Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Farma og medisin
Innlegg av: Merlin (06.11.17 01:00 ), lest 4989 ganger
Ticker: NANO

Nano: Slapp av. 20/100 vil lykkes!

Nå er det gått noen dager siden abstractet for EANM ble sluppet og Nanos ledelses kommentarer også forelå.

Informasjonen var ikke enkel å forstå, men ved hjelp av en rekke gode innlegg fra HO-deltagerne blir det tydelig at 20/100 vil levere.

Mange er blitt forvirret av 20/100 tallene avlest allerede 3.juli. Det bør ingen bli. De tallene var svært gode. Men tidsperidoen for kort til å ha fått frem faktisk effekt.
Dette ble opplyst både fra Nano og Kolstad at effekten var promising, men ikke endelige.

Dataene for 15/40 som ble lest av for et år siden har til nå forbedret seg mer enn 100% i ORR. Vi kan regne med en tilsvarende utvikling for 20/100.

De fantastiske dosimetriresultatene viser at effekten når frem til kreftcellene.

Svaret bør vi få på ASH 9-12. Desember.

Og hør ikke på trollene som forsøker å forvirre, skape usikkerhet og gjør sitt for å drive personsjikane av Pro-Nanoinvestorer. De har bare ett mål for øye: Få kursen ned, eller å få investorene til å selge og bruke pengene på andre aksjer de sitter med.

Betalutin kommer på markedet, og det blir med 20/100.
Innlegg av: Stinke (06.11.17 01:16 ), lest 3224 ganger

RE^1: Nano: Slapp av. 20/100 vil lykkes!

Merlin, jeg tror du har helt rett. Det ville vært svært ulogisk å fortsette med en dose som de hadde sett feilet. Det hadde faktisk vært ren idioti. Derfor tror jeg tiden taler for oss og at det blir 20/100 eventulet begge dosene inn i siste fase.

Innlegg av: Stinke (06.11.17 01:28 ), lest 3184 ganger

Vet ikke om alle har fått lest denne der SRC anbefaler Nano at de fortsetter innrulleringen i arm 4 fase 2. Ligger det en tidlig aksess i denne anbefalingen?

• Safety Review Committee recommends enrolling new patients into a Phase 2 expansion cohort of Arm 4.

https://www.aboutpharma.com/blog/2017/08/23/nordic-nanovector-asa-results-for-second-quarter-and-first-half-year-2017/
Innlegg av: Lorry70 (06.11.17 01:36 ), lest 3161 ganger

Merlin:
Her var det vel jammen en del påstander? Om noe ingen av oss vet med sikkerhet. Vi kan bruke all slags utregningamodeller, eller analysere resultater til vi blir grønne, men ingen av oss vet!

Du skriver:
«Betalutin kommer på markedet, og det blir med 20/100.»

Dette er en påstand som du overhodet ikke med sikkerhet kan si, og etter min mening villeder andre aksjonærer som leser slikt!

Hvordan VET DU at vi kan REGNE MED lik økning resultater med 20/100 som med 15/40? Du kan TRO, men ikke vite, slik du synser til her!

Du har for meg og mange andre fremstått som en meget klok og belest Hegnardebatant. Men nå synes jeg du bør jekke deg noen hakk og vente på resultatene. Og ikke legge ut påstander du faktisk ikke vet med sikkerhet!!
Det er direkte feilinformasjon. Eller hva?

Ellers håper jeg også at resultatene blir meget mye bedre enn det som ble fremlagt fra avlesning når abstraktet ble sendt inn! For det var ikke så mye å skryte av i forhold til 15/40. Så 20/100 har en lang vei å går for å nå opp på 15/40 nivået når 20/100 er på samme tidsperspektiv som 15/40 var ved abstraktinnsending til ASH.
Innlegg av: Bullinvestor (06.11.17 01:51 ), lest 3124 ganger

Tror også Merkin har rett her. Da må alle instanser som kan bidra nå få fingeren ut, slik at produktet kommer på markedet.
Noe har nu skjedd godkjennelse av livsviktige medisiner går raskere. Nano kommer selvsagt til å utnytte dette. Tror positive meldinger fra NANO kan komme som perler på en snor.
Håper det blir en Advent vi skjelden kommer til å glemme:)
Innlegg av: focuss (06.11.17 01:58 ), lest 3125 ganger

Nerlin har tatt kronisk feil i et år nå. Hva tilsier at det plutselig skal være en endring på det?
Innlegg av: Merlin (06.11.17 02:07 ), lest 3130 ganger

Trollene dukker opp som troll av eske. Og ser galant bort fra selskapets egne opplysninger.

Og ikke minst unngår de så godt de kan å nevne at Nano arbeider for fullt videre med 20/100. Hensikten er klar: De forsøker å få folk til å gi opp Nano.

Men les gjerne dette igjen:

Lisa Rojkjaer, Chief Medical Officer of Nordic Nanovector, commented: “These data are very encouraging for a primarily elderly, heavily pre-treated patient population, especially for those with relapsed FL, where the greatest need exists. The data from Arm 4, while so far evaluable in only six patients (50% ORR, CR 17%) are also very encouraging and we look forward to seeing how these data evolve with a larger patient population. These data from both arms of the study are enabling us to refine the design of the pivotal Phase 2 PARADIGME trial, which we expect to initiate this year.”
Innlegg av: TeeJet (06.11.17 02:15 ), lest 3119 ganger

Merlin,

Du siger også at aktiekursen er 400,- til nytår.

