Tilbake til: Farma og medisin
Innlegg av: focuss (12.10.17 09:20 ), lest 3806 ganger
Ticker: PHO

Photocure-Lavest Risiko-Størst oppside neste 2 år.

At Photocure har det desidert beste Risk/Reward forhold de neste par år tror jeg alle vil være enige med meg i. Da mener jeg alle som bruker en halv time på å sette seg inn i caset.Men her kan 100% og mer også gå på uker/måneder.
Innlegg av: hartvigsen1 (12.10.17 09:46 ), lest 2474 ganger

RE^1: Photocure-Lavest Risiko-Størst oppside neste 2 år.

Enig,focuss. Det nytter ikke lenger å komme med lovende resultater fra både den ene og den andre. Det har det nesten gått inflasjon i. Nå vil vi/markedet ha inntjening og pengene på bordet
Innlegg av: ac06723 (12.10.17 10:08 ), lest 2411 ganger

SHOW ME THE MONEY HESTDAHL!! Det er det eneste som gjelder nå. Når refusjonsordningen og surveillance kommer på plass, hae mannen ingen unnskyldninger
Innlegg av: focuss (12.10.17 10:16 ), lest 2396 ganger
Endret: 12.10.17 10:18

Når Amerikanske sykehus har begynt å drive gratis reklame for Photocure sitt produkt Cysview og FDA anbefaler bruk av Cysview ved blærekreft operasjon så sier det meg at Hestdal nå har levert nærmest mer en hva noen kan forvente.

Når det nå i tillegg er instilling for at amerkanske sykehus skal få refundert sine kostnader ved bruk av Photocures produkt så må man spørre seg: Hva mer kan man forvente av Hestdal?

Photocure er nå i startgropen for å ta for seg i et marked de bør bli markedsleder. Og det i et marked med verdi 12-14 milliarder kroner. Det bygges nå salgsorganisasjon i USA for å møte denne muligheten som har oppstått.
Innlegg av: eiken (12.10.17 10:21 ), lest 2367 ganger

Han har brukt tiden på dokumentasjon, studier.Dette er en god vei å gå.Få Photocure inn i rettningslinjer, da vil alle ha produktet.
Innlegg av: hartvigsen1 (12.10.17 10:41 ), lest 2315 ganger

Det er ikke mange aksjer til salgs p.t
Et aldri så lite rally kan det bli hvis noen begynner å ane fare for å ikke få nok.
Innlegg av: eiken (12.10.17 10:46 ), lest 2297 ganger

Tarmscreening for hele Norge fra 2019.
På tide å få photocure på banen?
Innlegg av: focuss (12.10.17 11:00 ), lest 2262 ganger

Leverandøren av Cystoscope kjører jo nå, i egen regi, studier for å bruke Cysview på endetarm i tillegg til blære. På forespørsel sier Photocure at de ikke trenger kjøre slike studier. De vet det virker.

Uansett så for å få markedsadgang også for endetarm så må de gjennom et program. Regner med vi vil høre om det når de har alle brikkene på plass med Cysview og blærekreft. Melding om refusjon når som helst og FDA godkjennelsen for Surveillance er vel nå hovedfokus. Men her er det oppsider i bøtter og spann.

Det er jo også indikasjoner på at Cysview ikke bare oppdager lesjoner men også fjerner dem.
Innlegg av: Medisinmannen (12.10.17 11:02 ), lest 2265 ganger

Hestdal har de siste to kvartalene levert veldig bra i USA. Vekst i utplasserte skope har vært bra det siste året.

Da refusjonen ble stoppet så gikk man fra et stort antall nye skope som skulle ut til utplassering av null skope.

Økninger i enhetssalg US

Q2-17: 37%
Q1-17: 28%
Q4-16: 5%
Q3-16: 37%
Q2-16: 22%
Q1-16: 35%
Q4-15: 41%
Q3-15: -5%
Q2-15: 55%
Q1-15: 61%

Økning i 15 var fra et svært lavt nivå der en Q1-15 gikk fra 2,1 mill til 4,6 mill.

