Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Olje og energi
Innlegg av: Warom (16.10.17 08:01 ), lest 6408 ganger
Ticker: APCL
Endret: 16.10.17 08:02

APCL- Oppdatering fra ledelsen 16.10

African Petroleum Corporation Limited ("African Petroleum" or the "Company"), an independent
oil and gas exploration company with licence interests in four countries offshore West Africa,
provides the following corporate update:

The Gambia (A1 & A4 Licences - 100% interest)
As announced on 4 September 2017, African Petroleum is in the process of commencing
arbitration proceedings in order to protect its 100% interest in the A1 and A4 licences in The
Gambia. Due to legal confidentiality considerations and commercial sensitivities associated with
the arbitration process, the Company intends to only provide material updates to shareholders as
and when appropriate.

The Company remains open to engaging in constructive dialogue with the Gambian authorities
with a view to establishing a satisfactory solution that is in the interests of all parties.

Senegal (SOSP & ROP PSCs - 90% interest)
SOSP: Further to ongoing discussions with the Senegalese authorities, the Company has recently
lodged an application to enter into the second renewal phase of the Senegal Offshore Sud
Profond ("SOSP") production sharing contract ("PSC"). Concurrently with the application, the
Company has requested to exchange the outstanding well commitment in the current phase for a
3D seismic acquisition programme, and to transfer this revised outstanding commitment to the
second renewal phase.

The term of the current first renewal phase of the SOSP PSC is due to end on 15 December 2017.
Should the Senegalese authorities agree to the Company's proposal then the second renewal
phase will be for a term of 2.5 years with a work programme commitment of acquiring, processing
and interpreting 3D seismic and the drilling of one exploration well.

Although the SOSP PSC continues to generate industry interest, the uncertainty around the status
of the PSC has proven to be an obstacle to securing a farm-in partner. It is for this reason that
the Company has decided to proceed with entry into the second renewal phase of the PSC prior
to re-engaging with interested parties.

ROP: African Petroleum continues to reserve its rights on the Rufisque Offshore Profond ("ROP")
PSC while it negotiates the SOSP renewal application and proposal with the Senegalese
authorities.

Corporate
African Petroleum is well funded with approximately US$14 million cash at bank, together with
US$1 million in restricted cash, as at 30 September 2017.

Jens Pace, African Petroleum's CEO, comments:
"We are in the process of formally commencing the arbitration process with the Gambian
government as a way to protect our interests and historic investment in those licences. Despite
the commencement of this process, we remain open to engaging in dialogue with the relevant
authorities with the hope of reaching an agreement that suits all parties. We ask shareholders to
remain patient as we start what will be a fluid process with unknown outcomes. We will
endeavour to provide material updates as and when appropriate; however, will be constrained by
what we are able to disclose throughout the process due to the legal and commercial sensitivities
associated with it.

We are encouraged by the ongoing dialogue that we are having with the Senegalese authorities
on SOSP and remain hopeful that we will reach an agreement prior to the expiration date.
Importantly, we are no longer reliant on bringing in a partner prior to receiving the extension,
giving us more flexibility and optionality to engage with known interested parties upon receipt of
the extension.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=436428
Innlegg av: Andyo (16.10.17 08:05 ), lest 4291 ganger
Endret: 16.10.17 08:07

RE^1: APCL- Oppdatering fra ledelsen 16.10

"Importantly, we are no longer reliant on bringing in a partner prior to receiving the extension, giving us more flexibility and optionality to engage with known interested parties upon receipt of the extension"

- vesentlig endring
Innlegg av: JayWalker. (16.10.17 08:14 ), lest 4135 ganger

Slik jeg forsto det er de altså tvunget til å gjøre ting alene siden det er en "obstacle" å finne partner.. har de penger til det da? Eller blir det en saftig emisjon?
Innlegg av: Dogsther (16.10.17 08:18 ), lest 4061 ganger

14 mill.$ burde vel holde en stund det.
Innlegg av: Warom (16.10.17 08:21 ), lest 4027 ganger

Enig Andyo;

Der det tidligere har vært kommunisert at de er avhengig av å bringe inn en partner før de får en forlengelse sier de nå at de ikke lenger er avhengig av det(slik leser i alle fall jeg det)

Det må jo bety at det er noe som er kommet ut av samtalene med myndighetene og som man vel må kunne si er ett "fremskritt".

Greit at de også bekrefter den 15.12. Om det blir avgjørende gjenstår jo å se, men med den setningen Andyo fremhever så burde den jo ha betydning.
Innlegg av: ghaddafi (16.10.17 08:30 ), lest 3893 ganger

Hvorfor greier de ikke å få til noenting som helst?
Innlegg av: nad.oslo (16.10.17 08:39 ), lest 3794 ganger

Har de ikke fått ut fingern enda for å gå til sak mot Gambia, samtidig som de "håper " på dialog, for en ledelse som kan det med å spille med ord og lure folk. Gambia er over and out.

Sosp var liksom shortly og partnere stod i kø, se melding fra July, august skulle det smelle liksom, Halo.

Sierra Leone sliter de maks med.

Også tør de virkelig oppgi sin kontakt for mer info. Har selv ringt siden July lagt igjen beskjed til West og JP, ikke engang har noen ringt.

For en useriøs ledelse.

Lykke til dere som tør , satse på noe av det mest useriøse jeg har vært borti
Innlegg av: Elderlywoman (16.10.17 08:43 ), lest 3740 ganger
Endret: 16.10.17 08:45

Skal vi tolke dette som at de ikke er nær farm inn på SOSP?
Innlegg av: nad.oslo (16.10.17 08:51 ), lest 3578 ganger

Bare å tolke i vei, for denne ledelsen kan ikke gi noe bedre svar uansett, for ledelsen selv driver å tolker regjeringer og fatter ingenting :).

Ikke rart de ikke får inn noen partner, og den partner de hadde med til Gambia :) . makan
Innlegg av: JanV (16.10.17 08:58 ), lest 3493 ganger

Vel, dette var som “ventet”. Ingen “fremgang” I hverken Gambia eller Senegal. Som jeg har hevdet over lang tid er det usannsynlig at noen vil farme inn på en lisens som både løper ut, og hvor det er tydelig myndighetene ikke ønsker å ha med APCL å gjøre. Nok en gang viser det seg at «confidencen» til Pace are bare tøys og kun en våt drøm. Det merkelige er at forumet i stor grad velger å tro på ussannsynlige scenarier om dry kommer fra selskapet eller yppersteprester på forumet. Det har nå over svært langt tid vist seg at selskapet ikke har begrep om situasjonen. Fra meldingen virker det ikke som det er noen dialog, men at APCL et «åpne» for dialog. Gambia virker ikke interessert, hvilket er logisk basert på hva som er blitt uttalt. SOSP skal APCL nå søke om spesialbehandling i strid med gjeldende avtale, da det signaliseres de ikke klarer å få inn en farm in partner. Senegal ønsker ikke APCL så hvor sannsynlig er det at Senegal vil «hjelpe» APCL. Forsvinnende liten hvis man skal legge signalene til grunn. Denne «rapporten» var avslørende for situasjon og burde være en «eye opener” for menighetene, men den blir vel også forsøkt fremstilt «positiv».
Innlegg av: Storm_Torden (16.10.17 09:03 ), lest 3418 ganger