Din haussing bliver for meget efter hånden!
Innlegg av: Merlin (06.11.17 02:16 ), lest 3127 ganger

RE^2: Nano: Slapp av. 20/100 vil lykkes!

TeeJet: Har du ikke glemt noe?
Innlegg av: Fabi (06.11.17 05:56 ), lest 3034 ganger

"These data from both arms of the study are enabling us to refine the design of the pivotal Phase 2 PARADIGME trial, which we expect to initiate this year.”

Jeg tror dette betyr at dosen blir noe mellom 15/40 og 20/100. F.eks 17,5/67
Innlegg av: Londonmannen (06.11.17 07:46 ), lest 2841 ganger

Lorry70
Når du fremholder at «Det er direkte feilinformasjon.» så gjør du samme feilen som du anklager Merlin å begå. For dersom Merlin ikke med sikkerhet kan si at det blir 20/100 løsning, så kan heller ikke du påstå at det han sier er «direkte feilinformasjon».

Det endelige svaret får vi i desember. Men dersom man anser ledelsen oppegående og kompetent nok til å lede NANO, så vil det faktum at ledelsen fortsetter med 20/100 doseringen være basert på at de oppnår, som et minimum, tilfredsstillende effekt resultater. Dersom så ikke er tilfelle, så ville en oppegående og kompetent ledelse droppet 20/100 og fokusert fullt og helt på å få 15/40 alternativet, som er mer enn godt nok, ut i markedet så raskt som mulig. Så må det være opp til den enkelte å konkludere hvorfor ledelsen likevel velger å fortsette med 20/100.

Og når man gjør en slik vurdering så bør man samtidig ha i bakhodet de resultatene man fikk av dosimetristudien tidligere i høst.

Selv om vi ikke vet alle svarene hittil, er det lov å benytte sin logiske sans og innsiden av hodet før man hopper til konklusjoner. Og jeg savner at de største kritikerne til Merlin klargjør et logisk resonnement for hvorfor 20/100 IKKE skal fungere. Og i et slikt resonnement holder det ikke å henvise til at 6 pasienter ved avlesning 3 juli 17 hadde langt dårligere effekt resultater enn 15/40 doseringen. For som vi alle vet, de resultatene er ikke i overensstemmelse med der ledelsen uttaler og heller ikke sammenfallende med der faktum at NANO har fortsatt med, og er anbefalt til å fortsette med 20/100 dosering.

Ha en god mandag og la nå ikke svartsynet og høstdepresjonen ødelegge livene deres.
Innlegg av: Lorry70 (06.11.17 08:36 ), lest 2600 ganger

London;
Gjør jeg virkelig det? Den samme feilen som Merlin her ? Er det jeg sier PR NÅ, feilinformasjon? Jeg sier at PR idag VET VI IKKE om betalutin blir medisin med 20/100 slik Merlin påstår i sitt innlegg.

Hvorfor blir det da feilinformasjon fra min side ved å si at dette er uriktig PR idag, fordi INGEN AV OSS VET? Vi vet ikke, vi kan tro og mene det vi vil! Men ingen av oss kan si at NÅ Blir Betalutin medisin med dosen 20/100.

Det er etter min mening feilinformasjon. Merlin har mange gode poenger og til nå svært mange analyser av allverdens detaljer for at dette skal bli 20/100. Han er en god skribent her inne, og har mange gode refleksjoner.

Det som skjer nå virker nesten desperat. Mest mulig innlegg og tråder om hvordan 20/100 er best etc.
Hvem prøver han å overbevise? Det virker mer som at de som er bastant både den ene eller andre veien er mer ute etter å overbevise seg selv i frykt for å tape mye penger.

Jeg tenker at det kanskje er mange aspekter ved NANO caset. Og frem til vi får endelige svar, så kan vi som amatører her på HO ikke konkludere med noe som helst uten den riktige informasjonen. Selv om vi har fått en del opplysninger, så har vi langt fra nok til å vite konklusjonen!! Derfor blir disse påstandene for meg, feilinformasjon.

Ellers er jeg meget godt fornøyd med NANO! Jeg har nok like stor tro på det som deg, London, selv om jeg ikke bor i Bergen :)
Om det er det rette valget å fortsette med 20/100, eller om de skulle gått for 15/40 for et år siden, der håper jeg at de har gjort det riktige valget.

Ellers håper jeg dere alle får en solfylt novemberdag :)
Innlegg av: TyrionIV (06.11.17 14:26 ), lest 763 ganger

RE^3: Nano: Slapp av. 20/100 vil lykkes!

Merlin bedriver feilinformasjon her..
Han VET selvfølgelig ikke at 20/100 blir valgte dose basert på den informasjonen som er forelagt markedet per i dag.
Om han VET noe om endelig effekt 20/100 og dosevalg har han innsideinformasjon.

Merlins syltynne teori er at siden 15/40-resultatene forbedret seg kraftig på en større populasjon enn første avlesning på 5 pasienter, så "må" det samme gjelde for 20/100 og det må øke tilsvarende prosentmessig..
Han hinter vel også til at han mener resultatene vil bedres over lengre tidsrom for allerede behandlede pasienter.

