Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Olje og energi
Innlegg av: FrackingQec (09.11.17 10:28 ), lest 4919 ganger
Ticker: QEC

Qec. Jason in E-mail. We mean we have sosial accpt

If this is no true. It must be a concequense for the questerre Company
Sharholders have buy shares in trust to the company.

Is it a lie ?
That will time show
Innlegg av: danm (09.11.17 10:34 ), lest 3136 ganger

RE^1: Qec. Jason in E-mail. We mean we have sosial accpt

Jeg tror Jason er bedre informeret end dig :-) Qec. kan være i fuld gang med at få social accept, så pilotprojekterne kan komme i gang, uden diktat fra Moreau.
Innlegg av: imijdodimidi (09.11.17 10:41 ), lest 3100 ganger
Endret: 09.11.17 10:50

Opp og ned, ned og opp. Hva sa Jason eler Binnion, Pier, Kurta, Murta og company. Madness
Innlegg av: Pick Up (09.11.17 10:43 ), lest 3078 ganger
Endret: 09.11.17 10:48

RE^2: Qec. Jason in E-mail. We mean we have sosial accpt

Hvordan i all verden kan Jason måle sosial aksept! Dør-til-dør aksjon?
Binnion har vedgått overfor minister Moreau at de ikke har sosial aksept. Dette står i en rapport som Jason har lest og videresendt (!)
Innlegg av: hebbe (09.11.17 10:50 ), lest 3007 ganger

PU:
hvorfor sender du ikke bare en e-post til Jason og hører?
Innlegg av: ghaddafi (09.11.17 10:51 ), lest 2995 ganger

Det er den dårligste engelsken jeg har sett på mange tiår...
Innlegg av: kiza42 (09.11.17 10:55 ), lest 2969 ganger

Jepp, det er garantert ikke skrevet av noen som har Engelsk som morsmål LOL
Innlegg av: danm (09.11.17 11:01 ), lest 2909 ganger

PU, det er stadig ikke rigtig opfattet, til trods for, at utallige har gjort dig opmærksom på det. Man søger social accept på et specifikt pilotprojekt og får man det, kan man gå i gang. Et flertal blandt befolkningen er for.
Innlegg av: Descartes (09.11.17 11:06 ), lest 2890 ganger

herlighet- hva gjør alle disse heltids kverulantene på?

Studerer ihvertfall ikke engelsk.

Har du tro på selskapet og fremtiden - Sitt rolig og vær tålmodig.

Husk at det er sannsynligvis en grunn til at noen baisser; spørsmålet er hvorfor? Ingen baisser en dårlig aksje.

Innlegg av: Pick Up (09.11.17 11:08 ), lest 2862 ganger
Endret: 09.11.17 11:10

Edited
Glemte at jeg ikke skulle svare Danm mer selv om han skriver aldri så mye tull!
Innlegg av: Domus (09.11.17 11:12 ), lest 2879 ganger

Qec kan mene at de har support for å utnytte hydrokarboner i spesifikke områder basert på kontakt og folkemøter de har hatt opp gjennom årene. Det er brått 8-9 år siden Qec startet opp i de områdene og vet selvfølgelig mye om hva befolkningen i de områdene mener og føler om fracking og utnyttelse av hydrokarboner.

Men som sagt tidligere så har de ikke sosial aksept før de faktisk har papirene på det - derav Binnions uttalelse som Ketchup stadig trekker frem.

Forøvrig bør Silver lese litt om the green book ref pilot og sosial aksept.
Innlegg av: Pick Up (09.11.17 11:27 ), lest 2774 ganger

hebbe (09.11.17 10:50 ).
Nei, fordi jeg stoler mer på Binnion. Han ville aldri ha bløffet overfor ministeren.
Innlegg av: Stranger (09.11.17 11:34 ), lest 2737 ganger
Endret: 09.11.17 11:51

PU
Han repræsenteret jo ikke Questerre overfor ministeren, men gasindustrien i Quebec. Han sagde jo ikke at QEC ikke har social-accept eller tager jeg fejl??

