Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Transport
Innlegg av: gmtrade (12.10.17 12:08 ), lest 5186 ganger
Ticker: FUNCOM
Endret: 21.11.17 17:08

FUNCOM - Så vi bunnen?

Uformell tippetråd og stemningsrapport i heksegryta..

Var 1.99 i dag, bunnen før full launch av CE?

Ja, eller Nei?

Redigert

Nei fikk rett.

Ny bunn notert i dag 19 okt - 1.98
Ny bunn notert i dag 21 nov - 1.96
Innlegg av: gmtrade (12.10.17 12:08 ), lest 3239 ganger

RE^1: FUNCOM - Så vi bunnen?

Nei
Innlegg av: Kristiane1 (12.10.17 12:10 ), lest 3216 ganger
Endret: 12.10.17 12:16

Det spørs.

Forutsetter du at CE launches som forventet Q1?

Om det blir utsatt, tror jeg vi kan se en lavere bunn i Q1 om vi vaker mellom 2 og 3 når evt den beskjed kommer.

Om det launches som forventet, tror jeg vi har sett bunnen på 1.99.

Edit: Klart om noen vil lavere og er villig til å brenne nok penger på det, så blir det slik.
Innlegg av: h3nk1 (12.10.17 12:13 ), lest 3191 ganger

Jeg tror ikke vi ser 1-tallet igjen, nei.
Innlegg av: Trixi (12.10.17 12:14 ), lest 3169 ganger

Tror det er bunnen.
Innlegg av: Toreey (12.10.17 12:20 ), lest 3132 ganger

MSI prøver å snu trenden. Dem har 500k igjen
Innlegg av: Aksjerik (12.10.17 12:27 ), lest 3101 ganger

Tror det går litt ned men tviler på 1...
Innlegg av: 2+2=4 (12.10.17 12:29 ), lest 3090 ganger

Uten capt.Morgan og NONnene ville omsetningen idag vært på linje med ei kebabbu i erbil.

iraq har nå 2 fotofly oppe like sør for Kirkuk!
Innlegg av: heth (12.10.17 13:01 ), lest 3058 ganger

I løpet av mnd, innen kort tid er denne under 2 kr. Kanskje allerede 16.30 i dag?
Innlegg av: badkrukan (12.10.17 13:05 ), lest 3043 ganger

JA! ned, fordi ned! :-P
Innlegg av: Tool (12.10.17 13:12 ), lest 3030 ganger

Virker mer som om jobben med å få presset den under 2,00 var bare for å få det gjort, at det kan skje igjen er mulig.

Men ikke mye penger å hente på dette fremover tror jeg. Er noe ikke med å la en perfekt inngang bli en besettelse heller.
Innlegg av: Aksjerik (12.10.17 13:39 ), lest 2991 ganger

Jeg tror du vil bli overrasket. Folk her skaper mange forestillinger og/eller later til å ha kontroll men de har ikke det. Funcom har MYE i gjære og mange ben å stå på. De blir klokere og klokere med valgene de tar.
Innlegg av: gmtrade (19.10.17 11:34 ), lest 2869 ganger

Ny test av bunn i dag, en uke etter seneste test.

Rent teknisk kan dette være positivt, dersom aksjen nå løfter seg litt og ender dagen en bit over 2 streken.

Selv er jeg usikker på hva som kan forventes kortsiktig. Forventning til et bra Q3 er det eneste som hindrer denne i å falle ytterligere 50 øre nå.

Gm
Innlegg av: gmtrade (24.10.17 10:01 ), lest 2737 ganger
Endret: 24.10.17 10:05

Hva nå?

Aksjen har satt en dobbel bunn rundt 2 kroner. Dette nivået kan syntes å ha ganske solid støtte. Aksjen har raskt reagert tilbake etter å ha blitt kjørt ned på 2 linja.

Herlig! Så da skal vi opp, eller?

Selv tror jeg vi kan få et lite løft fremover mot Q3. Det er 14 børsdager igjen å handle. Tror aksjen står noe over dagens nivå dagen før resultatet legges frem, og også øker noe kortsiktig dagen etter, ved bra resultat og positiv guiding. Er bra resultat definerer jeg som +35 millioner og minimum 25 mill i økt cash beholdning.

Mitt kursmål ved et slik scenarie er rundt 2.70.

Men, hva skjer dersom resultatet er dårlig og guidingen ikke avslører noe nytt vedr nye spill eller annet snacks??

Jeg tror et resultat som viser negativ cash flow i Q3 sender aksjen rett ned under 2 kroner i lang tid fremover. Dette selv om resultatet viser pluss 10-15 millioner.

Men, hva tror du (jeg)?