JanV- er første gangen jeg kommenterer på deg, men må si at det virker som du får mer og mer rett... uheldigvis for meg som sitter i dette papiret. Vil da spørre deg om et spm: det virker som om det eneste som kan redde selskapet er deres kontrakter, mtp termineringer, cure etc. Hva tenker du om det?
Innlegg av: Yess (16.10.17 09:08 ), lest 3379 ganger

Meget bra oppdatering fra APCL.
Tror dette kan resultere i flere gode nyheter innen få uker/mnd.
APCL er utbombet på dagens kurs og er en mangedoblingskandidat på dagens kursnivå.
Innlegg av: d12m (16.10.17 09:12 ), lest 3300 ganger

"Hvorfor greier de ikke å få til noenting som helst?"

De greier da å beholde jobb og lønn i år etter år. Når kommer det behov for å hente mer penger sånn at de kan holde det gående også i nye år?
Innlegg av: JanV (16.10.17 09:16 ), lest 3252 ganger

Storm. Faktum er at ingen her på forumet har sett kontraktene så ingen burde ha noen bastante formeninger om dette. Dog er det et faktum at APCL er i «default» i Gambia, HOT og snart på SOSP. Det er et dårlig utgangspunkt rettslig. Om det finnes noen teoretiske halmstrå i kontraktene kan jo være, men personlig tror jeg ikke dette «hjelper». Jeg har ingen syn på aksjekurs kortsiktig, dertil er aksjekursen for uberegnelig. Industrielt mener jeg APCL har betydelige problemer og disse kommer tydeligere og tydeligere frem, men har ligget i «dagen» i godt over ett år, men egentlig enda lenger. Jeg synes på mange måter dagens ledelse har fått til «undre» i APCL. Den siste emisjonen var et slikt «under», som det undrer meg ikke har fått etterspill. Med det vi vet i dag, synes APCL å være en tvilsom/dårlig investering, men det er mitt personlige syn.
Innlegg av: Swordrup (16.10.17 09:28 ), lest 3142 ganger

Med dagens kurs er APCL en god aksje å kjøpe, men det hjelper ikke oss med snitt på kr. 4 og oppover. Tror ikke kursen går noe særlig under 1,50 så oppsiden veldig mye større slik jeg ser det. Bra de oppdaterer markedet, men de må få til noe konkret snart. Jeg beholder mine aksjer, men har gått videre. Gidder ikke sitte stand by og vente på meldinger. De kommer når de kommer, om de kommer....

Swordrup
Innlegg av: rischioso (16.10.17 09:30 ), lest 3123 ganger
Endret: 16.10.17 09:34

RE - "Importantly, we are no longer reliant on bringing in a partner prior to receiving the extension, giving us more flexibility and optionality to engage with known interested parties upon receipt of the extension"

- vesentlig endring

* Ja, og da får de 2,5år på seg til å farme. Når så forlengelsen er et faktum så vil også obstacle for å farme forsvinne.

REF - The term of the current first renewal phase of the SOSP PSC is due to end on 15 December 2017. Should the Senegalese authorities agree to the Company's proposal then the second renewal phase will be for a term of 2.5 years with a work programme commitment of acquiring, processing and interpreting 3D seismic and the drilling of one exploration well.

Da gjenstår det og se at de faktisk får den stand-alone forlengelsen.

I tillegg kan vi legge datoen 25.10 død for nå ble 15.12 bekreftet...;)

Innlegg av: D_invest (16.10.17 09:31 ), lest 3108 ganger

Etter mitt syn må dette være en av de verste meldingene hittil, mtp fremtidsutsikter.

- Ingen fremskritt i Gambia mtp å etablere konstruktiv dialog
- Innrømmelser om at utfordringene på SOSP er større enn kanskje først antatt.
- Selskapet vil komme med en request til Senegalesiske myndigheter og be om "for mye". Her risikerer de å få blankt nei, og da "står man der".

Huff.
Innlegg av: rischioso (16.10.17 09:43 ), lest 2968 ganger
Endret: 16.10.17 09:45

RE^2: APCL- Oppdatering fra ledelsen 16.10

RE - Selskapet vil komme med en request til Senegalesiske myndigheter og be om "for mye". Her risikerer de å få blankt nei, og da "står man der".

* Selskapet sier vel ikke det - de sier de allerede har søkt og at dialogen med senegalske myndigheter er god.

Så får vi avvente og se hva utfallet blir - det er jo ikke lenge til den 15.12 og en avklaring kommer nok før den tid...;)
Innlegg av: KennyL (16.10.17 09:41 ), lest 2980 ganger

Noen her som vet hvordan man finner historiske handelsdata?
Tenker på hvor mange aksjer DNB Markets har solgt den siste mnd... ser de er største nettoselger hver dag omtrent!
Innlegg av: Kneppe-Leif (16.10.17 09:42 ), lest 2962 ganger

Huff. Her frykter jeg vi ser 0,75-0,80 innen desember
Innlegg av: Øretriller (16.10.17 09:42 ), lest 2959 ganger

Hm, det var vel ikke stormende jubel etter den meldingen nei...
Innlegg av: D_invest (16.10.17 09:44 ), lest 2936 ganger

KennyL: Man kan jo bare gjette hvem DNB selger for. Mitt tips er Henderson, tidligere 3. største eier som gikk under 5%-grensen for en drøy mnd siden.
Innlegg av: Warom (16.10.17 09:44 ), lest 2951 ganger

KennyL;

Her har du en oversikt siste mnd.

http://goi.nf/?mixynmvbgabm
Innlegg av: tuja (16.10.17 09:45 ), lest 2936 ganger

Må vel innrømme at den oppdateringen ikke var noen "høydare".
Innlegg av: rischioso (16.10.17 09:50 ), lest 2889 ganger

Nei, det var jo ikke det man kunne håpe på, MEN nå er presset om å farme en partner ikke lengre til stede så kan man jo håpe på at de får en 2,5 år forlengelse basert på stand alone med endret arbeidsprogram - da vil i så fall mye være gjort.

Relativt liten omsetning i dag så det er nok hovedsaklig kortsiktige småaksjonærer som ristes ut.
Innlegg av: Fluefiskeren (16.10.17 09:52 ), lest 2870 ganger
Endret: 16.10.17 09:56

Jeg har hele tiden sittet med det inntrykk at forlengelse på SOSP var avhengig av at de skaffet partner før 15. desember. Virker som de nå har gitt opp dette, og jeg er veldig skeptisk til at myndighetene vil godta dette. Skuffende fremdriften på Gambia også, selv om jeg ikke hadde ventet så mye derfra nå egentlig.

