Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Olje og energi
Innlegg av: Investormogul (20.11.17 21:12 ), lest 3780 ganger
Ticker: APCL

Hva er situasjonen?

Jeg er ned 68% siden jeg investerte i APCL.

Hvor stor sannsynlighet er det for at det kommer en positiv melding om kontraktene?

Hvilke sjanser har APCL til å vinne i en eventuell rettssak?

og Tror dere at noen forhandlinger er i gang pga at det har vert så rolig i så lang tid?
Innlegg av: Carlsen73 (20.11.17 21:42 ), lest 2442 ganger

RE^1: Hva er situasjonen?

Investormogul

Det kunne være interessant at høre, hvornår du gik ind i aktien. Jeg gjorde det selv i slutningen af juli - netop som hypen bristede. (Jeg har en formidabel evne til dette, men det her er nu nok alligevel det værste). Jeg har så løbende snittet ned og sidder nu tungtlastet med 300.000 aktier til en gennemsnitskurs på 2,51.
Det kunne være interessant at høre fra nogle af dem, der har flere erfaringer (også positive) med aktien.

Du skal i øvrigt have ros for dit valg af brugernavn.
Innlegg av: Investormogul (21.11.17 21:21 ), lest 2302 ganger

Var rundt samme tiden jeg også gikk inn i aksjen. har fulgt kursen ned. har snitt på 3,1. har ikke i nærheten av like mange aksjer som deg har 10600. har vert litt i tvil på å kjøpe mer fordi jeg føler det er mye som er avhengig av at kontraktene blir ordnet.

Takk for at du liker brukernavnet mitt :).
Innlegg av: Logdec (22.11.17 01:29 ), lest 2207 ganger

Commenting on the update, CEO Jens Pace said:
“As we have emphasised on numerous occasions, arbitration is certainly not our preferred route; however, we believe arbitration is necessary to protect our interests in these licences in which we have made significant investment over the years. Despite the formal commencement of this process, we reiterate that we remain wholly open to engaging in constructive dialogue with the Gambian authorities with a view to establishing a satisfactory solution that is in the interest of all parties.

Our message to our shareholders at this time is that we fully appreciate the concerns and queries they might have around this process and we understand that they will be keen for regular updates in terms of timings and possible outcomes. We are; however, legally and commercially constrained by what we can disclose and therefore request their patience as we work through this sensitive, fluid and complex process. It is also important to emphasise that we would not be embarking on this process, nor would it have been formally registered with ICSID, if we did not feel that we had a valid claim supported by the legal counsel we have received on the matter to date.”
Innlegg av: Logdec (22.11.17 01:37 ), lest 2203 ganger

Presentasjon fra 10.11.2017

http://www.mop.gov.gm/sites/default/files/Technical-Presentation-58853523v2-Legal.pdf
Innlegg av: Logdec (22.11.17 01:40 ), lest 2197 ganger

Krav til nye aktører

http://www.mop.gov.gm/sites/default/files/Presentation-1-The-Government-of-The-Gambia-timeline-58749566v8-Legal-2.pdf
Innlegg av: Logdec (22.11.17 01:54 ), lest 2193 ganger

2014 utgir dem PETROLEUM (EXPLORATION, DEVELOPMENT & PRODUCTION) LICENCE

Dokumentet er markert "strictly confidential"

http://www.mop.gov.gm/sites/default/files/Model-Petroleum-EDP-Licence_Gambia-2014.pdf

Se side 88 og utover ARTICLE 28 ARBITRATION

Innlegg av: Alexogo (22.11.17 10:17 ), lest 2096 ganger

27.2 (d) anyone?
Innlegg av: rischioso (22.11.17 11:26 ), lest 1886 ganger

RE^2: Hva er situasjonen?

RE 27.2

* For å kunne ha benyttet seg av denne så måtte man ha notifisert myndighetene noe ikke selskapet har meldt at de har gjort - ref 27.4 Notice of Force Majeure
Innlegg av: rischioso (22.11.17 11:26 ), lest 1880 ganger

Alexogo

RE 27.2

* For å kunne ha benyttet seg av denne så måtte man ha notifisert myndighetene noe ikke selskapet har meldt at de har gjort - ref 27.4 Notice of Force Majeure
Innlegg av: Kvasi (22.11.17 10:59 ), lest 2009 ganger
Endret: 22.11.17 11:13

Flere ting som er pussige. Mest dette: avtaleutkastet Gambia laget (over) er konfidensielt - men ligger åpent. (?)

Vi vet ikke hvordan avtalen til Apcl faktisk ser ut. Det er å anta at det er gjort justeringer i forhold til utkastet (over). Vi kan kanskje anta at den ligner. I denne avtalen er voldgiftsdomstolen lagt til London, mens Apcl’ sak vel er berammet i USA.

Punkt 31.1 er interessant, for her står det at hvis «lover» endrer seg, så skal det forhandles om tilpasning med parten som endringen berører, slik jeg tolker det.

Ellers er jo det understreket at voldgiftresultatet er bindende. Det har vært spekulert på HO om G vil bry seg om resultatet.)

Vi vet ikke hva dagens avtale sier. Men klart at ligner den på denne så har advokatene noe å tygge på.

