Tilbake til: Eiendom
Innlegg av: Eiendomsørnen (12.10.17 16:41 ), lest 1025 ganger
Ticker: Solon

Kan noen gi meg et utfyllende svar.

Det skrives over alt på forumet at Thoresen handler seg opp kun for og ta selskapet av børs. Hva er poenget med og gjøre det, det er jo kort tid siden de kom på børs?

Hvis det viser seg og være sant, hva kan vi småaksjonærer forvente?

Hilsen en som har vært med siden 2009 og snart begynner og selge stumpene for og sitte igjen med noe av verdi.
Innlegg av: Tool (12.10.17 17:03 ), lest 654 ganger

RE^1: Kan noen gi meg et utfyllende svar.

Gjennom børsnotering kan man få en høy noteringspris som igjen gir fordel til nøkkelpersoner og større aksjeiere som da allerede har noen greie prosent av selskapet.

Når markedet da etterhvert ser at selskapet antakelig var blåst langt for høyt ved notering, vil kursen synke kraftig.

Så sitter nøkkelpersonene og andre eiere med på planen klare med store midler som er blitt til gjennom noteringen og kjøper seg opp helt til de når en grense de kan utløse resten av aksjonærene på.
Da helst med kursen så lav som mulig.

Så eier de plutselig hele selskapet, som nå antakelig tjener gode penger og er kraftig styrket gjennom børsnoteringen. Med andre vil de ha indrefileen og avkastningen helt for seg selv og melke videre alene.

Hensikten med notering er da i stor grad oppfylt, slik planen antakelig forelå hele veien.

Det er ihvertfall min oppfatning av hvordan de driver på her.

Innlegg av: Eiendomsørnen (12.10.17 17:16 ), lest 640 ganger

Takk for godt svar.

Mener du det rette er og selge nå? Eller bare sitte og se hva som skjer? Kan kanskje ikke bli verre?
Innlegg av: Tool (12.10.17 17:31 ), lest 616 ganger

Kan ikke gi tips om hva du bør gjøre med egne aksjer og penger. Det må du avgjøre selv.

Bare gir et personlig syn over hva jeg tror foregår her. Kan godt ende med noe helt annet. Man vet aldri.

Men ser at Thoresen og Voldberg til sammen nå eier over 53%, så får man legge til noen andre slike også og andelen blir høy. Thoresen er neppe alene og må ikke sees på isolert.

Hvis de ikke får tak i stor nok andel til tvangsutløse resten får de ikke gjort så mye mer, faren da er at eierskapet er så stort at resten av aksjonærene er på sidelinjen likevel. Veldig stor majoritetseier er ofte ikke bra.

Det er uansett plukk råtten oppførsel!

Håper du kommer greit ut av det!
Innlegg av: Norbo (12.10.17 18:09 ), lest 585 ganger

Var ikke vanskelig å se hva som var på gang da DnB kom med kursmål på 18 kr. Helt utrolig av noen som liksom skal være seriøse.
Men hold på aksjene, uansett hva som skjer tror jeg det vil lønne seg.
Innlegg av: kokkos69 (12.10.17 18:35 ), lest 567 ganger

Har plassert mine aksjer i en skuff. Får vente å se hva jeg gjør. Men at jeg har tapt noen prosenter er ikke en hemmelighet
Innlegg av: Eiendomsørnen (13.10.17 08:52 ), lest 454 ganger

Da kom det nytt innsidekjøp.

Noen som har noen formening om når de er ferdighandlet nok til og tvangsutløse resten?
Innlegg av: TakeThat (13.10.17 09:52 ), lest 410 ganger

Sjeldent å se en så bastet og bundet og kontrollert aksje :-)
Innlegg av: Norbo (13.10.17 09:55 ), lest 404 ganger

Tvangsinnløselse er det en stund til vi vil se, men bud kan komme.
Innlegg av: aksjolini (13.10.17 10:32 ), lest 376 ganger

Det jeg ikke helt forstår er hvordan de kan kjøpe så utrolig store mengder aksjer uten at kursen beveger seg oppover.

Aksjekursen har ligget tett på "all time low" i lang tid. En stor andel av aksjene er handlet til 30kr (0.15 kr emisjonskurs før spleis) hvis jeg ikke husker feil

Hvem er det som selger millioner av aksjer med tap på så lave nivåer?
Innlegg av: paffen (13.10.17 11:10 ), lest 350 ganger
Endret: 13.10.17 11:13

Eg aner ikke hvor seriøse disse innleggen er, men det er ikke rett att villede folk. Thorsen må ha 61 % til for att ta selskapet av børs. Han kan ikke gjøre det sammen med andre. Og Voldberg og Austbø kan ikke selge for 16/12.Så eg trur du bare skall glemme alt tull som skrives her på forumet.

De har reden rappotert ett godt resultat for Q3 og Q4 og hele neste år. Det er bare att lese, fakta taler for seg. Men det verker som folk bare leser negative artikler i finansaviser om boligmarkedet.

Det er klart insiderne kjøper de har jo signalisert att Solon tjener gode penger. Da gjør de det på en melding som alle har kjennskap til, og da finnes det inget att klage på. Eg har tyverr reden kjøpt for alt det eg har tilgjengligt. Men les vad de sier så ser du vad informasjonen her inne er verdt.
Innlegg av: Mæukestaden (13.10.17 20:45 ), lest 228 ganger

Jeg trur ikke målet er å kuppe selskapet. Hele poenget med å være på børs er muligheten for å skaffe penger til investeringer. For å tvangsinnløse mener jeg at en eier må sitte på 90% aksjene.
Leste Arctic sin analyse fra Juli, de har et kursmål på 47 kroner ved et Bull case.
Jeg trur at årsaken til at aksjen ikke stiger på innsidekjøp har med interessen for eiendomsaksjer for tiden. Innsiderne handler fordi de vet hvilken verdier som ligger i selskapet.
Innlegg av: TakeThat (14.10.17 00:17 ), lest 187 ganger

Javel. Da er det bare å trå til fra start på mandag da.