Tilbake til: Farma og medisin
Innlegg av: Turen (12.10.17 11:31 ), lest 4690 ganger
Ticker: PCIB

PCIB - Radium episode 23 - Per Walday i studio

Per Walday får snakke ganske fritt i en halv time. Anbefales!

https://soundcloud.com/user-972208711/radium-episode-23
Innlegg av: SafeInvest (12.10.17 12:36 ), lest 3124 ganger
Endret: 12.10.17 13:12

RE^1: PCIB - Radium episode 23 - Per Walday i studio

''Veldig spennende oppdateringer fra Pcib Biotek''
Ref Elisabeth Kirkeng Andersen i Radforsk.
Innlegg av: liang (12.10.17 12:59 ), lest 3074 ganger

Meget god gjennomgang av PW.

Særlig oppklaringene rundt gjennomføringen av fase1 i fimaVACC settes stor pris på.

Den meget kontrollerte og gradvise opptrappingen for å finne maksimal dose var godt forklart.
I klartekst betyr vel dette at FimaVACC fungerer og at effekten på behandlingen vil øke etter hver doseøkning.

De frivillige står i kø for å delta sies det.
Bra for å holde tidsskjemaet.

Også interressant å høre fra selskapet om videre/annen bruk av PCIB-plattformen.

Staben øker jevnt og trutt.
Et sunnhetstegn.

FimaCHEM går på skinner.

Lykke til

Innlegg av: flaksegrisen (12.10.17 13:06 ), lest 3055 ganger

Har sagt det før og sier det igjen. Får inntrykk av at spørsmålet ikke er om de får P2, men hvordan oppsettet blir. Det ble nok en gang bekreftet at dette får vi vite i 2017. Hold på aksjene. Det er latterlig lav kurs.

Det ble også vist til salg av et selskap som var ledende på peptiter som ble solgt for 95 milliarder. Hvorfor skal ikke selskapet som er ledende på leveringsteknologi selges for det samme? Ikke selg aksjene før de står i 5 000. Det kan skje når som helst.

Innlegg av: gepard1 (12.10.17 13:52 ), lest 2953 ganger
Endret: 12.10.17 13:59

Har aldri hoert PW saa trygg og selvsikker I tidligere intervjuer.

Det maa bety at det fungerer. Naa er han veldig forstiktig med og antyde resultatene fra Fimavacc, men I September meldingen etter og ha mottatt de foerste rapprotene fra Fimavacc studiet, skrev han at maalsettningen var og naa like gode resultater som I mus, som var spektakulaere. Da kan umulig resultatene vaere svake. Det endelig svaret faar vi H1 2018, og merk han lovte oss mer informasjon om Pivotal fase II for gallegangskreft, foer nyttaar.

I tillegg venter vi paa svar paa den videre utviklingen fra vaare 4 Fimanac partnere, hvor en av de er ett topp 10 BP selskap. Og ikke minst fra Ultimovacs prekliniske resultater I Fimavacc,

Det er riktignok 2mnd, og 12 dager igjen til julaften, men det drar seg til.

Noen som fikk med seg hva selskapet som ble solgt for 94 milliarder norske kroner het? Saa vidt jeg forsto produserte de antigener?

Da trenger de vel vaar hjelp for og faa de til og fungere?? eller.....?;-))) Det var litt braak her da det kom opp slik at jeg fikk ikke med meg alt, men kanskje Per antydet hva som komme vil, siden det ble nevnt. Ett Kodebeskjed som sier at dette kommer til og bli stoerre enn vi droemmer om;-))
Innlegg av: realist. (12.10.17 13:59 ), lest 2907 ganger

RE^2: PCIB - Radium episode 23 - Per Walday i studio

Kite Pharma:
https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-08-28/gilead-to-buy-kite-for-11-9-billion-in-cancer-therapy-megadeal
Innlegg av: rusbrus (12.10.17 14:30 ), lest 2835 ganger

Burde ikke innslaget slå litt positivt ut på kursen da?
Virker som det meste går veien. Hørte ikke noe negativt.
( stopper nedgangen så er det da noe)
Innlegg av: SafeInvest (12.10.17 14:40 ), lest 2799 ganger
Endret: 16.10.17 09:47

Fallet stopper ikke før Carnegie har tømt seg. Tror de sitter med noen 10k av aksjer fortsatt.
Innlegg av: Studenten86 (12.10.17 14:38 ), lest 2798 ganger

gepard1, du har nevnt dette flere ganger, at PW had uttalt målsetting for FimaVacc er like god effekt som i preklinisk.
Vet ikke om du forstår ordet 'målsetting' helt?