Vel, jeg tror ikke på kurser over 3 kr i år. Selv selger jeg HELE min beholdning ved test av 2.50 nivået, dersom ikke uventede nyheter endrer helhetsblildet.

Ser mange her inne liker å gå tilbake å si 'hva var det jeg sa'. Det mener jeg har lite for seg, da situasjonen for et selskap endrer seg hele tiden. Spesielt for et selskap som Funcom.

Hver dag bør man ideelt sett våkne opp, sette på kaffen og spørre seg; Hvordan er ståa for selskapet nå, i dag, og den nærmeste tiden fremover.

Gjentar også som tidligere at det er stor sannsynlighet for at 2 kroner ikke er bunnen før full CE launch. Satse derfor bare penger du har råd til å tape, eller sitte fast med.

Og, Spre også dine investeringer over fler aksjer og velg ulike bransjer. Høres banalt ut, men kan være lett å glemme når man hører at man kan 4 doble sine penger og bli rik i en fei, ved å sette pengene i Funcom..

Gmtrade

Innlegg av: Hektar (24.10.17 10:19 ), lest 2708 ganger
Endret: 24.10.17 10:27

Når man konstant blir angrepet for å være "overveldende negativ" så mener jeg det er på sin plass å si "Hva var det jeg sa". Siden dette viser at det var ingen overveldende negativitet men bare realisme. Enig der shortie?

Ser forresten dine forventninger er ca i samme sjiktet som mitt eget. Spørsmålet er da hva de som forventer 50-80 mill og mer gjør om vi lander på 30-40 istedet.

Redigering: Selv tror jeg 20-30, men håper 30-40. Alt over er et kjempeflott resultat. Når det gjelder prisingen av selve selskapet så om vi sier de ender året på ca 80 mill i fortjeneste tror jeg vi vil se en P/E 7-10 foreløpig som en realistisk prissetting. Dvs sjiktet 1,90-2,70 som er et stort sprik, men utelukker hverken lavere om Q3 ikke innfrir, eller høyere dersom vi får håndfaste nyheter om nye spill. Det er mye som påvirker utenfor resultatet her, og endringer i resultat kan utgjøre stor forskjell. Samme sjiktet for 90 mill i fortjeneste gir 2,15-3,10.
Innlegg av: Muffe (24.10.17 10:27 ), lest 2667 ganger
Endret: 24.10.17 10:28

Må ikke være så hårsår.
Rart med det, men flertallet her inne har satt pengene sine i Funcom fordi de har troa. Derfor blir det litt argumenter imot deg når du svartmaler ett spill som har gitt livets rett til nettopp firmaet de (vi) har investert i.. Ikke minst muligheter til å jobbe videre med nye prosjekter. Og dette FØR det er feridg og lansert. Tror dette blir bra jeg;)
Innlegg av: Hektar (24.10.17 10:29 ), lest 2669 ganger
Endret: 24.10.17 10:31

Jeg svartmaler ingenting. Jeg har et realistisk syn på det her, noe du selv kunne vært tjent med å forsøke. Å si at jeg har svartmalt noe er litt tåpelig da det er det jeg har sagt som har skjedd, er du ikke enig der?

Og det er kjempeflott at de jobber med andre titler, men nå har de tross alt uttalt at andre spill har blitt utsatt fordi de har kvekket til og satset hardt på CE, dermed ignorert den strategien de satte seg. Jeg synes som aksjonær dette er slitsomt. Hvorfor andre aksjonærer blir glade av sånt forstår jeg ikke, skulle jo tro vi helst var interessert i ting som øker verdien på selskapet. Mtp interessen som nå eksisterer rundt CE så tar de en stor risiko.

Jeg tror det hadde vært langt bedre å holde seg til planen, holde kontrollen over scope-creep og gjøre CE ferdig, få ut nye ting på markedet.
Innlegg av: gmtrade (27.10.17 00:50 ), lest 2523 ganger

En liten oppdatering av spådommer rundt trådens tema.

Som skrevet lengre opp så håper jeg nå vi får ett ytterligere løft opp mot 2.50 før Q3.

Hadde håpet litt fuzz rundt halloweensalg skulle flytte noe på steamplassering og hjelpe litt på kjøperviljen noen dager fremover, men det ser foreløpig ikke ut som om det vil skje. Det har ikke noe for seg å sette spillet ned i pris uten backing med reklamebanners, streamers, og helst noe nytt snadder i spillet.

50 spill til halv pris virker bare mot sin hensikt, og gir signal om at spille er dødt. Bedre da å stå over hele greia.

Men når det er sagt, så er det heller ikke plass til at alle kan frontes på Steams forside samtidig, og det er derfor ikke helt umulig at det er planlagt å kjøre en liten drive i helgen. Derimot er det lite sannsynlig at det blir noe store greier utav det.

