Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Finans
Innlegg av: Korsar (12.10.17 08:29 ), lest 6470 ganger
Ticker: AXA
Endret: 12.10.17 08:39

AXA: Veien til Q3 den 1. nov - ting ser bra ut

Vi fikk en lang AXA-tråd som nå er full. Prøver en ny tråd for å kunne debattere utviklingen fram mot Q3 den 1. nov.

Status nå: Vi er inne i pen stigningsfase siden forrige uke, helt i tråd med tekniske indikatorer. Ingen negative overraskelser så langt altså.

Dagens tekniske bilde: Aksjen ser ut til å kunne dra seg noen øre opp videre i dag også, uten at det er klart om det vil holde hele dagen. Men den korte trenden er opp.

Tiden fram til Q3: Det er ikke haussing å anta at aksjen vil dra seg over 3 fram til Q1 om drøye 14 dager. Men framover her har vi ikke klare tekniske signaler å hente, siden vi snart er oppe i "ukjent teknisk lende", dvs. har lite historiske data å balansere mot. Vi må derfor prøve å framskrive det vi vet om driften så langt i år, og hva vi har fått vite om innhandlet "vekst- og profittmateriale".
Mitt kursmål fram til Q3 er forsøksvis 3,10.

Støtte- og motstand:
Aksjen dannet en motstand oppover rundt ca. 3,05 mellom de to tidligere toppene på ca. 3,10. Over dette er det naturlig nok da fritt leide.
Sterkeste støtte nedover finner vi som tidligere nevnt i sjiktet 2,85-2,90, litt avhengig av analysemåte (siden aksjen har vandret så mye i det sjiktet i det siste).

Oppsummert:
AXA er fremdeles et av mine sikreste longkort. Aksjen kan også bli en interessant tradeaksje framover pga. bra volum og trolig økende volatilitet. Det ene drar det andre her.
Innlegg av: Skipssjefen (12.10.17 08:39 ), lest 4017 ganger

RE^1: AXA: Veien til Q3 den 1. nov - ting ser bra ut

Sett forsiden på Finansavisen i dag Korsar?

SS
Innlegg av: Korsar (12.10.17 08:44 ), lest 3958 ganger

Nei,
har ikke rukket å se på den. Fortell hva du har sett?

Innlegg av: Skipssjefen (12.10.17 08:47 ), lest 3974 ganger

https://ibb.co/m564yw

SS
Innlegg av: Sult (12.10.17 08:49 ), lest 3936 ganger

Jada det står: ANBEFALTE Å SELGE AKSJENE - KJØPTE I STEDET.
Innlegg av: Skipssjefen (12.10.17 08:50 ), lest 3921 ganger

Som nevnt i går, så stod det at Jarle Sjo i DNB var veldig bullish til Axactor i FA.
Det ble nevnt i går, men tar det likevel med.

SS
Innlegg av: Skipssjefen (12.10.17 08:51 ), lest 3920 ganger

Det er barneskolelærdom å gjøre motsatt av det husene anbefaler.

Men redd Hermanrud får rett denne høsten.
Han utdypte dette i tv sendingen fra Hegnar på tirsdag, så dette er egentlig bare å koke kål på gammelt news.

SS
Innlegg av: Skipssjefen (12.10.17 08:52 ), lest 3913 ganger

Noen som tror vi ser 3 kroner i dag da?
Jeg tviler (sterkt), men håper.

SS
Innlegg av: Korsar (12.10.17 08:54 ), lest 3893 ganger

SS,
jeg trodde du mente det var noe om AXA i dagens Finansavisen, som jeg ikke hadde sett. Men det er det jo ikke? Tenkte du på frontoppslaget om at Hermanrud venter børskorreksjon? Vel, den karen har jo remjet om sammenbrudd i boligprisene i årevis. For hans del får vi håpe han får mer rett i dette :-)

PS: At vi får en børskorreksjon før eller senere er jo ikke noe å diskutere, spørsmålet er NÅR. OG om vi har tatt våre forholdsregler når det kommer. Jeg har tjent så mye på aksjer så lenge at jeg faktisk for lengst er i ferd med å flytte midler fra dette over i sektorer/instrumenter som tåler dette best mulig.
Innlegg av: [ Leasing ] (12.10.17 08:54 ), lest 3895 ganger

Dette er ikke noe å bekymre seg over Skippy, hvor ofte har Hermandrud fått rett de siste årene..?
Axa skal i 5 .. eller var det 20!
Innlegg av: Skipssjefen (12.10.17 08:56 ), lest 3886 ganger

Korsar;
Har du eid AXA aksjer når børsen korrigerer?
Det har jeg, og jeg nevner bare 1,62 som et nøkkeltall kun de mest garva AXA guttene husker.

Vet om en krabbefisker på Møre som måtte logge av intradag den dagen og gå en lang tur i fjellet. Det ble for meget for vedkommende, og andre.

SS
Innlegg av: Skipssjefen (12.10.17 08:58 ), lest 3876 ganger

Leasing; 25 var det ikke det da?

SS
Innlegg av: Tåka (12.10.17 09:05 ), lest 3835 ganger

både 15 og 25 er helt greit, men før q3 så håper eg den skal litt ned igjen...
Innlegg av: Skipssjefen (12.10.17 09:06 ), lest 3838 ganger

Breaking NEWS:

TV2 kommer med store og tunge nyheter om AXA i kveld. Følg med!
Så det på Tv2 Nyhetskanalen NU!

SS
Innlegg av: Collin (12.10.17 09:25 ), lest 3761 ganger

Begynte å kjøpe igjen på 2,91 og skal trille noen ører til noens irritasjon.
Innlegg av: MCdreamy (12.10.17 09:42 ), lest 3700 ganger

RE^2: AXA: Veien til Q3 den 1. nov - ting ser bra ut

God tråd Korsar, uten denne backtradingen fra enkelte;) vi er ca7 % unna ath fra 3,12, altså ikke mere . Etter en rask dialog idag med dnb vil de fortsatt ha mine 1600k aksjer;)
Innlegg av: Skipssjefen (12.10.17 09:30 ), lest 3742 ganger

Collin;

Øretrillere må vi ha. Det er viktig for likviditeten i AXA. Ellers hadde pølsekiosken på fergen til Kvinherad hatt større omsetning.

Jeg skal også trille litt ører i dag, men håper på napp under 2,90

SS
Innlegg av: Tåka (12.10.17 09:40 ), lest 3705 ganger

ja, det er bra , hold den her ut neste uke så høstferien er over:)
Innlegg av: Skipssjefen (12.10.17 09:46 ), lest 3692 ganger

Det er ingen andre enn to stk her inne som driver med backtrading, de vet selv hvem det er.

ATH 3,12 - ler så jeg griner. Du må gjøre leksen din bedre McD.
Du må legge til noen ører, og gå litt tilbake i tid. Den har vert intradag høy nær 3,20....!
Trodde en mann med stilling CFO i milliardkonsern var mer nøye på ører...!

Styrker teorien om at McD er ferdig med nattevakten på Hotell Admiral i Bergen.

