Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Shipping
Innlegg av: Mooi (21.11.17 08:56 ), lest 4123 ganger
Ticker: HLNG

Storeier hamstrer aksjer i Höegh LNG (Hegnar, HLNG)

Hamilton, Bermuda, 21 November 2017 - Höegh LNG Holdings Ltd. ("Höegh LNG" or
the "Company") advises that Leif Höegh & Co. Ltd. ("LHC"), a primary insider of
Höegh LNG, purchased 250,000 common shares in the Company on 20 November 2017
for a price of NOK 61.75 per share.

Following the above transaction, Leif Höegh & Co. Ltd., which is indirectly
controlled by Leif O. Høegh and by family trusts under which Morten W. Høegh is
the primary beneficiary, holds a total of 32,229,953 shares, representing 41.7%
of the shares in the Company and 311,591 common units in Höegh LNG Partners LP
("HMLP").

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/11/Storeier-hamstrer-aksjer-i-Hoeegh-LNG

/mooi
Innlegg av: AlanS (21.11.17 14:15 ), lest 2892 ganger

RE^1: Storeier hamstrer aksjer i Höegh LNG (Hegnar, HLNG)

Årets julegave! Løp og kjøp.
Innlegg av: mimsa (21.11.17 20:28 ), lest 2846 ganger

Storeier kjøper for mer en 15 millioner og nesten null bevegelse? Hva betyr dette?

1) Storeier/innsider må jo mene at dette er billig og lavt priset.
2) Her trengs bare en kontrakt så fyker den opp i 80. Og de arbeider med flere.
3) Fortsatt en svært bra utbytte aksje.
4) De aller fleste analyser er svært positive.
5)Resultatet var negativt preget av en engangs skatte-utbetaling.

Har stor tro på at dette blir en av årets flotteste julegaver.

Innlegg av: 7invest (21.11.17 23:25 ), lest 2802 ganger

HLNG:THE BAUPOST GROUP SOLGT 200 AKSJER, HAR UNDER 5%

15:11 Oslo (TDN Finans): The Baupost Group har solgt 200.000 aksjer i Høegh LNG på vegne av flere kunder, og har nå en eierandel i selskapet på under fem prosent, ifølge en flaggemelding tirsdag.
Innlegg av: Kajsen (22.11.17 07:57 ), lest 2765 ganger

Höegh gir seg ikke. Legger ytterligere 16 mill på bordet. Tror man blir belønnet for tålmodighet her.

"22/11-2017 07:00:26: (HLNG) Höegh LNG : Mandatory Notification of Trade
Hamilton, Bermuda, 22 November 2017 - Höegh LNG Holdings Ltd. ("Höegh LNG" or
the "Company") advises that Leif Höegh & Co. Ltd. ("LHC"), a primary insider of
Höegh LNG, purchased 250,000 common shares in the Company on 21 November 2017
for a price of NOK 63.375 per share.

Following the above transaction, Leif Höegh & Co. Ltd., which is indirectly
controlled by Leif O. Høegh and by family trusts under which Morten W. Høegh is
a primary beneficiary, holds a total of 32,479,953 shares, representing 42.0% of
the shares in the Company and 311,591 common units in Höegh LNG Partners LP
("HMLP").

In addition, the below Brompton Cross entities, which are co-investment vehicles
for management of Höegh Capital Partners, indirectly controlled by Leif O. Høegh
and by family trusts under which Morten W. Høegh is a primary beneficiary, hold
the following ownership interest in the Company and HMLP, as applicable:

* Brompton Cross VII Limited holds 40,800 shares, representing 0.05%of the
shares in issue, and 25,000 common units in HMLP.
* Brompton Cross VIII Limited holds 28,500 shares, representing 0.04% of the
shares in issue.
* Brompton Cross IX Limited holds 28,500 shares, representing 0.04% of the
shares in issue.

The percentage has been calculated based on a total of 77,244,746 shares in
issue.

