også i formiddag en del Skandiabank aksjer med gevinst 21.000 - handlet i går, og i dag, solgt noen timer etter.

Steike for et bra børsår dette blir. Samtidig sitter Laks&Axa i heisen, opp og ned. Ler meg fordømt ihjel.
Innlegg av: MCdreamy (01.12.17 16:52 ), lest 1964 ganger

Gratulerer med gode trader;) jeg har ikke hatt tid til trading.....men lå med 400k på 2,67 først i sluttauksjonen....la den opp til 2,68 og fikk bare 2841 stk ! Har 600k på snitt 2,68 fra før. Satser på at jeg kan få noe på mandag:) ...min kone sier avvent, hun vil kjøpe den billigere en jeg klarer sier hun;)) God helg:)
Innlegg av: Skipssjefen (01.12.17 17:09 ), lest 1949 ganger

Takk for det McD!
Jeg har vert voldsom på trading siste ukene, selv om jeg er meget bekymret for stivt prisede børser. Kan ikke fatte og begripe noe annet enn at det må komme en gevinstsikring "over there" etter siste tids oppgang.

Ose henger litt etter, og kom seg ikke engang over 800 med oljen med årsbeste i pris.

Vurderer fortløpende hva jeg gjør i AXA, men er meget komfortabel. Skal laste mer, men nå skal jeg ha den under Fredriksen sin inngang!

Gir meg på 1,5 mill axa aksjer. Håper det blir god butikk innen Sølvguttene er på tv 24.12 kl 17.

Tror faktisk du skal høre på konemor, men ikke la hu strekke strikken for langt, plutselig ligger det noe snadder fra Newsweb på mailen. Da vet du hva som kan skje !
God helg Mcd, hilse kona!

SS
Innlegg av: Stock-Holm (02.12.17 07:40 ), lest 1852 ganger

AXA er en julegave. Etter hvert kan ingen stoppe kursen dersom resultatene øker kraftig på, og det skal de jo... Det bør de jo, men JF-pengene er nokså ferske ennå da, og ting tar tid.

Mange investorer som har blitt slitne for tidlig gjennom åra og gått glipp av store beløp.

H2/2018 så skal det vel bli konge å sitte på AXA, men jeg tror vi må dit for å rykke oppover 4-tallet.
Innlegg av: Skipssjefen (02.12.17 09:22 ), lest 1807 ganger

Vil tro at Laks&Axa er en av de mest slitne.

Hans AXA aksjer er ned 20%, mens Oslo Børs er opp 30% samtidig.
Varme tanker sendes godgutten Lax&Axa!

Vet at frustrasjonen hans er enorm ettersom andre har vist handlekraft i samme tidsrom og tradet svære gevinster, mens han samtidig ser sine verdier krympe 20%!
Kanskje Roger Berntsen sine aktivt forvaltede fond er noe for Laxen heretter? Hahah!

SS
Innlegg av: AksjeJohnsen (02.12.17 10:01 ), lest 1805 ganger

AXA kan ta igjen børsen på noen måneder/uker(i beste fall) og vil «garantert» outperforme børsen de neste to årene. Man kan ikke bare tilpasse sammenlikningene etter hva som passer, AXA er et vekstselskap og kan ikke sammenliknes med indeksen sin utvikling. Du kan sammenlikne dem over tid når AXA har fått sjansen til å prestere og vise hva de er gode for, men frem til da foreslår jeg at du finner andre argumenter.
Innlegg av: Skipssjefen (02.12.17 11:22 ), lest 1756 ganger

Det er klart man kan sammenligne AXA og OSE over 12 eller 24 mnd.

Det har ikke vert gode grunner til at axa faller fra 3 kr i november 2016 til 2,55 i november 2017. Det går meget bra i butikken alder tatt i betraktning, og nå har det kommet flotte nyheter fra AXA med JF og innsidekjøp, og ikke minst portiser og eiendommer.

Avisoppslag sier at Endre er overarbeidet, og at Q4 er det mest travle kvartal han har vert med på i denne sektoren på 8 år.

Nå er det slik at Laksen som jeg har lagt for hat, er meget rask ute å påpeker at vi tradere "bare skulle mangle" at ikke tjener penger med OSE opp 30%, mens han selv sitter å ser sine verdier i samme perioden faller 20%.

Det blir litt som legen som selv er sterkt overvektig og røyker, belærer pasienten om å gå ned i vekt og stumpe jubben.

Laksen har null troverdighet, og fremstår som en klovn i det meste, men aller mest innenfor sine subjektive og alltid bullish Tekniske analyser.

