Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Olje og energi
Innlegg av: _IOX50_ (19.10.17 02:05 ), lest 12423 ganger
Ticker: QEC
Endret: 19.10.17 02:07

Questerre-_ Royal Dutch Shell plc_

Kommer mer efterhvert

_Stay tuned_

Innlegg av: _IOX50_ (19.10.17 02:19 ), lest 8417 ganger
Endret: 19.10.17 02:31

RE^1: Questerre-_ Royal Dutch Shell plc_

Edit
(Ryktet tatt bort)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tunge krefter ute å går...

Flere sentrale "actors" gjør alt i sin makt for å "kneble" eller hysje ned fakta mon tro...

(Hint:Short-mafien/bytteklubbengrei)
(Tips:Kjøp)

Innlegg av: nopetter (19.10.17 07:04 ), lest 8083 ganger

meningsløs haussing uten link eller bakgrunnsmateriale, dette morer bare shorterne inntil noe annet er bevist
Innlegg av: MsMoneypenny (19.10.17 07:37 ), lest 7924 ganger

Lol
Innlegg av: _IOX50_ (19.10.17 07:41 ), lest 7917 ganger
Endret: 19.10.17 07:44

Les (KK42)*

Legg 'i hop' 2+2
~~~~~~~~~~~~
*KingKiza
Innlegg av: SørenE (19.10.17 08:38 ), lest 7631 ganger

Hej Norge

IOX50: du har ret -- læs hvad andre skriver, du har ingen pejling selv !!!!

Hold lidt igen med flasken.

Dansken
Innlegg av: Anadrol (19.10.17 08:44 ), lest 7532 ganger

Hadde Binna visst at shell ville ha Quec så hadde ikkeBinna gidda ta en emisjon nå.
Innlegg av: tatoiine (19.10.17 08:45 ), lest 7532 ganger

Haha og dere sier jeg prøver å manipulere kursen? Her kommer TS med klart forsøk på manipulasjon.
Innlegg av: khp1412 (19.10.17 08:47 ), lest 7492 ganger

Du manipulerer uden grund tatoine, og ja, dette er en ligegyldig tråd af en som tilsyneladende drikker for meget fra morgenen af.
Men lad os endelig få ødelagt dette forum helt, i er begge godt på vej.
Måske skulle i begynde på en uddannelse så i rent faktisk kunne tjene noget at investere for.
Innlegg av: Morty1234 (19.10.17 08:49 ), lest 7452 ganger

Skulle vært spennende og visst hva snitt aldere. På det forumet her var, den er nok mye høyere enn hva jeg håper
Innlegg av: Longsitinbulk (19.10.17 08:51 ), lest 7440 ganger

Vil Shel kjøpe Qec?
Innlegg av: tatoiine (19.10.17 08:55 ), lest 7377 ganger

Det er et rykte som har svirret på forumet her i noen år. Når hausserne når toppen av desperasjon, så drar de fram "oppkjøpskortet". Det stinker desperasjon. Skal den krakke helt idag? Var voldsomt med salg igår.
Innlegg av: OddHarker (19.10.17 09:23 ), lest 7229 ganger
Endret: 19.10.17 09:24

Man synes nesten synd på tatoiine som prøver så hardt å baisse aksjen men gjør det på en så åpenlyst amatørmessig og useriøs måte med null forankring i virkeligheten at det virker mot sin hensikt. Alt mannen skriver kommer jo i kategorien oppspinn/løgn.
Innlegg av: _IOX50_ (19.10.17 09:23 ), lest 7235 ganger
Endret: 19.10.17 09:37

Bud 17-22?
Innlegg av: OddHarker (19.10.17 09:26 ), lest 7177 ganger
Endret: 19.10.17 13:26

IOX, du kan med fordel drikke litt mindre når du skriver innlegg. Man er ikke berettiget til mer respekt fordi man er beboer på eldresenter. (innlegget av IOX over, om krav på respekt pga alder osv., ble siden fjernet/erstattet av noe annet)
Innlegg av: _IOX50_ (19.10.17 09:26 ), lest 7182 ganger
Endret: 19.10.17 09:38

Ikke selg !
Innlegg av: nopetter (19.10.17 09:28 ), lest 7152 ganger

kiza bruker ikke å komme med sprøyt.

han skrev dette første gang ca i april måned i år, og han har gjentatt dette flere ganger
Innlegg av: _IOX50_ (19.10.17 09:41 ), lest 6586 ganger

RE^2: Questerre-_ Royal Dutch Shell plc_

nopetter

Hørte du om Jordan?:)
Innlegg av: X-Empire-X (19.10.17 09:45 ), lest 6561 ganger
Endret: 19.10.17 09:46

Aksjen ser potent ut nå med økende kjøperside.

De fleste skvettere, tradere og shortere har hatt sin tid. Aktører har hatt uker nå på å akkumulerte under 6-tallet.

Vi bør se en jevnt og fin stigning mot 6.nov.

Minner om at en shortposisjon på over 2.5millioner lånte aksjer må i såtilfelle dekkes inn. Dette er kun de over 0.5% som er registreringspliktig og synlig for oss. Tipper mørketallet er opp mot 6-7mill.

Lykke til.
11. Børsdager igjen...
Innlegg av: nopetter (19.10.17 09:54 ), lest 6368 ganger

iox

Jordan er et oppkjøps objekt spesielt er dette interessant for kineserne, uansett utsikter og det om er lagt fram her så vil ikke dette komme i produksjon for tidligst 2022.

slik har det vel vært lenge så et program i nrk der kineserne var meget aktive i bla Jordan. dem er ute etter slike oppkjøps objekter over hele verden
Innlegg av: X-Empire-X (19.10.17 09:59 ), lest 6341 ganger

Nopetter.

Hvorfor mener du at produksjon tidligst kan settes igang 2022?
Innlegg av: _IOX50_ (19.10.17 10:02 ), lest 6305 ganger
Endret: 19.10.17 10:09

Dere har kun en (1) jobb å gjøre og det er :

HOLD !

Ikke finn på å selg en (1) eneste aksje.

