Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Finans
Innlegg av: nerden (20.11.17 21:23 ), lest 3357 ganger
Ticker: TRADE

TRÅD FOR TRADERE nr 4

Innlegg av: Vandregutten (20.11.17 21:59 ), lest 2094 ganger

RE^1: TRÅD FOR TRADERE nr 4

Ja jeg har ikke hatt noen gode dager, og nesten alt er borte...

Sitter short i olje nu, da jeg forventer en rimelig kraftig korreksjon, så om den kommer er det hælene i taket igjen.

Det bliver forhåpentlig siste gang jeg setter penger i dette, på lang tid...

Håper vi alle lærer litt av det hver gang, for det er det samme der skjer om og om igjen...

Lykke til alle, mvh Vandregutten.

Innlegg av: Collin (20.11.17 23:18 ), lest 2063 ganger

Vandregutten: jeg får vondt av å høre hvordan du gjør det. Det virker på meg som om du går i samme mønster som tidligere og forventer nytt resultat?

Oljeshorten din ser heldigvis god ut om du fikk en god inngang? Sett positiv sl så raskt som mulig. Deretter venter du på første motstand før du selger halvparten, bruk gjerne Fibonacci som støtte. Litt voodoo, men bedre enn ingenting. Deretter kan du sette på trailing sl på resten eller bare se hvor langt den vil løpe?
La vinnerne løpe og ta tapene tidlig. 1 av 60 handler jeg gjør løper, mesteparten går ut på små positive sl og resten går ut på for høye negative sl. Det siste jobber jeg med.

Jeg har ikke alle svarene, men er godt på vei til å finne formen håper jeg? Jeg gir meg selv er år til så får vi se da. Jeg tjener nå penger, men for lite.

Det er svært vanskelig å bli god i dette spillet, men nå suger jeg til meg alt jeg kan fra gode tradere.
I dag hadde jeg supertreff, og ga meg derfor etter kun en trade. Det skal jeg fortsette med da jeg ser at de dagene som starter godt mer enn en gang ender med knall og fall.

Fortell oss hva du gjør med olja og hvordan du tenker? Hvorfor shortet
du? Valuta taler også for videre oljefall men ingen vet. Vær ydmyk for markedet og lykke til.
Innlegg av: Collin (21.11.17 09:43 ), lest 2015 ganger

Hvordan gikk shorten Vandregutten? Jeg håper du fikk satt den positive sl? Man skal ha respekt for markedet. Man må gjøre jobben før man kan lykkes i dette spillet. Oddsene er imot oss så det holder. 1 av kanskje 10 lykkes i dette spillet som vi vet.

Jeg sitter nå og venter på å ta posisjon men har ikke funnet noe som er attraktivt nok. Jeg spiller på statistikk og der hvor det er mer sannsynlig for gode utfall. Jeg har tatt ned antall ganger jeg trader voldsomt. Short i CAC hadde gått inn om jeg hadde tatt den ser jeg nå.

Happy trading. Nerden? Er du med?
Innlegg av: Mogwai (21.11.17 09:44 ), lest 2009 ganger

Collin;
Har ikke fått sett så mye på Strong ennå, men den lille reaserchen jeg har gjort så ville jeg nok ikke kjøpt per dags dato selv om aksjen fremstår billig. Rent tallmessig.

Det som gjør meg mest skeptisk er rett og slett den stygge trenden i aksjekursen. Ser bunnløs ut. Samt at den er heller ikke helt oversolgt i det korte bildet. Kan fort falle en del mer!

Men hvis jeg hadde sittet tungt inne i aksjen, som jeg antar at du gjør. Da ville jeg gjort følgende. Solgt halvparten med en gang. Satt en relativt slak SL på resten.
Ventet på en snuoperasjon, rent trendmessig, og så gått inn med halvparten igjen.
Da slipper du være med et evt større fall og kan få med deg en evt opptur, hvis den kommer.

Men som sagt, jeg er ingen superekspert selv, det er bare min personlige mening.

Du burde sjekke ut Sonetel og Unibap på Redeye.se

Spennende aksjer.

Innlegg av: Collin (21.11.17 10:07 ), lest 1998 ganger

Mogwai: takk for ditt synspunkt og du har nok mye rett i dine syn. Jeg mener aksjen har falt nok, men man kan aldri vite og å ta noe som er i nedtrend kan som vi vet være farlig selv om de har landet Sberbank som kunde nylig. Trenden overskygger positive nyheter og sier oss at TA kanskje veier tyngre?
Jeg mener det er sannsynlig med positiv nyhetsstrøm i Strong fremover og derfor vil jeg bare bli sittende. Det er mer negativ psykologi enn fundamentale forhold som trekker ned. Vi er nok i en fase hvor de siste lemper ut aksjer for å slukke sin egen brann, trolig nær bunn? Det er massivt salg fra Skagen Vekst som har dratt oss ned og fått flere til også å selge og fortsette å selge selv etter at de er ferdigsolgte.

Jeg har for mange aksjer til at jeg kan komme ut, og dette er å anse som langsiktig plassering. Takk igjen for dine synspunkter.
Innlegg av: nerden (21.11.17 17:19 ), lest 1968 ganger
Endret: 21.11.17 19:01

Fint dere skriver, mye lærerikt dere kommer med må jeg si.

Takk for omtanke Collin, ja det er liv og jeg kom igjennom denne gangen også.

Skjønner jo etterhvert at det er galskap dette jeg holder på med.

Men er for godtroende til markedet og det må det rettes på.

Godt markedet kom tilbake og gav muligheter, dagen i dag har jeg passert 100 mill i oms.

Trader kun i DAX FUT'en og det blir 10-20, inn og ut på 5-10 pkt, fra morgen til kveld.

Full jobb er det ja og det går jo ut over aktiviteten her, har mer enn nok med å legge inn ordrer,

Prøv denne trade'ingen dere, skal love at det er lukrativt når det klaffer og ikke blir for grådig.

Takk for gode råd Collin, godt vi får "tilsnakk" når vi dummer oss ut:-)
Innlegg av: Collin (21.11.17 17:28 ), lest 1954 ganger

Husk å gi deg i tide Nerden. Hvordan tar du inngang?
Innlegg av: nerden (21.11.17 19:05 ), lest 1938 ganger
Endret: 21.11.17 19:09

Tja hvordan, det er jo bare synsing, prøver å finne nivåer den vil ligge å jage på,
føler meg da frem meg volum og antall pkt, vanskelig å forklare egentlig.

