Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Olje og energi
Innlegg av: chris56 (01.11.17 16:09 ), lest 10007 ganger
Ticker: QEC
Endret: 01.11.17 16:22

QEC Noen av dere fortjener denne rapporten

Hei Godt folk,,
Jeg har blitt sendt en rapport som var konfidensiell fra Qec, men nå har jeg fått lov hos Jason å dele den,

Mvh Chris56

Hi

I thought you might find this report interesting.

Please keep confidential.

Thanks

Jason

Begin forwarded message:

> From: Thomas Korsdalen <thomas.korsdalen@arctic.com>
> Date: November 1, 2017 at 02:25:34 MDT
> To: Undisclosed recipients:;
> Subject: QEC - returning form the QOGA conference in Montreal
>

Mike Binnion, CEO of Questerre is the President of QOGA (Quebec Oil & Gas Association) and we participated at their annual conference beginning of the week.

On October 18th, just coming into this meeting of industry interests, a 35 day extension for comments to the draft regulations was announced. This could have been to allow more time amidst a period of municipal elections. It seems this is what initiated concerns over the possibility of stricter final regulations and even more important, a possible ban of fracking. This operation is essential in developing the huge Utica resource play in the St. Lawrence Lowlands.

The uncertainty may have escalated somewhat by the fact a new Minister of Energy and Natural Resources was just appointed. The previous Minster was promoted to head the Treasury as far as we understand. This reshuffling of positions in the Parliament comes in the aftermath of softer mid-period election result for the Liberal party. So even more, the highlight of the conference was the Monday lunch speech by the Minister of Energy and Natural Resources. Initially he spent much time discussing the new Energy Transition of Quebec, with the goal of significantly reducing emissions by 2030. This by means of energy efficiency and substituting use of oil with renewable energy and biodiesel. More use of natural gas will play an important role in this transition.

Economic and environmental benefits of developing energy resources locally followed thereafter. No specifics of the process of the new regulations were mentioned. However, relying on social acceptability for any activity was highlighted. The Minister does not think this is in place at this point, which also also Questerre fully agrees to and admits. Wherefore, this is exactly what they will be working on this after the regulations are in place. This is now expected to come into the new year due to the new deadline. The Minister shall have confirmed support of fracking if social acceptability is coming into place and new regulations are followed in a more private setting after the lunch. This is nothing else than Questerre has already communicated.

We think another two presentations was very well received and had a lot to offer in the progress towards local hydro carbon development in Quebec:

Youri Chassin, IEDM – Local Acceptability
A very clear distinction was made between the difference in the opinions presented by the media and the actual population. The fewer environmentalists screaming the loudest receive a lot more attention than the actual majority being in general positive to such progress. A study showing almost 60% in favor, 20% against, and 20% undecided was presented to support this case.

Jean-Luc Allard, SNC Lavalin – Clean Gas Opportunities
Gave a good presentation of the developments of new processes and use of technology to reduce emissions from the actual operations. This substantiated the focus on clean gas development Questerre is working hard towards. This will be crucial in reaching the above mentioned social acceptability.

In conclusion, we think Quebec and Questerre is still on the same way towards development of hydro carbons communicated over some time now. This will reduce dependency on imports and increase Provincial income. This will also support the new strategy Energy Transition of Quebec.

Best regards,

Thomas Korsdalen
thomas.korsdalen@arctic.com
Equity Sales

Dir
+47 21 01 32 27
Mob
+47 48 40 32 27
Tel
+47 21 01 31 00
www.arctic.com

Haakon VII´s gt 5
P.O. Box 1833 Vika, NO-0123 Oslo

Innlegg av: _IOX50_ (01.11.17 16:12 ), lest 6371 ganger

RE^1: Noen av dere fortjener denne rapporten

Hmmm.

Ok, takk !

Innlegg av: tuja (01.11.17 16:15 ), lest 6337 ganger

Tusen takk for den,chris56.

Dette er godt nok for meg:

" The Minister shall have confirmed support of fracking if social acceptability is coming into place and new regulations are followed in a more private setting after the lunch. This is nothing else than Questerre has already communicated."

:)
Innlegg av: _IOX50_ (01.11.17 16:17 ), lest 6293 ganger
Endret: 01.11.17 16:19

Vi merker oss datoen i dag :)

1 november 2017 bunnet endelig Questerre E. Corp. ut..

Satser på det

Innlegg av: tuja (01.11.17 16:19 ), lest 6265 ganger

chris56

Kanskje en ide å skrive QEC i headingen/trådstart. :)
Innlegg av: bankrot (01.11.17 23:18 ), lest 3331 ganger

RE^2: Noen av dere fortjener denne rapporten

For en tulling du er, gå og legg deg !
Innlegg av: harris73 (01.11.17 16:24 ), lest 6200 ganger

RE^1: QEC Noen av dere fortjener denne rapporten

Veldig vesentlig at alt ligger på sosial aksept. Som Moreau sa fritt oversatt til norsk, om folk i lokale områder vil ha utvinning, hvorfor skal regjeringen stoppe det.

Artic og Pas ligger altså inne med sine kursmål fortsatt.

Vi kan se bunnen i Qec. En pinefull ferd for mange. Men Pas har nevnt derisking og 14 kr som nytt kursmål etter 9.des. Det er noe å se frem til.
Innlegg av: Pick Up (01.11.17 16:30 ), lest 6085 ganger
Endret: 01.11.17 16:45

RE^2: QEC Noen av dere fortjener denne rapporten

Hva i all verden var så konfidensielt med denne? Jeg kan ikke se at den innholder fortrolig informasjon. Høyst merkelig at denne rapporten først ble neket publisert.
Innlegg av: aagot (01.11.17 16:29 ), lest 6087 ganger

Men kursen faller og faller, bare sprøyt alt sammen, i morgen ser vi 3 tallet.
Innlegg av: 2030kommer (01.11.17 16:30 ), lest 6100 ganger

A very clear distinction was made between the difference in the opinions presented by the media and the actual population.
Innlegg av: gunnarius (01.11.17 16:37 ), lest 5998 ganger
Endret: 01.11.17 16:39

Arctic sender til sine kunder og så blir troverdigheten max - gitt media som agerer offentlig kan bli ettergått, så skal en slik rapport fra Arctic overtyre alt annet - distribuert som konfidensiell. Blir den mer troverdig av den grunn?

Hva Le Devoir sine journalister og La Presse som undertegnede har kikket inn omtaler - gir for meg et greit bilde av hva som virkelig ble sagt på konferansen.

Dersom disse nyhetsformidlerne bedriver feilinformering, ville dette ha blitt tilbakevist og media kommet med dementier. Legg også merke til at anførselstegn ofte blir benyttet av journalister, da i hensikt å videreformidle direkte ordlyd. I tillegg videreformidles disse artiklene bl.a. på nettet, slik at de til slutt favner meget bredt. Var det skjellig grunn til mistanke om fusk og feilinformasjon, ville dette mest trolig ha blitt fanget opp underveis.

Men hittil har ingen jeg har sett og som publisert i media kommet med dementier.

At media kan være farget - helt klart - beror på hvilket mediehus og hvor snevert, jf. egeninteresse disse opererer.

Men kan være enig i at nå florerer det med ulik info og hva Moreau egentlig sa eller hva han egentlig mente.

Her kommer nok mer info fra regjeringen og fra Moreau, men jeg har fint liten tro på at den divergerer vesentlig fra hva journalistene til stede på konferansen har rapportert i sine artikler. Hva jeg egentlig tror er at saken (shale gas og fracking) kommer til å bli spisset. Men neppe i den retning Arctic insinuerer overfor sine kunder av profitthensyn.

