Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Finans
Innlegg av: Yess (21.11.17 10:55 ), lest 3076 ganger
Ticker: KOMP

KOMP - Pareto stålbull på KOMP, kursmål kr 35

Helt rykende fersk analyse der PARETO mener Komplett Bank skal dobles til kr 35.
Være med?

21/11-2017 10:37:00: (KOMP) Spår kursdobling i Komplett Bank

Meglerhuset Pareto Securities er stålbull på forbrukslånsbanken det var med å ta på børs. Pareto gir Komplett Bank en soleklar kjøpsanbefaling, med et kursmål på 35 kroner.

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/11/Spaar-kursdobling-i-Komplett-Bank
Innlegg av: Yess (21.11.17 10:57 ), lest 1940 ganger

RE^1: KOMP - Pareto stålbull på KOMP, kursmål kr 35

Tar en med dette insidekjøpet for få dager siden så er det lett å gå inn i komplett bank nå?

10/11-2017 16:46:00: (KOMP) Kjøper storpost i Komplett Bank
Storaksjonær kjøper seg opp i Komplett Bank.

Incentive AS har ifølge en børsmelding kjøpt 2.500.000 aksjer i børsdebutanten Komplett Bank ASA for 47,8 millioner kroner. Kursen var 19,14 kroner per aksje.

Ny beholdning er 5.500.000 aksjer.

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/11/Kjoeper-storpost-i-Komplett-Bank
Innlegg av: Grimstad- (21.11.17 17:40 ), lest 1830 ganger

Veldig bra analyse fra Pareto
Hele sektoren får nå et løft takket være den
Innlegg av: Vista (21.11.17 18:10 ), lest 1772 ganger

Gjorde en liten trade her idag. Faller nok ned igjen.
Innlegg av: Simo (21.11.17 18:32 ), lest 1746 ganger

RE^2: KOMP - Pareto stålbull på KOMP, kursmål kr 35

Denne går nok en dag eller to til
Innlegg av: toffe (21.11.17 21:18 ), lest 1639 ganger

Kan fort bli julerally i denne . Ser vi 30 før jul?
Innlegg av: Swordrup (15.02.18 20:09 ), lest 1241 ganger

Pareto er stålbull og jeg fikk aksjer etter rekordomsetning. Denne skal opp etter dagens ubegrunnede skrell.

Swordrup
Innlegg av: markie (20.02.18 08:14 ), lest 1123 ganger

https://e24.no/naeringsliv/netthandel/komplett-gaar-sammen-med-over-100-butikker-i-gigantisk-nettsatsing/24264832
Innlegg av: Swordrup (20.02.18 08:43 ), lest 1103 ganger

Komplett på nett er ikke det samme som komplett bank :)

Swordrup
Innlegg av: biolante (20.02.18 08:53 ), lest 1080 ganger

Swordrup, bor du under en stein? Du har kanskje ikke fått med deg POS betalingsløsningen til Komplett bank som de har sammen med Komplett gruppen?
Innlegg av: Swordrup (20.02.18 08:58 ), lest 1079 ganger

Bor ikke under en Stein, men det viste jeg ikke :) Kjøpte på bakgrunn av kursen og traff rett da :) Takk for irettesettelse.

Swordrup
Innlegg av: biolante (20.02.18 09:04 ), lest 1069 ganger

http://otc.nfmf.no/public/news/17010.pdf

Mye av inntektene til Komplett Bank vil komme gjennom dette i fremtiden.
Innlegg av: markie (20.02.18 10:16 ), lest 1044 ganger

Swordrup ! Du får lese deg litt opp. Komplett bank har lite markedsførings kostnader. Men likefullt bra inntjening. Mange jern i ilden..
Innlegg av: Swordrup (20.02.18 10:32 ), lest 1028 ganger

Skjønte at denne er solid da jeg kjøpte meg inn på 17,42 uten å sette meg skikkelig inn i kursen. Beholder den da :)

Swordrup
Innlegg av: King_Jalla (20.02.18 13:48 ), lest 1000 ganger

Kursmål 35, gir en P/B over 4.

Hvem har lyst å betale det?

/king jalla

Innlegg av: Klinkekulå (20.02.18 16:26 ), lest 971 ganger

det handler nok mer om posisjonering idag for imorgen,enn å fokusere på P/B.

;)
Innlegg av: Vista (20.02.18 16:46 ), lest 956 ganger

"Amazon has this year already opened an AWS office in central Stockholm, in addition to buying the local domain name Amazon.se. Exactly when Amazon would be making its online services available in Sweden Storåkers didn’t want to comment.