At selskapet fortsatt er verdt nesten 50 % mer enn ALT i januar 2015 synes rart.
Innlegg av: KennyL (16.10.17 09:54 ), lest 2833 ganger

Takker Warom!

Er "bare" ubetydelige 1,5 mill aksjer i minus siste mnd, så er nok en bagatell :-)
Innlegg av: ManUnited (16.10.17 09:55 ), lest 2824 ganger

Melding som forventet, selskapet har ingen ting å by på! Dette må jo være det signalet som sier: SELG!!!
Innlegg av: JanV (16.10.17 09:59 ), lest 2798 ganger

Nå begynner jeg faktisk å bli enig med de som oppfatter deg patetisk Risch. At selskapet blir mer og mer fantasifulle etterhvert som de ikke kan forsette åpenbare bløffer, finnet du plutselig «positivt og troverdig»? Give me a break. Nå liker du å kverulere så burde egentlig neglisjere dine «ny oppstandne» meninger. Basert på alt vi vet er det ulogisk og usannsynlig at Senegal vil «hjelpe» APCL. Dette blir ekstra usannsynlig hvis det faktisk foreligger interesse fra seriøse selskaper. Enda mer «komiske Ali» preg får dette når vi har hatt et utall meldinger med en «very confident» Pace. Denne gangen var faktisk ikke selskapet «confident» såvidt jeg kunne se i farten. Nå tror de tilsynelatende ikke selv på hva de skriver. Dette var ikke spikeren i kista, men hammer er hevet, og spikeren klar.
Innlegg av: 1OX50 (16.10.17 10:03 ), lest 2772 ganger

Høyeste i år 12.20
Laveste i år 1.40
---

I dag rammet vi Year Low.

Er vel da man kjøper noen lodd ;)

Never catch å falling knife, greit det, men det går faktisk an å trade denne.

Inn 140-1.41 og ut igjen 1.56 for eksempel.

Innlegg av: 1OX50 (16.10.17 10:04 ), lest 2753 ganger
Endret: 16.10.17 10:08

RE^3: APCL- Oppdatering fra ledelsen 16.10

1.55 i løpet av uken?

Tja, vi får se, men det er slettes ikke umulig.

Tenker å sette en tight og fin SL 1.40 på 'loddene' fra i dag.

---

Ps
Ta en titt på Iox aksjen.
Den er 'utbombet' .

Last det dere klarer der under 4,-
Innlegg av: brumlemann (16.10.17 10:08 ), lest 2702 ganger

RE^4: APCL- Oppdatering fra ledelsen 16.10

10X50
sikkert "smart" investeringsstrategi å kjøpe en aksje som bare taper penger, har ekstremt dårlige utsikter, elendig ledelse, hvor kursen siger jevnt og trutt nedover og som meget mulig kan konke. Kan ikke se noen som helst sannsynlige triggere i nær fremtid.

Lykke til
Innlegg av: rischioso (16.10.17 10:10 ), lest 2690 ganger

JanV,

helt greit at du ikke tror på noe ledelsen sier og av samme grunn er du ute.

For de som er inne er jo det det eneste vi har å forholde oss til.

Vi kan jo ikke lage egne historier, dermed blir det vel feil å mene at det er patetisk å referere til hva selskapet melder.

Enten må man forholde deg til alt de sier eller ikke noe overhodet...

Jeg vil heller si at patetisk er man om man velger å forholde seg deler av det selskapet kommer med - enig i det som kan tolkes negativt, men uenig i det som kan tolkes positivt...;)
Innlegg av: brumlemann (16.10.17 10:18 ), lest 2618 ganger

Risky boy
Når selskapet skriver "the Company has requested to exchange the outstanding well commitment in the current phase for a
3D seismic acquisition programme, and to transfer this revised outstanding commitment to the
second renewal phase"

Når selskapet ikke har fått ut fingern på mange år, og har en track record å ikke få til noe, hvor sannsynlig tror du det er at Senegal går med på å bytte ut forpliktelse til å bore med at selskapet skal få lage en 3 D acquisition program og gi ytterligere utsettelse i en ny fase på 2 år til et selskap som ikke har fått til noe som helst og som blir blakkere og blakkere for hver dag.

Min mening er at da selskapet boret tørt, var det begynnelsen på sluttten for sleskapet.
Innlegg av: rischioso (16.10.17 10:37 ), lest 2512 ganger

RE^4: APCL- Oppdatering fra ledelsen 16.10

brumlefar,

det er aldri for sent og bedre sent enn aldri er jo uttrykk som kommer til sin anvendelse her.

Hvis disse uttrykkene ikke hadde vært til for noe så hadde de jo ikke eksistert.

Din mening er din og andres meninger er andres. Men det endrer jo ikke hva selskapet faktisk melder så får vi avvente resultatet uavhengig av hvilken mening vi har nettopp fordi ingen vet...;)
Innlegg av: Solux (16.10.17 10:11 ), lest 2680 ganger

Ingen burde være overrasket over dette - har sagt det lenge og har jo vært veldig åpenbart. SOSP kommer ikke, noe som er enda tydeligere nå. CDI - denne legger de også ned nå.

Ikke for å være stygg, men hele selskapet blir snarlig lagt ned. Er snakk om emisjon under rettsforhandlinger med høyrisiko oppside og konkurs som nedside.

Lykke til. Bør alle ta til fornuft å slutte å håpe og heller lese fakta.
Innlegg av: 1OX50 (16.10.17 10:14 ), lest 2648 ganger
Endret: 16.10.17 10:15

brumlefar

Enig med deg, men dette blir en slik 'fort inn og fort' ut sak.

Sitter sjelden lenge på luft-papirer.

Alltid noen idioter som kommer til å kjøre denne opp over 1.50 igjen.

Apcl og dets ledelse er et sørgelig kapittel.

Innlegg av: Yess (16.10.17 10:20 ), lest 2606 ganger

APCL har ikke fått til "noe som helst"?
Vel selskapet har fikset lett en boring i år (dessverre tom) og selskapet fikset lett 258 millioner inn på få timer i en emisjon.
Meldingen indikerer at forhandlinger pågår i Gambia og Senegal kommer nok på plass.
Ryddig med en slik informasjon og alle vet at en melding kan komme før en aner det. Det har skjedd før i APCL og det kan fort skje igjen
Innlegg av: Redz (16.10.17 10:22 ), lest 2587 ganger

Tusen takk for alle bekymringsmeldinger. Setter stor pris på det :)

Det er ikke lenge til 15.12.17, så her skjer det, mest sannsynlig, noe innen den tid i Senegal. I tillegg syns jeg det er spennende med Sierra Leone. Teknologien utvikler seg, så jeg vil ikke akkurat si at lisensene der er uten verdi. Hva gjelder cash, så er vel ikke akkurat 14 mill USD så lite.