Tror selskapet nå har de nødvendige testpiloter som skal til for å videreutvikle spillet. Ingen hensikt at mange nye kjøpere får dårlige erfaringer med produktet før det er ferdig. Selskapet har penger til å ligge lavt en stund og fokusere på ferdigstilling av arbeidet de holder på med.

Muligens et helt ok valg, som i det lange løp vil betale seg for selskapet - og aksjonærene.

Tilbake til trådens tema.

Dersom overstående vurdering av selskapets valg er riktig, mener jeg det muligens er rett langsiktig strategi, men det vil etter min vurdering likevel være svært negativt for kursutviklingen på 3-5 måneders sikt.

Dersom selskapet ved Q3 melder at øvrige prosjekter er skjøvet ut i tid, grunnet arbeid med CE, vil selv ikke et bra resultat på 30-40 millioner holde oss over dagens nivå i perioden frem mot påsken 2018.

Dette tror jeg dessverre det er meget stor risk for. Derfor tror jeg vi nå i løpet av de neste 2-4 ukene vil sette en topp vi ikke ser igjen før våren/forsommeren neste år.

Vanskelig å vurdere hvor høyt det bli.

Selv tipper jeg et sted mellom 2.35 og 2.65, avhengig av Q3 resultat. Kanskje litt høyere ved kanonresultat over 45 millioner.

I ukene etter resultatet legges frem, ser jeg for meg at kursen vil korrigere ned og havne i et ingenmannsland uten særlig retning i månedsvis - og ellers svaie litt med markedet generelt. Som aksjonærer har vi da to meget svake kvartal å se fra imot. I denne perioden tror jeg det blir mulig å tidvis kunne kjøpe aksjen et stykke under 2kr. Gjetter på at vi må en tur under 1.50 før vi ser juni neste år. Altså har vi ikke sett bunnen.

Meldinger om fremdrift i nye spillprosjekter eller andre uventede nyheter vil selvfølgelig kunne snu opp ned på dette scenariet.

Dersom det legges frem et meget godt resultat og i tillegg bekreftes nye spennende spill som skal ut i vinter, er det gode muligheter for at aksjen kan gå bra.

Ingen bør derfor selge eller shorte aksjen med bakgrunn i dette. Det er som Tool bruker å si, bare synsing og tall tatt ut av lufta.

Gonatt!

Gm

Innlegg av: Hektar (28.10.17 16:34 ), lest 2324 ganger

Burde igjen ta hensyn til at Bearded Dragon spillet starter PR før jul og det er da rimelig å anta at utgivelsen blir ikke så veldig langt ut på nyåret. Kanskje før? Tror ikke det, men en mulighet.

Nå skulle man vel anta dette burde ha en positiv effekt på kursen, men siden hver nyhet har ført til en umiddelbar bombing og illsinte nordnettere som hiver seg etter ved enhver endring er det vanskelig å si om det faktisk blir noe av det. Håper lansering får såpass hype at disse stuntene mister kraften. Er likefullt enig i at det blir nok en stund med jamnt fall med mindre sånne nyheter kommer i gode intervaller. Og det er vel litt tvilsomt per nå.
Innlegg av: gmtrade (30.10.17 11:44 ), lest 2156 ganger

Svært lite sannsynling at Bearded Dragon prosjektet vil bli noen game changer for Funcom. Spesielt ikke det nærmeste halve året. Vet ikke hvor du har info fra, Hektar, men jeg finner ikke noe som tilsier at det kommer nyheter, eller lansering av nye spill med det første.

Eneste håndfaste info jeg har, er fra pressemeldingen som sier: "The game is in the “tactical turn-based strategy” genre and is planned to be released during 2018".

Jeg kjøper i alle fall ikke aksjer med bakgrunn i dette.

Ellers begynner det å se mørkt ut med tanke på 2.50 før Q3. Tror selv "dumme" Funcom aksjonærer har forstått at aksjen skal stupe etter Q3 og vegrer seg derfor for å gå på samme kroken for n-te gang.

Megatriggeren "Oktobersalget" ble elegant forsert med et bukkhopp, og selskapets inntekter ligger nå på et historisk lavnivå.
CE har nå 30 tusen færre eiere en for 3 uker siden. Regner med at folk benytter refusjonen til å kjøpe seg nye morsomme spill til halv pris nå under salget. Det er 13.000 spill å velge mellom som nå er på salg på Steam.

Uten drahjelp fra en eller annen nyhet - som må komme snart - blir det trolig svært beskjedne rallytendenser før resultatet fremlegges.

