Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Shipping
Innlegg av: The student (12.10.17 17:04 ), lest 1576 ganger
Ticker: SDSD
Endret: 12.10.17 17:08

Kjøpe av to nye PSV

Standard drilling kjøper to nye PSVer 100% eid. Spennende, får se om kursen svinger litt opp i morgen..
Innlegg av: Jonny59 (12.10.17 17:06 ), lest 962 ganger
Endret: 12.10.17 17:07

RE^1: Kjøpe av to nye PSV

På mandag?
Slutt å drikk:)
Innlegg av: The student (12.10.17 17:07 ), lest 949 ganger

Kjøpet er på 22,2 millioner dollar som tilsier at selskapet tenker seg å låne penger for å kjøpe. Da går de litt vekk fra den tidligere modellen med å ha cash på bok og ingen gjeld..
Innlegg av: The student (12.10.17 17:09 ), lest 936 ganger

Beklager, en aldri så liten feil der da.. Fredag såklart! ;)
Innlegg av: Worth (12.10.17 17:11 ), lest 923 ganger

http://www.hegnar.no/Nyheter/Energi/2017/10/Spetalen-selskap-kjoeper-nye-supplyskip
Innlegg av: Moffi (12.10.17 17:13 ), lest 917 ganger

Kursen er for lav til å emmitere. Så spennende å se hva de nå gjør for å finansiere kjøpet. Og ikke minst til hvilken rate Georgina er ute på. Dette tror jeg vil øke inntjeningen umiddelbart.
Innlegg av: mbjerten (12.10.17 17:22 ), lest 886 ganger

Får bare håpe de ikke kjører en rettet emisjon til lav kurs mot sptetalen og vennene hans.
Innlegg av: Worth (12.10.17 17:30 ), lest 866 ganger

Det er vell heller tvilsomt da insiderne har handlet på høyere kurser.
Innlegg av: joneug (12.10.17 17:51 ), lest 838 ganger

Kan man basert på dette trekke den konklusjonen at Volstad-skipene nå har en NAV på om lag 11 MUDS per stk? Med andre ord et verdifall på 2 MUSD per båt, totalt 6 MUSD.
Innlegg av: Moffi (12.10.17 18:23 ), lest 796 ganger

Nei, det vil ikke jeg si meg enig i. Skip har en gitt verdi uten inntjening, og en annen med inntjening. Men dry er markedet som bestemmer. Skips om går med tap i ett selskap kan tjene penger for andre med lav / ingen finansiering. Jeg tipper sdsd har positiv cashflow fra dag en her.
Innlegg av: focuss (12.10.17 18:28 ), lest 777 ganger

Synes det lukter emisjon.
Innlegg av: Jonny59 (12.10.17 18:42 ), lest 764 ganger

Rettet emisjon på 1kr til gutta boys:)
Innlegg av: The student (13.10.17 10:16 ), lest 553 ganger

Jeg la merke til da sdsd meldte om kjøpet av de to nye PSV ene at de oppgav cashbeholdningen til å være 12,7 mill dollar. I Q2 kan vi lese at cashbeholdningen 3 juni var 12,2 mill dollar. Jeg sjekker dollarkursen for begge tilfeller og kursen i juni var høyere enn nå, dvs at det ikke er en kursendringer som er grunne til mer cash på bok. Det tyder på at selskapet tjener penger!
Jeg tror det skal bli spennende å lese raten på det den nye PSV` en som er på kontrakt, kanskje de har kjøpt en båt for faktisk tjener penger helt til langt ut i 2018 ?
Pris/bok på denne aksjen er lav i forhold til assets og verdien på disse.
Innlegg av: HHHHHH (13.10.17 19:51 ), lest 458 ganger

J.P. Morgan Smart Ass Chase Bank er iferd med å selge seg ut, men har fortsatt mange aksjer igjen.

De har vært spredd utover en rekke poster, hver under 5%. Derfor ingen salgsmelding.

http://www.hegnar.no/Nyheter/Energi/2017/10/J.P.-Morgan-spaar-Brent-paa-40-tallet-i-2018

http://www.standard-drilling.com/images/pdf/shareholders/September-2017.pdf
Innlegg av: Moffi (13.10.17 20:13 ), lest 432 ganger

ok
Innlegg av: markie (14.10.17 10:32 ), lest 347 ganger

In recent years, the stock market has experienced extreme price and volume fluctuations. This volatility has had a
significant impact on the market price of securities issued by many companies. Those changes may occur without
regard to the operating performance of these companies. The price of the Shares may therefore fluctuate based
upon factors that have little or nothing to do with the Company, and these fluctuations may materially affect the
price of the Shares.
Innlegg av: markie (14.10.17 13:27 ), lest 309 ganger

Hva trot dere om Investech spådommer i denne. For noen uker siden var talen at aksjen befant seg i bunnen av en trend kanal. Dermed kunne vi få en reaksjon opp. Spennende om noe megler his interesserte seg litt nærmere her. Dette fondet som flagget +10% i aksjen. Noen som vet dersom de har tilknytning til Spetalens kontakter?

Svak salgskandidat -Middels lang sikt, 13. okt 2017
Analyseforklaring

SD Standard Drilling ligger i en fallende trend og videre nedgang innenfor denne indikeres. Aksjen har motstand ved ca 1.55 kroner. Positiv volumbalanse styrker aksjen på kort sikt. RSI er oversolgt. Aksjen kan likevel gjerne falle videre, og vi bør se en stigning i RSI-kurven før dette brukes som et kjøpsargument. RSI-kurven viser en fallende trend, noe som understøtter det negative trendbildet. Aksjen anses samlet sett teknisk svakt negativ på middels lang sikt.