Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Olje og energi
Innlegg av: kenn123 (10.11.17 17:39 ), lest 6232 ganger
Ticker: QEC

Mike's Blog - Social acceptability in Quebec

Social acceptability in Quebec

We have a new Resources Minister in Quebec. Everyone is interested what changes this will mean for our file in Quebec. Not least our opponents.

The Minister has repeated clearly the widely held belief there is no social acceptability for fracking in Quebec. The last Minister and the Premier said the same thing. Let’s be clear: industry and myself also say it.

If it was socially acceptable why did we go through four years of independent environmental reviews and two public consultations? One of the 134 independent studies amusingly discovered that there was no social acceptability. This was of course a tautology as the question answered itself.

Speaking of tautologies, the minister was asked: if in the future there is social acceptability, and the process is safe, and the distances from urban areas is respected, and the regulations are followed, would he allow fracking? You don’t have to think long before realizing the question answers itself.

The interesting and real question is if and how can we achieve social acceptability. Certainly it should be obvious that I think we can. Let me tell you why.

The main reason is the lack of social acceptability is built on lies and misinformation. Citizens were scared by dramatic claims of fracking lighting taps on fire and other nonsense. It’s like no one remembers this is the reason it became socially unacceptable in the first place. But the claims have been proven false.

I believe this is the reason the discourse in Quebec has moved away from claims of fracking problems. Credible people and credible media have seen what’s happening in the United States and can’t find the disaster. Just the opposite - the American economy is taking off while its emissions go down.

So opponents are mostly left with the result they created with their misinformation; it’s socially unacceptable. It’s like that kid at school who isn’t sitting at the cool kids table because they are just unpopular. And the reason they aren’t popular is because of the things the cool kids say about them.

Recently the head of Green Peace was asked if local gas is lower emissions than gas from Pennsylvania. He simply wouldn’t answer the question because it goes to the heart of the deception. Of course local natural gas will result in substantially less emissions and be better for the environment. Of course it will be better for the economy. Of course after two million wells and decades of experience it has been proven safe. It’s the elephant in the corner.

The problem, of course, is no one at the cool kids table wants to be the one who says they think the unpopular kid is actually nice. They might get kicked out from the cool kids table.

However, people slowly gravitate to the truth and they ultimately support what’s good for the environment, good for community and good for the economy. That’s why I remain confident that social acceptability will ultimately will be achieved. Local natural development is good for the people. And I can prove it.
Innlegg av: 6710 (10.11.17 17:56 ), lest 3931 ganger

RE^1: Mike's Blog - Social acceptability in Quebec

And I can prove it.

Ingen tvivl her. Det vil være super at få
muligheden for at bevise dette.
Fakta her, er og bliver omdrejningspunktet
for teoriernes sandhed eller usandhed.

Go helg.

Innlegg av: tuja (10.11.17 18:08 ), lest 3863 ganger

Binna virker å ha kontroll,og er optimist. Let`s frack. :)
Innlegg av: kiza42 (10.11.17 18:08 ), lest 3882 ganger
Endret: 10.11.17 18:12

Dette samsvarer 100% med det jeg ble overbevist om for ca. 2 år siden og jeg besluttet å gradvis akkumulere QEC aksjer til et snitt på 1,26kr (1,28 etter mitt siste kjøp for noen uker siden).

Tidligere har jeg postet linker til svært mange artikler som beviser det MB sier i bloggen og jeg er også overbevist om at folk i Québec etter så lang tid har fått med seg det som faktisk har skjedd rett over grensen i USA (PA, OH osv.)