SS
Innlegg av: MCdreamy (12.10.17 09:54 ), lest 3660 ganger

Du ødelegger alltid trådene SS. Til dei som ikke lar seg forlede, så er det slik at større aksjonærer med volum (eks mine 1600k aksjer ved salg) presses kursen langt ned. Dette skjønner tydeligvis ikke alle;) At en aksje intradag napper litt over kr 3,10 betyr ikke at større aksjonærer kommer seg ut på det nivået. Men små aksjonærer/øretrillere kommer seg selvsagt ut;)
Innlegg av: Collin (12.10.17 10:00 ), lest 3637 ganger

SS: ødelegger så absolutt ikke tråden. Vi skal være glad for å ha ham her! Makan.
Ikke alle som sitter med opp og ned og opp og ned uten å handel. HO er mer eller mindre for tradere og vi kommer med forskjellig kunnskap og bakgrunn. Jeg har nå gjort mer penger i AXA ved å trade enn ved å sitte stille det er nå helt sikkert.
Innlegg av: Skipssjefen (12.10.17 10:02 ), lest 3636 ganger

McD;

Det er jo du som starter ballet i dag. For du mener jo at bl.a SS backtrader ref tråder fra tidligere i uken. Sannheten er at det er ingen som er mer åpen om trader enn SS på disse sidene.

Her blir ingen tråder spart, så lenge McD slenger med leppa.

Korsar er jeg ferdig med så lenge han gir fred på trådene ovenfor SS.
McD kan jeg fortsette med i det uendelige. Merkelig at SS kan selge 952.000 aksjer på en time eller to, og McD på 3 siffra omsetning i millioner ikke klarer å selge mer enn 200k asker. Sier mer at han aldri har solgt eller kjøpt mer enn 200k aksjer.

Innlegg av: MCdreamy (12.10.17 09:42 ), lest 57 ganger
God tråd Korsar, uten denne backtradingen fra enkelte;)

Innlegg av: MCdreamy (12.10.17 10:33 ), lest 3579 ganger

Dere er som små barn;) noen er rævadiltere og andre bare øretrillere;) "Våre" 1600k aksjer får ingen på mange år;) Ikke lage tråden fulle av søppel nå, kom heller med hva Q3 vil bli men og uten co investors. Det er vel for krevende tenker jeg;)
Innlegg av: Skipssjefen (12.10.17 10:39 ), lest 3571 ganger

Det største barnet og rævadilteren her inne er McD.

SS har i flere tråder tatt til ordet for mer seriøsitet, og å distansere seg litt fra trådene, men da er McD som et barn der med en gang og ønsker at dramaet blir holdt i live.

En som sitter på 2400k aksjer i axa hadde neppe brukt så mye tid på HO om han var trygg på sin innvestering. Det er mye som skurrer med deg McD, og det er vel flere som ser dette.

Det er ikke nødvendig å sitte fordypt og bedøvd i regneark når det kommer til axa. Bare å tegne linje over resultatene og la den fortsette stigningstakten, holder for de fleste. Analysene som er kjent er svært bullish, selv de mest forsiktige estimatene til DNB. Det holder i allefall for SS.

I dag er dagen McD for å ringe psykologen, du må og bør behandle din mindreverdighetskompleks. Jeg spanderer gjerne første timene på deg, for du er nok i bunn og grunn en bra mann. Bare send meg Vipps detaljene, så får vi løst dette.

SS
Innlegg av: MCdreamy (12.10.17 10:45 ), lest 3547 ganger

...det er jo det jeg sier, små barn klarer ikke holde "fingrene" borte;) Nå er det snart bedriftslunch...rolige dager her på kontoret:)
Innlegg av: Skipssjefen (12.10.17 10:49 ), lest 3539 ganger

McD;

Buffeèn på Hotell Admiral har alltid vert innenfor. Nyt den.

SS
Innlegg av: hanibal (12.10.17 11:32 ), lest 3468 ganger

veldig bra at kursen blir manupulert så ordrebildet på kjøp ikke ligner grisen , her skal de måkes ut kortsiktige investore , non,ntf, skandiabanken går på limpinnen.. ja noen lærer alldri makan

i morgen er Axa 1 år og 9 mnd gammelt, ikke lenge vi er allerde i 4 kvartal, hold på akjene dine som du har den egeneskapen ..
Innlegg av: Skipssjefen (12.10.17 11:47 ), lest 3446 ganger

Hanibal;

Disse 1 år og 9 månedene tror jeg alt i alt at NON, SKBN, og NTF er de som har realisert størt gevinst i AXA.

Det er DNB kundene som sitter med fra ATH - ATL - ATH - ATH, uten å nevne navn. Blir ikke penger av å se på kursene i traderen.

SS
Innlegg av: hanibal (12.10.17 12:08 ), lest 3413 ganger

de som sitter og er tolmodige er vinnerne fremover , vent å se stor traider
Innlegg av: hanibal (12.10.17 12:14 ), lest 3394 ganger

og det er så mye triksing og mixsing i aksjekursen at jeg får helt vondt, tror ikke døyt på at det er emisjonstakerene som selger nå, traidere, shortere etc.dette spillet tar nok slutt etter at Co investor har meldt sin første porteføljekjøp.

klart at det er intressant at selskapet er 1 år og 9 mnd gammel. ting begynner å materalisere seg .. det er nå og fremover man skal kjøpe Axa, jeg var et år for tidlig ute..
Innlegg av: Stock-Holm (12.10.17 13:46 ), lest 3317 ganger

Det forventes et kursfall kommende uke, muligens ned til 2,65 kr (+/- 0,10 kr).

Har ikke noe med caset å gjøre, kun antall aksjer.
Innlegg av: Hvemvetbest (12.10.17 14:01 ), lest 3268 ganger

slike usannheter passer dårlig...
Innlegg av: hanibal (12.10.17 14:25 ), lest 3224 ganger

Stockholm slutt å lyv, tror du jeg går på den slags svada.. tenker at vi skal opp ikke ned som du antyder.. du ønsker flere aksjer derfor du predikere om børsfall

makan
Innlegg av: hanibal (12.10.17 14:33 ), lest 3206 ganger

Nå har disse emisjon deltakerene hatt en måned å selge seg ut på,å du predikerer at kursen skal ned mot 2.65 , fordi du ønsker det.. kursen ligger der den gjør for å få ut kortsiktige investorer , men når mesteparten ehr inne er traidere, kan vi ikke forvente å høre slik pjakk fra flere som ønkser at kursen skal falle.. makan
Innlegg av: hanibal (12.10.17 14:34 ), lest 3204 ganger

kursen holdes kunstig nede, en hver som har evne til å se rett frem vet at dette er kortsiktig støy ..
Innlegg av: Collin (12.10.17 15:21 ), lest 3140 ganger
Endret: 12.10.17 15:22

Ligger på kjøp på 2,88 og 2,90 samt har kjøpt på 2,91. Hva med dere?
SS er du med?
Innlegg av: hanibal (12.10.17 15:22 ), lest 3131 ganger

dream on sier jeg bare!!! du må nok løpe etter toget traider
Innlegg av: Collin (12.10.17 15:25 ), lest 3121 ganger
Endret: 12.10.17 15:46

Ute av REC. Spekulasjon så det holdt men den gikk inn. Trader mest AXA med småbeløp. Hvilke andre aksjer trader dere i?
Innlegg av: Korsar (12.10.17 16:14 ), lest 3009 ganger

Det er ikke tvil om at 2,90-nivået er tungt å legge varig bak seg. Det ligger noen notoriske tradere og jobber i trendkanalen 2,89-2,95, og lykkes nesten hver dag nå.