Jeg kan begynne å løpe, med målsetting om å bli like god langdistanseløper som Gebrselassie. Det betyr ikke at jeg klarer det.
Målsetting er ikke akkurat en guiding om hvordan det blir. Rett og slett hva mann håper å se, og hva man strekker seg mot.

Preklinisk var utrolig bra, og det er vel uttrykt vurdering om at translasjon fra preklinisk til klinisk for PCI teknologi er ekstra lovende.
Men PW nevner selv, senest i Podcast 23, at det er stor forskjell på mus og menneske, og da ikke bare størrelse.
Innlegg av: realist. (12.10.17 14:49 ), lest 2740 ganger

Walday ville ikke ha sagt det der om det ikke var realistisk. Antagelig helt urealistisk at du skulle kunne bli langdistanseløper på nivå med Gebreselassie, Studenten86. Skulle du sette deg en slik "målsetting" så ville vel neppe'målsetting' være det rette ordet, men snarere 'vrangforestilling' e.l.. Ingen grunn til å tro annet enn at det her ihvertfall må dreie seg om en høyst realistisk målsetting. Walday ville ellers neppe ha snakket om det på den måten. Men hvorvidt det lykkes kan man jo først evnt fastslå når det er gjort.
Innlegg av: Studenten86 (12.10.17 14:42 ), lest 2771 ganger

@rusbrus, forrige podcasten hadde TRVX representant i seg, og mye bra om selskapet, uten at det slo nevneverdig ut på kursen for de.
Innlegg av: Studenten86 (12.10.17 15:00 ), lest 2707 ganger

realist., det er en målsetting en må anta PW har satt uten å ha sett noe av klinisk data i utgangspunktet. Men satt rent på bakgrunn av preklinisk.
Å antyde at det er sagt på bakgrunn av data ikke offentliggjort så langt av initielle kliniske responser, er vel feilaktig.

Målsetting bør være oppnåelig, så meg som Gebrselassie er vel et dårlig eksempel.

Men om jeg vil har som målsetting å få A på en master-innlevering, betyr ikke det at jeg er misfornøyd med en C, eller at en C vil nødvendigvis påvirke hva som skjer videre for meg.
Innlegg av: liang (12.10.17 16:44 ), lest 2610 ganger

Der er en mulighet for at PCIB har "holdt igjen litt" i påvente av den siste ansatte CMO'N og at der blir enda mere "fres" over fremdriften nå i den nære fremtiden.

Ellers , synes jeg PW legger tildels mye vekt på forskningen selskapet driver med og spennende muliheter utenfor kreft-området.

Det nevnes influensavaksine men enda mere interressant i følge PW nevnes bla Hepatitt.

I denne sammenheng så synes jeg der skinner noe gjennom.

Bekjempelse av HIV er kanskje et fremtidig mål som vel også defineres å ligge innenfor dette området som dekkes av begrepet kroniske infeksjons sykdommer.

Tiden vil vise og kapitalen styrer.

Lykke til

Innlegg av: gepard1 (12.10.17 16:56 ), lest 2579 ganger
Endret: 12.10.17 19:16

Studenten

Jeg tror alle vet hva en maalsetting er;-))

Poenget mitt er at Walday uttalte at maalsettingen er og naa like gode resultater I mennesker som I mus, Etter at han hadde mottatt de foerste resultatene fra kreft vaksine studiets fase I. Da tror jeg de fleste tolker det dithen at resultatene han fikk presentert av forskerne, gjoer det mulig og naa det maalet. Hvis ikke hadde han ikke hatt noe grunnlag for og ytre noe slikt I en boersmelding.