Innlegg av: Axecapital (01.11.17 16:38 ), lest 5974 ganger

Jeg er pro QEC, men at denne skulle være konfidensiell synes jeg er veldig rart.. Dette er ikke akkurat innsideinformasjon. I tillegg er dette betraktinger fra Thomas Korsdalen i Arctic -- ikke fra selskapet.
Innlegg av: tuja (01.11.17 16:46 ), lest 5852 ganger

Ikke fra selskapet,men GODKJENT av Binnion og Jason, slik at chris56 fikk legge den ut. Dvs at Binna & co er i samsvar med teksten,og viktigheten av sosial aksept. De er godt i gang i områder der pilot skal startes opp, så dette går veien,selv om den har vært kronglete. Noen svinger til gjenstår sikkert,men det store bildet blir klarere for hver dag.
Innlegg av: Axecapital (01.11.17 16:48 ), lest 5831 ganger

Jeg er enig om at veien er kronglete og at det ordner seg til slutt. Men særlig sensitivt synes jeg ikke.
Innlegg av: Morty1234 (01.11.17 16:57 ), lest 5741 ganger

Dette er igjen en bekreftelse på det som har blitt sagt fra starten. Sitter personelig med par hundre k i tap nå men sitter ihvertfall til reguleringe er på plass(historisk dårlig timing fra min side den gangen her) tenker å kjøpe mer når ting roer seg litt. Til og med hvis du ikke har tro på Qec så er det en kanon trade i mine øyne om du kjøper mot slutten av nov og selger i jan
Innlegg av: gunnarius (01.11.17 17:10 ), lest 5609 ganger

Det blir veldig mye sosial aksept og "Clean Gas", så mye at folk synes glemme at CO2 er småtteri i forhold til metan i atmosfæren.

Nå er det riktignok et stykke frem om QEC i det hele tatt kommer til å produsere, men som del av Quebec regjeringens beslutningsgrunnlag vil metan tvinge seg frem som en faktor som må tas med ifm. hydrokarbonene, jf. særlig shale gas - fracking.

Å få kontroll på metanutslipp/korrektive tiltak kommer til å koste flesk.

Methane reduction: The oil industry wants flexibility

Posted on Tuesday October 31, 2017 at 4:58 am

The Canadian Association of Petroleum Producers (CAPP) calls for a flexible approach to regulate methane emissions from Alberta's oil and gas sites.

Alberta will soon be submitting a draft plan to limit emissions of this greenhouse gas. On Monday, CAPP presented its proposals to get the province to reduce methane emissions from the energy industry by 45% by 2025.

According to the group, the plan, which will cost $ 700 million over 8 years, will protect nearly 7,000 jobs and reinvest $ 710 million in the Alberta economy.

CAPP's plan revolves around increased investments in new technologies for measuring methane and leak detection. It calls on the government to be flexible on corporate reduction targets and not to impose too stringent rules on the industry.

According to Tim McMillan, the president of the Association, the fact that "no one calls into question the percentage reduction" means that the industry and the provinces are able to reach an agreement.

Plan ahead

Alberta has not yet released its proposal to reduce methane emissions, but Energy Minister Margaret McCuaig-Boyd said Monday that a draft would be released "in the coming days".

As part of the climate change plan, Alberta is committed to reducing methane emissions by 45% by 2025 from 2014 levels, the same target set by Justin Trudeau's government.

The oil industry has long argued that it should be allowed to first reduce methane emissions, the cheapest and the simplest, and then move to larger and heavier sources of pollutants to achieve its goals. in a profitable way.

According to 2014 data from Environment Canada, the oil and gas industry is the largest source of methane emissions in Canada, accounting for 44% of total emissions. The second largest contributor is agriculture with 26%.

For mer:

http://ici.radio-canada.ca/nouvelle/1064432/petrole-alberta-methane-gaz-effet-serre-oleoduc-energie

Innlegg av: elviira (01.11.17 16:59 ), lest 5700 ganger

Du tror det ja....ikke så sikker på at denne kommer tilbake.....
Innlegg av: krelish (01.11.17 17:04 ), lest 5638 ganger

Uansett en helt annen troverdighet i denne mailen enn det PU og Gunnarius spyr ut av negativitet. Alle skjønner jo at PU er short. Virker jo som han skriver innlegg om Qec 24/7 for tiden.

Vi har sett bunnen i dag ja, bare og laste opp i morgen.
Innlegg av: danm (01.11.17 17:09 ), lest 5597 ganger

The Minister shall have confirmed support of fracking if social acceptability is coming into place and new regulations are followed in a more private setting after the lunch. This is nothing else than Questerre has already communicated.

Det er det, jeg hele tiden har sagt, men det drukner i baissersnak. Håber snart folk vågner op og ser, at bill 106 ikke bare er tom snak.
Innlegg av: nopetter (01.11.17 17:10 ), lest 5590 ganger

HVIS selskapet får sosial aksept fra lokale politikere, da er vi akkurat like langt som tidligere. 9/12 står fortsatt ved lag
Innlegg av: Pick Up (01.11.17 17:19 ), lest 5487 ganger
Endret: 01.11.17 17:37

Nopetter
Meg bekjent kan ikke lokale politikere gi Qec
sosial aksept før reguleringene foreligger i sin endelige versjon. Dessuten er ikke Qecs sosiale aksept bare avhengig av lokale politikere.
Var ikke 9.12. Fake News, og at høringene skulle bli avsluttet før? Eller er også det Fake News?
Innlegg av: danm (01.11.17 17:14 ), lest 5544 ganger

Slet ikke. Vi ved at flere kommuner er klar til at lade industrien gå i gang. Derfor er det nu udelukkende op til industrien. Vi ser også, at befolkningen er med, 60% for.
Innlegg av: gunnarius (01.11.17 17:22 ), lest 5438 ganger

Nå har jeg vist til en meningsmåling foretatt i oktober 2016, som viser at 2/3 av Quebecs befolkning er i mot hydrokarbonene.

Kan legge den ut på nytt om det er ønskelig.

Ser at industrien viser til at 60% skal være pro - kan så noen da legge denne meningsmålingen ut her på forumet?

Innlegg av: Sector (01.11.17 17:31 ), lest 5358 ganger

Klart MB og Jason er positiv og har troen, det skulle jo bare mangle!

Realiteten er at det er lenge til 9 desember, at alt som kommer inn fra den lange høringsfristen skal jo også behandles. Hvor lanf tid tar det, de må jo behandle alt seriøst, og igjen TTT! Deretter skal man ved go for fracking innhentet sosial aksept. Hvor lang tid tar det, blir vel som en liten valgkamp kommnalt/regionalt...

Skulle alt gå i QEC sin favør tror jeg nå tidligst på pilot i 2019. Pengene kommer til å renne ut lenge ennå!

Limer inn denne fra livsal på en annen tråd, til info og ettertanke...