Holder man en 30% vekst i enhetssalget så skal vi være fornøyd, men denne økningen bør vare noen år.
Innlegg av: boven (12.10.17 11:08 ), lest 2227 ganger

Photocure ser meget bra ut nå, akkumulering under 25 virker som penger på gata tilsvarende nano under 28.
Innlegg av: Medisinmannen (12.10.17 11:18 ), lest 2198 ganger

Jeg tror vi en dag for en voldsom reprising av Photocure og så vil veksten bli stabil i flere år fremover. Reprisingen kommer når markedet forstår hva som skjer i USA og den jevne veksten i etterkant kommer av de økonomiske resultatene og utbytter.

Et selskap i denne bransjen som lykkes er rett og slett en gullgruve og Photocure har vist det siste halvåret at de er i ferd med å lykkes. Hestdal har gått fra prat til å vise oss at han evner å øke salgsveskten.

Photocure er priset lavt og markedet tror ikke på suksess enda. Når de er overbevist så tror jeg ikke kurs på 140 er riktig. Det blir for lavt, alt for lavt.
Innlegg av: Optimusprime (12.10.17 11:21 ), lest 2180 ganger

Og du medisinmannen har gått fra å hate og latterliggjøre samme mannen og har ønsket han til helvete ut av dette selskapet. Det sier ganske mye og at det beste er å la de som kan det få lov til å bygge selskapet og ikke miniknøtter her inne på forumet som kun tenker på sin egen lommebok. LATTERLIG
Innlegg av: medic123 (12.10.17 11:23 ), lest 2161 ganger

Hestdal er et geni!
Innlegg av: ac06723 (12.10.17 11:43 ), lest 2080 ganger

Vel, det var litt tidlig medic123. Lå oss se hvordan salgene går nå de neste kvartalene først.
Innlegg av: focuss (12.10.17 11:46 ), lest 2063 ganger
Endret: 12.10.17 11:50

Ingen grunn til å mobbe MM selv om han nå er mer fornøyd en tidligere. Alle mennesker har lov å bli forbannet og frustrert til tider.

La oss heller glede oss over at vi står på startstreken til en reise på mange hundre prosent. Eller mange 1000 prosent.
Innlegg av: sulzrox (12.10.17 11:57 ), lest 2039 ganger
Endret: 12.10.17 12:08

Det her ble feil.
Innlegg av: Børsgutt (12.10.17 12:09 ), lest 1954 ganger

RE^2: Photocure-Lavest Risiko-Størst oppside neste 2 år.

Er det kursen i parentes der, sulzrox? ;)
Innlegg av: sulzrox (12.10.17 12:14 ), lest 1924 ganger

Nei. Eg tipper ikkje kurs. Det var antall solgte. Kommer tilbake med eit litt bedre oppsett seinere.
Innlegg av: focuss (12.10.17 12:16 ), lest 1913 ganger

Fint om noen kan ta seg bryet med å rive i filler "analysen min fra 25 juni år. Har invitert til det tidligere, men synes ikke forsøkene har vært tilfredsstillende.

Utgangspunktet er forutsettning om et årlig marked for Photocures produkt i USA på 12 milliarder kroner noe som kommer fra forutsetning om 1,4 mill surveillance prosedyrer per år i tillegg til TURBT markedet.

Jeg velger å legge til grunn konservative forutsetninger når det gjelder Photocures markedsandel i USA 2020. Aksjekursen ligger nå på ca 26 kr, og potensialet må sies å være formidabelt.

Men det viktigste på dette tidspunktet er egentlig å få sjekket ut: Hva er det som er klin hakke galt med mine forutsetninger og hva er egentlig selskapets potensial? Alle bidrag med facts som kan gi en bedre ledestjerne for hvor vi skal, mottas med takk.

Markedsandel i 2020 i USA: 25 %

Salg USA i 2020: 3000 mill nok.

Resultat USA 2020: 2000 mill

P/E 2020: 20.

Market cap 2020 : 40 mrd Nok

Aksjekurs 2020 : 1900 nok/aksje
Innlegg av: sulzrox (12.10.17 12:22 ), lest 1887 ganger
Endret: 12.10.17 12:23

focuss
Du kan jo sende den oppstillinga til Photocure og spør om den er feil. Hadde vært interessant å sjå hva dei svare.
Innlegg av: Snøffelen (12.10.17 12:25 ), lest 1877 ganger

Godt at vi endelig er på det nivået jeg har definert som maks nedside. Er jo ikke noe hyggelig å bomme selv om jeg fortsatt mener at ørkenvandringen på 20-tallet ikke hadde med noen fundamentale forhold å gjøre men skyldes et hodeløst utsalg fra selskapets en gang 2 største aksjonærer.

