Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Shipping
Innlegg av: W_Buffet (24.10.17 16:54 ), lest 11193 ganger
Ticker: AVANCE

AVANCE GAS - HVA NÅ?

Hei!

Jeg må si jeg ble overrasket når jeg så at carnegie halverte kursmålet til 25kr, og det uten noe som helst grunnlag! Spør du meg høres det ut som at de misbruker sin makt som meglerhus.

Ratene er i en veldig positiv trend, og historisk sett pleier de neste månedene å være «jubelmåneder» for lpg-aksjene.

Blir spennene å følge med :)
Innlegg av: Bingo123 (24.10.17 17:14 ), lest 7120 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Noen som vet årsaker til siste dagers nedgang utover det nye kursmålet til Carnegie
Innlegg av: firebird (24.10.17 17:24 ), lest 7082 ganger
Ticker: AVANCE
Endret: 24.10.17 21:16

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Innlegg av: BellesRives (24.10.17 22:15 ), lest 6769 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Jeg vet ikke. Jeg tviler sterkt på at Carnegie på noe måte har misbrukt sin posisjon.
Personlig ville jeg nok ikke verdsatt en aksje til mer enn siste emisjon på 18,30 med mindre de hadde tjent penger. Det har ikke AVANCE gjort. De har tapt dessverre tapt penger, mange kroner, nesten hver dag.
Blir AVANCE bra? Ja antagelig når det er solgt eller når JF eier 36%
Litt trist men allikevel totalt historieløst selskap.
Innlegg av: 3333 (24.10.17 22:44 ), lest 6707 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Markedssituasjonen framover er noe helt annet enn ved siste emisjon!

Verdivurderingen av selskapet blir noe helt annet enn for 1 år siden!

De aller fleste analytikerne spår høyere rater framover de neste årene med økte skipsverdier.

Levering av nye skip er lav for 2018 og 2019.

Oljeprisen er også høyere nå som stimulerer til økt utvinning av skifergass i USA.
Innlegg av: JahMason (24.10.17 23:08 ), lest 6651 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Ratene skal oppover og Avance er særdeles lavt priset i mine øyne. Holder oljeprisen seg stabilt mot 60usd blir det en fin reise de neste årene. Har Avance som en liten favoritt i 2018/2019, bak WRL :)
Innlegg av: djubet (25.10.17 09:40 ), lest 6480 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Nordea med ny oppdatering i dag:

"VLGCs: Rates have bottomed out
We expect Q3 to represent the trough
in the earnings cycle and spot rates to
improve, mainly as fleet growth is coming sharply down. However, China,
which needs more LPG as feedstoc
k for PDH plants and ethylene
production, will increase imports from th
e US, as there will be very limited
increases in exports from the Middle East, thus boosting demand and rates."
Innlegg av: sognoksen (25.10.17 10:04 ), lest 6431 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

CAR nedgraderer Lpg aksjer for et par dager siden hvem er største kjøper Bw i dag .
Det er fan meg bare kjeltringer i disse meglerhusa
Innlegg av: 3333 (25.10.17 10:43 ), lest 6359 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Det er Pareto som er største bidragsyter til å holde kursen nede. De er største nettoselger de siste 3 månedene og også den siste måneden.
Innlegg av: MarcusAurelius (25.10.17 11:18 ), lest 6316 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Aksjen er der den var for nøyaktig et år siden. Opplevde en voldsom prisstigning i desember og januar. Satser på at dette gjentar seg.

https://www.nordnet.no/mux/web/marknaden/aktiehemsidan/index.html?identifier=1300995&marketid=15
Innlegg av: Sonatrach (25.10.17 11:50 ), lest 6269 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Carnegie har endelig tatt til fornuft. Andre analytikere burde følge etter.

At skrellet gikk fra 45-25 betyr bare at de har sovet i timen en stund.
Innlegg av: sognoksen (25.10.17 12:07 ), lest 6204 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Ja tok til fornuft enig , jeg kjøper no i dag så for vi se
Innlegg av: 3333 (25.10.17 13:24 ), lest 6134 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Jeg gir Carnegia terningkast 1 for sin analyse!
Innlegg av: tapogvinn (25.10.17 13:37 ), lest 6116 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Er det noe som faktisk har lest analysen?

Kursmålet på 50 kr viste seg å være skivebom. Fremtiden får vise om de er like udyktige i forhold til det nye kursmålet.



Innlegg av: really (25.10.17 14:00 ), lest 6071 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

TS, antagelig har analytikerne begynt å jobbe med LPG shipping og funnet ut det som alle kan se, at flåten er større enn den bør være for å få gode rater, og enda mer skal leveres i år. Det vil ta tid å få ned overkapasiteten og markedet priser disse selskapene riktig. Carnegie peker på et visst potensiale som kan være riktig om ratene nå er i ferd med å bunne ut.

Og anbefalingene går til de beste kundene før de publiseres..
Innlegg av: Superoptimist (25.10.17 15:33 ), lest 5985 ganger
Ticker: AVANCE

RE^2: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Naturligvis. Gamblernes rottereir.
Innlegg av: sognoksen (25.10.17 16:14 ), lest 5907 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Dorian Lpg er no opp 4% i USA er vist noen som har tro på denne flåten
Innlegg av: desirata (25.10.17 17:26 ), lest 5818 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

ifølge siste tids kontraheringer, så har VLGC nybygg priser fallt med $10m. Når attpåtil Avance sine skip er bygget i Kina, så bidrar det negativt. Tenker en $10m x 12 skip så er det nesten NOK 1 mia. Minner på at marketcap er 1,2 mia. Så en kan gjøre diverse math her vedr nedskrivninger. BWLPG vil selvsagt også bli rammet.
Innlegg av: hill (25.10.17 17:52 ), lest 5781 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?