Det er folk for industrien, kommune og NGO som skal godkende de projekter og give social-accept og IKKE folkeafstemning, som der tidligere er blevet snakket om.
Innlegg av: danm (09.11.17 12:27 ), lest 2525 ganger

Jeg tror ikke PU vil forstå det. Han har sin egne "oversættelse" af tingene. Håbløs, endeløs diskussion.
Innlegg av: norman (09.11.17 13:27 ), lest 2431 ganger

Binnion og D'Silva er forsiktig med hva de sier offisielt før alt er på plass. Dette skjønner jeg veldig godt, da det er noen få høylytte motstandere som får mye oppmerksomhet i pressen.

Binnion har uttalt flere ganger før at, "Vi mener at vi har sosial aksept i våre viktigste områder". Så får vi bare se om dette stemmer når alle papirer ligger ferdig underskrevet. Den siste undersøkelsen som er gjort viser i hvert fall at det er stort flertall for utvinning.

Det er ingen tvil om at olje og gass blir en viktig del av energimiksen til Quebec i mange tiår fremover. Spørsmålet er om de er smarte nok til å produsere lokalt, for lavere utslipp og en bedre økonomi, eller om de skal fortsette å importere fra USA og Algerie. Myndighetene i Quebec påstås jo å være tilhengere av lavere utslipp. Da bør de etterleve dette og produsere lokalt.
Innlegg av: gunnarius (09.11.17 13:46 ), lest 2361 ganger

norman,

Du sier:

"Den siste undersøkelsen som er gjort viser i hvert fall at det er stort flertall for utvinning."

Kan du vise meg den linken?

Og det er ikke nok at en autoritet hevder dette syn, det må dukumenteres og spesifiseres hvilke metoder som er lagt til grunn.
Innlegg av: pellepolitibil (09.11.17 14:11 ), lest 2283 ganger

Denne engelsken minnet meg om trønderen i usa-
but but, it isnt only only!
Innlegg av: norman (09.11.17 14:30 ), lest 2236 ganger

Gunnarius

Du skriver mange finurlige innlegg hvor du hevder det motsatte av meg, men kan ikke huske at du har lagt frem en eneste måling av denne art som er av nyere dato.

Denne er fra april 2017. Viser faktisk også at det var et stort flertall i februar 2016. Den viser også at det er stort flertall, uavhengig av hvilket parti man stemmer på. Du får sende den til Pick Up også. Han påstår også at det ikke finnes sosial aksept.

https://www.iedm.org/sites/default/files/pub_files/oil-in-quebec-poll-april2017.pdf

Innlegg av: danm (09.11.17 14:47 ), lest 2175 ganger

De procentsatser, der fremkommer passer meget godt overnes med den anden opgørelse, her viser mænd dog hele 62% for udvinding. Binnion har god grund til at tro på social accept.
Innlegg av: gunnarius (09.11.17 15:19 ), lest 2101 ganger
Endret: 09.11.17 15:22

norman,

Her må du ha limt inn feil link, for den du viser til omhandler kun olje.

Fremdeles vil jeg anta at det er snakk om Utica gass og da ved hydraulisk fracking.

Hvor er link til slik meningsmåling?

ja, Bill 106 og reguleringene Chapter IV i Bill 106 omhandler hydrokarbonene som opposijonen har sagt skal ut, dersom den kommer til makten i 2018.

Videre har Moreau uttalt at olje og konvensjonell gass kan bli fårgan, men alldeles ikke fracking med mindre det er dokumentert såkalt sosial aksept. Og hvorfor stresser industrien og QEC så desperat med med å overbevise befolkningen og regjeringen at dette allerede foreligger, ettersom det sågar må iverksettes mulighetsstudie initiert av industrien inkl. QEC. Denne studien er antatt å ta flere måneder.

Ok, jeg bommet på Bill 106, fordi den ble trumfet ved gag. Reguleringene derimot har jeg liten tro vil bli implementert ved gag nr. 2 like før valget.

Reguleringene vil i beste fall foreligge før valget høsten 2018, men mest sannsynlig etter pga. politisk støy under valget og mulighet for innvirkning på ditto.