Det trenger vi / vær forsiktig nå, ikke uten grunn at hoffmegler Pateto i dag tok QEC ut av sin portefølje. Reaksjonen kursmessig lot ikke vente på seg....makan til opplegg!!
........
Innlegg av: livsal (01.11.17 15:31 ), lest 646 ganger

Ticker: QEC

RE^1: QEC Pareto oppjusterer kursmål

Beklager, men jeg har litt tungt for det. En del ting jeg ikke skjønner.
Vi er tilbake på kursnivå da bill 106 ble godkjent. Etterpå har vi hatt tre emisjoner. En på 3,0, en på 5,0
Og en på 5,70. Bortsett fra den 1. Som kom da bill 106 ble godkjent har det skjedd nada i selskapet, bortsett fra Twittermeldinger og forhøyede kursmål fra meglere.
Jordan, som er spådd en lysende fremtid er ennå på planleggingsstadiet. Gjenbrukskapslene er ikke prøvd i storskalaproduksjon . Men det fables allerede om svimlende produksjon.

Utviklingen i Quebec går meget sakte. Hørte allerede i vinter at reguleringene var straks klare. I andre Canadiske selskaper som også har store areal i Quebec rører kursen seg knapt.
De som har bevegelse er hovedsakelig selskaper som blir omtalt på HO.

Guidingen for Montney var 8 brønner gross dvs. 2 net.
i 2017. I første halvår ferdigstilte de 0,67 net hvorav en var påbegynte i 2016.
Håper at de kommer opp i 1300-1400 boed i Q3.

Hva er det disse 36 mill. Kanadierne ikke har skjønt, men som intelligensiaen på OSE ser.

Det er også påfallende at operatøren i Lowlands, som har ca. 65% av arealene ikke nevner dette med et ord.

Men i løpet av 2018 eller 2019 eller 2020 vil det nok bli formidabel produksjon der.
Har foresten lurt på om en kan få samordning med folketrygden.
Når kursen raser skylder en på tradere og shortermafiaen. Er det den samme mafiaen, som gjør at kursene fyker i været?

Innlegg av: tuja (01.11.17 17:40 ), lest 5264 ganger

Kun 6 handelsdager før kv.rapport. Når QEC og resten av energiselskapene i Canada har ventet 8 år på moratoriumets fall, så er folk helt crazy pga noen få uker. Blir helt matt i knærne av denne klagingen på tid. Det er da snart jul, og det er laaang tid til januar?????
Denne vinteren kan hele selskapet transformeres mtp verdiøkning, og sannsynligvis en het oppkjøpskandidat. Men, det er forferdelig lenge til januar. Eller???
Innlegg av: harris73 (01.11.17 17:41 ), lest 5247 ganger

Aksjemarkedet liker ikke usikkerhet og i den sammenheng er vel minister Moreau i særklasse. Han kommuniserte så vidt ulike syn på konferansen som i tillegg ble oversatt til engelsk med vekslende hell.

- Først å tekkes miljøvernere ved å si regjeringen kan stramme inn på reguleringen. kommentarer på fransk gikk her på at det er valgår i 2018 og Moreau hadde behov for å komme med tvetydighet igjen!

- likevel sier han at de står for reguleringen og vil ikke trekke den som miljøvernere krever.

- og at det er opp til ministeren å endelig godkjenne et løyve uansett

Om han har uttalt at han ikke er direkte imot hydraulisk fracking og at det er opptil lokal aksept, er det helt klart bedre.

Her må regulering på plass og så må de bare komme igang så raskt som mulig for å vise at moderne fracking er akseptabelt.

Men det merklige er at hele segmentet faller. Altai som også kan utnytte konvensjonell gass og olje m.fl. Selv om Minister gav et positivt signal her.

Dermed kan det se ut som at det er ventetiden som er problemet. Det er mange gode alternative aksjer som stiger og da selges de på kort sikt. Men så kommer investorene tilbake. Kanskje vi er på nivåer med bra risk/reward nå.
Innlegg av: Crazylimbs (01.11.17 17:42 ), lest 5237 ganger

Må dere slutte og si at bunnen er nådd og bare og kjøpe hele tida. Det er det ingen som veit. Jeg har QEC aksjer nå men ingen vits og anbefale folk og hamstre inn det de kan bare fordi du er nervøs over egne aksjer. Jeg var opptatt på jobb idag og så fallet for seint så da solgte jeg selvsagt ikke på bunn. Trenger ikke være einstein for og skjønne at man ikke burde selge på slutten idag men heller gjøre det på åpning. Hadde jo hatt svinaktig mange flere aksjer om jeg bare hadde solgt første 15 min og kjøpt mot slutten av dagen hver dag siste ukene! Virker som flere solgte på.bunn idag og det er synd!
Innlegg av: nopetter (01.11.17 17:46 ), lest 5202 ganger

Egentlig er jeg lei av dette canadiske rotet med manipulering og shortingen . Hvorfor blir ikke aksjonærlisten oppdatert mer. Jeg har sendt epost flere ganger
Innlegg av: kiza42 (01.11.17 20:57 ), lest 3980 ganger

Den blir oppdatert ifm. Q3
Innlegg av: Sector (01.11.17 17:46 ), lest 5215 ganger
Endret: 01.11.17 17:48

Tuja - jeg forventer ivertfall ingenting på q3 presentasjon.

Tror på blodrøde tall pga lav produksjon og lav oljepris - q3 er ingen trigger, snarere tverdt imot!

Kommer det nå fremover også en børs koreksjon, så ser vi QEC på 2-3 kroner igjen.

3 kroner tror jeg vi ser allerede før q3 presentasjon.....
Innlegg av: tuja (01.11.17 17:47 ), lest 5194 ganger

Bra risk-reward burde det absolutt være nå.
Har gjentatt x antall ganger at PK Orlen kjøpte lignende acres som Montney for 3,3kr omgjort i QEC-aksjer. Og da var oljeprisen 20usd pr fat lavere. Da er det bare å tenke hvilken pris Montney burde forsvare i dag. Det burde ligge langt over 3,3kr.

http://www.orlenupstream.ca/EN/Press/News/Pages/ORLEN-Upstream-Canada-Ltd-to-acquire-Kicking-Horse-Energy-Inc.aspx
Innlegg av: Stranger (01.11.17 17:52 ), lest 5173 ganger
Endret: 01.11.17 18:02

APGQ Annual Conference - Making social acceptability the challenge of developing our industry

"The annual conference of the APGQ was an opportunity to lay the foundations for the development of our industry that will meet the ambitious challenges of Quebec's prosperity and social acceptability." - Michael Binnion , President of the Petroleum Association and Quebec Gas Establishment (QOGA).

MONTREAL, Nov. 1, 2017 / CNW Telbec / - The 9th Annual QOGA Conference wrapped up yesterday after more than 200 people gathered at the Sheraton Center in Montreal. At the heart of the exchanges: the best ways to meet the challenge of social acceptability in order to develop the oil and gas industry in Quebec.

Again this year, our conference is the only one in Canada to integrate the entire industry value chain, from exploration to distribution through to extraction and refining. It is a unique forum where players from across the oil and gas sector come together to share and meet the challenges of this important industry. We are proud that Quebec is hosting such an event.

The QOGA was privileged to receive the Minister of Energy and Natural Resources, Pierre Moreau . He made a plea for the local exploitation of oil and gas, the exploitation being subject to severe conditions, the main one being social acceptability. Moreover, according to Minister Moreau, there is no social acceptability for hydraulic fracturing projects at this time. The oil and gas industry shares the same observation, acknowledges that the next step in its development is to obtain the social acceptability of the communities concerned and welcomes the openness of the minister and the government to oil and gas in Quebec.

Our industry as a whole remains convinced of the positive spin-offs of local oil and gas production in Quebec. Since the transition period between fossil fuels and renewable energies is just beginning, Québec will continue to consume oil and gas for a long time. Therefore, why not extract and consume our own energy resources, rather than buying them abroad? Quebeckers and their economy would not only be richer, but also proud to contribute to a healthier environment and increased security. The QOGA is pleased to see a real consensus around the local production of oil and gas among all members of civil society: industry members, government and citizens.