CAR handlet ikke i AVANCE idag,
men var 3. største nettohandler i BWLPG !

Her er ting som normalt, når det gjelder det som blir sagt og det som blir gjort ;)

Innlegg av: 3333 (25.10.17 18:24 ), lest 5721 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Ratene videre opp med 25% denne uken ifølge Fearnleys.

I West ligger ratene på 23-24 000 USD pr dag. Ratene er på vei videre opp!

BLPG indexen vil komme opp i 30's denne uken og den er 5 måneder siden sist den var så høy.

De fleste markedsaktører trodde ikke det ville skje før i 2018, men skipseierne er strålende fornøyd at det skjer nå!!!
Innlegg av: Varsom (25.10.17 18:25 ), lest 5721 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Her er det mange som ønsker seg billig inngang skjønner jeg... Lpg markedet står rett foran høysesong og 2018 er året ratene skal begynne å virkelig stige. Altså vi er i 2018 om ca 2 mnd. I tillegg er kursen helt nede på støttenivået akkurat der den lå i fjor. Er vell best å begynne å laste før toget går igjen, slik vi har sett det så mange ganger før.
Innlegg av: djubet (25.10.17 18:30 ), lest 5702 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

3333, det du refererer til er fra forrige ukes oppdatering, uke 42. Fearnley har ikke publisert for uke 43 ennå. Rart, siden den bruker å bli publisert rundt klokken 17.
Innlegg av: sognoksen (25.10.17 18:33 ), lest 5696 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

CAR negraderte Avance fra 40 til25 og Bwlpg fra 50 til 35kr og så kjøper de Bw et par dager etter på det er vel litt merkelig
Innlegg av: 3333 (25.10.17 18:40 ), lest 5681 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Beklager! Så bare rapporter til og med uke 41, men så dukket uke 42 opp og så trodde jeg at rapporten var for denne uken. Rart at uke 43 ikke har kommet ennå.
Innlegg av: delta (25.10.17 18:46 ), lest 5666 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

sognoksen (25.10.17 18:33 )
Så du antar at CAR ikke handler for sine kunder, men bare driver handel på egen bok i aksjen.... Kundene til CAR står fritt til å kjøpe og selge aksjen gjennom CAR uavhengig av hva CARs shippinganalytiker finner på.
Innlegg av: 3333 (25.10.17 18:51 ), lest 5658 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Rapporten fra Fearnleys for uke 43 kom nå. Ratene svakt ned. Det ble ikke like bra som Fearnleys sa forrige uke.

The VLGC market has maintained the positive momentum in the West with a handful of concluded fixtures at rates in the mid/low USD 60’s basis Houston/Chiba via Panama off December dates. More December loadings are expected to be covered going forward. The east of Suez market has been relatively quiet so far this week. Rates on the concluded fixtures are hoovering around USD 30-31,50 level.
Innlegg av: sognoksen (25.10.17 19:22 ), lest 5605 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Ja der har du helt rett kundene gjør som de vil ,når de har fått aksjene til og stupe først .det var vel det som var meningen få kursen ned for og kjøpe til kundene sine eller hva tror du ,smarte folk de meglerne sånn driver de butikk kunden selger først og kjøper etter kurs fallet ,vinn vinn kaller jeg det..

Innlegg av: delta (25.10.17 20:17 ), lest 5545 ganger
Ticker: AVANCE
Endret: 25.10.17 20:36

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

sognoksen (25.10.17 19:22 )
Så det er CAR som styrer aksjekursen.... Pareto var i går ute med en bullish oppdatering på LPG shipping. Bl.a. sier de:
* Økning i LPG eksport fra USA hittil i år vs. i fjor tilsvarer ekstraetterspørsel etter 15 VLGC
* Kvartalvise leveringer av nybygde VLGC var ca. 15 stk i snitt for kvartalene Q3'15-Q2'16, ca. 6 stk pr. kvartal f.o.m. Q3'16 og t.o.m. Q1'18. Det ventes ingen leveringer av nybygde VLGC i Q2'18 og Q3'18. Deretter 2 stk i Q4'18, 6 i Q1'19 og ca. 2 pr. kvartal resten av 2019.
* Eksportøkning av LPG fra USA til Asia er ventet å være driver i etterspørselsvekst etter LPG skip de neste par årene.

* Pareto venter sterkere vekst i etterspørselen etter LPG skip enn vekst i flåtekapasitet de neste par årene og snittrate USD 25k/dag i 2018 og USD 30k/dag i 2019. I det kortere bildet sier de at BWLPG nylig har inngått 3 mnd kontrakt på USD 19k/dag. Spot ligger i øyeblikket rundt USD 18k/dag etter å ha vært nede i årslaveste på USD 5,5k/dag i august.
* BWLPG and AVANCE trade well below replacement cost..
…with no dillution risk as we see it now. Rates going up, much like last year…
Current quote: USD 67m per LPG vessel, "distressed quote": USD 60m per LPG vessel
Parity EPS (30k/day) of NOK 5.4 in AVANCE and NOK 8.2 in BWLPG
* Kursmål: BWLPG NOK 51, AVANCE NOK 37


Nordea er ute med en sektoroppdatering for shipping i dag. Om Avance sier de bl.a.:

Trough earnings
We reduce our forecast realised rate for Q3 and expect the period to
represent the trough in the current down-cycle. In Q4, spot rates have
improved, although they remain below cash breakeven. We expect spot
rates to continue improving and maintain our investment case that there
will be a turnaround in the VLGC market in 2018. The US will continue
to increase exports, and Asia – primarily China – will expand its US
market share at the same time as fleet growth falls to very low levels.
We reiterate our Buy recommendation with an unchanged, multiplebased
target price of NOK 46.