Jeg tolker det I allefall dithen.
Innlegg av: Stinke (14.10.17 10:50 ), lest 1815 ganger

Studenten har helt rett over her:
Klart det er forskjell på målsetting og eventuelt det å anta/tro. En målsetting trenger ikke har rot i noe som helst. Man kan ha mål om gå ned 20 kilo på to måneder uten at sannsynligheten er der for å lykkes. Har man derimot begynt slankingen så kan man anta at man når målsettingen innen disse to månedene.
Bra at PCIB har høye mål, men man skal ikke kalkulere målsettinger inn i investeringene sine. Når man får mere matnyttige tall(klinisk) å bryne seg på, da kan man begynne å anta at dette går veien. Uansett, gallagangsstudiet og snart oppstart av piv fase2 er alene mer enn god nok grunn nok til å eie en bit av PCIB.
Innlegg av: Studenten86 (12.10.17 17:17 ), lest 2514 ganger

@liang
Fulgte ContraVir i USA en stund og deres CRV431 for behandling av Hepatitt B.
Behandlinger i dag er svært tøff for pasientene(f. eks. tenofovir).
Gikk bort fra CTRV, er mange om dette benet, Gilead f. eks.
Men at dette er et område PCI teknologi kan hevde seg på er spennende og gir mye mening.
Innlegg av: flaksegrisen (12.10.17 17:17 ), lest 2529 ganger

tror ikke de er der ennå, men med justeringer blir det mer enn godt nok. De mo jo være så forsiktige med friske personer.
Innlegg av: HeltRolig (13.10.17 11:05 ), lest 2037 ganger

Fin den podcasten her!

Anbefales varmt.
Innlegg av: Otard (14.10.17 09:11 ), lest 1947 ganger

Podcasten er foreløpig ikke hørt mere en 340 ganger.
Jeg syns det er lite i forhold til viktigheten og antall aksjonærer i selskapet.

I tillegg det Per og Elisabeth sier om Kite Pharma's oppkjøp på 95mrd kroner:

DET SIER NOE OM VERDIEN PÅ HELE GRUPPA HER. (Oslo cancercluster)

Nå er det på tide at markedet priser aksjene som fortjent!!!! Ref e-mannens analyse som en start!
Innlegg av: liang (14.10.17 10:03 ), lest 1896 ganger

Det må jo være slik men dog , det at disse podcastene gjennomføres på norsk???

Er der betydelige grupper som ikke får dette med seg?

Innlegg av: Otard (14.10.17 10:23 ), lest 1861 ganger

Kanskje det kan være en ide å lage en internasjonal versjon også? Nei, det er vel ikke meningen å være et promoteringsverktøy men en lettfattelig forklarende fremstilling av de forskjellige teknologiene.

Men jeg synes de gikk langt i å si at flere av selskapene i klyngen er priset noen milliarder for lavt:)
Innlegg av: hartvigsen1 (14.10.17 10:51 ), lest 1824 ganger

Det er greit å glede seg mens en kan. Når en blir innhentet av virkeligheten kan en leve på de gode minnene.
Innlegg av: SafeInvest (14.10.17 10:54 ), lest 1817 ganger
Endret: 17.10.17 08:27

Dumme tullebukken Hartvigsen1, trodde du skulle fokusere på Photocure å slutte med spamming av Pcib tråder!

Innlegg av: hartvigsen1 (27.09.17 16:34 ), lest 1077 ganger
RE^3: PCIB: ODD innen 21 september? Klarer FDA sine egne frister?
Jeg tror det er bedre å hoppe over til opphavet(PHO) for å få fred i sjelen
Innlegg av: SafeInvest (14.10.17 10:58 ), lest 1804 ganger

RE^3: PCIB - Radium episode 23 - Per Walday i studio

Disse beskrivelsene av AA og BTD passer jo perfekt med fimaChem, spesiellt denne setningen «may demonstrate substantial improvement over existing therapies on one or more clinically significant endpoints«. Tenker da på respons på tumornivå i henhold til RECIST rapporten, men og OS som fortsetter å utvikle seg i riktig retning!