Dessverre må jeg med stor sannsynlighet beklage for de som leser mine innlegg, at jeg har feilvurdert situasjonen for positiv, og at vi derfor ikke kommer til å se kurser over 2.50 i år.

Ser fortsatt endel av de største haussemikklene her inn befinner seg i en sfære langt utenfor melkeveien og fortsatt operer med både 10 og 20 kroner i kursmål innen kort tid. Dette er forsåvidt ok, da de selv sørger for å aldri bli tatt på alvor igjen. Selv den største idiot går ikke på dette lengre. Det ser man også av kursen.

Nå er det bare å krysse fingrene for at resultatfremleggelse og guidingen i forbindelse med dette gir et lite rykk opp, slik at man kan komme seg ut med livet i behold.

Gm

Innlegg av: Hektar (30.10.17 11:49 ), lest 2141 ganger

Har ingen kilde til informasjon overhodet, men det er vel ikke så veldig ulogisk at på et punkt vil de fortelle mer om de andre spillene som er under utvikling, er du ikke enig i det? Når jeg sier jeg håper det kommer om ikke altfor lenge betyr ikke det at det VIL komme SNART og at jeg har kilder på dette. Tvert imot; bare logikk.

Når det gjelder antall eiere og refusjon: Nei. Dette tallet justeres mer pga innhenting av data enn faktisk kjøp/refusjon. 30 000 refusjoner siden den toppa på 670k har det ikke vært.
Innlegg av: gmtrade (30.10.17 11:53 ), lest 2137 ganger

Sikkert riktig vedr. Steamspy tallene, Hektar.

Poenget er at alle analyser som verserer her inne, benytter Steamspy tall for salg, så legges det til litt for feilmargin! Alltid.

Når man nå refererer til Steamspy, er det sikkert feil. Altså, feil i tallene er alltid til Funcoms fordel..

Gm
Innlegg av: Hektar (30.10.17 11:56 ), lest 2131 ganger

Mange utviklere har uttalt at de mener steamspy er ganske riktig +-10%. Det er enkelte som har klart å finne tilfeller på mer, og da tilskrives dette selvfølgelig Funcom umiddelbart.

Jeg tror feilmarginen når det gjelder CE er såpass liten at det har ingen reell innvirkning uansett.
Innlegg av: gmtrade (30.10.17 12:10 ), lest 2118 ganger

Men hvordan skal man se på at antall eiere synker over en så lang periode som 3-4 uker, og at vi er ned 40 tusen enheter fra topp. Det kan bare bety at det er null (0) salg for tiden.

Selv ved korrigering for feil, ville det vise en økende trent over tid, dersom det ble solgt et par hundre spill om dagen. Antallet ville da tidvis bli justert opp til over toppnivået, dersom ikke refusjoner er grunnen for reduksjon.

Mener derfor det er grunnlag for å si at CE ikke selger spill til PC i denne perioden.

Innlegg av: Shortie (21.11.17 17:06 ), lest 2007 ganger

Redigerer hovedinnlegget her med ny bunn notering i dag.

1.96

Aksjen var under 2 kroner hele 9 ganger i dag, og støtten svekker seg. Derimot et styrketegn at den karret seg i land over 2 kroner.

Når det er sagt, tror jeg meget snart kursen etableres under 2 kroner og nivået vil i stede fungere som motstandsnivå. Des fler aksjer som omsettes under 2 kroner, des fler aksjonærer er villige til å selge på lavere kurser. Alle "nye" som nå får inngang på disse nivåene, vil være svært fornøyd med å selge med god gevinst rundt 2.20.

Altså blir det lengre og lengre opp til gamle høyder, jo lengre tid aksjen ligger nede.

Valgte å selge ut ytterligere 20.000 aksjer på 2.03 på slutten i dag, og sitter nå kun med 50.000 aksjer. Planlegger å starte tilbakekjøp når aksjen har falt ytterligere 10%.

Bunnen er altså ikke nådd.

/Shortie
Innlegg av: Hektar (21.11.17 17:24 ), lest 1985 ganger
Endret: 21.11.17 17:25

Da har vi ca like mye Shortie. Kjøpte rundt 50k i dag i håp om en liten minitrade opp til 2,10. Får se i morgen.

Også spent på hvor lenge dette nivået holder. Omsatt 3,5 mill aksjer i dag, men mindre bevegelse enn jeg trodde det skulle være. Er fortsatt kjøpsvilje rundt 2 men ikke så mye over akkurat. Venter også tålmodig på ny inngang men da en god del lavere. Spent på hvor vi kommer til å ligge tiden før Q4 og hvor den går i etterkant. Kan være en fantastisk kjøpsmulighet der.