As Bill 106 is passed and its regulatory regime is about to be, the Association notes that the government's action plan has been respected. Now, we are looking forward to exploiting these resources in accordance with the conditions set by the Quebec government.

Our association will tirelessly pursue its work in favor of an advantageous redistribution of the profits and royalties for the local communities and the municipalities of Quebec. Revenue sharing is essential to build social acceptability and also to ensure that our industry's projects benefit first and foremost the communities where we work.

In addition, we reiterate our desire to implement projects where the presence of our industry is welcome. We strongly believe that Quebec production is the best option for Quebec's environment, people and economy. Our annual conference demonstrates this commitment and our commitment to achieving it.

About

http://www.newswire.ca/fr/news-releases/conference-annuelle-de-lapgq---faire-de-lacceptabilite-sociale-le-defi-du-developpement-de-notre-industrie-654459173.html
Innlegg av: Akmg (01.11.17 17:54 ), lest 5133 ganger
Endret: 01.11.17 17:55

Det er ikke rart at aksjen faller. Folk er rett og slett lei av kursen som faller hver eneste dag. Det finnes andre gode alternativer på Oslo børs. Alle ønsker raske penger. Da er det ikke rart at QEC går nedover. Men jeg har stor tro på en vending etter reguleringene blir vedtatt, mest sannsynlig i des.
Innlegg av: Prøv (01.11.17 18:06 ), lest 5024 ganger
Endret: 01.11.17 18:13

Trur nok d snur lenge før det. Mange som vil inn på disse nivåene og i god tid før reguleringen.oppsiden kan bli veldig stor her:)
Innlegg av: ULKEN (01.11.17 18:18 ), lest 4936 ganger
Endret: 01.11.17 18:20

Binnon twitrer :) Questerre CEO @mrbinnion 38s
Bon article sur le développement des hydrocarbures par Stephan Forget un conferencier du notre congres. #logique

plus.lapresse.ca/screens/51a2cf…

Questerre CEO @mrbinnion 8s
Great article by Stephan Forget as speaker at the QOGA conference. On balance media was positive for us.

plus.lapresse.ca/screens/51a2cf…
Innlegg av: Stevepick XL (01.11.17 18:19 ), lest 4925 ganger

Fritt fall, snart ny årsværste....hvor er du danm;))
Innlegg av: harris73 (01.11.17 18:23 ), lest 4880 ganger

Enig akmg. At en aksje faller og faller får en selvforsterkende effekt. Og enda mer da andre aksjer suser oppover.

Men nå har de store selskapene dradd lasset i tech og olje. SMB kommer nå frem mot jul og over nyttår.

Men nå har Altai, Junex og Questerre falt i det siste. Altai har vist konvensjonell olje gass på sine felt. Så da er det ikke fracking som er problemet men ventetiden. Repsol, Operatøren til Qec derimot har steget godt i det siste. Har doblet seg siden 2016 til nå. https://www.bloomberg.com/quote/REP:SM
Innlegg av: ULKEN (01.11.17 18:23 ), lest 4880 ganger

Det virker som Binnon er superbull nå. Questerre CEO @mrbinnion 47s
Another positive article in Quebec about progress towards developing oil and gas in Quebec #qec

newswire.ca/fr/news-releas…
Innlegg av: treider1 (01.11.17 18:23 ), lest 4905 ganger

Da blir det fracking i de områder som vil ha fracking. Akkurat slik QEC har sagt hele tiden.
Innlegg av: FrackingQec (01.11.17 18:41 ), lest 4749 ganger

Selskapet qec fremstår som søppel
Stay away sier nå jeg
Innlegg av: Akmg (01.11.17 18:38 ), lest 4770 ganger

@Crazylimbs. Tror det viktigste budskapet er å slutte å selge QEC med tap. STOP! Altfor mange frykter store tap. Hva skjer når alle velger å ta tapet. Ja, da synker kursen. Det man gjør i praksis er da å selge på bunn og kjøpe på topp. Det blir rett og slett for dumt.

Jeg kan ikke si med sikkerhet om aksjen vil gå opp eller ned i morgen. Men det jeg vet er at den kan ikke falle veldig mye nå. Den er oversolgt og har gått ned ca 40% siden toppen. Eneste grunn til panikk nå er vente tiden til reguleringene. Her er det bare å smøre med tålmodighet til 9 desember.

Innlegg av: Stevepick XL (01.11.17 18:46 ), lest 4702 ganger

Emisjon på 5,70 og nå 4,37. Samme mønster som februar. Er de som er med på emisjon i Qec stokk dumme. Jeg sa dette kom til å skje.. binna er en elendig leder og driter i dere. Nærmer seg årets dårligste kurs mens børsen og veldig mange aksjer går så det griner. Vi er ikke langt unna en korreksjon og da er snart mitt kursmål i havn 1,20
Innlegg av: Akmg (01.11.17 18:55 ), lest 4629 ganger

@Stevepick hahaha..det skal svært mye til før aksjen faller til ditt kursnivå på 1. Da kunne jeg også si 25 eller 30 kurs innen 2 måneder. Eneste grunn til aksjen har falt så mye er ventetiden til reguleringene samt andre muligheter på OSE. Folk gidder ikke å vente til des når de kan tjene på andre aksjer.
Innlegg av: Nano Rekyl (01.11.17 19:09 ), lest 4560 ganger

Limer inn denne:

Joe Maserati&#8207; @JMaserati 4m4 minutes ago

Mr. Binnion has said we will get social acceptability in Quebec! Pilot program will start in 2018! Quebec Gas Sector will perform well in 2018! Long

Lykke til!
Innlegg av: tuja (01.11.17 19:10 ), lest 4547 ganger

Stranger

God og informativ artikkel.
Blir bra dette. Og Binna er happy,tydeligvis.
Så må de bare spå dommedag de som har solgt. QEC skal snart få sin tid i solen. :)
Innlegg av: sheepman (01.11.17 19:17 ), lest 4503 ganger

Takk for at du legger ut Chris, men dette er vel i realiteten det samme som Pareto la ut i går... Og i dag tok altså pareto qec ut av anbefalingslista si! Skjønn det den som kan...

-Lykke til!
Innlegg av: OlaJon (01.11.17 19:23 ), lest 4458 ganger

Pirato på sitt beste. OSE er lekeplass hvor kriminelle får herje fritt.
Innlegg av: nopetter (01.11.17 19:23 ), lest 4457 ganger

Realitetene er at Binnion eller ledelsen ikke har kontroll på de politiske beslutningene. Det er satt en dato og den er urokkelig og dette er en gavepakke til shorterne.

Det jeg ikke kan skjønne er hvorfor aksjonærlisten ikke blir oppdatert.
Innlegg av: Anadrol (01.11.17 19:56 ), lest 4336 ganger

Montro om ikke shorten har krympa til 0,3% nå
Innlegg av: ULKEN (01.11.17 20:21 ), lest 4203 ganger

Når Pareto tar bort anbefalingen skal de laste billig. Enkelt og greit, sånn jobber proffene. Så får vi se om vendepunktet er her konferansen bør jo gi optimisme slik at kjøperne laster opp.
Innlegg av: Sector (01.11.17 20:22 ), lest 4209 ganger
Endret: 01.11.17 20:26

Sheepman - helt riktig observert, gjør at QEC nå ivertfall i det korte bilde fremstår pill råtten.