AA (Accelerated approval, faster approval of drugs for serious conditions that fill an unmet medical need).

BTD. A breakthrough therapy designation can be assigned to a drug if "it as a drug which is intended alone or in combination with one or more other drugs to treat a serious or life threatening disease or condition" and if the preliminary clinical evidence indicates that the drug may demonstrate substantial improvement over existing therapies on one or more clinically significant endpoints, such as substantial treatment effects observed early in clinical development."
Innlegg av: hartvigsen1 (14.10.17 11:06 ), lest 1798 ganger

Det er du som gjentar det samme og spammer ,safenvest
Forøvrig er det som du skriver rake veien til markedet ,så vi bør alle glede oss. Maner bare til litt nøkternhet da det ikke alltid går slik en forventer.
Innlegg av: SafeInvest (14.10.17 11:41 ), lest 1774 ganger

Skjønner du hvor dumt det blir når du er innom disse trådene daglig med spammingen din? Du bidrar på ingen måte med konstruktive innlegg eller informasjon Hartvigsen1.
Hold deg til Photocure trådene!
Innlegg av: Lothian (16.10.17 12:43 ), lest 1564 ganger

En grei gjennomgang av Walday.

Ellers er det relativt enkelt å virke selvsikker når intervjueren fungerer som cheerleader uten noen kritiske spørsmål...

Frem til Q3 den 28. november blir det nok en gang en tålmodighetsprøve...kanskje vi kan håpe på en nyhet eller to før den tid?

Hvis det blir ørkenvandring uten nyheter vil nok Q3 bli "litt vanskeligere" for den godeste Walday.

Lothian.

Innlegg av: SafeInvest (16.10.17 12:55 ), lest 1551 ganger
Endret: 19.10.17 10:23

Ser forøvrig ut som en del av motstanden oppover er borte nå som Carnegie har solgt sine 250 00 aksjer.

Edit, Carnegie var ikke tom likevel...
Innlegg av: hartvigsen1 (16.10.17 13:16 ), lest 1523 ganger
Endret: 19.10.17 10:50

Innlegg av: Studenten86 (16.10.17 15:01 ), lest 1451 ganger

Vet ikke harvigsen1, jeg har fått svar på alle mailer, innen 24 timer, hos PCIB. Så kanskje det er måten du formulerer deg på?
Innlegg av: rusbrus (19.10.17 10:40 ), lest 1156 ganger

De som selger nå kan umulig ha hørt intervjuet med P.W.
Jeg har hørt det 3 ganger og mener det er BULL som f...
Må selvfølgelig innstille oss på at ting tar tid ( min 2 år før vi nærmer oss astronomiske kurser ? )
Håper bare en ev emisjon ( ikke sikkert det blir men mulig beste løsning? så verdiene forblir i selskapet) blir satt på en hyggelig kurs for eks børskurs ?
Andre som har vurdert ev emi-kurs?
Innlegg av: chilli (19.10.17 12:18 ), lest 1029 ganger

Så enig rusbrus.. Markedet generelt liker ikke tanken på emi,..
Emi stresser meg absolutt ikke, PCIB har intet levert noe negative siste året.. Så når brikkene faller på plass de neste mnd, er jeg overbesvist at vi ser helt andre kurser.. Klarer de fleste å sitte på "henda" når det smeller oppover noen mnd, så kan de de kunne få en eventyrlig reise :)
Lykke til
Innlegg av: gepard1 (19.10.17 12:31 ), lest 999 ganger
Endret: 19.10.17 12:32

Vent til vi mottar annerkjennelsen fra de regulatoriske myndighetene. Dvs. pivotal fase II.

Deretter vil beskjed etter beskjed sakte men sikkert loefte kursen fremover.

Foerst og fremst fase I oppstart av fimaNac partnere, og muligens Ultimovavs (fimaVacc).

Deretter vil vi motta gode kreftvaksine nyheter utpaa vaarparten/sommeren engang.