Man kan gjerne få lov til å lufte og spekulere i disse tankene og muligheten, men å derfra ta spranget til at "vi VET", er så hårreisende feil at jeg mister totalt respekt for dennes evne til å trekke riktige konklusjoner..

For øvrig synes jeg det kan være verdt å nevne at Merlin har en historie for a hausse en dag, for så å baisse neste dag i photocure avhengig av om han hadde aksjer eller ikke og det skjedde mer enn 1 gang. En typisk og igrunnen ganske gjennomsiktig trader-øvelse.. Han skriver også under nicket Betrakter. Folk med flere nick er ikke spesielt tillitsvekkende i min bok..
Innlegg av: domboshawa (06.11.17 07:58 ), lest 2774 ganger

RE^1: Nano: Slapp av. 20/100 vil lykkes!0

Den mannen er en skummel hausser - lærekurven etter Lugano er fortsatt fortvilende flat!
Innlegg av: Pensjonsparer (06.11.17 08:22 ), lest 2688 ganger
Endret: 06.11.17 08:23

Sensorer behøves ikke lenger.
Innlegg av: Londonmannen (06.11.17 09:18 ), lest 2420 ganger

Lorry70
Her blir det mye semantikk. Men det eneste du egentlig kan ta Merlin på er hans siste setning; "Betalutin kommer på markedet, og det blir 20/100."

Men dersom du leser hele innlegget hans, så kan du med selvsyn lese at også Merlin sier "svaret bør vi få på ASH 9-12. Desember."

Så i bunn og grunn kommer ikke Merlin med mange påstander. Han kommer med en og den har han tre linjer ovenfor tatt forbehold om at svaret kommer i desember.

Merlin har de siste årene kommet med mange gode, gjennomtenkte og dokumenterte vurderinger. At han er en rød klut i øynene på dem som ønsker å baisse NANO er ikke vanskelig å forstå. Merk at jeg ikke sier at du Lorry70 baisser NANO. Men du skjønner hvem jeg sikter til. Og jeg tror at vi er mange som setter stor pris på hans vurderinger.

Men heller ikke Merlin kan se inn i fremtiden. Han gjør vurderinger av hva som vil skje basert på allerede foreliggende informasjonsbiter.

Hva angår Bergen så skjønner jeg at ikke alle kan bo her, dessverre. Synd for dere som må nøye dere med andre steder. Du vet at det beste for en bergenser som reiser bort fra Bergen, er tanken på å få komme hjem igjen. Og som en bekjent av meg sier, den dagen jeg dør og kommer til St Peter, skal jeg spørre om jeg kan få i bonus og leve opp igjen de dagene jeg har vært borte fra Bergen, slik at mitt liv blir komplett.

Ha en riktig god dag!
Innlegg av: Lorry70 (06.11.17 09:28 ), lest 2335 ganger
Endret: 06.11.17 09:29

Londonmannen:

Jeg er ikke ute etter «å ta Merlin» på noe. (Uansett hvor dumt det enn måtte høres ut når jeg tenker meg om :)

Det jeg sier er at vi kan ikke påstå noe som helst på dette tidspunkt.
Og jeg håper for all del at 20/100 vil lykkes slik Merlin håper og argumenterer for. Hvis det viser seg at resultatene ikke blir like sensasjonelle som folk her inne påpeker, så er det veldig trist mtp de pasientene som faktisk dør mens de utforsket 20/100 Og ikke søkte godkjenning på 15/40 med en gang de fikk gode resultater der.
MEN jeg mener at caset nano blir mer interessant hvis vi kan ha saklige diskusjoner og ikke bare avfeie hver eneste person her inne som kanskje har andre synsvinkler enn Merlin..

Da snakker jeg ikke om baisere.
Jeg har ingen interesse av å nedsnakke et selskap jeg har stor tro på! Jeg bare har noen andre spørsmål enn du og Merlin har. Jeg er ikke så ensporet kanskje? :)
Og det må jo kunne være rom for å diskutere ulike aspekter mens vi venter.........

Ellers kan jeg ikke i min villeste fantasi tenke meg at Bergen er best å bo i :) jeg stortrives med tean i tanga, og hytte på fjellet :) uten regn 300 dager i året cirka ;)
Innlegg av: mofi1 (06.11.17 09:32 ), lest 2303 ganger

Det er forførende å lese Merlin, argumentasjonen er logisk og lettfattelig.

Det som bekymrer er hvorfor ikke markedet ser det samme? Vi har for øyeblikket problemer med kr 80 selv om alt er på track, resultatene er/blir fantastiske og vi kommer helt sikkert på markedet.

Hvorfor begynner da ikke de store aktørene, som det også snakkes mye om, snart å kjøre kursen oppover? Hva skyldes at vi har vansker med kr 80?
Innlegg av: Stinke (06.11.17 09:41 ), lest 2257 ganger

Mofi, jeg tror det kan skyldes "slitasjeskader" over lang stilstand i ett års tid. og muligens at folk sitter på gjerde mens de venter på flere resulater.

Noen av de store aksjonærer har økt i Nano i det siste og det er jo et klart tegn på at vi er on track.
Tror mange vil gremmes over seg selv for at de ikke kjøpte nå når kursen ligger på et annet nivå enn en gang i fremtiden.