We calculate a NAV per share of NOK 38.9, up from NOK 38.4 previously
(see our company update from 27 September).

We assume a resale value of USD 70-71m (basis: South Korea-built and
unchanged) and a 10% discount for Chinese-built VLGCs (USD ~64m).
We adjust for depreciation (USD 40m) and one-year operating cash flow
of USD 13m to arrive at a one-year forward NAV of NOK 35.6 per share,
basically unchanged from NOK 35.4. Our NAV is further supported by
implied rates of USD ~24,000 per day per vessel throughout the life of the
fleet, which is about USD 11,000 below our 2018E spot rate average.
Based on our 2018 estimates, however, the stock is valued at an EV/
EBITDA of 5.3x, compared with a peer group median of about 10.5x.

Nordea har høyest kursmål av samtlige analytikere, og kursmålene til Nordea er multippelbaserte og ikke utledet av NAV.
Kursmål for Avance: NOK 46, for BWLPG NOK 74.

Nordea venter spotrater i snitt på USD 35k/dag både for 2018 (med kvartalsvis fordeling Q1'18: 15k/dag, Q2'18: 35k/dag, Q3'18: 50k/dag, Q4'18: USD 40k/dag) og 2019.





Innlegg av: sognoksen (25.10.17 20:40 ), lest 5456 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Takk for den delta ,vi for bare håpe at ikke hele børsen går i dass de neste ukene .
Da er vel ikke shipping det beste og sitte med
Innlegg av: 3333 (25.10.17 21:44 ), lest 5360 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Veldig bra at Pareto har blitt positive!

De har vært den største bidragsyteren til å holde kursen nede ved å være største nettoselger de siste 3 månedene samt den siste måneden.
Innlegg av: delta (25.10.17 21:59 ), lest 5331 ganger
Ticker: AVANCE
Endret: 25.10.17 22:00

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

3333 (25.10.17 21:44 )
Pareto oppgraderte BWLPG fra HOLD til BUY og nåværende kursmål USD 6,40 den 12. mars. Avance har Pareto hatt BUY på i enda lenger tid enn BWLPG.
Innlegg av: hill (25.10.17 22:12 ), lest 5313 ganger
Ticker: AVANCE
Endret: 25.10.17 22:13

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Var en her på tråden som nevnte at CAR's sine kunder står fritt til å gjøre som de selv ville, selv om det kom dystre spådommer fra selskapets analytikere.

Det var nettopp det som var tilfelle idag. Ingen salg, hverken i AVANSE eller BWLPG.
Mens i BWLPG var det kun kjøp og null salg.

Er det ikke pussig, at ikke engang CAR's sine egne kunder, lytter til selskapets analytikere?

Innlegg av: Varsom (26.10.17 11:33 ), lest 5086 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Investtech kommer i dag med salgsanbefaling. Blir jo bare værre og værre dette.
Innlegg av: Brande_n (26.10.17 11:56 ), lest 5028 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

All misnøye kan tyde på at den siste pessimist er på vei ut døren.
Innlegg av: Bingo123 (26.10.17 11:58 ), lest 5022 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Hvilket selskap står best gjennom nedturen, Avance eller Bwlpg ? Er det overhodet noe fare for at Avance kan gå konkurs?
Innlegg av: sognoksen (26.10.17 12:01 ), lest 5018 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Tror mer på kjøp i dag ,var vel nede på 19;50 på det laveste i sommer .
Innlegg av: djubet (26.10.17 12:14 ), lest 4973 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Jeg tar det fint med ro. Dette er bare kortsiktig støy. Carnegie er en av de store meglerhusene, så ikke rart folk sitter litt på salgsknappen. MEN, det folk glemmer er at Carnegie har jo faktisk ikke nedgradert aksjen til selg, og kursmålet er tross alt 25% over dagens kurs. Jeg synes ikke det er så rart at de ber kundene sine om å avvente til man ser faktiske økning i raten.

Når det er sagt, så sies det at Avance Gas skal klare seg til andre halvdel av 2019 med gjennomsnitt rater på 10.000 dollar.

Innlegg av: Titleist (26.10.17 12:28 ), lest 4959 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Bingo 123.

Tidligere har man snakket om at det er lavere risiko i BWLPG enn i Avance.

Nå er situasjonen en annen;

BWLPG har kjøpt opp Aurora og brukt mye cash på det. Avance har hentet penger og har "revolving-kreditt" i bakhånd. Avance har en veldig betryggende cash-situasjon nå.

I tillegg ser slutten av 2017 ut til å utvikle seg sterkere enn man tidligere fryktet. Altså "brenner" Avance (og BWLPG) nå mindre cash enn man tidligere trodde / fryktet. Hvis den positive utviklingen fortsetter ut i 2018 blir dette veldig bra.