Rart hvordan noen kunne lure på om kjøp av PHO på lavt 20-tall var smart. Og akkurat nå sitter noen og lurer på det samme i PCIB.

Fortsatt en fantastisk risk-reward i PHO, og ikke minst PCIB.
Innlegg av: Dyma (12.10.17 12:31 ), lest 1841 ganger
Endret: 12.10.17 12:32

Vil anbefale de som vil ha et innblikk i verdivurdering å lese følgende Master thesis "Verdivurdering av firmaet Photocure ASA"
av Trond Harald Larsen (fra mai 2015):

https://brage.bibsys.no/xmlui/bitstream/handle/11250/299301/Larsen.pdf?sequence=1
Innlegg av: focuss (12.10.17 12:32 ), lest 1842 ganger
Endret: 12.10.17 12:34

Sulrox
Mulig Photocure synes min oppstilling er konservativ. De skal vist selv ha antydet en markedsandel på 40% men det var muligens ikke så tidlig som 2020.

Snøffelen
Synes du skal holde deg for god til å forsøke å lokke folk fra Photocure over i emisjonsmaskinen PCIB. Tror nok vi får rikelig anledning der etter hvert som kassa går tom.

En av mange fordeler med Photocure er at emisjon ikke er noe tema. De har klart å komme der de er i dag med kun 21 millioner aksjer.
Innlegg av: focuss (12.10.17 12:37 ), lest 1804 ganger

Det kan vel for øvrig være at Photocure velger å delta i neste PCIB emisjon dersom de synes resultatene gjør det interessant.
Innlegg av: Snøffelen (12.10.17 12:39 ), lest 1805 ganger

Tror du misforstår meg focuss, folk bør kjøpe både PCIB, og Photocure, med begge henda.

Photocure er svært lav risiko, og stort potensial, PCIB er moderat til liten risiko, men svært stort potensial. PCIB og PHO har det til felles at de har utrolig attraktiv risk-reward.

Grunne til at jeg nevnte PCIB, var litt "hva var det jeg sa" om PHO. Kunne selvsagt tatt feil om at PHO var svært underpriset på lavt 20-tall, og kan selvsagt ta feil om PCIB. Poenget er at fundamentalene for begge selskaper er veldig gode, og da følger man ballen og ikke mannen (aksjekursen).
Innlegg av: focuss (12.10.17 12:51 ), lest 1752 ganger

Snøffelen
OK, du er tilgitt:-) . Men potensialet i Photocure er faktisk fenomenalt høyt og realistisk. Dette før vi i det hele tatt begynne å tenke endetarm.
Innlegg av: Medisinmannen (12.10.17 12:54 ), lest 1754 ganger

Enkelte klarer ikke å forstå enkle sammenhenger.

Jeg er fortsatt svært misfornøyd med Hestdal som CEO og oppgangen er ikke fordi Hestdal er dyktig. Den er til tross for Hestdal.

Han har fortsatt ødelagt for en haug med muligheter.

Hvis han lykkes så skal selvfølgleig jeg være den første til å snu og rose Hestdal, men per i dag så står han fortsatt bak en serie av fiaskoer so mer uten sidestykke.

Heldigvis for oss aksjonærer så ser det SVÆRt lovende ut for Cysview i USA og det er nok for oss. Får man refusjon så vil vi alle leve lykkelig på dette. Lykkes man surveillancemarkedet så blir det enormt.

Da svarrer jeg ikek dimlinger eller "hatere" som de kalles i dag. Slike personer som optimus diskuterer aldri aksjer, men har et personfokus som kun de med mindreverdighetskompleks har.