Lorry, man kan ikke bare få godkjenning før man har fullført hele det regulatorisks løpet. Eller, muligens man kan det nå, ref FDAs nye policy, men ikke da du ønsket det. Forskning tar tid.
Innlegg av: dr. Stockman (06.11.17 09:52 ), lest 2193 ganger

Har hele tiden trodd på 20/100, og gjør det fortsatt. Men hvis det skulle vise seg at den høye predoseringen hemmer effekten så tror jeg 20/60 ville fungert utmerket.
Innlegg av: uredd1 (06.11.17 09:58 ), lest 2153 ganger

Merlin skriver og skriver om hvor fantastisk 20/100 vil bli. Det er bare gjetninger, foreløpige resultater viser at det er bløff.

Jeg har hele tiden advart dere mot den ukritiske forgudelsen av ledelsen som dere viser.
Har Costa forresten en medisinsk utdannelse?

Er Dahle rette mannen?

Skjønner ledelsen og styret at tiden går i forhold til patenttiden?

Hvordan kunne de tillate et innsidesalg etter forrige emisjon som så totalt viste forakt for emisjonsdeltakerne?

Ser dere ikke at dere må lære å ha et kritisk syn i denne sammenheng, og ikke høre så mye på "herlighetspredikanten" Merlin. Han kommer nemlig med mye useriøs haussing av aksjen.

Og til slutt: Pleier ikke Uredd1 å ha rett?

15/40 viser akseptable resultater. Nå er det på tide å få godkjent dette av regulatoriske myndigheter, så kan Nano likevel forske videre på doseringer.
Innlegg av: dr. Stockman (06.11.17 10:01 ), lest 2114 ganger

Uredd1
Vi vet godt at det børstekniske ikke er ledelsens styrke - heldigvis.
Innlegg av: uredd1 (06.11.17 10:02 ), lest 2112 ganger

Dr.Stockman:

Jeg har hele tiden sagt 15/40 eller 20/60.
Merk deg det!

Dog må vi nå komme i gang med 15/40, så kan man fortsette jobben med å optimalisere dosen.
Innlegg av: SafeInvest (06.11.17 10:10 ), lest 2011 ganger

20/60 vi gi for bivirkninger av grade 3 eller 4, så det er ikke aktuelt i forhold til produktprofilen, det vet jo du Uredd.
Innlegg av: Londonmannen (06.11.17 10:08 ), lest 2047 ganger

Mofi1
De største eierne øker sin posisjon. Så hvorfor i huleste skal de kjøre opp kursen når det tydeligvis ikke er tomt for småsparere som mer enn gjerne forærer sine NANO aksjer til kr 80,- og lavere? Er vi ikke her for å tjene penger, altså kjøpe billig og selge dyrt?

Kursen kommer når den kommer.
Innlegg av: uredd1 (06.11.17 10:09 ), lest 2046 ganger

Dr. Stockman:

Jeg er redd for at ledelse heller ikke er ledelsens styrke. Husk at de kom til dekket bord, men har sullet bort millioner på millioner.

Jeg er svært redd for at det har gått prestisje i å komme fram til en bedre dosering enn den som allerede var meget god.
Prestisje er farlig.
Innlegg av: Stinke (06.11.17 10:18 ), lest 1969 ganger

Tror prestisjen om dosevalget er større her blant skribentene enn hos selskapet. Costa viker faktisk ydmyk på akkurat det punktet, og han poengterer at han ikke vil "mess it up" da han fikk spørsmål om det, så du kan nok være trygg på at ledelsen i Nano ikke presser frem en dose som ikke viser seg å være den beste, inkl sikkehetsprofil.
Innlegg av: mofi1 (06.11.17 10:12 ), lest 1996 ganger

Jeg må si jeg ikke skjønner, denne påståeligheten om valg av doser, 15/40,20/100 eller 20/60.

I min naivitet, trodde jeg, at dette er det forskningen som avgjør og resultatene av den. Jeg tror ingen av de som skriver her og mener bastant det ene eller det andre, har den bakgrunnen eller kompetansen som det forskningsmiljøet som virkelig steller med dette her.
Innlegg av: uredd1 (06.11.17 10:21 ), lest 1952 ganger

Stinke:
Ja, enig med deg i at Merlin tydeligvis har latt det gå prestisje i dosevalget.
Innlegg av: heilo888 (06.11.17 10:27 ), lest 1912 ganger

Dette er desidert det siste innlegget jeg gidder å lese fra den useriøse og inkompetente "kranglefanten" Uredd1 !!!

Jeg har tidligere vært noe kritisk til skribenten Merlin, men støtter nå 100% hans syn da all logikk tyder på at det han nå prediker vil vise seg å stemme meget godt med de faktiske forholdene.
Innlegg av: uredd1 (06.11.17 10:35 ), lest 1857 ganger

Helio888:
Fint, da krysser jeg av for at jeg ikke får flere useriøse svar fra den kanten... :)
Innlegg av: tixis (06.11.17 10:54 ), lest 1766 ganger

Topp 20/50 øker beholdningen sin og ledelsen sier de har god tro på gode tall fra 20/100 dosen.

Hvilke forutsetning har dere, som er så veldig kritiske til hvordan selskapet kjører dette løpet, til å si noe som helst om hva selskapet er best tjent med i det lange løp?
INGEN.