Hver enkelt må selvfølgelig gjøre seg opp sin egen mening, men jeg er sikker på at ingen politikere kan se bort fra den enorme økonomiske utviklingen og posetive utviklingen denne industrien bringer med seg. Når man i tillegg kan redusere utslippene betraktelig ved å produsere O&G lokalt på en sikker måte faller alle argumentene som de såkalte «mijømotstanderne» har sleng rundt seg med i årevis sammen som et korthus!
Innlegg av: kiza42 (10.11.17 18:42 ), lest 3789 ganger

RE^2: Mike's Blog - Social acceptability in Quebec

Silver’s blogg: Veldig høye priser på condensat fra Montney:

https://questerre.wordpress.com/2017/11/10/kondensatpris-pa-78-fatet/
Innlegg av: Yankee (10.11.17 19:02 ), lest 3740 ganger

Opp 18$ fra Q2 (30%)
Innlegg av: danm (10.11.17 19:18 ), lest 3690 ganger

Der bliver social accept. Alle ved det, Binnion ved det og Moreau gør også, men går af politiske årsager stille med dørene. Regeringen vil gerne have pengene i kassen og folk vil gerne have jobs og renere miljø.
Innlegg av: gran coupe (10.11.17 21:57 ), lest 3562 ganger

Selskapet kommer med Montney oppdatering i løpet av kort tid(1 uke) hvis ikke de deler sammen med Q3.
Innlegg av: gunnarius (10.11.17 22:46 ), lest 3443 ganger
Endret: 10.11.17 23:00

Moreau har holdt sitt innlegg. Han trør tydeligvis varsomt og vinkler hydrokarboene på en balansert måte.

Det er likevel liten tvil om at Moreau - og sannsynligvis regjeringens syn - er at hydrokarbonene utnyttet på en fornuftig måte, vil være til fellesskapets beste. Sånn sett er det logikk i Bill 106 Chapter IV, samt reguleringene.

Derfor tror selv en skeptiker til fracking at hydrokarbonene vil bli utviklet i Quebec, men da i første omgang begrenset til olje og konvensjonell gass.

Dersom det blir sosial aksept og miljømessige kriterier blir innfridd inkl. reguleringene - kan det bli fracking i Quebec. Men ikke nødvendigvis mer enn kommunene selv bestemmer. For denne makt har regjeringen til hensikt å tilføre kommunene.

Se artikkelen fra Moreaus tale og mer vil følge senere som en Q&A bolk:

Summit meeting between Pierre Moreau and the elected Gaspésiens

On Friday, November 10, 2017, 11:54

About thirty mayors and elected officials are on site in Gaspé to discuss with the Minister responsible for the region, Pierre Moreau.

This morning, just five days after the municipal elections, Minister Pierre Moreau - responsible for the Gaspé and Natural Resources - was in Gaspé to talk about the supervision of the exploration and development. exploitation of hydrocarbons.

Several have made the way to the tip of the tip while thirty mayors from around the territory are presently on the spot, not to mention the head Manon Jeannotte and MPP and federal Gaétan Lelièvre and Diane Lebouthillier.

The elected officials worked in camera for part of the day, but from the outset in his opening speech, Pierre Moreau seemed sensitive to the issue of water protection and was reassuring. In the working document given to participants, the Quebec government indicated that it wanted to work according to three interrelated pillars: social acceptability, the precautionary principle and the safety of people, property and the environment. Aboriginal consultation and accountability are among these pillars. "Our most precious natural resource is water," said Minister Moreau immediately. I made this clarification because it is in this spirit that I approach the dialogue on hydrocarbons. "

Difficult to support fracking

He also added that his government was no longer authorizing drilling in watercourses and that it intended to give local and regional municipalities the necessary powers to enable them to do so.

"Many people will believe the opposite and hold an alarmist speech. We must stop frightening the world. I prioritize a balanced approach that respects everyone's opinions, even sometimes extreme ones. We all subscribe to the fact that the criteria of social acceptability and respect for the environment are essential for hydrocarbon activities. These criteria are high on the front lines [and] we are all able to understand that it is now difficult to argue that hydraulic fracturing meets these criteria. "

That said, Minister Moreau reminded us that hydrocarbons are part of our lives and that their exploitation could collectively enrich Quebec. "The fact that we have a usable energy resource, should this be considered bad news? The question is asked. A press conference will follow in the early afternoon to answer journalists' questions. Folder to follow.

http://www.lepharillon.ca/rencontre-pierre-moreau/

Innlegg av: tuja (10.11.17 22:51 ), lest 3404 ganger

QEC
$ 0.76 real time data Change Up
Change:
0.07 (10.14%)
Volume:
Innlegg av: Hektar (10.11.17 22:53 ), lest 3374 ganger

Er dette virkelig skrevet av sjefen i QEC? Og dette er et firma dere investerer i?