2019 er de fleste enige om at vil bli mye bedre enn dagens markedssituasjon.

Hele caset koker ned til om man tror selskapene kan sitte igjennom til slutten av 2018 og starten av 2019, uten å få likviditetsproblemer.

Det ser ut til å gå veldig bra for både Avance og BWLPG, men jeg tror altså at Avance er bedre rustet..
Innlegg av: J.T. (26.10.17 14:31 ), lest 4831 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Da er småsparerne ristet ut på stoploss under 20,- og oppgangen kan begynne?
Innlegg av: djubet (26.10.17 14:40 ), lest 4799 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Tviler på shorterne sitter mye under 20 kr, så aksjen får vel støtte av de etterhvert. Lite salg av de store utenlandske meglerhusene i dag, for første gang på lenge. Salgslisten toppes av Nordnet, Danske Bank og Sparebank 1.
Innlegg av: sognoksen (26.10.17 14:44 ), lest 4789 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Avance og Bw i+ Er glad jeg kjøpte meir i dag og få kjøpt Avance under 20 trodde jeg ikke var mulig når børsen er på toppnivå
Innlegg av: Titleist (26.10.17 14:54 ), lest 4769 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Riktig som det er bemerket over.

De har klart å riste ut aksjer for ca 1,5 MNOK fra Nordnet-kunder her nede. Sikkert mye belåning og stoploss.

Det er trist å se, for nå skal ikke aksjen selges, men kjøpes.

Amatørene taper og de store meglerhusene styrer dette slik de ønsker..
Innlegg av: Superoptimist (26.10.17 16:50 ), lest 4651 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Litt utenom Avance, men finner ikke Forum for dette.
Ser av meglerandelene at de samme meglerne, ofte MLI og MSI, dag etter dag kjøper andeler til høyere pris enn de selger til. De kan da ikke være helt idioter selv om de er påvirket av milliardstyrte datamaskiner?
For meg, om du stadig vekk kjøper til snittpris høyere enn det du selger til, ja da går "det rette vest".
Men det ser for meg ut som om det "preller av på gåsa!"
Innlegg av: Titleist (26.10.17 17:03 ), lest 4626 ganger
Ticker: AVANCE
Endret: 26.10.17 17:04

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Superoptimist:

Eksempel:

Hvis du er short for ca 100 MNOK kr i Avance, og bruker noen 100K kr hver dag for å presse kursen ned. Tror du at det totalt sett gir tap eller gevinst?

Med andre ord: Hvis du presser kursen fra 23
til 20 kr, så har du tjent 12 MNOK om du lå short med 4 mill aksjer.. Da tåler du å tape noen "småpenger" hver dag.

Utfordringen til de som Shorter er å få tak i aksjer her nede uten å presse kursen opp igjen. Derfor er det kjærkomment (for de som skal dekke seg inn) at enkelte gir opp og selger, tvangsselges eller ryker på stoplosss... Pass på å ikke være en av disse..
Innlegg av: Bingo123 (26.10.17 17:40 ), lest 4558 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Takk for svar. Beholder fordeling 70% Avance og 30% BWLPG
Innlegg av: oil-invest (26.10.17 18:22 ), lest 4504 ganger
Ticker: AVANCE
Endret: 26.10.17 18:23

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Fikk en god inngang på 21,50 tenkte jeg, men vurderer faktisk å kjøpe mer nå, men er redd for å bli overeksponert, selv om dette er en aksje som har penger til drift en god stund til. Prognoser for rater på disse skipene er heller ikke så grusomt det er faktisk stipulert overskudd allerede i starten av 2018 og er det i skrivende stund allerede for flere selskaper.
Innlegg av: BellesRives (26.10.17 19:15 ), lest 4426 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Vitol bekreftet de 2 første opsjonene på sin 2+2+2+2 VLGC serie fra HHI, Korea, som ble signert juli i år.
Disse skipene blir levert 2019.
De får da leveringer mars, mai, juni og august 2019.
Så langt har Vitol da gjort 4 skip i denne serien og det er vel sannsynlig at de kommer til å gjøre alle 8 skip.
Dette er ikke godt nytt i et allerede presset marked.
Innlegg av: Titleist (26.10.17 20:26 ), lest 4339 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Belles R.

Vitol er vel ikke amatører og det sier vel noe om at de har tro på markedet. Om de hadde avstått kunne det også vært tolket negativt.

Vitol betaler 75-80 MUSD pr skip og disse tilsvarer vel omtrent de nye skipene til Avance.

Gang opp opp denne prisen med Avances antall skip og trekk fra gjelden, så får du vel en verdi rundt 70 kr i Avance tenker jeg..

Verftet planlegger å starte leveringene til Vitol i første halvdel 2019. Vitol opererer fra før en flåte på 17 LPG-skip, samt seks stykker inkludert en VLGC, på time charter. Totalt opererer Vitol 250 skip innen forskjellige segmenter. 