Personlig tar jeg det med stor ro, hadde jeg ikke allerede sittet fast i AXA med god inngang, skulle jeg tradet den for alt den er verdt selv slik volatiliteten byr på nå:-)

Når Gud trekker sløret fra, ser vi 3-tallet før Sankt Peter får dratt seg i skjegget
Innlegg av: hanibal (12.10.17 16:19 ), lest 2997 ganger

Det holder jeg med om at det er noen tradere som forsøker å bryte 2.90, dette spillet kommer de til å tape !!!
Innlegg av: Tåka (12.10.17 16:23 ), lest 2977 ganger

Synes dei gjør en glimrende jobb, her eg sitter og venter på kapital for long investering
Innlegg av: hanibal (12.10.17 16:50 ), lest 2940 ganger

skittent spill, dritt spill, her prøves det å bryte støtte , når vil denne elendigheten ta slutt, har ikke noe tro på at det er emisjon deltakere som selger,traier pak og shorter pak har tatt overhånd i denne aksje 2017 har ikke vært noe godt år for å sitte som langsiktig i axa .. og jeg vil ikke høre et ord om hvor flinke gutter dere ahr vært, Dere som er med på å ødelegge kursen
Innlegg av: Skipssjefen (12.10.17 18:32 ), lest 2877 ganger
Endret: 12.10.17 18:36

Beklager gutter, SS har i dag vert opptatt med viktige ting for konge og fedreland. SS jobber for dere alle på den måten.

Hanibal: Du må slutte å jamre. Det er bare samme gneget ditt hver gang. Du har selv inngang 2,85 eller deromkring. Du var med hele veien til 1,98. Og nå fra 3,12 til 2,79. Du minner om orkesteret på Titanic som spiller til vannet kommer inn i kontrabassen.
Samme preiket hver gang, om igjen og om igjen.

Pr i dag er det SS, Collin, Leeson og noen andre som tjener mest i denne. Å ha store urealiserte gevinster og være med opp og ned gang på gang spiller ingen rolle, det er idioti.

SS har snart en snitt på 3,70 om jeg regner fra i sommer. Slå den du Hanibal.

I dag la jeg inn ordre 2,88 klokken 0845 og den står enda, 100.000 aksjer synlig, 200.000 skjult. Den gikk uforklarlig ikke inn, selg om jeg ser det har vert nedom der i dag.
Lå også på 2,87 og 2,85. Ikke solgt noe i dag. EDIT: Den er automatisk slettet da den lå med gyldighet ut dagen.

I morgen har jeg trolig mer tid. Ikke lest de andre trådene, men skal skumme dem nå!

McD; tilbudet til SS står ved lag. Jeg har 6000,- til deg som du skal få som rekvisisjon hos valgfri psykolog.
Send meg bare hvor den skal sendes.

SS
Innlegg av: hanibal (12.10.17 18:46 ), lest 2836 ganger

svar til skips-sjefen åjj så dum jeg må være siden at jeg er langsiktig i Axa. skal du lykkes med å investere i det 10 største selskapet i Europa, inngått samarbeid med Co investor. er det smarteste en kan gjøre er å trade, shorte for allt det den er vært. MAKAN
Innlegg av: Skipssjefen (12.10.17 18:51 ), lest 2825 ganger

Hanibal:

Jeg sier IKKE at du er dum eller noe, men det er dumt at du gnåler om det samme hver dag, og bare snakker om øretrillere og tradere.

Hva om ikke øretrillerne var her og tok imot i dag, da hadde vi vel vert nede igjen på 2,79 igjen uten oss øretrillere. Det er null volum i aksjen når ikke DNB kjøper, og det vet du. Da er øretrillere og tradere en god buffer.

Samtidig må du ikke si at vi er mindre smart, som har en realkurs på 3,70 mens du har 2,88 på din post om vi snakker VPS siden sensommeren.

Klart du vil få betalt om du venter til 4-10 eller 25 kr. Men hvorfor ikke trille ører du også, det skader ingen, og du får mer penger av det.

SS
Innlegg av: BlackRussian (12.10.17 21:22 ), lest 2744 ganger

SS, nå er vel ikke du den som skal rope høyest om å ikke gnåle om de samme tingene hver dag. Den siste tida har du sklidd ut ass, med både tåpelige diskusjoner og personangrep. Kan du ikke ta deg en pause herfra til etter Q3, så kan vi snakkes her igjen 01.11.17?
Innlegg av: Skipssjefen (12.10.17 21:49 ), lest 2684 ganger

SS tar overhode ingen pause herfra.

Svak salgskandidat -Kort sikt, 12. okt 2017

Axactor AB har brutt opp gjennom taket i en fallende trendkanal. Dette indikerer i første omgang svakere falltakt, eller innledning av en mer horisontal utvikling. Aksjen beveger seg i en rektangelformasjon mellom støtte på 2.85 kroner og motstand på 2.94 kroner. Etablert brudd på et av disse nivåene vil signalisere videre retning. Aksjen nærmer seg motstanden ved ca 2.94 kroner, noe som kan gi en reaksjon ned. Positiv volumbalanse, dvs høy omsetning på dager med oppgang og lav omsetning på dager med nedgang, styrker aksjen på kort sikt. Aksjen anses samlet sett teknisk svakt negativ på kort sikt.

SS
Innlegg av: Skipssjefen (12.10.17 21:49 ), lest 2683 ganger

Kjøpskandidat -Lang sikt, 12. okt 2017

Axactor AB ligger i en stigende trend og fortsatt positiv utvikling innenfor denne indikeres. Aksjen tester motstanden ved ca 3.10 kroner. Dette bør gi en reaksjon ned, mens et brudd opp gjennom 3.10 kroner vil utløse et kjøpssignal. Volumtopper og volumbunner korresponderer godt med topper og bunner i kursen. Volumbalansen er også positiv, noe som styrker trendbildet. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på lang sikt.
Innlegg av: Skipssjefen (12.10.17 21:50 ), lest 2683 ganger

Svak kjøpskandidat -Middels lang sikt, 12. okt 2017

Axactor AB har brutt ned gjennom gulvet i en stigende trendkanal. Dette indikerer i første omgang svakere stigningstakt, eller innledning av en mer horisontal utvikling. Aksjen har støtte ved ca 2.75 kroner og motstand ved ca 3.10 kroner. Aksjen anses samlet sett teknisk svakt positiv på middels lang sikt.
Innlegg av: hanibal (12.10.17 22:01 ), lest 2666 ganger

legge ut teknisk analyse i forkant snart presentasjon av 3 kvartal.. lite troværdig. det er galskap å selge nå , nei har liten tro på at det er emisjondeltakere som selger nå. traider styrt
Innlegg av: Skipssjefen (12.10.17 22:05 ), lest 2659 ganger

Hanibal;

Man får vektlegge hva man vil, jeg sitter TUNGT i axa. Men det er blandet signal TA nå.
Det hindrer meg ikke i å dele fakta. De som tror SS bare deler BULL info bør ha lært at det ikke skjer.