Takker

Edit
HOLD eller akkumulere

Ikke gå i fellen å bli lokket ut.
Sitt på dette papiret fremover ---> til langt over minimum 40 kroner.

Ikke bli lurt ut under små 20,-
Innlegg av: kenn123 (19.10.17 10:03 ), lest 6276 ganger

IOX50:

Du har en long post som väntar på Jordan...

Hur många aktier har du egentligen? 500k eller? :-)
Innlegg av: Hvemvetbest (19.10.17 10:08 ), lest 6215 ganger

noe som vet litt mere konkret ?
Innlegg av: kiza42 (19.10.17 10:43 ), lest 6004 ganger

Hvemvetbest,
Det har såvidt meg bekjent ikke kommet noe offisielt fra noen av selskapene, men en lang rekke ting som har skjedd det siste året peker i retning av at Shell er involvert i det som foregår i Québec....

Hva de faktisk pønsker på mht. Utica Québec skal bli veldig interresant å se i lys av den markedsstrategien de presenterte på nyåret der det kom frem at de vil satse mer på Gass/LNG og mindre på olje.....

Skal man investere i energi aksjer bør man også følge godt med på trendene i dette markedet. Gass «er inn» for tiden og da vil de største selvfølgelig posisjonere seg «der det skjer»....
Innlegg av: nopetter (19.10.17 11:11 ), lest 5895 ganger

xex

jeg så en oppdatering tror det var fra domus eller silver for ca 6 mnd siden der de beskrev Jordan og når en eventuell produksjon kan iverksettes. ttt i denne bransjen det er ikke bare å borre et hull i bakken å skru på krana.

når det gjelder gass så var den linken jeg la her i denne uken fra Bloomberg en god indikator på det kiza skriver om. etterspørselen vil være på 1,6% de neste fem årene i snitt ww, bare kina vil øke eterspørselen alene med 40%
Innlegg av: danm (19.10.17 11:24 ), lest 5837 ganger

Det vil Indien også.
Innlegg av: Anadrol (19.10.17 11:26 ), lest 5825 ganger

Jeg mistenker at noen her drikker seg fulle på frackevann,Repsol skal sammarbeide med Shell enkelt å greit.
Innlegg av: X-Empire-X (19.10.17 11:31 ), lest 5811 ganger
Endret: 19.10.17 12:21

Ok. Var bare nysgjerrig hvor du hadde det fra.
Kan umulig se for meg at Questerre skal gå fullt ut med begge gigaprosjektene deres, Quebec og Jordan.

Tror Binnion gjør smart i å ha ok cashflow i Montney, synliggjøre verdiene i Quebec og Jordan, Deretter selge hele virksomheten i et av disse feltene, for så satse på den andre. Eller hvis prisen er god, selge alt.

1milliard oljefat equivalenter i quebec, og ca 700mill. Fat i Jordan.

Binnion har selv uttalt den tiden han ikke visste om det påfølgende moratoriet, at selskapet hans enten var en medium produser av gass og olje, eller at selskapet er blitt kjøpt opp.

Slik ting utløper seg, ser det sistnevnte mer og mer realistisk ut.

EDIT: Full midt på dagen i mitt yrke er lite lurt av flere grunner.

Selvsagt blemme fra min side! 7.8Milliarder fat, ganget mot en 70% utvinningsgrad = ca 5.5MRD oljefat. Altså ''bare'' 5X mer enn Quebec.

Innlegg av: ghaddafi (19.10.17 11:54 ), lest 5729 ganger
Endret: 19.10.17 11:55

XEX, kun 700 mill fat i Jordan? Er du full midt på dagen?
Innlegg av: Urquel9 (19.10.17 12:29 ), lest 5379 ganger
Endret: 19.10.17 12:35

Uansett hva som vil være grunnen, Shell eller noe annet, hold på aksjene, trykket i aksjen kommer snart til å eksplodere.

Jeg fikk rett med hensyn til "tautrekking, tug-of-war" forleden dag, og har sterke mistanker om at denne også snarlig slår inn.
Innlegg av: danm (19.10.17 12:39 ), lest 5308 ganger

Mit ønske er, at Qec. foretager dispositioner, der flytter aktien fra OB. Om det bliver fuld opkøb, eller sammenlægning med andre er ligegyldigt. Jeg mener ikke Qec. er godt tjent med at være på OB.
Innlegg av: Urquel9 (19.10.17 12:58 ), lest 5228 ganger

QEC-administrasjonen har vel gjort et forholdsvis bra valg med notering på OSE, her har det vært risikovillig kapital. I Canada er det tydeligvis altfor mange små energiselskaper, for mange konkurenter om de ledige pengene, og for lite likviditet i aksjene, det ser man på handelen i QEC der borte.

Hvor vil du ha den, til Køben? Der er det jo bare longere som investerer i dyre aksjer som medisin, øl, shiping osv. ;-)
Innlegg av: danm (19.10.17 13:05 ), lest 5188 ganger

Jeg vil hellere afregnes med 40-50 kr. eller få aktier i et andet selskab, der handles på en anden børs.
Innlegg av: OddHarker (19.10.17 13:31 ), lest 4937 ganger

Korsbæk Børs, der ledes af Mads Skjern jr.?
Innlegg av: livsal (19.10.17 13:40 ), lest 4898 ganger
Endret: 19.10.17 13:41

Ja, så fikk vi igang en skikkelig haussetråd igjen.

Slik at enkelte aksjonærer kan fabulere om skyhøye verdier på acres og aksjen.

Et ord som har gått igjen i de 6 årene jeg har fulgt Qec er at deres acres er «sweet spots». Det gjaldt i Montney og Pasquia Hills og Quebec.

Er det årsaken til at store arealer i Kakwa, Pasquia Hills og Quebec er levert tilbake.

Det snakkes også om at det er ikke bare å sette boret i bakken iJordan og så strømmer det olje opp.
Nei, siden dette blir gruvedrift så er det ikke så lett.
Når Qec snakker om teknologiske fremskritt, så er det gjerne teknologi, som andre selskaper i USA og Canada bruker.
Men når Qec fremstiller det for menigheten på OB, så er det gjerne revolusjonerende.