* * *

Innlegg av: AlanS (22.11.17 12:43 ), lest 2706 ganger

Flott! Dette ser lovende ut.
Innlegg av: 7invest (25.11.17 17:53 ), lest 2629 ganger
Endret: 25.11.17 18:58

Hva i all verden er det som skjer ....
Det er jo bare den ene elendige nyheten, etter den andre.

Så det store spørsmålet : Hvorfor handlet Leif O. Høegh aksjer den 21 & 22.11 , når de sannsynligvis viste at det kom enda dårligere nyheter den 24.11 ???

Som jeg ser det er det 2 muligheter

a) Et forsøk på dempe ytterligere fall i aksjekurs, ved å kjøpe i forkant og gi et inntrykk av at det kommer positive nyheter (men at det er usikkert hva som skjer videre)

b) Det vet at det kommer positive nyheter og vil demonsterer dette i forkant av dårlige nyheter (for ikke å bli beskylt for å handle på dårlige nyheter, når de satt med mer info enn markedet)

Jeg heller mot a), men samtidig er det rart de da ikke ventet til etter den 24.11
Ved å kjøpe i forkant skaper de muligens "usikkerhet" rundt om det snart kommer ny positiv informasjon (selvom det kanskje ikke er reelt)....

24.11.17 13:32:29: (HLNG) Höegh LNG : Termination of FSRU charter agreement with Global Energy Infrastructure
Hamilton, Bermuda, 24 November 2017 - Reference is made to the stock exchange notice on 15 December 2016, in which Höegh LNG Holdings Ltd. ("Höegh LNG" or "the company") announced that it had signed an FSRU contract with Global Energy Infrastructure Limited ("GEI") for GEI's LNG import project in Pakistan.
As explained in its third quarter 2017 financial report issued 16 November 2017, Höegh LNG has considered its options under the contract with GEI, and has today informed GEI that it has concluded to terminate the FSRU charter agreement signed 15 December 2016.
However, Höegh LNG is involved in several ongoing processes for alternative employment for FSRU #9, which was originally intended for the GEI project, and the company remains optimistic that firm FSRU employment will be in place before delivery end 2018.

22.11.7 Leif O. Høegh øker beholdningen i Höegh LNG Holdings Ltd.
http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/11/Leif-O.-Hoeegh-laster-opp-med-aksjer

21.11.17 Storeier hamstrer aksjer i Höegh LNG
http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/11/Storeier-hamstrer-aksjer-i-Hoeegh-LNG

16.11.17: (HLNG) Höegh LNG leverer svakere enn ventet
http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/11/Hoeegh-LNG-leverer-svakere-enn-ventet

31.10.17 Exxon trekker seg ut fra LNG-prosjekt
http://www.hegnar.no/Nyheter/Energi/2017/10/Exxon-trekker-seg-ut-fra-LNG-prosjekt

02.10.17 : Nordea jekker ned Höegh LNG til kursmål 95 :
http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/10/Nordea-jekker-ned-Hoeegh-LNG

29.09.17 06:09:00: (HLNG) Höegh LNG hentet 800 millioner
http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/09/Hoeegh-LNG-hentet-800-millioner
Innlegg av: thief (25.11.17 19:21 ), lest 2600 ganger

he..he,tror du de bruker 30mill bare for å prøve å dempe fall i kursen:)

Hvis de lissom skulle bruke penger for å "lure" markedet,og holde kursen oppe,hadde de nok brukt myyyye mindre.Markedet snuser opp ting etter hvert,og tror du de ville brukt 30mill bare for å holde kursen midlertidig oppe og så etter en tid tape myyye på investeringen sin,helt utelukket!

De kjøper for at kursen nå er latterlig lav og de vet hva aksjene er verdt!!Kursen har halvert seg pga av utsettelser,men de er nok ganske sikre på at kontraktene kommer på rekke og rad etter hvert,og da er vi fort opp mot 100kr igjen!Har selv snitt på 64.5kr og vurderer å øke en del til,iallfall med de saftige innsidekjøpene denne uka:)!Denne vil komme som en kule,er bare litt seig om dagen!
Innlegg av: Longsitinbulk (25.11.17 22:39 ), lest 2571 ganger

Møkka selskap man skla holde seg langt vekke i fra.
Innlegg av: Mooi (25.11.17 22:40 ), lest 2569 ganger

7invest,

Hvilket motiv skal storaksjonær ha for å holde kursen på HLNG oppe? Regner med at de er fornøyde ift å kjøpe billige aksjer. I tillegg har de god kjennskap til selskapets strategier og hvordan de ligger ann ift fremtidige kontrakter.