Beklager å måtte spørre altså men... Er det her seriøst?
Innlegg av: Sailor34 (10.11.17 23:01 ), lest 3346 ganger

Du er morsom du Hekta, og sannsynligvis ensom..

Negativ hele dagen.. He He He ikke ta fra folk gleden med å se lys i tunnelen sin.

Å iallefall ikke på en fredag.

Gå og legg deg nå.

«Natta «
Innlegg av: kiza42 (10.11.17 23:26 ), lest 3262 ganger
Endret: 10.11.17 23:29

Det «glir inn» litt etter litt og tom. Gunnar-i-??? har blitt blitt edru??

Dette har vert en lang prosess siden O&G i Québec ble stoppet og det var nok først for ca. 2 år siden at jeg ble helt overbevist om at MB’s visjon for det enorme Utica funnet i Québec måtte utnyttes til provinsen, befolkningen og landets beste.

Det kommer til å koste enorme summer og ta mange år å utvikle fremtidens «rene» energiformer. Derfor er det helt essensielt at man utnytter de reneste resursene som er kjent i dag til å generere den økonomien vi alle er avhengig av for å kunne utvikle fremtiden....

Verden vil være helt avhengig av å finansiere inovative løsninger for fremtiden og da kan man ikke bare si NEI til alt å håpe at noen andre skal finne de nye løsningene. Rikelig med kapital blir helt avgjørende og alle som har mulighet til å generere verdier må bidra...

Canada, inkludert Québec ligger helt i fremste rekke på mange områder, men uten økonomiske muskler kan man ikke bidra til å utvikle nye energiformer. Det vil ganske enkelt være helt uansvarlig å ikke benytte de enorme resursene som finnes i bakken til å drive utviklingen videre!

Jeg har ståltro på at dette blir en kjempesuksess!!
Innlegg av: Stevepick XL (10.11.17 23:35 ), lest 3265 ganger

Dere må overhode ikke stole på det binna sier, den mannen har NULL forretnings teft og har mislyktes i alt han har gjort....
Innlegg av: -=boblehue=- (11.11.17 00:09 ), lest 3175 ganger

Og det skal vi ta ditt ord på SP???

Innlegg av: Pick Up (11.11.17 00:45 ), lest 3101 ganger
Endret: 11.11.17 00:48

RE^3: Mike's Blog - Social acceptability in Quebec

Bra oppsummert, Gunnarius. Men dette er tross alt Moreau på repeat. Kravet til sosial aksept er fortsatt bremseklossen!
Innlegg av: hebbe (11.11.17 08:44 ), lest 2965 ganger
Endret: 11.11.17 08:45

gran coupe:

Innholdt Q3 rapporten det du forventet (angående Montney), eller tror du det kommer enda en melding innen ca en ukes tid?
Innlegg av: danm (11.11.17 08:55 ), lest 2926 ganger

som jeg har sagt hele tiden, Moreau overlader det til befolkningen og industrien.
Innlegg av: gran coupe (11.11.17 10:11 ), lest 2880 ganger
Endret: 11.11.17 11:27

Hebbe

Det er snakk om oppdatering av Montney, om de publiserer med Q3 eller utenom vet ikke jeg.

Så ikke q3 mld.før nå. Har ikke lest enda.
Innlegg av: Pick Up (11.11.17 10:32 ), lest 2780 ganger

Hvis Danm leser dette minst 10 ganger uten å sluke ordene, vil han kanskje skønne det til slutt.