La oss stikke fingeren i jorda (ikke Jordan) og innrømme at Qec ikke har boreteknisk kompetanse for mesteparten av det de prediker. Det er gjerne samarbeidspartnere de snakker om.

Derfor tror jeg at dersom det kommer et bud på mellom 15-20 så vil de fleste være fornøyd. Kanskje ikke MB og IOX, men de øvrige.

TWS
Innlegg av: norman (19.10.17 13:55 ), lest 4844 ganger

Livsal
Hvorfor selger ikke du deg ut av qec, og satser på et selskap som har høyere eksisterende produksjon isteden? Du sitter som aksjonær, og antyder at selskapet lyver om sine teknologiske fremskritt. Hvis du ikke har tillit til selskapet du sitter som aksjonær i, så foreslår jeg at du finner deg et annet. Kan anbefale deg PPR.
Innlegg av: livsal (19.10.17 14:37 ), lest 4329 ganger

Norman
Jeg har faktisk ikke behov for meddele hvorfor jeg er aksjonær i Qec. Men noe av denne hausingen på Qec strengene burde vi få vekk. Det snakkes så mye om at en ikke skal lure nye aksjonærer. Hva da med de som tegnet på 7,8 og 9 p.g.a av urealistiske kursmål.

Det er imidlertid en rekke nick som legger frem fantasifulle links som ikke har noe å si for Qec, men så lenge det er i favør Qec blir det godtatt.

Tror også at du har fulgt Qec i mange år, kanskje lenger en jeg. Kan du vise til hvor disse fantastiske teknologiske fremskrittene er i bruk, bortsett fra på tegnebrettet. Statoil har f.eks. Elektrifisering på sokkelen, men det har vel ikke noe med Qec å gjøre.

Multipad boring er i bruk både i USA og Canada og har vært det lenge.

Dersom det er slik at partnerne til Qec har teknologi (eks. RedLeaf) så bør en opplyse om det og ikke gi inntrykk av at det er en selv som har funnet opp kruttet
På nytt.
Foreløpig sitter jeg i ro i Qec og skriver negativt mot denne haussingen når det passer meg. Du får leve med det og er du ikke fornøyd så lever jeg godt med det.

PPR var jo et godt forslag, som jeg skal studere nærmere.
Innlegg av: norman (19.10.17 22:31 ), lest 3037 ganger

RE^3: Questerre-_ Royal Dutch Shell plc_

Livsal
Jeg skjønner bare ikke hvorfor du er aksjonær i et selskap som du er så kritisk til, men hold det gjerne for deg selv.

Jeg har som du sier fulgt selskapet lenge, og ser ikke det negative du snakker om. Tvert i mot ser jeg et selskap som har kommet seg godt gjennom en lang periode med mye motgang. Moratoriet i Quebec, og raset i råvareprisene etter nye gode funn i Montney kunne knekt noen og enhver, men selskapet har holdt seg flytende.
Hvis verden fortsatt skal produsere olje og gass, så sitter qec nå på veldig gode reserver i flere områder, og fremtiden ser lysere ut nå en den noensinne har gjort.

Ingen har vel sagt at qec alene har gjort de nødvendige teknologiske fremskritt, men de er gjort sammen med dyktige samarbeidspartnere.
Hvor har qec sagt at teknologien er skapt av dem alene?
Nye krav til miljø og effektivitet krever mer av alle aktører i bransjen, og jeg vil vel gå så langt som å si, at hadde det ikke vært for qec og Binnion, så hadde det ikke vært noen industri på vei opp igjen i Quebec.
Ja, ting tar tid, og jeg tror ikke at qec blir en betydelig produsent i Quebec, men at de er i ferd med å skape betydelige verdier for sine aksjonærer, det er jeg ikke i tvil om.
Når du nå først nevner Red Leaf, så kan det se ut som om qec har gjort en veldig god investering, mener jeg... Jordan ønsker utvinning av sine ressurser, og Red Leaf/Questerre kan, etter hva Red Leaf presenterer på, absolutt levere i Jordan.

Kursen til et selskap som qec vil alltid gå opp og ned, men mitt kursmål ligger langt over 7,8, og 9 NOK.
Du sier at de som kjøpte på disse nivåene er blitt lurt inn på urealistiske kursmål. Hvordan kan du hevde dette? QEC er et utviklingsselskap, og tilsvarende ressurser som kan sammenlignes med det qec sitter på blir omsatt for summer som langt overgår dagens kurs. De som tvert i mot lurer disse nye aksjonærene, er disse som sitter og skaper frykt for å få dem til å selge igjen. Du har ikke tapt noe så lenge aksjen ikke er solgt!

Du er veldig glad i å komme med tall for produksjon, for at man skal rettferdiggjøre en kurs, men du kan ikke putte qec i denne kategorien.
Innlegg av: madsskjern (19.10.17 13:59 ), lest 4807 ganger

he he korsbaek bank et godt bud
Innlegg av: morten81 (19.10.17 14:10 ), lest 4746 ganger

Ja det blir jo voldsomt hauset i denne tråden. Vil jo si at de fleste innleggene er påpeking av hvor tøyset denne tråden er og så er der noen få enkelte som har store drømmer, men det kommer vel ikke akkurat til syne i den tråden..? Utenom oppkjøp temaet selvfølgelig!
Innlegg av: X-Empire-X (19.10.17 14:13 ), lest 4621 ganger

MSI på kjøperen igjen etter kraftig nedsalg den siste tiden.
Innlegg av: _IOX50_ (19.10.17 14:14 ), lest 4592 ganger

Hei, XEX
Hvorfor skriver ikke vår alles mann, Domus her lenger?

Innlegg av: _IOX50_ (19.10.17 14:18 ), lest 4574 ganger

Domus var/er på en måte en 'hjørnestein bedrift'.

Fakta.

Hvor er Domus og hvorfor er han gone herfra.

Hva har hendt
Innlegg av: OIL-IT (19.10.17 14:21 ), lest 4475 ganger

Domus ble mobbet av idiotiske kjekkasser her på HO og greide nok dessverre ikke bare å overse dem i lengden. Det skulle han ha gjort. Kom bare tilbake Domus og bry deg ikke om kverulantene her.