Nå må dere la de som har dette som sin 100% jobb få gjøre den jobben som er til det beste for selskapet og pasientene som etter hvert skal behandles med Betalutin.

Det blir like mye vissom atte dersom atte fra dere så vel som fra andre skribenter.
Ingen er noe bedre den andre med å villede og kritisere.
Man skriver hva man tror og det er det.

Før nyttår har vi svar på det meste så la nå tiden frem mot det brukes på best mulig måte av selskapet så får vi se da om det blir den ene eller andre dosen som velges i Paradigme.
En dose blir det og det blir sikker den dosen selskapet mener er best for alle parter på lang sikt.
Innlegg av: mofi1 (06.11.17 11:01 ), lest 1719 ganger

Veldig enig tixis, det er nok selvgode forståsegpåere som ikke har et fnugg av innsikt i forhold til dem som virkelig jobber med dette!

Når man sitter foran egen pc, og later som man kan og vet mer enn toppforskere som sitter på alle data, blir det bare patetisk.
Innlegg av: FreeHeal (06.11.17 11:05 ), lest 1710 ganger

Uredd 1 og Co:

15/40 burde hatt oppstart for et år siden, bla bla bla bla.

Nå er vi på oppløpsiden for å få svaret. Men allikavel kritiserer dere ledelsen for noe ingen av oss helt veit.
Kan det tenkes at kritikken bør komme ETTER at vi vet fasiten?

Vi utenfor styret/ledelsen vet ikke helt og holdent alt som foregår. Dette har de også uttalt med presisering av "holde kortene tett til brystet".

Når dere att på til anklager Styret/ledelsen for umoralsk med tanke på "det tapte år", så er den kritikken absolutt ikke moden.

Jeg skal være den første til å kritisere ledelsen/styret vist det er rom for det. Men per i dag har vi absolutt ingen grunn til det.

Evigvarende kritikk til JD er snart 1 år gammelt nytt, og vær vennlig å la den ligg død. Om han har gjort en feil (jeg mener ikke det), så er dette en finans teknisk bagatell. Har han gjort en forsknings feil (siden han er forsker) så ja. Men seriøst!!!! "give the man a slack" ;)

Alt i alt:

"we are on track, and results are encouraging"

Men det virker som om noen håper på at LC og co skal ta feil.
Innlegg av: rockpus (06.11.17 11:09 ), lest 1688 ganger

Merlin:

Setter stor pris på dine analyser og vurderinger. Føler dog at du er unødvendig påståelig i denne tråden. Når du skriver "Slapp av. 20/100 vil lykkes!" så insinuerer du vel samtidig at 15/40 gir grunnlag for kursnedgang?
Innlegg av: Deltoid (06.11.17 11:12 ), lest 1662 ganger

Dersom det bygger seg opp forventninger til ASH så kommer dårlige 20/100 tall selvfølgelig til å føre til kortsiktig kursnedgang.

Slik markedet oppfører seg nå er dette ikke tilfellet.

Er 20/100 dataene gode så går det opp selv med oppbygning av forventninger på forhånd, enda kraftigere selvfølgelig dersom markedet ikke har noen forventninger. Dette er ganske åpenbart.
Innlegg av: Lorry70 (06.11.17 11:21 ), lest 1607 ganger

Det du skriver er jeg enig i. Men det jeg tenker er vel for min egen del at hvis «noen» stadig forteller meg hvor fint og flott noe er, og den «noen» får et par tilhengere. Samtidig som det aldri blir stilt noen kritiske spørsmål om caset, da vil etter lang tid med konstant mye info om hvor mye gull Og grønne skoger det caset gir, hvertfall få meg til å bli skuffet hvis dette ikke skjer?
Hvis du forstår?

Så dermed ved at noen sier at Betalutin blir medisin, som 20/100 bygger opp under et scenario vi faktisk ikke vet noe om.
Og jeg tror ikke jeg er den eneste som vil bli litt skuffet, hvis man aldri kan få mulighet til å høre på de som ikke er fullt så ivrige som «noen» her inne på den ene siden av caset, hvis dette ikke blir så bra som hevdet.

Vi bør forvente kursnedgang hvis man ikke går for 20/100. Men at Betalutin kommer på markedet, ja det tror jeg også.
Innlegg av: Deltoid (06.11.17 11:27 ), lest 1570 ganger

I så fall spiller det ingen rolle dersom du er langsiktig og har "god tid".

15/40 knuser konkurransen og dette er et faktum, la tiden jobbe for deg.
Innlegg av: rockpus (06.11.17 11:30 ), lest 1544 ganger

Noen som våger seg på en spådom om hvordan kursutviklingen blir med 15/40 valg?
Innlegg av: Stinke (06.11.17 11:35 ), lest 1515 ganger

Jeg tror 15/40 ligger inne med dagens kurs. Og dataene har faktisk forbedret seg siden Lugano.
Derfor er nedsiden liten. Blir det 20/100 og noe bedre data, så er det duket for kraftig reprising.