Innlegg av: hartvigsen1 (12.10.17 12:58 ), lest 1734 ganger

Å få noen til å innrømme noe her på HO er omtrent som å dra en katt i halen ;)
Innlegg av: Sappish (12.10.17 13:06 ), lest 1709 ganger

Snøffelen, ganske drøyt at du mot bedre vitende kobler disse 2 casene opp mot hverandre ift risk/reward, eller generelt for den saks skyld.
Kanskje særlig når du selv har uttalt at du har valgt en vekting med 20% PHO og 80% PCIB. Men, fair enough - kanskje du nå er i ferd med å endre vektingen?
Personlig anser jeg en himmelvid forskjell i fundamental risiko mellom disse selskapene og derfor har tatt konsekvensen av det.
Men om man driver aktiv trading, blir jo det en helt annen sak ;-)
Innlegg av: focuss (12.10.17 14:12 ), lest 1651 ganger

MM
Jeg tror vi bør la Hestdal diskusjonen ligge.
Photocure fremover bør bli en vinner med eller uten Hestdal. Men Hestdal har nå satt oss i "pole position" og det synes jeg vi bør glede oss over.
Innlegg av: Snøffelen (12.10.17 15:02 ), lest 1584 ganger

Sappish, jeg er faktisk ganske forsiktig mtp risiko, men da jeg kjøpte meg solid opp i PCIB var jeg rimelig overbevist om at å kjøpe på 5 og 6 kroner var meget gode kjøp, selv om noen etter hvert trodde på emisjon på 1 til 2 kroner.

Før CR-resultatet og tidlig 2016 så lå jeg 90 PHO og 10 PCIB. Men etter det så vridde jeg til 50/50. Etter emisjonen på 7 kroner ble det mer 60/40 fordel PCIB, men de pengene ble faktisk lånt, så jeg slapp å selge noe PHO.

At det nå er 85/15 har jo årsak i at PCIB-aksjen er mye mer verdt enn 5 og 7 kroner, og nettopp det faktum at jeg ikke trader. I alle fall i svært liten grad.
Innlegg av: Børsgutt (12.10.17 16:04 ), lest 1481 ganger

At PCIB karakteriseres som moderat/liten risiko er å ta litt hardt i synes jeg. Ville i det minste sagt moderat/høy. Men håper selvfølgelig de lykkes.
Innlegg av: focuss (12.10.17 17:04 ), lest 1400 ganger

Oppgang flere dager på rad nå uten noe melding fra selskapet. Det viser at en liten del av markedet begynner å forstå hvilken situasjon Photocure har posisjonert seg i.

Jeg tror en stadig større del av markedet vil se situasjonen og at oppgangen blir lang og stor.
Innlegg av: Sappish (12.10.17 17:06 ), lest 1384 ganger

Javel, dersom din risk/reward sammenligning og forhold til risikovurdering var basis din inngang på 6-7 kr er det en sak. Problemet med argumentasjonen er at Pcib er på 22 kr akkurat nå - og drøyt 200% oppgang er dermed allerede tatt ut.....
Men la det ligge, og la oss heller fokusere på Pho som nå har et fin-fint momentum.
Innlegg av: flaksegrisen (12.10.17 17:30 ), lest 1358 ganger

tror ikke den bryter 33 før nært opp til q3. neste stopp 39.
Innlegg av: focuss (12.10.17 17:39 ), lest 1329 ganger

Er det noen som har lett tilgjengelig hvilke kurs Photocure solgte sine PCIB aksjer for?

Grunnen til at jeg spør er at dersom det er noe reelt potensiale i PCIB så kan det være at Photocure går inn igjen ved neste emisjon.

HPB er styreformann i PCIB og formann i valgkomiteen i Photocure. Dersom det PCIB har noe for seg så kan jo en fusjon på sikt gi en formidabel aktør i markedet. For tiden er det Photocure som har "the upper hand".

Spørsmålet Photocure vil stille seg er om de kliniske resultatene PCIB har så langt gjør en investering fornuftig eller ikke.
Innlegg av: tunktee (12.10.17 17:49 ), lest 1305 ganger

Vet ikke om det er lett å finne ut av focuss. Hvis du ikke får noe konkret svar fra noen, så mener jeg å huske at aksjene ble solgt for 12-15 kr. (De ble ikke solgt samlet)
Innlegg av: focuss (12.10.17 17:56 ), lest 1281 ganger

tunktee
Jeg tror du har rett. Aksjene ble solgt under tegningsperioden av forrige PCIB emisjon. Spørsmålet PHO vil stille er jo om pengene benyttet fra forrige emisjon har skapt noe som er mer attraktivt å satse på. Uansett så tror jeg PCIB bare er en liten ting i PHO sin verden nå. Hvis PCIB er noe å satse på så burde Photocure være blant de fremste til å forstå det. Nå har de også nytt styre og manager for Business Development som burde ha forutsetninger for å vurdere situasjonen til PCIB.
Innlegg av: $$$€€ (12.10.17 18:06 ), lest 1247 ganger

PHO er ikke et investeringselskap som skal investere i andre selskaper, og det er mer rimelig at PHO selger seg ned i PCIB enn motsatt, uansett hvor dumt det ser ut i ettertid.