Innlegg av: Rex_Rodney (19.10.17 14:28 ), lest 4441 ganger
Endret: 19.10.17 14:30

lobby virksomhet Domus og silver?
Innlegg av: _IOX50_ (19.10.17 14:33 ), lest 4413 ganger
Endret: 19.10.17 14:36

Undertegnede la seg lang flat påsken i år ref. det. Sluttet å mobbe han. Ja noen flipp var det, men aldri stygt.

Domus må hjem så vi får 'kontroll' på status her.

silver har blogg så vi har en viss oversikten der, men hva med Domus?

Null blogg, Null aktiv noen plass.

Sørgelig

Å 'stikke taren' sånn full fart uten videre er fullstendig respektløst.

Innlegg av: X-Empire-X (19.10.17 14:51 ), lest 4287 ganger

Domus har tatt en lite pause ta det ikke er allverdens nytt å meddele. Vi må bare la tiden gjøre nytten. Loven er der, reguleringene kommer straks på plass. Da blir det et helt annet nyhetsbilde som både domus og andre kommer over.
Innlegg av: Urquel9 (19.10.17 15:00 ), lest 4227 ganger

Av de 5 største nettokjøperne i dag, er det 4 som kun har kjøpt, (et av de 4 har solgt 250).

OBS, OBS.
Innlegg av: danm (19.10.17 15:26 ), lest 4113 ganger

Det er ikke nemt at være daytrader eller være short i Qec. lige nu. Og det bliver ikke nemmere.
Innlegg av: danm (19.10.17 15:40 ), lest 4062 ganger

Det har været godt for Qec. at være på OB, det kan vi godt blive enige om, men det er ikke godt for Qec. i fremtiden. Hvis vi antager, at qec. vokser sig til et stort selskab, er det ikke hensigtsmæssigt at være på en børs med så store udsving og så lille omsætning. Det bliver sikkert løst af sig selv, hvis Qec. bliver købt op.
Innlegg av: Sofasparer (19.10.17 15:51 ), lest 4009 ganger

Jasså du Danm :)

Å her er været overskyet og ca 10 grader pluss.

Innlegg av: danm (19.10.17 16:08 ), lest 3918 ganger

Så rejs syd på.
Innlegg av: kiza42 (19.10.17 20:38 ), lest 3521 ganger

Her er et nytt eksempel på hva Québec ønsker for fremtiden:

http://www.observer-reporter.com/20171017/letter_we_can_have_growth_and_a_healthy_environment
Innlegg av: kiza42 (19.10.17 21:45 ), lest 3304 ganger
Endret: 19.10.17 21:59

Ta en tur innom Twitter og søk på:
#Naturalgastocome

Mye interresant fra CDN Gas Association og Gas Metro
Innlegg av: Bulle (19.10.17 22:21 ), lest 3117 ganger

Ingen vet hva loven innebærer for Qec. Hadde man visst , ville kursen vært mye høyere eller lavere.
Da utkastet eller forslag til loven kom, kollapset kursen.
Er derfor litt skeptisk.
Det positive er at aksjen holder seg relativt stabil rundt emisjonskursen
Innlegg av: kiza42 (19.10.17 23:30 ), lest 2783 ganger

Vel, dersom du ikke har fått det med deg nå tviler jeg på at du noengang vil få det med deg... verst for deg!
Innlegg av: Yzf R1 (19.10.17 22:24 ), lest 3111 ganger

Må vente litt ekstra men d klare vi.

Hydrocarbon Regulations - Minister Pierre Moreau utvider pre-publiseringsperiode på 35 dager

Québec , 18. oktober 2017 - Pierre Moreau, minister for energi og naturressurser og minister med ansvar for Plan Nord, har indikert at det vil forlenge den opprinnelig planlagte perioden for offentliggjøring av gjennomføringsforskriften med 35 dager av petroleumsressursloven. Publikum hadde til 4. november å kommentere regjeringens intensjoner om å regulere utforskning og utnyttelse av hydrokarboner. Denne utvidelsen vil tillate interesserte personer og grupper å kommentere prosjekter frem til 9. desember 2017.

De fire utkastene til forskrifter består av mer enn 800 artikler som krever en grundig og omfattende analyse fra de ulike interessentene. De løfter en rekke problemer som utfordrer avdelinger, byråer, bedrifter, borgere, ulike interessegrupper og spesielt det kommunale miljøet.

Det er med sikte på konsultasjon og samarbeid med kommunene som vi forlenger prepubliseringsperioden for å tillate medlemmer av kommunestyrene, som velges 5. november, og borgere som ønsker å stemme på disse forskriftene. Kommuner er lokale myndigheter som vi har anerkjent og vil fortsette å jobbe med. Denne utvidelsen vil gi dem nok tid til å kommentere, som jeg anser viktig med tanke på konsekvensene disse reglene vil ha på borgere og fremtidige generasjoner.
Innlegg av: Elwaro (19.10.17 22:25 ), lest 3093 ganger

Domus er hjemme, han. Så ham senest i går.
Innlegg av: uptrade (19.10.17 22:38 ), lest 3009 ganger

Yzf:
Helt greit i mine øyne.
Begynner sjeldent med julehandelen før siste uken før jul ;)

Men til alvor, så tolker jeg det fornuftig og positivt til bransjens favør.
Hvis de hadde vært usikre på at ting ikke gikk riktig vei, så hadde de aldri utsatt fristen.
Bare banket det igjennom og ta diskusjonen som kunne ha eskalert.

Nå slipper de evt unnskyldninger om dit og datt når fristen gikk ut.

Fint å se at saken var publisert igår, da markedet viser at det ikke hadde noen betydning idag.

Innlegg av: Nacho (19.10.17 22:40 ), lest 2993 ganger

Det är inte orimligt att skjuta på det då KOMMUNERNA
är mitt i ett kommunalval

New Minister responsible for the region, Pierre Moreau promises to meet with elected officials in the coming weeks.
This is what he agreed with the chairman of the Table des préfets, Guy Gallant. No date has been set yet.
