Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Olje og energi
Innlegg av: tuja (23.10.17 15:45 ), lest 6797 ganger
Ticker: QEC
Endret: 24.10.17 10:08

QEC,forbereding pilot mm :)

Innlegg fra valium på en annen tråd.
Fortjener sin egen!

https://www.mondialisation.ca/quebec-canada-la-foret-seigneuriale-de-lotbiniere-menacee-par-des-projets-pilotes-de-fracturation-hydraulique-pour-lextraction-de-gaz-de-schiste/5614315

Gas companies are preparing their kingdom in the heart of the forest.

As if that was not enough, Michael Binnion, president of the Alberta Questerre posted a picture of the Joly Forest on his Facebook page commenting "when we say that fracking is far from inhabited places". For its large scale hydraulic fracturing pilot projects the company is targeting Deschaillons and the two sites in the seigneurial forest. Should we assume that our public servants-managers prioritize significantly increasing royalties?

Gaz Métro is ready. She hopes to connect dozens of wells to her distribution network. Already the inoperative wells of Saint-Edouard and Leclercville have each razed a forest football pitch in the lordship. To make profitable a pipe for which contracts are already signed with the landowners of the sector, it will be necessary to sack dozens of other equivalent surfaces of forest. Gaz Métropolitain can boast of having taken the turn of the sun, we would like to see the result on the ground.

Hydraulic fracturing in the seigneurial forest, to be profitable requires nothing less than the transformation of this forest into a heavy industrial site, such as those seen in the 1950s. Increase and consolidation of access roads, pumping millions of liters of water, massive injection of contaminated water into the soil, pumping and return to the hydrocarbon surface, large tanks of toxic wastewater to be decontaminated and the list of industrial operations is long. Is it really the future that is reserved for the last major public forest of the plains of the St. Lawrence? This perspective is nightmarish.
Innlegg av: danm (23.10.17 15:50 ), lest 4255 ganger

RE^1: QEC,forbereding pilot mm :)

Ja, det er ikke noget miljøbevægelsen bryder sig om, men sådan er det.
Innlegg av: Valium (23.10.17 15:52 ), lest 4232 ganger

Synd at folk har kastet fra seg aksjer på et slik tidspunkt i selskapets historie. Skjønner at man får litt høye skuldre da kursen herjes med men får ikke betalt av slik. Ha litt is i magen nå;)
Innlegg av: Stevepick XL (23.10.17 15:58 ), lest 4184 ganger

Akkurat slik kursutvikling som jeg ventet etter emisjonen og 4 tallet kommer.
Innlegg av: Anadrol (23.10.17 16:01 ), lest 4139 ganger

Ååå fyy flate

Bare å kjøpe med armer å bein

dette blir bull å gull å ikke tull
Innlegg av: Stranger (23.10.17 16:04 ), lest 4120 ganger

Har købt godt ind i dag og vil øge yderligere.
Innlegg av: danm (23.10.17 16:07 ), lest 4103 ganger

Ja, der er tager nogle store portioner ind imellem.
Innlegg av: kiza42 (23.10.17 16:17 ), lest 4039 ganger

Alle som har mer en 6kr. på kontoen bør kjenne sin besøkelsestidtid! Dette er jo som å plukke 10$ sedler på gata spør du meg.... :-)
Innlegg av: Hvemvetbest (23.10.17 16:29 ), lest 4013 ganger

snur vel igjen !
Innlegg av: aagot (23.10.17 16:42 ), lest 3948 ganger

Jeg tror vi kommer ned på 4tallet i morgen, sørgelige greier men jeg tror SPXL FÅR RETT.
Innlegg av: Pick Up (23.10.17 17:56 ), lest 3750 ganger

RE^2: QEC,forbereding pilot mm :)

Tuja
Du kan sikkert svare på om QEC er eneoperatør på pilotprosjektet!
Innlegg av: Pick Up (23.10.17 17:57 ), lest 3753 ganger
Endret: 23.10.17 18:00

Dobbel postering
Innlegg av: Pick Up (23.10.17 17:58 ), lest 3750 ganger

Aagot
Hva med meg? Jeg har riktig nok skrevet innen utløpet av oktober.
Innlegg av: tuja (23.10.17 18:08 ), lest 3715 ganger