/mooi
Innlegg av: Longsitinbulk (25.11.17 23:08 ), lest 2564 ganger

Det finnes utallige eksempler på innside og tilbake kjøp som har endt i fadese, innside kjøp i Hlng betyr i utgangspunktet ikke en dritt, markedet har talt.
Rissikoen i Hlng er høyere en noengamg, og det ikke langt over Atl-
Innlegg av: 7invest (26.11.17 12:46 ), lest 2485 ganger

Enig med Longsitinbulk at det kan være mange/flere årsaker til et innsidekjøp og at det ikke nødvendigvis betyr at det kommer positive nyheter med det første.
Innlegg av: mimsa (26.11.17 14:18 ), lest 2465 ganger

Jeg har mer tro på Mooi sin tankegang her. Ser liten grunn til at de skulle øke eierandel for noen annen grunn at de anser dette som billig. Regner med at de allerede visste at Pakistan kontrakten kom til å ryke. Ville ikke forundre meg om vi ser et par store kontrakter utpå nyåret. Vi får jo snart utbytte. Alltid hyggelig det før Jul.
Innlegg av: Longsitinbulk (26.11.17 18:36 ), lest 2438 ganger

Vil ikke forundre meg om der kommer enda flere og enda rimligere aksjer og mengder også.
Så spørs det om Høgth har brent kruttet for tidlig eller om han har enda mer å putte inn i selskapet.

Dette er shorter mat, dere ser hvordan det går i Nas, hjalp ikke stort at Kjos kjøpte en KJEMPE post der, slik ender nok Hlng os.
Innlegg av: kygo (26.11.17 19:04 ), lest 2398 ganger

250.000 aksjer er ingenting. Dette er et desperat forsøk på å holde kursen oppe. Snart 50-tallet her.
Innlegg av: thief (26.11.17 19:57 ), lest 2365 ganger

kjøpte 500k da,ikke 250k,må følge med!!!!!Og vil si det er et STORT innsidekjøp!Ikke hver dag en innsider bruker 30mill!Denne går 50%++ i løpet av 2018 fra dagens nivå!!
Innlegg av: kygo (26.11.17 20:03 ), lest 2363 ganger

30 mill nok er småpenger i forhold til børsverdi.
Innlegg av: thief (26.11.17 20:19 ), lest 2346 ganger

forventer du innsidekjøp på 5-10% av selskapet du el,he...he!Hvor ofte får du innsidekjøp av den størrelsen,bare tullballfra ende til annen her:)!Hadde det kommet et kjøp av denne størrelsen i et annet selskap ville kursen gått 10%++minst,hlng har gått 0,latterlig!Men de som kjøper nå,vil få god avkastning!Kontraktene kommer garantert,og det har de selv kommunisert.Og når en innsider da handler,går vi nok en god tid i møte.Ikke lenge siden en annen innsider kjøpte aksjer for 68kr,er vel 2-3 uker siden!Så de mener at aksjen er et veldig godt kjøp nå!!
Innlegg av: kygo (26.11.17 21:13 ), lest 2316 ganger
Endret: 26.11.17 21:24

Kostbare FSRU-er brukes som LNG carrier det er en god business modell det. 2 av de 3 nybyggene uten kontrakt, og Giant som kjører rundt som LNG carrier. Dette ser sterkt ut.
Innlegg av: mimsa (26.11.17 21:30 ), lest 2283 ganger

Kygo du burde shorte, her ligger det sansynligvis kontrakter nært forestående. Hva i himmels navn skulle hovedaksjonær og adm. dir kjøpe seg ytterligere opp om der ikke var noe på gang. Tror ikke vi ser 50tallet, har mye større tro på 70tallet de neste par ukene.
Innlegg av: Mooi (26.11.17 22:49 ), lest 2248 ganger

Long/Kygo,

Det er mange aksjer som kan vurderes for shorting, men dette er en aksje jeg ikke hadde shortet. Det skal f.eks kun en kontrakt til før den fyker oppover igjen. Hvis de skulle klare 2 kontrakter i desember & Q1 så er ser jeg denne aksjen i 90.