It will undoubtedly be a question of the issue of the development of hydrocarbons. Since last week's cabinet reshuffle, the new Minister of Natural Resources and Energy has this thorny issue.
A draft regulation stemming from the Hydrocarbons Act, presented in September, was not unanimous in Quebec or in the region.
It has been dissatisfied, particularly with the minimal distance between oil wells and homes, schools, hospitals and national parks.
The outgoing Gaspé Mayor, Daniel Côté, criticized the 45-day deadline for receiving comments and briefs, a period that was falling in the middle of municipal elections.
To this end, Pierre Moreau has just announced that it extended it by 35 days. The population and organizations will have until December 9 to give their opinion on the subject.
The minister has specified that this postponement of the deadline will give municipalities time to comment, which he considers important considering the impact that these regulations will have on citizens and future generations.
Innlegg av: livsal (19.10.17 22:46 ), lest 2957 ganger

Viser kanskje at det ikke var slik plankekjøring, som noen vil ha det til.

Tror jo også det er bra for Questerre, da det ser ut som at de og samarbeidspartneren Repsol ikke er klar til å kunngjøre Pilot før tidligst i 2018.
Innlegg av: Nacho (19.10.17 23:11 ), lest 2871 ganger

"The minister has specified that this postponement of the deadline will give municipalities time to comment, which he considers important considering the impact that these regulations will have on citizens and future generations."

Detta är mer bekräftelse än någonsin på att reguleringarna kommer.

"WILL HAVE"

Frågan är om de ändras mycket, kanske 100m hit och dit till skolor etc. Det bäst med trois riviere och dessa områden är att det är kilometer till byggnader. Med 2300m horisontaler spelar det ingen roll. Relax people!
Innlegg av: njn- (20.10.17 00:51 ), lest 2651 ganger
Endret: 20.10.17 00:52

Yzf R1 og Nacho!

Kan dere vise referansen (henvise til artikkel)??
Innlegg av: OddHarker (20.10.17 06:20 ), lest 2532 ganger
Endret: 20.10.17 06:23

Ja, det er klart reguleringene kommer, og det er forståelig at de gir en liten utsettelse av fristen for å sende høringssvar for å ikke få kritikk for at kommunene ikke rakk å delta i høringen på grunn av lokalvalget. Med den tidsplanen vi har nå brygger det opp opp til en hyggelig desember for QEC. For QECs egen tidsplan gjør dette heller ingen forskjell.
Innlegg av: nopetter (20.10.17 06:53 ), lest 2474 ganger

35 dager til fra den 6 november. Da er vi i midten av desember. Med dette vanvittige byråkratiet i Canada så kommer ikke det noen børsmelding i fra selskapet. Da er alt minimum 6 mnd forsinket. Ergo kan man nesten bare glemme oppstarten av pilotprosjektene før i begynnelsen av 2019. Kanskje hvis ting går på skinner november desember 2018
Innlegg av: Yzf R1 (20.10.17 06:54 ), lest 2471 ganger

Her njn

http://mern.gouv.qc.ca/hydrocarbures-pierre-moreau-prolonge-periode-de-prepublication-2017-10-19/

Innlegg av: Stranger (20.10.17 08:13 ), lest 2277 ganger

Nopetter
Selskabet har meldt ud pilot i 2019 og licens permit, planlægning af pilot samt nul forurening ved pioltprojekt planlægning i 2018. Det eneste man må håbe er at Binnon ikke bruger emissionspenge på noget andet.
Innlegg av: Stevepick XL (20.10.17 08:16 ), lest 2266 ganger

Msteparten går til lønn og festligheter, hvor ble det av pengene fra de forrige emisjonene..
Innlegg av: nopetter (20.10.17 09:08 ), lest 2027 ganger

ikke rart dette er Shorters paradise med det sinnsyke opplegget i Canada. dette er galskap satt isystem
Innlegg av: Bonzo (20.10.17 09:13 ), lest 1985 ganger

Livet er for kort til å sitte long i qec!!
Innlegg av: danm (20.10.17 09:15 ), lest 1952 ganger

Jeg har ikke kunnet finde noget om udsættelse. Kan vi få et link, eller skal vi betragte det som "fake news"
Innlegg av: nopetter (20.10.17 09:17 ), lest 1923 ganger

les linken til njn

yz ett eller annet refrerte til den ut lengere opp i tråden
Innlegg av: Yzf R1 (20.10.17 09:19 ), lest 1899 ganger

Danm link har du jo fått men du vil vel ikke se den .

Y
Innlegg av: Diboth (20.10.17 09:19 ), lest 1900 ganger

Man smeder ikke mens jernet er varmt i Canada. Men et par dage fra eller til, gør vel ikke så meget bare de når det inden deres juleferie.
Innlegg av: danm (20.10.17 09:20 ), lest 1899 ganger

Der er vel ikke tale om lowlands?
Innlegg av: myrafta (20.10.17 09:23 ), lest 1857 ganger

Dersom reguleringene blir forsinket blir pilot prosjektet og forsinket og mer kostnader for selskapet antar jeg. Men jeg lurer på følgende dersom de endelige reguleringene bl.a. sier at boringene må være 200.m fra bolig skoler etc i stedet for 100m hva har egentlig det å si for fremtidig uvinnbar mengde og fortjeneste ?
Innlegg av: danm (20.10.17 09:27 ), lest 1818 ganger

Der bliver ikke tale om udsættelse af projekter. Folk får lov at komme med forslag til ændringer en måned ekstra. Det betyder intet for selve udvindingen.
Innlegg av: nopetter (20.10.17 09:29 ), lest 1795 ganger

null

problemet er at dette skaper grobunn for usikkerhet når alle de nye politikerne skal sette seg inni dette og komme med utspill som igjen kan føre til nye utsettelser

DVs dette kan i utsettes enda lengere enn de 35 dagene. tipper det er derfor det engelske hedge fonde har shortet aksjen med ca 2,7 mill aksjer. så pilotene blir det ikke noe ut av før om 12 mnd +++. hele driten blir satt på vent

pluss dem som er intradag short
Innlegg av: danm (20.10.17 09:29 ), lest 1796 ganger

Så vidt jeg forstår er der kun tale om Côte-Nord, som er et særligt følsomt område.