Fremdeles gjelder at kommunene nå er blitt tillagt mer makt og kan blokkere for fracking i egne regioner. Og snart foreligger regjeringens OGAT (land planning og arealformål) som vil gi kommunene slik autoritet.
Innlegg av: gunnarius (09.11.17 15:28 ), lest 2036 ganger

RE^3: Qec. Jason in E-mail. We mean we have sosial accpt

Ser at Patrick Bonin (Greenpeace) skriver på twitter - google oversatt:

TO BE CONTINUED! Invitation to the media - Taking photos (Photo op) tomorrow 8hrs + press release at 12:30 with
@pierremoreauplq on "#hydrocarbons, economic development and other issues and projects that affect # Gaspésie and Îles-de-la-Madeleine #SCHISTE #contacturation
Innlegg av: danm (09.11.17 15:28 ), lest 2045 ganger

Gunnarius, du er snart værre end PU. Vi har læst det og forstået det. Hvis du læser Moreau´s svar til landbruget, må selv du kunne forstå, at han ikke vil udelukke fracking. Vi kan koge det ned til spørgsmålet om social accept og her siger alle undersøgelser, at grundlaget er der, idet mindst 60% går ind udvinding af olie og gas.
Innlegg av: gunnarius (09.11.17 15:43 ), lest 2005 ganger
Endret: 09.11.17 15:44

Håper da inderlig at du kan dra litt nytte av mine innlegg damn og posisjonere deg i aksjen på optimalt vis.

Om jeg forstår Patrick Bonin riktig mener han at Moreau vil komme med en uttalelse i morgen som omhandler hyrdrokarboenene i Quebec, men sannsynligvis mest om eks Petrolia sine ønsker om seismikk, jf. project Gaspésia.

Anticosti og TransCanada. Er det project Gaspésia som skal skrinlegges i morgen og hvem blir neste ut ....
Innlegg av: norman (09.11.17 15:48 ), lest 1985 ganger

Gunnarius

Det er vel ingen i en tilfeldig utvalgt befolkning som vet forskjellen på utvinning av olje eller gass. Dette spørsmålet vil for menigmann i gata betone seg som akkurat det samme.

Og hvis man skulle forsøke å forklare seg om forskjellen på olje og gass, så vil gass med en mye bedre miljøprofil komme rimelig greit ut skulle jeg tro.

Kom heller med en undersøkelse av nyere dato du som viser det motsatte.

Også kan du slutte med disse uttalelsene dine som du henviser til hele tiden. Ministerens uttalelser endres for hver dag som går. Kommer helt an på hvilket medie som publiserer dette, og om de er for eller i mot utvinning!

Innlegg av: gunnarius (09.11.17 15:59 ), lest 1947 ganger

Du generaliserer og bagatelliserer så det kviner. Nå er det ikke menigmann - som du hevder ikke vet forskjell på olje og fracking som skal uttale seg, men de folkevalgte og befolkningen der QEC har sine assets, nemlig Lotbinière og Bécancour.
Innlegg av: danm (09.11.17 16:02 ), lest 1933 ganger

Gunnarius, du blander mange ting sammen. Jeg tror, vi skal holde os til Qec.
Innlegg av: danm (09.11.17 16:05 ), lest 1918 ganger

For øvrigt tror jeg ikke, at Moreau og regeringen har lyst til at få en masse erstatningssager på halsen.
Innlegg av: norman (09.11.17 16:23 ), lest 1887 ganger

Gunnarius

Er det Saint-Edouard-de-Lotbiniere du sikter til?
Kommunen som i 2011 hadde 1248 innbyggere, og hvor 449 grunneiere sa JA til fracking og utvinning.

Michael Binnion, President and Chief Executive Officer of Questerre, commented, "We had over 90% support from 449 land owners. If our reception in Saint-Édouard is a guide, once citizens are properly informed, people in the region are overwhelmingly in favour of shale gas development."

Du er ute og ror Gunnarius, akkurat som Pick Up!
Innlegg av: gunnarius (09.11.17 17:03 ), lest 1830 ganger
Endret: 09.11.17 17:10

norman,

Forsøk deg gjerne med ironi og stignatisering. Her følger jeg meg så trygg man være - gitt dette nå er mest politikk før valget.

Sett deg inn i the Liberals og synkende oppslutning, så vil sannsynligvis du også lande på at regjeringen ikke frivillig forsvarer saker som er uforenlig med ny regjeringsmakt.