Så har vi jo også Q1 2018... Men det er jo tross alt nærmere full lansering av CE hva gjelder presentasjon/slipp av spill siden de er ekstremt treige med kvartalsrapporter.
Innlegg av: harr (22.11.17 00:19 ), lest 1848 ganger

Teknisk er det sterk støtte rundt 2 kr. Dette har vist seg flere ganger.

SMA 100 uker ligger på 2.02-03. Er en grense hvor langt ned denne kan gå. Funcom er i ferd med å levere sitt beste år noensinne. At det blir billige aksjer i forkant av Q4 kan jeg ikke tenke meg. Spillet vil da være mye mer polert enn det fremstår i dag både på pc og x box.
Innlegg av: Hektar (22.11.17 11:44 ), lest 1754 ganger

Kom igjen, 4 øre til nå så får han Hektar 7-8 tusen til å kjøpe 1080 ti på black friday :)
Innlegg av: Hektar (22.11.17 11:46 ), lest 1759 ganger
Endret: 22.11.17 11:54

Fillern, fordømrade 2,05 banditt.

Redigering: Skriver noen helt vilkårlige linjer med svada for å sørge for at denne tråden er på toppen. Det gir et bedre bilde av Funcom aksjonærer så andre ikke tror det er kun tullinger her.
Innlegg av: Shortie (22.11.17 22:36 ), lest 1617 ganger

God kveld!

En liten oppdatering her.

Harr over her mener støtten på 2 kroner er sterk. Det er iofs rett, men den vil ikke holde. Det finns ingen triggere i nær fremtid og aksjen skal derfor dessverre videre ned.

I løpet av de 3 neste ukene er kursen etablert under 2 kroner, slik jeg vurderer situasjonen. Eventuelle uforutsette nyheter kan endre dette bilde.

Sitter selv med 50 tusen aksjer. Dette begrunnes ene og alene med at jeg vil sikre meg en viss avkastning dersom det ramler inn nyheter over natten.

Ellers har jeg solgt meg ned i en større del av min portefølje og sitter i hovedsak med cash.

Avventer en korreksjon i markedet generelt de nærmeste månedene, og eventuelt bedre innganger i tiden fremover.

Tilbake til Funcom..

Bunnen er altså ikke nådd.

/Shortie

Innlegg av: Shortie (23.11.17 19:57 ), lest 1478 ganger
Endret: 23.11.17 20:05

Fortsetter monologen her litt.

Ser aksjen har holdt seg brukbart flytende i dag også, selv om den måtte ned på 1.98 en gang.

Aksjen er delvis holdt oppe av småsparere som vedder på at dette kan være bunnen og tradere som ser et mønster i at det bouncer opp fra 2 gang på gang. I tillegg bidrar Oxfords tilbakekjøp av sine shortede aksjer positivt.

Det antas at dette kan fortsette noen dager til. Ut ifra tidliger handelsmønster antas det at Oxford fortsatt har 1 til 1.5 million aksjer short. Disse kjøpes trolig forsiktig tilbake over de neste ukene.

Det som er sikkert er at dette ikke kommer til å bidra til noen særlig oppgang. Det er omsatt millioner av aksjer under 2.20 den siste måneden og mange ser nå 2.20 nivået som et attraktivt kursmål.

Selv har jeg senket mitt langsiktige mål betraktelig og vil de neste månedene jobbe for å komme i posisjon for å kunne selge meg ut med bra gevinst rundt 3 kroner før full launch av CE.

Målet blir nå å få snittkursen ned under 2 kroner innen nyttår og øke beholdningen betraktelig.

Etter en totalvurdering (revurdering) av situasjonen tror jeg det nå finns risiko for at vi ikke har sett årets laveste kurs enda.

Det betyr at jeg tror det er en reel sjans for at aksjen kan falle ned til 1.69, som er foreløpig bunnotering. Muligens enda lengre ned også.

Det er i hovedsak 2 - ikke usansynlige - hendelser som kan inntreffe og bidra til fall ned på disse nivåene.

(Disse er også nevnt i tråden "Vektskåla", men jeg nevner det her da denne tråden tar for seg om jeg tror bunnen er nådd, og hva som eventuelt taler for eller mot dette).

1. Jebsen løser inn og selger ned 20-30 millioner aksjer før nyttår. Dette er da eventuelt en skattemessig disposisjon. Når det er sagt, er det trolig større sjans for at dette avventes til januar, da rikinger har en forkjærlighet for å skyve skattebyrder fram i tid. Uansett Kan det bli aktuelt på 2-3 måneders sikt. Om aksjene selges utenfor børs til en pris rundt 1,50 faller kursen 25%. Dette selv om enkelte her inne hevder det er positivt.

