Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Farma og medisin
Innlegg av: Korsar (12.10.17 08:35 ), lest 1624 ganger
Ticker: BGBIO

BGBIO: Om 1 uke kjøres viktig presentasjon i Australia

Regner med vi får mer om dette i dagene fremover:

BGBIO:VIL PRESENTERE BGB324-STUDIE PÅ VERDENSKONGRESS I BRISBANE

Oslo (TDN Finans): Den kliniske studien av BGB324 i kombinasjon med enten MEKINIST (trametinib) pluss TAFINILAR (dabrafenib) eller KEYTRUDA i ikke-operabel føflekkreft eller føflekkreft med spredning vil presenteres på den niende verdenskongressen om føflekkreft i Brisbane, Australia, 18-21 oktober 2017, ifølge en melding torsdag.

Dr. Oddbjørn Straume, overlege på Haukeland universitetssykehus og professor ved Centre for Cancer Biomarkers (CCBIO) på Universitetet i Bergen, vil presentere sin studie kalt «A Phase Ib/II randomised study of BGB324 in combination with pembrolizumab or dabrafenib/trametinib in patients with advanced melanoma», opplyses det.

HH, finans@tdn.no
TDN Finans, +47 21 95 60 70
Innlegg av: SafeInvest (12.10.17 08:38 ), lest 983 ganger

RE^1: BGBIO: Om 1 uke kjøres viktig presentasjon i Australia

Fantastisk nyhet!

BGB324 i kombinasjon med 3 nye medisiner mot hudkreft.
Det begynner å tegne seg et bildet av BGB324 som en potensiell blockbuster!
Innlegg av: SafeInvest (12.10.17 08:48 ), lest 957 ganger

Og fortsatt er interessen for BergenBio på et bunnivå..
Innlegg av: Korsar (12.10.17 08:48 ), lest 966 ganger

Ja, det blir spennende om markedet syns dette bør feires med litt kursfest :-)
Ellers er jeg også spent på TRVX mot dagens melding om overlevelse, min eneste farmaaksje utover BGBIO nå.
Innlegg av: SafeInvest (12.10.17 08:50 ), lest 963 ganger
Endret: 12.10.17 10:02

RE^2: BGBIO: Om 1 uke kjøres viktig presentasjon i Australia

Jeg har nesten mistet oversikten over alle studiene BergenBio holder på med nå.

På stående fot så kommer jeg på hele seks(6!) ulike kombinasjonstudier i tillegg til bruken som monoterapi.

Da har BergenBio altså 4 presentasjoner neste uke.

Lurer på når markedet får øynene opp for den potensielle blockbusteren!

Hovedproduktet BGB324 testes nå mot brystkreft, lungekreft, hudkreft, ulike typer blodkreft, et nedslagsfelt ingen andre medisiner er i nærheten av!
Og totalmarkedet nærmer seg 13 milliarder doallar etter hudkreft ble lagt til!
Innlegg av: Korsar (12.10.17 09:04 ), lest 935 ganger

Pen start så langt: 23 nå.
Og TRVX tar av...
Innlegg av: Korsar (12.10.17 10:37 ), lest 876 ganger

Herlig. Akkurat nå er BGBIO og TRVX på topp av vinnerlisten.
Innlegg av: Optimusprime (12.10.17 10:50 ), lest 882 ganger

For å si det enkelt: Lykkes BGBIO med å kurere eller livsforlenge ikke-operabel eller føflekkreft med spredning så vil milliardene renne inn i selskapet. Dette er større en vi kan forestille oss.
Innlegg av: SafeInvest (12.10.17 10:58 ), lest 881 ganger
Endret: 12.10.17 18:44

Ikke bare hudkreft....

Hovedproduktet BGB324 testes nå mot brystkreft, lungekreft, hudkreft, ulike typer blodkreft, et nedslagsfelt ingen andre medisiner er i nærheten av!
Og totalmarkedet nærmer seg 13 milliarder dollar etter hudkreft ble lagt til!