Ble litt låst akkurat nå, ligger på salg ca 10 pkt opp og kjøp ca 10 pkt ned,
men den ligger jo helt død jo, men dagen har gitt noen 10'ere ja:-)

Innlegg av: Collin (21.11.17 19:15 ), lest 1923 ganger

Godt jobbet Nerden du har definitivt teft. Jeg håper du lykkes over tid også.
Jeg er ørlite i minus i dag etter knalldagen i går.
Innlegg av: pezz (21.11.17 20:24 ), lest 1907 ganger

Nerden, kan du anbefale en god trading-plattform?

Bruker sbnken nå, men de tilbyr ingenting utover aksjer/fond idag.

Skal begynne å plassere litt short i indekser.
Innlegg av: nerden (21.11.17 20:49 ), lest 1899 ganger
Endret: 21.11.17 20:53

Dobblet potten på 13.170 Collis og slapp den på 75, så det ble en liten 1000'ing alikevel.

Innlegg av: nerden (21.11.17 21:02 ), lest 1886 ganger

pezz, jeg bruker SAXO og er veldig fornøyd med den.

Og jeg da som kun handler i DAX'en betaler jo ikke kurt, de lever av som du vet det ene pkt mellom kjøp og salg.

En fordel til er det også, den er kun åpen mellom 08.01 og 21.55, så det blir natt:-)

Innlegg av: Collin (21.11.17 22:01 ), lest 1874 ganger

Godt jobbet igjen Nerden. Så mye du handler bør du ta en titt på rabatten/bonusen du kan oppnå med CMC. Jeg ligger an til 3 000 kroner i november. Du hadde vel sikkert dratt inn mer enn 10k i måneden?
Jeg har treff på 8 av 10 i dag, men går minus på grunn av for store sl i to handler.
Innlegg av: pezz (21.11.17 22:54 ), lest 1848 ganger

Takker nerden, da blir det saxo. Hadde Etoro for et par år siden, helt til jeg gikk lei av alle feilene.

Jeg likte også å handle i DAX, ser også veldig interessant ut nå idag. Toppen nærmer seg, eller...
Innlegg av: nerden (22.11.17 07:20 ), lest 1820 ganger

Lykke til pezz, men vær forsiktig som vår kloke medskribent Collin sier!

Innlegg av: pezz (22.11.17 07:42 ), lest 1803 ganger

Haha, jeg er forsiktig med hva alle skriver.
Vær endelig forsiktig med hva jeg skriver ;)

Viste seg jeg opprettet konto i saxo for halvannet år siden, så nå gleder jeg meg til krakket jeg overbevist om kom for ett år siden :)

Jeg skal også holde euroen mot krona under oppsikt. Januar, februar og mars ble spådd et comeback for krona på hegnar-tv igår.
Innlegg av: Collin (22.11.17 08:12 ), lest 1780 ganger

Ha respekt for markedet og ikke tro at du kan spå. Ingen vet. Happy trading.
Innlegg av: Collin (22.11.17 16:38 ), lest 1744 ganger

"The Bill was rejected, and in the time it took my eye to blink I had lost 40% of my account. By the next blink, my account was wiped out. All gone. Every single penny. My life flashed before my eyes. I was dizzy. I watched the market take away all I had worked for. The move was unprecedented. The Dow index dropped 500 points in 2 minutes." Klippet fra min tradingmentor til skrekk og advarsel. Ikke sitt over med tunge posisjoner. Jada Tom Hougaard klarte å hente seg inn igjen.
Innlegg av: pezz (22.11.17 16:56 ), lest 1730 ganger

Jøss Collin, opererte ikke den godeste mentor Tom med stoploss? Uansett, takker for påminnelsen.

Jeg skifter strategi ettersom markedet utarter seg.
Nå, når jeg tror toppen nærmer seg, vekter jeg mest på short, men kjører også noen posisjoner long. Aldri mer giring enn at jeg tåler ganske drøye svigninger. På den måten opererer jeg også enkelte ganger uten stoploss.

Tar gjerne gevinst på 0,5-1% ved bortovertrend, litt mer på klare trender i en retning.

Synd jeg ikke fikk kontoen opp å gå idag, da jeg skulle shorte dax. Blir spennende å se om 13000 holder, eller om den bikker under.

Håper dere gjorde det godt idag(og i fremtiden).
Innlegg av: Collin (22.11.17 17:03 ), lest 1728 ganger
Endret: 22.11.17 17:18

Nei, han gjorde ikke det dengang og tviler sterkt på at han sitter over med tunge posisjoner mer. Ja, shortet CAC nettopp men ble stoppet ut for tidlig på positiv SL. 1%? Da er det julekvelden her i huset.
Innlegg av: nerden (22.11.17 18:02 ), lest 1702 ganger

Hvorfor denne nedgangen i DAX da gutter?
Innlegg av: Collin (22.11.17 18:11 ), lest 1691 ganger

Valgbråk tenker jeg. Kan gå mye mer ned, men har samtidig hengslet litt av øvrige børser.
Vær forsiktig.
Innlegg av: pezz (22.11.17 18:17 ), lest 1676 ganger

Henter den ikke bare litt styrke før neste opptur nå da?
Det ville jeg sagt, ut ifra 3-måneders chartet.
Den lå hele oktober på dette nivået, så jeg tror rekylen kommer i morgen.

Håper bare jeg får kontoen oppe å gå i kveld.
Innlegg av: pezz (22.11.17 18:30 ), lest 1677 ganger

Forresten du nerden, når jeg ser på Fra40, Ger30, Jpn225, SPX500 og Esp500, har alle nesten identisk graf idag. Så det var nok bare en sånn dag..
Innlegg av: Collin (22.11.17 19:38 ), lest 1648 ganger

Hva tenker dere ift. å utvikle disse trådene? Skal vi oppsumere dagene kun? De feilene vi gjorde, blemmene, seirene, flaksene og hvor vi traff skikkelig godt?
Strategi?