"We all subscribe to the fact that the criteria of social acceptability and respect for the environment are essential for hydrocarbon activities. These criteria are high on the front lines [and] we are all able to understand that it is now difficult to argue that hydraulic fracturing meets these criteria. "
Innlegg av: gunnarius (11.11.17 10:38 ), lest 2775 ganger
Endret: 11.11.17 10:45

RE^3: Mike's Blog - Social acceptability in Quebec

Utover reguleringene synes det være en gjengs oppfatning at både selskapet og aksjonærene vektlegger sosial aksept som det eneste kriterium som må foreligge – før eventuelt fracking.

Riktignok tar Mr. Binnion høyde for de endelige reguleringene, som han antar vil foreligge som følger, jf. Q3 2017:

The Ministry recently extended the consultation period on the draft regulations to December 9, 2017. The Company
anticipates the final regulations may be issued in early 2018.

Gitt Mr. Binnion selv antar at reguleringene vil foreligge og som presentert i Q3 2017: ”the final regulations may be issued in early 2018.”, så er det tydelig at han bruker orden KAN foreligge tidlig i 2018. På dette punkt er jeg helt enig med CEO, for all erfaring viser at slike prosesser tar tid. Og i alle fall en som skal representere avslutning på en regulatorisk prosess som kan åpne for fracking. Mao. kreti og pleti mobiliserer det de har ifm. kommentarinnspillene, samt saksbehandlingen er forventet å ta lang tid.

Sosial aksept må innfris, men ikke denne parameteren alene.

Som Moreau forfektet i går i hans tale til de folkevalgte:

In the working document given to participants, the Quebec government indicated that it wanted to work according to three interrelated pillars: social acceptability, the precautionary principle and the safety of people, property and the environment. Aboriginal consultation and accountability are among these pillars.

We all subscribe to the fact that the criteria of social acceptability and respect for the environment are essential for hydrocarbon activities. These criteria are high on the front lines [and] we are all able to understand that it is now difficult to argue that hydraulic fracturing meets these criteria. "

Selskapet sier i Q3 rapporten:

Over the next 12 to 18 months, we plan to finalize our clean gas initiative, permit with the government and seek the necessary local support. This could see us return to the field
sometime in late 2018 or early 2019.

Slik selskapet tidligere har meldt i markedet vil QEC betegnelsen: ”return to the field” angå pilot prosjektet. Dvs. en eventuell storskalaproduksjon vil følge på et senere tidspunkt.

Det bør ikke være nødvendig fra min side å gjenta all ulempe og fordeler ifm. fracking og gass, kun opprettholde et syn som tilsier at de endelige reguleringene neppe kommer til å bli forsert ved gag nr. 2.

Videre har man sammenfall med nytt valg i Quebec høsten 2017.

Hadde ikke QEC blitt konfrontert med valget i 2018, ville jeg ha satset på fri bane fra regjeringen. Imidlertid må valget nå vektlegges tungt – gitt opposisjonen har sagt at kommer den til makten skal Chapter IV og hydrokarbonene ut av Bill 106. Dette faktum samt de endelige reguleringene, sosial aksept, miljøhensyn, kommunenes selvråderett, aboriginal consultation and accountability og miljøbevegelsen - tilsier at dette her kommer til å ta fryktelig lang tid.

Hva som er blitt sagt i en lunch eller på tomannshånd fra Moreau sin side om fracking er irrelevant. Det er hva han sa nylig som må vektlegges og uttalt i plenum til de folkevalgte:

We all subscribe to the fact that the criteria of social acceptability and respect for the environment are essential for hydrocarbon activities. These criteria are high on the front lines [and] we are all able to understand that it is now difficult to argue that hydraulic fracturing meets these criteria. "

Kommer til å monitore det regulatoriske fremover. Men dere skal få slippe min innspill, med mindre det oppstår forhold som ubetinget krever en avklaring ifm. fracking i Quebec (St. Lawrence).