Paa veien hit, kan det godt materalisere seg ett par upfront payments fra vaare partnere. Hvem vet.

Og etter dette, er det bare og sitte og vente paa beskjed om hva som fungerer alternativt ikke fungerer. De neste 20 maanedene vil bli en fest. Det eneste som kan oedelegge dette paa veien, er en ny finanskrise. Men det kommer forhaapentligvis en siste runde med bailouts og QE foer gjeldsberget eksploderer?
Innlegg av: radden20 (19.10.17 12:57 ), lest 969 ganger
Endret: 19.10.17 13:01

Det var da mye som skulle klaffe her da, Gepard. Tror Det hele koker ned til det helt enkle.
En eller annen dag i Q1 neste år, etter at gjentagende behandling har vist seg å være en suksess,
kommer meldingen om midlertidig godkjennelse fre FDA. Det ville være det ultimate øyeblikk for aksjen.
Innlegg av: liang (19.10.17 15:03 ), lest 865 ganger

https://www.vg.no/forbruker/helse/kreft/ny-genmedisin-for-kreft-godkjent-i-usa-gir-haap-til-3500-doedssyke-pasienter/a/24166797/?expId=df-86-ddfcefdb&varId=df-86-ddfcefdb

https://seekingalpha.com/news/3302030-gilead-cancer-therapy-drug-acquired-via-kite-pharma-wins-fda-approval

https://soundcloud.com/user-972208711/radium-episode-23

tidslinje 3:30

Kite pharma søker kompetanse i norge , ikke verst.
Grei sum de ble kjøpt opp for :)

lykke til

Innlegg av: gepard1 (19.10.17 16:19 ), lest 816 ganger
Endret: 19.10.17 16:21

Radden

Hvis det er riktig at bukspyttkjertelkreft, prostata og blaerekreft er I preklinisk, har vi 9 forskjellige medisiner paa gang, med og uten partnere.

Tror faktisk at den store verdien I PCIB ligger nettopp her, og ikke kun I at den foerste medisinen lykkes. Skal man naa en firesiffret aksjekurs, maa mer enn 1 medisin lykkes.

Vel, Vel, for de som har 50K++ aksjer, vil det vaere nok at en medisin lykkes, men det er ikke alle som har det.
Innlegg av: gepard1 (19.10.17 16:31 ), lest 791 ganger

Liker ikke dette, kan vi bli utkonkurert??

Den andre i en rekke revolusjonerende, nye medisiner som bruker pasienters egne Gener til å kurere kreft er godkjent i USA.

CAR står for «chimic antigen reseptor», som betyr at kroppens egne immunceller blir endret i labratorier til en personlig supermedisin, tilpasset den enkelte. Behandlingen med Yescarta foregår slik:

På sykehuset tapper legene blod fra pasienten, som fryses ned og sendes til laboratoriet til Kite i California. Her blir blodet kjørt gjennom en maskin, som fjerner hvite blodceller. De hvite blodcellene blir ført inn i en ny maskin og genetisk endret til å angripe kreftcellene. Dette tar ca. 17 dager.

Baksiden ved medisinen er de kraftige bivirkningene, som kan være dødelige. Pasienter kan få høy feber, høyt blodtrykk og lungeproblemer. I studien som førte til godkjenningen døde to pasienter. Selv om legene hevder de har lært å kontrollere bivirkningene, vil det ta tid før behandlingen vil anses å være helt trygg.
Innlegg av: rusbrus (19.10.17 17:16 ), lest 735 ganger

gepard1
Leste artikkelen jeg også men fikk ikke panikk.Vi vet jo at det finnes mange hundre muligens tusen små og store selskap som forsker på kreft og mange andre sykdommer.
Kun noen få vil lykkes med de virkelig store gjennombruddene og jeg tror PCIB kan være en av disse.
Ikke glem at så langt har PCIB lyktes med det meste og at vi har store ting på gang allerede neste år.
Tenk bare på at "svensken" ( husker ikke navnet på sparket) slutter i et stort konsern og starter i lille PCIB !!! Litt av et kvalitets-stempel.
Innlegg av: Durable (19.10.17 21:54 ), lest 584 ganger

rusbrus,

dr. Olivecrona.

gepard1,
jaja, skulle det skje så blir PCIB-kursen kanskje "bare" et par tusen kroner, etter at FimaChem har vært en stor suksess i gallegangskreft, prostatakreft, bukspyttkjertelkreft m.m.