Gikk short US nettopp.
Innlegg av: pezz (23.11.17 09:19 ), lest 1586 ganger

Collin, det ser ut som du kan treffe på shorten din, ser DJ er ned 50 poeng hos etoro siden igår kveld. Trenger ikke vise retningen ved åpning, men er en indikator.

Ger30 er på vei opp på etoro, noe som kan være en indikator på at dax åpner opp, det er vel bra for nerden?

Håper ikke jeg bare vaser og forvirrer...
Innlegg av: Collin (23.11.17 10:47 ), lest 1583 ganger
Endret: 23.11.17 11:05

Jeg er ute av shorten i US for lengst med noen få pips. Shortet gull på kile og den stupte sekunder etterpå. Råflaks. Egentlig holder jeg meg litt unna gull. Egentlig LOL... :)
Olje er også veldig usikkert, så den lar jeg være i fred tror jeg?
Snuser på short i EUR/USD, men venter på signal om videre retning. Enn så lenge ser det ut til at den bygger en fin trapp oppover? Jeg forsøker alltid å argumentere for begge retninger før jeg setter posisjonen.

pezz: forvirrer? Dine synespunkter er velkommen!!! det er ingen orden i markedet, så velkommen til en verden full av forvirring og det er ingen som vet, selv om noen av oss tror vi vet en gang i mellom. :)

Det ble short EUR/USD, med positiv SL. Ute av den og avventer å ta den long muligens?
Innlegg av: pezz (23.11.17 11:56 ), lest 1528 ganger

Jeg har nå fått orden på gammel-kontoen min hos saxo og venter på overføringen av penger skal gå i orden.

Kjenner jeg sitrer i hele kroppen over å få starte igjen :)
Jeg er rusten, så de første par tusen dollar går nok i tap.
Bare jeg får leke litt og finne formen er det greit.

Ser ut som du har god teft collin!
Innlegg av: Collin (23.11.17 12:01 ), lest 1536 ganger

Mye flaks pezz, mye flaks. Vi skal ha respekt for markedet og er du rusten, så vær ekstra forsiktig. Det er lett å brenne seg og i dette daytrader-gamet behøver man mange år på å bli god. Noen er gode nesten ut av startblokka, jeg er ikke en av de. Gevinstene er små, jeg tar det som trening.

Kom akkurat ut av en long DAX, den var litt i stil med Nerden sine kjøp og jeg var ikke komfortabel med den, men når man lander på beina så kan man spille en runde til.

Vent på kjøp hvor statistikken er på din side. Jeg er veldig glad i kiler om dagen, ta en titt og se om det passer deg?
Lykke til!!!
Innlegg av: clxd (23.11.17 15:52 ), lest 1509 ganger
Endret: 23.11.17 17:09

RE^2: TRÅD FOR TRADERE nr 4

Kanskje du kan minske SL din og heller forsøke en gang til.

har tatt noe dax(cfd) som jeg håper kan bli med opp mot 13150. SL ligger på en prosent av kapitalen. Hvis jeg stoppes ut prøver jeg igjen, men stenger dax(cfd) under 12933 stopper jeg med det og ser heller nedover.
Tja
Innlegg av: Collin (23.11.17 16:45 ), lest 1489 ganger
Endret: 23.11.17 23:40

Ja, jeg settet altfor tidlig positiv sl med den ide om at løper den så løper den godt. Jeg skal vente litt lengre heretter.

clxd du tenker riktig, og å ha evnen til å endre mening er bra. Jeg shortet eur/usd igjen. Er litt usikker på den så satte tett sl.
Edit: idiottrade som det bare er å ta lærdom av. Tar helg her nå, så ønsker dere alle på tråden her all lykke og heldige trades.
Innlegg av: nerden (24.11.17 19:49 ), lest 1381 ganger

clxd, du traff steike godt på toppen i DAX'en.
Innlegg av: clxd (24.11.17 20:46 ), lest 1361 ganger

RE^2: TRÅD FOR TRADERE nr 4

Sjelden god treff. Høy den 26.oct(ECB,monetary policy decision)= 13161,5 ble for tøft.
Innlegg av: Collin (24.11.17 21:19 ), lest 1356 ganger

Ble en fin fin trade i DAXen det.
Jeg har klart å kjøpe CAC nøyaktig i overkant av MA og på støttenivå. Har stått på null i noen timer nå.
Takk for innspillet om sl, jeg har endret strategi tror jeg? Ikke sikkert det å ta ut så mange, unødvendige?, smågevinster er veien å gå? Må forske mer. God helg.
Innlegg av: nerden (24.11.17 21:45 ), lest 1351 ganger
Endret: 24.11.17 22:45

Når jeg en skjelden gang setter SL i DAX, er der gjerne 5-10 pkt ned.

Innlegg av: Collin (24.11.17 22:42 ), lest 1325 ganger

5 pkt høres veldig lite ut, men på kveldstrading kan det være ok. Surt å bli stoppet ut rett før det snudde.
Innlegg av: nerden (25.11.17 08:23 ), lest 1298 ganger

Kan noen skaffe til veie noen tall på handelen i USA i går?

Innlegg av: nerden (25.11.17 08:57 ), lest 1294 ganger
Endret: 25.11.17 08:59

Trosser politisk usikkerhet
Fredag kom indeksen fra Ifo som viste at stemningen blant tyske bedrifter er sjeldent god om dagen.

Indeksen steg til rekordhøye 117,5 poeng i november fra 116,8 poeng måneden før, noe som peker mot at tysk økonomi vokste med 0,7 prosent i fjerde kvartal.

– Tyske bedrifter fester nesten som om det ikke fantes noen dag i morgen, er kommentaren fra sjeføkonom Carsten Brzeski i banken ING, ifølge Financial Times (for abonnenter).

Sjeføkonomen med ansvar for Tyskland og Østerrike, påpeker at situasjonen illustrerer årets fenomen med sterk økonomisk vekst til tross for politisk usikkerhet.

I Tyskland har en uavklart politisk situasjon etter valget blitt fulgt av et brudd i regjeringsforhandlingene. Usikkerheten har imidlertid ikke gitt seg utslag i de økonomiske nøkkeltallene så langt.