Belles Rives sier selg Avance på 20 kr, jeg sier kjøp! La oss se om et års tid, hva som ble det lureste..
Innlegg av: BellesRives (26.10.17 20:54 ), lest 4297 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Titleist - Du har rett, Vitol er ikke amatører. Tvert imot. Om det ville blitt oppfattet negativt å ikke ta videre opsjoner er jeg ikke sikker på men det vil garantert bli oppfattet svert negativt om de bruker USD 600 mio i et marked som ikke er eller blir friskmeldt ved levering i 2019.
Jeg tror vi har et sundere VLGC marked i 2020.
Jeg tror du misforstår meg rent generelt. Jeg ønsker ikke VLGC markedet nedenom, tvert imot.
Jeg har kun advart mot den kontraherings lysten som var og antall nybygg som kom.
AVANCE overlever godt men jeg frykter nok en stor emisjon første halvår neste år. Jeg er ikke et sekund i tvil om at dette også blir et JF selskap med rundt 36% eierskap.
På et eller annet tidspunkt blir dette bra. Jeg er kjøper på et sted mellom 14 og 18 kroner selv om jeg mener dette også er litt dyrt i dag.
Jeg kjøper ikke over siste emisjons kurs 18,30.
Da får heller toget gå.
Innlegg av: Titleist (26.10.17 22:11 ), lest 4202 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Greit nok BR.

Forskjellen på ditt og mitt syn, er at jeg tror Avance klarer seg fint uten emisjon.

På dagens ratenivå hverken brenner eller generer Avance cash. (Cashnøytralt nivå)

Da er jeg mer bekymret for BWLPG, som svidde mye cash ved kjøp av Aurora.

Forstår at vi nærmer oss inngangsnivået ditt BR.

Kjedelig (for deg) om aksjen dobler seg herfra fordi du var «gniten» på den siste kronen.

Om bunnen er 20, 19 eller 18, aner jeg ikke.

Det kommer mer an på hvor mye motstand robotene får..
Innlegg av: BellesRives (26.10.17 22:37 ), lest 4147 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Titleist - Dersom markedet holder seg som nå har du rett.
Jeg forstår godt din bekymring for BWLPG og Aurora oppkjøpet.
Men hva om CEO, AVANCE, hadde fått til oppkjøpet av Aurora mid november -15?
Da hadde AVANCE vært over og ut for lengst selv med en aksjekurs på 104 kroner i bytte mot 60 kroner i Aurora.
Ja jeg vet det er kjipt å holde igjen en, to, tre kroner...men ingen hast for meg da jeg tror rett pris er ca 14 kroner.
Men man vet aldri hvor haren hopper Titleist...
Innlegg av: firebird (26.10.17 23:02 ), lest 4086 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Bw lpg ser ut til å time oppturen bra med nye skip og står godt rustet for fremtiden




Nytt VLGC-skip levert BW LPG
Av Skipsrevyen - okt 24, 2016


Gassrederiet BW LPG kunne i dag melde at de har tatt levering av «BW Magellan».

«BW Magellan» er det første av fire store tankskip (VLGC) i nybyggingsprogrammet ved det koreanske verftet Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering.

Flåten til rederiet som er oppført i Oslo Børs’ shipping indeks teller dermed 42 fartøy, hvorav 37 faller inn under kategorien VLGC.

BW LPG har ytterligere fem VLGC-nybygg under konstruksjon.
Innlegg av: desirata (27.10.17 05:05 ), lest 3992 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Det er et under at ikke Christian Andersen har fått sparken enda. Total mislykket oppbygging av et rederi. Bestiller et dusin båter i en markedsoppgang og sikrer seg ikke kontrakt på noen av dei. Hadde han fått 3-5 års kontrakter på ex halve flåten, kunne Avance vært godt stillet idag. Attpåtil kommer han fra Bergesen ! som er kjent for sikring.

Vet ikke hvorfor Stolt og JF holder på han.
Innlegg av: tapogvinn (27.10.17 07:35 ), lest 3930 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Kanskje den viktigste grunnen for å eventuelt velge Bwlpg fremfor Avance er ledelsen som fremstår som langt dyktigere.



Innlegg av: W_Buffet (27.10.17 11:59 ), lest 3757 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Dere må huske at det blir forsent å kjøpe aksjen når ratene allerede har begynt å stige. Da har markedet priset aksjen på nytt for lenge siden. En inngang rundt dagens nivåer mener jeg personlig er svært bra.
Tror aksjen kan bli veldig bra ifra desember og utover. Høysesongen for LPG har startet og ratene som har vært på bunnivå har begynt å ta seg opp igjen (langt igjen å gå).

Historisk sett har slutten av november og desember vært gode måneder for LPG aksjene. Dersom historien gjentar seg, noe som den ofte gjør, så skal vi ikke se bortifra en kurseksplosjon i LPG i nærmeste fremtid.

Innlegg av: Titleist (27.10.17 15:49 ), lest 3640 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Hei igjen BR.

Jeg snakket med en analytiker i dag.
Han sa at de største pessimistene, frykter emisjon i 2019. Han mente at ratene måtte ligge på 7-8.000 pr dag i snitt frem til 2019, før at emisjon skulle bli nødvendig da.

Emisjon i første halvår av 2018 er det ingen som tror på. (Kanskje bortsett fra deg!)

Med dagens prising av aksjene (BW og Avance) er det nok priset inn et kortsiktig ratefall.

Analytiker bekreftet at Avance er "cash-nøytral" med dagens rater.
Innlegg av: Tændis (27.10.17 17:47 ), lest 3517 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

DNM forøvrig med oppdatering på LPG og Avance idag og oppdatert TP 28 kr (ratene litt forsinket, men på vei)
Innlegg av: delta (27.10.17 18:38 ), lest 3460 ganger
Ticker: AVANCE
Endret: 27.10.17 18:54

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

DnB Markets nedgraderte i dag Dorian til Hold fra Buy og kursmålet til USD 7,90 fra USD 11 da de ikke venter reprising før likviditetssituasjonen forbedres gitt DnBs rateprognoser framover.

