Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Bil og motor
Innlegg av: MH77 (12.10.17 08:34 ), lest 873 ganger
Endret: 12.10.17 09:19

Fredrik Hauge har svært tette bånd til Tesla!

Mitt forrige innlegg om Fredrik Hauges tette bånd til Tesla ble slettet, og jeg moderer meg derfor litt og kommer med noen kildehenvisninger:

Fredrik Hauge og Elon Musk er nære venner som ferierer sammen. Sønnen til Fredrik Hauge jobber for Tesla. Fredrik Hauge misbruker sitt eget og Bellonas navn og rykte for å forsvare elbilene til Tesla. Dette er IKKE bra!

https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-miljoe/bellona-hauge-havnet-i-kollisjon-med-teslaen-til-elon-musk/a/23663331/

Legg spesielt merke til følgende utdrag fra artikkelen linket over:

"Han har siden blitt omgangsvenn med Musk. Tesla-sjefen og hans familie besøkte Hauge ombord på seilbåten hans for to år siden."

http://pluss.vg.no/2013/08/13/1329/1329_21358325

Fra artikkel linket over:

"Fredrik Hauge har skrytt voldsomt over elbilene fra Tesla, men han har unlatt å fortelle at sønnen jobber i samme selskap."
Innlegg av: RLB76 (12.10.17 09:31 ), lest 495 ganger

RE^1: Fredrik Hauge har svært tette bånd til Tesla!

Der mistet Hauge det lille han hadde av troverdighet, over og ut med han.
Innlegg av: MH77 (12.10.17 09:48 ), lest 483 ganger

Det er helt utrolig hvordan pyramidespillet Tesla kontrollerer nettdebatter, korrumperer autoriteter som Fredrik Hauge og manipulerer politikere som Jens Stoltenberg og Solvik Olsen.

Erna Solberg er en oppegående politiker som ser at Elon Musk ikke er noe annet enn en svært sleip og utspekulert selger!

Når korthuset Tesla drukner i sin egen gjeld vil vi trolig også oppdage at det ekstreme antallet med reservasjoner på Modell 3 var blank løgn for å holde pyramidespillet i gang.

Innlegg av: Fluefiskeren (12.10.17 12:29 ), lest 417 ganger

Kanskje han håper å bli førstemann til Mars?
Innlegg av: OIL-IT (12.10.17 12:33 ), lest 403 ganger

Herrens veier er uransakelige som det het seg i "gamle dager". Det er uforståelig hvor lenge og langt slike som Musk, Hauge etc skal få holde på. Like uforståelig ville det vært om din (MH77)forrige tråd om samme ble slettet. Hos meg er den imidlertid ikke det.
Innlegg av: MH77 (12.10.17 13:01 ), lest 407 ganger

OIL-IT

Takk, fant den igjen på eiendomsforumet, skulle selvsagt vært på bilforumet.

Tabbe av meg, men mange som har lest den da...
Innlegg av: Tullium (12.10.17 13:11 ), lest 364 ganger

Hva er problemet med at en fremtredende miljøforkjemper er ærlig i media om et vennskap til Elon Musk?
Norge selger mye aluminium og nikkel, samt at Tesla lønner mange hundre arbeidere i Norge. I tillegg lades elbilene på vannkraft.
Tesla er i tillegg den eneste tilbyder av elbil som fullt ut erstatter eksosbiler.
Og hvorfor er det kontroversielt at sønnen jobber i Tesla? Hadde saken vært annerledes dersom sønnen jobbet i Glencore, Sapa eller Lyse?
Innlegg av: MH77 (12.10.17 13:40 ), lest 361 ganger

Hvis Fredrik Hauge hadde brukt sitt image som miljøforkjemper og Bellona for å forsvare Glancore mens sønnen hadde en høy stilling der ville dette absolutt vært problematisk. Det tror jeg faktisk du også skjønner Tullium.
Innlegg av: Vista (12.10.17 16:32 ), lest 296 ganger

får bellona penger fra staten?

fredric hauge er en pinlig type. husker en debatt mellom ham og øss på nrk. herregud.
Innlegg av: heth (12.10.17 16:37 ), lest 282 ganger

Liker han ikke noe som helst det kommer røyk av? :-)?
Innlegg av: Tullium (12.10.17 17:04 ), lest 269 ganger

Jeg ser ingen betenkeligheter med at sønnen jobber i Tesla. Er stilling hans så høy egentlig?
Hauge fremmer Tesla som miljøalternativ virker helt naturlig, det er tross alt den første, og eneste, elbilen som erstatter fossilbilen.
Glencore er da bare et helt normalt stort industrikonsern og hvis de bidrar med produkter som gjør bilene litt grønnere, ja så,er da ikke det no problem.
Har sønnen til Hauge fått jobben pga farens kjennskap til Elon Musk?
Innlegg av: RLB76 (12.10.17 17:54 ), lest 229 ganger

Om tesla fult ut erstatter diesel og bensinbiler , ja så må det jo være helt i orden at de avgiftsbelegges ? For da er det jo ikke prisen som er avgjørende når folk velger tesla.
Innlegg av: MH77 (12.10.17 18:11 ), lest 235 ganger

Tullium

Når man sier man er idealist, men blander det med økonomiske interesser er det problematisk. Bellona Hauge har SVÆRT gode kontakter, og er kåret til en av Norges mektigste i utlandet. At han driver lobbyvirksomhet for et selskap som sønnen leder er ikke bra.

Spørsmålet er om Hauge et helt ærlig når han bruker Bellona til å forsvare Tesla? Jeg mener han på ingen måte er objektiv.
Innlegg av: KalleQ (19.10.17 14:56 ), lest 137 ganger

Ja, han tenker miljøvennlig når han kjører bil. Han er ikke helt på den samme kanalen når noe av det han trekker inn i lungene sine står på "menyen"
Innlegg av: Finlux (19.10.17 16:20 ), lest 100 ganger

Vi er vel ikke så perfekte noen av oss eller?
Spessiellt ikke når vi er opptatt av å dytte all verdens dårlige intensjoner på andre folk som faktisk har blitt endel av meidabildet og altså kjendisser, altså Fredrik i dette tilfellet.
Synd å si det, men MH skiller seg ut som den mest skinnhellige av samtlige her inne.