Høyeste industriaktivitet siden 2000
Innkjøpssjefsindeksen for det felleseuropeiske valutaområdet, som gir et av de tidligste varslene om hvordan den økonomiske utviklingen blir, klatret i samme måned til det høyeste nivået på seks og et halvt år, viste tall fra dataleverandøren Markit denne uken.

Oppsvinget drives av industrien, der aktiviteten kun er målt høyere i april 2000 i statistikken som strekker seg tilbake til juni 1997, mye hjulpet av eksporten.

Ifølge sjeføkonom Chris Williamson i Markit ligger det an til at 2017 blir det beste året for økonomisk vekst i eurosonen på ti år.
Innlegg av: nerden (25.11.17 10:09 ), lest 1280 ganger

Ingen som finner noe ang USA og varehandel i går?

Innlegg av: pezz (01.12.17 09:37 ), lest 1166 ganger

Hei igjen!

Hovmod står for fall heter der.

Jeg forstår ikke hvorfor hjernen min funker sånn, men etter et par dager med vellykket trading på DAX'en, var jeg så dum at jeg shortet DJ30 igår kveld.
Jeg så det som såå usannsynlig at den skulle fortsette å klatre, men kjenner jeg er skikkelig svett nå idag..

Jaja, man kan ikke treffe på alt.

Hadde 10% avkastning på noen få dager, så føler meg skikkelig rookie nå... Den gevinsten kan gå fløyten idag.
Innlegg av: Collin (01.12.17 10:14 ), lest 1165 ganger
Endret: 01.12.17 10:54

Long DAX på støttenivå.
Tok UK på litt bedre nøkkeltall enn forventet.
Lukket litt DAX etter den nye strategien og lar resten stå med positiv SL.

Ja, man skal ha respekt for markedet. Jeg tenker alltid motargumenter. Hvorfor gå long DAX? Hvorfor heller ikke shorte? Se det fra begge sider. Lykke til!!!
Innlegg av: Norwege (01.12.17 11:14 ), lest 1141 ganger
Endret: 01.12.17 11:19

Dow skal vel ned igjen idag...

Ja, man skal ha respekt for markedet og egne penger.
Ingenting bokser inn i himmelen og det finnes ikke gratis penger.
Regner med nerden har fått noen dyre lærepenger nå.

Tusenlapper og avog til titusenlapper opp er fint, men når det blir hundretusner ned, da blir det fort «en liten formue», som nevnt tidligere.

Når man omtaler 350.000, som «bare350», så har man ikke bakkekontakt.

Og collin- du virker som en grei og tålmodig kar
Lykke til videre.
Innlegg av: Collin (01.12.17 11:18 ), lest 1139 ganger
Endret: 01.12.17 13:01

Vet ikke om DOW skal så mye ned? Umulig å si egentlig. Det er nok en del shorter som skal dekkes inn? Jeg er åpen for begge utfall og venter heller til markedet åpner og ser da.

Norwege: takk for det, jeg forsøker å bli god i dette gamet og det begynner med å være ydmyk og ha respekt for markedet.

Presser godt oppover nå. Ble tatt ut en SL i FTSE, men er nå solid i pluss i DAX og har tatt ut en halv kontrakt og sitter videre 1,5 kontrakt. Nei, jeg spiller ikke med så mye som enkelte andre på disse trådene, da jeg ikke er god nok enda. 15 kontrakter? Herremin sier jeg bare. Kan få magesår av mindre, men å ta DAXen på støtte i 4t chartet holdt denne gangen også.
Fin V-formasjon nå. Om vi skal rykke videre oppover må vel US også være med å dra litt?
Innlegg av: pezz (01.12.17 13:26 ), lest 1102 ganger

Jeg begynner å bli optimist. Noen pips til, så er jeg i pluss på DJ30.
Håper den går ned 0,5%.
Da skal jeg puste lettet ut :)

Enig med Collin, viktig å ikke gape over for mye på en gang. Jeg har satt meg et tak på fire kontrakter av gangen, men leker bare med to nå i starten.

Innlegg av: Collin (01.12.17 13:36 ), lest 1102 ganger
Endret: 01.12.17 13:42

Du lever farlig Pezz, jeg ville nok satt på positiv sl så raskt som overhode mulig på den shorten og økt den om muligheten er der? Klokka 19 i kveld kan det gå kraftig opp/eller ned. Sjansespill. Jeg sitter med kjempe positiv SL i DAXen nå så jeg velger å gamble på positivt utfall. I forkant blir det nok også volatilt.
Jeg har begynt med å lukke 0,5-1 kontrakt av 4/5 når jeg er godt i pluss. Det har jeg tjent mer enn jeg har tapt på de siste dagene.
Ny strategi. Ny læring hver dag. :)

Lykke til!
Innlegg av: Collin (01.12.17 14:28 ), lest 1078 ganger

Nå har jeg min beste dag så langt i år. 20 handler på rad med solid gevinst og positiv sl i DAX som bare skal få lov å stå til over klokken 19 i kveld. Nå vet jeg å gi meg og ikke tro at dette hellet bare fortsetter.
Innlegg av: pezz (01.12.17 15:02 ), lest 1066 ganger

kjekt å høre collin!
Ja, noen ganger er det lurt å ta et steg tilbake og tenke seg godt om etter en god dag. Fort gjort å bli overmodig.

Selv håper jeg fortsatt det blir litt fredags-sikring i USA, men det ser veldig sterkt ut.

Vurderer å ta tapet nå.
Innlegg av: Collin (01.12.17 15:11 ), lest 1070 ganger
Endret: 01.12.17 15:18

pezz: det presser godt oppover nå ja. Jeg tok ut 0,2 i DAXen for å sikre enda mer gevinst. Resten får stå og i verste fall tjener jeg 700 kroner i kveld.
Jeg lytter til de beste traderne som er der ut, men har funnet ut at man må finne sin egen vei. Jeg setter tettere SL enn de fleste. Når jeg treffer, så lar jeg de løpe med det unntak av at jeg lukker den første kontrakten etter kun noen minutter i tilfelle den faller tilbake, og faller tilbake det gjør den oftere enn den fortsetter.
Jeg ville sett etter et motstandsnivå og satt SL min der, skrudd av skjermen og la det stå til.
Lykke til og taper du, så må du tenke på hva du gjorde galt og lære av det. Jeg sitter nær aldri over stengetid med posisjoner.

