Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Finans
Innlegg av: Pensjonen (22.11.17 12:44 ), lest 2593 ganger
Ticker: KOMP
Endret: 22.11.17 13:14

Komplett bank etablerer nytt fundament for videre

oppgang som snart er i gang.
Innlegg av: Vista (22.11.17 14:59 ), lest 1521 ganger

RE^1: Komplett bank etablerer nytt fundament for videre

Må huske at det er lenge til Q4. Ville ikke forhastet meg.
Innlegg av: Amish (22.11.17 20:03 ), lest 1389 ganger

Hasta la vista
Innlegg av: Røsk (22.11.17 20:05 ), lest 1390 ganger

Riktig at guiding var på e19, men de som har tatt seg bryet med å lese estimatene ser at de er relativt konservative. Tidligere har det vært lett å regne seg frem til vekst og lønnsomhet kvartal for kvartal. Nå er de godt kapitalisert og trenger ikke lenger "bremse" i utlånene sine. Toverud er en konservativ ung mann. Satt en del penger på at han tar feil.. :) Tipper KOMP allered overrasker i januar.
Innlegg av: Stock-Holm (24.11.17 13:20 ), lest 1152 ganger

KOMP kan komme med gode nyheter før q4-talla slippes, men de bruker også å rapportere ganske så tidlig over nyttår. Her skal nok flere ta plass, også sværinger.

Nå er aksjen i det drivet jeg ville ha den i for sirkus ett år siden, og da er det jaggu på tide.

Fortsatt attraktiv inngang i KOMP-aksjen etter tirsdagens lille hopp, mener jeg.

Det som er så fint med denne, er at den er lett å lese seg opp på og forstå risikoen i for opptil svært mange. Det er en risiko å være i aksjen, ja, men man kan vel kanskje kalle det en risiko å stå utenfor også.
Innlegg av: Røsk (24.11.17 18:51 ), lest 1073 ganger

Må si jeg er veldig enig med Pareto analytiker at det er liten risiko nå i det korte bildet. Regulering, rente og makro øk ser veldig bra ut for videre vekst. Noe mer konkurranse som kan sette press på rentemargin, men ser ut til å holde seg bra. NPL står AXA og B2H i kø for å kjøpe.. Her blir det en fin reise neste 2 år. Det er nesten garantert.Velkommen etter til de som enten har sittet på gjerdet eller ikke skjønt hvilke pengemaskin dette er.
Innlegg av: Stock-Holm (05.12.17 00:46 ), lest 758 ganger

Svært bra med trafikk i Norge...

http://www.alexa.com/siteinfo/komplett.no

https://www.alexa.com/siteinfo/komplett.no

+

Tar seg nok godt opp i Finland også...

https://www.alexa.com/siteinfo/komplett.fi

https://www.alexa.com/siteinfo/komplettbank.fi

Så kan man jo se for seg konturene av konseptutviklingen...
Innlegg av: Stock-Holm (05.12.17 10:25 ), lest 660 ganger

Nå må dere slutte å leke Svenkerud-dumping i KOMP. Dere blir bare å kjøpe dere inn igjen på høyere kurs. Slikt blir det børstapere av.
Innlegg av: Fjøsnisse (05.12.17 10:32 ), lest 663 ganger

Stockholm, såklart nettbutikken Komplett har mye trafikk rett før jul. Det betyr ikke nødvendigvis at forbruksbanken med samme navn skufler ut lån i samme tempo.
Innlegg av: Stock-Holm (05.12.17 20:43 ), lest 560 ganger
Endret: 05.12.17 20:52

RE^2: Komplett bank etablerer nytt fundament for videre

Det er klart, Fjøsnisse, men de vil helt klart dra fordel av denne trafikken, som er stor gjennom hele året og ekstra stor i førjulstida. Om de lykkes i å bli et nordens Amazon, som de har vært inne på, så vil forresten dagens trafikk bli bare småtteri.

Konseptet med kredittkjøp direkte knytta til banken på Komplett.no og andre i nettbutikker i Komplett Group vil booste banken vesentlig, tror jeg. Hadde det ikke vært for dette, så ville jeg faktisk ikke brydd meg om å ha aksjer i KOMP, men det er positivt at de også vil vurdere utvikling av nye produkter.

Har ikke tenkt å sitte på til evig tid, men jeg tror de kommer inn i en fase nå som skal medføre god kursutvikling. Det regulatoriske er dessuten avklart, og styringsrentene er fortsatt svært lave.
Innlegg av: Kitchen (05.12.17 13:01 ), lest 603 ganger

Når det gjelder julehandel, så tror jeg det er et område der Komp bør ha et fortrinn foran de andre nisjebankene.
Når de får sving på integreringen med Komplett, så bør, alt annet likt, økt handel i forbindelse med jul hos Komplett, smitte over og gi økte utlån hos Komp. Sikkert en fin anledning til å lokke flere kunder til å skaffe seg kredittkortet også.
Innlegg av: Stock-Holm (05.12.17 20:47 ), lest 542 ganger
Endret: 05.12.17 20:54

Ja, og nå som euroen koster flesk, så kan det bli godt med både kredittkort og et lite forbrukslån for opptil flere. Mange som skal til Syden. De fleste bruker dette med fornuft. Beviset på det er gode tilbakebetalere som gjør butikken svært lønnsom.
Innlegg av: Mono123 (05.12.17 21:47 ), lest 499 ganger

Det er bare til å lene seg tilbake. 2018 blir helt sinnsykt for komp sin del hvertfall
Innlegg av: Stock-Holm (06.12.17 10:49 ), lest 415 ganger
Endret: 06.12.17 11:31

Jeg tror også det. Nå er den der omtrent der jeg ville ha kurs og konseptutvikling for over et år siden, så buen skal være godt spent. Pila skal opp.

KOMP har så vidt kommet i puberteten, og har ikke blitt voksen ennå. På veien til noe som ligner mer en voksen størrelse så vil kursen gå opp.
Innlegg av: Stock-Holm (07.12.17 10:21 ), lest 264 ganger

"Dere blir bare å kjøpe dere inn igjen på høyere kurs. Slikt blir det børstapere av."

Håper det var visdomsord for de det gjelder. Plutselig kan kursen bykse godt opp til nivå den aldri kommer ned fra igjen. Ikke for å hausse om toget og stasjonen, men det er en realitet som kan vise seg fra sin beste side.