Diversifisering kan aksjonærer i PHO gjøre på egenhånd i selvstendig børsnoterte selskaper. Det er nok noe i den duren som lå bak beslutningen dengang, og som vil ligge der fortsatt, selv om de fremover vil vurdere timing/analyse noe mer grundig.

Håper det går finansielt godt med dem begge.
Innlegg av: tunktee (12.10.17 18:06 ), lest 1256 ganger

Jeg forsto det som at Photocure solgte seg helt ut av PCIB. Har de aksjer fremdeles?
Hvis de ikke har det, så skal de vell ikke vurdere PCIB. Vi driver med farmasi, ikke investeringer.
Innlegg av: Børsgutt (12.10.17 18:12 ), lest 1236 ganger

Pho kommer nok til å prioritere arbeid med egen bedrift fremfor spekulasjon i andre farmasiselskaper. Og det holder jeg med dem i.
Innlegg av: focuss (12.10.17 18:12 ), lest 1244 ganger

PHo solgte seg helt ut av PCIB med begrunnelse av at de ikke er investeringsselskap. De vil sikkert satse på sin egen utvikling av Cysview i endetarm før de satser på PCIB. Cysview i blærekreft er på skinner.
Innlegg av: hartvigsen1 (12.10.17 19:31 ), lest 1161 ganger

Det dukket opp ganske mange selgere PHO i dag. Det vil bli tungt å ta den videre på direkten.
Mye avhenger nå av Hansson. Han må vel selge en del for å kunne få ned snittet sitt
Innlegg av: focuss (12.10.17 19:37 ), lest 1149 ganger

Hartvigsen
At HS selger mer tror jeg bare du kan glemme først som sist.
Innlegg av: hartvigsen1 (12.10.17 19:58 ), lest 1101 ganger

Mulig det. Men er Hansson interessert i flere aksjer og er langsiktig er det dumt å drive opp kursen
Innlegg av: bravi (12.10.17 20:06 ), lest 1088 ganger

Kursen utvikler seg fint. Skulle ha kjøpt mere nede på 20 tallet, nå kan det være for sent. Hansson hadde kursmål 140, spørsmålet er når? Er det mulig uten salgstall med refusjon i Usa? Synes det er lite fokus på EU og Row.
Innlegg av: Den tro tjener (12.10.17 20:08 ), lest 1079 ganger

Fot de som tenker TA, eller tror det har noen form for betydning, er 34 (eller deromkring) et kritisk nivå.
AH må nok forsyne seg grovt for å dra kursen forbi den motstanden.
Innlegg av: Francisco (12.10.17 20:11 ), lest 1076 ganger

PHO og NANO vil gjøre deg rik, så last opp billig nå.. ;-)
Innlegg av: focuss (12.10.17 20:17 ), lest 1067 ganger

Vi kommer til et punkt hvor hva Hansson tenker og kjøper blir irrelevant. Det blir mange som kjemper om aksjene. De som venter til det skjer får jo selvfølgelig en dårligere inngang. Uansett, det er langt til toppen.
Innlegg av: hartvigsen1 (12.10.17 20:31 ), lest 1047 ganger

Jeg ser hva du skriver. Men i dag dukket det opp selgere som kan sende kursen nedover igjen. HH er også en faktor sammen med AH
Refusjonsordningen er ikke i havn heller...
Innlegg av: focuss (12.10.17 20:40 ), lest 1030 ganger

Bravi.

Hanssons kursmål på 140 var:

1) Før Fase 3 studiet som konkluderte at 20 % av de som undersøkes for blærekreft vil bli feildiagnostisert om de ikke bruker Cysview.

2) Før Cysview ble innstilt til refusjon i det amerikanske markedet.

3) Før studier viste at det var store samfunnsøkonomiske besparelser ved å bruke Cysview.