Alle momenter må legges ut. Samlet sett er jeg mest bull, men har nå sett denne TA sendingen til DNB som kom på mail.

Der forventer Tunal og kompisen en korreksjon denne, eller trolig neste uke. Alt peker mot det.
Da får nok axa fart på seg også, med mindre Endre hoster opp en melding eller to. Lenge siden sist det kom kursdrivende info her.

Du må ta inn over deg at det uten melding Hanibal, så er vel sannsynligheten for 2,50 nå større og større for hver dag som går. Men vi får håpe på det beste.

Hallelujah, hallelujah.
Amen.

SS
Innlegg av: Klatremusa (12.10.17 22:42 ), lest 2610 ganger

Signal:STAY LONG
Last Close:2,88 Change:-0,0400 Percent change-1,37% Signal Update Our system’s recommendation today is to Norskbull:
STAY LONG. The previous BUY signal was issued on 09.10.2017, 3 days ago, when the stock price was 2,91. Since then AXA.OL has fallen by -1,03%.Market Outlook The market color is grayish with some black dots but we hope that it will change to white. On the positive side, the signal is suggesting to STAY LONG, and yet the stop loss is not triggered. Although these were not the expected results, we still recommend that you STAY LONG and assume a more cautious attitude. more...
Innlegg av: testo (12.10.17 22:59 ), lest 2587 ganger

ss, hvis du mener at det er en stor fare for at AXA skal ned mot 2,50 uten nye meldinger så lever du jo dristig i forhold til din trading-strategi. Du sitter jo tungt lastet og 0,40 ned med din million med aksjer i axa er jo litt penger for en storing som deg eller?
Innlegg av: Skipssjefen (13.10.17 09:08 ), lest 2477 ganger

Testo, tar det fortløpende.
Enkelt å droppe en stor post aksjer for så å ta de igjen lengre nede, er du ikke enig?

Jeg vurderer fortløpende, men det er seige greier dette.

SS
Innlegg av: Korsar (13.10.17 09:15 ), lest 2454 ganger

Aksjen må få lov å ta hvilesteg i denne fasen, selv om verken long'ere eller tradere har det noe særlig sexy med AXA når den synker i volum og roter sideveis i samme kanal (2,88-2,95) for lenge.
Nå får vi se om 2,87 bare blir en utligger fra dette, eller om vi flyter vandrebildet et par øre ned i dag.
Personlig tror jeg aksjen vil holde omtrent status quo også i dag, og uansett klare en tur oppom 2,90-tallet i løpet av dagen.
Innlegg av: Skipssjefen (13.10.17 09:25 ), lest 2411 ganger

For oss tradere er det en gavepakke at det siger nedover.

Har en long, og en trader pos.

SS
Innlegg av: Collin (13.10.17 09:29 ), lest 2399 ganger

1,4% ned er penger å ta med seg det ja SS. Jeg er litt for ivrig på kjøpsknappen, men kjøper i puljer som deg for å snitte ned. Jeg er swingtrader, for det passer meg bedre enn å holde på å ta SL.
Innlegg av: Skipssjefen (13.10.17 09:38 ), lest 2367 ganger

Jeg ligger på første kjøp 2,85, og tar den videre nedover. Med samlekurtasje som "de store og tunge investorene får", så er det blitt enda kjekkere å trade, særlig i AXA.

Kjøp 100k 2,85, selg 2,86. Noen kroner i kurtasje, 995 kr netto. Gjør det noen ganger pr dag, så er man over 10.000 kr på et blunk.

SS
Innlegg av: Korsar (13.10.17 09:41 ), lest 2356 ganger

Hvorfor selge på 2,87 når du kan selge på 2,91 i dag? :-)
Innlegg av: Tåka (13.10.17 09:44 ), lest 2340 ganger

hvorfor kjøpe på 2,8+ om du kan få lavere ;)
Innlegg av: Skipssjefen (13.10.17 09:50 ), lest 2322 ganger

Alternativet er jo at en ikke kjøper og selger, men sitter passivt og ser svingningene hver dag uten å utnytte dem.

Det er uansett aldri feil å selge med gevinst.

2,91 - jaja, vi får håpe Korsar. Ser du noe du vil dele med oss i krystallet?

SS
Innlegg av: hegnar_bruker (13.10.17 09:59 ), lest 2294 ganger

Skal man kjøpe på 2.85 og selge på 2,86 og tjene 10K Må du altså kjøpe 1mill AXA, og selge 1mill AXA, står nesten for hele AXA omsetningen på en hel dag du nå, he he
Innlegg av: Tåka (13.10.17 10:01 ), lest 2284 ganger

nei, skal en sitte og følge med så er det trille tid.
Innlegg av: Collin (13.10.17 10:14 ), lest 2261 ganger

Det er fint å ha noe å støtte seg til, jeg bruker CW williams Vix Fix og den lyser grønt på kjøp i dag. Den treffer sånn cirka litt over 50% så langt jeg kan se, og det er en ok støtte i tillegg til alt det andre som underbygger kjøps-beslutning.
En bekjent av meg kan ta 8 tap på rad, men det er en type trading som ikke passer min psyke om du vil.
Innlegg av: Skipssjefen (13.10.17 10:17 ), lest 2254 ganger

HegnarB:

Det var et eksempel, og det er null problem på dager med litt volum.

Jeg tviler på at det går i dag, men det er bedre å trade litt enn ingenting.

SS
Innlegg av: Collin (13.10.17 10:24 ), lest 2239 ganger

Kanskje det er like før vi bryter opp i dag. Det ligger greit med synlig kjøp nedover selv om vi vet at disse kan tas ut rimelig kjapt så er det uansett en viss støtte i det og i sum verd et kjøp på det nivået er nå tenker jeg. 2,92 eller høyere ila. dagen eller til uka, så er jeg fornøyd.
Innlegg av: hanibal (13.10.17 10:43 ), lest 2216 ganger

ja Dere traidere for krige om ører stk , lykke til !!! jeg sitter på sidelinjen å bivåner det hele Makan
Innlegg av: Collin (13.10.17 10:47 ), lest 2205 ganger

Så fint hanibal. Vi får se om vi tradere slår dere langsiktige. Jeg liker å trade, finner det interessant å forske og å utvikle. En bekjent av meg gjør store penger på trading og SS på tråden her tror jeg slår oss alle om vi er langsiktige day-/ eller swingtrader.
Det er vel 1% av traderene som gjør penger over tid sies det, så er spørsmålet om du tror du er den ene av de mange? Jeg har slått markedet over tid, men kan erkjenne at å ha sittet stille noen ganger hadde vært mer lønnsomt. Vi får se om vi er ferdig utlærte eller kan bli dyktigere i fremtiden?
Innlegg av: Skipssjefen (13.10.17 10:52 ), lest 2196 ganger

Hvem har ikke blitt låst i aksjer.
Da er det jo ikke tap før man har solgt, så om jeg blir låst så sitter jeg, og etter en stund er man i pluss igjen.
Sitter som regel alltid i noe cash, og da snitter man ned når det har falt en hel del.