DnB opprettholder i dag Buy på BWLPG og AVANCE, men tok ned kursmålene til hhv. NOK 44 (fra 49) og NOK 28 (fra 34) på basis av reduksjon i forventning til snittrater i årene framover for VLGC, til USD 21k/dag i 2018 (fra 29k), USD 31k/dag i 2019 (fra 35) og forutsetter USD 36k/dag for 2020.

DnB mener Avance har tilstrekkelig likviditet til Q3'19 selv om vi skulle få en repetisjon av 2009 (med snittrate ca. USD 10k/dag), noe de mener er lite sannsynlig.
I et potensielt stresscenarium for BWLPG med USD 10k/dag vil kontantbeholdningen falle under USD 50 mill. i Q4'19 gitt refinansiering av nåværende gjeld. Snittspotratene for 2017 ser ut til lå bli USD 15,5k/dag, som er nest svakeste år i historien.

DnB antar flåteutnyttelse for VLGC som følger: 2017: 84%, 2018: 87%, 2019: 90%.

BWLPG er DnBs toppvalg i sektoren pga. dets størrelse, likviditet og prestasjoner over tid.

DnB har angir USD 18,107/dag som spotrate for VLGC pr. i dag.

Innlegg av: Titleist (27.10.17 20:21 ), lest 3348 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Fint å få med seg hva Dnb mener.

Bryr meg dog ikke så mye om kursmålene. De er helt på jordet ofte.

Se på FOE! Dnb med target 3kr.

Kursen har vel doblet seg til 20kr på noen uker..
Innlegg av: BellesRives (27.10.17 23:08 ), lest 3204 ganger
Ticker: AVANCE
Endret: 28.10.17 08:34

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Jeg elsker optimismen i LPG.
BWLPG har en lang og god historie. Problemet er bare at gutta med lang og god historie er borte. Nå sitter det en ung dandy danske som styrer skuta i BWLPG.
Når det gjelder AVANCE er det bare ille. Jeg tror ingen kunne gjort mer feilvurderinger og allikevel hatt jobb...
VLGC markedet kommer tilbake men det tar tid spør du meg.

Innlegg av: 3333 (28.10.17 12:26 ), lest 2946 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

ref Avance hjemmeside.

Raten opp til 12 504 USD/day fra 12 344 USD/day forrige uke.

Det går oppover!
Innlegg av: Paddus (28.10.17 12:54 ), lest 2923 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Hmmmm, jeg har tjent gode penger i Avance før (tapt litt også) Men har vært litt trist å være i LPG segmentet denne uken! Inngang på 20.20 i Avance og 31.55 i BWLPG.
Innlegg av: delta (28.10.17 12:57 ), lest 2915 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

3333 (28.10.17 12:26 )
Hva er dette rate for? VLGC ligger spot rundt USD 18k/dag nå.
Innlegg av: oil-invest (28.10.17 20:22 ), lest 2774 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Noen må spørre selskapet hva det der betyr ?
Kan det være at ikke alle skip er i jobb og at selskapet forteller hva som er snittraten på ALLE skip.
Er det noen som har info om dette ? Om ikke må jeg vel selv snakke med selskapet om dette.
Innlegg av: kosmos (29.10.17 10:19 ), lest 2554 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Kan 3333 bety volum fra midtøsten eller har de klart en rate som er nesten 100 prosent over break evan som er 17300.Har oljeprisen noe og bety for avanse bortsett fra høyere drivstoff kostnader
Innlegg av: Superoptimist (29.10.17 16:22 ), lest 2396 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Ikke bare Avance, men gass generelt.
Jeg ble fortalt at BW aksjen var avhengig av, og ville følge, oljeprisen. Det var vel ikke sant?
Litt gass. LPG er vel gasser som propan, butan og tyngre. LNG er metan , rett fra forrråtnelse i bakken. Etan, midt imellom, går kanskje rett i alkoholoksydasjon? Sprit altså
Men de to førstnevnte, hva skille bruken seg ad, og hvem har fremtiden kortsiktig for seg?
Innlegg av: Superoptimist (29.10.17 16:36 ), lest 2393 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Kanskje dette hjelper på, for de som kan/forstår?What’s the difference between CNG, LNG, LPG and Hydrogen?
The following is a brief summary highlighting the main differences of these fuels. Much more comprehensive details of the fuel properties and compositions is available from other web sources and online databases.

Compressed Natural Gas or CNG is stored on the vehicle in high-pressure tanks - 20 to 25 MPa (200 to 250 bar, or 3,000 to 3,600 psi). Natural gas consists mostly of methane and is drawn from gas wells or in conjunction with crude oil production. As delivered through the pipeline system, it also contains hydrocarbons such as ethane and propane as well as other gases such as nitrogen, helium, carbon dioxide, sulphur compounds, and water vapour. A sulphur-based odourant is normally added to CNG to facilitate leak detection. Natural gas is lighter than air and thus will normally dissipate in the case of a leak, giving it a significant safety advantage over gasoline or LPG.
Liquefied Natural Gas or LNG is natural gas stored as a super-cooled (cryogenic) liquid. The temperature required to condense natural gas depends on its precise composition, but it is typically between -120 and -170°C (-184 and –274°F). The advantage of LNG is that it offers an energy density comparable to petrol and diesel fuels, extending range and reducing refuelling frequency.