2. Det kommer meldinger om ytterligere utsettelser i prosjekter.

Funcom aksjonærene lider litt av samme symptomer som CE spillerne. De har svært lite tid og tolmodighet før det brer seg misnøye og svekket tro på fremtiden.

Støtten på 2 virker sterk fortsatt, men den tåler ikke dårlig nyheter nå. Det er rett og slett for langt frem til gullet i enden av regnbuen.

Overstående er hendelser som kan være nært forestående og de som garanterer at kursen ikke kan gå lengre ned skal du ikke høre på. Selskapet er verdt nesten 600 millioner kroner, og tjener svært lite om dagen.

Alle som ser Selskapet som alt for billig bør spørre seg selv. Ville du kjøpt selskapet dersom du vant 600 millioner i lotto? Det er jo en gullgruve! Eller..

Og dere som mener aksjen skulle kostet 4 kroner og det er mafian som har skylda for at dere er i rødt. Ville dere gitt 1.2 milliarder for 100 pubertale nørder med tilhørende PCer og en 10 års husleiekontrakt?

Tenkte ikke det, nei.

/Shortie

Note

Verdt å merke seg at enhver positiv nyhet, av til nå delvis ukjent karakter, kan endre dette bildet. Mange potensielle triggere er nevnt i tråden "Vektskåla".

Innlegg av: pezz (24.11.17 14:29 ), lest 1331 ganger

Nå ble spørsmålet og betraktningene til shortie enda mer aktuelle.

Jeg er glad på vegne av de som har tjent penger idag, men jeg blir sittende med et spørsmål, vil det holde ut dagen???

Hvis det skjer er det vel et ganske godt tegn for veien videre.

I motsatt fall, tilsvarende dårlig tegn.
Innlegg av: Hektar (24.11.17 14:41 ), lest 1314 ganger

MSI har tatt inn ~930k netto og om de ikke snur roboten og sitter/leverer tilbake så er det mange muligheter som kan inntreffe.

Er det flere kjøpere igjen når de er ferdige eller tolker markedet dekking som et bullsignal? Verdt å huske Oxford dekket opp mot 3 også, så å tolke dette som at de vet noe ingen andre gjør får andre stå for.

Jeg tror ikke det her varer eller at vi har sett laveste kurs før jul.
Innlegg av: Shortie (24.11.17 14:50 ), lest 1304 ganger

Enhver får gjøre sine egne vurderinger.
Dumpet alle aksjer nå på 2.15, og er helt ute.

Kommer ikke tilbake før vi er godt under 2 kroner. Regner med det blir i løpet av 3 uker.

/Shortie
Innlegg av: Hektar (27.11.17 10:19 ), lest 1250 ganger

Er det noen som har tilgang på å faktisk se hvem som kjøper og selger? Dette er skjult i tre tradere for meg, regner med tekniske problemer.
Innlegg av: Sente (27.11.17 10:25 ), lest 1225 ganger

Nordnet eller børsen har problemer.
Innlegg av: h3nk1 (27.11.17 10:28 ), lest 1212 ganger
Endret: 27.11.17 10:30

Dere får aldri se det igjen heller. Nye regler fra OSE og EU. Finner informasjon om du leter litt, jeg fant det ikke på farten her.

Kort fortalt: Aldri mer megler-ID.

Nesten underlig dere børsråtasser ikke har sett denne komme.
Innlegg av: Hektar (27.11.17 10:32 ), lest 1192 ganger
Endret: 27.11.17 10:33

Nei mer tilsløring så jeg virkelig ikke komme, hadde vært fint å se kilden, finner ikke noe info hos Oslo Børs.

Fra Xinvestor:
BørsXtra: I blinde på Oslo Børs, NSG feilinformerte, bitcoin mot 10.000

I BLINDE: Fra i dag vil Oslo Børs avslutte sanntidspubliseringen av markedsdeltakere i utførte handler. Dermed kan markedsdeltakere ikke se live hvilke meglerhus som gjennomfører handlene. Overordnet markedsandelsstatistikk vil bli publisert på ukentlig og månedlig basis.
----------

Dette er virkelig ikke bra.
Innlegg av: Hektar (27.11.17 10:36 ), lest 1170 ganger

Der var den:

https://www.oslobors.no/Oslo-Boers/Om-Oslo-Boers/Nyheter-fra-Oslo-Boers/Endring-av-publisering-av-megler-id-med-MiFID-II
Innlegg av: Znabel (27.11.17 11:02 ), lest 1092 ganger

Jeg tror du timet bunnen ganske bra med salget ditt, Shortie.