Jeg tror altså at ingen foventer 20/100, for da hadde vi sett helt andre kurser enn nå.
Innlegg av: rockpus (06.11.17 11:41 ), lest 1482 ganger

Stinke:

Med valg av 15/40 blir i tilfelle din egen spådom om kurs 250 før jul gjort grundig til skamme. Da blir , slik jeg forstår deg, kursen som nå dvs rundt 80 kr.
Innlegg av: Stinke (06.11.17 11:47 ), lest 1431 ganger
Endret: 06.11.17 11:48

Tippet kurs på 250.- var med forutetning på ar alt lyktes inkl knallgode 20/100 resultater.
Jeg tror ikke på kursnedgang med de gode dataene vi har på 15/40 fordi jeg antar at de fleste tror på 15/40 som dosevalg.
Jeg tror derimot at vi kan få økt kurs med oppstart paradigme uansett dosevalg, da får vi vite mer om design på studiet. Om det slik at vi også får tilgang på markedet snarere enn i 2019, så vil også det gjenspeile seg i kursen. Husk også at vi skal inn i andre kliniske studier denne høsten.

Innlegg av: Tester1 (06.11.17 11:46 ), lest 1439 ganger

Hvilken dose som blir valgt er irrelevant iom at det aller viktigste er å få en medisin som virker.
15/40 virker meget godt, og som vi ser så stiger orr, og skjønner man ikke at 20/100 må få litt tid på seg den også så må man rett og slett se tilbake på hvordan 15/40 var i begynnelsen.

I det hele tatt å si at vi er sikre på at Betalutin kommer på markedet er ganske rått, men man er altså ikke fornøyd med å være best in class?

Helt utrolig.

Alle som følger nano ser hvilken vei dette går, og det at man skal få en kursdipp når det er klart at vi har ett produkt som er bedre på alle måter enn konkurrentene er jo i seg selv motsigende.

Men klart, noen bryr seg sikkert om bagateller, jeg støtter meg til verdien av produktet, som er hinsides om man bruker 15/40.

En annen ting er at de fleste medisiner kan brukes i forskjellige doser, og det er derfor viktig å forske videre, noe som er helt naturlig.

Noen pasienter kan muligens tåle en høyere dose?
Noen kan heller få en pose blod iom at halveringstiden er så kort?

Altså, i det øyeblikket medisinen er godkjent så er bruken helt avhengig av at man vet effekten/Bivirkningene ved de forskjellige dosene.

Verdien er sykt høy uansett hva noen kan mene om dosene, og det fine er at det virkelig kan se ut som om nano ikke vil bli kjøpt men satser på å bli leverandør selv.
Når vi ser hvordan logistikken/behandlingen er av betalutin så forstår jeg jo at de helst vil administrere dette selv.
På grunn av en såpass enkel administrasjon av selve legemiddelet vil det bety at produktet kan spres til alle verdenshjørner, og ett vanlig legekontor kan utføre medisineringen.
Dette er store fremskritt, og verdien for nano er himmelhøy når man legger inn dette i regnestykket.

Som langsiktig investor i nano støtter jeg dette synet, og håper virkelig at de klarer å holde BP på avstand helt til godkjennelse kommer fra FDA.
Pasientgrunnlaget i de forskjellige dosene begynner å bli ganske høyt, og det kan godt skje ting her som vi ikke vet P.T.

Ikke har det kommet noen alvorlige tilbakeslag heller, dvs det er lite å snakke om bortsett fra å vente ut resultatene underveis og håpe på en rask tilbakemelding fra FDA, og vi vet at tiden er på vår side nå.

Man skulle tro at folk forsto forskellen på loa 10-40 eller 90%.
Personlig er min interne loa nå på 90%
Innlegg av: Deltoid (06.11.17 11:48 ), lest 1421 ganger

Å tippe kurs er lite vits, storkapitalen holder denne under kraftig grep, se bare hvordan DNM og MSI forsetter å trykke kursen ned med små poster, 79 støtten ryker nok nå vært øyeblikk.

Dette er shortere folkens, trykker ned kursen for å få dekt seg.
Innlegg av: donkeykong (06.11.17 11:49 ), lest 1435 ganger
Endret: 06.11.17 11:50

RE^1: Nano: Slapp av. NANO vil lykkes!

Tok meg friheten til å endre overskriften:
NANO vil lykkes!

Det er vel det viktige?

Forventningene til 20/100 har selvsagt bunnet i at det er en dose som kan gi bedre respons enn 15/40.
Poenget er at mens man har testet frem 20/100, har 15/40 vist seg bedre og bedre.
På ASH 2016 viste 15/40 62% ORR og 38% CR. Dette i en populasjon på 21 pasienter.

I abstractet til ASH 2017 viser den 81%% ORR og 28%CR i en like stor populasjon.

Altså:
Siden man begynte å behandle med 20/100 har 15/40 sin ORR gått opp 19 prosentpoeng. CR har riktignok gått ned med 10 prosentpoeng.

Alt i alt vil man nok likevel si at dette er bedre. Det faktum at 4/5 får ORR er ekstremt bra.

Jeg tror fortsatt at 20/100 er en god dose, men ettersom 15/40 er bedre enn tidligere antatt, er den desto vanskeligere å overgå. 15/40 kan fint velges i PARADIGME.
Hvis det skjer er det fordi 15/40 er MEGET BRA, IKKE fordi 20/100 er dårlig.
(Eller vi får to doser i PARADIGME - det en min personlige gjetning pdd.)