Klarer ikke helt å se den store risikoen heller med denne aksjen utover at det kan ta litt lengre tid før selskapet leverer høyere EPS. De har funding for nybyggene.

For meg en klar aksje å sitte i for en lengre periode.

/Mooi
Innlegg av: kygo (27.11.17 12:44 ), lest 2166 ganger

Ny god dag for hlng. 50-tallet i morgen?
Innlegg av: Mooi (27.11.17 19:15 ), lest 2058 ganger

Lastet videre opp på 62 i dag.

/Mooi
Innlegg av: Longsitinbulk (27.11.17 21:44 ), lest 1996 ganger

Du lærte ikke noe under nedgangen i tank da moo?
Når du stadig tok i mot kniven i Til?

Du skjønte ikke bæret da, over hvor billig den stadig ble, reprise i Hlng?
Innlegg av: Mooi (27.11.17 23:19 ), lest 1966 ganger

Mulig det Long. Jeg tror ikke det.
I
ft tank så er jeg fortsatt overrasket over at aksjene falt så tidlig selv om flåte veksten økte.
Samme hva så oppfatter jeg det annerledes med HLNG enn hva som var tilfelle med tank.

I tillegg så har ikke tank vært så utrolig dårlig investering for meg over tid. Var med i FRNT fra rett etter starten og solgte meg ned etter fusjonen med FRO. At jeg brukte noen av de pengene på TNK & DHT er ikke noe krise. Har kjøpt meg opp spesielt når TIL lå på 30 tallet så du skal ikke være så utrolig sikker i din sak (selv om jeg har tap i TIL/TNK). Det regner jeg med at vil endre seg innen ikke alt for lang tid. Da er samtidig oppsiden rimelig stor.

HLNG vil være en langsiktig gull aksje hvis de klarer å få noen langsiktige avtaler :)

/Mooi
Innlegg av: Longsitinbulk (28.11.17 10:16 ), lest 1942 ganger
Endret: 28.11.17 11:10

Vel, vi får se da Mooi,litt opp og rett ned igjen.
Innlegg av: kygo (28.11.17 14:33 ), lest 1862 ganger
Endret: 28.11.17 14:34

Mooi lærer tydeligvis aldri.

Han gjør fremdeles nybegynnerfeil. Det er greit at man tar et lodd i HLNG i forhold til teknisk, men man skal ikke doble her. En kan prøve med en trade med stop loss, men hvis grensen ryker skal man kvitte seg med aksjen.

Ja, aksjen kan fort gå til 80-100, men også fort til 30-40. Det blir nesten som å kaste terning dette. Ja, noen ganger får man 4,5 og 6, men man får også 1,2 og 3. For meg ser det ut som aksjen skal lenger ned. Nedturen var som regel lenger enn man tror.
Innlegg av: Mooi (28.11.17 18:38 ), lest 1780 ganger

Kygo,

"Mooi lærer tydeligvis aldri.
Han gjør fremdeles nybegynnerfeil"

Nå vet ikke du om jeg gjør nybegynner feil eller om det er et langsiktig problem med å endre kurs ift. tidligere feil. Alternativt så er det ingen feil.

Jeg sa ikke at jeg doblet. Sa kun at jeg lastet opp i HLNG. Det kan da være noen prosent av hva jeg har eller mange ganger det jeg har osv....

Jeg har ikke noe tro på å handle basert på teknisk analyse og prøver selv å forholde meg til P/L - NAV og det jeg tror ift fremtiden innenfor det markedet. I tillegg gjør jeg min egen vurdering av selskapet og dets risiko.