Vi kan alle være enig i at AXA kommer til å stige betraktelig fremmover, men i det helt korte bildet utelukker jeg ikke fall. Noe skjer, og jeg klarer ikke helt å se opplegget med disse 18 mill omsatt 30.11 utover at jeg konkluderer med fond som har ryddet. Videre ser vi sterkt press på kursen i går, men så også en bra kjøperside.
Når "noen" er ferdig å selge kan vi kanskje gå en hyggelig tid i møte. Måtte bare ikke det krasje på DOWJ og øvrige børser, derfor skal jeg ha meget tight SL her!

SS
Innlegg av: Laks&axa (02.12.17 11:28 ), lest 1751 ganger

Når noen taler deg imot og sannheten kommer fem blir du vrang som en liten unge Skipssjefen. Lager egne tråder med nick til den som taler deg imot er første steg. Neste er å dra inn nick i hver tråd og med løgn og negativiteter som får deg til å føle deg bedre.

For all del Skipssjefen. Bruk nicket mitt der du vil og kall meg hva du vil. Om dette er meg på å hjelpe psyken din er det bra.

Glad for å kunne hjelpe de som trenger det.

God Helg.
Innlegg av: Skipssjefen (02.12.17 11:36 ), lest 1747 ganger

SS trenger ingen form for hjelp av Laksen, ei heller tips og triks. Laksen har siste 12 mnd bommet på alt!

Laksen han kjører i kjent stil på når axa stikker, og da bemerker han fort hvordan enkelte tradere ikke er god nok. Han overser selvsagt alt som skjer imellom for å bedre sitt image her på HO.

Det er nok bare de som selv sitter i røde tall som forsvarer Laksen, laksen selv som via andre nick forsvarer seg selv.

Enda har ikke laksen fortalt meg hvorfor det har vert "dumt" å trade axa siste 12 mnd, eller 24mnd for den saks skyld, når han selv sitter ned fra 3,20 til 1,98, og 3,12 til 2,55 - samtidig som han hevder andre er idioter?

Svar på dette Laksen, så skal du kanskje få fred!
Mange som er misunnelig på SS sin kompetanse i axa, men de overser jeg stort sett, men ikke Laksen, han liker jeg særdeles dårlig!

SS
Innlegg av: Skipssjefen (02.12.17 11:38 ), lest 1739 ganger

PS:

Veldig spent på "sannheten" - hva er sannheten om SS sine trader siste 12 mnd? Eller hele perioden om du vil?

Har du mer enn 100% avkastning siste 11 mnd ?
Neppe, du har minst 20% negativ avkastning.

SS
Innlegg av: Laks&axa (02.12.17 19:33 ), lest 1672 ganger

Skipssjefen,

Få fred? Jeg synes dette er god forum underholdning og jeg håper du fortsetter med å bruke laksen som du gjør. Eventyr liker alle, og du er en god forteller.

Du har snart så mye penger at JF blir lillegutt ift Skipssjefen. Du er så flink! Du er best av alle.

Innlegg av: Skipssjefen (02.12.17 19:41 ), lest 1659 ganger

Hehe, herlig Laksen.
Bedre svar enn dette kunne vi ikke forvente fra deg!

Lurer fremdeles på det jeg har spurt deg om i dag, og særlig denne "sannheten".

Alle tradene jeg oppga i går har du sikkert sjekket, og verifisert, men du snakker som vanlig bare om snøen som falt i fjor!

Skal fortsette å minne deg på saker og ting, litt underholdning må og skal vi ha i AXA trådene!

SS
Innlegg av: Laks&axa (02.12.17 19:53 ), lest 1653 ganger

Har du ikke forstått at det ikke er vits i å svare deg på noe spørsmål? Du lever i din egen verden og du har fasiten på alt som skjer. Du er best av alle, og du vet alt. Da er det ikke plass til meg som taper på alt og har snart ikke penger igjen i din verden.

God helg Skipssjefen.

Innlegg av: Laks&axa (02.12.17 19:57 ), lest 1643 ganger

Hvem er ‘vi’ Skipssjefen? Du skriver alltid VI.

Er det alle brukerne dine? Dervialet osv... Har alltid undrer på hvem ‘vi’ er.
Innlegg av: Skipssjefen (02.12.17 20:11 ), lest 1639 ganger

Først og fremst Laksen, så må du starte med å besvare mine spørsmål, så skal SS svare deg på "vi" !

Du har jo tatt grundig feil i det meste hva gjelder AXA, utover det vet jeg ikke om at du engasjerer deg i noe mer, men la jo merke til NEL&AXA som etter alle solemerker er ditt nick.