Morsomt å se folk "tilte" over en melding fra et selskap de ikke har aksjer i. Haha, at det er mulig..
Innlegg av: Josik (16.10.17 10:30 ), lest 2550 ganger

En ganske treffende kommentar:

"APCL-aksjonærene er så sta at jeg begynner å lure på om ikke kursen vil stige når de melder konkurs.."
Innlegg av: rischioso (16.10.17 10:47 ), lest 2443 ganger

En av vennene mine sa ofte "det kunne ha vært verre". En dag fortalte jeg at jeg drømte at jeg døde og kom til helvete. Da sa han at det kunne ha vært verre.
-Men det kunne vel ikke bli verre enn dette?
-Jo, det kunne ha vært sant!
Innlegg av: Graff (16.10.17 10:47 ), lest 2435 ganger

nok en "nøytral" melding =/

Gambia:
Tydelig at Gambierne skjønner at dette er ikke like lett som de antagelig så for seg. Tror at det kommer en løsning utenom arbitration siden APCL velger å fortsette å drøye med å kjøre skikkelig hardt-mot-hardt. Personlig ville jeg kjørt hardt når de sa det sist for å begynne prossessen og tvunget Barrow/Gambia. (Får håpe at mitt valg ville vært feil og at APCL gjør det riktige nå...)

Senegal:
tydelig at APCL har mange interessenter, men som selvsagt vil inn "billigst/tryggest". Tror at Senegal vet de er i deep-shit med det opplegget de kjørte i ROP/Total vs APCL og hvordan det f.eks kunne påvirke omdømme, fremtidige kontraktsinngåelser, samt oljeaktiviteten i områdene der. Her blir det nå virkelig spennende. APCL kan fint miste SOSP og evt godtgjørelse for ROP. Samtidig, hvis de får denne SOSP forlengelsen så vil alle de interessentene som ikke ville inn, måtte betale en høyere sum for å bli med. Personlig tror jeg at APCL får til en hestehandel og drar det iland, men at verdiene til APCL i SOSP blir redusert /sterkt-redusert.

Cote D'ivoire og Sierra Leone
for noe elendighet, tydelig en gamble som har backfired pga lave oljepris i lang tid.
Tviler at de får med Ophir på noe mer arbeid med mindre de skulle treffe jackpot med å reprossessere søkt seismic opp mot drillforekomster. Det de skriver er "positivt", men basert på lignende selskaper så skriver de ikke bare positivt om det, men gjør noe ut av det. Noe hverken Ophir eller APCL har gjort i det siste. Koble det opp mot usikkerheter i oljepris, politisk uro, og manglende cash-income så tror jeg disse vanner ut i intet. (håper jeg tar feil her, og at de får en partner med inn på dem, men da må nok APCL gi fra seg ganske mye)

Antagelse for fremdrift:
cash på bok holder APCL i live en god stund fremover.
SOSP løsning kommer først, deretter Gambia, tipper at aksjekursen holder seg lav, frem til Februar basert på hvor lang tid selskapet bruker...og hvor lang tid disse landene bruker...
Meget skuffet på APCL med "confident" men som fortsatt ikke kjører hardere.
Innlegg av: nad.oslo (16.10.17 10:47 ), lest 2442 ganger

Redz

Du er iallfall stor spekulant på apcl og andre på forumet. Når du skriver morsomt å se folk skrive uten eie aksjer.

Ja da vet du svært lite.

Men Sierra Leone har de ingen kontakt, det kan jeg iallefall si.

Gambia er over and out.

Firmaet svarer ikke på beskjeder på måneder, hvorfor? hva er galt hvorfor tør ikke JP eller Stephen West komme på telefon?

Stinker.
Innlegg av: rischioso (16.10.17 11:03 ), lest 2366 ganger

nad,

det handler ikke om hverken Gambia, Sierra Leone eller Côte d'Ivoire i det korte bildet - det handler Senegal og SOSP.

Alt annet er irrelevant akkurat nå og ut året.

Som en bonus og ut av det blå kan det komme en melding om noe positivt om og rundt Gambia, men jeg tviler på det - i alle fall i dette året.

Mao, i det korte bildet så er alt avhengig av hva som skjer/ikke skjer på SOSP og det er det veddemålet står om.

Kursmessig så er det ikke rart som er innbakt og av samme grunn er den potensielle oppsiden stor.

Fasiten får vi i nov eller senest innen den 15.12.

Om de ikke svarer på tel eller mail slik man skulle ønske endrer ikke på det faktum.

Innlegg av: Fluefiskeren (16.10.17 11:55 ), lest 2235 ganger

Overraskende få som kommenterer situasjonen i Elfenbenskysten i denne meldingen. Her vil de altså levere CL- 509 tilbake til myndighetene pga. manglende interesse. Heller ikke særlig oppløftende.

"CI-509: The current phase of the CI-509 PSC ended in March 2016; however, as previously announced, the Ivorian authorities allowed the Company additional time to find a new partner to join the PSC. Unfortunately, the Company has been unable to find a new partner and has now commenced the process to withdraw from the CI-509 PSC."

Dette er jeg ihvertfall sikker på at de klarer. Det minker på lisenser siste året ja.
Innlegg av: henrik9 (16.10.17 12:45 ), lest 2071 ganger

Leveres tilbake pga ingen interesse fra evnt. partnere ja. En helt riktig avgjørelse.
Innlegg av: JanV (16.10.17 12:47 ), lest 2056 ganger

Forumet må ikke glemme at selskapet var uheldig med timingen. De fikk oljepriskollaps rett i trynet samtidig med store forpliktelser og ditto kapitalbehov. De klarte ikke å hente penger eller farme ut i tide som gjorde at selskapet i stor grad kom i «default» over hele linjen. Det har vært en forventning om at APCL ledelsen skulle kunne trylle i en svært vanskelig situasjon. De klarte ikke å «trylle», men de klarte å holde «illusjonen» gående lenge, for ikke å si svært lenge. Ledelsen MÅ fremstå «optimistiske», men APCL gikk ganske langt i å villede. For meg var det ganske opplagt, men Marve og hans disipler slukte en åpenbart uriktig «confidence» rått og naivt.
Innlegg av: Fluefiskeren (16.10.17 12:47 ), lest 2070 ganger
Endret: 16.10.17 12:49

Henrik9

Jo, men ikke særlig oppløftende.
Innlegg av: abroker (16.10.17 12:55 ), lest 2016 ganger

D går den veien høna sparker?
Innlegg av: D_invest (16.10.17 12:58 ), lest 1999 ganger

Egentlig overraskende at aksjen ikke reagerer enda kraftigere ned. Pengebruken har også gått i taket siste kvartalet, virker det som. 3M USD, bortevekk.

Pt. er aksjen priset hele 76% høyere enn cash. Med den meldingen vi fikk i dag burde den stått vesentlig lavere, etter mitt syn.
Innlegg av: Fluefiskeren (16.10.17 13:03 ), lest 1981 ganger

Hvis det medfører riktighet at det var APCL som trakk seg fra den ikke-bindende LOI-en fra august 2016 kan man kanskje si de har begått en virkelig bommert ved å spille med så høy innsats som de har gjort. Bedre med en dårlig avtale enn ingen.
Innlegg av: D_invest (16.10.17 13:10 ), lest 1933 ganger

SEB hiver seg på salgsknappen ser jeg. Ikke så ofte de handler i aksjen. Pleier stort sett å selge for institusjonelle.
Innlegg av: AttOgFram (16.10.17 13:10 ), lest 1952 ganger
Endret: 16.10.17 13:11

APCL sitter fortsatt med litt penger på bok.