Jeg tar feil av og til, men jeg har nå en plan og følger den. Hadde vært mer interessant hvis du kunne fortalt meg hvorfor HLNG ikke er en fornuftig aksje å investere i.

Mvh
Mooi
Innlegg av: really (28.11.17 18:49 ), lest 1771 ganger

Det er da vitterlig mye som taler mot HLNG om dagen.
At de bygger dyre regas skip der kontraktene forvitrer er en ting, marginene på kontraktene de har er ikke all verden heller. Og jeg liker ikke strukturen der de putter skip i døtre og betaler utbytte på forventet cashflow heller.
Rett nok er det muligheter, nye kontrakter kan komme. Og høye spotrater kan redde situasjonen for regasskipene, selv om det er dyre skip for formålet. Men jeg opplever ikke dette som oppskrift på suksess.
Innlegg av: Longsitinbulk (28.11.17 19:41 ), lest 1771 ganger
Endret: 28.11.17 19:46

Har eller aldri likt caset Hlng, utan at det betyr all verden.
Alle ting tar utrolig Laaaang tid i dette caset, og tingene er ekstremt dyre, lite "hot" kan man trygt si, klinger ikke, et case for gamle gubber.
Uansett, det har falt mye og Mooi har en plan med investeringen, bare det i seg selv er langt bedre en å ikke ha en plan når man investerer.

Mye negativt på samlebånd nå ender fort i en serie med bedre nyheter kanskje, hvis ikke kan dette gå riktig galt.
Jeg tror fortsatt risken er større en rewarden og jeg tror det faller videre inntil kontrakter inngås, i og med at ting tar så forbanna lang tid bestandig her rekker aksjen fort vekk å falle enda endel før den snur?
Innlegg av: Mooi (28.11.17 19:55 ), lest 1748 ganger

Really & Long,

Ja det er risko i denne aksjen og jeg håper at de ikke skal bruke FSRU skip for transport over tid. Da er jeg enig at case'er ikke er så bra.
Jeg tror ikke det er tilfelle og jeg tror at behovet for FSRU (dvs. markedet) er tilstedet. I tillegg mener jeg at HLNG er i en spesielt god posisjon ift leveranser / bud på kontrakter.

Vi får nå se hvordan dette går, men ift hva jeg startet med litt lengre opp i tråden så hadde jeg ikke shortet aksjen. Mulig den skal litt ned eller opp, men synes aksjen ser billig ut der den er nå.

/mooi
Innlegg av: Empire (28.11.17 20:23 ), lest 1739 ganger

Jeg synes du gjør en god profil Mooi.

Du har en plan og du er også klar over fallgruvene i caset. Når jeg setter meg inn i interessante case, så er det første jeg gjør, "å drepe det". Det jeg kanskje savner i debatten er noen tall. Både på pluss og minus siden.

Angende HLNG så var det ett case jeg så over våren 2016, men da drepte jeg det. Markedet og inntjeningen er for svak pr.nå og HLNG er på sett og vis "for store for tidlig", slik så jeg det ihvertfall den gangen. Det ble vel seiling rundt 85-90 en stund, før den kollapset til nåværende nivåer.

Prelude prosjektet er kanskje i så måte den store prøven for den fremvoksende offshore gass industrien?
Innlegg av: fjellmann1 (28.11.17 20:58 ), lest 1724 ganger

Spotratene stiger kraftig. Hva med awilco lng eller flex lng. Nordea har kursmål på 5,5kr på awilco.
Innlegg av: kygo (29.11.17 12:58 ), lest 1685 ganger
Endret: 29.11.17 18:08

Mooi:

Det er flere ting her. Du skjønner tydeligvis ikke at aksjekursene går opp/ned før ting faktisk skjer. Du skriver at du ikke skjønte hvorfor tank falt så tidlig. Meglerhus så at det kom til å blir for mange skip i tank så de posisjonerte seg tidlig i 2016. Det var det som skjedde.