PS:
Mye av "risikoen" for kortvarig kursnedgang ved valg av 15/40 bør være borte etter publiseringen av ASH-abstract, med påfølgende kursutvikling. Nå kan 20/100 bare overraske på oppsiden.
Innlegg av: Deltoid (06.11.17 12:01 ), lest 1353 ganger

https://www.netfonds.no/quotes/analysis.php?paper=ALGETA.OSE

Vi ligger nå i dippen rundt 13.06.12

"History repeats itself"

Varte i noen dager, rundt 1 eller 2 uker ser det ut som. Aksjen trykkes ihvertfall ned av shorterpakket gjennom MSI og DNM. Salgs-viljen er veldig lav fra privatkunder, folk begynner å skjønne hva de sitter på.

Spørsmålet blir om de klarer å motstå fristelsen fra å selge dersom shorterpakket velger å kjøre en syretest ned mot 75 for eksempel, hadde ikke forundret meg. Ledet av DNM og MSI er min call.

Hvorfor CSB og JPM selger skjønner jeg ikke, mulig de ser shorterne kjører den ned og skal kjøpe seg inn billigere, eneste grunn slik jeg ser det.
Innlegg av: Deltoid (06.11.17 12:33 ), lest 1282 ganger
Endret: 06.11.17 12:34

DNM fortsetter å kjøre ned kursen med skrotlave volumposter.

GSI, MSI og PAS sitter klar for å kjøpe lengere ned (slik jeg leser boken)

BER kom nå på banen, kjøpt litt under 1,2k so far. Godt å se interesse fra flere kanter.
Innlegg av: Merlin (06.11.17 12:45 ), lest 1302 ganger
Endret: 06.11.17 12:58

Det er klart at mitt innlegg er en hypotese, slik også Londonmannen beskriver det.

Min begrunnelse er at vi ikke kan overse dosimetridataene. De er så bra at det vil forundre meg kraftig om ikke 20/100 kommer best ut. Den svært positive senutviklingen i 15/40 må vi også tenke på. Det taler for at vi tilsvarende får meget hyggelige tall etter hvert for 20/100.

Likevel er 15/40 utviklingen så imponerende, at 15/40 selvfølgelig vil kunne bli valgt. 15/40 er pt så slagkraftig at det overgår alt annet på markedet, når man tar hensyn til anvendelighet.

Dermed kommer Betalutin på markedet. Om det blir i combo med Rituximab er sannsynlig. Med så høy ORR som 81% vil det gi Rituximab en flott tilleggseffekt.

Jeg tror Nano allerede er i oppkjøpsforhandlinger med Big Pharma. Som "enehersker" på CD37 sitter Nano i en ekstremt god posisjon.

Big Pharma, og spesielt Roche, trenger en arvtager til Rituximab.

Nano har sagt at de vil ikke gå i forhandlinger før de har et håndfast potensial for verdien av Nano.

Nano har tid og finanser til å også få frem Humalutin. Humalutin ligger ikke langt etter i utvikling. Det er godt mulig at Nano vil vente med forhandlinger med Big Pharma inntil man ser mer av resultatene i DLBCL og Humalutin.

Men med så god utvikling vi nå ser i 15/40 bør Big Pharma kjenne sin besøkelsestid og er nok allerede på hugget. Her vil det gjelde å være først i køen blant tilbyderne.

Nano er kraftig underpriset og har en fundamentalverdi langt over børskurs.

Noen lurer på hvorfor man ikke kutter 20/100. Men der er de på villspor. Som Lisa R. uttrykker det, har Nano alle fordeler av å skaffe seg 20/100 kunnskapene. Nano kan nyttiggjøre seg av 20/100 for alt det er verdt også i de videre løpene, uansett utfall.
Innlegg av: Fru.Pedersen (06.11.17 12:55 ), lest 1208 ganger

Safety på Hemalutin vil gå i ekspressfart siden det er samme isotop.
Innlegg av: focuss (06.11.17 13:02 ), lest 1124 ganger

Skal vi ikke nå snart få effektdata for DLBCL
Innlegg av: SafeInvest (06.11.17 13:12 ), lest 1083 ganger

Du må nok vente enda et 1 år Focuss.
Her har det gått håpløst sakte, studien skulle jo egentlig starte opp 2H 2015....

Betalutin® in DLBCL Preliminary read out of DLBCL Phase 1 study 2H 2018

http://www.nordicnanovector.com/sites/default/files/Pareto%20Securities%208th%20Annual%20Health%20Conference%20-%20Nordic%20Nanovector%20ASA.pdf
Innlegg av: Deltoid (06.11.17 13:21 ), lest 1045 ganger

Innlegg av: Merlin (06.11.17 12:45 ), lest 191 ganger
Endret: 06.11.17 12:58

Jeg tror Nano allerede er i oppkjøpsforhandlinger med Big Pharma. Som "enehersker" på CD37 sitter Nano i en ekstremt god posisjon.

Big Pharma, og spesielt Roche, trenger en arvtager til Rituximab.

Nano har sagt at de vil ikke gå i forhandlinger før de har et håndfast potensial for verdien av Nano.

Men med så god utvikling vi nå ser i 15/40 bør Big Pharma kjenne sin besøkelsestid og er nok allerede på hugget. Her vil det gjelde å være først i køen blant tilbyderne.

Nano er kraftig underpriset og har en fundamentalverdi langt over børskurs.