Hva må ikke de som gikk inn i emi på 5.70 tenke....PIRATO pumpet også i kjent stil opp kursen den dagen emi kom...

Trøsten / håpet er at dette kan bli bra på sikt, men da har 8 år blitt til 10, ref. 2019 og pilot test ferdig.
Innlegg av: sheepman (01.11.17 20:40 ), lest 4085 ganger

Ja det var litt underlig det med emisjonen.... - Meglere skal jo ikke vite om at det kommer en emisjon. Likevel ble jeg nedringt om at det nå var lurt å kjøpe i qec dagen før emisjonen... - jeg har jo vært med på dette før, så jeg holdt den klokelig i skinnet!

- Lykke til!
Innlegg av: nopetter (01.11.17 20:42 ), lest 4078 ganger

Selvfølgelig visste de om emisjonen. Den fikk den i fanget under PAS konferansen av Mr Binnion himself.
Innlegg av: tuja (01.11.17 21:02 ), lest 3955 ganger

Say no more:

Joe Maserati&#8207; @JMaserati 4m4 minutes ago

Mr. Binnion has said we will get social acceptability in Quebec! Pilot program will start in 2018! Quebec Gas Sector will perform well in 2018! Long

Her er det kjøp som gjelder. Belønningen ligger kun få uker unna. :)
Innlegg av: sheepman (01.11.17 21:17 ), lest 3882 ganger

Hvem er denne Maserati...? Har han ikke fått med seg at pilot antagelig ikke kommer før 2019?

Og en ting til, når vi snakker om Pareto: Når draften av reguleringene kom så antesiperte pareto at de ville høyne kursmålet med 3 til 6 kr når reguleringene ble vedtatt. Nå den 24 okt skriver pareto at de muligens vil øke kursmålet med 3 kr. De nevner ikke 6 kr med et ord. Er det flere av dere som har fått med dere dette???
Innlegg av: harris73 (01.11.17 21:40 ), lest 3760 ganger

Joe Maserati er en aktiv trader som var på konferansen i Montreal. Fint med info fra innsiden av miljøet. Han tok også opp hele talen til Moreau og har blitt mer positiv til utvinning i Quebec i etterkant.

Joe Maserati&#8207; @JMaserati 1h1 hour ago
More
In my opinion getting the social licenses from municipalities will be the easy part! Think about a township with under 1000 residents would want royalties. Would be a cash cow for the municipalities!! All it takes is one, then all munis will join together! Beneficial for Quebec

Joe og flere kjøper mer i Altai idag og mener det vender oppover igjen.

Joe Maserati&#8207; @JMaserati 26m26 minutes ago
More
Altai successfully tested it's 50 day moving average! $ati.v $ati.ca Equities never go straight up, people buy and sell along the way! I welcome the new shareholders who purchased the dip today! I'm a longterm investor who believes in the shallow natural gas production in Quebec
Innlegg av: livecnn (01.11.17 21:48 ), lest 3697 ganger

Joe Maserati&#8207;
@JMaserati

Any of my followers who are accredited investors or USA/European please DM me. Have an opportunity to invest in a private financing for Canadian energy company. Minimum 50k investment

https://twitter.com/JMaserati/status/925826274727116800
Innlegg av: Hektar (01.11.17 21:51 ), lest 3682 ganger
Endret: 01.11.17 22:03

"Minimum 50k investment"

What...? Skal han selge andeler i et offentlig notert firma nå eller? Forsøke å kvitte seg med minusaksjer til egen pris? Eller er det forsøk på ny emisjon gjennom Maserati?

Fy flate så stygt det her lukter akkurat nå.

Redigering: Anbefaler at noen kontakter vedkommende unsuspecting og får greie på akkurat hva dette omhandler. Om dere bryr dere om egen investering er det greit å få det klinkende klart hva i alle dager denne fyren TWITRER om i dette tilfellet, virker shady som f og ganske nærme grensa for hva som er lovlig.
Innlegg av: Morty1234 (02.11.17 00:17 ), lest 3231 ganger

Hvis man følger en kar man ikke kjenner på Twitter og tar alt han sier uten noen betenkeligheter som god fisk så har man kanskje litt problemer. Blir som når jeg får Mail om min onkel som akkurat døde brått i Nigeria og jeg har arvet 10mill. Det må jo være sant det kommer jo fra Internett! Har fint lite å gjøre med Qec dette. Syntes faktisk de trådene her var litt interessante tidligere men nå har det blitt så hysterisk her inne, noen skriker for at de taper penger noen skriker for at andre taper penger. Noen sier samme regla i dag skal vi opp i dag skal vi ned. Hadde vært artig å visst hva folk driver med siden de bruker så mye tid på er nettforum. Jeg er student så hvis dere er er i fast jobb er det her litt ekstremt haha tar en uke fri have fun boys And girls så talas med nok
Innlegg av: Pick Up (02.11.17 07:47 ), lest 2922 ganger
Endret: 02.11.17 08:02

Morty1234
Fornuftig. Det beste er å bivåne galskapen i all stillhet. Her blir bare haussere hørt! Uttalelser fra energi- og naturministeren som er hovedårsaken til det kraftige kursfallet, tolkes her som en vis mann leser bibelen. Et fåtall kjenner lusa på gangen og ser det politiske spillet som nå pågår.
Innlegg av: Stevepick XL (02.11.17 08:15 ), lest 2736 ganger

Klarer vi 3 tallet i dag eller må vi vente til i morra?
Innlegg av: _IOX50_ (02.11.17 08:37 ), lest 2605 ganger

Steve Pick & Pick Opp

Er dere smarte så dekker dere inn i dag.
Innlegg av: Stranger (02.11.17 08:39 ), lest 2597 ganger
Endret: 02.11.17 08:41

PU
Ministeren har haft et ben i begge lejre og har sagt at der skal være social accept før fracking og samtidigt sagt at hvis der er social accept vil regeringen ikke står i vejen. Så nu er det op til industrien at skabe den nødvendigt social accept. Det arbejder QEC på nu.
Jeg tror, at efter de har lavet pilot, vil de sælge Quebec-delen.
Innlegg av: Pick Up (02.11.17 08:59 ), lest 2336 ganger
Endret: 02.11.17 09:04

Stranger

Wait & See!

Viktigste spørsmål er hvilken betydning endelig versjon av reguleringene vil få for Qec!
Innlegg av: kenn123 (02.11.17 08:40 ), lest 2570 ganger

Iox50:

Ska du plukke nån aktier idag?