Gidder ikke ta frem igjen alt det du har bommet på, men det blir rimelig patetisk å snakke ned SS sin trading på OSE siste 12 mnd, som har gått 30%, mens jeg har mer enn 100% avkastning. Du derimot, formodentlig som bare sitter i AXA har beviselig nedgang på mellom 17 og 20% i samme periode. Likevel er du stadig ute etter SS - fortell gjerne hvorfor du skal rakke ned på andre som gjør det knallbra, i motsetning til deg ?

SS
Innlegg av: Funderer (02.12.17 20:29 ), lest 1641 ganger

Samboern på jobb så kjeder meg litt , titta litt på forumet .. Slutt a SS , du synker i flere av brukernes øyne . Fokuser på det positive du er god på , dropp det negative tullet . KOs deg i helgen
Innlegg av: Skipssjefen (02.12.17 20:37 ), lest 1626 ganger

Dere oppegående må overse dette tullet fra SS, det er kun ment som stikk borti han her laks&axa som er selvutnemt ekspert i AXA.

Han var en av flere som lokket konfirmanter inn i axa over 3 kroner, flere ganger, og fikk folk tvangssolgt.

Disse valgte å høre på laxen og hans fagre, subjektive tekniske analyser, istedenfor å høre på SS som beviselig har langt bedre uttelling over tid i axa.

Det er flere andre forståsegpåere, som Longsitbulk, Klatremusa, etc, men de driter jeg i. Denne Laks&Axa derimot nå påminnes stadig vekk om sin innsats i 2017 - året hvor OSE går 30%, han går ned med 20% i axa.

SS
Innlegg av: [ Leasing ] (04.12.17 13:48 ), lest 1460 ganger

Mange som trodde denne skulle etablere seg over 3 kroner i høst. Jeg tror vi skal se bort fra de med 5 kroner i target, og se på 3 kroner først ;)

Nå er det ikke lenge til Jul og høsten er over. Blir det Julerally?
Innlegg av: Skipssjefen (04.12.17 15:13 ), lest 1401 ganger

Word Leasing.

Her er det edruelighet som gjelder. Mikke Mus kursmål 5kr til jul er like latterlig som jentene bak nickene som påstår slikt.

SS
Innlegg av: Stock-Holm (04.12.17 16:07 ), lest 1360 ganger

Knekker kursen nedover nå, kraftig..? Vi får se.
Innlegg av: ..EMIL.. (04.12.17 17:28 ), lest 1318 ganger

Mitt högst ovetenskapliga investering instrument: magkänslan, säger att det kommer minst 1 deal denna veckan. Om maskinen ska fyllas og utnyttjas till max måste det nya kapitalet snabbt i rörelse. Ser vi ikke minst 1-2 dealar innan nyår blir jag väldigt förvånad.
Innlegg av: ..EMIL.. (04.12.17 17:29 ), lest 1324 ganger

Sen är det ju ikke sikkert kursen stiger för det.
Innlegg av: Stock-Holm (06.12.17 10:18 ), lest 1182 ganger

Nå har AXA de siste handelsdagene vandrer oppunder taket i den fallende trendkanalen siden fallet fra forrige tallslipp, men pilene ser ut til å peke ned fortsatt.

Kan bli slik at den bunner ut på/ved 2,50 (+/- 5 øre) før den gradvis begynner å ta seg opp igjen fram mot nytt tallslipp.
Innlegg av: Stock-Holm (06.12.17 10:42 ), lest 1169 ganger

Dere ser nok svakhetene, og de som ikke gjør det...

... lytt til erfarne fjellfolk...
Innlegg av: [ Leasing ] (06.12.17 11:56 ), lest 1130 ganger

Du vet det skippy at edruelighet er ikke noe for meg.. En trenger noen gode glass av og til :) Har du forsynt fruen med noe av det du tok med hjem. Du vet, av det slaget som får henne amorøs.. hehe

Ser ingen tegn som tyder på at den bryter ut av den fallende trenden. Ligger noe støtte rundt 2,50 og deretter nede på 2,2x
Uten nyheter som løfter er det i disse områdene jeg befinner meg ;)

Innlegg av: Skipssjefen (06.12.17 12:18 ), lest 1095 ganger

Leasing;

Jada, hu har fått litt av godsakene som får rette stemningen frem.

Venter du på 2,2x så er jeg redd du må ha mer strikketøy Leasing, men i axa er alt mulig.
Selv tror jeg på bunn 2,50-2,60 området.