Det er samme som skjer i hlng. Meglerhus tror på fallende bunnlinje, og kutt i utbytte neste år, samt hvis de får kontrakter på sine FSRUer blir ratene vesentlig lavere. Vi ser press på ratene til FSRU-er og det er flere aktører som presser prisene ned. Det kommer også mange skip inn i markedet som ikke har kontrakt. Det tar også tid å få igang prosjektene, og skipene er ledige før prosjektene er i gang. Vi ser litt av det samme som har vært for LNG-carrier. Det er bestilt for mange skip pga prosjektene har blitt satt på vent, mens skipene har kommet ut i markedet.

HLNG har også blitt markedsleder på et område der Golar tidligere var markedsleder. Hvorfor tror du Golar har gitt fra seg denne posisjonen? Jo, fordi de ser det er bedre penger å tjene andre steder. Jeg stoler mer på Golar enn HLNG. Det er Golar som har vært innovative i denne bransjen i de senere år, og ikke HLNG.
Innlegg av: thief (29.11.17 18:51 ), lest 1542 ganger

Leser man q3 rapporten virker det som HLNG ser litt mer positivt på markedet enn andre her:)

"The long-term outlook for the FSRU market remains solid because of increasing LNG supply and attractive pricing of the commodity"

Selv om ting tar tid,tror jeg hlng vil levere flere bra kontrakter.Og med flere solide innsidekjøp,tyder det vel på at noen som har god innsikt i markedet oxo har troa:)Snart på tide å kjøpe en pott til:)!!Tror dette vil gi bra avkastning utover i 2018!
Innlegg av: addyfred (29.11.17 20:21 ), lest 1507 ganger

Det ser ut til at mange glemmer at worldwide demand for LNG er i sterk økning: behovet for terminaler og FSRU er økende.

Til og med Flex, som jeg ser blir nevnt, ser etter "strategiske muligheter" i FSRU-markedet.

Jeg tror det vil by på få problemer å skaffe skipene kontrakter. Var det ikke Artic som i en analyse etter Q3 sa at hver kontrakt på de nye skipa er verdt 9kr? På dagens nivåer kjøper jeg Hoegh, alt for mye nedside er priset inn i aksjen og det vil vises om dere er villig å gi det tid.

Så tenk om de skrullete gamle gubbene i HLNG får skaffa kontrakt på alle, da, dere :)
Innlegg av: Faros (30.11.17 14:48 ), lest 1356 ganger

Der gikk nesten 100k aksjer. Nedsalg eller innsidekjøp?
Innlegg av: Faros (30.11.17 16:17 ), lest 1319 ganger

og 100k til.
Innlegg av: Faros (30.11.17 16:28 ), lest 1307 ganger

og inn på vinnerlista i sluttaksjonen.
Innlegg av: tapogvinn (30.11.17 16:44 ), lest 1286 ganger

Fra dagens Golar-rapport:

The standalone FSRU market remains highly competitive and challenging. Golar is therefore focusing on more profitable integrated gas to power projects where barriers to entry are higher.

Innlegg av: thief (30.11.17 17:05 ), lest 1272 ganger

noen saftige kjøp i dag:)kanskje Høegh tok et jafs til?Burde gi et veldig godt signal om at dagens kurs er BILLIG!!
Innlegg av: Picosalax (30.11.17 18:23 ), lest 1221 ganger

RE^2: Storeier hamstrer aksjer i Höegh LNG (Hegnar, HLNG)

Ja, grisebillig. Solgte i februar for 92,75. DnB har kursmål 90 l fersk analyse 16.11
Innlegg av: thief (30.11.17 18:47 ), lest 1192 ganger
Endret: 30.11.17 18:48

Og med noen kontrakter i box,blir kursmålet hevet til godt over 100kr igjen:)!!Kommer vel kanskje en melding i morgen om innsidehandel,ble vel tatt 400-500k i 3-4 store handler i dag!
Innlegg av: Faros (01.12.17 12:36 ), lest 1085 ganger