Enkelte av oss som skriver her har kommunisert seg innpå journalister, miljøvernorg., MDN v/Jim Willis osv. Vi er drillet i dette gamet med ref. til tilsvarende prosesser i bl.a. New York. Vi kjenner fasresignalene og hvordan penga og makta rår.

Og en ting skal jeg si deg gratis norman:

Det er klare paralleller til hva som skjedde i NY og som nå utspiller seg i Quebec.

Ingen kan med sikkerhet si at utfallet er 100% gitt. Dvs. og implisitt - det hersker skyhøy risk hva angår fracking ifm. St. Lawrence.

Tøvete argumetasjon du fremsetter forresten. Vise til landeierne. Det er da flere som skal ha et ord med i laget, som den øvrige befolkningen og de folkevalgte.

Tror faktisk at du ikke ser dette her i en større helhet. Grunneierne er kun et ledd i denne godkjenningsprosessen. Dette burde du vite og ikke så enkelt fremsette saken - gitt grunneierne sier ja så blir det fracking.

Om du hadde kunnet din lekse så ville du ha visst at f.eks. MDN v/Jim Willis var talerør for drøssevis med landeiere ifm. dedisert/begrenset fracking i NY.

Landeierne var villige til tusen for enkelte områder. Befolkningen, landeierne og de folkevalgte også, men ble det fracking i NY av den grunn? Klarligvis ikke, for politikken med guvernør Cuomo ville det annerledes.

Så hold deg til landeierne, så blir det nok fracking?

Innlegg av: Stevepick XL (09.11.17 17:14 ), lest 1805 ganger

Danm hauser og hauser men kursen går ned slik jeg sier
Innlegg av: gunnarius (09.11.17 17:25 ), lest 1771 ganger
Endret: 09.11.17 17:29

Om jeg har forsatått dette her riktig vil Moreau komme med en kunngjøring i morgen, som jeg skrev om ovenfor.

Basert på dette skrekkoppropet fra Greenpeace er det sannelig ikke sikkert at det blir anti, men kan bli pro fordi Greenpeace nevner regionen spesifikt i oppropet og er bekymret.

Legges eks Petrolias vedtak om å utsette seismikken til grunn, kan man se på dette som her har selskapet fått nei på regjeringshold.

Derfor kan det bli interessant å hørte hva Moreau vil si i morgen. Jeg tror det blir vern, men er ikke sikker. Greenpeace er iallefall bekymret og maner til kamp:

Oil and gas drilling directly into our lakes, rivers and natural environments?

Close to our homes, schools, hospitals, CPEs and national parks?

IT'S NO!

Philippe Couillard, Premier of Quebec,

Mr. Pierre Moreau, Minister of Energy and Natural Resources, Minister responsible for the Northern Plan and Minister responsible for the Gaspésie-Îles-de-la-Madeleine region,

We call for the complete withdrawal and permanent abandonment of the four draft oil and gas drilling regulations that the Government of Quebec has just announced. We also demand a quick and complete exit plan for the oil and gas industry in Quebec.

I sign!

The Quebec government has decided to open Quebec's lakes and rivers for oil and gas exploration and exploitation projects. Drilling in the water, but also those in the terrestrial environment can also be carried out with fracturing and stimulation operations, close to inhabited areas, schools, protected areas and national parks.

An oil or gas well 150 meters from your house, are you interested? 60 meters from a protected area, 40 meters from the St. Lawrence waterway? In the middle of a river or lake like Lac Saint-Jean? Not to mention the horizontal fracturing that can pass directly under your residence, under the river, under wetlands ...

If like us, you find this decision shocking, sign and share!

Goal

25000

21,542 signed. Let's go to 25000!

https://www.nonauxforages.com/greenpeace/

Innlegg av: gunnarius (09.11.17 18:21 ), lest 1691 ganger
Endret: 09.11.17 18:22

RE^3: Qec. Jason in E-mail. We mean we have sosial accpt

ici-radio - canada melder nå i ettermiddag
(google oversatt), men akkurat i denne saken er vel regjeringen på gli:

Hydrocarbons development: Precautions to protect water

Posted today at 0 h 57

The North Gaspésie Water Board believes that Quebec should withdraw its draft regulation concerning the exploration and exploitation of hydrocarbons in water.