Lykke til alle aksjonærer og sats og gled dere over alt annet enn sannsynligvis fracking. Selskapets kjernevirksomhet har bein nok til å stå stødig alene.
Innlegg av: danm (11.11.17 11:19 ), lest 2653 ganger

Gunnarius, du vedbliver at tvivle og det er selvfølgelig i forhold til din agenda. Du må forholde dig til, at regeringen meget gerne ser reguleringerne på plads hurtigst muligt. Som den har udtalt, er der en tid med forhandling og en tid for handling og det er nu. Jeg tror faktisk, at vi vil se reguleringerne på plads inden nytår. Det faktum, at befolkningen er ved at miste tilliden til miljøgrupperne kan ændre meget i forhold til valget i foråret.
Innlegg av: Pick Up (11.11.17 11:23 ), lest 2631 ganger
Endret: 11.11.17 11:37

Danm
Det er ikke gitt at alle har en agenda utover det å diskutere en aksje. Alle er ikke som deg som baisser når du er ute og hausser når du er inne.

PS
Moreaus uttalelse er ikke til å misforstå og kan ikke bare overses.
Innlegg av: danm (11.11.17 11:39 ), lest 2541 ganger

PU, jeg vil ikke indgå i en ny endeløs debat med dig. Jeg vil bare sige, at du gentager, at jeg har baisset Qec., det har jeg aldrig. Med hensyn til Moreaus udtalelser, har du en anden "oversættelse" end vi andre. Det må du gerne, men jeg vil ikke underholde dig resten af dagen med hvorfor.
Innlegg av: hebbe (11.11.17 11:40 ), lest 2545 ganger

Gunnarius:

synes deler av det du skriver fornuftig (11.11.17 10:38), men å si at følgende er irrelevant har du strengt tatt ikke belegg for å si:
"Hva som er blitt sagt i en lunch eller på tomannshånd fra Moreau sin side om fracking er irrelevant."

Man har eksempler hvor ord og handling ikke nødvendigvis alltid stemmer:

"Innlegg av: Domus (06.11.17 19:46 ), lest 2319 ganger
RE^1: QEC - Selvfølgelig har ikke Qec sosial aksept
Ketchup, det minner meg på Couillards uttalelser etter Parismøtet som du messet om.
Couillard var knallhard på utslippsmålene samtidig som han tillot at en ny sementfabrikk skulle bygges med enorme CO2 utslipp. Og samtidig gikk saksgangen på denne fabrikken utenom vanlige kanaler der miljøaspektet ville ha blitt en mulig stopper for hele prosjekter.
Hvor vil jeg med dette? Poenget er at mye prat er spill for galleriet og hva som sies og hva som gjøres er to vidt forskjellige ting.
Konvensjonell gassproduksjon i Québec vil pr i dag langt fra dekke provinsens behov og dertil mål om overgangsenergi."

Blir ellers interessant å følge med hvilke retning barometeret peker ref valg neste år.

Innlegg av: Pick Up (11.11.17 12:28 ), lest 2464 ganger

Innlegg av: danm (11.11.17 11:39 ),

PU, Jeg vil bare sige, at du gentager, at jeg har baisset Qec., det har jeg aldrig.

Innlegg av: danm (09.12.16 12:45)
RE^1: QEC mandag 10kr slutter på 18 kr neste uke.

Der bliver gevinsthjemtagning sidst på dagen, så vi slutter under 5 kr. måske under 4 kr.
Innlegg av: danm (11.11.17 12:52 ), lest 2449 ganger

Det var helt specifikt op til bill 106, hvor jeg skrev, at der kunne komme et nedsalg og det kom. Jeg skrev samtidig, hvis du ellers have læst noget mere fra den periode, at jeg stadig havde fuld tillid til Qec. på den lange bane. For øvrigt det eneste tidspunkt, hvor jeg sprang af og på og det gjorde jeg tydeligt opmærksom på.
Innlegg av: danm (11.11.17 12:53 ), lest 2448 ganger

Og fik mange skæld ud for det, skulle jeg hilse at sige.
Innlegg av: Pick Up (11.11.17 17:31 ), lest 2375 ganger
Endret: 11.11.17 23:42

Ja da, damn. Men du har brånektet til siste slutt og løyet alle rett opp i trynet. Nå sist undertegnede.