Innlegg av: danm (20.10.17 09:32 ), lest 1772 ganger

Baisserne/shorterne vil gerne have det her til at ligne en katastrofe. Der er tale om Côte-Nord, som får 35 dage mere til indsigelser, som ikke nødvendigvis bliver hørt.
Innlegg av: gopilots (20.10.17 09:35 ), lest 1736 ganger

Hvordan i himlens navn kan 35 dages udsættelse blive til 12 måneder ekstra, herregud.

35 dage giver 35 dage i den anden ende og det er da langt bedre at få en afklaring som alle kan accepterer end at en eller anden dommer pludselig stopper hele projektet om 8 måneder fordi en eller anden politikker skal skaffe stemmer og bevise man er handlekraftig.

Good news..
Innlegg av: Nacho (20.10.17 09:35 ), lest 1745 ganger

Herregud, det är 35 dagar mer, för att kommunerna är mitt i kommunalval och dom vill inte bete sig illa på det sättet.

Tvärtom jag tolkar detta positivt. Piere Moreau är här för att sätta igång det hela. Men han vill själv ha lite politisk accept. Hna bekräftar ju i SAMTLIGA artiklar att regleringarna kommer, men han vill ge folk lite mer tid. Sen om dom tar kommentarerna i beakt eller er, får vi se.

Det är personer som vill ha lite längre avstånd till skolor, sjukhus etc. Detta är miljontals acres i lowlands, who cares about a couple of meters..

Long and strong #PPR # Altai #QEC
Innlegg av: danm (20.10.17 09:39 ), lest 1685 ganger

Pilot projekterne bliver ikke udsat. De kan i princippet begynde dagen efter, hvis selskaberne ellers er klar.
Innlegg av: Pick Up (20.10.17 09:42 ), lest 1670 ganger
Endret: 20.10.17 09:50

Uff, dette blir en trang og langvarig
fødsel. Langt mer komplisert enn det først så ut til å bli. Jeg kan ikke annet enn å tenke at interne motstridende interesser prøver å sabotere og trenere saksgangen. Med andre ord et politisk spill i kulissene med flere jokere i kortstokken som gjør hva de kan for å sause det til.

Hydrocarbon Regulations - Minister Pierre Moreau utvider pre-publiseringsperiode på 35 dager

Québec , 18. oktober 2017 - Pierre Moreau, minister for energi og naturressurser og minister med ansvar for Plan Nord, har indikert at det vil forlenge den opprinnelig planlagte perioden for offentliggjøring av gjennomføringsforskriften med 35 dager av petroleumsressursloven. Publikum hadde til 4. november å kommentere regjeringens intensjoner om å regulere utforskning og utnyttelse av hydrokarboner. Denne utvidelsen vil tillate interesserte personer og grupper å kommentere prosjekter frem til 9. desember 2017.

De fire utkastene til forskrifter består av mer enn 800 artikler som krever en grundig og omfattende analyse fra de ulike interessentene. De løfter en rekke problemer som utfordrer avdelinger, byråer, bedrifter, borgere, ulike interessegrupper og spesielt det kommunale miljøet.

Det er med sikte på konsultasjon og samarbeid med kommunene som vi forlenger prepubliseringsperioden for å tillate medlemmer av kommunestyrene, som velges 5. november, og borgere som ønsker å stemme på disse forskriftene. Kommuner er lokale myndigheter som vi har anerkjent og vil fortsette å jobbe med. Denne utvidelsen vil gi dem nok tid til å kommentere, som jeg anser viktig med tanke på konsekvensene disse reglene vil ha på borgere og fremtidige generasjoner.
Innlegg av: danm (20.10.17 09:47 ), lest 1623 ganger

Selvfølgelig mener du det, men som der også står, så er det en lov, der rækker mange generationer frem. Det er stadig kun 35 dage. Spørgsmålet er om ministeren bare kan gøre dette.
Innlegg av: Pick Up (20.10.17 10:04 ), lest 1539 ganger
Endret: 20.10.17 10:08

Danm

Stadig kun 35 dager? Hvordan i all verden får du det til?

"Denne utvidelsen vil tillate interesserte personer og grupper å kommentere prosjekter frem til 9. desember 2017"

Med en så komplisert saksgang som det nå er lagt opp til, vil det drøye og vare utover 9. desember før offentligheten kan vente et resultat av myndighetenes gennomgang og behandling av høringen.
Innlegg av: danm (20.10.17 10:07 ), lest 1528 ganger

Jeg mener, det er noget han foreslår, hvilket kan være en god ide, men om det bliver sådan, vil jeg gerne høre fra Arcand (regeringen). Det er stadig kun 35 dage. Det ændrer ikke på selve processen.
Innlegg av: Pick Up (20.10.17 10:11 ), lest 1506 ganger
Endret: 20.10.17 10:17

Selvfølgelig vil det endre på prosessen. Den kan bli langt mer omstendelig og tidkrevende. Hvis conflicting interests ligger i bunn, kan det også bli svært komplisert som politiske spill ofte er.6
Innlegg av: danm (20.10.17 10:13 ), lest 1498 ganger

Hvorfor?
Innlegg av: Pick Up (20.10.17 10:21 ), lest 1448 ganger
Endret: 20.10.17 10:23

Danm
Spør du om hvorfor!

"De fire utkastene til forskrifter består av mer enn 800 artikler som krever en grundig og omfattende analyse fra de ulike interessentene. De løfter en rekke problemer som utfordrer avdelinger, byråer, bedrifter, borgere, ulike interessegrupper og spesielt det kommunale miljøet. Det er med sikte på konsultasjon og samarbeid med kommunene som vi forlenger prepubliseringsperioden for å tillate medlemmer av kommunestyrene, som velges 5. november, og borgere som ønsker å stemme på disse forskriftene. Kommuner er lokale myndigheter som vi har anerkjent og vil fortsette å jobbe med. Denne utvidelsen vil gi dem nok tid til å kommentere, som jeg anser viktig med tanke på konsekvensene disse reglene vil ha på borgere og fremtidige generasjoner"
Innlegg av: nopetter (20.10.17 10:24 ), lest 1426 ganger

good Luck

shorternes paradis denne aksjen
Innlegg av: tuja (20.10.17 10:41 ), lest 1338 ganger

Ja ja, der ble noen kortsiktige røsket ut. Tok litt på 5,48. :)
Innlegg av: danm (20.10.17 11:03 ), lest 1238 ganger

Der er ikke noget nyt i, at det drejer sig om 800 sider. Vi skal afvente, hvad regeringen mener om evt. forlængelse af høringsrunden. Vi skal også huske, at indholdet har været kendt og behandlet af de forskellige parter.