PU

Akkurat hvem som er operatør på pilot vil tidsnok komme fram i lyset. Det interessante nå er at det ryddes plass i store skogsområder der det klargjøres for pilot. At noen fortsatt velger å selge på slike BULL indikasjoner på hva som kommer, er for meg helt ufattelig. I mine øyne er det ett stort kjøpssignal.
Innlegg av: Pick Up (23.10.17 18:26 ), lest 3660 ganger
Endret: 23.10.17 18:30

Tuja
Hvis jeg var langsiktig aksjonær, ville jeg undersøkt om Qec er eneoperatør.
Innlegg av: ak78 (23.10.17 20:20 ), lest 3479 ganger

Vi får glede oss til oppturen Tuja :-)
Innlegg av: livecnn (23.10.17 21:44 ), lest 3375 ganger

https://finance.yahoo.com/news/petrolia-buys-back-quebenergies-stake-183404917.html?.tsrc=applewf
Innlegg av: tuja (23.10.17 22:13 ), lest 3288 ganger

Mye positivt på gang nå rundt energiindustrien i Quebec. :)
Innlegg av: Anadrol (24.10.17 06:39 ), lest 3074 ganger

Idag snur det,frem med bcaa og bananene. :-)
Innlegg av: OddHarker (24.10.17 07:19 ), lest 3016 ganger

Eller som Kiza ville sagt det: Frem med erter, kålrot og boblevann ;-)
Innlegg av: nopetter (24.10.17 07:59 ), lest 2918 ganger

det som er sikkert er at gassprisen har hoppet til 3,15 nivået over natten. og at etterspørselen bare vil øke framover. man ser en etterspørsel nær 2% de neste fem årene ww. DVs at gass er og kommer til å bli et kjøpers markedet sier IEA i en analyse, selv om markedet mener at det er gass nok i markedet i minst 5-6 år, men at kina vil absorbere mye av dette overskuddet fo.m. 2018

https://www.iea.org/publications/freepublications/publication/GlobalGasSecurityReview2017.pdf

det negative er når shorterne får nok og begynner å innløse pga en mer eller mindre halv fiendtlig politisk olje miljø i Canada. her er den store bøygen, reguleringsplanen endelige godkjenning av politikerne
Innlegg av: Hvemvetbest (24.10.17 08:01 ), lest 2923 ganger

får krysse fingrene for en liten opptur nå
Innlegg av: tuja (24.10.17 09:27 ), lest 2796 ganger
Endret: 24.10.17 09:48

De er ivrige,bytteklubben. Men de klarer ikke å stoppe det som kommer, fundamentalt sett.
Innen jan 2018 er kursen doblet,om ikke mere.
Slike kjøpsanledninger som shorterne gir oss, må omfavnes og brukes til akkumulering av de med ledig kapital. Ikke fortvil,oppgangen kommer. :)

Har Doffen daua? NEI.
Har det kommet negative nyheter? NEI.

Eneste som har kommet fram siste tiden er en økende innsats for klargjøring av pilotprosjekt(er) i Quebec,med storstilt skogsrydding. At shorterne klarer å senke kursen så mye,er underlig. Men det varer ikke mange ukene før det blir andre toner.

Happy hunting!
Innlegg av: tuja (24.10.17 10:15 ), lest 2663 ganger

Må nesten smile litt.
Handles nå under nivået på 5 kroners emisjonen,og 85 øre under den siste.
Slik går no dagan.
Innlegg av: nopetter (24.10.17 10:20 ), lest 2616 ganger

denne shorte klubben er så mektig at ingen har muskler til å stå imot. nå ser man at t.o.m. BSCL har gitt opp mot dem.

jeg tipper at aksjen vil duppe noe opp litt senere idag
Innlegg av: danm (24.10.17 10:27 ), lest 2592 ganger

Hvor meget får daytraderne og shorterne ud af dette kursfald? Vi ved ikke, hvor mange aktier, de smider ud som lokkemad, men omsætningen topper i den første time og herefter sker der ikke meget før sidst på dagen. Jeg tror ikke, der er mange aktier at hente til dækning ag short og på et tidspunkt bliver aktien for billig og de, der solgte på 6-9 kr. kommer tilbage.
Innlegg av: tuja (24.10.17 10:33 ), lest 2552 ganger

Nye innspill fra bloggen til Silver,datert 23 okt:

QEC’s ren gass prosjekt gjør miljøvernere urolig

Ja, og med rette, før de vet ordet av det dukker det opp noe nytt som ikke er fracking i dagens forstand, f.eks microbølge-“fracking”, da kan de pakke sammen for godt! For det er ikke vanlig fracking, men det fungerer, det er effektivt og miljøvennlig.