Det de vel burde gjøre nå er å finne seg et annet prosjekt (helst på land, alternativt på veldig grunt vann, og med eller nær produksjon) i Afrika der 10 millioner pluss/minus kan få dem til å komme videre (eller å overleve). Selskapet er børsnotert, og har en stor aksjonærmasse med god likviditet.

Som JanV sier, de hadde maks uflaks med oljeprisen og tidsfrister, men de er nå engang der de er. Bedre å forsøke å gjøre noe annet nå, enn å gamble på at man skal vinne en voldgift. Taper de den, er det for sent å endre kurs.

At de forsøker å få overført boreforpliktelsen til den andre forlengelsesfasen er jo bare fordi de ikke hadde noe annet valg når de ikke får på plass en partner.

Så det er vel nå vi får se hvor gode managementteamet egentlig er. De kan ikke trylle når det gjelder Senegal og Gambia, men da bør de forsøke å finne alternativer. Å sitte i halvannet år og vente på utfallet av en voldgift eller to, gagner ingen og bruker bare opp resten av pengene de har.

Og vinner de, har de da i hvertfall andre ben å stå på utover Senegal og Gambia og den usikkerheten rundt de lisensene. Resten av porteføljen betyr vel egentlig ingen ting, det ser vi jo også av meldingen i dag.

Innlegg av: Fluefiskeren (16.10.17 13:19 ), lest 1900 ganger
Endret: 16.10.17 13:25

Egentlig en god tanke AoF. Det burde være plenty med aktuelle prosjekter. Og ikke vet vi om de hadde funnet kommersiell olje i Gambia/Senegal heller.

Når det gjelder Sierra Leone så har det vært ekstremt lite snakk om disse lisensene, men en ting husker jeg:

West holdt en gang en presentasjon hvor han hevdet at Stuart Lake (den forrige CEO) ble helt lyrisk når han snakket om et av prospektene der, men dypt ligger de og sure kan de fort bli. :-)
Innlegg av: D_invest (16.10.17 13:21 ), lest 1875 ganger

Om de investerer i nye lisenser, så kommer de vel ikke unna å måtte reise kapital om ikke lenge? 10-15M USD varer jo ikke evig akkurat.
Innlegg av: AttOgFram (16.10.17 13:23 ), lest 1873 ganger

Flue,

selvfølgelig var det ikke APCL som trakk seg fra den "ikke bindende LOIen" (selv om det jo var et ganske ubrukelig papir i første omgangen). Hvorfor skulle de gjøre det? Det var jo bare et forsøk på å få et positivt spin på historien.

Forøvrig er jeg overrasket over at det ennå ikke har blitt noen reaksjoner på propektet og informasjonen som lå inne der. I beste fall var det vel en del ting som ble tøyet litt vel langt.
Innlegg av: Fluefiskeren (16.10.17 13:29 ), lest 1844 ganger
Endret: 16.10.17 13:33

AoF

Vi vet jo ikke det, men det kan jo være at de syntes tilbudet var for dårlig til at de ville presentere det til aksjonærene. De følte seg nok confident på at det ville gå veien uansett. Kanskje hadde de fått føringer på noe større kunne være på gang.
Innlegg av: elta-gnilk (16.10.17 13:41 ), lest 1765 ganger

Er det noen steder man kan følge diskusjoner om APCL uten at det flommer over av skribenter som er født i minkende måne.
Innlegg av: Fluefiskeren (16.10.17 13:44 ), lest 1754 ganger
Endret: 16.10.17 13:55

Elta

Nå er vel dette forumet vært viden kjent for fullmåne i lang tid.

Hvis noe gidder:
Dagsfersk intervju med Cath Norman i FAR. Hun har ihvertfall troen på deres lisenser i Gambia.

EDIT Glemte linken

https://m.youtube.com/watch?v=nfBBlUC7cec
Innlegg av: Kvasi (16.10.17 13:45 ), lest 1733 ganger

Antar at det er forhandlinger med Gambia siden det drar ut med voldgift. Mest sannsynlig er de også på leting etter bedre prosjekter da de kjenner regionen godt. Men pengene strekker jo ikke til om de skal inn i noe nytt så da antar jeg at det blir emisjoner. Det vi alle her på HO har felles er at vi ikke vet, men kun spekulerer. Det hadde hjulpet mye om selskapet begynte å gi mer edruelige meldinger/info. (Gambia kan komme med en løsning når vi minst forventer det. Tror derfor det er litt tidlig å spå konk. Interessant volum på en dag som denne, i alle fall.)
Innlegg av: D_invest (16.10.17 14:02 ), lest 1634 ganger

Selskapet konker ikke hvis aksjonærene fortsatt er villig til å spytte inn penger. Men jeg vil tro at selskapets historie vil være noe avskrekkende for fremtidige investorer, så det er ikke sikkert at kapitalinnhentinger vil gå like smooth som tidligere.

Men emisjoner 1 kr eller lavere vil jo være vanvittig utvannende for aksjonærer som har kjøpt på 3-12 kr.
Innlegg av: utkant (16.10.17 13:47 ), lest 1732 ganger

Selg dere ut. Kjøp når noe lykkes. Bedre å kjøpe hvis de faktisk får forlengelse eller farmout eller vinner arbitration.

Det er alltids noen idioter som selger for billig så dere får kjøpt dere inn igjen billig om noe skulle faktisk løse seg for selskapet.

Sitter selv med aksjer i WRL og QEC... Kanskje de er verdt mer enn dagens prising?
Innlegg av: Kvasi (16.10.17 14:00 ), lest 1648 ganger

Et sukk: Det overrasker meg alltid at det anbefales både kjøp og salg på HO. Grunn til å være kritisk når en ikkje kjenner motivet. Men kanskje aksjeeiere på HO har et bedre hjertelag enn andre folk ....? Heldigvis er det mange innsiktsfulle betraktninger også, og disse setter jeg for min del stor pris på. Takk! Dette caset er både komplisert og interessant.
Innlegg av: utkant (16.10.17 14:00 ), lest 1653 ganger

Forøvrig kan det nevnes at hvis "seal" hadde vært tilstede i CI-513 så hadde vi alle ledd hele veien til banken i stedet for å se kursen så lav som den er nå.

Det var både olje og sandsten der hvor de kjørte ned boret så det var kun et av de 5 parameterne som skulle til som manglet. Det er derfor ikke utenkelig at de nå vil studere seismikken ekstra nøye og finne et prospekt som de føler seg veldig sikre på har bedre "seal" enn det som nå ble boret og prøver igjen.