The disadvantage, however, is the high cost of cryogenic storage on vehicles and the major infrastructure requirement of LNG dispensing stations, production plants and transportation facilities. LNG has begun to find its place in heavy-duty applications in places like the US, Japan, the UK and some countries in Europe. For many developing nations, this is currently not a practical option.

Liquefied Petroleum Gas or LPG (also called Autogas) consists mainly of propane, propylene, butane, and butylene in various mixtures. It is produced as a by-product of natural gas processing and petroleum refining. The components of LPG are gases at normal temperatures and pressures. One challenge with LPG is that it can vary widely in composition, leading to variable engine performance and cold starting performance. At normal temperatures and pressures, LPG will evaporate. Because of this, LPG is stored in pressurised steel bottles. Unlike natural gas, LPG is heavier than air, and thus will flow along floors and tend to settle in low spots, such as basements. Such accumulations can cause explosion hazards, and are the reason that LPG fuelled vehicles are prohibited from indoor parkades in many jurisdictions.

Hydrogen or H2 gas is highly flammable and will burn at concentrations as low as 4% H2 in air. For automotive applications, hydrogen is generally used in two forms: internal combustion or fuel cell conversion. In combustion, it is essentially burned as conventional gaseous fuels are, whereas a fuel cell uses the hydrogen to generate electricity that in turn is used to power electric motors on the vehicle. Hydrogen gas must be produced and is therefore is an energy storage medium, not an energy source. The energy used to produce it usually comes from a more conventional source. Hydrogen holds the promise of very low vehicle emissions and flexible energy storage; however, many believe the technical challenges required to realize these benefits may delay hydrogen’s widespread implementation for several decades.

Hydrogen can be obtained through various thermochemical methods utilizing methane (natural gas), coal, liquified petroleum gas, or biomass (biomass gasification), from electrolysis of water, or by a process called thermolysis. Each of these methods poses its own challenges.
Innlegg av: Superoptimist (29.10.17 16:39 ), lest 2384 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Lett oversatt
Hva er forskjellen mellom CNG, LNG, LPG og hydrogen?
Følgende er en kort oppsummering som fremhever de viktigste forskjellene i disse drivstoffene. Mye mer omfattende detaljer om drivstoffegenskaper og komposisjoner er tilgjengelig fra andre webkilder og elektroniske databaser.

Komprimert naturgass eller CNG lagres på kjøretøyet i høytrykkstanker - 20 til 25 MPa (200 til 250 bar, eller 3000 til 3.600 psi). Naturgass består hovedsakelig av metan og er hentet fra gassbrønner eller i forbindelse med produksjon av råolje. Som levert gjennom rørledningssystemet inneholder den også hydrokarboner som etan og propan, så vel som andre gasser som nitrogen, helium, karbondioksid, svovelforbindelser og vanndamp. En svovelbasert luktemiddel legges normalt til CNG for å lette lekkasjen. Naturgass er lettere enn luft og vil derfor normalt løsne i tilfelle lekkasje, noe som gir den en betydelig sikkerhetsfordel over bensin eller LPG.
Flytende naturgass eller LNG er naturgass lagret som en superkjølt (kryogen) væske. Temperaturen som kreves for å kondensere naturgass, avhenger av dens presise sammensetning, men er vanligvis mellom -120 og -170 ° C (-184 og -274 ° F). Fordelen med LNG er at den gir en energitetthet som er sammenlignbar med bensin og dieselbrensel, strekker seg og reduserer tankfrekvensen.

Ulempen er imidlertid den høye kostnaden for kryogen lagring på kjøretøy og det store infrastrukturbehovet for LNG-dispenseringsstasjoner, produksjonsanlegg og transportanlegg. LNG har begynt å finne sin plass i tunge applikasjoner på steder som USA, Japan, Storbritannia og noen land i Europa. For mange utviklingsland er dette for øyeblikket ikke et praktisk alternativ.

Flytende petroleumsgass eller LPG (også kalt Autogas) består hovedsakelig av propan, propylen, butan og butylen i forskjellige blandinger. Den er produsert som et biprodukt av naturgassbehandling og petroleumraffinering. Komponenter av LPG er gasser ved normale temperaturer og trykk. En utfordring med LPG er at den kan variere mye i komposisjon, noe som fører til variabel motorytelse og kaldt startytelse. Ved normale temperaturer og trykk vil LPG fordampe. På grunn av dette lagres LPG i trykkstålflasker. I motsetning til naturgass, er LPG tyngre enn luft, og vil dermed strømme langs etasjer og har en tendens til å slå seg ned i lave steder, for eksempel kjellere. Slike akkumulasjoner kan forårsake eksplosjonsfarer, og er årsaken til at LPG-drivstoffkjøretøy er forbudt fra innendørs parkader i mange jurisdiksjoner.

Hydrogen- eller H2-gass er svært brannfarlig og vil brenne ved konsentrasjoner så lave som 4% H2 i luft. For bilindustrien brukes hydrogen vanligvis i to former: forbrenning eller brenselcelleomvandling. Ved forbrenning blir den i hovedsak brent som konvensjonelle gassformige brennstoffer, mens en brenselcelle bruker hydrogen til å generere elektrisitet som igjen brukes til å drive elektriske motorer på kjøretøyet. Vanngas må produseres og er derfor et energilagringsmedium, ikke en energikilde. Energien som brukes til å produsere den, kommer vanligvis fra en mer konvensjonell kilde. Hydrogen holder løftet om svært lave kjøretøyutslipp og fleksibel energilagring; Men mange tror på de tekniske utfordringene som kreves for å innse at disse fordelene kan forsinke hydrogenets utbredte gjennomføring i flere tiår.