Fikk meg litt ekstra på 2,62 og 2,63 i dag. Snittet synker. Det blir for fristende å kjøpe når man ser så sexy kurser :-)

Fikk meg en fin trade i AkerBp i dag ved åpningen også, 2,50 kr i kursstigning. Håper på ny inngang ned mot 185 igjen:-)

SS
Innlegg av: ..EMIL.. (06.12.17 12:23 ), lest 1083 ganger

Stämningen känns som i filmen Braveheart när Wallace håller igen trupperna - hold, hold , hold og plötsligt smäller det till. Med en ny portfölj :)
Innlegg av: Skipssjefen (06.12.17 12:35 ), lest 1070 ganger

Det er DNB som har lurt oss alle.
De har hausa aksjen, fjernet alle innsideportiser etc, og selger som planlagt når megler id forsvant.

Det meldes om god stemning i Bjørvika :-)

SS
Innlegg av: [ Leasing ] (06.12.17 13:05 ), lest 1057 ganger

nå sa jeg ikke at jeg ventet på 2,2x Skippy. Jeg nevner to områder ;)

men uten nyheter, hvem vet? det er lenge til q4 ... hehe.

Var også inne i Akerbp, men fikk ikke med meg 2,50. Men blå linje ble det.
Innlegg av: MCdreamy (06.12.17 14:13 ), lest 1023 ganger

Jeg er ikke lurt SS, det er vel egentlig ikke du heller;) laster mere jeg nå på 2,62 , min kone vil vente ennå litt til sier hun;) Jeg kaller "hun" bare en gratis oppsjon for meg;)
Innlegg av: MCdreamy (06.12.17 14:18 ), lest 1002 ganger

RE^3: ENDRE!! NÅR KOMMER JULEPAKKENE?;)

..mesteparten kjøpt kl 1407 tok jeg;)
Innlegg av: Skipssjefen (06.12.17 15:21 ), lest 950 ganger

Bra McD, det er nå julehandelen er.
Jentene som skjelte meg ut på 2,78 er stille nå.

De smarte kjøper på disse nivåene, og nedover. Fikk meg faktisk noen på 2,60 også, småtterier for SS å regne selvsagt, men alle monner drar.

Det er bare å vente på at Endre skal trylle frem noen sexy børsmeldinger nå!
Håper imidlertid Mohn / DNB hjelper oss ned på 2,5x før det snur, håp i hengende snøre som vi sier i Austevoll!

SS
Innlegg av: MCdreamy (06.12.17 15:27 ), lest 936 ganger

...jeg satser også på 2,50 tallet slik at "opsjonen" min får seg litt også;) blir jo egentlig et finere snitt på meg og kona til jul og sølvguttene;) jeg skal ha 1200k så får vel sjansen til et bedre snitt en 2,60 tallet...er på 2,66 så ligger med tap" pt;)
Innlegg av: Skipssjefen (06.12.17 16:08 ), lest 896 ganger

Ikke noe ille det mcd.
Alternativet var å gamble på å få den ned hit vi er og så kom det news, da ville toget gå uten at vi var med.

Så det her er helt ok. Verre med jentene som for ørtende gang er med ned fra 3,20/3,12/3,04 til disse nivåene. De som kritiserer oss for å ta exit gang på gang. Ler så jeg må holde meg fast. Laks&axa er mannen sammen med småjentene :-)

SS
Innlegg av: MCdreamy (06.12.17 16:35 ), lest 864 ganger

Ja det var et dårlig alternativ tenkte jeg, men ser jeg kunne ventet;) helt ok, jeg akkumulerer som sist gang nedover mot kr 2. Tror absolutt ikke at vi skal der. Tidlig i desember ennå for utdeling av "julegaver" vel;) ..nå er det trening i byfjellet...finnes ikke dårlig vær.... bla bla bla;)
Innlegg av: StoxTrader (06.12.17 17:23 ), lest 824 ganger

Da er Stoxtrader også back i AXA, lenge siden sist. Husker ennå godt tiden fra i fjor når SS og Statoil herjet på trådene og kursen gikk loddrett opp 😁

Jeg er like kortsiktig som SS vil jeg tro? Hehe

Snx
Innlegg av: Skipssjefen (06.12.17 17:52 ), lest 807 ganger

Julehandel McD, ikke gaver. De får Endre komme med :-)
Skikkelig grisavær hjemme nå hører jeg. Du får holde deg i løypen. Ikke flygevær for 330 senere om væreræt som meldes kommer.

SS har røykt fredspipe rudt axa bålet, så det er rolig mellom SS og Statoil! Vi har i grunn veldig lilt syn nå, men var noe uenig om nedgangene ! Nå ser SS fremmover. Men hvor langsiktig jeg er får tiden vise.