Det kan derfor fortsatt være muligheter i CI-513 og CI-509, men dagens oljepris og oljemarked tillater ikke å satse for mye penger her...
Innlegg av: Old guy (16.10.17 14:04 ), lest 1633 ganger

Flot timinig risikoeren :-) håber du har lavet knaster på din handel - karma is a bitch :D
Innlegg av: utkant (16.10.17 14:04 ), lest 1636 ganger

Kvasi

Alt kommer helt an på risikoen du ønsker og gevinsten du ønsker.

Akkurat nå tar de som er eiere av aksjer i APCL en veldig høy risiko. Det kan slå ut begge veier. De kan lykkes, eller det kan gå rett til helvete. Det er det ingen som kan si noe fornuftig om for tiden. Jeg har selv troen på at de lykkes, men risikoen er for stor til at jeg tør å kjøpe denne per dags dato.

Kommer det farmout/forlengelse/ny brønn CI-513 eller de lykkes med arbitration så er jeg førstemann inn døren og betaler med glede det aksjen vil koste i det øyeblikket.

Men jeg lever godt med å sitte med andre aksjer med like stort potensiale og langt lavere nedside!
Innlegg av: Fluefiskeren (16.10.17 14:09 ), lest 1610 ganger

Utkant

Hvis det blir funnet olje på CI-509 blir det altså uten APCL på laget. I dagens melding skriver de at de har startet på en tilbakeleverinsprosess.
Innlegg av: utkant (16.10.17 14:21 ), lest 1549 ganger

Fullt klar over det Fluefiskeren.

Dog ikke dermed sagt at det ikke finnes noen muligheter til at det kan være olje der.

Så kjapt på seismikken som de hadde lagt ut, og det er ikke utenkelig at de borer enda en brønn på et annet av de prospektene, eller de finner noe feil på plasseringen av første brønn...
Innlegg av: JanV (16.10.17 14:23 ), lest 1534 ganger

A&F. Kunne ikke vært mer enig enn at de må se etter noe annet med nåværende eller nær produksjon. Det de har nå, hvis de «har der» er en røys av emisjoner unna. APCL er et lilleputt selskap som har gått inn i prosjekter som hører hjemme hos de store gutta. Personlig ville jeg «kjøpt» WRL rett etter emisjonen. Der er det produksjon og potensial til å selge en god del mere gass. Jeg tror WRL kommer hvis man er litt tolmodig.
Innlegg av: 1OX50 (16.10.17 14:41 ), lest 1478 ganger
Endret: 16.10.17 14:45

Hvor mange aksjer er det utstedt i dette luft-slottet egentlig ?

Edit
Fant det ut.

Jøss, hele 151 345 430 aksjer.

Innlegg av: Chrysler300C (16.10.17 14:57 ), lest 1421 ganger

Ute igjen nå a 10X50 ? hehe

Innlegg av: 1OX50 (16.10.17 15:12 ), lest 1374 ganger
Endret: 16.10.17 15:13

Nytt nick ?;)

Nope, sitter fremdeles med postene tatt tidligere i dag.
Justert ned SL .
Tror ikke de ryker ut i dag.
Gir dette ut uken. Selger på rekylen senere i uken around 1.55

Fort inn ---> fort ut.
---

- Vi ber aksjonærene om å forbli tålmodige ettersom vi starter på det som blir en flytende prosess med ukjente utfall, sier konsernsjef i African Petroleum, Jens Pace i en kommentar.
---

Kommer overhodet ikke på tale å være tålmodig her.
Kun små-trading.

Innlegg av: rischioso (16.10.17 15:16 ), lest 1364 ganger

Etter en nedtur kommer det gjerne en rebound eller skal vi kalle det en dead cat bounce...;)
Innlegg av: tuja (16.10.17 15:23 ), lest 1327 ganger

Ser ut som du "timet" inngangen på feil tidspunkt,Risch.
Innlegg av: 1OX50 (16.10.17 15:27 ), lest 1298 ganger
Endret: 16.10.17 15:28

Ris
Enten blir det kastet ut nu, eller så blir det å snitte ned posisjonen rundt 1.33-1.34 for så dumpe alt om den vil videre ned. Kan fort gå til kronen den med hull i denne.
Har ikke troen på 1.55 denne uken.

Nytt kursmål 1.47

Rt
1.37

Tragisk

Innlegg av: rischioso (16.10.17 15:28 ), lest 1299 ganger

tuja

Jeg tok et veddemål med target 15.12 - vi er ikke helt der ennå...;)
Innlegg av: brumlemann (16.10.17 15:27 ), lest 1311 ganger

daue katter spretter jævla dårlig Risiko boy
Innlegg av: rischioso (16.10.17 15:30 ), lest 1295 ganger

brumlefar,

at du er læregutten til gizze-gizze er det jo ikke noen tvil om, men det kler deg ikke.
Innlegg av: 1OX50 (16.10.17 15:32 ), lest 1263 ganger

rischioso

Var det ved 1.50 du gikk inn igjen her forrige uke?

Innlegg av: rischioso (16.10.17 15:33 ), lest 1259 ganger

Rett i underkant og har tatt litt til i dag så ligger på et snitt rundt 1,450.
Innlegg av: Old guy (16.10.17 15:45 ), lest 1199 ganger

Haha det er så fedt at se risikoeren. Mon ikke der sker det samme som sidst mister en 30-50% og så bliver du apcl fjende igen du er virkelig dygtig til at købe på toppen og sælge på bunden :D - det er trods alt bedre end ikke at være god til noget haha
Innlegg av: 1OX50 (16.10.17 15:49 ), lest 1176 ganger

Old guy
Kutt ut å mobb , rischioso.

Oppfør deg, gutt.
Innlegg av: rischioso (16.10.17 15:57 ), lest 1151 ganger
Endret: 16.10.17 16:00

10x50,

old guy alias gizze-gizze satt hele veien ned fra 12 til 3 før han fikk ut fingern og solgte.

Mao, det var ikke han som oppfant kruttet så la han få ut frustrasjonen - jeg tåler det ...;)
Innlegg av: kenn123 (16.10.17 15:57 ), lest 1153 ganger

IOX50:

Ser ikke detta bra ut...kursen är snart under 1 kr?? vad tror du?? du trader??
Innlegg av: 1OX50 (16.10.17 16:02 ), lest 1102 ganger

kenn123
Jeg solgte mine 2 kroner inngang aksjer ved 5,- 6,- 7,- 8,- 9,- noen på 10,-

Revisor-aksjene jeg fikk fra A&F gikk ut over 2 kroner hvor han ga de til meg den gang.

Ja, nå leke trader vi i Apcl.

Små truse poster. Innsats Max 50 000 kr.