Hvis det skjer faller alle argumenter som korthus og sosial aksept er ingen problem. Her må en bruke hodet, de aller største og beste i bransjen er med QEC i den nye miljøvennlige satsingen, kanskje etter ønske fra Couillard og co.

Shortere desperat etter aksjer

Slik er det, MSI prøver desperat å dekke inn og håper på negang fører til massesalg, men det skjer jo ikke, det er mange som sitter klar med litt ekstra for å kjøpe mer. Strikken er tøyd langt allerede, etter min beregning er det utestående mer enn 10 mill aksjer, et kjempeproblem! Emisjonsaksjene ser ut til å havnet i lange hender, det var ikke noe salg oppover, en strek i regningen for shorten.

Dette gjenspeiler seg på HO, kanskje også i google søk, siste tiden etter shorte har økt mye er det en mengde av søkeordene jeg bruker som får oppslag i tull, det er bare å prøve med Questerre eller andre relevante ord og en får mye søppel. Jeg undrer meg på om dette er en tjeneste en kan kjøpe for å forhindre at nyheter plukkes opp. Men det hjelper lite, maskiner er ikke smarte nok, infoen finner vi.
Innlegg av: nopetter (24.10.17 10:34 ), lest 2537 ganger

BSCL gjorde en giga tabbe ved å handle som de gjorde. de skulle latt aksjen falle ned mot disse nivåene da dem begynte inndekningen på 5,30

denne klubben er giga mektig i sine handlinger sammen med det engelske hedgefondet som også er short.

Innlegg av: danm (24.10.17 10:38 ), lest 2489 ganger

Denne uro på baggrund af forlængelsen af høringsperioden prøver shorterne selvfølgelig at udnytte, men jeg tror, det bliver svært med tanke på den store omsætning i September på en kurs mellem 6 og 9 kr.
Innlegg av: tuja (24.10.17 10:49 ), lest 2458 ganger

Med det vi har i vente er det kjøpsanledning deluxe på dette nivået i min verden.
Om få mnd er QEC en oppkjøpskandidat. Noe å tenke på.
Innlegg av: nopetter (24.10.17 10:57 ), lest 2413 ganger

dette kommer ikke til å skje før alt er ferdig fra politikerne. og dit er iallfall 5 uker til, minst. om ikke lengere hvis dette blir dratt ut i langdrag

nå har BCSL ca 1,6 mill igjen det er Peace of cake for denne klubben

Innlegg av: tuja (24.10.17 11:03 ), lest 2397 ganger

Shortproblemet forsvinner når reguleringene er vedtatt. Som PAS sier: "Hvem tør å shorte en oppkjøpskandidat". Er man short og budet kommer(snakker om etter reguleringer),vil det svi kraftig på pungen. Den tiden næmer seg dag for dag.
Innlegg av: nopetter (24.10.17 11:06 ), lest 2381 ganger

javel men hvor mange dager er det til 9/12, en evighet på børsen
Innlegg av: _IOX50_ (24.10.17 11:10 ), lest 2352 ganger

Takk å pris for SL som ble brukt i går på den korte pos. Bedre med litt tap enn gigatap.

Rt
4.93
Innlegg av: _IOX50_ (24.10.17 11:11 ), lest 2331 ganger
Endret: 24.10.17 11:13

RE^3: QEC,forbereding pilot mm :)

BCSL m.fl lemper ut i stor stil i dag.
Vil ikke Shell kjøpe oss likevel?

Rt
4.92

Tragisk!

Emi 5.70 dobbelt så tragisk.

T.o.m PAS selger på 4.92 nu.

Ler meg i hel.

Kursmålet til PAS skulle oppjusteres til 17?

Er det mulig.
Innlegg av: tuja (24.10.17 11:10 ), lest 2353 ganger

Har vært inne i QEC fra tiden da en omsetning på 100k var brukbart,og aksjen ble handlet mellom 1-1,5kr. Da klarer jeg å vente 1mnd til. Tror nok shortposisjoner blir inndekket i god tid før 9.12. :)
Innlegg av: nopetter (24.10.17 11:14 ), lest 2281 ganger

iox

mye av de emisjonsaksjene er lånt ut. garantert, dette gjorde dem etter forrige emisjon også
Innlegg av: MsMoneypenny (24.10.17 11:15 ), lest 2275 ganger

Kraftig nedgang på relativt høyt volum gir liten grunn til optimisme, det er sikkert som banken.
Innlegg av: _IOX50_ (24.10.17 11:17 ), lest 2255 ganger
Endret: 24.10.17 11:18

Dette er vel noe av det mest tragikomiske sålangt denne uken.
Ble en dyr uke gitt. Noen titalls tusen kroner borte som dugg for solen i dette tragikomiske latterlige papiret.