Edited
Vanligvis hadde jeg ikke gjort et nummer av dette, men du har beskyldt alle motforestillinger om Qec - selv de med gode begrunnelser - for å være baisseinlegg med skjult agenda og derfor etter din mening ikke troverdige (!)
Innlegg av: danm (12.11.17 10:31 ), lest 2015 ganger

Dit argument holder ikke. Hvis du havde læst indlæggene og sammenhængen, vil du kunne se, at jeg forholdt mig til kursen op til bill 106. Jeg gjorde udtrykkelig opmærksom på, at jeg ville trade i den pågældende uge og var inde igen om fredagen med 150k plus lidt på pensionsdepoter. Jeg skrev, at jeg havde tro på Qec. på den lange bane, også selvom bill 106 ikke blev vedtaget i December. Det blev den som bekendt og nu ser vi reguleringer til høring og snart er det vedtaget. Du kan ikke bruge det indlæg, som begrundelse for, at jeg har baisset, når det er brugt op til bill 106 i en sammenhæng, hvor spørgsmålet var, om der ville komme et nedsalg op til bill 106, hvilket der som bekendt også kom.
Innlegg av: Pick Up (12.11.17 11:21 ), lest 1951 ganger
Endret: 12.11.17 11:38

Danm var tilfeldigvis ute av aksjen når han tilfeldigvis skrev dette innlegget her som opplagt er et baisseinnlegg:

Innlegg av: danm (09.12.16 12:45) 
RE^1: QEC mandag 10kr slutter på 18 kr neste uke.

Der bliver gevinsthjemtagning sidst på dagen, så vi slutter under 5 kr. måske under 4 kr.

-------------------------------------
Hvis han fortsatt var aksjonær, ville han selvfølgelig skrevet i sin velkjente haussestil at kursen slutter OVER 5 og måske OVER 6. Men nå var det under 5. Kanskje tilogmed under 4 (!)

End of case for mitt vedkommende.
Innlegg av: Stevepick XL (12.11.17 11:28 ), lest 1933 ganger

Danm, mest useriøse figuren på hele forumet. Merkelig at admin lar han få holde på. Kun spam den figuren driver med. Han er fra Danmark, et land jeg forøvrig ikke har mye til overs for... Det burde het Legoland
Innlegg av: Rolig50 (13.11.17 08:26 ), lest 781 ganger

Synes ikke du StevenP skal snakke om hvem som er useriøs eller ei. Til det har du dummet deg loddrett ut 1000 ganger for mye.
Innlegg av: danm (12.11.17 11:30 ), lest 1917 ganger

:-) :-) :-) Du er virkelig presset.
Innlegg av: Pick Up (12.11.17 11:46 ), lest 1868 ganger
Endret: 12.11.17 12:08

Her er Danm i velkjent haussestil igjen. Denne gang vedr. mandagen:

(utdrag)

Innlegg av: danm (12.11.17 10:45 ), lest 208 ganger

Ticker: QEC

RE^1: Questerre 3 kv. Fasiten er her..