A text by Joane Bérubé

The project would allow drilling in lakes and rivers in Quebec. This statement is part of the government consultation on four regulations of the Hydrocarbons Act that has been extended until December 9.

Thierry Ratté, Acting Co-Director of the North Gaspésie Water Board, said it was important for the council to decide. Northern Gaspésie, with the drilling of Pétrolia and Junex, is at the heart of ongoing exploration projects in Quebec.

"It's our land," he says, "in the watersheds of the York River and a little bit in the Dartmouth watershed. "

The Commission also requests that wetlands, floodplains and aquifer recharge areas be free of all facilities for the exploitation or exploration of oil or gas. "We are in continuity with the positions we have taken in the past," says Ratté, who points out that protecting water is at the heart of the council's mandate.

As it has done on other occasions, the board continues to call for a moratorium on hydraulic fracturing. He believes that any fracturing project will not be possible without a mapping of underground water networks.

This is a multi-year claim, but budgets to fund such studies have not been renewed.

The spokesman for the Water Council believes that hydrogeological studies, conducted by gas companies within a radius of 2 kilometers around the drilling area, do not provide an overview. "It's as if we had very specific information, but we do not know in which general context it fits," says Thierry Ratté.

"It's also," says Ratté, "about fracking, a process that would require a lot of water. It is felt that for the moment we do not have all the resources to consider that this practice is not safe for water. "

The four regulations were analyzed with "glasses of water", says Thierry Ratté. The mandate of the council, he adds, is to protect water from a sustainable management perspective.

http://ici.radio-canada.ca/nouvelle/1066213/developpement-des-hydrocarbures-des-precautions-a-prendre-pour-proteger-leau
Innlegg av: aibo (09.11.17 18:29 ), lest 1655 ganger

North Gaspésie Water Board gjør jobben sin og uttaler seg ut fra erfaringer med gammel teknologi.
Innlegg av: disippelen (09.11.17 18:37 ), lest 1632 ganger

Hva ønsker du da, gunnarius? Å opplyse oss om at vi sannsynligvis går på en kjempesmell hvis vi ikke selger?
Innlegg av: norman (09.11.17 20:16 ), lest 1524 ganger

Gunnarius

Du trenger ikke å forsøke noe belæring overfor meg. Jeg har nok erfaring fra dette selv, så det trenger du ikke å være redd for. Denne besserwisser taktikken din som du bruker for alt det er verdt funker ikke på meg.

Du kommer drassende med Greenpeace som vanlig. Heldigvis så har de ingenting med utfallet i denne saken å gjøre. Om de kommer med 50.000 underskrifter samlet inn i løpet av de siste 8 årene, så hjelper ikke dette. Regjeringen har tatt sin beslutning på bakgrunn av de mest inngående studiene som noengang er gjort på fracking. Disse viser at det ikke er noen sammenheng mellom fracking og forurensing av grunnvannet. Under er det samlet nesten to titalls studier som viser akkurat det samme.
FRACKING FORURENSER IKKE GRUNNVANNET!

https://energyindepth.org/national/usgs-study-adds-overwhelming-evidence-fracking-not-major-drinking-water-threat/

Når det gjelder Saint-Edouard-de-Lotbiniere så må du nesten lese hva jeg skrev en gang til. Fant ut nå at folketallet hadde sunket til 1194 mennesker i 2016 faktisk. Det tipper jeg er barna til grunneierne som har flyttet inn til storbyene for å studere eller jobbe. Det betyr at de aller fleste i denne kommunen er FOR fracking. Ja, tallene er fra 2011, men all opplysning og studier som er publisert siden den gang bør være mer enn nok til at denne andelen er på samme nivå. Eller hva tror du?

Et spørsmål til. Hvis det er 449 grunneiere i en kommune, og det er 1248 innbyggere i kommunen. Hvor mange av disse innbyggerne hører til i familien til disse grunneierne tror du?
At de lokale myndigheter i denne kommunen er en del av disse 449 grunneierne er også ganske så sannsynlig.