Der kom meldingen. Ny storinvestor.
Innlegg av: Longsitinbulk (01.12.17 12:43 ), lest 1081 ganger

Er bare Mooi so flagger:-)
Innlegg av: AlanS (01.12.17 15:40 ), lest 1021 ganger

https://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20171201.OBI.20171201S49

As a result of a purchase of 69,000 Hoegh LNG Holdings Ltd. shares today,
December 1, 2017 by Allianz Global Investors GmbH, Allianz SE, Königinstrasse
28, 80802 Munich, Germany has crossed at that date the 5% threshold and voting
rights for 3,862,721 Hoegh LNG Holdings Ltd. shares which corresponds to 5.001 %
of the votes are attributed to it. The shares are held in two non-public funds,
the Allianz LAD AGI Small Caps Europe fund (3,711,174 shares) and the Allianz
Opera fund (151,547 shares). The two funds are managed and voted by Allianz
Global Investors GmbH.

https://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20171201.OBI.20171201S24
As a result of a purchase of 75,600 Hoegh LNG Holdings Ltd. shares today, December 1, 2017 Allianz Global Investors GmbH, Bockenheimer Landstrasse 42-44, 60323 Frankfurt am Main, Germany, has crossed at that date the 5% threshold and holds voting rights for 3,862,321 Hoegh LNG Holdings Ltd. shares which corresponds to 5.0001 % of the votes. The shares are held in three non-public funds, the Allianz LAD AGI Small Caps Europe fund (3,644,889 shares), the Allianz Opera fund (148,832 shares) and the EBICO fund ( 68,600 shares). All three funds are managed and voted by Allianz Global Investors GmbH.
Innlegg av: AlanS (04.12.17 14:13 ), lest 788 ganger

Det ser ut at markedet ikke tare hensyn til
- Innsidekjøp
- Økt eksponering av et fond (flagging)

Dette blir da prisset inn da kontrater tikker inn. Om så, er det kjøpsmulighet nå?
Innlegg av: kygo (04.12.17 14:56 ), lest 776 ganger

Limer inn denne igjen

Innlegg av: tapogvinn (30.11.17 16:44 ), lest 525 ganger
Fra dagens Golar-rapport:

The standalone FSRU market remains highly competitive and challenging. Golar is therefore focusing on more profitable integrated gas to power projects where barriers to entry are higher.
Innlegg av: kygo (04.12.17 14:59 ), lest 768 ganger

RE^2: Storeier hamstrer aksjer i Höegh LNG (Hegnar, HLNG)

Ratene for FSRU er under press. Hvis de får kontrakter på sine nybygg blir ikke kontaktene spesielt gode. Garantert utbyttekutt neste år, og fallende bunnlinje. Kom dere ut før dere ser 30-40 tallet.
Innlegg av: AlanS (04.12.17 16:14 ), lest 719 ganger

“Be Fearful When Others Are Greedy and Greedy When Others Are Fearful” ― Warren Buffett
Innlegg av: kygo (06.12.17 12:30 ), lest 565 ganger

HLNG siger nedover. Jeg skal vurdere inngang på 40-tallet, vurdere.
Innlegg av: Faros (06.12.17 16:42 ), lest 456 ganger

Ex-utbytte i morgen.
Innlegg av: Mooi (06.12.17 17:25 ), lest 431 ganger

Kygo,
Hvis denne faller til 40 tallet så gjør du et godt kjøp.

/mooi
Innlegg av: Siddis61 (06.12.17 23:40 ), lest 348 ganger

De får nå like godt betalt enten de er FRSU eller LNGC. Spotratene er USD 80,000 per dag og stigende. Q3 ekskl engangsposten på USD 11,1 millioner var bedre enn ved q2 og vil stige mer q4 og neste år.
Snart kommer melding om vunnet anbud og aksjen går rett til kr 85. Neste år ser vi 120,-.
Innlegg av: Faros (08.12.17 16:09 ), lest 209 ganger

Har ikke falt som forventet etter ex-utbytte - og nytt kjøp nå på 12.5 mill. Trenger noen kontrakter.