Inn med silver205, ut med MB og PUT vennene hans.
Silver som Chairman så slipper vi dette tullet.

Rt
4.88
Innlegg av: kenn123 (24.10.17 11:19 ), lest 2213 ganger

IOX50:

Bra tänkt :-)
Innlegg av: tuja (24.10.17 11:19 ), lest 2214 ganger

He he. Når panikken råder,og alle kortsiktige har solgt,da går kursen opp igjen. Dette hender gang etter gang,også denne gangen. Nei,her er det hold eller akkumuler som gjelder.
Innlegg av: _IOX50_ (24.10.17 11:23 ), lest 2145 ganger
Endret: 24.10.17 11:24

kenn123
Undertegnede m.fl har tapt flere titallstusen på de korte posisjonene siden siste emi.
Alle her har gjort det samme.

Send regningen til dagens ledelse og styre. Inn med silver som Chairmann.
Vi er jo blitt lurt opp i stry av dagens.

Noen ligger med flere hundre tusen i minus eller har tapt/realisert ENORME summer pga kammeraderiet deres.

Innlegg av: danm (24.10.17 11:49 ), lest 1991 ganger

Det er kun de utålmodige, der taber penge og dem er der et flertal af i dag. De store shareholders sidder stille og roligt og venter, de har analyseret casen og får deres belønning på et senere tidspunkt, som vi, der sidder long.
Innlegg av: tuja (24.10.17 11:59 ), lest 1952 ganger

Vi får se hvem som er grådigst av shorterne. Når en eller to starter inndekking, kommer som regel de andre hoppende etter. Caset QEC er ikke forandret. Det er kun tradere som herjer. Men snart er det tid for nyhetsflom. Da blir det fart i leiren.
Innlegg av: tuja (24.10.17 12:03 ), lest 1908 ganger

Trodde QEC var ett energi-selskap. Olja rett opp,og nat-gas i positivt terreng.
Innlegg av: AlanS (24.10.17 12:03 ), lest 1906 ganger

Magefølelsen sier at QEC tar av når nyhetene begynner å hagle inn. Der er jo ikke lenge til det.
Innlegg av: disippelen (24.10.17 12:04 ), lest 1901 ganger

Se annen tråd hva Pareto skriver i dag!
Innlegg av: _IOX50_ (24.10.17 12:12 ), lest 1846 ganger
Endret: 24.10.17 12:15

PAS kundene startet å kjøpe nå?
Innlegg av: cybershares (24.10.17 12:35 ), lest 1801 ganger

Med henblik på det pågående reguleringsarbejde og den lokale valgkamp, som vel må være gået i gang, så er det taktisk uklogt at begynde, at fælde skovområder.

Der er i øvrigt ikke udstedt licenser, så hvorfor foretage sig noget ulovligt.

Alle tanker om social accept bliver ødelagt, hvis man ikke følger spillets regler og starter et wild west show.

Innlegg av: danm (24.10.17 12:58 ), lest 1710 ganger

Der er ikke ulovligt.
Innlegg av: nopetter (24.10.17 13:12 ), lest 1668 ganger

jeg er ikke mye imponert over måten BSCL driver å dumper på, nå vet alle at dem skal ut med de resternede 1,3 mill dem har igjen
Innlegg av: tuja (24.10.17 13:15 ), lest 1649 ganger

1,3 mill er nada med den omsetningen som har vært,og ikke minst,kommer til å bli.
Kan være blåst vekk på "no time".
Innlegg av: danm (24.10.17 13:25 ), lest 1597 ganger

I September så vi omsætning på 50 mio. i timen. Der er langt op :-)
Innlegg av: ak78 (24.10.17 15:08 ), lest 1530 ganger

Det er mye rart som blir sagt her inne, men skal vi forholde oss til det som er kommunisert i media er det slik jeg kan vurdere de to artiklene under:

1. Ikke tvil om at reguleringen vedr. hvordan dette i praksis skal foregå blir vedtatt. Loven om at det skal foregå er allerede vedtatt.