----------------

Dette kan forklare hvorfor DNM selger ned kursen. Veldig aggressiv slik jeg ser den i boken nå, dreper alle kjøp på ask, rett inn med et salg på bid med skrotlavt volum.

Kan hende det ikke er shorterne som styrer kursen, men big pharma som holder kursen nede for å få billigere kjøpskurs på hele selskapet. Det lille de taper på å holde kursen nede er ingenting sammenlignet med det de tjener på å kjøpe selskapet opp billigere. Om budet er på 400 eller 500 er helt vanvittig mye penger i forskjell sammenlignet med de dråpene som de nå holder kursen nede med.

MSI derimot er jeg overbevisst handler for shorterne.
Innlegg av: focuss (06.11.17 13:32 ), lest 959 ganger

Skal ikke så mye til for å hisse opp Lisa... DLBCL er et Fase 1 studie og da er det vel safety som er fokus. Må vel ikke vente til 2H-18 for safety data?? Hvorfor kan de ikke bruke safety resultatet fra Lymrit-01?

17/03-2017 07:00:00: (NANO, NANOO.ST) Nordic Nanovector announces first patient dosed in Phase 1 study of Betalutin® in diffuse large B-cell lymphoma (DLBCL), an aggressive form of NHL

Oslo, Norway, 17 March 2017

Nordic Nanovector ASA (OSE: NANO) announces that the first patient has been dosed in its Phase 1 study evaluating Betalutin® (177Lu-satetraxetan-lilotomab), a novel CD37 targeting antibody-radionuclide conjugate, in patients with relapsed diffuse large B-cell lymphoma (DLBCL) - the "LYMRIT 37-05" trial.

Commenting on the start of the trial, Dr. Lisa Rojkjaer, Nordic Nanovector's CMO, said: "We are excited to begin this study to evaluate Betalutin® in patients with relapsed DLBCL who are ineligible for stem cell transplantation. This is an area of significant medical need with no approved treatment options. The encouraging data seen in the Phase 1/2 study in relapsed indolent NHL, presented at ASH in December 2016, provide a strong foundation to advance our development of Betalutin® into this second indication".

DLBCL is an aggressive form of non-Hodgkin's Lymphoma (NHL) that accounts for up to 43% of all NHL cases, making it the most common form of the disease. After first line combination treatment with rituximab-chemotherapy (R-CHOP) approximately 40% of DLBCL patients relapse and only 30-40% of relapsed patients respond with subsequent high-dose chemotherapy followed by stem cell transplant (SCT) (ref. 1). There are currently very few therapeutic options for patients not eligible for SCT, which make this disease a serious unmet medical need, with a population of over 14 000 patients in the US, EU-5 and Japan. The market for treatment of DLBCL is estimated to be worth more than USD 4.5 billion by 2024 (ref. 2).

The open-label, single-arm, dose-escalation study is designed to assess the safety, tolerability, pharmacokinetic profile and preliminary anti-tumour activity of Betalutin®. Up to 24 patients are planned to be enrolled in the US and EU. Prof. Timothy Illidge at the Manchester Cancer Research Centre, University of Manchester, is the Principal Investigator for the study. More information on this study as well as other Nordic Nanovector studies can be found at www.clinicaltrials.gov (search "Betalutin").
Innlegg av: focuss (06.11.17 13:43 ), lest 929 ganger
Endret: 06.11.17 13:47

Hvis vi skulle klare noe i nærheten av effekten 15/40 gir for NHL i DLBCL så snakker vi virkelig kurspotensiale som tar av mot himmelen. Marked på 35 milliarder. Er det Rituximab som regjerer her også? I så fall så blir vel comboen R/B aktuell også her.
Innlegg av: Deltoid (06.11.17 15:57 ), lest 615 ganger

Se så jævlig aggressiv DNM algoen erm topper handelsanstallet på 323 handler, kjører ned kursen med små volumposter. Dette er desp.

Meget så desp. om dette er big pharma eller shorterne vet jeg ikke, men det er nok en av de to.
Innlegg av: Deltoid (06.11.17 16:00 ), lest 602 ganger
Endret: 06.11.17 16:04

De fant ut at dersom de ikke tok tak ville kursen gå opp, kjøpsviljen er for stor, så de satte opp temperaturen et par hakk for å få det som de vil.

De legger ikke skjul på det what so ever, det er det sykeste. Reinspikka kursmanipulasjon på det fineste.
Innlegg av: Kappa3278 (06.11.17 16:09 ), lest 516 ganger

Uansett hva nedgangen måtte skyldes, kursmanipulasjon eller andre ting så kan vi være ening om en ting.
Det har gått kun en vei med kursen i nano etter emisjonen, og det er nedover.
Hvor langt ned den skal er en annen diskusjon.
Innlegg av: Deltoid (06.11.17 16:11 ), lest 507 ganger

Se så de driver for f. got to love it. Ser MSI begynner å få dekke shorten og nå, GSI, PAS og hele gjengen kjøper opp.
Innlegg av: Deltoid (06.11.17 16:12 ), lest 493 ganger

SGP skrur på kjøpsknappen etter utlempet tidligere på dagen gjennom SGL.
Innlegg av: Deltoid (06.11.17 16:15 ), lest 454 ganger

Snart oppe i 400 handler, fytti f.

GSI og MSI kjøper.