Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Valuta
Innlegg av: jarne (05.11.17 20:17 ), lest 1007 ganger
Ticker: VALUTA

wallets for cryptos

Krypto wallets og andre sikre lagringsformer for krypto valuta

det har vært skrevet gode innlegg om dette fra diverse skribenter,
men lurte på om det var noen nye anbefalinger etc.
Ser de anbefaler å lagre bitcoin på wallets, spesielt nå frme mot og under den nye forken som kommer i nov.

Forslag?

Innlegg av: Overlord (05.11.17 20:39 ), lest 705 ganger

RE^1: wallets for cryptos

https://www.ledgerwallet.com/products/ledger-nano-s

eller

https://trezor.io/

Innlegg av: Overlord (05.11.17 20:43 ), lest 697 ganger

https://www.finn.no/bap/forsale/search.html?lat=60.54592&lon=5.28509&q=ledger+nano+s&search_type=SEARCH_ID_BAP_ALL&sort=3

Kjøp med forsegling intakt.....
Innlegg av: jarne (05.11.17 21:09 ), lest 659 ganger

takk for info.

heftige priser. Dette er da type minnepinner.
Risikonen ligger i å miste disse, evt tyveri?

Det finnes også wallets du laster ned på pc/notebook som har vært anbefalt tidligere. Skulle tro disse var mye billigere?
risiko at du mister pc? hacket?

Finnes det dobbel sikringer?
Innlegg av: Syriner10 (05.11.17 23:06 ), lest 613 ganger

Har blitt overtalt til å kjøpe noen btc, men ikke hvordan jeg skulle sikre dem, fordi det er masse feilmeldinger som stopper meg.
Har lurt på hva som skjer, for jeg har ikke fått laget noen wallets.
Nå får jeg hundrevis av meldinger om at mine bitcoins er verdt x-antall kr, og må/bør hente eller sikre dem.

Når jeg ikke har wallets, vil mine bitcoins bli hacket og tatt av andre?
Etter som alle disse meldingene er veldig opptatt av meg som de ikke kjenner, må det være en hake ved det tror jeg?

Eller kan dem, hvis jeg logger meg inn, stjele disse bitcoin-ene mine? En melding var på over 60K, noe som hørtes usannsynlig ut men er jo gledelig hvis det er sant.

Innlegg av: jarne (05.11.17 23:29 ), lest 600 ganger

fikk også endel nigeria meldinger etter å ha sjekket coinbase ut for noen uker/mndr siden. Bare kjeltringskap fra scammere som sikkert overvåker noe?
Jeg ignorerer slikt.
Innlegg av: Change14 (05.11.17 23:52 ), lest 592 ganger

Kan du ikke bare laste ned en Blockchain Wallet og overføre de dit? Sjekk at du limer inn samme adresse som du kopierer ved overføring. Alle mailer du får om at du har så og så mye bitcoin er bare lureri.

https://blockchain.info/wallet/#/

Innlegg av: jarne (06.11.17 11:31 ), lest 531 ganger

I følge mcfee er det kun eksterne wallets som er sikker, og som ikke har display via PC/mobil skjerm.
Dette fordi de fleste smartphones, laptops etc vi bruker er overvåket av hackere allerede. Han er tilhenger av krypto valutaer , mer ser for seg store tyveri raid fra hacker mafia fremover
Noen veldig bra YouTube videoer.
Innlegg av: Overlord (07.11.17 19:56 ), lest 492 ganger

Jeg har en ledger Nano S. Funker som en USB stick.
Kjøpt på finn for ca 1300 for 2 mnd siden.

Er ingen ekspert, men det er den eneste måten å være sikker på.
Selv om "ledgeren" forsvinner, brenner eller blir ødelagt, må du lage en egen kodebrikke på papir når du tar den i bruk første gang.
Har du den rekken med koder kan du starte opp igjen med en ny enhet dersom den første blir ødelagt eller stjålet.

Vil anbefale alle å sikre seg på denne måten.

Det koster noe ja, men se det som ei forsikring. Det er et sjansespill å ikke ha den sikkerheten.

Bestiller du "ledger nano S" fra Frankrike må du regne med selve prisen + frakt + fortollingsgebyr.

Innlegg av: Sølvrev1 (07.11.17 20:33 ), lest 503 ganger

Jeg slår et slag for å studere Paper Wallet før dere går til innkjøp av noe. Du trenger ikke kjøpe noe som helst selv om enkelte printer ut nøklene på fancy 'papir' de bestiller som er produsert for formålet.

Du trenger bare lese og se videoer om hvordan du gjør operasjonen (off line) og printe ut egne 'sedler' på vanlig papir. Da kan du kopiere dem og oppbevare dem på forskjellige steder i tilfelle brann, vann og verdens undergang.

Har du et hjem og et feriested gjemmer du papirlappen(e) i noe som enhver tyv vil komme til å gå forbi uten videre, på begge stedene. Men har du en brannsikker og fastskrudd safe - og/eller våpenskap - kan man gjerne legge en kopi der også for lettere tilgang.

Nummerer 'sedlene', eller lag et system som gjør at du enkelt kan skille ut og kaste kopiene som har blitt brukt eller er realisert, selv om det går tid mellom hver gang du har tilgang til kopiene.

Hvis du skal sitte long, og med tanke på mulig fremtidig verdistigning, kan det være lurt å dele opp i mindre coins for hver nøkkel enn hva som virker naturlig i utgangspunktet ...
Innlegg av: jarne (07.11.17 23:47 ), lest 456 ganger

Trezor og ledger

Begge med display og numerisk på pinnen.

Jeg er nok litt for lat til å styre med å skrive ut fra Wallet , pluss jeg er rekende fant. Lettere med en pinne eller kansje et implat.
Innlegg av: Solstein (10.11.17 16:09 ), lest 414 ganger

Hva med lommebøker fra electrum.org?
Innlegg av: Syriner10 (10.11.17 17:44 ), lest 386 ganger

Her opereres med en mengde nye ord, som hvert fall jeg ikke har sett før, og ikke aner hva betyr.
Innlegg av: RobJam (10.11.17 22:59 ), lest 363 ganger

Mange OK løsninger her.

For best mulig lagring av crypto, så investerer dere i XWC og benytter dere av produktene deres.

Det holder rikeslig med 2-3 USB sticks til 49kr fra komplett.no, og bruk av software til Whitecoin.

Dere har da med dere et komplett operativ system på USB stick, med lagret wallets som til enhver tid er oppdatert.