Er du inne igjen nå?
Innlegg av: Shortie (27.11.17 11:46 ), lest 1015 ganger
Endret: 27.11.17 11:50

Znabel,

Nå var vel 1.96 laveste så langt. Jeg solgte på 2.15. Pengene står allerede i andre morsomme prosjekter. Uansett, har jeg lært meg at det ikke er klokt å konkludere for tidlig i aksjemarkedet.

Hektar (og andre).

Fjerning av meglerinfo er en velsignelse for markedet, og spesielt for Funcom.

Ser folk skriver at det nå blir fritt fram for meglerhusene å manipulere kurser mer en før. Dette er tull og tøys.

Nå kan endelig stockwatch, finanstilsynet og økokrim begynne å gjøre jobben sin istede for å bruke dagene på å besvare tullete mailer fra Hegnars forumdeltakere. Bare her frigjøres enorme ressurser..

Det er jo ikke slik at disse ikke fortsatt har denne informasjonen. All handel blir kontinuerlig overvåket av systemer (som alltid).

Det blir nå vanskeligere for ulike aktører å trade manipulativt med bakgrunn i megleraktivitet. Dette vil bidra til sunnere handel. Konspirasjonsteorier kan legges til side og man kan begynne å ta avgjørelser med bakgrunn i fundamentale forhold.

Meglerne kommer til å holde på som før, men alt i alt, er dette positivt for kursutvikling og markedsstabilitet.

For aktiv daytrading er det selvfølgelig ikke optimalt..

/Shortie

Innlegg av: Hektar (27.11.17 11:52 ), lest 1006 ganger
Endret: 27.11.17 11:55

Handler ikke om manipulasjon i det hele tatt Shortie, det får du legge ved andre sine føtter.

Grunnen er at det er lettere å bedømme oppgang/nedgang om man ser hvem som kjøper/selger og hvor mye. Det burde være lett å forstå. Om vi nå hadde fått 2 mill kjøp kun fra en Nordnet konto og 5-10% oppgang er det lett å se hva som skjer, noe som har skjedd mange ganger siste halvåret.

Skal du påstå dette er en god endring må du finne bedre argumenter.

Jeg mener det samme om dette som jeg mener om shorting på Oslo Børs; "Se på oss! Vi vil være med vi og!!". Det gir null mening i et så knøttlite marked som Norge å justere seg etter store internasjonale markeder.

Redigering: Derimot er det fint å bli kvitt jalla-spekulasjoner og hets mot diverse banker. Drar hetsegrunnlaget rett ut fra under enkelte. Det kjedelige er at man ser ikke hva som holder kursen oppe. Om 7 meglere er kun på netto salg mens kun en annen kjøper har du ingen mulighet til å få med deg dette. Det gjør alt vanskeligere å vurdere.
Innlegg av: Shortie (27.11.17 12:00 ), lest 969 ganger

Hektar

Refererte til påstander lest litt rundt på forumet.

Som nevnt er jeg enig i at det blir vanskeligere å ta avgjørelser som aktiv tråder, men for 'mann i gata', og langsiktige er dette positivt.

/S
Innlegg av: Shortie (27.11.17 13:14 ), lest 884 ganger

Tilbake til trådens tema.

Funcom viser styrke i dag og har løftet seg et stykke opp fra bunnivået forrige uke.

Ingen vet lengre hvem som selger og kjøper på OSE. Tror det vil være positivt for FUN.

Selv solgte jeg alt på 2.15 forrige uke, og vil gå glipp av oppgangen dersom aksjen har fått sitt etterlengtede vendepunkt.

Selv tror jeg ikke dette er en varig oppgang og kommer derfor ikke til å kjøpe tilbake aksjer den nærmeste tiden.

Da jeg ikke har aksjer for øyeblikket, vil jeg heller ikke benytte tiden på på å skrive særlig før jeg ev vurderer å kjøpe meg inn igjen.

/Shortie
Innlegg av: Hektar (27.11.17 14:08 ), lest 803 ganger
Endret: 27.11.17 14:14

Innlegg av: 100 Bagger (07.02.17 09:00 ), lest 2167 ganger
RE^1: FUNCOM - Ikke få høydeskrekk
Viktig at alle bare lukker traderen i dag.. Funcom skal til 10 kroner innen Q4 rapport 28 Feb. Og enda høyere før Xbox launch i April.

Selv om inngangen blir på 6.. så bare kjøp dette tjener alle penger på..
---------------
Kan være greit å ta en liten runde med seg selv ja ;)

200 innlegg sier du? Ett sitat er du snill. Av 200 innlegg burde 1 enkelt sitat på min salgsanbefaling på 2 være lett å finne...?