4) Før amerikanske sykehus startet å reklamere med at de har Cysview for å tiltrekke seg pasienter

5) Før amerikanske pasienter sto frem og fortalte at Cysview hadde reddet livet deres.
Innlegg av: Magmania (12.10.17 21:58 ), lest 938 ganger

Jeg tror at Hansson ser at det er stor sannsynlighet for oppkjøp innen de par neste årene, og sover nok veldig godt på den tanken. Han har nok mer enn nok å rutte med og evner å se lengre enn til nesa. Blir for dumt å spekulere i om han trader for å sikre gevinst, når det ligger en megagevinst i sivet.

Var vell forøvrig hans bestefar Vidar Hansson som grunnla selskapet i 1993, starten på en suksess historie...
Innlegg av: Mental Mania (12.10.17 22:04 ), lest 927 ganger

Trodde det var hans onkel jeg, Magmania.
Innlegg av: Dyma (12.10.17 22:56 ), lest 868 ganger

focuss

Du bør kanskje nevne at kursmål til AH var:

6. Før photocure oppdaterte markedet om Cevira og Visonac
Innlegg av: Magmania (12.10.17 23:10 ), lest 843 ganger

Mental Mania; skulle være en (?) bak bestefar der, da jeg ikke kjenner noe særlig til dem.
Innlegg av: nextmove (13.10.17 09:18 ), lest 636 ganger

Noen som vet noe om når en kan vente at vedtaket om refusjon kan ventes. Regner med at det bør komme i rimelig tid før det trår i kraft, altså den 1. januar 2018. Selskaper som omfattes av slike vedtak bør vel normalt ha en viss tid til å områ seg mht logistikk.

Ettersom det nå er gått mer enn en måned siden høringsrunden var over, skulle en gjerne kunne vente at vedtaket seinest kommer i løpet av neste måned? I julestrømpen er vel i seineste laget.
Innlegg av: stupet (13.10.17 09:24 ), lest 625 ganger

Var lagt ut en link her tidligere som sa at avklaringen kom seinest 60 dager før den tredde i kraft 1.1.18, altså før 02.11.17 skal dette være avklart.
Innlegg av: nextmove (13.10.17 09:55 ), lest 565 ganger

RE^2: Photocure-Lavest Risiko-Størst oppside neste 2 år.

Takk. I så fall supert. Da har de som vil øke FØR vedtaket 20 kalenderdager på seg.
Innlegg av: stupet (13.10.17 09:58 ), lest 539 ganger

docmartin postet følgende på en annen tråd;

https://www.reginfo.gov/public/do/eAgendaViewRule?pubId=201610&RIN=0938-AT03

«CMS will issue a final rule containing the payment rates for the 2018 OPPS and ASC payment system at least 60 days before January 1, 2018.»
Innlegg av: focuss (13.10.17 10:07 ), lest 515 ganger

Det står "at least 60 days" Det betyr at det kan ventes når som helst nå.
Innlegg av: stupet (13.10.17 10:08 ), lest 515 ganger
Endret: 13.10.17 10:13

Ja, seinest 60 dager før som vi skriver

I 2013 kom godkjenningene 11.10, så dette kan bli avgjort any time.
Innlegg av: eiken (13.10.17 10:25 ), lest 462 ganger

Ref fra mayo klinikken: Mayo Clinic is a leader in bladder cancer diagnosis and treatment, including urological research, surgical procedures and other treatments. Mayo Clinic surgeons pioneered many of the procedures — such as robotic cystectomy, robotic urinary diversion and neobladder reconstruction, intravesical therapy at the time of bladder tumor removal, use of hexaminolevulinate and blue light imaging techniques to visualize bladder tumors, and development and commercialization of bladder tumor marker tests, including fluorescence in situ hybridization (FISH), to detect and diagnose bladder cancer — used to treat bladder cancer today.
Innlegg av: focuss (13.10.17 10:36 ), lest 443 ganger

Eiken
Flott, dette selger seg selv.
Innlegg av: bravi (14.10.17 11:56 ), lest 265 ganger
Endret: 14.10.17 11:58

Mulig at Cysview selger seg til en viss grad selv. Tror allikevel salget blir mye større og vil stige fortere med refujon. Det vil selvfølgelig påvirke kursen.

Refusjon har enda ikke kommet, ventes når som helst, i 2013 var datoen 11/10, den er allerede passert med 3 dager, derfor er det risikabelt å være ute nå.

Hvor stor sannsynlighet i % er det for at refusjon ikke blir innvilget?