Innlegg av: Fluefiskeren (16.10.17 16:00 ), lest 1131 ganger

Aksjonærene får ihvertfall håpe på at Senegal ikke buker for lang tid på søknaden om å bytte boring mot seismikk. Tiden frem til 15. desember går fort, og bestilling av skip tar vel litt tid. Regner med at det holder at seismikkskyting er påbegynt innen 15. desember.? Noen med synspunkt på dette?
Innlegg av: Old guy (16.10.17 16:02 ), lest 1110 ganger

10x50 du behøver ikke forsvarer ham. Han sladrer til de voksne helt på egen hånd når han bliver drillet :-). Nyt nick ville klæde ham richisio - køb på toppen, sælg på bunden ;-). Elsker bare når karma'en træder ind
Innlegg av: rischioso (16.10.17 16:10 ), lest 1069 ganger

ff,

en strategisk riktig manøver - det handler om å gi noe for å kunne få noe...;)
Innlegg av: Old guy (16.10.17 16:16 ), lest 1027 ganger

FF

Det som han prøver at sige er ligesom når man sælger sin troværdighed for at tjene penge :-)

Lidt mere håndgribeligt eksempel :-)

Edit - dog ingen garanti for at det virker, det har vi vidst lige set et eksempel på ;-)
Innlegg av: Fluefiskeren (16.10.17 16:21 ), lest 1015 ganger

Risch

Javisst er det det, men det jeg håpet noen kunne si noe om var tidsfaktoren for å få denne seismikken i havn.
Innlegg av: rischioso (16.10.17 16:24 ), lest 987 ganger
Endret: 16.10.17 16:28

Selskapet sier jo ikke at det skal skje før avtalen går ut.

Først må de få dette godkjent så kan de sikkert bruke en grace periode event cure (120dgr) når og hvis det foreligger en aksept.

Senegal kan jo ikke vente til den 14.12 med å akseptere og 15.12 si at sorry dere rakk det ikke...;)

Når og hvis en aksept foreligger så skal det nok skrives en revidert avtale for det gjelder jo endring av arbeidsoppgaver og flytting av boring inn i den andre forlengelsesperioden hvor seismikken blir spesifisert og tiden de får til rådighet.
Innlegg av: Ravse (16.10.17 16:30 ), lest 934 ganger

Dagens børsmelding er der ikke meget positivt over. Selvom den måske på mange punkter giver udtryk for status quo, så er fraværet af positive nyheder i form af konkrete aftaler med partnere, licenser osv., særligt på SOSP, i mine øjne noget der tæller som negativt nyt, fordi vi længe har fået fortalt, at der snart sker noget.

Foregår der reelt diskussioner med Senegal, eller ligger ledelsen blot og sender envejskommunikation og ansøgninger?

Det mest positive, synes jeg, er, at de dropper en licens. Noget de måske skulle have gjort for længe siden for dermed at fokusere på at få en reel indkomst.

Jeg har stadigvæk mine aktier, og jeg har ikke i sinde at sælge dem med tab. Men APCL bliver snart nødt til at levere nogle konkrete, indtægtsgivende resultater.
Innlegg av: D_invest (16.10.17 16:31 ), lest 948 ganger
Endret: 16.10.17 16:32

Man må da vitterlig forstå at det APCL forsøker å gjøre, er å tvinge seg inn i neste fase. Det er jo ikke sikkert Senegal vil godta en slik tilnærmelse. Jeg kan ikke tenke meg de vil det heller, mtp hvordan APCL har forsømt sine plikter, samt den beviselige interessen i området, blant annet fra Total.
Innlegg av: rischioso (16.10.17 17:34 ), lest 707 ganger

Det er vel ledelsens oppgave å prøve og redde det som reddes kan - alt annet ville jo ha vært kritikkverdig.

Legger vi exploration kontraktene for A2 og A5 til grunn så åpner de for 2 perioder med forlengelse.

På SOSP så er det kun gitt 1 forlengelse a 3 år (2014-2017)

Mao, det er ikke en rett men en mulighet og for å kunne få denne muligheten så må det også gis noe.

Det er det selskapet nå gjør gjennom å tilby mer seismikk i bytte mot en forlengelse på 2,5 år hvor man flytter boringen over i forlengelsesperioden.

Et strategisk godt og riktig forsøk så får tiden vise om det førte frem.
Innlegg av: Kvasi (16.10.17 17:21 ), lest 781 ganger
Endret: 16.10.17 17:32

Noen som kjenner det politiske bildet og som kan se mer overordnet og som kan forklare? Slik jeg oppfatter det er det nå nære bånd mellom Senegal og Gambia. Gambia er tom for penger etter vanstyret. Gambia får låne penger i Verdensbanken pga en ny demokratisk valgt president. Men det forplikter. Ny energilovgivning må på plass. Kineserne er sterkt inne i regionen med finansiering. De liker også forutsigbarhet og tenker langsiktig for å sikre sine interesser. I tillegg har franskmennene lang tilstedeværelse. (Total etc). Det er derfor å anta at det foregår et spill/forhandlinger som vi ikke har kunnskap om. Alt kan derfor skje. Noen som er oppdatert på den politiske situasjonen? Pressen i landene skriver jo mye rart. Klart det haster å få inntekter for Gambia, spesielt, og de må framstå som seriøse overfor långivere, Verdensbanken etc. Evinnelig krangel om lisenser er nok lite populært. Olja må opp for å bli cash. Om Apcl kan navigere skuta i havn, vil tiden vise. Men de har vært der lenge. Og advokatene i London har kjørt voldgiftsaker før. Det kommer nok overraskelser som vi på HO ikke kan forutse nå. Money talks. Jeg vil ikke tippe på utviklingen i denne. Sitter bare igjen med ca 100k, så det er vel å regne som en lyttepost. Her er mye aksjer i selskapet, så dagens omsetning er en bagatell, egentlig. Og, den spratt til 12 NOK på stor omsetning. Og det er ikke så lenge siden heller. Pussig var dette også, for da var alle optimistiske. Tror neppe vi småsparere på HO påvirker kursen mye.
Innlegg av: brumlemann (16.10.17 17:34 ), lest 704 ganger
Endret: 16.10.17 17:39

Innlegg av: Jokkur (16.10.17 17:24 ), lest 756 ganger

Mener du Gambia?

Vi "småsparere" på HO utgjorde sammenlagt ca. 10% av eierne i 2015 basert på en undersøkelse gjort mellom deltakerne på forumet.

Klart, noen kunne jo løyet om sine aksjeposter, men..
Innlegg av: Kvasi (16.10.17 17:30 ), lest 721 ganger

Takk, jokkur. Har rettet! ( skrivefeil). Hm. 10 prosent var mye. Spørs hva det er i dag. Interessant poeng.
Innlegg av: D_invest (16.10.17 17:34 ), lest 701 ganger

Kvasi, hva gjelder omsetningen kunne du nok ikke tatt mer feil. APCL er en aksje som i all hovedsak styres av nettløker. Slik er det i en rekke lugubre aksjer på børsen.

Hvorfor kursen gikk til 12? Delvis var det på grunn av optimistiske meldinger fra selskapet, samt nært forestående boring som ble hausset opp. Men det var også fordi et hundretalls, for ikke å si tusentalls, skandinaver som ble lurt inn i aksjen på vei opp.
Innlegg av: Jokkur (16.10.17 17:36 ), lest 691 ganger

Nettløk var et fint ord. Jeg kan tenke på en akkurat nå.