Var en smart redigering tidligere i dag, greit at de du forsøker å lure ikke ser at du ikke vet forskjellen på bid og ask hehe :))

Ser nå Funcom var nesten oppe der jeg solgte etter Q3. I verste fall går jeg i null (pluss det jeg tjente på de 50k jeg hadde fra 2 til 2,13 og de 20k jeg fortsatt har).

Redigering: Ojda, feil tråd. Beklager dette.
Innlegg av: Shortie (27.11.17 17:10 ), lest 683 ganger

Håper alle kom seg ut på toppen i dag!

Nå blir det en lang mørk vinter framover. OSE skal ned. Funcom skal ned.

Jeg har kjøpt meg opp i Archer og Golden Ocean.

God Jul!

/Shortie
Innlegg av: Hektar (27.11.17 17:45 ), lest 662 ganger

Hehe og jeg som solgte golden ocean i dag :P Seint ute shortie!

Mest irriterende er at jeg har hatt Fjord1 på lista mi i flere uker men har aldri klart å somle meg til å kjøpe noe. Kom meg ihvertfall ut av Nano igjen i dag.
Innlegg av: Shortie (27.11.17 18:22 ), lest 621 ganger
Endret: 27.11.17 18:24

Mulig jeg er sent ute i Gogl. Kjøpte fredag rett under 66. Funcom pengene har allerede gitt en liten % avkastning..

Ellers har jeg også kjøpt meg videre opp i NAS igjen med en betydelig bedre snittkurs en for ett par måneder siden.

Nano har jeg tradet litt tidliger, men nå holder jeg meg unna. For høy risiko, selv for meg..

Ellers har jeg fått testet CE litt på Xbox X på 4K 65" skjerm.

Bildet ser helt ok ut. Ingen problemer så langt. Har dog bare løpt litt rundt og rotet i menyer mm.

Battlefront II og Forza 7 ser fett ut. NFS også.

/S
Innlegg av: Hektar (27.11.17 18:33 ), lest 599 ganger

Battlefront II er super-boikott. Ikke kjøp det.

Uansett, ser vi er litt i ferd med å skli ut fra et grep om virkeligheten mtp innlegg i andre tråder. Igjen.

https://steamdb.info/app/440900/graphs/
https://steamdb.info/app/215280/graphs/

Litt greit å forholde seg til fakta en sjelden gang. Forvent positivt Q4 og du vil bli veldig skuffet sånn tallene er nå. Som sagt før, steamspy/steamdb var aldri ment for å måle sånt småtteri som CE og SWL. 12 000 opp fra forrige uke, 25 000 ned fra uk før. Når statistisk feilmargin utgjør mer enn salg da er det klart at det er ikke store volum som flyttes akkurat.
Innlegg av: Shortie (28.11.17 13:04 ), lest 494 ganger

Hektar,

Har allerede kjøpt Battlefront II, så det er litt sent. Antar du refererer til mikrotransaksjoner og kjøp i spillet. Dette er endret og vil blir gjort om.

Det er pt ikke mulig å kjøpe i spillet.

Ellers ser jeg Funcom er sterk i dag. Tror fjerning av megler ID er en positiv faktor for selskapet, som skrevet i går.

Blir mindre spekulativ trading. Det lover bra. Kanskje skal den opp likevel?

Selv venter jeg fram mot Jul før ny inngang vurderes. Tror ikke det er særlig hastverk å komme seg inn.

/Shortie
Innlegg av: Hektar (28.11.17 20:17 ), lest 375 ganger

Vi får se. Jammen er de raske til å slå seg på brystet de som har skreket kjøp siden den toppet seg på 5,83. Hallo! Dere er fortsatt kraftig i minus og siden dere ikke tar gevinst på dette uansett så har det ingenting å si om kursen er 1,80, 2 eller 2,20.

Selvfølgelig gøy for de som har vært irriterte på trenden og jeg unner dere virkelig en real gevinst her. Personlig vil jeg heller vente litt og heller ta imot all kjeften jeg får for å si dette, det har jo lite å si for min del siden jeg får så mye kjeft uansett. Fjerning av ID er en gudegave for noen ja ;)

PS: Jeg har faktisk mer aksjer nå, før det kommer angrep fra den kanten. Angrep og angrep... er det noe annet enn angrep og småpludring vi egentlig driver med.
Innlegg av: labrat666 (28.11.17 21:57 ), lest 311 ganger

Ja rolig rent TA venter jeg på TAF RSI 50 virkelige bryder på daglig

Innlegg av: labrat666 (28.11.17 23:16 ), lest 228 ganger
Endret: 28.11.17 23:24

Ok,det er edermande spoooky. jeg har ikke skrevet seneste indlæg men det det er skrevet mener jeg ???? hva fan sker der=? så fuld ar j inte? Kan inte se det det er imens jeg havdte min alkohol blødning?