Du har mye penger du :-)
Innlegg av: _IOX50_ (02.11.17 08:44 ), lest 2524 ganger

Morn, kenn123
Er blakk som en kirkerotte nu.
Har ikke fem flate øre å handle for.
Alt ble brukt i går i denne. Pluss belånt over pipen.
Skal en ha mer må det selges Iox aksjer, men det er overhodet ikke aktuelt !
Innlegg av: aagot (02.11.17 08:54 ), lest 2407 ganger

Halverte QEC og kjøpte AKERBP Har alt tatt igjen tapet og med utbytte i sikte blir det en fin pluss.Kan ikke sitte med qec og tape penger til langt over jul.
Innlegg av: Crazylimbs (02.11.17 08:55 ), lest 2400 ganger

Folk som har mye penger/aksjer er vel sjeldent de som skryter av det på internett!
Innlegg av: oka004 (02.11.17 08:56 ), lest 2387 ganger

Nedgangen er en overreaksjon og baserer seg på flere forhold som er nevnt tidligere for den som har fulgt med. Hva er status i dag sammenlignet med når kursen var oppe i 9,35 intradag. Det spekuleres i at det settes en stopper for utvinning i Québec. Det brukes for det det er verdt og er det noe aksjemarkedet hater så er det frykt. QEC har flere andre ben å stå på, men dette går nok veien. Håper og tror at den bunner ut på dette nivået. Den som har vært med på veien ned hit må prøve å se fremover. Når det snur og markedet skjønnner det tror jeg oppturen kan blir rask. Lykke til alle tolmodige QEC-aksjonærer.
Innlegg av: OddHarker (02.11.17 09:15 ), lest 2256 ganger
Endret: 02.11.17 09:23

Det er ikke kommet noen egentlige nye opplysninger som ikke var kjent fra før. Ministeren har sagt at han ikke avviser evt. innskjerpelser av reguleringene; dette visste vi fra før, det er slike ting som er formålet med høringsperioden og det vi snakker om er først og fremst noen hundre meters ekstra avstand til visse ting, som ikke vil bety noe for QEC. Politikken når det gjelder fracking er den samme som den har vært hele det siste året, og passer godt med QECs strategi. Også Norge hevder å ha strenge lover og regler for sin oljeutvinning. Det er en fordel for QEC at regjeringen går forsiktig frem og «selger inn» dette hos befolkningen gjennom å gjøre det klart at det skal skje på en forsvarlig og velregulert måte.

Det er bare utsettelsen på litt over tredve dager og psykologi som er årsaken til at kursen henger litt nå, men det vil nok fort hente seg inn igjen når vi kommer nærmere endelige reguleringer.
Innlegg av: harris73 (02.11.17 09:25 ), lest 2138 ganger

Etter konferansen er det nå enklere å se detaljene.

Når man leser bill 106 m.m blir man veldig positiv til caset. Men vi må justere mye etter ministerens uttalelser.

Heldigvis er det ikke noe fracking ban. Da er ikke Qec verdt mer en Montney og resten, omtrent der vi er nå.

Det er altså opp til ministeren å bestemme et løyve og opp til lokale enheter. Så Qec kan oppnå lokal aksept og starte opp produksjon.

Qec går nok ikke i 30 eller 20 på Quebec. De kan ikke regne inn å kunne utnytte hele området. Men et realistisk kursmål er fortsatt 12-15 kroner. Pareto vil heve det til 14 etter reguleringen 9.des. Klart verdien av området øker. Særlig der det også er konvensjonell olje og gass muligetet, og det må undersøkes for hele St.Lawrence.

Ingen meglerhus har endret kursmål. Kanskje hjelper det at realiteten er kommet for en dag. Qec må nå jobbe hardt for sosial aksept, og det de kan oppnå er ren oppside herifra.
Innlegg av: Pick Up (02.11.17 09:48 ), lest 2053 ganger
Endret: 02.11.17 16:42

Det virker som hele gjengen har glemt 2030 Energy Policy. Det er ikke engang 13 år til 2030. Allerede nå har myndighetene startet forberedelsene til målene som skal innfris. Endelig versjon av reguleringene som er en av verdens strengeste, vil bli myndighetenes verktøykasse for å sette opp en terskel som er blant verdens høyeste.
Fracking vil bli tillatt. Ingen tvil om det. Det burde heller ikke være tvil om at tillatelser vil bli gitt i et begrenset omfang for å beskytte miljøet og ivareta kravet til sosial aksept. Hvorfor skulle myndighetene ellers legge opp til en verdens strengeste reguleringer!
Innlegg av: OddHarker (02.11.17 09:51 ), lest 2036 ganger
Endret: 02.11.17 09:54

Altså, QEC har jobbet kontinuerlig med sosial aksept i et tiår nå. QEC mener de har sosial aksept for å komme i gang med pilot i nær fremtid. QEC har også sagt mange ganger at de ikke vil drive på steder de ikke er ønsket. QEC har også en realistisk plan for hvordan de skal få lokalsamfunn med på laget. Så dette med sosial aksept har ikke endret seg utfra hva vi visste i fjor.

Når det gjelder hvor strengt det blir osv. så vil et ethvert utviklet land som sagt si at de har et strengt lovverk som hensyntar miljøet. Det er ingenting som er endret på det lov- og regulatoriske området bare fordi en minister sier at de har en streng regulering (etter at loven er vedtatt og forslaget til reguleringene ble lagt frem mange uker tidligere). Ingen har forventet noe annet.
Innlegg av: gunnarius (02.11.17 10:05 ), lest 1948 ganger

Ok, jeg bommet desember 2016 ifm. bill 106 og hurtigheten vedr. saksbehandlingen. Men så ble bill 106 klubbet ved en gag. Denne gag-hendelsen kommer ikke til å bli glemt av opposisjonen eller befolkningen inkl. the Antis.

Det blir hva man tror, men med hensyn til gag og bill 106 satser regjeringen høyt dersom den forserer behandlingen av de innkomne kommentarene etter høringsperioden for reguleringene.

Hva som skal kommenteres innen 9. desember:

The four draft regulations consist of more than 800 articles that require a thorough and comprehensive analysis from the various stakeholders. They raise a number of issues that challenge departments and agencies, businesses, citizens, various interest groups and, in particular, the municipal environment.

"It is in a perspective of consultation and collaboration with the municipalities that we are extending the pre-publication period to allow members of municipal councils, who will be elected on November 5, to be elected, and citizens who so wish, to vote. on these regulations. Municipalities are local governments that we have recognized and we will continue to work with them. This extension will give them enough time to comment, which I think is important considering the impact these regulations will have on citizens and future generations.

https://mern.gouv.qc.ca/hydrocarbures-pierre-moreau-prolonge-periode-de-prepublication-2017-10-19/

Følger myndighetene i Quebec samme system og behandling som SGEIS (tilsvarende reg. for New York), så skal hver enkelt klage/kommentar behandles separat.

Hva som skjedde var at miljøbevegelsen og the Antis kopierte hverandre og rent generelt produserte så mange kommentarer at EPA ble nødt til å oppbemanne. Tok en evighet å behandle, som selvfølgelig anti-folket visste ville trenere prosessen.

Nå får vi se hva som skjer i Quebec. Faktisk vet man ikke eksakt utfallet eller virkningen av nye folkevalgte i kommunene 5. november. Men at de trenger rimelig god tid for å behandle reguleringene, er innlysende. Befolkningen får også extra tid til å kommentere - gitt forlengelsen med 35 dager.

Hva Moreau har sagt, er at det ikke blir som å begynne på nytt ifm. reguleringene, men det kan bli endringer. Og enhver endring kommer til å kreve tid i systemet.

Det blir bare erfaring og logikk som legges til grunn fra min side, men har veldig liten tro på at man får de endelige reguleringene klubbet før det har gått flere måneder.

Derfor blir tiden fremover og desember viktig, for da får markedet høyst trolig vite mer om volumet av klager og tidsaspektet til myndighetene.

Egentlig burde alt ligge an til speed behandling, men gag nr. 2 kommer neppe regjeringen til å iverksette like før valget i 2018.

Her tror jeg faktisk at regjeringen gjør som guvernør Cuomo gjorde i NY, utsatte alt til etter valget. Ditto tror jeg regjeringen nå vil gjøre i Quebec, og da havner vi muligens til ultimo 2018 med de endelige reguleringene.