Hilsen også nybegynner, men som tror at han har funnet en vei i dette daytrader galskapen? Vi får se.

Edit: satte en bitteliten short i SEK/NOK. Måtte bare. SEK og NOK 1 til 1? Med utsikter til finanskrise i Sverige og olja presser oppover? Det er også en kileformasjon å selge på.
Innlegg av: pezz (01.12.17 17:19 ), lest 1039 ganger

Holdt på trua og kom meg ut godt i pluss i DJ30, er strålende fornøyd :)
Noen ganger må man bare stå på krava, så lenge giringen ikke er altfor høy...
Innlegg av: Norwege (01.12.17 18:50 ), lest 1024 ganger
Endret: 01.12.17 18:52

Godt det gikk bra pezz.

Ble litt opp på OBørs idag, men det var nok bare takket være olja.
Neste uke kan bli mørk om 790 ikke holder.
Innlegg av: Collin (01.12.17 19:04 ), lest 1015 ganger

Pezz: gratulerer. Du ble reddet av den negative meldingen. Jeg sitter long CAC. Har tatt ut en og sitter med en med positiv sl og så er det slutt for i dag. Jeg har 40% ek-avkastning i dag, så da gir jeg meg.
God helg. Snakkes til uka. Må ta ned antall trades. Er nok over 50 bare i dag. Herremin.
Innlegg av: nerden (01.12.17 20:13 ), lest 1008 ganger

Fysj å fysj, jeg har ikke ord for egen innsats, annet enn tragisk.

Men gratulere til dere og takk for at dere deler kunnskapen:-)

Innlegg av: nerden (01.12.17 20:20 ), lest 1001 ganger

TRUMPS SKATTEREFORM Senator Jeff Flake fra Arizona skriver i en uttalelse at han vil støtte skattereformen.

Flake har torsdag og fredag sett ut til å bli tungen på vektskålen for om skattereformen ville få støtte eller ikke.
Innlegg av: pezz (01.12.17 21:09 ), lest 984 ganger

Det kreves en disiplin som jeg selv ikke innehar å samle seg etter et "større" tap.
Jeg blir emosjonell og skal ta igjen det tapte, gjerne med høyere giring.
Noen ganger går det, men ofte blir det som nerden sier, fysj og fysj og et skikkelig stygt tap.

Uansett hvor rutinert man er, er det ALDRI kjekt å tape, men rist det av deg og heldigvis er det helg. Mandag starter alt på scratch igjen, da er det viktig å gjøre det man er god på. Små steg. Ikke store jafs.

Selv tør jeg ikke gå long i dette børsklimaet og sitter utelukkende med korte shorter. Igår innså jeg at jeg kanskje har feil strategi, men jeg velger å fortsette med denne. Kutter heller ut DJ30...
Setter short på det jeg mener er toppen og blir med ned. Selger og venter til neste topp.

Innlegg av: nerden (01.12.17 22:27 ), lest 976 ganger
Endret: 01.12.17 22:32

Mye fornuftig der min venn, men at DAX skulle «kødde» slik som dette3 dager på rad trodde jeg virkelig ikke.

Tyskland går så det suser og Merkel med stabilitet er på plass, så presterer de å være verdens verste børs flere dager på rad p g a en rakett i Asia og en avstemning i USA, Fitty rakkeren sier bare jeg:-(
Innlegg av: Collin (02.12.17 00:33 ), lest 940 ganger

Tap er aldri morsomt gutta og dette spillet et ikke lett. Jeg har lært om og om igjen å kun kjøpe/selge på tekniske signaler på daytrading. I dag begrunnet jeg short i SEK/NOK med sterk oljeprisstigning, norsk økonomi går så det suser, NOK er oversolgt og i det hele tatt. Jeg tok ut en short med gevinst og to tap. Olja i går gikk ned på gode nyheter for så å snu oppover etter noen timer. Ingen logikk i det som jeg så annet enn i det tekniske?
Så heretter biir det støtte, motstand, trend og de berømte kilene.

God helg. Ny uke, nye muligheter.
Innlegg av: Vandregutten (02.12.17 01:02 ), lest 936 ganger

Har ikke skrevet så mye her siste uker, da det har gått veldig dårlig.

Men har hatt flaks, var for en god uke siden på -3-400,- og normalt lukker de traidene, når jeg ikke innbetaler etter maks 1-2 timer, og dagen etter var der 11.500,- på kontoen...

I dag hadde jeg akkurat lukket DAX long, før den begynte at stupe, men kjøpte selvfølgelig alt for tidlig, men satt en del short i USA30, som jeg lukked alt for fort, men fikk kjøpt en del halvgode oppganger...
400% på egenkapitalen fra dårligste i dag.

Baller av stål, men det er galskap, når USA 30 faller 300 pips, på få minutter.

Sitter long med 5 kontrakter i DAX over helgen, satser på at mandag bliver en god dag.
Nerden, om du ser futten for DAX, kan du gjerne poste den her..på forhånd takk.

13100 er mitt mål for mandagen, fra ca 12942 hvor den sluttede i dag.

Lykke til alle, jeg er ludoman, og derfor gambler jeg her eller på Casino, mvh Vandregutten.
Men har stadig plan om at lære dette, men jeg bør bestemt have en lang pause først...
Innlegg av: nerden (02.12.17 09:21 ), lest 905 ganger

Der kom den endelig, halleluja gutter:

WASHINGTON, D.C./NEW YORK (VG) Senatet har stemt for en ny skattelov. Det er gode nyheter for Donald Trump, som foreløpig har fått sin første store lov-seier.

Innlegg av: Norwege (02.12.17 09:28 ), lest 902 ganger
Endret: 02.12.17 09:29

Det er for sent når man leser om ting i nyhetene nerden.
Kan gi en kort oppgang, men nå har dette vært kjent en stund at var mulig.
Så enkelt er ikke markedet.
Til å være store indexer, er sp og dj veldig overkjøpt.
Mandag blir sell on news er min spådom.
Har ingen posisjoner i US.