Enklere blir det ikke, gutter og jenter.
AXA er en aksje med så mye positivt at jeg ikke er redd for noen dager låst om så skulle skje.

SS
Innlegg av: Collin (13.10.17 10:55 ), lest 2174 ganger

SS: der tenker vi likt. AXA er i stigende trend selv om den har tatt en liten hvil nå på veien. Den går opp og ned i et veldig forutsigbart mønster før den sikkert på et tidspunkt bryter opp og vi mister toget. Spørsmålet er så om vi har klart å ta inn nok gevinst på ørene i forhold til rykket på kanskje 10-15%. Det skal ikke mange ukene med trading til for å ha en slik akkumulert gevinst i AXA.
Innlegg av: Skipssjefen (13.10.17 11:05 ), lest 2171 ganger
Endret: 13.10.17 11:07

Collin;
Det er sant, det forundrer meg at ikke flere triller ører. Men det er tydligvis mye bedre å bli med opp fra 1,70 til 3,20, og så bli med hele den lange dype veien ned igjen til 1,98, for så å være med opp til 3,12 og så igjen bli mend ned til 2,79...Det er for meg helt ufattelig at folk ikke har mer vett og forstand med sine kjært oppsparte eller belånte midler!

Om jeg skulle selge på 3 og miste oppgang på neon øre spiller ignen rolle.

AXA går kanskje 10-15 øre på en feita nyhet, men den kommer alltid ned igjen.
Så får vi bare la vær å selge så fort ut når momentum er sterkt og opp.

Pr i dag skal aksjen altså stige rundt 80-85 ører før jeg har tapt på aksjen, takket være tradingen :-)

(da regnet fra dagens kurs og fra jeg solgte storposten i høst på 2,955 - altså BARE tradingen etter en svær gevinst fra ca 2,20 til 2,955 - som dere skjønner, det har vert et feita axa år.)
Innlegg av: Collin (13.10.17 11:09 ), lest 2152 ganger

Vi skal være glad for at folk tenker forskjellig, ellers hadde ikke vi tradere gjort et grann penger. Jeg følger med på enkelte hus i loggen og noen er veldig synlige hva de holder på med...
Akkurat nå ser det veldig pent ut med kjøpere nedover, så å ta litt på 2,88 nå for en rask trade tror jeg ikke er så dumt? 2,88 er i ferd med å tømmes?
Og et moment til er at børsen kanskje skal korrigere på et tidspunkt nå før jul? Ingen vet, men da er det risikostyring å ha ledig kapital og å trade på nervøsiteten som kanskje tar seg opp fremover? Det er har vært en nær rett linje opp.
Kanskje er nøkkelordet.
Innlegg av: hanibal (13.10.17 11:12 ), lest 2144 ganger

ja når det kommer meldig om første kjøp sammen med co investor , den går opp 20 øre den kommer ned igjen, våkn opp du lever i et drømme senario, til nå har det vært smart å traide, men utover er det best å sitte langsiktig, tørr å påstå at svært få mester det å traide , flesteparten taper.
Innlegg av: Stock-Holm (13.10.17 11:13 ), lest 2148 ganger

Unnskyyyld..:)-

Husk at en nedgang til/rundt 2,65 ikke er så utrolig mange prosenter ned. Med nytt antall aksjer og en børskorreksjon er det nivået fullt mulig for ytterligere inngang.
Innlegg av: hanibal (13.10.17 11:14 ), lest 2140 ganger

at ikke disse dra peppern gro av kvante fonds som har lånt aksjer fra Mohn ikke løser seg inn er for meg en stor gåte.. bare 12 handelsdager igjen
Innlegg av: Skipssjefen (13.10.17 11:27 ), lest 2103 ganger

Anonyme kilder skal ha det til at menigheten ikke bare har sendt mail til DNB Bjerke (ref forrige tråd), men nå er de i gang med å flette brev som skal ut til Top20.

Der tar forstanderskapet kraftig til orde for at short må avvikles fullstendig, slik at aksjekursen før jul når 7 kr.

Planen er at alle top20 gutta skal tilbakekalle sine aksjer, med Mohn i spissen, som skal gi et knalløft i kursen.

Som sagt, har dette fra "ikke navngitte kilder"!

Ingen skal si at forstanderskapet ligger på latsiden i axa.

SS
Innlegg av: Skipssjefen (13.10.17 11:28 ), lest 2100 ganger

SH: Du er inne på noe her, og du kan fort få rett.

Har du solgt deg helt ut og venter ny inngang?

SS
Innlegg av: TrulsO! (13.10.17 11:30 ), lest 2093 ganger

Hanibal, lurte på om TrulsO kan få låne aksjene dine om børsen krakker ?

TrulsO__________(den ekte)__________________
Innlegg av: hanibal (13.10.17 11:35 ), lest 2080 ganger

for en gjeng apekatter som ikke har virklig-sans til 1000.
Innlegg av: Collin (13.10.17 11:40 ), lest 2070 ganger

Uansett strategi og taktikk, så kan vi alle være enige om at kjøp på 2,88 i dag er fornuftig? Jeg kjøper nå i alle fall og snart rykker vi. Tror jeg.
Innlegg av: Korsar (13.10.17 13:10 ), lest 1996 ganger

Mye snakk om trading her. Men da må man handle iht. reell volatilitet og volum.
Jeg har en stor (langsiktig tenkt) post allerede, men som flere sier så går det an å trade for det. Som et eksempel handlet jeg inn på 2,86 for litt siden, og tenker å selge senere i dag for 2,91-2,92. Bare for å teste at tradeformen er intakt, dvs. at jeg klarer å lese tekniske signaler i dag også :-)
Innlegg av: Skipssjefen (13.10.17 13:12 ), lest 1982 ganger

Fortell litt om de signalene du ser Korsar. Gjerne før klokken 0900 om dagene.

Hva har du sett konkret i dag ang teknisk analyse?