Referanse:

“The principle is simple, there is a time to discuss and, at some point, a time to decide. The government doesn’t have much choice,” said Liberal house leader Jean-Marc Fournier on Friday, stressing Quebec’s need for an energy policy to guide the province until 2030.

http://montrealgazette.com/news/quebec/quebec-liberals-invoke-closure-to-pass-fossil-fuel-law-in-late-night-vote

2. Det som protesteres mot pr.d.d. er avstanden til skoler og bygninger. Det å flytte noen grenser noen meter lengre fra har vel ikke det helt store å si i denne sammenhengen.

Referanse:

"They(protestants) accuse the government of wanting to authorize exploration in lakes and rivers as well as in close proximity to residences and schools."

http://montrealgazette.com/news/local-news/protestors-denounce-oil-and-gas-exploration-rules-at-national-assembly

Ser dere også intervjuet i linken er dere også kanskje enige med meg i at det er ikke å få toppet utvinningen som er saken nå, de sablene er lagt ned virker det som. Det er det å få større avstand til bygninger. (Noe jeg forøvrig er enig med de i...det er nære...jeg ville ikke hatt brønnene "inn i stua" mi...)

Jeg har kjøpt mer i dag, og vil kjøpe mer i morgen dersom vi ikke har sett bunnen...greit å få ned snittet enda mer...ligger litt for høyt i snitt...således håper jeg på at vi skal enda litt lenger ned før den store klatringen tar til.

Innlegg av: tuja (24.10.17 15:13 ), lest 1485 ganger

Kun storm i ett vannglass nå,og voldsom trading/shorting. Men det er ikke lenge til des,og inndekking starter helt sikkert i god tid. Tar det helt med ro. Når julen ringes inn er vi nok glade for vi fikk muligheten til kjøp på dette nivået.
Innlegg av: danm (24.10.17 15:13 ), lest 1487 ganger

Jeg tror det bliver sidste dag i dag under 5 kr. Der er blevet smidt mange aktier billigt ud i dag og det tjener ingen på. Omsætningen er stadig kun ca. 10% af de store dage i September, så det kan hurtigt vende.
Innlegg av: Pick Up (24.10.17 15:16 ), lest 1468 ganger
Endret: 24.10.17 15:17

Hvis pilotsprosjektet stanses av den nye forskriften eller settes på vent, vil det få katastrofale følger. Da vil mitt kursmål på 4,60 bli altfor høyt.
Innlegg av: nopetter (24.10.17 15:23 ), lest 1427 ganger

PU

da er aksjen på nivåene med APCL eller værre om det skjer
Innlegg av: Pick Up (24.10.17 15:33 ), lest 1375 ganger
Endret: 24.10.17 16:02

Det er et høyt spill Binnion nå bedriver. Som også Cybersshares er inne på, kan dette spillet i tillegg ha sine negative sider.

Innlegg av: cybershares (24.10.17 12:35 ), lest 393 ganger

Med henblik på det pågående reguleringsarbejde og den lokale valgkamp, som vel må være gået i gang, så er det taktisk uklogt at begynde, at fælde skovområder.

Der er i øvrigt ikke udstedt licenser, så hvorfor foretage sig noget ulovligt.

Alle tanker om social accept bliver ødelagt, hvis man ikke følger spillets regler og starter et wild west show.
Innlegg av: ak78 (24.10.17 15:30 ), lest 1402 ganger

Utfordringen er jo å vite når bunnen er nådd :-O. Har mye bundet opp i QEC nå, nervepirrende, men den som intet våger intet vinner!
Innlegg av: tuja (24.10.17 15:31 ), lest 1394 ganger

Tja,nå må dere ikke bli overivrige. PAS hadde 3kr på Montney alene for ett år siden,og da var oljeprisen ca 10 usd lavere enn nå. Og ikke glem Jordan. :)
Innlegg av: danm (24.10.17 15:34 ), lest 1366 ganger

PU, det er ikke ulovligt at fælde træer :-)
Du virker nervøs nu, hvor PAS fastholder sit kursmål på 14 kr.
Innlegg av: Pick Up (24.10.17 15:40 ), lest 1314 ganger

Danm

Nok en gang virker det som om du svelger ordene når du leser uten å forstå hva du leser.
Innlegg av: Stranger (24.10.17 15:39 ), lest 1334 ganger