Har ikke sett veldig nøye på daxen, men det er vanlig med litt smaåkorreksjoner. Trenger ikke være rakettmenn eller lign som utløser det.
Innlegg av: Collin (02.12.17 10:42 ), lest 883 ganger

Vandregutten: jeg har vært der du er. Jeg er langt fra dyktig nok i dette spillet, men har kommet bort fra nivået gambling og kommet opp på det jeg vil kalle å spekulere.
Man må være helt ærlig med seg selv og lære av feil. Om vi skal lære fra i går, så var det nok mange som tok DAXen for tidlig ja. Igjen gikk den ned på tidligere bunner og snudde perfekt etter læreboka. Lærdommen er å vente og ikke kjøpe med begrunnelse "nå har den falt nok"?

Jeg ser at i november har jeg minus på gull og olje. Bommet på fundamentale og logikk vs teknisk og for tett sl. Olja snudde omsider opp igjen på positive nyheter som den først falt på, nær sagt som vanlig.

I desember har jeg bestemt å holde meg til valuta og indeks. Styrer unna råvarer.

Mine absolutte nummer en signaler på kjøp/salg får jeg i wedges/kiler sammen med momentum og MA. Heretter skal jeg kun gå etter de handlene med høy sannynlighet for suksess og bruker utelukkende tekniske signalet. Hilsen en som tidligere kun handlet på fundamentale.
Innlegg av: nerden (02.12.17 11:20 ), lest 873 ganger

Norwege, dette er ikke bare en nyhet for her og nå, nei dette vil være mer og mer positivt for hver dag som går og effekten av skatteletten viser på «papiret».

M.a.o, det er bare til å glede seg til fortsettelsen/fremtiden:-)

Innlegg av: Collin (02.12.17 11:34 ), lest 867 ganger

Markedet går nok oppover på mandag ja. DAXen ligger å lurer rett under 13000-nivået. Ta ut 30 min chartet, og hva ser vi? En nær perfekt kile. MA peker ned og ødelegger moroa litt. Momentum sidelengs. I sum er det styrke i bevegelsene. Jeg tipper kraftig opp.
Lykke til.
Innlegg av: Norwege (02.12.17 12:00 ), lest 859 ganger

Nerden- det kan bli en gamechanger, men nyheten er ikke viktigere enn at du må lete etter den i nettavisene, også de økonomiske.
Russere, rådgivere og Trump- der har du en fin miks, som pgså kan levere reaksjoner i markedet.

Og som påpekt tidligere. Jeg ser på kurver og da er nyheter støy.

Når det gjelder mandagen, så føler man vel at det vil gi oppgang. Så får vi se om det holder ut dagen og tirsdag.

Daxen er ihvertfall foreløpig påvei mot 12500 et sted, tatt på et raskt øyemål. En klar shs mener jeg.
Oppgang her, er bare korreksjoner påvei ned dit.
Innlegg av: Collin (02.12.17 12:07 ), lest 852 ganger

Norwege, enig i at vi har bygget en formasjon som kan bety nedgang på litt tid. Vi har noe støtte i 900-nivået? DAXen har ikke funnet veien enda, trend. På mandag så får vi nok noen pips oppover? Ingen vet.
Kanskje valuta er stedet å være?
Innlegg av: nerden (03.12.17 06:18 ), lest 816 ganger
Endret: 03.12.17 06:22

Viktig nyhet Norwege?, det er da dette som har holdt børsene nede de siste ukene og til fall de siste dagene.

Innlegg av: Norwege (03.12.17 08:56 ), lest 794 ganger

Det har vært en viktig nyhet. Nå er den bekreftet og markedet går videre.
Markedene påvirker hverandre, men dette vil først og fremst påvirke US.
Som sagt, russland, rådgivere og Trump. Det kan gi noen uventede påvirkninger.
Tenk om Trump må gå pga kontakt med Russerne....
Store vulkanutbrudd har også gitt bevegelser før.

Det er mange nyheter å ta hensyn til.
Når jeg sier jeg følger kurver, så er jeg klar over at de kan snu før jeg ser det og da bytter jeg side.
Dine kortsiktige trades, er nyhetsstyrt og da er det viktig å følge med på de. Det gjør du riktig i, men min erfaring er at markedet er ikke som å lese en avis.
Du kan ikke lese en nyhet og være sikker på at den vil gjøre det du tror.

Dette er da en tradetråd og ved trades så er det noen som har troen og noen som ikke har troen. Ellers hadde det ikke blitt noen handel.

Osse er litt over støtte og kan herfra fortsette opp, men jeg er fortsatt skeptisk da forskjellige indikatorer fortsatt peker ned.

Lykke til med søndaxen idag :-)
Innlegg av: nerden (03.12.17 10:05 ), lest 777 ganger

Mer positivt:

Hellas' finansminister Evklid Tsakalotos sier greske myndigheter har kommet til en foreløpig enighet med internasjonale kreditorer om en ny redningspakke.

Innlegg av: nerden (03.12.17 10:08 ), lest 775 ganger

Enda mer:

Profilert ABC-journalist suspendert for feilrapportering
ABC News har suspendert den profilerte journalisten Brian Ross for feilrapportering om at det skal ha vært Donald Trump som ba Michael Flynn opprette kontakt med Russland.
Innlegg av: Collin (03.12.17 11:26 ), lest 752 ganger

Jeg snuser litt på en ny short sek/nok. Trippel topp og overkjøpt, snur momentum ned godt hjulpet av olja i morgen?
Innlegg av: nerden (03.12.17 13:26 ), lest 731 ganger

Så var det mysteriet oppklart, søndagsdaxen har byttet navn, og her er den:

https://www.ig.com/no/indekser/markeder-indekser/weekend-germany-30

Innlegg av: Vandregutten (03.12.17 14:15 ), lest 724 ganger

Takk nerden. Ser bra ut så langt for neste uke...
Mvh Vandregutten.

Innlegg av: Collin (03.12.17 14:37 ), lest 714 ganger

Lite volum, men logikk tilsier opp ja. Jeg tar ingen posisjon før markedet åpner.

Forrige måned lærte jeg å trade med mindre beløp og større stopp i olja. I desember er det kun valuta og indeks som gjelder. Man behøver ikke å trade hver dag heller. :)
Lykke til
Innlegg av: Skipssjefen (03.12.17 16:18 ), lest 698 ganger

Collin;

Litt OT, men er du inne i aksjer om dagen?
Axa, gav du deg etter stuntet på 2,75 ?
Tror kanskje det er tid å se litt på den igjen. Vert fin å trade siste ukene.

