Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Farma og medisin
Innlegg av: SomSa (03.11.17 12:01 ), lest 920 ganger
Ticker: NANO

NANO: FRP og høyre robber min Nano avkastning, fy og fy

Fra 1.1.2018 er det slutt på investeringskonto. Skatt for gevinst er 24% og dette skal økes til 29,76%. Hvis jeg husker
riktig skal dette økes til ca. 31% etter hvert.
Høyre og FRP´s onkler med mye penger og kapital skal beholde sine 24% skatt på aksjer. He he he, FRP for folk flest.

For hver 100000 i avkastning må jeg betale 7000 ekstra til Siv Jensen. Hun sammen med Erna skal servere dette i
sølvfat til sine rike onkler.

Skattesats 2017*
Aksjesparekonto (ASK-konto): 29,76%
Standardkonto: 29,76%
Kapitalforsikring (investeringskonto): 24% (varslet oppjustert til 29,76% fra 2018)

http://www.netfonds.no/aksjesparekonto-info.php

Investeringskonto er et ubrukelig konto fra nytt år, har ikke skjermingsfradrag samtidig må man betale formueskatt og
på toppen av dette kommer kraftig økning i skatten.
Dersom man selger sine aksjer på Investeringskonto og flytter til Aksjesparekonto kan man spare 5,76% nå og
senere ca. 7%. Problemet er at man må betale 24% skatt av gevinsten. For noen av oss som kjøpe på 12 tallet kan dette
bli et stort beløp. På toppen av Nano kommer gevinsten i TRVX og PHO,... Dette er et ran fra småaksjonærer.

Dersom man regner formueskatten + tapt renteinntekter og økt skatt blir man egentlig beskattet med 35%-45% dersom
man er langsiktig. Hvor mye betaler deres rike onkler skatt? Deres advokater og økonomer kan fikse alt.

Innlegg av: Stinke (03.11.17 12:04 ), lest 562 ganger

RE^1: NANO: FRP og høyre robber min Nano avkastning, fy og fy

Er det forslag eller er det vedtatt?
Innlegg av: SomSa (03.11.17 12:05 ), lest 575 ganger
Endret: 03.11.17 12:06

Allerede har jeg fylt Siv Jensen statskonto siden Nano var ca. 95 ved årsskifte og betalte ekstra formueskatt.

Hva er aksjekursen i Nano i dag? Dette er en ren svindel og bedrageri som staten har holdt på lenge.

----------------
Stinke

Etter det som står på Netfonds side, ja

Innlegg av: Stinke (03.11.17 12:09 ), lest 515 ganger

Da burde så absolutt investeringskonto også kunne flytte over til ny aksjesparekonto skattefritt...

Innlegg av: SomSa (03.11.17 12:12 ), lest 494 ganger

Stinke

Jeg tviler på om man kan gjøre det. Man må selge alt og kjøpe på nytt. Investeringskonto er en kapitalforsikring......

Innlegg av: solb (03.11.17 12:12 ), lest 498 ganger

Hva med alle de som har tap på aksjer? Det er vel ikke så lurt for dem å flytte til aksjesparekonto i år?
Innlegg av: SomSa (03.11.17 12:14 ), lest 484 ganger

solb

Kanskje bør man vente i 1-3 år til slik at skatt/fradrag økes til ca. 31%.
De uheldige blir heldige.

Innlegg av: solb (03.11.17 12:16 ), lest 475 ganger

Tror nok også det. He,he.
Innlegg av: Stinke (03.11.17 12:20 ), lest 434 ganger

Hm...jeg sitter også med høy gevinst, men ble straks usikker på hva jeg skal gjøre....det er vel bare å sitte ut med de aksjene man har, og eventulet kjøpe nye aksjer på aksjesparekonto..
Innlegg av: Turbo1000 (03.11.17 12:28 ), lest 394 ganger

Dette har ikke noe med H&FrP å gjøre. Alle må betale mer skatt i fremtiden for å betale for multikulti eksperimentet.
De med nok kapital og kompetanse vil rømme brakka, akkurat slik de har gjort i årevis over hele Europa.
Innlegg av: SomSa (03.11.17 12:38 ), lest 377 ganger

Turbo1000

Hvorfor må jeg og andre småaksjonærer betale opptil 31% (slik jeg vet skal justeres opp) mens deres rike onkler 24% på samme ting ?

Spetalen og co og andre børs gribber spekulerer like mye som oss men de har mye mer penger enn oss.

Innlegg av: Sølvrev1 (03.11.17 12:46 ), lest 363 ganger

Er jo flott de i det minste får gjort noe med karakterkravet i matte og norsk for sykepleiere. Viktig å holde fast på ideologien; forlate styrhuset i brottsjø for å påse at dekket blir skrubbet ordentlig ...
Innlegg av: uredd1 (03.11.17 12:57 ), lest 326 ganger

SomSa:

Riktig at selskapsskatten er lavere, men tar de penger ut av selskapet til seg selv så må de skatte en gang til.
Innlegg av: heilo888 (03.11.17 13:07 ), lest 275 ganger

Hvordan det blir med Fondskonto/Investeringskonto er fortsatt uavklart. Uansett er endringene for Aksjesparekonto og Investeringskonto inntil videre utsatt til 1/1-2019.