;-)
Innlegg av: Dividend (19.10.17 22:09 ), lest 568 ganger

Dette selskapet annonsere pivotal studie og stiger 55%

Forhåpentlig hva vi har i vente her også

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20171019.GlobeNewswire.HUG2142929
Innlegg av: SafeInvest (19.10.17 22:25 ), lest 522 ganger
Endret: 19.10.17 22:42

Lover jo bra!:) opp 60%
Innlegg av: gepard1 (19.10.17 22:56 ), lest 453 ganger

Rusbrus og Durable

Det hoeres bra ut. Da satser vi paa at dere faar rett.
Innlegg av: Snøffelen (19.10.17 23:08 ), lest 434 ganger

Bra spora opp dividend!

Ser at uniCure har fått på plass tidligere i år både BTD fra FDA (Januar 2017) og PRIME fra EMA (April 2017) og at pasientgrunnlaget for alle de regulatoriske privilegier, så langt jeg kan forstå, er 10 pasienter.

Mye relevans for hva som kan skje med PCIB her.
Innlegg av: Studenten86 (19.10.17 23:24 ), lest 396 ganger

Oij Snøffelen! Veldig spennende!
Der lettet du litt der jeg kjenner 'skoa presser' mest, regulatoriske myndigheter med firkantige retningslinjer som myser strengt på et lavt antall pasienter i kliniske studier. =]
Innlegg av: Otard (19.10.17 23:51 ), lest 348 ganger

Med 60% stigning er vi nesten der vi var tidligere i år...
Innlegg av: Snøffelen (20.10.17 07:22 ), lest 294 ganger
Endret: 20.10.17 07:25

"Innlegg av: Studenten86 (19.10.17 23:24 ), lest 133 ganger
Oij Snøffelen! Veldig spennende!
Der lettet du litt der jeg kjenner 'skoa presser' mest, regulatoriske myndigheter med firkantige retningslinjer som myser strengt på et lavt antall pasienter i kliniske studier. =]"

PCIB har flere innrulleringer enn dette studiet på sin gallegangsindikasjon.

"AMT-061 and AMT-060, the latter of which has been tested in 10 patients in an ongoing Phase I/II study"

også hvis man tar med flere indikasjoner, som dette studiet gjør, og som selvsagt er relevant når man skal vurdere sikkerheten i teknolgien

"uniQure’s AAV5-based gene therapies have been demonstrated to be generally safe and well-tolerated in three uniQure trials conducted in 22 patients in hemophilia B and other indications. "

Andre indikasjoner for Amphinex vil f.eks være H&N, der 22 pasienter er behandlet.
Og med 16 pasienter på gallegang, totalt 38 pasienter, dvs en "god del flere" for Amphinex (16 + 22) en unicure (10 +12).

Tror at uniCure sin sikkerhetsprofil er viktig i dette, og her kommer jo Amphinex for gallegang svært godt ut.

I tillegg har Amphinex for gallegang et svært godt kort på hånda fordi respons på effektdelen kan brytes ned på lesjonsnivå, noe som gir et helt annet nivå på hvor sikre man kan være på effekt. Selv om overlevelse er gullstandard, kan de på mindre populasjoner skyldes tilfeldigheter og pasientutvalg. Tumorrespons er et klart uomtvistelig svar.

Det hjelper selvsagt at det pt ikke finnes noen godkjent behandling for inoperabel gallegangskreft.
Innlegg av: Bonusfrelst (20.10.17 09:34 ), lest 156 ganger

RE^2: PCIB - Radium episode 23 - Per Walday i studior

Veldig betryggende. Da er det ikke pasientgrunnlaget det står på, slik jeg leser dette. Er det andre sammeligninger med PCIB man kan trekke?