Ellers noe spennende? Jeg leser litt det som foregår her på tråden, men det meste er gresk for min del :-)

SS
Innlegg av: Collin (03.12.17 16:36 ), lest 694 ganger
Endret: 03.12.17 16:37

Skipssjefen: Hyggelig at du stikker innom på tråden her, men vær nå ikke beskjeden.
Du kan dette gamet bedre enn de fleste. Årsaken til at jeg har gitt opp AXA for en periode er at den var perfekt til å swing trade og historien ser ut til å gjenta seg i det uendelige?.. Men:
Nå har jeg gitt meg i kast med daytraiding, som nær ingen lykkes med. I alle fall ikke over tid. Der ligger utfordringen synes jeg.

Jeg kan virke som en ekspert kanskje på disse trådene?, men sannheten er at jeg er nybegynner i dette daytradergamet selv med noen år på baken fra og til. Jeg har lært utrolig mye og man skal ha respekt for markedet.

Jeg deler her for kommentarer og for å gi meg selv disiplin og for selvutvikling.

Den aksjen jeg liker best om dagen er Strong, men jeg anbefaler ingen kortsiktige å kjøpe den. Den ser bunnløs ut og illikvid. Typisk en ikke-aksje for tradere i alle fall.
Innlegg av: Skipssjefen (03.12.17 19:55 ), lest 650 ganger

Collin;

Takk for hyggelige ord, men daytrading i oljer, indexer etc er helt totalt upløyd mark for min del. Aldri eid noen indexer, oljer eller annet. Bare aksjer, og bull/bear av aksjer. Så dette gamet kan jeg ikke, og pr nå frister det helt ærlig veldig lite også, mest fordi jeg kan for lite om det.

Trading i aksjer derimot, det kan jeg. Har holdt på i axa, stl, Sbanken, SPV, TGS, Akerbp fortiden. Sitter nokså tungt lastet i AXA, men der kan jeg ha gått for tidlig inn, men jeg tenker litt long der nå, om jeg klarer det da.

Skal følge med litt her på det du og andre driver med, kanskje jeg en gang prøver meg på noe smått på løye!

SS
Innlegg av: nerden (03.12.17 19:55 ), lest 650 ganger

Noen som følger med på DAX’en nå?
Innlegg av: Collin (03.12.17 20:03 ), lest 650 ganger
Endret: 03.12.17 20:11

S: folk tror at daytrading er enkelt og at akkurat de skal være blant de 10% som får det til. Det er knallhard jobbing som skal til, ydmykhet og respekt for markedet.
Jeg tok alltid AXA for tidlig, men kjøpte runde 2 og 3. Så var det innen noen dager, uke eller 2, solid gevinst. Hver gang, men nå sist kom første kalde skulder.

Jeg er urolig som type, så daytrading passer meg godt. Jeg tjener ikke noe stort på det her, men tenker jeg gikk da solid pluss på fredag, så tar vi neste dag og ser om det er mulig å bli litt bedre neste dag. Råvarer er for volatilt for meg akkurat nå.

Nerden: jeg sitter og forbereder dagen i morgen. Daxen kan gå begge veier. Jeg helte mot opp, men er nå mer usikker. Vi får se om det blir long eur/usd som blir valget i morgen?
Innlegg av: nerden (03.12.17 20:28 ), lest 633 ganger

Hvorfor skulle den så gå ned, brikkene som har holdt den nede er jo fallt på plass og hva så?

Innlegg av: Collin (03.12.17 20:39 ), lest 622 ganger

Nerden: ja, jeg heller mot opp. Samtidig så er det tekniske signaler som sier ned. MA peker ned blant annet.
Jeg har brent meg så mange ganger på å være for sikker på en retning. Jeg er åpen for begge utfall og er ydmyk for markedet. Ingen vet. Jeg lar markedet åpne og tar posisjonen da.
Innlegg av: nerden (03.12.17 20:53 ), lest 615 ganger

TA har vel ikke noe å si i slike tilfeller som dette?

Innlegg av: Collin (03.12.17 20:58 ), lest 610 ganger

Nerden: det har jeg også ment altfor mange ganger. Jeg shortet SEK/NOK da det kom gode tall fra Norge, olja snudde opp over 2% og da måtte NOK snu? Ja, den gjorde også det bittelitt før den fortsatte trenden oppover. Trenden vant. Igjen.

Jeg tror DAX bør skyve oppover, men jeg har som leveregel å se begge sider og lar markedet åpne og ser da. Lykke til.
Innlegg av: nerden (03.12.17 21:03 ), lest 602 ganger

Takk det samme:-)

Innlegg av: Vandregutten (04.12.17 00:21 ), lest 578 ganger

Åpner bra over there......

Har satt en short, da der blev litt stort gab..har sl på 24539 (USA 30) future

mvh vandre
Innlegg av: pezz (04.12.17 08:15 ), lest 534 ganger

Morn!
uff, nå skal jeg vise hvor lite jeg forstår igjen.
Det er mørkeste natta i new york nå, så hvordan foregår handel på US-indexene nå, når børsene er stengt?
Driver vi egentlig å kjøper/selger på feeling fram til børsen åpner?
Innlegg av: Norwege (04.12.17 09:12 ), lest 521 ganger

Solgt bjørnene, så da raser det sikkert. Heller utenfor enn usikker.
Kanskje ta en spekk bull nå?
Innlegg av: Collin (04.12.17 09:14 ), lest 522 ganger

Long EUR/USD med positiv SL og tatt ut en kontrakt med gevinst.
pezz: Ja, det er utenfor markedet og søndagsDAXen som Nerden handler er et produkt satt opp av hans' leverandør. Meg bekjent er det kun en som tilbyr handel i dax på søndag?
Tok ut en short DAX også på morgenkvisten.
Innlegg av: pezz (04.12.17 09:26 ), lest 505 ganger

Takker collin.
Selv foretrekker jeg å handle i åpningstiden.

Det er endel å sette seg inn i, og jeg mener det er alfa & omega å kjenne "spillereglene" godt om man skal henge med.

Jeg drar to uker på jobb idag og blir å ta pause fra all trading.