“I didn’t get any report about it, but we are counting it happening in the next 1 to 12 months,” Storåkers said, adding that it’s difficult to guess the exact date.

Storåkers pointed out that the arrival of Amazon, the world's sixth most valuable company, could have major repercussions for the country’s e-commerce scene.

So what happens if Amazon arrives?

“Then we’re all dead. All e-commerce players will become slaves under Amazon, and there will be no space left for us. That’s how you should think,” he said at the event, adding that Amazon today has 40 percent of the U.S. market, with a fifth of them being Prime-customers.

Storåkers believes it will take some time for Amazon to set up a logistics warehouse network; something that could be temporarily aided by distribution from its German operations."

https://nordic.businessinsider.com/were-all-dead---amazon-is-launching-in-sweden-within-12-months-according-to-top-executive-2017-10/
Innlegg av: King_Jalla (20.02.18 23:29 ), lest 904 ganger

Posisjonering, kan du utdype det?

Selv når 2018 er over så gir en aksjekurs på 35 en P/B på rett under 4.

For ett selskap der fremtidige inntekter er «usikre» (høyere risiko enn normalt), gjennom:

*økt regulering
*økt konkurranse
*økte renter
*lavere økonomisk vekst (?)
= lavere marginer og høyere tap

Da syns jeg ihvertfall att P/B er veldig viktig.

Blir interessant å se hvilke effekt gjeldsregister og økt konkurranse får på Q1.

IFRS9 gir også en negetiv resultateffekt på 100-150 MNOK i Q1.

Jeg holder meg foreløpig utenfor aksjen, solgte mine på 18.30.

/King J
Innlegg av: Fat Finger (21.02.18 17:50 ), lest 830 ganger

RE^2: KOMP - Pareto stålbull på KOMP, kursmål kr 35

King Jalla og Vista. Dere har ikke peiling.
Innlegg av: Klinkekulå (21.02.18 17:04 ), lest 854 ganger

wow for en svartmaling...

ta opp denne tråd igjen du om 6-7 år.

;)
Innlegg av: Røsk (21.02.18 21:33 ), lest 768 ganger

Tror ikke vi trenger vente 6-7 år før ting skjer i komp.. dobler resultatet i 2018 og samme i '19. Fra Pareto sin siste analyse hvor de har kursmål på 36 kr er det konservativt regnet hvor de forutser ytterligere konkurranse, høyere renter og mer regulering mao liten nedside, men stor oppside. Morsomt å lese noen gjengangere på forumet her som var sååååå bull for et års tid siden og som nå svartmaler markedet. Lett å være negativ når man står utenfor. Eller snakke egen bok heter det kanskje også..
Innlegg av: Mono123 (21.02.18 22:23 ), lest 751 ganger

Merkelig hvor negativ man blir når man står uten aksjer. Hehe. Nei vi trenger absolutt ikke vente 6-7 år. Tenk 2019 når vi får inntekter fra lån, kort og pos i norge, sverige og finland!
Innlegg av: Røsk (22.02.18 22:49 ), lest 663 ganger

Inntekt fra POS utgjorde vel ca 5 mill i Q4 på ca 15 nettbutikker i komplettgruppen. De skal nå innlemme ca 300 nettbutikket i sin markedsplass i '18 så tipper POS fremover kpmmer spe på godt på resultatet. Leser også at Komplett apotek tripler omsetningen sin på ett år til ca 75 mill. Ser man til SE og Apotea så har de en omsetning på en mrd kr. Komplettapotek kommer garantert dit også i løpet av noen år. Gir nok fin effekt på POS dette også med butikker som dette som vokser raskt.MAO forbrukslån i Norge vil ha mindre og mindre betydning når de har så mange bein å stå på.
Innlegg av: King_Jalla (23.02.18 14:16 ), lest 615 ganger

Eneste jeg skrev var att med en økt usikkerhet om framtidige inntekter (som faktisk har økt), så syns jeg en rimelig P/B er viktig og jeg holder meg FORELØPIG utenfor aksjen.

For meg er det en amatørmessig kursanbefaling på 35. Med det sagt så er jeg IKKE negativ til aksjen, eller sier noe som helst om dagens vurdering.

Ikke rart att folk sluttet å skrive her inne.