Tror litt mer på forlik etter at jeg skummet gjennom denne, men jeg er amatør (!) ... og, ingen av oss hvordan den gjeldende avtalen ser ut. Spennende.
Innlegg av: Bene (22.11.17 11:12 ), lest 1937 ganger

På vei til 2?
Innlegg av: Bene (22.11.17 16:35 ), lest 1673 ganger

Tror det er mer å gå på de nærmeste dagene...
Innlegg av: Kairuben (22.11.17 18:43 ), lest 1544 ganger

Man kan si hva man vil, men sånn som idag,opp 13% ut av ingenting. Det er en ekstremt potent aksje,med utrolig stigning ved en positiv melding. Volatiliteten er ekstrem,og i mine øyne med dagens kurs er det en ekstremt god risk/reward.

Man ser at flere av baisserne har stoppet opp klagingen, og har nok gjort sinn jobb og fått sin inngang på under krona. Det bør være et positivt tegn for folket til å kjøpe seg inn.

Det har skjedd mye og vært skepsis, men nedsiden herfra er vel minimal. Den har støtte på rett under krona,og det spennende tid fremover mot jul.

Jeg følger iallefall med på APCL casen i spenning hver dag.
Innlegg av: Solux (22.11.17 19:04 ), lest 1516 ganger

Kariuben...

Handler ikke om at baisserne har tatt ferie. Handler om at vi ikke gidder mer, for du sier det pent selv. Aksjen får 13% på ingenting... Burde jo ringe en bjelle noe sted.
Innlegg av: Mr.hifi (22.11.17 19:46 ), lest 1459 ganger

Solux, du følger jo stadig apcl casen tæt!!!! Det er vil ikke tilfældigt..
Og det er helt Fair...

jeg er stadig confident på apcl casen selv om kursen har været udsat for en massakre......skulle der komme en sosp forlængelse, så bliver der kurs Party..
$$$$$$$$
Innlegg av: D_invest (22.11.17 20:24 ), lest 1411 ganger

Det fins sikkert folk som prater ned kursen for å komme seg inn, men man skal være klar over at det også er folk som prater opp kursen for å komme seg ut. De som skriker høyest om kjøp, er gjerne de som er mest ivrige på salgsknappen.
Innlegg av: Broker500 (22.11.17 20:55 ), lest 1369 ganger

Ja sånn er det, forumet forer underbevisstheten din ubevisst, og vil, om du ikke er trygg nok, påvirke din bevissthet.

Men vi kan jo alle si at aksjen har testet 1 krone en del ganger, og at rsi og flere tekniske duppeditter ser ok ut...
Innlegg av: Mr.hifi (22.11.17 22:04 ), lest 1295 ganger

Korrekt dinvest...jeg har kun en Agenda!!!

Jeg har investeret i oil exploration...

Jeg håber og spekulerer i at apcl kommer til at bore efter olie igen!!!! No shit.

Det er derfor jeg er Investor....fact

Så man kan vist roligt sige at jeg har en lang tidshorisont.....2021+
Innlegg av: Mr.hifi (22.11.17 22:18 ), lest 1271 ganger

Der er kun 2 mulige scenarier for mig...

Enten taber jeg hele min investering i apcl...eller er jeg med til at finde olie og scorer kassen....og ja skulle det lykkedes Jens pace at få licenserne tilbage i Gambia så bliver jeg ikke skræmt af et par emissioner...
HIGH RISK VS BIG REWARD!!!!
Innlegg av: Solux (23.11.17 09:28 ), lest 1069 ganger

Emisjon er ikke noe problem OM Gambia Hifi.. Det så vi på 7,75kr.

Problemet er at Gambia ikke kommer tilbake, og som du ser... SOSP som APCL HAR enda (les til 15.12.17), klarer de fortsatt ikke å få forlengelse på....
Innlegg av: Mr.hifi (23.11.17 10:33 ), lest 1028 ganger

Solux, Lad os nu afvente og se hvad resultatet bliver i Gambia og Senegal...

Det kan gå begge veje....fact
Innlegg av: Andyo (27.11.17 20:41 ), lest 726 ganger

http://oilandgascouncil.com/conference/msgbc
Innlegg av: Kvasi (28.11.17 09:35 ), lest 569 ganger
Endret: 28.11.17 09:43

Er det stemning for å bruke det nye forumet? Jeg prøver å gå over dit fra nå av.
Innlegg av: Fluefiskeren (29.11.17 13:56 ), lest 249 ganger

Kvasi

Jeg har gått over allerede hvis jeg starter et ny tråd. Senest for kort tid siden idag.
Innlegg av: Solux (28.11.17 11:43 ), lest 491 ganger

Situasjonen?

Det er vel ikke tvil om at APCL må levere en HOT/Lic-Extension eller annet formellt før lisensen på SOSP utgår den 15.12....
Om ikke dette skjer, så er jeg redd for at kursen høvles. Da har APCL igjen... ikke klart noe som helst, samt at de da faktum sitter med 0 lisenser som de faktisk kan bore på/har partner på. Og det er ikke verdt mye, da jeg som enkeltperson har like mange lisenser.
Innlegg av: tuja (29.11.17 14:00 ), lest 252 ganger

Kommer vel noen drypp(artikler) i løpet av dagen fra den pågående olje/gass-konferansen.