Lykke til :)
Innlegg av: Collin (04.12.17 09:36 ), lest 504 ganger
Endret: 04.12.17 09:42

Takk for det pezz. Jeg forsøker å kun handle i åpningstiden ja.
Snudde short til long. Denne gang i CAC. Uten av long EUR/USD.

I dag har jeg gamblet litt, og selv om en lander på beina så er det dumt. Man må vite hvorfor man tar en posisjon tenker jeg. Jeg tar utgangspunkt i dagschartet og ser etter støtte/retning der før jeg dykker ned i 5-15-30 minutter for å ta posisjonen.
Nerden lander på beina enda en gang med sin swing trading. Godt jobbet det Nerden og litt flaks og flaks skal man ha.
Innlegg av: Collin (04.12.17 10:06 ), lest 484 ganger

Short EUR/USD med positiv SL og tatt ut en kontrakt og med den traden gir jeg meg for i dag tror jeg.
Tidligere har jeg fortsatt og tapt omtrent all den gode gevinsten.
Innlegg av: Norwege (04.12.17 11:16 ), lest 463 ganger

Bullkjøpet ser foreløpig bra ut. Skal det virkelig løfte seg litt igjen herfra?(OBørs)

Daxen driver vel i noe som må kunne kalles motstandsområde nå. Vil den greie å gå videre eller er dette salgsdag der?
Innlegg av: Collin (04.12.17 12:45 ), lest 444 ganger
Endret: 04.12.17 12:53

DAXen ser sterk ut. Tok en long FTSE selv, klarte ikke å la være. Har positiv SL og skal snart ta ut den første kontrakten.

Begrunnelse for FTSE: jeg lurer på om det er mange på den gale side av bordet her nå? Jeg fikk en smekk på fingrene i GBP/EUR, men nå er det tapte tatt inn igjen og sitter med noen kontrakter for mulig videre løft.
Innlegg av: Norwege (04.12.17 15:24 ), lest 419 ganger

Kjenner at jeg snart må ta en pause ifra dette. Er det ikke det ene, så er det det andre....
Nå er det vel olja som drar osse i søla, og selger jeg bullerne nå, så spretter det vel rett opp....
Innlegg av: Urquel9 (04.12.17 16:33 ), lest 401 ganger

Er det noen som forstår den store spriken i de europeiske indeksene? Noen er opp nesten 2 % mens andre vaker like over null. Forstår jo at fallende oljepris påvirker OSE, men er det noe annet som gjør at de andre stiger så mye?
Innlegg av: nerden (04.12.17 17:59 ), lest 373 ganger

Noen tanker om veien videre nå gutter, jeg tror at dette er begynnelsen på neste bølge opp:-)

Innlegg av: nerden (04.12.17 19:18 ), lest 361 ganger
Endret: 04.12.17 19:22

Jeg har trade’et DAX’en bra i ettermiddag, der går snart siste tradeingspott ut og sitter over med 200 tenkte jeg.

Innlegg av: pezz (04.12.17 20:12 ), lest 329 ganger

Hei
Jeg klarte ikke å holde meg. Så snart første skiftet var over, satte jeg en short på DJ30.

Se på chartet dags-intervaller. Det har knapt vært en korreksjon siden januar.
Den sinnsyke oppgangen siste to ukene skriker korreksjon i mine ører.

Vi får se, kanskje kommer jeg blakk hjem fra jobb...
Innlegg av: Norwege (04.12.17 20:44 ), lest 317 ganger

Tror en short kan gå greit. Ser ikke bra ut for bulls imorgen....
Innlegg av: Collin (04.12.17 22:14 ), lest 285 ganger

Brexitusikkerhet? Jeg ga meg ikke etter en god start som jeg sa og slikker nå sårene. Godt i minus for dagen, får bare skylde på meg selv og avvik fra strategi
Innlegg av: Vandregutten (04.12.17 23:00 ), lest 259 ganger

Ja møkkadag, etter en fantastisk start.
Sitter long med 75 kontrakter USA 30 og 10000 Natgas.

Pludselig skulle alt ned, også egenkapitalen..

Lykke til i morgen, mvh Vandregutten.
Innlegg av: Norwege (05.12.17 11:23 ), lest 203 ganger
Endret: 05.12.17 11:24

Tok tapet på oksene til morran. Nå er det ut og inn av bjørner som gjelder.
Å trade begge veier blir for dyrt når det ligger i vipp.
Signalene er videre ned på alle bauger og kanter.
US er overkjøpt og får vel en liten korreksjon nå.
Gårdagen ble nok som nevnt, sell on news kan det se ut til.
Kan bli julerally, men det blir nok nedover og det er vel ikke det folk forbinder med det ordet.

En annen sak er at det virker som det alltid er julerally, nyttårsrally osv om en leser enkelte.

Happy trade.
Innlegg av: Collin (05.12.17 11:42 ), lest 189 ganger
Endret: 05.12.17 12:13

Veldig mye usikkert nå ja. Retningen er ubestemt men jeg liker ikke mønstret i daxen som kan være klar for en liten tur ned?

Har begynt dagen godt med GBP/EUR krysset og har av alle ting gått long EUR/NOK@9,823
Innlegg av: Collin (05.12.17 12:33 ), lest 168 ganger

Stengt 1/4 av long EUR/NOK og positiv SL på resten.
Innlegg av: Collin (05.12.17 15:33 ), lest 130 ganger

Long EUR/USD tatt ut en kontrakt og resten med positiv SL.
Nå svinger det godt. Hvem hadde trodd at jeg skulle finne valuta som det enkleste å trade? Det mest effisiente markedet i verden? Heretter er det kun å ta de tradene med høy sannsynlighet for treff. Jeg har 5 trades i dag og et tap, i olje. Huff og gru. Burde skyte meg selv i foten for hvorfor jeg gikk inn der igjen...
Innlegg av: Collin (05.12.17 20:20 ), lest 69 ganger

Nerden, skal vi også legge inn lenker som i den andre traingtråden?
Slik jeg har tolket det er dette en daytraingtråd, mens den andre er swingtrading.
Ikke rart vi krangler my'. Hehehe.

Her er mitt bidrag til valutatrading:
http://cotbase.com/
Her er det om å gjøre å følge de komersielle posisjonene spesielt når det er divergense i kursen.