SS
Innlegg av: [ Leasing ] (07.12.17 09:51 ), lest 673 ganger

SS, ... "noe uenig". Årets understatement det Skippy :)

...passe på så dere ikke blir sår i halsen av å sitte rundt leirbålet og synge kumbaya :-P

Innlegg av: Finans2017 (07.12.17 10:03 ), lest 654 ganger

Denne linja fra dagens pressemelding ifbm kapitalmarkedsdagen i Intrum, bekrefter vel det Endre Rangnes snakket om i siste intervju i Finansavisen:

We have seen this materialise during the second half of 2017, and the current pipeline of portfolio investments and BPO contracts is the largest we have seen in recent history.
http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20171207.Cision.20171206:BIT:3604:0

Innlegg av: Vista (07.12.17 15:49 ), lest 571 ganger

Er det RSI chartet du ser på Stock-holm?

I kurschartet ser jeg ingen problemer, men kursen har jo falt. Riktignok noe av dette pga. røde dager.

Takk
Innlegg av: MCdreamy (07.12.17 16:43 ), lest 536 ganger

Fikk nå handlet litt på 2,59 idag også;)
Innlegg av: Skipssjefen (07.12.17 16:52 ), lest 530 ganger

Jeg og.
Går helt etter boka dette.

SS
Innlegg av: Stock-Holm (08.12.17 00:59 ), lest 416 ganger

Har tidligere nevnt 2,50 (+/- 5 øre) som mulig utbunning før det snur opp. Kan stå ved den. Noe lavere RSI-verdi med lavere enda lavere kurs innen få virkedager ser sannsynlig ut.
Innlegg av: MCdreamy (08.12.17 09:50 ), lest 345 ganger

SS! skal vi ta bort sperren og kjøre oss "oppover" , hadde vært gøy ;)?
Innlegg av: Skipssjefen (08.12.17 10:10 ), lest 304 ganger

McD;

Nope, vi legger oss 1 og 1 øre nedover, så ser vi om vi klarer et skikkelig SL raid ned til 2,49.

Skulle ønske tredjemann av oss ville stå frem, da hadde jentene blitt sjokket.

Vi er nå 3 ulver som jager i flokk, og samhandling med djevelsk masse aksjer gir effekter :-)

Din tur å flytte øre ned nå McD.

SS
Innlegg av: MCdreamy (08.12.17 10:22 ), lest 284 ganger

Fin den sperren, kan koste litt dette, men vi blir vel satt inn før jul ;)) Har kun 900k som ligger for salg skjult for menigheten men ikke for meglerne, skal ikke selges selvfølgelig, tar bare en "mohn";)
Innlegg av: MikkelVPS (08.12.17 10:42 ), lest 247 ganger

Det var det.
Aksjene dine solgt på 1.58
Gratulerer med tidenes stunt SS.
Føyer seg inn i rekken.
Snakker om økonomiske muskler.
Forøvrig så aner jeg ikke hvilke muskler du snakker om?
Kursen var 2.59 i går,
Sperren ble spist opp på to minutter og kursen er 2.60.
Hooray. :)

En annen ting.
Du skrek et helt år om at "menigheten" hadde lurt personer inn på for høye kurser.
Burde du ikke tenke deg litt om selv også?
Jeg vet du er en kynisk og fullstendig usympatisk person,
men har det ikke slått deg at det kanskje sitter personer her som sitter med store tap og som ikke har råd til å tape mer?
Sånn du holder på så er det ganske sikkert noen som sitter og balanserer på knivseggen og som blir vippet til å selge av deg.
Men det er vel kanskje nettopp det som er motivasjonen din?
For en personlighet du har SS. Kan godt være du klarte ødelegge julen for noen nå på dette stuntet.

Ps1! Jeg har snitt 2.21 og jeg har både råd til å sitte og råd til å fylle lenger ned.
Jeg har også nok tro på AXA til å sitte med denne i årevis så lenge det fundamentale ikke endres, så ikke kast bort tid på meg.

PS2!
Jeg tror ikke et sekund på at du stod bak den sperren, men jeg håper du gjorde det.
Du slenger snart ut at du fortsatt er fullastet, men laster videre nedover.
Enkelt å trade når 90% av handlene er fiktive.
Innlegg av: MikkelVPS (08.12.17 10:44 ), lest 247 ganger

2.58 Regner med jeg må rette opp skrivefeilen så du ikke lager en sak ut av det
Innlegg av: MCdreamy (13.12.17 11:33 ), lest 116 ganger

2 julepakker som er åpnet før jul;)