SS
Innlegg av: Collin (13.10.17 13:12 ), lest 1980 ganger

Ja, ligger an til rykk nå. DNM tok godt for seg nettopp, børsen litt opp generelt og kjøper/selgersiden ser grei ut.
2,92 er også mitt mål for dagen.
Innlegg av: Collin (13.10.17 13:18 ), lest 1965 ganger

Det tekniske bilde er fint å støtte seg på, i mangel av noe bedre, men men her er det mange veier til mål og jeg er også spent på å høre hva andre ser, handler på. Hva med deg SS?
Er du litt som meg, ser hvem som kjøper og selger og finner fornuftige ranges?
Innlegg av: Korsar (13.10.17 13:26 ), lest 1956 ganger

Jeg skrev allerede kl 09:41 i morges at man ville kunne selge på 2,91 senere i dag. Selvsagt er det basert på tekniske vurderinger. Derfor ventet jeg på best mulig inngang for å benytte meg av min vurdering helt ut: Da vi var nedom 2,85 og snudde opp rakk jeg litt på 2,86. Ikke noen kjempepost, men OK å skryte av i kveldens selskap :-)
Innlegg av: Collin (13.10.17 13:29 ), lest 1941 ganger

Godt jobbet det Korsar. Jeg fikk selv på 2,88 og er fornøyde med 4 øre eller mer, men tror det er innafor i dag. Vi får se hvor kursen ender i sluttauksjonen?
Innlegg av: Korsar (13.10.17 13:34 ), lest 1944 ganger

Jeg ser alltid på makro før jeg trader i finansaksjer. Da jeg også så tegn til at US pretrade ville dra over i pluss i ettermidag, og Asia viste etterhandelstyrke i morges bestemte jeg meg for å leke litt med AXA i dag.
Satser på 2,92 senere i dag.
Innlegg av: NOK53 (13.10.17 13:35 ), lest 1936 ganger

Tåka, pass på så du ikke gjør som i ORO for mange år siden :-) Jeg ble i aksjen og det ga mill overskudd :-) du solgte for tidlig. Slik er det og jeg tror det er mange her som kommer til å miste en betydelig oppgang. Vi får se :-)
Innlegg av: Skipssjefen (13.10.17 13:39 ), lest 1925 ganger

Tåkeprat Korsar.

Hva helt konkret innen teknisk analyse så du i dag i AXA.

Ikke snakk deg bort. Axa følger ikke ose, eller us. Den lever sitt eget liv.

Jeg trader på magefølelsen, og forventer 3-6 øre under gårsdagens sluttkurs, Collin.

Godt å se at NOK53 er tilbake. Det er bullish signal for meg :-)

SS
Innlegg av: Collin (13.10.17 14:15 ), lest 1874 ganger

Klart for rykk i dette øyeblikk, jeg flytta salget oppover da jeg tror AXA er sprekkeferdig som flere her påpeker.
Innlegg av: Tåka (13.10.17 14:25 ), lest 1854 ganger
Endret: 13.10.17 15:11

.

Innlegg av: Skipssjefen (13.10.17 14:45 ), lest 1822 ganger

Tenkte meg at Korsar bare synser. Alt med det samme.

SS
Innlegg av: hanibal (13.10.17 15:53 ), lest 1755 ganger

mange som gir bort aksjene sine billig, ja noen lærer alldri!!! makan
Innlegg av: Skipssjefen (13.10.17 15:56 ), lest 1748 ganger

Er 92 i dag kun for antall innlegg i denne tråden ? Trodde det var 2,92 Korsar så jeg :-)

SS
Innlegg av: MCdreamy (13.10.17 16:12 ), lest 1722 ganger

Hei folkens:) Korsar dette er gode greier ingen av øretrillerne så dette;) Om axa snur oppover kommer øretrillerne rennende og forteller hvor mange ører de har klart fra 2.85...noen har også klar kr 4 i axa på 100k aksjer...slulle nesten tro at % er bedre en skattefrie cash;))allerede tatt meg en cognac og kaffe på hytta...snart boblebad og badstu med venner her;) god helg til alle axavenner;)
Innlegg av: Skipssjefen (13.10.17 16:17 ), lest 1703 ganger

McD; trading er i allefall ikke din greie :-)

SS har hverken kjøpt eller solgt i dag.
Bare McD som skrøner og backtrader. Du ligger vel på et rom på Admiral i en av 15 min pausene dine :-)
God helg McD.

(Tilbudet til SS står ved lag)

SS
Innlegg av: Skipssjefen (13.10.17 16:32 ), lest 1674 ganger

2,89. Langt til 2,92.
Enda ingen fortalt meg hva Korsar så TEKNISK i dag :-)

Ser du noe teknisk med begrunnelse for mandag Korsar ? Fortell gjerne før mandag 08:45.

SS
Innlegg av: Volf (13.10.17 17:02 ), lest 1647 ganger

Ja jeg ser mye,men vill ikke legge det ut da ødelegger en forretningsplanen.
Ha en fin helg.
Innlegg av: FrackingQec (13.10.17 17:07 ), lest 1636 ganger

RE^3: AXA: Veien til Q3 den 1. nov - ting ser bra ut

hehe Korsar glemte at han var innlogget volf
voff voff
Innlegg av: hanibal (13.10.17 17:14 ), lest 1611 ganger

skips sjefen har vell også to nick eller flere
Innlegg av: firebird (13.10.17 17:15 ), lest 1605 ganger
Endret: 13.10.17 17:16

The Stig is Revealed :)
Innlegg av: Skipssjefen (13.10.17 17:16 ), lest 1602 ganger

Er Volf, Korsar?

SS
Innlegg av: Skipssjefen (13.10.17 19:23 ), lest 1480 ganger

Du må tro hva du vil, og følgelig er det ikke hundre prosent treff.

Med nesten 7 siffret tall i netto gevinst er jeg strålende fornøyd.

Det 2/3 hentet inn i AXA.
At du som en godgutt kommer inn i AXA trådene sammen med Korsar, og skal analysere hva jeg driver med over natta sier sitt, du har ikke snøring på hva du snakker om.

Jeg har lagt ut utallige trader, åresvis tilbake. Som du ser, senest i dag så sier jeg hvor jeg ligger i ordreboka, alle som kjenner meg vet at jeg handler med NTF, og jeg sier volum.
Hvor vanskelig er det å se det Volf?

Jeg sier og hvor jeg selger, eller når jeg har solgt, og du kan finne identiske tall som kjøp i loggen - solgt.

Så ikke prøv deg.

Ser at jeg har omsatt for nesten 600 millioner, så det skulle da bare mangle om det ikke ble pluss. Sitter svært sjelden over natta, men AXA sitter jeg nå komfortabelt.

SS
Innlegg av: Skipssjefen (13.10.17 19:26 ), lest 1468 ganger

Evnene til Korsar har jeg sett, og han kommer stort sett med sine analyser etter å ha sett børsens åpning og kursutvikling, basert på hans magefølelse, og teletorg spådame.

Mannen selger og kjøper aksjer på OSE en søndag, hallo.......!!!!!!!!!

Han forteller aldri hva han ser på TA, og han forteller aldri når man skal ta gevinst og selge. Han ser ikke når man skal sette shorten eller når aksjen er oversolgt.

Korsar har jeg ingen tro på, diverre.
Når han enda ikke klarer å svare hva han har sett av TA i dag, og tidligere i uken, så sier det meg at dette er en mann med store ord, og som treffer av og til, kun på flaks.

SS
Innlegg av: Skipssjefen (13.10.17 19:36 ), lest 1457 ganger

Volf; ser ellers av ditt nick at du ikke er noen axa mann, for å si det mildt. Noen av oss har vert med siden dag en.....!