Er du også en av dem som mener APCL er et luftslott?
Bare vent til vi begynner å borre i Senegal.
Innlegg av: D_invest (16.10.17 17:41 ), lest 659 ganger

Man må virkelig ha sovet i timen om man ikke har fått med seg at mesteparten av handelen i denne type aksjer foregår mellom tradere og amatører med litt for mye penger mellom hendene.

Om luftslott:
I teorien er ikke APCL et luftslott, men i praksis så er det vel blitt slik, da det for det meste har vært tom prat med store forhåpninger om høy gevinst, men dessverre lite handling.

Jeg mener at slik caset APCL ble solgt inn her på forumet i våres minner mer om et pyramidespill.
Innlegg av: brumlemann (16.10.17 17:40 ), lest 675 ganger

kvasi
har sett argumenter tidligere om at det kan være uheldig for Gambia å komme i en voldgiftsak b.l. annet overfor verdensbanken og andre aktører. Det tror jeg er sludder. Argumentene kan lett slås ihjel med at dette er et useriøst spekulativt snylteselskap som ikke har gjort noe som helst og ikke har penger, ressurser eller midler til å gjennomføre noe heller.

Tror heller verdensbanken hadde gitt Gambia kredit for å kvitte seg med en slik snylte aktør som ikke klarer å overholde forpliktelsene sine - med resultat at det er Gambia har tapt mye penger fordi det ikke har skjedd noe som helst.
Jeg lurer på om Gambia kan kreve erstatning eller gå til motsøksmål. -
Innlegg av: Mr.hifi (16.10.17 17:41 ), lest 659 ganger

Dinvest...kort sagt, der kan også ske det modsatte af hvad du TROR og skriver her på forummet.... ingen kender facit....

Nu er det vist 4 gang Jens Pace siger at rop licensen er på standby, så længe apcl er i dialog med Senegal om sosp licensen...

Dinvest, undrer det dig ikke at Senegal ikke bare går i Reuters og kommer med et dementi vedrørende rop licensen????

DEMENTI (offentlig meddelelse om at et udsagn eller et rygte er usandt)

Innlegg av: rischioso (16.10.17 17:43 ), lest 662 ganger
Endret: 16.10.17 17:45

brumle,

du snylter på andres tid gjennom å poste alt det tullballet du til en hver tid tror og enda mer tullete blir det når du også fremstår som at du vet hva verdensbanken mener før de vet det selv...;)
Innlegg av: thief (16.10.17 17:45 ), lest 652 ganger

Dagens melding = over og ut!!!Beste fall mange år med ørkenvandring og flere emisjoner før oljeboring!Ingenting vil skje i Gambia på leeeenge,og dette er oxo tilfellet i Senegal etter dagens oppdatering.Pengene til apcl holder ikke lenge og er i hvertfall ikke nok til noen aktiviteter som skaper verdi for selskapet.Her blir det nok en gang emi,og hvis noen gidder å spytte penger i kassa denne gangen bli emien på et veldig lavt nivå!TRAGISK!Men det heller vel mot at Senegal avviser apcl sitt forslag,og da er det bare å legge ned sjappa!
Innlegg av: thief (16.10.17 17:59 ), lest 575 ganger
Endret: 16.10.17 18:00

For det første kommer aldri apcl til å få mye penger i en farmout.De er presset og må nøye seg med en dårlig deal,hvis de i det hele tatt får partner.Jeg tror Senagal avviser forslagt.Men skulle de få det godkjent,koster det en del for seismikk.Og med flere år til uten produksjon,blir kassa tom VELDIG FORT.Så jo her blir det emi etter hvert,og den blir "stygg"!Klarer man ikke finne bedre case på OSE nå enn å sette pengene i apcl,da står det dårlig til!
Innlegg av: thief (16.10.17 18:22 ), lest 490 ganger

ja,lykke til sier jeg!!:)Blir iallfall flere år uten noe som helst olje og inntekter,sirup delux.Da går det bare en vei!Aksjeantallet blir betydelig flere etter som tiden går,vær du sikker!!
Innlegg av: thief (16.10.17 18:22 ), lest 493 ganger

ja,lykke til sier jeg!!:)Blir iallfall flere år uten noe som helst olje og inntekter,sirup delux.Da går det bare en vei!Aksjeantallet blir betydelig flere etter som tiden går,vær du sikker!!
Innlegg av: brumlemann (16.10.17 18:32 ), lest 471 ganger
Endret: 16.10.17 18:33

nnlegg av: rischioso (16.10.17 17:43 ), lest 154 ganger
Endret: 16.10.17 17:45

brumle,

du snylter på andres tid gjennom å poste alt det tullballet du til en hver tid tror og enda mer tullete blir det når du også fremstår som at du vet hva verdensbanken mener før de vet det selv...;)

Risky Boy,
Jeg mener det er sannsynlig at disse landene hadde fått kred av verdensbanken ved å kvitte seg med useriøse snylteselskap som APCL uten midler vilje eller penger til å oppfylle forpliktelser. . Du mener kanskje at Verdensbanken hadde satt seg på bakbeina, og slått ned på Gambia fordi Gambia ønsker å kvitte seg med dette tulleselskapet. Da er vi uenige.

Forresten min track record er at jeg har hatt rett mht APCL hele veien fra ca 10 ned til 1,36. Er jo litt motivert å følge med når jeg veddet en flaske Cjhampis med en som kalte seg Qtips at kursen kom til å være under kr 3 ved årskiftet. Da var kursen på vei opp igjen oppover rundt kr 4. Må si jeg gleder meg til champisen. Qtips veddet vel egentlig en flaske magnum - så sikker var han....Blir spennende å se om jeg får den.
Innlegg av: rischioso (16.10.17 17:47 ), lest 644 ganger
Endret: 16.10.17 18:39

thief (16.10.17 17:45 )

Det behøver slettes ikke å være riktig.

Selskapet har penger til ytterligere seismikk som foreslått.

Får de gjennomslag for dette så får de også 2,5år til med forlengelse hvor de kan farme.

Farme betyr penger i kassa - "mye" penger...;)
Innlegg av: rischioso (16.10.17 18:17 ), lest 535 ganger
Endret: 16.10.17 18:40

thief (16.10.17 17:59 )

Det er heller ikke riktig.

Det er i dagens pressede situasjon de ikke får det og av samme grunn velger de å gå for en stand alone løsning.

Det at de ikke har fått farmet nå behøver ikke bety at det ikke var interesse. Det er vel heller slik at når en potensiell partner kjenner til problematikken så er de heller ikke interessert i gi for mye.

Men det blir en helt annen situasjon når og hvis de får en forlengelse nettopp fordi de ikke lengre er presset og vil av den grunn kunne forhandle seg frem til en betydelig bedre farm deal.

**************** TRÅDEN ER FULL ****************