Om regjeringen virkelig samkjører valgkamp og shale gas (fracking) og hydrokarbonene i Quebec, så blir det mest sannsynlig vel vitende om at shale gas ikke er tema, dvs. allerede bestemt ikke skal finne sted i Quebec for å stagge befolkningen i valgkampen.

Rent generelt vil hydrokarbonene være en rød klut for sannsynligvis flertallet i Quebec. Og da gambler ikke regjeringen på de saker man vet vil medføre nederlag. Og en av disse er mest trolig shale gas (fracking), hvor Moreau allerede har proklamert at det ikke finnes sosial aksept for i Quebec. Ei heller kan forventes sosial akspet i en håndvending. I alle fall ikke før valget i Quebec i 2018.
Innlegg av: Pick Up (02.11.17 10:09 ), lest 1921 ganger
Endret: 02.11.17 10:28

Sitat OddHarker (02.11.17 09:51 ):

"QEC har jobbet kontinuerlig med sosial aksept i et tiår nå"

-------------------------------

At Qec har jobbet kontinuerlig med sosial aksept i 10 år nå, må være en vandrehistorie som går på HO. Men hvis dette virkelig stemmer, må de ha gjort en usedvanlig dårlig jobb.

"....,relying on social acceptability for any activity was highlighted. The Minister does not think this is in place at this point, which also also Questerre fully agrees to and admits"

(Der fikk jeg bruk for rapporten likevel, gitt)
Innlegg av: qestador (02.11.17 10:18 ), lest 1853 ganger

Bla blqa bla bla Bare møl .
Innlegg av: disippelen (02.11.17 10:21 ), lest 1822 ganger

#like qestador
Innlegg av: mann1969 (02.11.17 10:25 ), lest 1793 ganger

For min del rører jeg ikke denne aksjen før jeg ser 3 tallet. Og det ser ut som vi er der om et par dager, hvis jeg skal tippe.
Innlegg av: medicusskill (02.11.17 10:27 ), lest 1782 ganger

må da snu snart, falt fra 10kr denne nå..
Innlegg av: Stranger (02.11.17 10:40 ), lest 1701 ganger

Jeg tror dit og jeg tror dat..sådan kommer til at blive...og sådan kommer reguleringer til at se ud...sådan kommer til at gå i Quebec...kommer til ske det samme i Quebec som i NY.....jeg er Jesus...hold da kæft mand...sikke meget lort der bliver kastet ud i disse dage på HO. Jeg er da kun glad for aktien er gået ned, så har jeg fået mange flere aktier på dette niveau.
Innlegg av: tuja (02.11.17 10:42 ), lest 1686 ganger

BOOOM, inndekking?
Innlegg av: medicusskill (02.11.17 10:43 ), lest 1667 ganger

Noe på gang her nå =) ser fin ut
Innlegg av: Plomma (02.11.17 10:48 ), lest 1650 ganger

Tja... Nå ser det ut til det store nedsalget er over. Kan det bli en god dag for oss som sitter her og håper????
Innlegg av: harris73 (02.11.17 10:55 ), lest 1591 ganger

Flere liker å skrive mye om lite her!

De som tror på 3 kroner må jo også tro på fracking-ban. Har vi det nå? Nei. Ministeren lar det være opp til sosial aksept. Positivt for Qec. Moreau sier også regjeringen ikke vil hindre lokale enheter.

Blir reguleringen vedtatt. Ja. 9 des går høringsfristen ut. Loven er i teorien i kraft. Noe justeringer kommer, bl.a. avstand til elver m.m.

Etter vedtak vil verdiene som Qec sitter på få et skikkelig løft. Hvor mye som bokføres skal bli interessant å se.

Uansett resultat, kan store oljeselskap være interessert i kjempefeltet. De har god tid og kan bruke ny teknologi. Qec kan sikkert selg feltet. Verdien av gassen ligger der.

Nå må Qec sirkle seg inn på virkelige sweet spots og satse på utvinning og sosial aksept med royalty sharing der.

Hva som finnes generelt av sosial aksept i spørreundersøkelser er helt uinteressant! Her er det kun lokal aksept i sweet spots som gjelder. Ren oppside for Qec om det går i boks.
Innlegg av: Stranger (02.11.17 10:57 ), lest 1584 ganger

SB1M er short på over 1,2 mil aktier set fra 21-09-2017 - 01-11-2017. De måske prøver på at dække deres short. FEF har shoret med ca. lidt under 1. mill aktier. De er ikke begyndte at dække deres short endnu. Alle de store er short i aktien. Det bliver short squeeze, når panik i short lejeren vil brede sig.
Innlegg av: disippelen (02.11.17 11:06 ), lest 1544 ganger

Fint å høre fra deg, Plomma.
Innlegg av: hebbe (02.11.17 11:26 ), lest 1486 ganger
Endret: 02.11.17 11:32

Fikk følgende svar fra Jason rundt "social acceptability":
"This should be detailed in the final regulations.

The monitoring committees made up of people from local governments, industry etc will play an important role in communicating the level of social acceptability to the regulators that are approving the projects."

Jeg spurte også om hvordan "støtten" var før moratoriet ble innført:
"In 2010, when we were permitting a 3D seismic program for development of the St. Edouard/Lotbiniere area, we had very good support (http://www.marketwired.com/press-release/questerre-updates-activities-in-quebec-tsx-qec-1381174.htm). We are focusing on this area as well as others where there is industrial development (including users of natural gas) in the immediate area."

Er ellers enig i det flere skriver angående konferansen. Strengt tatt kom det ikke frem mye nytt. Jeg tror det blir endring på avstander til hvor man får borre, men tror ikke fracking blir utelatt. Da står vi igjen med "social acceptability" som blir veldig viktig.

Jeg var også inne i NEC og så hvordan det gikk i NY. Er enig i noe av det Gunnarius skriver angående trenering, men tror ikke det blir samme omfang som i NY. Synes også Gunnarius har en tendens til å overdramatisere litt :), men setter pris på innleggene!
Innlegg av: nopetter (02.11.17 11:38 ), lest 1435 ganger

stranger

det visste jeg uten å vite om det.men hvor har du disse opplysningene fra?
Innlegg av: danm (02.11.17 12:03 ), lest 1382 ganger

Hebbe, dette er en vigtig detalje:

Michael Binnion, President and Chief Executive Officer of Questerre, commented, "We had over 90% support from 449 land owners. If our reception in Saint-Édouard is a guide, once citizens are properly informed, people in the region are overwhelmingly in favour of shale gas development."
Innlegg av: Black Peter (02.11.17 12:41 ), lest 1338 ganger

Takk for poster på tråden og spesielt Chris56 og Hebbe,

Spørsmålet burde være snudd rundt til, hvordan skal vi ikke få aksept?

Alle, nettroll inkludert, vet at reguleringene er rett rundt hjørnet og sosial aksept er siste milepæl.

QEC har fra tidligere sosial aksept for pilotområder tilbake til 2010, den er logisk nok blitt sterkere med tiden. I tillegg fins områder der hvor det allerede er produksjon, altså sosial aksept er på plass allerede.

I første omgang handler det om pilotprosjektet, men på sikt vil det bli en mulighet for økonomisk dårlig stilte små samfunn med mye skog og lite innbyggere til å skape en fremtid, jobber og beholde butikken på hjørnet. Alle skal med og regjering i ryggen.

Ikke la dere lure av baisere og nettroll, de vil bare ha aksjene deres. Snart må de dekke inn, kjøp og hold!