Når det er sagt, så ser jeg at du er følger tørrlast, i allefall det jeg ser av din profil.

Kjøpte i går 15000 GOGL for første gang, og lempet ut i dag.
Snudde det nå, eller skal jeg vente litt til for en lengre pos?

Gutta i DNB melder om snarlig korreksjon, så jeg håper på inngang lave 60 tallet, eventuelt like under 60-55 ved børsfall. Er det bare å laste opp med begge hendene?

Hermanrud er stålbull, og hans desidrete 1. anbefaling av aksjer denne uka.

SS
Innlegg av: Skipssjefen (13.10.17 21:19 ), lest 1371 ganger

Betalt nesten 100k kurtasje og Volf.

Jeg stoler på ytterst få her, men noen stoler jeg på.
Du må for min del tro på hva du vil. Men når man trader 50 øringer i Statoil og Orkla med 20-40k aksjer i slengen, så blir det kroner, og ikke minst stor omsetning.

Ang GOGL likte jeg det jeg så denne uka. Der blir det handlet med. Se etter NTF med kjøp/salg 10-50k aksjer i slengen.

God helg gutter og jenter.

SS
Innlegg av: Collin (13.10.17 21:38 ), lest 1340 ganger

Om du har rett bare 30% av tilfellene kan du fortsatt gjøre penger. La oss si du tjener 100 hver gang du har rett og tar et tap på 5 hver gang du har feil. Daytrading basic.
Jeg swingtrader og har 100 handler på rad i Q1 med gevinst, så gikk jeg bort fra strategi; jeg ble for modig. Jeg gikk på noen saftige blemmer i Q2 og Q3. Nå er vi i Q4 og jeg har begynt bra og lært mye av feilene.
Innlegg av: Skipssjefen (13.10.17 22:01 ), lest 1325 ganger

Jeg satt langsiktig og delvis langsiktig mange ganger tidligere. Gikk passe greit, noen år 7 siffra pluss, og har hatt år med minus, særlig i 2010-2013 var det plusser og minus.

Siste 1,5 årene ble taktikken lagt om, noe flere av mine gode venner her inne vet, for vi snakkes i andre kanaler og deler detaljert info.

Før kunne man gå inn i STL bull/bear x3, SDRL Bull/bear, NAS bull/bear, PRS osv...
Mye farlige aksjer som svinger mye, gir super gevinst og blodige tap. Etter et par stunt i rigg måtte jeg legge om taktikken, og den har betalt seg enormt.

Store volum, trader ører, 50 ører og kanskje en krone, så selg. Gjenta gjerne intradag.
Holder meg stort sett i gode, likvide aksjer som ORKLA, STATOIL, TELENOR, GJF, MHG. Dels innom PGS og mye AXA, AXA er vel den jeg har stålkontroll på.

2017 har vel vert et eventyr, og det eventyret startet da Trump tok valgseieren. Fra da og frem til i dag har det omtrent bare gått oppover, og sammen med RSI som viktig indikator har jeg kjøpt og solgt masse i oppgangsmarked.
Det er ikke vanskelig, men med opp mot 5-6 mill i markedet samtidig, så blir det pæng gutter og jenter.

Jeg orker ikke bruke mer tid på å forklare gang på gang, særlig ikke til guttekvalper som Volf som kommer inn fra sidelinjen og tror han kan AXA, og skal fortelle meg om trading. Den tid er forbi at jeg hører på gutta fra Funcom og gutterommene.

Over og ut, jenter og gutter.

SS
Innlegg av: Collin (13.10.17 22:05 ), lest 1309 ganger

God helg SS. Snakkes til uka.
Innlegg av: Skipssjefen (13.10.17 22:08 ), lest 1310 ganger

Collin; Det gjør vi. Husk at nå kan det være greit å sitte i cash, og ikke forhaste seg.
Husk hva DNB, Hermanrud og andre har sagt, røde børser kommer fort og brått.

Cash is king.

God helg.

SS
Innlegg av: Collin (13.10.17 17:53 ), lest 1553 ganger

Volf: hvorfor tviler du? SS poster når han kjøper, hvordan han kjøper, hvordan han tenker og når han går ut. God underholdning å lese kampen mellom de langsiktige og tradere på denne tråden ja. God helg godtfolk.
Innlegg av: Skipssjefen (13.10.17 18:10 ), lest 1550 ganger

Volf;
De evnene har jeg ikke sett. Ren tipping. Full bom i dag, og han klarte ikke engang gi oss hva han har sett i TA.

SS har tjent grovt her, og det blir mye mer.
Har ikke tradet i dag, selv om jeg burde og kunne. Ble litt til og fra EDB maskinen.
Kunne bløffet om inngang 2,85, salg 2,90, men det ligger ikke i min natur.
Sa hvor jeg lå i dag tidlig, fikk ikke napp. Så enkelt.

Venter enda på hva Korsar har sett teknisk. Venter pg på hans tekniske analyse før pretrade mandag morgen.

SS
Innlegg av: Skipssjefen (14.10.17 12:53 ), lest 1164 ganger

Volf;

Ler så jeg rister av deg. Du har like lite å komme med her som Korsar mannen. Er dere samme person?

Tror du skal bruke mer eneri på caser axa som er nytt for deg, enn hvilke papirer og grad SS har.
Hjelper deg med D1 :-)

Her inne har nok psykologene mye å ta fatt i. Misunnelse og mindreverdighetskomplekser er ett av stikkordene. Du lider sterkt av avensjuke som vi sier her i vest, Volf.

Kanskje du nå skal fortelle oss veteraner i axa hvor vi skal neste ukene, flatt, opp eller ned?
Du som Korsar vil vel neppe fortelle oss i forkant om egne meninger om retningen, kjenner den lusa på gangen :-)

SS
Innlegg av: Skipssjefen (14.10.17 19:31 ), lest 1050 ganger

McD;

Deg tror jeg ingenting på. Her om dagen var det solgt fra 2400k til 1600k som alle kan se.

Nå er McD dyanstiet oppe igjen på 2400k, så jeg bare ler så jeg griner.

Det blir for mye tall for McD at han ikke klarer å holde rett tall i hode sitt basert på løgnene sine.

Utforder deg også McD; fortell hva konkret som er løgn i det SS har skrevet. Også du er fersking innen axa, og du kjøpte 2400k på 2,47, men likevel skal du innbille oss at du har snitt under 2,20.

SS
Innlegg av: alain (14.10.17 21:20 ), lest 998 ganger

Jeg har en liten post, men ser at aksjen er priset i forventning om sterk resultatøkning.
Regnet iht Q2 resultat er P/E ca 25. For at dagens kurs skal bli "riktig", må altså profitten dobles.
Det er utstedt en uhorvelig mengde aksjer ca 1.5 mrd.
Innlegg av: lisleby (15.10.17 10:42 ), lest 917 ganger
Endret: 15.10.17 10:45

DNB kommer med en preview på 3q snart. Blir spennende å se om de har justert noe. Videre også spennende å se om Swedbank endrer sitt kursmål. Etter q 2 viste de til 3,50 men la til «we have not included effects from the NEW SPV, awaiting mire information.» spørs om de har hatt en dialog nå med Axa for å gå ytterligere facts til sin vurdering.
Innlegg av: Skipssjefen (14.10.17 18:58 ), lest 1070 ganger

Volf;

SS forstår at dette ikke stikker så dypt hos deg, og at det egentlig koker ned til tidsfordriv for oss begge, og at du ønsker litt temp her.