Questerre received excellent cooperation from the citizens of Saint-Édouard and from the municipal government on its plans to acquire seismic and construct a natural gas pipeline. Both projects are ready to proceed. However, Questerre has elected to defer both projects pending receipt of the BAPE report, introduction of new hydrocarbon legislation and the results from its two horizontal wells.
Michael Binnion, President and Chief Executive Officer of Questerre, commented, "We had over 90% support from 449 land owners. If our reception in Saint-Édouard is a guide, once citizens are properly informed, people in the region are overwhelmingly in favour of shale gas development."

Om de får sosial aksept i flere områder vites ikke, men jeg tror at med sitt "Clean Gas Project" så vil både innbyggere og politikere bli overbevist om at dette er veien å gå. Mindre utslipp og bedre økonomi.

Til sist. New York kan ikke sammenlignes med Quebec. Cuomo er en korrupt politiker, som var med på å sende NEC til skifteretten og dette er du dessverre farget av.
Innlegg av: tuja (09.11.17 20:24 ), lest 1500 ganger

norman

Thumbs up :)

Har vært med på "seilaser" med Gunnarius før,inkludert NEC og PEN. Var ny i gamet, og ble fasinert av skribenten Gunnarius. Har lært av mine feil, og siler ut oversvømmende info som ikke har rot i virkeligheten. Bill106 er vedtatt. Reguleringene skal snart vedtas. Og QEC blir en del av det. Enkelt og greit.
Innlegg av: Nacho (09.11.17 21:44 ), lest 1387 ganger

Gunnarius är sjuk, behöver uppsöka läkare och få diagnos och medicinering. Tiden han lägger på baissa QEC, sjukligt beteende. Synd om honom.
Innlegg av: Stranger (09.11.17 23:30 ), lest 1214 ganger

Nogle gange undre man sig over den mængde tid han bruger på QEC uden at have aktier i den. Vi som sidder long bruger dårlig nok så meget tid foran computeren, som han gøre uden at have aktier. Manden må være lidt for særling. Get a life man.
Innlegg av: Crazylimbs (10.11.17 00:48 ), lest 1135 ganger

Beste er bare om alle slutter og henge på forumet/sjekke kursen og logge på i desember istede!
Innlegg av: krelish (10.11.17 01:20 ), lest 1093 ganger

Ja Gunnarius er et råttent eple Han tror at med og baise Qec så er det hans masterplan at Quekkere skal selge seg ut og komme over til Pen eller Apcl. Dette har han skrevet i tidligere tråder der.

Sånne som han som ødelleger HO forum!

PS hadde jeg gjort som Gunnarius ville for en 7-8 måneder siden, så hadde jeg vært en fattig mann i dag. Rart han ikke offentlig gir en uforbeholden unnskyldning for sine "tips"??
Innlegg av: kanie12 (10.11.17 01:45 ), lest 1111 ganger
Endret: 10.11.17 01:47

Det Gunnarius har gravd fram er at hele 21686 personer har skrevet under på Greenpeace kampanjen. Det er ca 8,3 millioner innbyggere i Quebec :).. gode nyheter folkens!

Innlegg av: hebbe (10.11.17 06:42 ), lest 1024 ganger

Selv om vi er uenige i det gunnarius skriver om QEC, så er det ikke nødvendig å angripe person. Dette var vel noe av grunnen til at domus forsvant sist.

Er ellers enig i at gunnarius skriver med "skylapper" i pen (quote gunnarius) og er overmåte negativ i qec. Synes deler av info som kommer frem er interessant, men prøv å provoser litt minner Gunnarius.
Innlegg av: khp1412 (10.11.17 07:51 ), lest 899 ganger

Med syn på den engelske grammatik i ts påståede tekst fra Jason, burde nogen nok melde ham til børstilsynet eller lignende. Dette er ikke skrevet af en engelsk talende person, men af en nordisk talende person. We mean - Vi mener. "have buy", "in trust to the company". Nordisk sætning struktur. Ren og skær svindel, og derudover svindel som har til sinde at kurspåvirke og dermed strafbart.
Innlegg av: danm (10.11.17 09:20 ), lest 807 ganger