Innlegg av: danm (20.10.17 11:11 ), lest 1192 ganger

Det er formodentlig daytradere fra DNB, der prøver at sænke kursen. Der er ikke noget større salg fra andre.
Innlegg av: nopetter (20.10.17 11:21 ), lest 1142 ganger

danm

mange gang begynner jeg å lure om du egentlig forstår hva som foregår i denne aksjen, eller om du vil skjønne. daytraderne har for lenge siden kuttet ut denne aksjen
Innlegg av: danm (20.10.17 11:25 ), lest 1130 ganger

Det tror jeg ikke :-) Det er dog mere interessant, at der ikke findes noget om forlængelse af høringsrunden på ministeriernes hjemmesider.
Innlegg av: nopetter (20.10.17 11:26 ), lest 1132 ganger

så da tror du denne artikkelen bare er tull eller verre en bløff?
Innlegg av: Pick Up (20.10.17 11:33 ), lest 1081 ganger
Endret: 20.10.17 11:34

danm (20.10.17 11:11 )

Så det er ikke noe nytt? Av og til lurer jeg på om du klarer å forstå hva du leser (hvis du har lest det)?
Innlegg av: danm (20.10.17 11:30 ), lest 1096 ganger

Jeg vil gerne kunne finde noget fra officiel hold, det kan jeg ikke. Så jeg tror, vi skal passe på.
Innlegg av: danm (20.10.17 11:35 ), lest 1064 ganger

Uanset hvad, er det også ligegyldigt. Det drejer sig om 35 dage, og markedet synes ikke at være berørt.
Innlegg av: nopetter (20.10.17 11:36 ), lest 1074 ganger

denne linken sier vel det meste fra en økonom fra et canadisk institutt. det er galemathias det som foregår blant politikerne

https://pbs.twimg.com/media/DMid2PoV4AAA_k0.jpg:large
Innlegg av: danm (20.10.17 11:40 ), lest 1024 ganger

Det er så en mening fra et sted. Det er netop den nye energilov og reguleringerne, der skal give retningslinierne for fremtiden.
Innlegg av: gopilots (20.10.17 11:41 ), lest 1012 ganger

Når man stemmer om sådanne ting så følger man den partipolitiske linje, og den ændrer sig ikke efter et lokal-valg.

Tror dere virkelig at når der er komune-valg på Jessheim at tante Grønvold (som lige er blevet valgt i by-rådet) som iøvrigt arbejder halv-tid i kassen på KIWI sætter sig ned og læser 800 artikler som har taget år for ingenører, profossore og andre med kyndig viden og utrolig lange uddannelser indenfor miljø, teknik og planælgning at færdiggøre?

Selvfølgelig gør hun ikke det, dette bliver besluttet rent partimæssigt, ellers havde man udsat det hele med 6 til 12 måneder hvis processen skulle starte forfra.

Detter er FULDSTÆNDIG ligegyldigt og har absolut ingen indflydelse, udover vi må venter 35 dage mere.

Innlegg av: nopetter (20.10.17 11:53 ), lest 952 ganger

det er greit at ingenting vil endre seg selv om dette heller ikke er sikkert. saken vil nok bli avgjort en eller annen gang til markedets fordel

MEN

problemet er noe det værste markedet vet er USIKKERHET

nå kan disse tullingene av byråkrater, politiske mijøvernere, og lignende sette hele denne saken på vent gud vet hvor lenge. dette skaper igjen en grobunn for shortere som kan komme til å mose denne aksjen ned mot 4 tallet

Innlegg av: danm (20.10.17 12:12 ), lest 864 ganger

Jeg tror, det i virkeligheden er en fordel, at man giver denne forlængelse. På den måde slipper vi for en række udsættelser, på grund af forslag, der kommer dumpende hen af vejen. Nu giver man alle parter tid, og ingen kan bagefter komme og beskylde regeringen for at have hastet det igennem. Samtidig kan man i løbet af de 35 dage behandle, det der måtte komme ind. Meget smart faktisk.
Innlegg av: gopilots (20.10.17 12:32 ), lest 804 ganger

Udsagnet omkring den dårlige investerings strategi i Canada omhandler overhovedet ikke hele energi brancen men mest de projekter som f.eks pipelines som netop er blevet aflyst, især omkring pipe-lines som iøvrigt hænger sammen med Trump og Keystone Xl, det har intet med QEC at gøre.

Link til artiklen findes her:

https://www.sudbury.com/national/canadas-hostile-regulatory-environment-costing-energy-investments-report-743104
Innlegg av: njn- (20.10.17 13:15 ), lest 716 ganger

Danm!

Du må akseptere at Minister Pierre Moreau

har den fulle myndighet til å gjøre denne utsettelsen.

Arcant har gått inn som finansminister.
Innlegg av: kavala (20.10.17 13:16 ), lest 713 ganger

Iflg div hausere for en tid tilbake skulle denne ligge på ca 15,- nå. De samme hausere må gjerne stå frem og forklare seg. Ikke?, Vell bruk rette hue neste gang. En trevlig helg önskes till alle drömmere.
Innlegg av: livsal (20.10.17 14:44 ), lest 650 ganger

Normann

Siden du ikke skjønner hvorfor jeg er så negativ skal jeg prøve å forklare det.
Jeg har fulgt Qec siden 2011 og har vært positiv til driften fordi det var et interessant industritilfelle.
Men etter de famøse boringene i 2014 har jeg registrert at selskapet ikke r interessert i produksjon lenger.

Selskapet har hatt lett tilgang til kapital via OSE, som de til fulle har utnyttet.