Du ved udmærket godt, at Qec. vil gå op i morgen, men du vil selvfølgelig gerne købe billigt.
Innlegg av: Akmg (12.11.17 11:54 ), lest 1820 ganger

Helt utrolig at danm er så positiv til QEC aksjen selv om den falt med 50% fra toppen i sep. Hvis alt er så positiv hvorfor faller aksjen med 50%?
Innlegg av: nynorsk (12.11.17 12:02 ), lest 1829 ganger

Pickup

Hvorfor vil den gå opp i morgen da
Når resultatet er negativt?
Innlegg av: Pick Up (12.11.17 12:10 ), lest 1778 ganger

nynorsk

Hvor har jeg skrevet at den vil gå opp på mandag?????
Innlegg av: nynorsk (12.11.17 15:04 ), lest 1698 ganger

Pickup

Beklager det var Danm som gav uttrykk for dette
Innlegg av: danm (12.11.17 16:43 ), lest 1619 ganger

Baisserne får en svær tid nu.
Innlegg av: Anadrol (12.11.17 17:14 ), lest 1587 ganger

Yepp
We are gonna make Quec great again
Innlegg av: kiza42 (12.11.17 21:22 ), lest 1439 ganger

Nå har også Italia «skjønt tegninga» og naturgass som de får masse av i rør fra Nord Afrika blir den viktigste sammen med utbygging av vind og sol energi. Dette er jo den beste kombinasjonen siden vind og sol ikke kan skilte med den regulariteten et moderne samfunn er helt avhengig i. «Kull er ut»

http://www.hegnar.no/Nyheter/Naeringsliv/2017/11/Italia-vil-dropp-kullkraft
Innlegg av: _IOX50_ (12.11.17 22:24 ), lest 1332 ganger

Synes silver's blogg er bedre enn toppsjefen sin blogg.

Silver virker mer ryddig og troverdig.
100% tillit til silver205.
Innlegg av: Domus (12.11.17 22:31 ), lest 1367 ganger

Acres i Øst-Alberta
Mandatum og flagging
Dato for Bill 106
Verdiene i Pasquia Hills
etc

Jeg vet hvem som er troverdig og hvem som ikke er det!
Innlegg av: _IOX50_ (12.11.17 22:47 ), lest 1273 ganger
Endret: 12.11.17 22:58

Dagens viser bortimot null aksjonærvennlighet. Opsjonsdryss og emier i fleng.
Noen får info før andre og tjener grovt på det.
Vil vi ha det slik?

ed
Hadde min kollega og jeg mf.l visst om siste emi når kursen var på 8.40 sist så hadde vi ikke handlet aksjer på 8.20 -8.10 -8.02-8.0- 7.90 -7.80- 7.70ish og hele veien ned til 5.70.
De som visste om den emien i forkant ventet jo med å kjøpe til den ble meldt ut.
Videre tenkte en at 5.70 var billig. 5.20 og videre ned til 5 blank. Når 5 røk ble noen av de godtroende som kjøpte hele veien ned fra 8.80 nødt til å ta tapet etterhvert.
Klart de ikke hadde kjøp på 8.20 om de visste at det kom en emi på 5.70.

HVORFOR I xxxxxxxx fikk noen vite mens andre ikke?

Vi ble jo loppet for flere hundre tusener av kroner.
Innlegg av: _IOX50_ (12.11.17 23:00 ), lest 1225 ganger
Endret: 12.11.17 23:03

Sende fakturaen til Questerre ?
Synes faktisk de skal betale tilbake det vi tapte. Tort og svie.
Er det riktig å bli LURT trill rundt Gang etter gang?

Er det rettferdig, Domus ?

Dagens har ruinert flere enn vi aner pga spillet i den klubben.

Fakta.
Innlegg av: Domus (12.11.17 23:11 ), lest 1246 ganger

Advarslene om emi lå ute i mange dager. Det var fullt mulig å agere før emien kom.

Ta en titt på lista mi over noen av bommene til personen du tror så mye på.