Hydrogen kan oppnås ved hjelp av ulike termokjemiske metoder som benytter metan (naturgass), kull, flytende petroleumsgass eller biomasse (biomasseforgasning), fra elektrolyse av vann, eller ved en prosess som kalles termolyse. Hver av disse metodene har sine egne utfordringer.
Innlegg av: djubet (29.10.17 17:34 ), lest 2312 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

En høyere oljepris er positivt siden det trigger en høyere produksjon i USA. Som dere sikkert vet, så frakter avance gas og bwlpg LPG fra USA. I rapporten til Avance Gas for 2016, publisert i mars i år, skriver de dette om utsiktene for LPG-markedet:

"We expect the balance of 2017 to be challenging, with
freight levels below cash break-even. Beyond 2017, the
reduction in OPEC oil production, together with an expected
ramping up of US shale oil and gas production, is likely to
support further increases in US exports, which would be
expected to result in increased demand for VLGCs. As the
orderbook beyond 2017 is lower compared with recent
years, we expect the freight markets to develop positively
from 2018."

Alle kan være enige om at LPG-markedet ser bedre ut fra 2018. Så kan analytikere og selskapene ha forskjellige meninger om rater og hvor bra det blir.

MEN, det viktigste for min del er at det faktisk blir bedre. Om det så er rater i snitt litt over cash break-even spiller ingen rolle. Med en kurs på 20 kr er ikke bedring i markedet priset inn. Ser vi bare rater i snitt rett over break-even (som er et veldig forsiktig mål), så vil vi se en lettelse i markedet og prising av LPG-aksjene etter 2019-2020 prognoser. Altså,et rally.
Vi så det allerede i begynnelsen av 2017,men det var for tidlig, da LPG-markedet så dårlig ut for 2017.
Innlegg av: Paddus (30.10.17 13:49 ), lest 2069 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Nok en jubeldag for LPG :/ men men, kunnet vært verre.. kunne fortsatt vært aksjonær i PGS!
Innlegg av: djubet (30.10.17 14:08 ), lest 2044 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Ingen jubel av kursen, nei. Skal si meg enig i det.. Men gode nyheter likevel. Saudi Aramco holder propan- og butanpris uendret, så da er det fortsatt et vindu for arbitrasje. Det er altså fortsatt billigere for det asiatiske markedet å kjøpe fra USA. Bull med tanke på ratene
Innlegg av: Paddus (30.10.17 14:13 ), lest 2023 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Problemet kommer hvis børsen korrigerer NED når LPG segmentet er i ferd med og bedre seg og alt ligger til rette for en rekyl ....!
Innlegg av: Titleist (30.10.17 17:05 ), lest 1909 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

De som kjører Carnegies-bear-case bruker litt ressurser på å holde kursen i sjakk.

Bare å kjøpe her nede. Rekylen blir bra når den først kommer.

Dumt å la seg skremme ut her nede..
Innlegg av: Paddus (31.10.17 11:25 ), lest 1666 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Ny dag og ny god stemning i LPG leiren... synd trist leit, får bare innse at jeg var altfor tidlig ute i år med å handle Avance og Bwlpg.
Innlegg av: Titleist (31.10.17 16:43 ), lest 1505 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Ja Paddus.

Men om Avance står i 60 kr i 2019, så er det neppe nøye om du betalte 19 eller 23 kr i dag..

Ikke alle er like tålmodig som meg, så jeg forstår "frustrasjonen" din..
Innlegg av: oil-invest (31.10.17 17:39 ), lest 1434 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Ja, dette blir en lang investering og det er egentlig helt ok. Et solid selskap som vil få bedre inntjening etterhvert igjen. Betalte 21,50 og er fornøyd med det. Hadde ikke trodd den skulle under 20 igjen, da hadde jeg selvsagt ventet litt til:)
Innlegg av: 3333 (01.11.17 22:24 ), lest 1213 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Ingen endring i ratene fra forrige uke ifølge Fearnleys.

Raten er 540 000 USD/month
Innlegg av: Prime-Trader (06.11.17 18:38 ), lest 967 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Har akkumulert litt siste dager.

Tror på ok tider fremover.
Innlegg av: Bingo123 (09.11.17 23:58 ), lest 729 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Leser offisiell tråd på aksjeforum. En som har vært i gamet en stund som skriver at overkontrahering har tatt knekken på markedet. Allerede i år kommer det 18 nye skip i et utbombet marked skriver han.

Mine tanker :
Mange meglerhus mener Avance skal nå 2 og 3 gangern innen ikke altfor lang tid.
Noen med litt innsikt som kan kommentere dette? Kommer vi ordentlig opp eller er markedet ødelagt av alt for mange skip?
Innlegg av: Utlandsinvestor (10.11.17 09:48 ), lest 606 ganger
Ticker: AVANCE

RE^1: AVANCE GAS - HVA NÅ?

Tenker du på prisen på selskapet er det faktisk veldig billig. Selskapet er priset til en verdi tilsvarende et nybygg VLGC på 55 Mdollar. Det er grisebillig. Om markedet er nitrist til neste år også gjør ikke det så mye når man har fått kjøpt skipene så billig som du har (gjennom å kjøpe aksjer)