De 4 siste emisjonene har vært rettede emisjoner mot spesielle investorer. Noe jeg mener er utvanning av gamle aksjonærer. Ledelsens deltakelse er blitt gjort enten som opsjoner eller flow-through aksjer i Canada.

De rettede emisjonene har hele tiden etter forutgående haussing av aksjen blitt satt betydelig lavere. Det sier meg at det er en liten kjerne som hele tiden får rimelige aksjer. Ofte etter å ha solgt seg delvis ut i forkant til høyere kurs.

Dette har ikke gavnet de mindre aksjonærene på OSE og derav utvanning.

At Binnion har gjort en god jobb i QOGA har jeg ingen problemer med å innrømme. Men jeg henger heller ikke glorien over hodet hans, fordi han tross alt har ca. 15 mill. Aksjer i selskapet, som han gjerne vil øke verdien på.
Jobben i QOGA synes jeg er betydelig bedre enn den han har gjort i QEC.

Du sier at det å hausse aksjen på 7,8, og 9 er mye mer akseptabelt enn de som påpeker realiteter og kanskje skremmer noen til å selge.

VEL DU OM DET.

Jeg er fortsatt med fordi jeg har tjent penger på haussingen og bill 106.

Jeg sitter rolig men min beskjedne post og avventer utviklingen.

Det kan jo være at der som bare ser makrellskyene får rett, mens de av oss som også ser mørke skyer , må krype til korset og innrømme at vi tok feil.

Det gjør jeg så gjerne når den tid kommer..
Tillykke med investeringen.
Innlegg av: Stevepick XL (20.10.17 15:05 ), lest 567 ganger

Qec holder seg overraskende bra, raset i kursen bør snart komme etter emisjonen. Et selskap som lever av emisjoner og ikke stigende produksjon. Etter mange emisjoner så er funn og økende produksjon ikke eksisterende.
Innlegg av: aagot (20.10.17 15:54 ), lest 498 ganger

Fortsatt ingen opplysninger om noen utsettelse er kommet til obs, dette er sensetive opplysninger og skulle selvsagt vert børsmelt.
Innlegg av: danm (21.10.17 10:42 ), lest 344 ganger

I think there is no social acceptability, "said the Minister of Natural Resources on Wednesday at the end of the Liberal caucus"

Han skal forsvare sig, i forhold til den stilling, han nu er sat i. Når reguleringerne er på plads og der er social accept, er der ikke noget, han kan gøre. Det er et politisk spil.
Innlegg av: Pick Up (20.10.17 11:42 ), lest 1085 ganger
Endret: 20.10.17 12:55

Nopetter.

Linken du viser til, støtter min teori. Spillet er lett gjenkjennelig i Quebec.

Innlegg av: Pick Up (20.10.17 09:42

Uff, dette blir en trang og langvarig
fødsel. Langt mer komplisert enn det først så ut til å bli. Jeg kan ikke annet enn å tenke at interne motstridende interesser prøver å sabotere og trenere saksgangen. Med andre ord et politisk spill i kulissene med flere jokere i kortstokken som gjør hva de kan for å sause det til.
Innlegg av: Pick Up (21.10.17 10:29 ), lest 427 ganger
Endret: 21.10.17 11:01

Nå faller brikkene på plass. Ut fra uttalelsen limt inn nedenfor, er det lett å gjennomskue Minister Pierre Moreaus virkelige agenda for å utsette høringrundens tidsfrist. Spørs om ikke Couillard står i bakgrunnen og trekker i trådene. Han har neppe forandret sitt syn på fracking over natta.

Moreau reopens the door to natural gas exploitation

(utdrag)

"You can have an extremely severe approach to shale gas. I think there is no social acceptability, particularly in the St. Lawrence Lowlands [...]. But we can have an approach that is more open to conventional natural gas, "said the Minister of Natural Resources on Wednesday at the end of the Liberal caucus"

Charles Lecavalier | QMI Agency
Posted on October 18, 2017 at 12:43 - Last updated on October 18, 2017 at 14:07
Innlegg av: gunnarius (21.10.17 10:56 ), lest 335 ganger
Endret: 21.10.17 11:08

RE^4: Questerre-_ Royal Dutch Shell plc_

Ja Pick Up, brikkene begynner å falle på plass.

Igjen, et selskap jeg har fulgt med aksjekursen, som rimeligvis kan ha andre moment, enn kun hydrokarbonene i Quebec er Junex. Stod 7. des. 2016 med samme kurs som QEC, dvs. 0.72.

I dag er kursen på Junex nesten halvert (0.41).

Vitner dette om fracking rush i Quebec?

Som denne link viser, frykter industrien for sin fremtid i Quebec:

Jeg har proklamert det tidligere:

Hva vi ser i Quebec innehar klare paralleller til hva som skjedde med fracking i New York, hvor guvernør Cuomo til slutt sa nei.

Hva vi ser konturene av nå ifm. shale gas i Quebec kan være begynnelsen på slutten for denne type operasjoner og produksjon.

Imidlertid synes regjeringen å være åpen for conventional natural gas. Sikkert også en medvireknde årsak til at hydrokarbonene synes bli forsvart av regjeringen.

Men industrien bør begynne å lukte lunta, noe den basert på ovennevnte link tydeligvis gjør.

Industrien og nye operajsoner og type produksjon går ofte i flokk når det gjelder å innvadere nye områder og ny produksjon. Rimeligvis pga. capex,infrastruktur, regime og prisutvikling etc.

Jeg kan på ingen måte se konturene av slik progresjon i Quebec hva angår shale gas. Kanskje conventional natural gas, men ikke shale gas - og iallefall ikke for St. Lawrence.

Skulle det bli begrenset shale gas/fracking, så tror jeg at det ikke kan rettferdiggjøres en økonomisk forsvarlig og storstilt utbygging. Dvs. disse små O&G selskapene vil ha meget vanskelig for å skaffe funding med stadig mer miljøfiendtlig motstand vs. hale gas og fracking, hvor de finansielle institusjonene ser ut til å ha tatt et klart miljøstandpunkt og har lært av gjeldsgraden til øvrig shale/gas fracking i Nord-Amerika.