Innlegg av: SinnaNecer'n (02.11.17 12:57 ), lest 1243 ganger

Logisk nok dette Black Peter. På den annen side er ministeren bortimot kategorisk motstander av fracking og Moreau hevder at det ikke er sosial aksept for shale gas og fracking i Quebec. Vi kan vel ikke se bort fra dette heller?
Innlegg av: danm (02.11.17 12:53 ), lest 1270 ganger

ja, baisserne har fortsat travlt, men lad shorterne blive klemt, don`t sell.
Innlegg av: Stranger (02.11.17 13:35 ), lest 1203 ganger

Bill 106 siger ikke nej til fracking i Lowland. Når det nu er blevet lov, så kan selv ministeren ikke arbejde mod loven, som han selv har været med til at vedtage. De kan regulere fracking-afstand til de forskellige steder, men de kan ikke sige ingen fracking. Da har regeringen sagt, at hvis der er social accept i et område, vil de ikke stå i vejen for det.
Innlegg av: Pick Up (02.11.17 15:25 ), lest 1073 ganger
Endret: 02.11.17 15:45

Stranger
Sikker på at du har dette klart for deg?
Energi- og naturministeren hadde neppe uttalt seg som han gjord hvis det stemmer det du skriver.

Sosial aksept? Her er mine tanker om sosial aksept:

Innlegg av: Pick Up (01.11.17 08:38 ), lest 1195 ganger

RE^2: QEC - We will win social acceptability," says QOGA
K
Nå som de fleste av oss er blitt enige om at sosial aksept vil bli målt ved regionale eller kommunale avstemninger, ser vi straks hvor komplekst og tidkrevende dette vil bli både for Binnion som skal sanke stemmer blant lokalbefolkningen og kommuner som skal organisere stemmegivningen. Som ved alle andre avstemninger vil resultatet være uvisst til siste slutt.
Innlegg av: qestador (02.11.17 15:47 ), lest 977 ganger

Ja jeg fortjener i hvert fall ikke denne tråden :-)

Det er bare tuuball alt sammen.
Innlegg av: Sector (02.11.17 15:51 ), lest 956 ganger

PU - se denne på egen tråd vedr sosial aksept. Var ivertfall betryggende for meg, viser at QEC har jobbet lenge og godt med dette. De er godt forberedt når reguleringen først går igjennom, skulle vel også bare mangle, man har jo hatt over 8 år på "å lodde stemningen" :-)
.....
Innlegg av: Sector (02.11.17 13:50 ), lest 830 ganger

Ticker: QEC

Endret: 02.11.17 15:46

QEC - MICHAEL BINNION OM 90% SOSIAL AKSEPT!

Kom over denne fra MB, som bør gjøre flere enn meg roligere mtp. sosial aksept og uforklarlig kursras den siste tiden! :-)
.............
Michael Binnion, President and Chief Executive Officer of Questerre, commented, "We had over 90% support from 449 land owners. If our reception in Saint-Édouard is a guide, once citizens are properly informed, people in the region are overwhelmingly in favour of shale gas development."

Innlegg av: Black Peter (02.11.17 16:01 ), lest 915 ganger
Endret: 02.11.17 16:03

Sinnanecern,

Fokuset nå er på reguleringene. Når disse er på plass får vi se hva enkelte faktisk mener og hva kommunene sier. Hvorfor skulle de være negative? En kommune er ikke det samme som en forsamling med sosialistisk ungdom.

Det er mange som ikke vil snakke om sosial aksept nå, fordi en vil ikke diskutere reguleringer i lys av at alt blir lov gitt sosial aksept. Det handler også om å være ydmyk. For å fracke må du ha sosial aksept, det betyr ikke at det blir vanskelig å få det. Mye politikk her..

At sosial aksept er hot tema her på forumet, er fordi dette er siste halmstrå for shorten og bytteklubben. I tillegg truer nettrollene med at det vil ta lang tid før pilot mm. så derfor må en selge aksjen, men det gjør jo ikke noe om det tar lang tid når man faktisk er long!?! Jeg kan altså ikke bare sitte i en aksje og vente på 200%+ avkastning?

Ting vil gå mye fortere når reguleringene er på plass. Aksjeprisen sier pilot i 2019 og produksjon i 2020, men det er et negativt case som jeg ikke har noe tro på.

Som trådstarter sier, er det allerede god aksept i Quebec og ministeren skal ikke bestemme dette selv, dog er han en politiker og jeg deler ikke din oppfattelse av hans syn rundt sosial aksept. Dette er bare tåkeprat til opposisjonen. Med opposisjon mener jeg her de som er mot fracking, som vi vil få i en eller annen scala - garantert! Det er jo uttalt!
Innlegg av: anderix (02.11.17 16:05 ), lest 904 ganger

Med andre ord, bare å laste opp med flere QEC aksjer. Dette kommer til å gå veien;-)
Innlegg av: Pick Up (02.11.17 16:23 ), lest 851 ganger
Endret: 02.11.17 16:27

Sector (02.11.17 15:51 ).

Det må være en vandrehistorie på HO at QEC har jobbet godt og lenge med sosial aksept.
Hvis du leser rapporten fra QOGA konferansen i Montreal, vil du se at selv QEC innrømmer at de ikke har sosial aksept.

> From: Thomas Korsdalen <thomas.korsdalen@arctic.com>
> Date: November 1, 2017 at 02:25:34 MDT
> To: Undisclosed recipients:;
> Subject: QEC - returning form the QOGA conference in Montreal

(Utdrag)

However, relying on social acceptability for any activity was highlighted. The Minister does not think this is in place at this point, which also also Questerre fully agrees to and admits.
Innlegg av: Pick Up (02.11.17 16:33 ), lest 797 ganger
Endret: 02.11.17 16:37

Som jeg skrev i et innlegg på tråden (Pick Up, 02.11.17 09:48 ), virker det som om hele gjengen her har glemt 2030 Energy Policy. Men det har øyensynlig ikke energi- og naturministeren.

Utdrag fra rapporten:

"Initially he spent much time discussing the new Energy Transition of Quebec, with the goal of significantly reducing emissions by 2030. This by means of energy efficiency and substituting use of oil with renewable energy and biodiesel. More use of natural gas will play an important role in this transition"
Innlegg av: disippelen (02.11.17 17:05 ), lest 668 ganger

Så slitsomt med ensidig negativ vinkling, positiv også for den saks skyld. Get a life, pick up.
Innlegg av: Stevepick XL (02.11.17 17:26 ), lest 562 ganger

Dagen i dag ble slik.....en fartsdump i nedoverbakke ;)
Innlegg av: Vuppz (02.11.17 17:26 ), lest 560 ganger

Don’t feed the trolls !
Innlegg av: Yzf R1 (02.11.17 17:31 ), lest 529 ganger

Trenger vel ikke d når vi har selveste Jørgen Moe med oss her.

Y
Innlegg av: Akmg (02.11.17 17:45 ), lest 490 ganger

Det var deilig å slippe mental tortur som QEC aksjonær i dag. La oss håpe vi kan få litt fred i morgen også(:
Innlegg av: Stevepick XL (02.11.17 17:54 ), lest 443 ganger

Emisjon er bra . Kursen var 6,- når emisjonen kom, nå 4,43...solid nedgang mao !
Innlegg av: Pick Up (02.11.17 17:20 ), lest 610 ganger
Endret: 02.11.17 17:31

disippelen (02.11.17 17:05)

Hvis du bare vil høre eventyr, finn deg en eventyrbok. Jeg gjør ikke annet enn å sitere fra rapporten.