Noen av bommene er såpass grove at de ikke kan være tilfeldige...
Innlegg av: _IOX50_ (12.11.17 23:17 ), lest 1167 ganger

Husker godt cnr
Irmc
Innlegg av: 2030kommer (13.11.17 00:00 ), lest 1099 ganger

Iox,
Kanskje du har sagt nok på en stund nå.
Innlegg av: Morty1234 (13.11.17 00:29 ), lest 1044 ganger

Når man tjener penger er man smart når man taper er det andre sin feil enklest sånn
Innlegg av: _IOX50_ (13.11.17 11:00 ), lest 656 ganger

Helt i orden, 2030.  Helt greit, bare la de kjøre på videre med emiene, 'flow truene' og alt annet hvor noen utvalgte med sine verktøy (algoritmer) og spesial info. kan tjene raske store trikse penger  hvor de uvitne/naive er dømt å tape/gå til grunne  på kort/mellom lang sikt.

Neste emi q2 eller q3 2018 ?
Håper da at en får vite det noen uker/dager før sammen med  putvenner, hoff-megler venner, venners-venner osv. så en  får lempet ut på pumpen opp og satt en short før dumpen helst   før det meldes ut til markedet selvsagt.
Så kjøpe seg inn igjen sammen med de samme dyktige som da? sitter i shorterleiren, helst 1.50 kr under tegningskursen noen uker etter.

Letttjente 'gryn' når en får vite det meste før majoriteten .
Spesielt lett tjente penger om en i tillegg  får lånt aksjene  før en har fått de tildelt (naken short).

Ikke et eneste ord finner en på toppsjefens blogg om det åpenbare spillet  en har kunnet være vitne til før og etter denne emien og de andre emiene siste år.

Heller ingen oppdatert  aksjonærliste ukene etter fikk en så en kunne få en viss idikasjon/pekepinn på hvem som tegnet/deltok osv.

Er det riktig at de som ikke fikk vite skal sitte igjen med store spørsmålstegn før og etter hver eneste  emisjon og andre tildelinger ?

Sitte tilbake å føle seg lurt og plyndret. Sitte med skjegget i postkassen. Sitte igjen med hundretusener i realiserte eller urealiserte tap, noen med milliontap hver enda gang.
Kun de som får vite i forveien tjener penger her. (og muligens de heldige som har troen og muligheter til å sitte helt i ro hele veien inn i Jordan).

La gjerne dagens toppsjef og tidligere President i Cnr fortsette, men helst videre ved en notering kun  i Toronto. Tror faktisk ikke at en ville ha sett slike ran der.
I Statene hadde nok selskapet blitt delistet på dagen med god grunn om det hadde vært slike tilstander som en har sett på denne  markedsplassen siste år i Qec.

Høres kanskje villt ut, men mener faktisk  at selskapet bør dekke tapet til de som ble lurt og villedet sist om det er tilfelle at noen fikk vite før markedet. Enten det eller en solid børsbot og advarsel som merkes. Helst avnotering så ikke flere norske  små og store sparere taper enda mer på at det gis  info. til noen og andre ikke.

Noen tenkte langsiktige  ble presset til å selge seg helt ut under 5,-  siste tid pga bytteklubbens muskler.
Det resulterte i et økonomisk h..for de. De det smertet mest for tørr faktisk ikke gå inn igjen pga emi-bloggeren. 
Slikt er ikke kjekt å få vite nå før jul. Noe av de skitne gevinstene div. interne aktører sitter med pt.  burde de ha sendt inn på konto til de som ble lurt ut om de først hadde kjøpt klubbens aksjer som de trolig engang ikke hadde over 7,-  - 8,-.

Såpass mange må ha brent seg og gått i fellen  så ofte her at de nå rett og slett skygger unna uansett hvilke  lovord   toppsjefen  med sine 1x mill aksjer måtte mene og komme med  fremover i sin blogg.

Noe fra den berømte bloggeren:

"I believe....."

------
" The problem, of course, is no one at the cool kids table wants to be the one who says they think the unpopular kid is actually nice. They might get kicked out from the cool kids table"

"However, people slowly gravitate to the truth..."
----

Akkurat det siste der skal være for sikkert ref.  'truth'.
Flere ønsker å vite sannheten rundt og hva som faktisk skjer i tiden før og etter alle disse emisjonene  i Questerre E.Corp.