/King J
Innlegg av: Klinkekulå (23.02.18 17:13 ), lest 590 ganger

king,vi(de fleste av oss som før lurte på aksjen) er ikke i tvil lengre,KOMP vil utøve en positiv vekst og avkastning for oss som eier aksjen i årene fremover.

så,det å skrive her inne hver dag som tidligere skjedde før,gidder jeg ikke,sorry,-men troen er som titan for KOMP,den er bare nr. 1 i mine øyne,balansen er perfekt,ledelsen er som plukket fra øverste hylle og jo,selv om rentene skulle stige,er det fortsatt gode marginer for god fortjeneste.

mvh medeier i KOMP siden mars 2015!
Innlegg av: Røsk (24.02.18 21:39 ), lest 486 ganger

Enig med Klinkekulå. Ikke så mye å skrive om som ikke har vært skrevet før. Veksten fortsetter i samme gode tempo og samme med resultatene.. Det som er relativt sikkert er at vi går gode tider i møte. Tørr rett og slett ikke sitte utenfor denne da jeg ser på aksjen som det sikreste vekstcaset på børsen.
Innlegg av: Vista (24.02.18 23:58 ), lest 466 ganger

Okei, men tre punkter bør besvares.

1) Komplett Group etter Amazon

2) Hvem tar opp alle disse lånene, nå som lånene går under 5x-grensen?

3) Reguleringer. Hvordan ser det ut på EU-fronten?

Har ikke fulgt bransjen på en stund, men var inne frem til ifjor sommer.
Innlegg av: Røsk (25.02.18 20:43 ), lest 395 ganger

Gode spørsmål Vista!
Amazon sitt inntog vil i største grad utfordre tradisjonell retail. Komplett gruppen er norden største netthandler med allerede svært gunstige innkjøpsbetingelser, logistikk og IT løsning. Amazon vil ikke kunne utkonkurrere Komplettgruppen på disse parametre. Jeg tror heller vi vil se en økt tilflukt til Komplettgruppen og spesielt deres markedsplass. Et eksmpel kan være sportskjeden XXL. Elendig nettside og nettbutikk. Kommer garantert selge sine varer på komplett om ikke lenge. Flere hundre andre vil følge etter. For de som har besøkt komplett i Sandefjord og sett lagerløsningen og systemene de bruker skjønner hva jeg snakker om 😀
Segmenteringen av kunder fortsetter. Fra kvartalspresentasjoner forteller de at deres "typiske" kunder ikke har endret seg. Det samme ser vi fra Mono sin siste presentasjon. Tapene vil muligens øke noe fremover og selvfølgelig i tråd med veksten. Her står Axa klare til å kjøpe porteføljer som de igjen tjener godt på. 99,9% av normenn vet å gjlre opp for seg.Noen få klarer ikke, noen flere blir gjeldsslaver og betaler over tid, men de aller aller fleste betaler og gjør opp for seg.
Strategien er også helt klar: Veksten i Norge vil bli mindre og mindre viktig ettersom de skal vokse i FI og SE neste årene. POS løsning er også et godt ben å stå på. Reguleringen berører i all hovedsak useriøse aktører med mobillån etc. Alle som er i Komp, Mono, Insta og Nofi bør glede seg til både gjeldregister og gjeldstak. Betyr jo bare styrket konkurranseevne for disse.
Du har baller Vista som tør å se på dette toget snart forlate perrongen.
Innlegg av: Mono123 (25.02.18 20:59 ), lest 397 ganger

Var du på q4 presentsjonen, Røsk? Lyst å gi noen stikkord eller aller helst et referat om hva som eventuelt ble sagt som kan være av interesse?
Innlegg av: Røsk (25.02.18 21:58 ), lest 365 ganger

Stikkord er nok fokus på vekst. Alle som har sett Pettersen vet han er en konservativ mann med begge bena godt plantet på jorda. Denne mannen holder det han lover! For å utdype vekst så er kanskje stikkord: balanser vekst. Fokus er helt klart på å få flere ben å stå på samtidig som de jobber etter en modell som begrenser risiko. God kontroll har de på kostnader og kommer åpenbart ikke åpne egne kontorer i FI eller SE den neste tiden selv om det er fokusmarkeder. Spent på om DK eller Tyskland blir neste marked.. DK er vel kjent som litt vrient..
Selv veldig spent på inntekt på POS fremover. 2 mill bare i Q4 men dette var som jeg forsto kun fra pilotperiode i et fåtall butikker. Nå er det FULL utrulling i alle nettbutikkene i Norge. 2H FI og SE. Spent på Q1 '18 her.
Innlegg av: Mono123 (25.02.18 22:23 ), lest 345 ganger

Takk for svar Røsk. Vi går absolutt et spennende år i møte!