Nu har jeg spurt SP og PU og nu spørger jeg Gunnarius, "hvad er din interesse i Qec."? er du short, vil du gerne billigt ind, eller skal du bare have tiden til at gå?
Innlegg av: Pick Up (10.11.17 09:28 ), lest 786 ganger
Endret: 10.11.17 09:37

Paretos siste melding lød. "To our understanding..." Underforstått at vi kan ha misforstått på samme måte som Jason kan ha gjort det når han skriver " we mean..."
Begge to bruker en formulering som de ikke kan arresteres på hvis de gir ut feilinformasjon. Minner mer og mer om CanArgo (Cnr).
Innlegg av: danm (10.11.17 09:31 ), lest 763 ganger

PU, stop nu den endeløse debat. Det kan ikke passe, at du ikke har mere at komme med. Du må være en meget ensom gammel mand.
Innlegg av: gunnarius (10.11.17 09:43 ), lest 709 ganger

danm,

Etter å ha blitt slengt dritt etter og sjikanert som person så ber du meg være oppriktig?

Glem det - jeg forholder meg til sak og tankene mine om alt annet får du aldri.

Ser frem til Moreau´s statement senere i dag.
Innlegg av: danm (10.11.17 10:42 ), lest 644 ganger

Det er netop det med at man ikke vil tilkendegive, hvad ens agenda er, der gør, at man ikke kan tages seriøs.
Innlegg av: Pick Up (10.11.17 10:54 ), lest 618 ganger
Endret: 10.11.17 11:09

Stranger (09.11.17 11:34 ).

Et høyst betimelig spørsmål.

(Redigert fra rapporten)

The Minister does not think this is in place at this point, which also also Questerre fully agrees to and admits.
The Minister shall have confirmed support of fracking if social acceptability is coming into place and new regulations are followed in a more private setting after the lunch. This is nothing else than Questerre has already communicated"
Innlegg av: danm (10.11.17 10:57 ), lest 604 ganger

Yes Sir.
Innlegg av: hebbe (10.11.17 11:17 ), lest 533 ganger
Endret: 10.11.17 11:18

PU: da er vi jo nesten enige :)

Questerre kan jo ikke si de har "social acceptability" før reguleringene er vedtatt. Det QEC har sagt er at de har hatt god støtte noen av stedene (hvor de ønsker pilot), noe som jeg tror er et godt utgangspunkt.

Det som også er positivt er jo at ministeren sier:
"The Minister shall have confirmed support of fracking if social acceptability is coming into place and new regulations are followed"
Innlegg av: danm (10.11.17 11:20 ), lest 527 ganger

Ja, det kaldes demokrati.
Innlegg av: kenn123 (10.11.17 11:28 ), lest 524 ganger

Hi

We have to finalize our pilot plan and make the applications for government approval before we can seek the social acceptability for the pilot. That being said, one of our first pilots is targeting an area when the area was supportive of our previous activities.

Jason

Innlegg av: danm (10.11.17 11:51 ), lest 489 ganger

Derfor kan Qec. blive de første :-)
Innlegg av: Pick Up (10.11.17 12:11 ), lest 446 ganger
Endret: 10.11.17 12:30

hebbe (10.11.17 11:17 ).
Jeg tror du skal lese innleggene til Gunnarius vedr. forbudet i New York. Han har et viktig poeng.

Teksttillegg
Forbudet i New York er fremfor alt et glitrende case på at penga ikke alltid styrer som mange med Danm later til å tro vil skje i Quebec.
Innlegg av: danm (10.11.17 12:27 ), lest 408 ganger

Jeg tror NewYork kommer tilbage og tillader fracking. Så kan Qec. komme med her også.
Innlegg av: danm (10.11.17 12:29 ), lest 424 ganger

http://naturalgasnow.org/fracking-killing-greenhouse-gas-emissions-technology/
Innlegg av: Pick Up (10.11.17 12:38 ), lest 407 ganger
Endret: 10.11.17 13:24

EDITED

Det var i hvert fall ikke penga som styrte i New York. På den annen side, å sikre miljø og natur for våre etterkommere og deres fremtid er også en investering. Sikkert også mer regningssvarende i det lange løp ikke minst av den enkle grunn at fossil energi skal fases ut i overskuelig fremtid.