PU
Hvem er Cyberspace? Er du nervøs?
Innlegg av: Pick Up (24.10.17 16:04 ), lest 1238 ganger

Stranger
Takk. Har rettet det opp. Har også skrevet ditt nick feil. Skjeler for mye til Funcom i dag.
Innlegg av: tuja (24.10.17 16:12 ), lest 1218 ganger
Endret: 24.10.17 16:13

????? Er det mulig ????
Nå er sånn ca nada av Quebec innpriset. Da er det snart kun oppside igjen.
Innlegg av: cybershares (24.10.17 17:50 ), lest 1151 ganger

tuja;

Interessant artikel som tuja henviser til. Bortset fra at der henvises til et billed med Binnion, så har det slet ikke noget med QEC at gøre. Artiklen handler ikke om et QEC-pilotprojekt under forberedelse.

Man må spørge sig selv, hvad er formålet med at bringe artiklen? Det kan tuja måske selv svare.

Er det en miljømand, der gerne vil vælges i det kommende lokalvalg, som har skrevet artiklen?

En tekst skal altid læses i sammenhæng. Det nytter ikke noget, at bruge Google til at finde navnet Binnion i en tekst. Hvis man så yderlige kan oversætte nogle enkelte ord og tror, at nu har man styr på det. I denne tekst er det gået rent galt for tuja. Damn bruger den til at hovere mod miljømodstanderne. Sikkert uden at læse og forstå teksten.

Artiklens forfatter er særlig interesseret i et skovstykke mellem Montreal og Toronto. Gaz Metros lovlige arbejde gennem årene med at etablere gasdistribution skal åbenbart miskrediteres. Vi må gå ud fra at selskabet har fulgt lovgivningen. Teksten er et indlæg i miljødebatten. Helt klar mod olie- og gasindustrien. Når Binnion bruges på den måde, så nærmer det manipulation fra forfatterens side.
På den måde bringes QEC og andre selskaber i miskredit endnu inden reguleringerne er på plads.
Innlegg av: Sector (24.10.17 17:51 ), lest 1139 ganger

Noen vet allrid mer enn andre...
Nedsalg på stort volum, ikke bra!

6-7 uker fortsatt med høring = ørkenvandring og vi kan fort se 3 taller igjen.

Som skrever før, likte veldig dårlig:
- info om emi kom her på HO en uke før den faktisk kom. Aksjen falt som en stein.
- ble pumpet opp igjen samme dag som emi kom
- jeg tror mange sentrale skribenter her inne jobber sammen for å hause opp, deretter ned, så opp igjen osv.
-blir litt jallaselskap over det hele med emisjon på emisjon
- minner meg nå skremmende om NEC, veldig lite aksjonær vennlig info/opp datering fra selskapet. Virker som om de bruker mest tid på å svare enkeltaksjonærer på mail...
Innlegg av: Pick Up (24.10.17 18:37 ), lest 1068 ganger

Fra ministerens melding:

Det er med sikte på konsultasjon og samarbeid med kommunene som vi forlenger prepubliseringsperioden for å tillate medlemmer av kommunestyrene, som velges 5. november, og borgere som ønsker å stemme på disse forskriftene
Innlegg av: omans (24.10.17 18:41 ), lest 1053 ganger

"nedsalg på stort volum"... "noen vet mer enn andre"

for hver selger, så er det en kjøper.
Volumet er ikke sånn stort, bare litt mer enn de stille foregående dagene.

det var lavere volum idag enn på dagene i september, da det steg.

Denne aksjen er slik av natur. Noen herjer med den, og den flyr ukontrollert for hvermansen.

dobling er mulig over natta.

Innlegg av: tuja (24.10.17 18:43 ), lest 1034 ganger

Olja stiger og passerer 58 usd, og QEC faller 10%. Galskapen lenge leve. Trodde QEC var oljerelatert.
Innlegg av: Stranger (24.10.17 18:53 ), lest 973 ganger
Endret: 24.10.17 18:55

Tuja
Det er guld på gaden som skal samles op. Jeg køber stille og rolig op hverdag. Jeg tror, at der kan komme noget godt nyt ved 29-31 okt.
Innlegg av: omans (24.10.17 18:55 ), lest 958 ganger

0.78 i canada nå. (-7.14%)

0.77 vil antakelig vis holde for uken, og man kan trolig se tilbake på dette som da man så bunnen for nå.
Innlegg av: Pick Up (24.10.17 23:11 ), lest 840 ganger

Fra ministerens melding:

Det er med sikte på konsultasjon og samarbeid med kommunene som vi forlenger prepubliseringsperioden for å tillate medlemmer av kommunestyrene, som velges 5. november, og borgere som ønsker å stemme på disse forskriftene.