Da antar jeg også at det samme gjelder din påstand om at SS bløffer om tall og egne disposisjoner. Dersom du ikke gjør det, så forventer jeg svar på helt konkret hva du mener ikke stemmer i mine tall og resultater.
Kom med konkret info, og begrunnelse.

Å henvise til statistikk om at det er umulig å tjene penger i det lange løp, fordi konfirmanter og gutta i Funcom soser bort pengene sine på børs, holder ikke.

Det skulle være komplett umulig fra november 2016 til dags dato 2017 å tape penger på oppgangsmarkedet i børs, da spesielt i aksjene jeg liker og handler i - STL, ORK, AXA, PGS, etc. Jeg er tro og lojal på dette med RSI som viktig indikator, samt støttenivåer 20 - 50 og 200 dma.

Ang Gogl så skal jeg trade mer, den aksjen likte jeg, og jeg har oppdaget den for sent. Men slik jeg tolker markedet og aksjen så er her mye å gå på enda. Den håper jeg å ta 100/200k i fortjeneste før jul.

Lykke til på dine ferd sørøstover. Er det verksted, eller byggetilsyn du skal på? Eller driver du med noe annet spennende innen maritim der?

SS
Innlegg av: Volf (13.10.17 17:50 ), lest 1588 ganger

Hvordan kan du få det til?,eneste likhet er at vi begge har jobbet i New York.
Men her på AXA tråden er alt mulig det,meget underholderne tråd men at dere kommer ut med så stor påstått profitt har jeg mine tvil om.
Og en ting til slutt Korsar har egentlig meget gode analytiske evner vist dere klarer å følge resonnementet hans,istedenfor å gå mot han så lytt.

Ha en forsatt underholderne kveld.
Innlegg av: Volf (13.10.17 18:52 ), lest 1525 ganger

SS for å gi det inn med teskjeer så bommer alle noen ganger og folk flest tar feil 50% av gangene er de heldige, lykkes du med mere er det bare faks. Så til saken en meget god analytiker (trader) har 80% treff og 20% feil alle som gjør det bedre har utrolig flaks eller de lyver.

Personlig har jeg treff på 65% i år hvilket for meg ligger litt under normalen (grunnet store tap på shorter og aksjer) du kan si jeg gjorde ikke hjemmeleksen min og det er helt rett.

Har gått gjennom noen av dine innlegg ser ut som du har full treff 100% av tradene og det skal være teoretisk umulig over lengre tid, så enten har du utrolig flaks eller så bløffer du 20% av tilfellene eler mere.

Bløffe ovenfor andre er så som så men å begynne å tro på det selv ja da er du ute å kjører.

Ha en forsatt fin kveld.
Innlegg av: Volf (13.10.17 21:13 ), lest 1399 ganger

SS av en omsetning på 600 millioner er en profitt på et 7 sifferet er nå det minste du må ha netto er jo ikke stort mere en omsetningen i en pølsebod.

Nå var det ikke snakk om legge ut tradene eller ikke men evnen til å avbryte en dårlig trad og ta tapet og si det, har jeg aldri sett du har gjort det.Har du aldri tapt på en trade ja da lyver du,eller søk deg jobb i NTF for der sitter det mange løgnere fra før har aldri sett noen ta så mye feil før.

Kan du ikke stole på en mann/kvinne/intetkjønn på det han sier uten å sjekke alt og lete etter feil ja da har du et problem du bør søke hjelp med. Med andre ord du stoler heller ikke på deg selv.

Fra ett annet innlegg at jeg ikke er noe AXA mann mulig det men har nå hvert ut/inn/short i denne aksjen i over et år men er sjelden på forumet.

Til din informasjon satt jeg inn en liten notis for å terge dere når jeg passerte 1 mill netto profitt i AXA en gang i vår sommer,ble dårlig mottat.

Angående GOGL er det en fin trading/short aksje mellom kr 62 og 76. Kjøp på 62-64 og sell short ved passering 75-76.
Men hver forsiktig kan gå fort i svingene.

Jeg er i mange forskjellige kategorier aksjer både inn og utland,meget sjelden jeg går inn på H.O og skriver om det.
Legger bare ut forskjellig informasjon som jeg vet enkelte har problemer med å få fatt i.

Ha en fin kveld.
Innlegg av: Volf (14.10.17 12:41 ), lest 1189 ganger

SS Utklipp fra dit innlegg.

Jeg orker ikke bruke mer tid på å forklare gang på gang, særlig ikke til guttekvalper som Volf som kommer inn fra sidelinjen og tror han kan AXA, og skal fortelle meg om trading. Den tid er forbi at jeg hører på gutta fra Funcom og gutterommene.

Det sier egentlig alt om deg og din mentale tilstand,du er en sykelig oppblåst løyner som ikke takler motsigelser.Et skoleeksemplar for psykologer.

Forklar oss nå heller grad du har i kystvakten, fenrik,løytnant eller kapteinløytnant for skipssjef er like misvisende som alt annet du skriver.
Sertifikater 1-5 eller er det 6 eller 7 du har.

Ha en forbløffende fin dag i kystvakten følger deg med argusøyne.

Hilsen Volf
Innlegg av: Volf (14.10.17 14:40 ), lest 1159 ganger

Du fornekter deg ikke SS gjentar det samme som jeg anbefalte deg å gjøre og tåkelegger resten.

D1 er bra men hvor har du fatt det fra 2 år på maritim skole, høyskole eller sjøkrigsskolen.Skal du stille i klasse med meg må det være det siste.

Ja dere veteraner i AXA må grave dere ned i måsen eller gå short, jeg personlig reiser en tur til Singapore til uken og går short i alle aksjer utenom GOGL og FLNG.

Så får vi krangle mere når jeg kommer tilbake om noen uker.

Trøst deg det er ikke personlig ment, bare for å ha det litt moro ned å egle deg.

Ha det

Innlegg av: MCdreamy (14.10.17 19:21 ), lest 1090 ganger

RE^3: AXA: Veien til Q3 den 1. nov - ting ser bra ut

Volf. SS trader 50% og backtrader 50% det vet vi alle,så ikke irriter deg over det;)))) vi i familien sitter 2400k aksjer akkumulert nedover mellom 2.46- 1.98. Dette blir heller ikke godtatt av SS og disiplene hans;) artig og litt flaks selvsagt at akkumuleringen lykkes;)
Innlegg av: sbetales (16.10.17 06:38 ), lest 647 ganger

RE^4: AXA: Veien til Q3 den 1. nov - ting ser bra ut

Takk for god info om AXA.