Merkelig at småinvestorer på HO som intresserer seg for biotek ikke kjenner sin besøkelsestid...
Innlegg av: Optimusprime (12.10.17 11:18 ), lest 830 ganger

RE^3: BGBIO: Om 1 uke kjøres viktig presentasjon i Australia

Jeg tipper ydmykt en kurs før jul på ca kr 50,- Basert på luft og kjærlighet? Nei basert på testresultatene og at utlandet snart får øynene opp for dette fantastiske selskapet.
Innlegg av: Korsar (13.10.17 09:09 ), lest 707 ganger

Litt oppsummering på ukens siste børsdag:
- BGBIO har vist en gradvis kursstyrkelse utover i denne uken
- foreløpig begynner den i pluss også i dag
- tross ikke alt for store volumer foreløpig, så kan vi teknisk lese et visst undertrykk (les: forventning) i denne ukens handlemønster

Det spennende blir om dette til slutt slår ut i mer volum og mer kursstigning. Vi er som nevnt bare dager fra en viktig presentasjon i Australia neste uke, som kanskje først og fremst vil være en øyeåpner for markedet om hva BGBIO faktisk har på trappene - og ikke minst: Hvor langt selskapet allerede er kommet med dette.

Innlegg av: SafeInvest (13.10.17 09:36 ), lest 678 ganger

Du glemte å nevne de 3 presentasjonene som skal holdes i Yokohama på mandag og tirsdag!;)
Innlegg av: Korsar (13.10.17 09:46 ), lest 681 ganger
Endret: 13.10.17 09:47

Ja, for all del, vi kan godt repetere de to store seansene hver for seg:

Australia:
BerGenBio ASA (OSE:BGBIO), a clinical-stage biopharmaceutical company developing novel, selective Axl kinase inhibitors for multiple cancer indications, announces that the clinical trial of BGB324 in combination with either MEKINIST® (trametinib) plus TAFINLAR® (dabrafenib) or KEYTRUDA® in advanced melanoma, will be presented at the 9th World Congress of Melanoma in Brisbane, Australia, October 18-21, 2017.

Yokohama, Japan:
BerGenBio ASA (OSE:BGBIO), a clinical-stage biopharmaceutical company developing novel, selective Axl kinase inhibitors for multiple cancer indications, is pleased to announce that the Company will present three ongoing lung cancer clinical trials with BGB324 at the 18th World Conference on Lung Cancer in Yokohama, Japan, October 15 – 18, 2017.

Mer om begge finner dere på selskapets hjemmesider: http://www.bergenbio.com/
Innlegg av: SafeInvest (13.10.17 10:05 ), lest 649 ganger
Endret: 13.10.17 10:20

Som man ser av innlegget til Korsar, legemiddelkandidaten BGB324 testes ut i kombinasjon med hele 3 ulike behandlinger mot lungekreft, og i kombinasjon med 2 ulike behandlinger mot hudkreft.
Altså 5 ulike kombinasjoner!
Dette er et meget allsidig produkt som kan få et ekstremt bredt nedslagsfelt i markedet.
Innlegg av: Korsar (13.10.17 10:26 ), lest 640 ganger

Hehe, jeg deler SafeInvests begeistring, men jeg er nesten litt redd for å si hva jeg egentlig tror om potensialet til BGBIO. Jeg legger alltid vekt på å være en mest mulig nøytral vurderer av aksjer (og har jo blitt summarisk slaktet for det på NANO-trådene i hele år - selv om min forsiktighet har vist seg korrekt, for der blir bare blind og ukritisk tro akseptert), og er redd jeg kan bli betraktet som just another forum-hausser for BGBIO om jeg begynner å legge ut om min faktiske tro på selskapet :-)
Innlegg av: SafeInvest (13.10.17 10:51 ), lest 631 ganger
Endret: 13.10.17 11:02

De åtte(8!) ulike fase 2 studiene kort oppsummert:

BGB324 i kombinasjon med cytarabine mot AML/MDS

BGB324 som monoterapi mot AML/MDS

BGB324 i kombinasjon med Tarceva(erlotnib)
mot lungekreft

BGB324 i kombinasjon med Keytruda
mot lungekreft

BGB324 i kombinasjon med doxcatel
mot lungekreft

mot TNBC(trippel negativ brystkreft)

mot hudkreft

BGB324 i kombinasjon med Taflinar/Mekinist
mot hudkreft

Og disse studiene retter seg mot et totalmarked på 13 milliarder dollar!!!
Her snakker vi en blockbuster kandidat av dimensjoner. Og det er fortsatt mange kreftindikasjoner i tillegg hvor BGB324 kan brukes, så det vil nok garantert dukke opp flere studier fremover, tenker da på Ovarian cancer, Renal cancer, Pancreatic cancer, Colon cancer osv.

Se side 7.
http://www.bergenbio.com/wp-content/uploads/2017/08/BerGenBio-Q2-2017-presentation.pdf

Innlegg av: Korsar (13.10.17 11:27 ), lest 625 ganger

OK SafeInvest,
siden du har lagt ut totalbildet:
Jeg innrømmer at jeg ser på BGBIO som det desidert mest interessante farmaselskapet på OSE på flere år, med det suverent største potensialet.