------------------------
Ingen som reagerer på at utsettelsen er spikret fast, og at dette vil ta både tid og stunder langt over høringsfristen før myndighetene er ferdig med saksbehandlingen av høringsmateriellet?
Innlegg av: tuja (25.10.17 11:50 ), lest 711 ganger

Kjøp nå medan aksjen fortsatt er billig. Snart er "sky the limit".
Konferanse i helga,forbereding til pilot,reguleringer snart i boks. Og på toppen av kransekaka begynner ting å skje i Jordan.
Hva mere kan man ønske fram mot førjulstida?
Innlegg av: ak78 (25.10.17 11:56 ), lest 699 ganger

Pick up:
Slik jeg tolket ministeren handler det mer om at folket skal vite hvem de stemmer på og hva de mener om reguleringen. Og ut i fra det som kommer fra motstandsbevegelsen er det jo ikke "stopp oljeutvinningen" som er temaet nå er mitt inntrykk, det er "ikke så nærme skoler og hus". Det å skulle avvente til etter valget slik at velgerne kan stemme på de som er mest enige med velgernes individuelle ønsker er vel egentlig bare rett og rimelig. Loven er jo vedtatt, så lite de får gjort med den.
MEN du har ett poeng som jeg deler med deg: hva etter fristen har gått ut? Blir reguleringen vedtatt omgående og arbeidene kan tilta? Eller vil de små justeringene som er ønsket hale og dra ut tiden?
Jeg tror ikke det siste på grunnlag av det ministeren uttaler om at det er handlingens tid nå. Det har vært et 8 års langt svangerskap og nå er det tid for fødsel!
Men hva vet jeg....det blir jo bare 1+1=2 ut i fra det som FAKTISK foreligger av vedtak, uttalelser og hendelser. Men man vet jo aldri.
Innlegg av: danm (25.10.17 12:42 ), lest 658 ganger

Hvis man ser på den kommentar, Arcand kom med for nylig, hvor han gik hårdt til miljøfolkene, tror jeg ikke vi skal forvente nogen lang behandlingstid. Han sagde blandt andet, at ingen kunne beskylde regeringen for at haste noget igennem over natten, at de havde 1½ år inden bill 106, uden at gøre noget og nu havde man så frem til 6.11. på reguleringerne. Det kan så nu forlænges med 35 dage, og dermed sikrer regeringen sig, at ingen kan sige, at reguleringerne blev hastet igennem. Jeg tror, vi får reguleringerne hurtigt på plads, især hvis miljøgrupperne denne gang ikke rigtig gør noget.
Innlegg av: tuja (25.10.17 13:37 ), lest 632 ganger
Endret: 25.10.17 13:46

Bare som ett apropo. PK Orlen kjøpte acres i tilsvarende områder/skiferlag som Montney til en estimert pris av ca 3,30 kr pr QEC aksje. Dette er vel 1-2 år tilbake i tid,og oljeprisen var på ett laverenivå. Er nærmest sikker på at QEC ville fått 4-5kr pr aksje ved ett salg av Montney pr i dag. Og olja vil med stor sannsynlighet gå oppover mot 70-80 usd pr fat. Noe å tenke på,når Jordan og Quebec pr i dag prises til omtrent zero,nada,nothing. Så her er risk-reward tydelig mot oppsiden. Uten tvil.
Innlegg av: danm (25.10.17 13:43 ), lest 612 ganger

Det er heller ikke uden grund, at emiaktierne gik som varmt brød.
Innlegg av: tuja (26.10.17 09:40 ), lest 543 ganger
Endret: 26.10.17 09:56

Tenker bunnen for denne gang ble satt med 2 dipper ned mot støttenivå(tir-ons, +/-4,7nkr). Nå er det bare å sette seg i lenestolen og vente på alle gladnyheter vi med meget stor sannsynlighet vil få de kommende uker. Risk-reward har ikke vært bedre på 8 år.

:)
Innlegg av: Stranger (26.10.17 09:44 ), lest 511 ganger

Jeg gætter på at både PU og Gunnarius er ombord igen.