Bakgrunn:
Hvis dere går inn og selv leser presentasjonene og markedspotensialet på BGBIOs hjemmesider vil dere fort se bildet.
Og de er kommet overraskende langt i flere studier selv om selskapet er nokså ferskt notert. Man valgte i dette tilfellet å kjøre mye av forskningen på den gode tilgangen man fikk innledningsvis på alternative finansieringskilder (ikke minst offentlige) før man gikk på børs for å sikre den videre kapitaltilgang der.

Skal likevel holde meg borte fra ekstatiske kursmål. Går dette som planlagt blir det et mindre problem :-)

Innlegg av: SafeInvest (13.10.17 12:00 ), lest 613 ganger
Endret: 15.10.17 16:41

Enig der Korsar, kursmål er unødvendig. Lykkes BergenBio med legemiddelkandidaten BGB324 så sier det seg selv at kurspotensialet er astronomisk.
Men jeg ser for meg at aksjen kan stå foran er kraftig rykk når markedet forstår dette. Tipper utenlandske meglerhus kommer til stå for oppgangen.

Det er bare å se på det brede nedslagsfeltet, BGB324 testes nå ut mot 5 forskjellige krefttyper, og flere kommer det til å bli. Og markedspotensialet er foreløpig 13 milliarder dollar.

Data fra forrige lungekreftkonferanse for de som ønske sammenligningsgrunnlag til ukens presentasjoner.

http://www.bergenbio.com/wp-content/uploads/2017/07/2017-07-26_Precision_Lung_Cancer.pdf

*First-in-class, highly selective,
potent AXL inhibitor
*Wide therapeutic index: highly suitable for
combination with existing drugs
*Well tolerated
*Orally bioavailable:
One a day pill, supports compliance

BGB324 – First-in-class, highly selective oral AXL inhibitor

Pre-clinical evidence suggests
wide clinical utility
Innlegg av: MOOSBY (13.10.17 14:07 ), lest 538 ganger

BGBIO er definitivet et selskap jeg skal være med i fremover. BGBIO har meget dyktige og kompetente medarbeidere. Det at de er veldig nær knyttet til Haukeland sykehus ser jeg også på som en stor fordel. Spennende med de kommende presentasjonene. Tror vi kan få en kursøkning i det korte bildet til mellom 27 og 30 kroner. På lengre sikt er som kjent kurspotensialet stort om de lykkes. Om de ikke lykkes, ja da er det god natt. Personlig tror jeg at dette går veien og at jeg sitter igjen med en meget pen gevinst i min investering i BGBIO om noen år.
Innlegg av: SafeInvest (13.10.17 14:18 ), lest 539 ganger
Endret: 14.10.17 11:46

Velkommen ombord Moosby!

BergebnBio har ''8 shots on the goal'' som Targovax ville sagt, altså hele åtte fase 2 studier underveis med sin hovedkandidat BGB324. Skal mye til for at alle disse bommer, da de kan vise til gode effekt i ulike forsøk så langt.

BGB324 has generated strong efficacy data in patients with no other existing treatment options

Også en meget spennende q2 webcast:

http://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=58382262

På ASH 2017 skal det også presenteres data fra AML/MDS studien. Og også data fra ''companion diagnostics''. Vanvittig mye på gang i BergenBio nå.
Innlegg av: Risoer (14.10.17 12:30 ), lest 392 ganger

Her var det jo megen høy kompetanse på BGB324 som kinase(Axl1)hemmer og bruk i langtkommen kreft.
Da er det gjerne noen her som også kan si noe om hvor stoffet kommer fra? hva finnes av alternative kinase hemmere?utvikler Bbio noe selv?har de noe samarbeid med US på kinase(Axl1)hemmere??
Innlegg av: SafeInvest (14.10.17 16:41 ), lest 332 ganger

Du finner svarene på spørsmålene dine her:

http://www.bergenbio.com/investors/reports/quarterly-reports/

http://www.bergenbio.com/investors/reports/presentations/
Innlegg av: Pølsmannen (14.10.17 13:00 ), lest 377 ganger

Ser Trond Moen splitter opp Meteva nå å skal vistnok dele ut til sine døttre ref Dagens næringsliv og brreg. Rent tilfeldig at det skjer akkurat nå før neste uke? Noen tanker rundt dette noen?
Innlegg av: SafeInvest (15.10.17 14:04 ), lest 220 ganger
Endret: 15.10.17 23:02

Blir spennende å se markedets reaksjon i morgen.
Vil kursen åpne på over 26kr hvis det kommer gode data fra Japan?